راهنما بازی ها wii

alisantori

کاربر سایت
Jul 15, 2017
459
:lol:

تا الان نشنیده بودم wii بسوز یا مشکلی پیش بیاد براش از طریق کانکت:o..ولی بازم ممنون .:peace:.که این اطلاعات گرانبها مفید گزاشتی ..بله درست .خودم به خاطر همین سادگی و در این حال جذابیت بازیهاش دوسش دارم..دل کندن ازش سخت ..:pepsi:
درست تمام rayman هاش یکی از یکی زیبا تر هستند ..جزع شاهکارهایذ wii به حساب میان..:yes:...rayman origins رو XBOX 360 ..تموم کردم عاشق آهنگهای بازیش بودم که فراموش نشدنی بود.قسمت مکزیک بازیم آخر خنده بود.:Cheesygrin: با اندیان جونز .یه لذت به خصوصی داشت ....ولی فکر کنم ورژن wii عالی ..:clap:

آی سی wifi زیادی داغ میشه همینطور روشن بمونه بعد میسوزه میزنه بورد کنسولم میسوزونه مال منم اینطوری شد - برا چند نفر تو همین فروم هم همینطور شد - علامتشم اینه بجا چراغ سبز دکمه پاور - چراغ زرد میده
فدات اطلاعات قابلی نداشت :Rose:
پس حتما rayman origins رو wii بازی کن که جذابیت وصف نشدنی رو wii داره :love: آره موزیک این باز واقعا جذابو به یاد موندنیه
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: silent ops

alisantori

کاربر سایت
Jul 15, 2017
459
rexr_ss.jpg
 
  • Like
Reactions: silent ops

alisantori

کاربر سایت
Jul 15, 2017
459
دوستان داشتم درباره بازی خاصی که برای wiiware ( بازیا مینی گیم برای کنسول wii ) تحقیق میکردم
که متوجه شدم این بازی برای اکثر پلتفرم ها عرضه شده

بازی اسمش And Yet It Moves هست

250px-And_Yet_It_Moves_title.png


بازی سبک پازل , پلتفرمر هستش , و بسیار خلاقانه و جالبه

300x.jpg


240x135.jpg
240x135.jpg
240x135.jpg


این بازی برای پلتفرم های Microsoft Windows, Mac OS X, Linux, WiiWare, Onlive اومده و نمره 9 از 10 کسب کرده
پس بایه عنوان خاص و عالی طرف هستید

لینک معرفی و اطلاعات از این بازی در یکی از وب سایت مها معروف مختص به نینتندو
And Yet It Moves

لینک دانلود این بازی
And Yet It Moves

لینک معرفی این بازی در ویکی پیدا
And Yet It Moves - Wikipedia

چیزی که تو ویکی پیدا ننوشته اینه که با جستجو هایی که انجام دادم این بازی برای پلتفرم Ios هم عرضه شده
Yet It Moves (puzzle platformer) on the App Store
 

alisantori

کاربر سایت
Jul 15, 2017
459
نقد و بررسی Disaster: Day of Crisis


6t3q_cover_large_(1).jpg


Publisher: Nintendo

Developer: Monolith Soft

Genre: Action, Adventure

Tags: Weather, Survival

Players: 1

Release Date: 24th Oct 2008​


مقدمه:


در صنعت گیم همیشه بازی هایی بودن بسیار عالی کار شدن و یک شاهکار بودن و نظر گیمر ها به خود جلب کردن.

در این بین کمپانی بزرگ نینتندو قدیمی ترین کمپانی کنسول ساز هست اکثر بازی های که روی این کنسول ها ارائه شده اند انحصاری بودن مثل ماریو و ....... حتی بازی رزیدنت اویل 4 بازی انحصاری کنسول گیم کیوب بود که در طی مدت زمان از انحصار خارج شد اما هنوز هم رزیدنت اویل 4 روی کنسولا نینتندو از بافت بهتر و هوش مصنوعی بیشتری برخوردارند

اینبار به بازی میپردازیم که یک بازی بسیار زیباست که ماجراجویی و اکشن ترکیب کرده و بازی شاهکاری خلق کرده .

اسم این بازی Disaster : Day Of Crisis است که توسط شرکت Monolith Soft ساخته شده است در پرونده این شرکت بازی Xenoblade Chronicles وجود دارد هر دو بازی استثنایی این شرکت در انحصار کنسول wii هستن.

large.jpg

داستان:


داستان بازی قشنگه و خوب روایت میشه.

شخصیت اصلی بازی Raymond Bryce است که افسر سابق نیروی دریایی ایالات متحده است؛ قابلیت رانندگی، شنا کردن، دویدن و شلیک کردن در 23 مرحله از بازی را دارد.

تو آمریکا در شرایطی که شهر در حال نابود شدن به وسیله طوفان، سیل، سونامی و آتشفشان است، او باید با یک گروه تروریستی به اسم SURGE نیز مبارزه کند. این گروه سه تا بمب اتم دزدیدند و دولت رو تهدید می کنند.

تو این اوضاع این گروه خواهر دوست شما رو هم گروگان گرفته و شما باید هم از بین تموم این بلاها جون سالم ببرید هم برسید به اونا.

هنگامی که ریه های او با دود پر می شود باید هوای تازه برای تنفس پیدا کند و همچنین برای به دست آوردن سلامتی و قدرت باید غذا بخورد.

بازی کننده باید مردم شهر را از خطرهای مختلف نجات بدهد و کمک های اولیه را برای آنها انجام دهد.


گرافیک:


در کل گرافیک بازی بسیار خوب کار شده طراحی شخصیت Raymond Bryce هیچ نقصی ندارد محیط بازی بخصوص مناطق گسترده بسیار خوب کار شده.

بیشتر بازی سینمایی هست و حس دیدن و مشارکت تو یه فیلم هالیوودی به شما دست پیدا میکنه که این قسمت هم عالی کار شده .

با تمرکز و زمان زیادی روی جلوه ها مثل آتش و سوانح طبیعی کار کردن. هیچ ایرادی به گرافیک و طراحی مراحل بازی میتوان گرفت.

large.jpg

گیم پلی:


گیم پلی بازی یکی از نقاط قوت بازی هست گیم پلی جذاب بوده و گیمر را جذب میکند . گیم پلی بازی ترکیبی بود یه جاهایی ریل شوتر میشد که عالی بود یه جاها رانندگی و یه جاهایی هم پلتفرمر.

به خوبی از ویموت و نانچاک در بازی استفاده شده و کار ویموت و نانچاک لذت بخش است.

همچنین قابلیت خنثی سازی بمب به وسیله Wii-mote و nunchuck نیز در بازی وجود دارد.


صداگذاری:

موسیقی بازی بسیار زیباست . صداگذاری شخصیت ها خوب کار شده و دیالوگ ها حس دیدن یک فیلم بینظیر هالیودی به شما القا میکند.


نتیجه گیری:

این بازی انحصاری wii هست یکی از بهترین بازیا wii ه بازی بسیار خوب طراحی شده برای داستان . طراحی و ................. وقت گذاشتن و بازی بسیار خوبی از آب درآمده این بازی از دست ندید و لذت ببرید.

45097_DD_Wii_P24_02.jpg
 

alisantori

کاربر سایت
Jul 15, 2017
459
نقد و بررسی Xenoblade Chronicles


lzwv_ewrwer.jpg


Publisher: Nintendo

Developer: Monolith Soft

Genre: RPG

Tags: Swords, Fantasy

Players: 1

Release Date: 6th Apr 2012 (USA)

Series: Xenoblade

Controller Support: Classic, Nunchuk + Wii Remote, Classic Controller Pro

Also Known As: Xenoblade, Monado

Official Site: nintendo.co.uk​


در زماني كه شركت هاي بازيسازي سعي دارند از حداكثر قابليت هاي wii استفاده كرده و با ايجاد نوآوري و خلاقيت در آثار خود عناوين موفقي را براي اين كنسول روانه ي بازار كنند خلق محصولي بدون استفاده از قابليت هاي wii و در واقع عدم استفاده از پتانسيل هاي وي‍ه ي آن در خلق گيم پلي متفاوت ريسكي بزرگ محسوب مي شود. ديگر خيلي از بازي دوستان ترجيح مي دهند به جاي گيم پلي هاي كليشه اي و تكراري تجربه اي متفاوت از بازي كردن داشته باشند.


موضوعي كه مايكروسافت و سوني هم به آن پي بردند و با ارائه ي تكنولوژي هاي Kinect و Move سعي دارند راهي را بروند كه نينتندو با DS و Wii چند سال پيش آن را آغاز كرد. پس چرا وقتي فعلا Wii اين قابليت ها را در اختيار بازيسازان قرار مي دهد از آن بهره نبرند و فروش بازيهايشان را روي اين كنسول تضمين نكنند، اما ظاهرا هنوز اين وسط هستند بازيسازاني كه معتقد به همان گيم پلي هاي سنتي بوده و ترجيح مي دهند آثارشان را مجزا از اين تكنولوژي ها و به اصطلاح نوآوري هاي جديد خلق كنند.


استوديو Monolith Soft بازي خود يعني Xenoblade Chronicles را براي كنسول Wii، روانه بازار كرده است. بازي براي اولين بار در E3 سال 2009 با يك تريلر به نمايش درآمد، در تريلر، تعدادي كاراكتر مشاهده مي كرديم كه ظاهرا از آينده آمده بودند، مشغول مبارزه با يك سري روبات و موجودات غول پيكر بودند. Xenoblade Chronicles آخرين شماره از سري Xeno مي باشد كه خالق آن Tetsuya Takahashi مي باشد، كسي كه در ساخت بازيهاي Chrono Trigger، Secret of Mana و چندين قسمت از Final Fantasy دخالت داشته است.​

large.jpg



تاكنون 5 بازي از سري Xeno منتشر شده است. XenoBlade Chronicles اولين شماره اي است كه براي پلتفرم هاي سوني عرضه نشد. شماره اول Xeno، با نام XenoGears در سال 1998 براي پلتفرم PS One منتشر شد كه توانست نظر بسياري از منتقدان را به خود جلب كند و اين بهانه اي، براي انتشار شماره هاي بعدي يعني Xenosaga EP I، EP II، EP III و Xenoblade Chronicles كه اكنون به نقد و بررسي آن مي پردازيم.


داستان بازي توسط Tetsuya و دو نفر ديگر به نام هاي Yuichiro Takeda و Yurie Hattori نوشته شده است، كه در كار خود بسيار موفق بوده اند و توانستند، داستاني جذاب و غيرمنتظره اي را روايت كنند. در آغاز بازي دو خدايي را به نام هاي Bionis و Mechonis مي بينيم كه در حال مبارزه با يك ديگر هستند. پس از مدتي، هر دو از جنگيدن خسته مي شوند و به مرور زمان جنازشان پوسيده مي شود كه با پوسيدن آنها دنيا به وجود مي آيد! Bionis در واقع خانه ي كاراكتر Shulk (كاراكتر اصلي بازي) و مردمان Hom مي شود كه بازي را از آنجا آغاز مي كنيم. از آن طرف هم Mechonis خانه و محلي مي شود كه دشمنان ما در آن حضور دارند. دشمنان ما، روبات هاي شومي هستند كه تنها با اسلحه ي مرموز Monada كشته مي شوند، اسلحه اي كه Shulk به ارث برده است. Shulk براي از بين بردن اين روبات ها از دوست ديرينه ي خود يعني Reyn كمك مي گيرد. Reyn از دوران بچگي با Shulk دوست و همراه بوده است ولي از نظر اخلاق و درون خيلي مانند او نيست، Reyn يك كاراكتر يك دنده، لجوج و گستاخ مي باشد ولي قدرت فيزيكي خيلي بالايي دارد. او بيشتر از يك سپر و نيزه براي مبارزه استفاده مي كند. با جلو تر رفتن روند بازي، كاراكتر هاي بيشتري معرفي مي شوند و همراه ماجراي Shulk مي شوند.

در طول بازي، بازيباز نقش فردي طاقت فرسا به نام Shulk را به دست مي گيرد كسي كه توانايي بالايي در استفاده از شمشير دارد، او يكي از افراد Hom(نژادي از Bionis) مي باشد. Shulk در دروان كودكي دو دوست به نام Fiora و Reyn داشته است كه در حال حاضر، Reyn يكي از يارهاي اصلي ما در بازي مي باشد. ممكن است به ذهن شما بيايد كه آيا در طول بازي كنترل كاراكتر ديگري را هم بدست مي گيريم، كه در جواب شما مي توان نه گفت و تا آخر، بازيباز در نقش Shulk بازي را ادامه مي دهد.

سبك Xenoblade Chronicles نقش آفريني به صورت Action مي باشد كه حملات معمول(Normal Attack) به صورت اتوماتيك و در فواصل زماني انجام مي شود و از اين جهت گيم پلي شباهت بسياري به Final Fantasy XII پيدا مي كند. ممكن است در ابتدا، سيستم Battle بازي كمي براي بازيبازان پيچيده باشد اما به مرور زمان به آن عادت مي كنيد و مي توانيد لذت ببريد. در بازي، حملات ويژه(Special Attack) با نام Art Attack معرفي و شناخته شده است. براي حمله نياز است تا كاراكتر خود را به موقعيت دشمن نزديك كنيد و پس از اين كه دشمن را مورد هدف قرار داديد، در اين حالت شما بايد نوع حمله ي خود را هم انتخاب كنيد، سپس كاراكتر به طور اتوماتيك حمله مي كند و او را از پاي در مي آورد. مي توانيد از حملات ويژه هم استفاده كنيد،Art Attack ها در پايين صفحه قابل نمايش مي باشند و بازيباز با انتخاب، مي تواند از آن استفاده كند، البته قابليت اين را هم داريد كه در منو Art Attack هاي خود را تعويض كنيد و سپس به حملات خود ادامه دهيد. اين حملات براي كشتن دشمنان بسيار موثر مي باشد و مي تواند سپر آن را بشكند و يا آن ها را گيج و منهدم كند.


به طور معمول هم، ممكن است انرژي شما براي استفاده از Art Attack به اتمام برسد كه با كشتن دشمنان، امتياز شما خود به خود بالا مي رود و باز مي توانيد از اين حملات استفاده كنيد. با جلو رفتن روند بازي، Shulk ياراني پيدا مي كند و تيم براي خود تشكيل مي دهد كه در اين زمان، بازيباز مي تواند به ياران خود دستور بدهد كه به دشمنان حمله كنند يا آن ها را دور خود جمع كند. فقط يادتان باشد كه قبل از شروع حمله قدرت هايتان را درست تقسيم بندي كنيد بلكه سريع تر بتوانيد پيشرفت كنيد. در بازي، شما مي توانيد كاراكتر خود را هم شخصي سازي كنيد و برايش لباس انتخاب كنيد. همان طور كه در ابتداي مقاله هم گفتم، با حسگرهاي كنترلي Wii نمي توانيد شخصيت خود را كنترل كنيد، بلكه با روش سنتي و با كمك آنالوگ بايد كاراكتر خود را حركت دهيد. دوربين هم ثابت نمي باشد كه اين امر، به راحت تر بودن بازي كمك مي كند. گيم پلي در كل نكات مثبت بسياري دارد و بيش از 60 ساعت مي تواند بازيباز را سرگرم كند، سيستم مبارزات بسيار خوب طراحي شده اند، انجام ماموريت ها بسيار لذت بخش است و حق دارد كه نمره ي كامل از اين بخش بگيرد. تنها مشكل جزئي كه بازي دارد، محيط بسيار بزرگ است و راهنمايي زيادي ندارد كه بخواهد بازيباز را به هدف برساند و اين باعث سردرگمي مي شود.​


xenoblade-chronicles-958102.jpg




از نظر گرافيكي Xenoblade Chronicles در Wii يكي از بهترين هاست. محيط ها بسيار بزرگ و پرجزئيات طراحي شده اند. بازي پر از كاراكترهاي مختلفي است كه بازيباز به راحتي مي تواند با آن رابطه برقرار كند و به آنها علاقه مند بشود مخصوصا Shulk كه از طراحي خوبي برخوردار مي باشد. يكي از بزرگ ترين نكات مثبتي كه در بخش گرافيك مي توان اشاره كرد، به نبودن بارگذاري بين مراحل است كه اين نشان از برتري و حرفه بودن سازندگان بازي مي دهد. در زمينه موسيقي و صداگذاري بازي هيچ نقصي ندارد. در زمينه ي صدا و موسيقي، بازي را بايد ستود.


در اين بخش سازندگان واقعا چيزي را كم و كاست نگذاشته اند. قسمت ساخت موسيقي بازي بر عهده ي Yoko Shimomura، ACE+، Manami Kiyota و Yasunori Mitsuda بوده است كه 90 قطعه موسيقي ضبط كرده اند. موسيقي ها و صداگذاري ها انصافا فوق العاده هستند و آن قدر شنيدني و زيبا ساخته شده اند كه مطمئن باشيد تا مدت ها قطعات موسيقي بازي در ذهن تان هك خواهد شد و آن ها را فراموش نخواهيد كرد. به خصوص ترانه هايي كه در طول بازي پخش مي شوند بهترين قطعات ساخته شده براي بازي هستند. صداگذاري هم عالي كار شده است و به خوبي به زبان انگليسي ترجمه شده است و هيچ عيب و نقصي ندارد. البته مي توانيد در منوي بازي زبان را هم ژاپني كنيد تا بيشتر لذت ببريد! در استراليا هم يك باندل از بازي به همراه Limited Edition و Special Soundtrack منتشر شد كه در آن 12 موسيقي اريجينال به همراه داشت و تنها براي Xenoblade Chronicles ضبط شده است. در انگلستان هم يك باندل ويژه منتشر شد كه در آن يك كنترل قرمز رنگ مخصوص و چندين پوستر با امضاي موسس Monolith Soft يعني Tetsuya Takahashi وجود داشت.


نسخه ي اصلي XenoBlade chronicles در ژاپن منتشر شد كه توانست در هفته ي اول بيشترين فروش را 83 هزار نسخه ي كپي بكند. همچنين به عنوان سوم بازي سرگرم كننده سال 2010 در ژاپن برگزيده شد. مجله ي فاميتسو هم با تمام سخت گيري هاي خود نمره 36 از 40 را به بازي داد. زماني هم كه در اروپا و آمريكا عرضه شد توانست رتبه ي هفتم را در UK Chart كسب كند. IGN به اين بازي نمره ي 9 داد و اعلام كرد كه XenoBlade Chronicles بهترين بازي نقش آفريني اين نسل براي ژاپني ها به حساب مي آيد.


سايت Cubed هم كه بازي نمره كامل داد و گفت كه اين Monolith Soft توانست با بازي اي كه موسيقي و صداگذاري و داستاني جذاب داشت هنر خود را به نمايش بگذارد و اين ارزش پول دادن بيشتري دارد. Eurogamer نمره 9 را انتخاب كرد و علاوه بر اين، بازي را هم بهترين بازي هفته برگزيد. Gamespot هم با دادن نمره 9، مهر تائيد بهترين بازي را زد و گفت كه گيم پلي Xenoblade Charoniclesاعتياد آور است و تا مدت ها بازيباز را در خود فرو مي برد.


گيم لند هم با دادن نمره ي 9.5 اعلام مي كند كه Xenoblade Chronicles، يكي از بهترين بازيهاي نقش آفريني امسال در كنار بازيهاي بزرگي چون Witcher 2 و ِDragon Age Origins مي باشد. به هيچ وجه اين بازي را از دست ندهيد.​

 

silent ops

کاربر سایت
Feb 4, 2017
1,715
نقد و بررسی Disaster: Day of Crisis


6t3q_cover_large_(1).jpg


Publisher: Nintendo

Developer: Monolith Soft

Genre: Action, Adventure

Tags: Weather, Survival

Players: 1

Release Date: 24th Oct 2008​


مقدمه:


در صنعت گیم همیشه بازی هایی بودن بسیار عالی کار شدن و یک شاهکار بودن و نظر گیمر ها به خود جلب کردن.

در این بین کمپانی بزرگ نینتندو قدیمی ترین کمپانی کنسول ساز هست اکثر بازی های که روی این کنسول ها ارائه شده اند انحصاری بودن مثل ماریو و ....... حتی بازی رزیدنت اویل 4 بازی انحصاری کنسول گیم کیوب بود که در طی مدت زمان از انحصار خارج شد اما هنوز هم رزیدنت اویل 4 روی کنسولا نینتندو از بافت بهتر و هوش مصنوعی بیشتری برخوردارند

اینبار به بازی میپردازیم که یک بازی بسیار زیباست که ماجراجویی و اکشن ترکیب کرده و بازی شاهکاری خلق کرده .

اسم این بازی Disaster : Day Of Crisis است که توسط شرکت Monolith Soft ساخته شده است در پرونده این شرکت بازی Xenoblade Chronicles وجود دارد هر دو بازی استثنایی این شرکت در انحصار کنسول wii هستن.

large.jpg

داستان:


داستان بازی قشنگه و خوب روایت میشه.

شخصیت اصلی بازی Raymond Bryce است که افسر سابق نیروی دریایی ایالات متحده است؛ قابلیت رانندگی، شنا کردن، دویدن و شلیک کردن در 23 مرحله از بازی را دارد.

تو آمریکا در شرایطی که شهر در حال نابود شدن به وسیله طوفان، سیل، سونامی و آتشفشان است، او باید با یک گروه تروریستی به اسم SURGE نیز مبارزه کند. این گروه سه تا بمب اتم دزدیدند و دولت رو تهدید می کنند.

تو این اوضاع این گروه خواهر دوست شما رو هم گروگان گرفته و شما باید هم از بین تموم این بلاها جون سالم ببرید هم برسید به اونا.

هنگامی که ریه های او با دود پر می شود باید هوای تازه برای تنفس پیدا کند و همچنین برای به دست آوردن سلامتی و قدرت باید غذا بخورد.

بازی کننده باید مردم شهر را از خطرهای مختلف نجات بدهد و کمک های اولیه را برای آنها انجام دهد.


گرافیک:


در کل گرافیک بازی بسیار خوب کار شده طراحی شخصیت Raymond Bryce هیچ نقصی ندارد محیط بازی بخصوص مناطق گسترده بسیار خوب کار شده.

بیشتر بازی سینمایی هست و حس دیدن و مشارکت تو یه فیلم هالیوودی به شما دست پیدا میکنه که این قسمت هم عالی کار شده .

با تمرکز و زمان زیادی روی جلوه ها مثل آتش و سوانح طبیعی کار کردن. هیچ ایرادی به گرافیک و طراحی مراحل بازی میتوان گرفت.

large.jpg

گیم پلی:


گیم پلی بازی یکی از نقاط قوت بازی هست گیم پلی جذاب بوده و گیمر را جذب میکند . گیم پلی بازی ترکیبی بود یه جاهایی ریل شوتر میشد که عالی بود یه جاها رانندگی و یه جاهایی هم پلتفرمر.

به خوبی از ویموت و نانچاک در بازی استفاده شده و کار ویموت و نانچاک لذت بخش است.

همچنین قابلیت خنثی سازی بمب به وسیله Wii-mote و nunchuck نیز در بازی وجود دارد.


صداگذاری:

موسیقی بازی بسیار زیباست . صداگذاری شخصیت ها خوب کار شده و دیالوگ ها حس دیدن یک فیلم بینظیر هالیودی به شما القا میکند.


نتیجه گیری:

این بازی انحصاری wii هست یکی از بهترین بازیا wii ه بازی بسیار خوب طراحی شده برای داستان . طراحی و ................. وقت گذاشتن و بازی بسیار خوبی از آب درآمده این بازی از دست ندید و لذت ببرید.

45097_DD_Wii_P24_02.jpg


وقت داشته باشم حتمأ بازیش رو انجام میدم .به نظر خیلی خوب کار شده جالب
 

alisantori

کاربر سایت
Jul 15, 2017
459
وقت داشته باشم حتمأ بازیش رو انجام میدم .به نظر خیلی خوب کار شده جالب

بازی خوبیه , تجربه اش ارزش داره
بعد بازی فوقش 4 گیگه اونم دانلود میکنی میریزی رو فلش راحت بازی میکنی رو wii ( دردسر کپی خور - یا هزینه بازی اورجینال و ............ نداره )
تو بازی سبک بازی عوض میشه یه جا سینماتیک هست یه جا ریل شوتر میشه و .....................
 

Nintendo Gamer

کاربر سایت
Aug 9, 2018
43
نقد و بررسی بازی Golden Eye 007


xusy4b0kp3ls37f21p6l.jpg



Publisher: Activision

Developer: Eurocom

Genre:FPS

Tags: First Person, James Bond, Spy, Weapons

Players: 8

Release Date: 2nd Nov 2010​


سیزده سال پیش یعنی سال 1997 بود عنوان اول شخص Golden Eye 007 برای Nintendo 64 منتشر شد و مورد توجه بسیاری از مخاطبان و تحسین منتقدان قرار گرفت. همانطور که در پیش نمایش قبلی جیمز باند در مورد حقوق ساخت بازی های سری جیمز باند مفصل توضیح داده شد هم اکنون این امتیاز در دستان Activision است، قبل از معرفی Blood Stone عنوان دیگری از این سری با نام Golden Eye 007 تایید شده بود که توسط استودیوی Eurocom ساخته شده است.


Golden Eye با نوآوری ، بازیگرانی جدید و کارگردانی قوی تر بازگشته است تا امسال Wii داران را حسابی خوشحال کند. هرچند هدف اصلی Activision از این کار به دلیل محبوبیت N64 بین بازیبارها است تا بتواند سود خوبی را به جیب بزند، اما مساله مهم تر این است که Eurocom کار خود را به نحو احسن انجام داده و توانسته خاطرات قدیمی که با Golden Eye 007 داشتیم را دوباره زنده کند.


Golden Eye 007 عنوانی است که در E3 معرفی شد و مورد توجه تعداد زیادی از طرفداران قرار گرفت. Golden Eye در اصل نسخه ایی بازسازی شده است که تغییراتی ریز و درشت در خود دارد. نسخه اصلی برای کنسول گیم کیوب و Nintendo 64 در سال ها قبل منتشر شده بود که بسیاری از بازیبازها با آن خاطرات خوبی دارند.


از مهم ترین تغییراتی که می توان در نسخه جدید Golden Eye برای Wii نام برد تغییر کاراکتر اصلی بازی است، در نسخه قدیمی این بازی شما در نقش شخصیتی به نام Pierce Brosnan بودید که از جمله مامورهای قدیمی 007 به شمار می آید، اما در نسخه جدید ماننده دیگر نسخه های جدید جیمز باند شما در نقش Daniel Craig بازی را به پیش می برید و صداگذاری آن نیز به صورت کامل توسط خود او انجام شده است که روح تازه ایی به بازی بخشیده است.

صحنه های کلیدی و سینمایی بازی که در فیلم آن نیز وجود داشتند دستکاری شده و توسط Daniel Craig به زیبایی هرچه تمام تر اجرا می شوند.

برخی از شخصیت های نسخه N64 نیز حذف شده اند و برخی دیگر در قالبی نو به ایفای نقش می پردازند و بازی تعداد بیشتری کاراکتر نوستالژیک در خود جای داده است.


داستان بازی نیز در حالت کلی تغییراتی داشته که در نوع خود جالب است. داستان بازی با دو مامور 007 و 006 یعنی Alec Trevelyan شروع می شود که در یکی از پایگاه های نظامی روسیه به نام Arkhangelsk متوجه وجود سلاح های شیمیایی می شوند. General Ourumov یک ژنرال روسی است که تصمیم دارد سفارت خانه انگلیس را نابود کند. باند و Alec با کمک یکدیگر منطقه را با استفاده از مواد منفجره از بین می برند.


lokf6kzzu0hkvc5oh5in.jpg


پس از آن Alec Trevelya در دام Ourumov می افتد و کشته می شود. پس از تعقیب و گریزهای فراوان متوجه می شوید که Alec Trevelya هنوز زنده است و ... . داستان بازی به گونه است که تا پایان بازی کسل کننده نخواهد شد و با اتفاقات جدید و ناگهانی شما را تا پایان با خود نگه می دارد.


Golden Eye یکی از بهترین اول شخص های کنسول Wii است و دارای یک بخش تک نفره عالی است، تا جایی که IGN در این مورد Golden Eye می گوید این عنوان باورنکردنی است و به ندرت چنین چیزی برای کنسول نیتتندو می آید! روند بازی و گیم پلی در Golden Eye 007 بسیار خوب کار شده و کم و کسری خاصی ندارد و همه عناصر داخل بازی با اول شخص های امروزی تطبیق داده شده اند و اگر از طرفداران اول شخص های مدرن باشید حتما از Golden Eye خوشتان می آید و تا آن را تمام نکنید خیالتان راحت نمی شود.


یکی از سازندگان بازی از استودیوی Eurocom می گوید برای بازسازی نسخه N64 برای نسل کنونی از عناوینی هم چون Call of Duty و Halo الگو گرفته اند تا بازی قدیمی جلوه نکند. منوی بازی یادآور نسخه های قدیمی است که موزیک متن آن موسیقی معروف و همیشگی و جذاب است. Loading های بازی بسیار کوتاه هستند و پس از دیدن دموی اولیه و آشنا شدن با هدف ها و ماموریت اصلی در مرحله وارد بازی می شوید.


ماموریت ها و وظایف باند نیز توسط M به وی داده می شود. ماموریت ها چیز جدیدی ندارد و شامل تعقیب و گریز یک نفر، از کار انداختن تجهیزات دشمن، فرار کردن و خارج شدن از یک ساختمان در حال تخریب، پیدا کردن هدفی خاص در یک منطقه، کشتن یک نفر و ... می شوند. در برخی قسمت ها نیز باید در برابر حمله دشمنان مقاومت کنید تا یک در ماننده در آسانسور یا یک دریچه باز شود و به راه خود ادامه دهید.


بازی در کل دارای 4 درجه سختی متفاوت از یکدیگر می باشد. درجه اول Operative است که آسان ترین درجه موجود در بازی است، حالت یا درجه بعدی Agent است که نقش همان نرمال را دارد و درجه سختی بعد که توصیه میکنیم بازی را با این درجه آغاز کنید 007 است. یک درجه سختی دیگر به نام 007 Classic نیز وجود دارد که در ابتدا باید بازی را در حالت 007 به پایان برسانید تا این بخش باز شود که در مورد آن در ادامه توضیح خواهیم داد. دلیل این که گفته شد بهتر است بازی را با درجه 007 آغاز کنید آسان بودن بازی است، البته این بدین معنا نیست که بازی دارای هوش مصنوعی ضعیفی است بلکه اصلا این طور نیست و تنها تفاوت بین این دو درجه در تعداد دشمنان و نوع آنهاست.


در درجه های پایین تر تعداد دشمنانی که در هر قسمت یا منطقه به سمت شما حمله می کنند کم است و چالش زیادی برای شما ایجاد نمی شود، از همین رو بهتر است بازی را در حالت 007 آغاز کنید تا لذت بیشتری از بازی ببرید و مدت زمان بیشتری با آن سرگرم شوید.


mxe5oyyqh98wyu028nv7.jpg


پس از به پایان رساندن بازی در درجه 007 قسمت بعدی یعنی 007 Classic برای شما باز می شود که تفاوت های کوچکی با درجه های قبلی دارد. اولین تفاوت در این قسمت اضافه شدن Health Bar به بازی است که هماننده نسخه Nintendo 64 است و بازی بسیار سخت تر از گذشته می شود و دیگر نمی توانید با کاورگیری سلامتی خود را بازیابی کنید که در این صورت بازی فوق العاده دشوار می شود اما این یک بازگشت بزرگ است.


در حالت معمولی و دیگر درجات بازی اگر تیر بخورید می توانید با پوشش گرفتن سلامتی باند را بازیابی کنید. در صورتی که بمیرید ماننده نسخه های قدیمی افکت زیبای خون بر روی صفحه پخش می شود که در این صورت باید بازی را از Checkpoint قبلی آغاز کنید. فاصله Checkpoint ها در طول بازی خوب است و معمولا پس از انجام دادن یا پیشروی در مرحله بازی به صورت خودکار ذخیره می شود. بازی دارای یک HUD ساده و استاندارد است که در آن می توان نقشه، سلاح و تعداد تیر موجود یا حالت ایستادن یا نشستن باند را مشاهده کنید.


در Golden Eye ماننده گذشته بازی را از دید اول شخص دنبال می کنید. سیستم و مکانیزم کاورگیری موجود در بازی بسیار ساده است و فقط در صورتی که در پشت اجسام کوچک و کم ارتفاع ماننده یک میز یا یک کشو بروید می توانید با نگه داشتن کلید L کاور بگیرید و به سمت دشمنان شلیک کنید، اما این قابلیت در پشت دیوارها غیرقابل استفاده است ولی با این حال مکان های کم ارتفاع زیادی در بازی وجود دارند که می توانید پشت آنها پوشش بگیرید که در درجات سختی بالاتر از این سیستم استفاده زیادی خواهید کرد.


دشمنان در بازی از تنوع خوبی برخوردارند و با پیشروی در طول مراحل دشمنان سرسخت تر و قوی تر می شوند. مورد دیگر هوش مصنوعی دشمنان است که از هوش خوبی در بیشتر قسمت ها برخوردارند و کمتر ضعفی در این زمینه می بینیم. دشمن ها در درجات پایین از لحاظ تعداد کم هستند و می توانید راحت آنها را پشت سر بگذارید و از بین ببرید.


Classic Controller Pro


در درجات سختی بالاتر ماننده 007 دشمنان در دسته های بیشتری حمله می کنند و قبل از هر چیز یا کاور می گیرند، در بیشتر قسمت ها شما مجبور به کاورگیری می شوید و در این حین که برخی دشمنان شما را با آتش سرگرم می کنند دیگر دشمنان از پشت سر به سراغتان می آیند! اگر در حال خشاب عوض کردن نیز باشید و دشمنی در نزدیکی شما باشد به سمتتان می آید. در صورتی که یک یا دو تن از دشمنان را هدشات کنید به سمت عقب می روند و کاور می گیرند، در دیگر موقعیت ها در صورتی که بلافاصله پس از ورود دشمنان آنها را به رگبار ببندید با شیرجه به پشت کاورا می روند و در همین حین به سمتتان شلیک می کنند که کشتن آنها در این حین لذت بیشتری دارد!


موبایل همیشگی باند نیز در Golden Eye برخی اوقات به کارتان می آید، گاهی در وسط ماموریت ها با شما تماس گرفته می شود که با کلید Z و A باید پاسخ دهید که اکثرا ارتباطات شما با M16 از طریق موبایل صورت می گیرد. از دیگر کاربردهای موبایل می توان هک کردن درها یا کامپیوترها، اسکن کردن افراد یا اسناد که باید به میزانی که تعیین شده به آنها نزدیک شوید و کلید A را فشار دهید. Melee کردن دشمنان و استفاده از فن ها نیز با کلیدهای Z و Bانجام می شود.


بهتر است کمی در مورد کنترل بازی صحبت کنیم که قبل از انتشار بازی حرف و حدیث های زیادی در مورد این مساله بود. یکی از مواردی که Activision در مورد بازی تحت فشار بود کنترل بازی و پشتیبانی و تطبیق مناسبی برای Classic Controller Pro بود. Golden Eye در زمینه بازی های FPS برای Wii دارای یکی از بهترین کنترل ها است و بازی دارای کنترلی نرم، روان و سریع است. بازی به شما در ابتدا چندین پیشنهاد برای انتخاب می دهد. Wii Remote به همراه Nunchuk ، Wii Zapper ، Classic Controller و Classic Controller Pro و در آخر استفاده از Nintendo GameCube Controller به شما پیشنهاد می شود.


البته می توانید در بخش تنظیمات که از گزینه ها و جزئیات بالایی برخوردار است کنترل را با حساسیت بیشتر تنظیم کنید و آنرا در پروفایل شخصی خود برای بخش چندنفره نیز ذخیره کنید تا به مشکل برنخورید. از جمله Optionsهای مهم این بخش می توان Rotation Speed ، Invet Look یا Pointer Sensitinty و ... را نام برد.


h8ulr0rmbkay6ei3z752.jpg


سیستم هدف گیری خودکار نیز در بازی وجود دارد. قابل ذکر است که در اوایل بازی کنترل بازی کمی گیج کننده باشد اما با کمی تمرین و پیشروی در بازی قلق آن را به دست خواهید آورد! در حالت کلی کنترل ویموت نقصی ندارد و باعث می شود لذت بیشتری از بازی ببرید. در صورتی که باندل بازی را نیز تهیه کرده باشید می توانید با استفاده از Classic Controller Pro که به ویموت به جای نانچاک وصل می شود استفاده کنید.


در بازی می توانید به صورت هم زمان 3 سلاح را حمل کنید و یکی از سلاح های ثابت شما کلت بی صدای باند یعنی P99 است. به علاوه سلاح های خودتان می توانید سلاح ها را با نگه داشتن کلید A تعویض کنید. در برخی مراحل نیز در گوشه و کنار کیف هایی را پیدا می کنید که قفل دارند و با شکستن آنها معمولا یک Sniper به دست می آورید. برخی سلاح ها نیز دو نوع دارند که البته تفاوتشان به وجود یک Reflex Sight یا ACOG Scope اضافه است. در هنگام تیراندازی می توانید تعداد شلیک تیرها که در سه حالت رگبار، تک تیر و سه تیر وجود دارد را تنظیم کنید. هر سلاح اثرپذیری خاص خود را بر روی دشمنان دارد، برای مثال در صورتی که با یک شاتگان شلیک کنید به زیبایی به عقب پرت می شوند یا در صورتی که به نقاط مختلف بدن دشمنان شلیک کنید عکس العمل های متفاوتی را می بینید، برای مثال در صورتی که به زانوی یکی از دشمنان شلیک کنید با پا بر روی زمین می افتد.


سلاح های موجود در GE از تنوع بالایی برخوردارند و شامل کلاس های مختلف Pistolها و Rifleها و Shotgunها و... می شوند. دو نوع اسنایپر WA 2000 و Toros AV 400 نیز در بازی وجود دارند که در برخی مراحل از آنها استفاده می کنید. راه های میان بر و مخفی ماننده کانال های کولر نیز در بیشتر اوقات به کمک تان می آیند. در محیط های بازی عوامل انفجار زیادی ماننده کپسول ها و... در بازی وجود دارند که با شلیک می توانید تعداد بیشتری از دشمنان را به صورت هم زمان از بین ببرید. در هر محیط نوع این اشیاء متفاوت است، برای مثال در مرحله زندان به جای کپسول ها می توانید به پنکه های سقفی شلیک کنید تا دشمنان خنک شوند!


نکته دیگر وجود یک تعادل فوق العاده بین مخفی کاری و آتش بازی در بازی است، در اغلب موارد تا زمانی که دشمنان شما را نبینند و متوجه حضورتان نشوند می توانید در سکوت دشمنان را با Melee کردن یا هدشات کردن با استفاده از P99 آنها را از پا در بیاورید. اما هنگامی که دشمنان متوجه حضور شما شوند سریع زنگ خطر را به صدا در می آورند و تعداشان بیشتر می شود، پس از آن سریع کاور می گیرند و حسابی شما را گیج می کنند و کمتر پیش می آید که به راحتی از کاور خود بیرون بیایند. هوش مصنوعی دشمنان در بازی جالب است و حرکات مختلفی را از سوی آنها مشاهده می کنید.

در برخی از صحنه ها نیز باند با یک ضربه ناگهانی در را باز می کند و صحنه به صورت آهسته در می آید تا دشمنان را سریع از بین ببرید، البته در این موارد باید مراقب گروگان ها نیز باشید.

بازی در کشورهایی ماننده دوبی، روسیه، نینجریه و ... اتفاق می افتد. محیط های بازی نیز متنوع اند و در مناطقی ماننده فرودگاه ، موزه ، جنگل ، کوهستان های برفی ، ایستگاه مترو و پایگاه های نظامی یا ... اتفاق می افتد. هر مرحله زیر مجموعه هایی دارد، برای مثال ابتدا بازی را از یک محیط باز آغاز می کنید و قسمت دوم در یکی از ساختمان ها رخ می دهد. البته برخی مراحل ماننده Barcelona یا Dubai در همان قسمت اول تمام می شوند.


4tk8slbzdtugma9hyez1.jpg


اما در مرحله ایی دیگر ماننده St. Petersburg بازی را در 4 قسمت مختلف دنبال می کنید. در طول بازی هدایت وسیله نقلیه خاصی را بر عهده نخواهید داشت، به جز یکی از مراحل پایانی بازی که می توانید هدایت یک تانک را به عهده بگیرید و همه جا را به آتش بکشید. صحنه های سینمایی و هیجان انگیز که اغلب بازیباز را غافل گیر می کنند نیز در بازی کم نیستند که برای نمونه می توان صحنه موتورسواری و پریدن باند به داخل هواپیما را نام برد. بخش تک نفره بسیار طولانی نیست و چیزی در حدود 10 ساعت گیم پلی دارد.


Golden Eye از انجین بازی Dead Space: Extraction یعنی استفاده می کند که از لحاظ بصری بر روی Wii بسیار زیبا است. اما در صورتی که بخواهیم از لحاظ فنی به جزئیات بنگریم، مشکلات ریز و درشتی در این بخش می توان نام برد. مساله بعد Framerate بازی است.


با توجه به جزئیاتی ماننده انیمیشن شخصیت ها، نورپردازی و اثرات آب و هوا و اشیاء انهدام پذیر هیچ انکاری در این که بازی دارای گرافیک خوبی است نیست اما در برخی مواقع در صحنه های شلوغ ماننده انفجار، دود، تیراندازی و ... ممکن است با کمی افت فریم مواجه شوید. اما از Golden Eye نباید انتظار یک بازی HD ماننده Black Ops بر روی 360 را داشته باشید. جسد دشمنان پس از کشته شدن بعد از چند ثانیه از روی زمین محو میشوند! تخریب پذیری بازی را بیشتر در انفجارها خواهید دید. اوج تخریب پذیری بازی را می توان در مرحله Tank مشاهده کرد که ساختمان ها، پل ها، ماشین ها و ... به زیبایی از بین می روند.


حرکت صورت شخصیت ها و عکس العمل ها در گفتگوها و احساسات و... خوب کار شده است. افکت هایی ماننده آتش، انفجار، دود و آب نیز در سطح متوسطی قرار دارند. در نهایت می توان گفت حتی در صورتی که گرافیک بازی شما را راضی نکند مانع از لذت بردن شما از بازی نمی شود.

یکی دیگر از نقاط قوت Golden Eye صداگذاری و موسیقی آن است. صداگذاری کاراکترها اصلی یا فرعی و انفجارها در بازی در سطح خوبی قرار دارند، صداگذاری سلاح ها و شلیک نیز عالی کار شده و از آن لذت می برید. اما موسیقی ها و ترک های استفاده شده در بازی عالی اند، در طول بازی می توانید اکثر موزیک های کلاسیک و بیادماندنی جیمز باند را گوش دهید.

یکی از نقاط قوت و بخش های اصلی بازی حالت مولتی پلیر آن است. این بخش به دو صورت آنلاین و آفلاین قابل بازی کردن است، در حالت آنلاین که با استفاده از Nintendo Wi-Fi Connection انجام می پذیرد 8 نفر می توانند به صورت هم زمان به رقابت بپردازند. حالت آفلاین که قابلیت Split Screen را در خود دارد تا 4 بازیکن را پشتیبانی می کند.

در این بخش می توان Mode یا Map مورد نظر را انتخاب کنید و به بازی کردن با دوستان خود بپردازید که سلاح ها و Mode های زیادی که در این قسمت وجود دارد مدت زیادی سرگرم می شوید. از جمله Mode های بازی می توان Golden Gun و Conflict و You Only Live Twice را نام برد. در قسمت Map یا نقشه ها به طور کلی 10 نقشه وجود دارد که مکان های مختلف و متنوعی ماننده جنگل، کارخانه، اسکله، ایستگاه مترو و ... را شامل می شود.


در منوی دیگر این بخش یعنی Modifiers می توانید تنظیمات جانبی دیگر ماننده Time Limit یا Score Limit و حالت های افقی یا عمودی بودن Split Screen را به دلخواه تنظیم کنید. در انتخاب کاراکتر قابل بازی خود گزینه های زیادی پیشه رو دارید. علاوه بر خود Bond می توانید شخصیت های موجود در بخش داستانی ماننده Natalya ، Trevelyan ، Onatopp ، Zukovsky ، Ourumov ، Mishkin یا Sky Briggs و ... را انتخاب کنید.

البته به جز شخصیت های اصلی و فرعی بخش داستانی می توانید از میان انواع دشمنان موجود در بخش تک نفره یکی را انتخاب کنید که از افراد مختلفی ماننده سربازهای معمولی، نیروهای امنیتی، کماندوها و تشکیل می شوند.


1ql4cp602f5nom7fiwrq.jpg


نکته مهم تر در این بخش سلاح ها است که می توانید سلاح خود را به دلخواه انتخاب کنید که نقش مهم تری در این حالت دارد. با به دست آوردن XP و امتیاز در طول بازی می توانید آیتم های جدیدتری را آزاد کنید. یکی از نواقص یا مشکلات بخش مولتی پلیر Golden Eye نبود Wii Speak یا چت صوتی است، اما با این حال توصیه می کنیم این بخش را حتی بدون چت صوتی تجربه کنید.


با وجود صحنه های غافل گیر کننده و هیجان انگیز Golden Eye 007 یکی از بهترین بازی های ویدئویی سری جیمز باند تا به امروز است.

خدایی خیلی بازی باحالیه
حتما به زودی تجربش میکنم
گرافیکشم عالیه $-)

full_8_.jpg
full_9_.jpg
full_10_.jpg
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر