نقد و بررسی Mario & Luigi: Dream Team

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253

cover_large.jpg


Publisher: Nintendo

Developer:
Nintendo

Genre:
Action, Adventure, RPG

Players:
1

Release Date:
11th Aug 2013 USA
12th Jul 2013 UK/EU
Series: Mario & Luigi

Also Known As:
Mario & Luigi: Dream Team Bros


نسخه چهارم بازی RPGSega از مجموعه بازی های اکشن Mario & Luigi است که در سال 2003 کار خود را بطور کامل بر روی کنسول GBAآغاز کرد.


ممکن است شما اینطور فکر کنید که کمپانی Nintendo در حال حاضر دیگر ایده ای برای اجرا نداشته باشد،اما Dream Team بطور باورنکردنی ای یکی از تخیلی ترین ژانرهای RPG از کار درآمده است.


جریان این بازی در یک جزیره به نام Pi’illo اتفاق می افتد.اگر این کلمه شبیه کلمه " pillow"(بالش) به نظر می رسد،حتما علتی برای آن وجود دارد.


large.jpg


تمام موضوع این بازی در مورد خواب ،یا بهتر بگوییم..توانایی Luigi در بی درنگ به خواب رفتناست.زمانی که او بر یک بالش سنگی مخصوص به خواب می رود،یک طناب باز می شود که به Mario(برادرش) اجازه ی ورود به رویاهای او را می دهد.


زمان بازی بین "دو جهان واقعی" و "جهان رویا" جا به جا می شود.


کشف "جهان واقعی"که سبک RPG معمول این گونه مجموعه هاست،در فضای سه بعدی صورت می گیرد،در حالیکه بخش های رویا اغلب دو بعدی هستند.اگر چه این بخش ها نیز در حالت سه بعدی زیباتر خواهند بود.


از این بازی انتظار سبک جدیدی از بازی سابق Super Mario Bros را نداشته باشید.در این بازی اقدامات بصورت ماهرانه تری صورت گرفته،و با هدف حل کردن پازل هایی طراحی شده اند که برخی از این پازل ها به شکل صورت Luigiهستند.


large.jpg


در قلمروی رویا همیشه می توانیدLuigiرا در حال چرت زدن ببینید.


همین که در بازی پیشروی می کنید عکس العمل های جدیدی در اختیارتان قرار می گیرد،مثلا می توانید بینی او را غلغلک دهید تا به عطسه کردن بیافتد یا سبیل او را بکشید.


بینی Luigi را غلغلک دهید تا عطسه کند و تندبادهایی را در قلمرو رویا به راه بیاندازد.سبیل او را بکشید تااز جا بپرد و بتوانیداو را به بالاتر از سطح زمین ببرید.استفاده از سبیل او به عنوان یک فنر احمقانه به نظر می رسد،اما در مقابل استفاده از یک نردبان احترام آمیزتر است.


این بازی جدید بسیار جذاب است،مخصوصاً زمانی که Mario 64’s مشهور را به یاد ما می آورد.

"Dream Team بطور باورنکردنی ای یکی از تخیلی ترین ژانرهای RPG از کار درآمده است."


این حس شوخ طبعی ملایم در سرتاسر بازی جریان دارد که برای مثال در مکالمه جالب و بی معنی برادرها به زبانساختگی شبیه زبان ایتالیایی دیده می شود.


دنیای این بازی بسیار وسیع است،اگر چه جستجو برای یافتن قلعه ای که در ابتدای بازی دیده اید،نا امید کننده است و این قلعه برای 10 ساعت بعدی گیم پلی از دسترس شما خارج می شود،و حتی اینطور به نظر می رسد که آن را به عنوان پایه ای برای ماجراجویی شما در نظر گرفته باشند.


large.jpg


گذشته از این ها این بازی بطرز شگفت آوری خطی است،و در حالیکه هر بار تنها یک راه کار منطقی به شما ارائه می دهد ، احساس آزادی را نیز به شما القا می کند.


مانند نسخه های قبلی این بازی( و Paper Mario )،سیستم نبرد در این بازی به شما اجازه می دهد تا دکمه ی نبرد را برای افزایش قدرت در برابر حملات فشار دهید.دکمه ی پرش همچنین می تواند برای عملیات تعقیب و گریز مورد استفاده قرار گیرد که اگراین کار به موقع انجام شود می تواند به ضد حمله ای موثر تبدیل شود.هر چند که نبردهای داخل رویا و خارج از آن بسیار متفاوتند.


"سبک بصریِ آفتابی و رنگارنگ، این گیم پلی را آراسته کرده است."


در حین رویا Luigi،تنها به یک نفر(خودش ) محدود نمی شود.گاهی اوقات تعداد بسیاری Luigi در رویای او وجود دارند.Marioمی تواند او را بغلتاند و تعداد بیشتر و بیشتری Luigi را جمع کند تا زمانی که توپ عظیمی از سبز و آبی تشکیل شود که برای در هم کوبیدن دشمنان فوق العاده است.چنین صحنه هایی در بازی بصورت 3 بعدی اجرا می شوند.


این راهکار multiple-Luigi (جمع آوری تعداد بسیاری Luigi) در بخش های دوبعدی رویا نیز کاربردی است.در این شیوهMario بر روی تلی از Luigi ها می ایستد،و برای درهم کوبیدن دشمن به پیش می رود.توانایی های بیشتر Luigi ذره ذره حین پیشرفت بازی به شما معرفی می شوند،و هر کدام از دیگری عجیب و غریب تر است،که باعث می شود تا همیشه مشتاق دیدن توانایی بعدی باشید.


"این بازی تا حد زیادی بی نقص،و به یک میزان هم جذاب و هم سرگرم کننده است.


large.jpg


بی شک Dream Teamنیز معایب خاص خود را دارد.تقریباً در اکثر مواقع شما در حال کنترل کردن Mario و Luigi با هم هستید واز آنجایی که هرکدام دکمه ی پرش خود را دارند،این کار ممکن است خسته کننده باشد.این بدان معنی است که بخش های مختلف بازی باید بطور همزمان با این دو شخصیت پیش بروند.


پذیرفتن شکست بسیار سخت است،مخصوصاً زمانی که Mario در طرف دیگری با فاصله از شما،پیروزمندانه ایستاده است.
این بازی تا حد زیادی بی نقص،و به یک میزان هم جذاب و هم سرگرم کننده است.


طرح مبنی بر رویای این بازی،این مجوز را به کمپانی Nintendo داده است تا به هر میزان که می خواهد خلاق باشد،که همین امر این بازی را به یکی از جالب ترین بازی های 3بعدی جهان تا به امروز تبدیل کرده است.
 

sadegh93

کاربر سایت
Dec 19, 2011
3,341
حقیقتا حداقل حدود 40 بازی جالب داره به نظرم 3DS

واقعا شاهکار نسل هشتم که بهش گفتم لیاقتش هست ! (نظر شخصی)

دست درد نکنه برای نقد

فعلا بیشتر مشغول ocarina of time 3d و kirby triple deluxe هستم
 

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
حقیقتا حداقل حدود 40 بازی جالب داره به نظرم 3DS

واقعا شاهکار نسل هشتم که بهش گفتم لیاقتش هست ! (نظر شخصی)

دست درد نکنه برای نقد

فعلا بیشتر مشغول ocarina of time 3d و kirby triple deluxe هستم


جالبی و خوبی این بازی اینه که از 3 سبک بازی مختلف تشکیل شده و با ادغام کردن این سبک ها و تم فانتزی و طراحی هنری بازی باعث شده بازی خوب و خاطره انگیزی بشه و یه بازی دوست داشتنی تشکیل بده


فدات داداش داری نکردم


باید بزارم kirby triple deluxe دانلود شه بازیش کنم البته نقدشو نمینویسم چون batvam زحمتشو کشیده قبلا
 

nemessis

کاربر سایت
Dec 20, 2005
1,183
نقدا رو خودت مینویسی یا ترجمه شون میکنی؟
چون نمیشه که انقد تند تند از همه بازیها نقد نوشت. چه wii که 3ds!

این اولین بازیم روی 3ds هست که دیروز خریدمb-)
 

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
نقدا رو خودت مینویسی یا ترجمه شون میکنی؟
چون نمیشه که انقد تند تند از همه بازیها نقد نوشت. چه wii که 3ds!

این اولین بازیم روی 3ds هست که دیروز خریدمb-)


تو گوگل بازیا DS و WII سرچ کنی حداکثر 5 تا سایت پیدا میکنی که فقط لینک دانلود بازیو گذاشتن اونم برای جذب بازدید کننده


درباره بازیا WII U و 3DS هم همینطوره


تازه امروز نقد فارسی دانکی کونگ WII U و نقد بازی زامبی یو تو یه سایت دیدم تعجب کردم حسابی لینک نقد ها دادم به sadegh93 خودشم تعجب کرد البته از نمره کمی که به زامبی یو داده بودن تعجب کرد


منم نه زبان انگلیسیم در حدیه که بتونم ترجمه کنم نه از مرتجم خود گوگل میشه استفاده کرد چون جمله بندی هاش و ترجمه هاش خوب نیست


نقد ها بازی ها WII و DS از قدیم دارم تو فروم FORUM.NINTENDOLAND.IR میزاشتم که جمع شد و چنتا سایت دیگه ( هنوز دارمشون درستشون میکنم ویراستاریشون میکنم اطلاعات اضافه میکنمو بعد میزارم رو سایت )


مبارک باشه حالشو ببر :x
 

nemessis

کاربر سایت
Dec 20, 2005
1,183
اول میخواستم 3d land بگیرم، ولی دیدم دیگه خیلی تکراری میشه بازیش!
اینم قبلا دموشو بازی کرده بودم و خوشم اکمده بود،گرفتمشb-)
 

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
اول میخواستم 3d land بگیرم، ولی دیدم دیگه خیلی تکراری میشه بازیش!
اینم قبلا دموشو بازی کرده بودم و خوشم اکمده بود،گرفتمشb-)


آخه مشکل اینجاست کپی بازی نمیکنی اوریج بازی پس عناوین کمی میتونی بازی کنی باید روی انتخاب عناوینی که میخوای حسابی دقت کنی


بازی خوبی هم انتخاب کردی مبارکت باشه :x


بازیش گرافیک کارتونی جالبی داره تلفیق 3 تا سبک باهمه


چند خریدی؟ از کجا خریدی؟


MARIO 3D LAND من 8 تا زمین جدیدشو باز کردم خیلی هیجانی تر و سختر شده میشه گفت بین ماریوها 2D و الهام گرفتن از MARIO GALAXY ه


من که خیلی باهاش حال میکنم
 

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
احسان جان بازم گل کاشتی
چنتا دیگه بازی نقد کنی یه gateway خریدم:d

قربونت رضا جان

سعیمو میکنم بازیا دیگه 3ds بررسی کنم تا این کنسول دستی محبوب و پرفروش هم بقیه بشناسنش هم با بازیاش آشنا شن هم یه منبعی بشه برای کسایی که دنباب بازی برای 3ds میگردن یا کسایی که تو فکر خرید 3ds هستن بتونن بهترین تصمیم بگیرن

البته بقیه هم کمک کنن نقدی یا هر چیزی درباره 3ds درست کنن بزارن تو همین تاپیک 3ds

مثلا آیدی mm_3dsfan زحمت کشیده بود چنتا بازی ds نقد کرده بود
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر