راهنما بازی ها wii

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
يک بازي ترسناک طلسم کلنگ!




cover_large.jpg





پیش از بازی کردن کوهستان نفرین‌شده (Cursed Mountain) باید یک موضوع را با خودتان حل کنید! این‌که آیا منطق شما با این مفهوم که یک کلنگ کوه‌نوری داشته باشید که می‌شود آن‌را مانند شات‌گان به دست گرفت و اشعه‌های قرمز از آن شلیک کرد تا روح مرده‌ها دور شوند می‌تواند کنار بیاید یا خیر؟! اگر پاسخ خیر است به سرعت قید کوهستان نفرین‌شده را بزنید، چون این منطقی‌ترین چیزی است که در بازی وجود دارد!


سبک این بازی ماجرایی – اکشن ترسناک است که سعی زیادی کرده در عین تقلید از بازی‌هایی مانند سایلنت‌هیل، روند بازی کلیشه‌ای آن‌ها را تکرار نکند. داستان با یک پیش‌درآمد کاملا مبهم آغاز می‌شود که نه تنها هیجان لازم برای درگیر کردن مخاطب را ندارد، بلکه تا حدودی او را زده می‌کند. به طور کلی در بیست دقیقه اول بازی کاری به جز دویدن به اطراف ندارید. تعلیق و فضاسازی ابتدایی بازی خوب انجام شده اما اولین برخورد با ارواح خبیث آن‌قدر به تاخیر می‌افتد تا حوصله‌تان سر برود.

داستان در مورد کوهنوردی به نام اریک است که در جستجوی برادر گم‌شده‌اش به ارتفاعات تبت و کوه‌های هیمالیا می‌رود. برادر اریک توسط یکی از دوستان‌شان به جستجوی یک شی باستانی به قله کوه فرستاده شده اما ظاهرا الهه‌ محافظ کوه از این کار رنجیده و نفرین عجیبی در روستاهای اطراف روح مردگان را به دنیای زنده‌ها آورده است. داستان چفت و بست درست و حسابی ندارد و سبک روایی آن (تصاویر سیاه و سفید ثابت با دیالوگ‌های بسیار ضعیف) هیچ کمکی به جذاب‌تر شدن سناریو نمی‌کنند. متاسفانه بخش بیشتری از داستان را باید از طریق فایل‌هایی بخوانید که در گوشه و کنار بازی ریخته‌اند و تعدادشان از تعداد آیتم‌های قابل استفاده بسیار بیشتر است.



در بیش از 80 درصد مدت زمانی که کوهستان نفرین‌شده را بازی می‌کنید، کاری به جز راه رفتن در مه ندارید. لوکشین‌ها به طور اعصاب‌خردکنی وسیع و خالی هستند. با توجه به این‌که به جز برگ‌های عود برای زیاد کردن خط سلامت چیزی برای جمع‌آوری وجود ندارد، بازی به شما انگیزه‌ای برای گشت و گذار بیش‌تر در محیط نمی‌دهد. بعضی وقت‌ها هم مجبور هستید فقط محض زیاد شدن زمان بازی، به خاطر یک کلید از دهکده بالای کوه به دهکده پایین کوه بروید و همه راه را دوباره برگردید. معمایی در کار نیست و تنها موانع شما درهایی هستند که یا کلید لازم دارد یا باید طلسم محافظ آن‌ها را بردارید. هر دوی این کارها هم احتیاج به گشتن دیگر بخش‌های آن مرحله دارد.



دشمنان شما ارواح خبیثی هستند که از آن دنیا آمده‌اند و با این‌که بعضی‌های‌شان قصد کمک دارند، بقیه فقط می‌خواهند شما را نابود کنند. روش مقابله با ارواح این است که با کلنگ مخصوص (که در طول بازی با عنوان آپگرید برایش سرهای جدید پیدا می‌کنید!) نشانه‌گیری و به آن‌ها شلیک کنید. این‌که دقیقا چه چیزی از سر کلنگ شلیک می‌شود چندان واضح نیست اما به هر حال روی ارواح کار می‌کند. سپس باید چشم سوم خود را فعال کنید (چشم سومی که بودایی‌ها سال‌ها برای فعال کردنش ریاضت می‌کشند در عرض نیم دقیقه توسط اریک که هیچ عقیده‌ای به این چیزها ندارد فعال می‌شود!) و با انجام یک کومبوی حسگری و حرکت دادن وی‌موت و نانچاک در جهت‌های نشان داده شده در تصویر آن‌ها را به کلی نابود کنید.



حسگرها در این بازی اصلا خوب عمل نمی‌کنند و در حرکات رو به جلو واقعا ضعیت هستند. حسگرها در تعداد از مینی‌گیم‌های بازی هم به کار می‌آیند که باز هم به خاطر نداشتن حساسیت لازم بیشتر ضد حال هستند تا عاملی برای جذابیت بازی. مثلا در یکی از مینی‌گیم‌ها باید وی‌موت را در دایره‌های یک‌نواخت بچرخانید (به عنوان عمل معادل ذن گرفتن!) که واقعا صبر و دقت زیادی می‌طلبد.



از نظر گرافیکی، کوهستان نفرین‌شده جزو بازی‌های قابل توجه کنسول Wii محسوب می‌شود. نورپردازی، افکت مربوط به برف و توفان و افکت خاکستر شدن محیط در هنگام فعال کردن چشم سوم زیبا هستند.



کوهستان نفرین شده یک بازی ترسناک متوسط است که می‌شود آن‌را تمام کرد اما می‌شد خیلی بهتر از این‌ها از کار دربیاید.



large.jpg


 
  • Like
Reactions: masoud101

nemessis

کاربر سایت
Dec 20, 2005
1,183
من همیشه میخواستم این بازیو بازی کنم که نشد. ولی اینچور که نوشتی، ظاهراً بازی خوبی نیست!
ارزش اوریج گرفتن داره؟
 

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
نقد و بررسی بازی Rayman Origins





cover_large.jpg





در بین اجناسی که روی ویترین یک فروشگاه قرار دارند، یک بوم نقاشی که با ظرافت تمام محیط یک جنگل زیبا و رنگارنگ را به تصویر کشیده است توجه شما را به خود جلب میکند. با دقت به آن خیره شده و غرق در تماشای سقوط قطرات آب از آبشاری در پس زمینه نقاشی، برگ هایی که با وزش باد به حالتی رقص گونه به حرکت در آمده اند، زمینی که سطحش را چمنی سبز و خرم پوشانده است و گلهایی که سراسر بوم را پوشانده اند هستید. همینطور به زیبایی های بوم نقاشی خیره مانده اید که ناگهان متوجه حرکت چند کرکتر میان صحنه مذکور میشوید؛ چشمان خود را میمالید تا مطمئن شوید حالتان خوب است؛ اما دوباره حرکاتی را روی بوم احساس کرده و کمی با خود فکر میکنید. بله، درست متوجه شده اید، این یک بوم نقاشی نیست، بلکه اثر جدید استدیو بازیسازی Ubisoft، Rayman Origins است که توسط ذهن خلاق Michel Ancel، سازنده بازیهای خوشنامی همچونBeyond Good & Evil و خود سری بازی Rayman به تصویر کشده شده است.



اولین نکته ای که پس از مشاهده محیط های بازی به ذهن شما خطور خواهد کرد، شباهت غیر قابل انکار آن با بازی های کنسول Sega Genesis، بخصوص سری بازی Sonic The Hedgehog و Earthworm Jim است. همان گرافیک فانتزی، رنگ بندی شاد و اتمسفر زیبایی که بیشتر خاطرات دوران کودکی تک تک مارا فرا گرفته است. بعد از گذشت سالها از آن زمان و بازیهای زیبایی که در آن دوره برای کنسول ها منتشر میشدند، ارزش و هدف ساخت بازی در این صنعت دستخوش تغییرات زیادی شده و دیگر خبری از آن محیط های زیبا و چشم نواز، آن موسیقی های 8 بیتی شاد و آن شخصیت های دوست داشتنی نیست. بجای آنها کرکتر هایی با صدا و صورت های زمخت، محیط های تاریک، خون آلود و وهمناک با موسیقی هایی زننده و اتمسفر هایی انزجار دهنده تقریباً تمام عناوین این عرصه را قبضه کرده اند. حال میان اینهمه خون و جنگ و کشتار، یک نفر پیدا شده است تا دوباره ما را به آن دنیای زیبا، شاد و فارق از هرگونه تاریکی و آلودگی برگرداند، آری دوباره Rayman و دوستانش بازگشته اند تا اینبار در سبکی نسبتاً متفاوت، اما با رعایت همان فاکتور های قدیمی یک تجربه ناب و لذتبخش را به یکایک بازیکن ها تقدیم کنند.



ابتدا در مورد داستان باید بگویم که، داستان این بازی فقط بهانه ای برای جلو بردن بازی است و نباید انتظار داستانی در حد بازی هایی مثل Heavy Rain از آن داشت! ریمن و دوستانش به خوبی و خوشی بر روی "درخت خمیازه کش" خود دراز کشیده اند و در حال چرت زدن هستند. اما از آنجایی که این دوستان ما هیچ وقت ساکت نبوده اند، صدای خرو پف آن ها از سوراخ های درخت به سمت زیر زمین که محل زندگی موجودات شرور زیرزمینی است هدایت می شود و بدین ترتیب آرامش را از آن ها سلب می کنند. حالا یک طرف خانواده بیخواب شده شرور هستند که قصد دارند آرامش دنیای روی زمین را برهم بزنند و در طرف دیگر ریمن و دوستانش که باید تعادل را به دنیای خودشان باز گردانند!



گیم پلی بازی از یک روند بسیار ساده و زیبا تشکیل شده که انجام بازی را برای هر سن و سال، با هر سبک و سیاقی راحت، و صد البته لذت بخش می سازد. کل هسته گیم پلی تشکیل شده است از پرش و ضربه زدن که به صورت بسیار ساده ای قابل اجراست. اما باید در نظر داشت که رفته رفته گذراندان مراحل سخت تر شده و بازیکن را به چالش خواهد کشید. طراحی مراحل بسیار متنوع انجام گرفته که تقریبا با هیچ مرحله یکسانی روبرو نخواهید شد. هدف از گذراندان مراحل نجات پرنسس های زیبایی است که توسط موجودات شرور داستان به دام افتاده اند. با نجات هر پرنسس قابلیت جدیدی به کاراکتر شما افزوده می شود که گذران مراحل را راحت تر می کند. از جمله شنا کردن در زیرآب، بالا رفتن از دیوار راست و پرواز کردن به مدت محدود هنگام پرش. همین امر باعث بالا رفتن دفعات تکرار مراحل خواهد شد زیرا بعضی از مراحل برای به دست آوردن آیتمی خاص، به قابلیت های خاصی نیاز دارد که از ابتدا در اختیار نخواهید داشت. از دلایل تکرار مراحل میتوان به جمع آوری مدال ها اشاره کرد که تعداد آن هازیاد و بدست آوردن تمامی آن ها واقعا کار دشواری است. از سختی برای بدست اوردن موجودات زرد رنگ که معادل پول است گرفته، تا یافتن مناطق مخفی مراحل که هر کدام لذت خاصی را به همراه دارد. البته نوعی هم اجبار برای با دقت انجام دادن بازی مراحل در نظر گرفته شده که به واسته جمع آوری موجوداتی به نام الکتون ها، مرحله تعقیب و گریز و گرفتن الماسی که حکم دندان را برای پیر "درخت خمیازه کش" دارد، باز می شود!



به لطف سازندگان، این بازی دارای حالت چند نفره می باشد که به صورت همزمان چهار نفر می توانند به انجام آن بپردازند. و باید بگویم صد البته پینشهاد من این است که این بازی را به تنهایی انجام ندهید زیرا لحظات شاد و مفرح بازی با دوستان را از دست خواهید داد. همانطور که سازندگان قول داده بودند این عنوان پر است از لحظاتی که ناخودآگاه شما ودوستانتان را به خنده وا می دارد و به نوعی می توان گفت این لبخند هیچ گاه تا پایان بازی از لب هایتان دور نخواهد شد. (وقتی با سیلی ای بزرگ بیخ گوش کاراکتر دوستتان گذاشتید و اون همانند یک پوستر به دیوار چسبید به این جمله ایمان خواهید آورد!)



خوشبختانه مراحل به صورتی طراحی شده اند که اجباری برای انجام چند نفره بازی ندارند و به صورت تک نفره نیز میتوان آن ها را پشت سر گذاشت. شاید تنها ایرادی که به بدنه گیم پلی وارد باشد، کمی تکراری شدن آن است که به لطف حالت چند نفره جذاب می توان از این بخش چشم پوشی کرد. در کل هیچ اشکالی نمی توان به بخش گیم پلی بازی گرفت چون واقعا به صورت ماهرانه ای برنامه ریزی شده اند و در هیچ کجای بازی شما را اذیت نخواهد کرد.



به بخش گرافیکی بازی که می رسیم زبان از توصیف آن عاجز می شود. گرافیک بازی به طرز باور نکردنی ای زیبا و چشم نواز طراحی شده است. واقعا نمی توانم توصیف مراحل زیبا و متنوع این بازی را بر روی نوشتار بیاورم. تمامی بازی به صورت کارتون های قدیمی با استفاده از نقاشی آبرنگ و مداد رنگی طرح بندی شده اند. جزییات این بخش به طرز باور نکردنی ای فوق العاده عالی کار شده اند به طوری که در بسیاری از بخش های بازی چند دقیقه ای را ایستاده و مدهوش تماشای مناظر زیبای آن خواهید شد. از مراحل جنگل، صحرا با المان های آلات موسیقی، محیط های برفی و یخ بندان که باعث لغزش خواهند شدگرفته تا زیرآب های عمیق که حتی نور خورشید نیز به آنجا نفوذ نمی کند و راه را با روشنایی ماهی های نورانی باید پیدا کنید؛ همه و همه از طراحی های بیاد ماندنی صنعت گیم خواهند بود. انیمیشن های کاراکتر ها بسیار نرم و روان هستند و تقریبا برای هر کاری انیمشین خاصی در نظر گرفته شده که تنوع جالبی به بازی بخشیده است. کاراکتر ها نیز طراحی مختص خود را دارند و هر کارکتر بنا به موقعیت قرار گرفته در آن، حرکت خاصی را از خود به نمایش خواهد گذاشت. انواع اقسام لباس های رنگارنگ نیز برای آن ها در نظر گرفته شده که باید آن ها را بدست بیاورید.



موسیقی و صداگذاری بازی یکی دیگر از نقاط قوت این عنوان به حساب می آید. موسیقی های دلنشین و باز هم خنده دار که هیچ وقت برایتان تکراری نخواهند شد. در برخی از مراحل و مناطق، این موسیقی ها بسیار به عنوان معروف انحصاری کنسول های سونی یعنی لوکوروکو شباهت پیدا می کند که اگر این عناوین را بازی کرده باشید، دلنشینی این موسیقی ها را حس خواهید کرد. صداگذاری کاراکتر ها و موجودات و المان های محیطی استادانه انجام پذیرفته اند و هیچ خلئی در این رابطه حس نخواهید کرد.



کلام آخر


این بازی یکی از معدود عناوینی است که در صنعت بازی "کنونی" شاید چندین سال یک بار تکرار شوند و تداعی خاطرات گذشته باشند. اگر در گذشته بازی باز نبودید و می خواهید لذت بازی های گذشته را بچشیدپیشنهاد من این است به هیچ وجه این عنوان را از دست ندهید، شاید بدین طریق بتوانید در خاطرات کسانی که در زمان Mega Drive لذت می برده اند، شریک شوید. بهتر است کمی از بازی های شوتینگ و کشت و کشتار امروزی فاصله بگیریم تا ببینیم که می توان از رنگ ها و دوستی ها نیز لذت برد.



large.jpg
 
  • Like
Reactions: masoud101

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
Red Steel 2 | فولاد سرخ





cover_large.jpg





Title:
Red Steel 2
Publisher:
Ubisoft

Developer:
Ubisoft

Genre:
FPS
Tags:
First Person, Swords
Players:
1
Release Date:
23rd Mar 2010

Controller Support:
MotionPlus

Official Site:
redsteel2.com


مقدمه...به سرخی فولاد.


Red Steel 2 (فولاد سرخ) یک بازی اول شخص شوتر است که توسطUbisoft Paris به صورت انحصاری برای Wii عرضه شد. این بازی ادامه یبازی Red Steel هست. بازی سبک hack-and-slashدارد (البته باید این را ممنون قدرت MotionPlus WIIباشیم). با این تفاسیر ، Red Steel 2 را نمی توان دنباله ی عنوانسال 2006 آن دانست(شماره ی قبل هم توسط Ubisoft ساخته شد).Ubisoft بازی جدید خود را به هرطریقی عالی ساخته. به طور ساده این بازی یکی از بهترین بازی های Wii (و سال!) است و همراه باظرافت و دقت در طراحی WiiMotionPlus می باشد ، این بازی به طور باور نکردنی فوقالعاده است.


به 2006 برمیگردیم ، Ubisoft درحال ساخت یک بازی بود که هم اول شخص و هم point-and-click باشد. بازی ای که هم باتفنگ و هم با شمشیر سر و کار داشته باشد و هم از امکانات Wii remote به نحو احسن استفاده کند.اما بدبختانه ، بازی تقریبا آزمایشی از آب درآمد ، چون سازندگان تازه داشتند متوجهمی شدند که چگونه از امکانات دسته ی Wii استفاده کنند. بازی بالاخره عرضه شد ، عنوانیجاه طلبانه ، اما متاسفانه مانور روی تبلیغات نتواست سر پوشی بر محدویدیت های بازیبگذارد و نسخه ی نهایی بسیار افتضاح بود ، حرکات Wii remote را به کندی تشخیص می داد واجرا می کرد ، هم برای دوربین ، هم برای شمشیر و هم در مبارزات.


وقتی Nintendoمحصول جدید خودش به نام WiiMotionPlus را ساخت ،Ubisoft تصمیم گرفت عنوان خودش را ،بار دیگر( و اینبار کاملا متفاوت با نسخه ی اصلی) محک بزند. شروع به ساخت Red Steel 2کرد. سناریوی Yakuza و صحنه های هیجانی و پرزرقو برق از Red Steelحذف شدند. حال جهانی با ترکیب غرب وحشی و سامورایی های ژاپنی جلوی ماست و بار دیگر، عنوانی جاه طلب ، اما اینبار عنوانی کاملا عالی برای wii و MotionPlus...


large.jpg




داستان...به سرخی خون


به سمت بیابان در حال حرکت است ، محکم به پشت یک موتور سیکلت نشسته. او آخرینباقیمانده گروه Kusagariاست و به دنبال نابودیPayne (رهبر Jackals ، رهبر باند گانگستر ها ،قاتل و دزد و یک رقیب) است زیرا که او در تلاش برای دزدیدن katana قهرمان ماست. حال شما بایدحرکت کنید و به دنبال استاد قدیمی شمشیر زن خودتان Jian بروید. کسی که به شما اجازهمی دهد شمشیر قدرتمند و افسانه ای "اوو" را بردارید تا زمانی که بتوانیدPayne راشکست بدهید.


قهرمان ما (که نام مشخصی ندارد) Tamiko ، (یکی از افراد بخشتحقیقات گروه ) و کلانتر شهر Caldera یعنی Judd را ملاقات می کند. آنهااطلاعاتی در اختیار قهرمان ما می گذارند تا او بتواند راحت تر رقبیش را از سر راهبردارد. او باید عملیات Jackal هارا درUpper Cityخراب کند.


قهرمان ما سرانجام موفق می شود Payne را در مخفیگاهش(Rojo House) از بین ببرد. اون ابتدا ازPayneبازجویی میکند و قبل از کشتنش ، متوجه می شود که گروهش(گروه قهرمان ما) توسط مردیبه نام Shinjiroنابود شده.


قهرمان به Lower City میرود ، با گروهی به نام Katakaraمواجه میشود.Shinjiro رادر معبد Kusagari هاپیدا می کند و با او مبارزه میکند ، بعد از یک مبارزه ی طاقت فرسا ، قهرمان ماموفق میشود که شمشیر Shinjiro رابشکند و او را به لبه ی سقف معبد ببرد. هر چند ، قبل از اینکه قهرمان ما موفق بشودShinjiro رابه پایین پرت کند ، یک نینجای مرموز نجاتش میدهد.


قهرمان نزد استاد شمشیر زن خود برمیگردد. Jian به قهرمان میگوید که شمشیر افسانه ای Kusagari که Sora Katanas نام دارد ، قدرتی غیر قابلپیشگویی دارد کهShinjiro(که قبلا در بچگی پیش Kusagari هاتعلیم دیده بود) تصمیم به دزدیدنش دارد. قهرمان ما متوجه میشود که Shinjiroدر حال تلاش برای فرار از شهر است (با استفاده ازقطار). بعد از اینکه قهرمان با درگیری و جنگ راه خودش را به قطار باز میکند (راهیپر از نینجا و شمشیر های بلند) ، Shinjiro را پیدا می کند. معلوم میشود که نقشه ی فرار فقط یه تله و راهی برای کشاندن قهرمان به به سقف قطار بوده. Shinjiro سریع قسمتی از قطار را کهقهرمان بر رویش ایستاده بود را از قطار جدا میکند و تلاش می کند تا با یک نارنجک ،آن قسمت رو نابود کند. اما قهرمان زنده می ماند ولی وسط یک بیابان. باید برای پیداکردن شهر حرکت کند. بالاخره به Rattlesnake Canyon میرسد و متوجه میشه که کهتوسط مردی به نام Songan(که یک بازرگان است) ، مورد خیانت قرار گرفته و Tamiko ، Judd و Jian توسط Shinjiro دستگیر شده اند.



redsteel2_art_crop.jpg



Shinjiro ازقهرمان شمشیرش را طلب میکند تا به جای آن دوستانش را به او برگرداند. وقتی کهقهرمان میخواهد شمشیر را به او بدهد ، با دو تفنگی که از قبل تهیه کرده بوده به اوشلیک میکند. شینجیرو فرار می کند و قهرمان به دنبالش حرکت میکند و با او در محلیمواجه میشود و چون Shinjiroقدرت مقابله با قهرمان را ندارد به او میگوید که گروه های دیگه برای گرفتن شمشیرشبا او مبارزه میکنند. در همان حال ، قهرمان شمشیرش را به وسط سینه ی Shinjiro هدایت میکند و جانش رامیگیرد.



شخصیت ها در بازی



The Hero:شخصیت اصلی در بازی که بدون نام است.


Jian:استاد شمشیر زنی گروه Kusagari کهبه قهرمان کمک می کند تا حرکات جدید و شمشیر زنی یاد بگیرد.قهرمان میتواند شمشیرشرو در پناهگاه های مشخصی که Jianبرایشدر نظر گرفته آپگرید کند.


Steve Judd:کلانتر 42ساله شهر ، قهرمان ما میتواند آپگرید سلاح های گرم رو در مکان ای مخصوصیکهSteve Juddبرایش در نظر گرفته آپگرید کند.


Tamiko:یکی از اعضای تحقیقات گروه Kusagari

Payne:رهبر Jackals ورقیب قهرمان ما.

Okaji:رهبر جنگویان گروه Katakara

Shinjiro:شخصیت منفی بازی ، او تمام اعضای گروه Kusagari رو کشت تا بتواند Sora را به دست بیاورد.

و این داستان ، برای چنین سبک و بازی ای بسیار عالی است.



گیم پلی...... به تیزی شمشیر


این مشخص است که Red Steel 2تعدادی از عناصر لازم برای سبک first-person shooter را دارد. اما Red Steel بیش از یک بازیfirst-person shooter است. شما در بازی میتوانیدحرکات جدید شمشیر زنی را یاد بگیرید و تفنگتان را ارتقاء بدهید و با پیشروی دربازی ، شما مهارت های محتلفی در جنگ کسب می کنید که اینها بعضی از عناصر سبک FPS را پاک میکنند.


شما در این بازی میتوانید هر وقت که خواستید سلاح هایتان را(از بین تفنگ و شمشیر)انتخاب و تعویض کنید ، همچنین که میتوانید همزمان با 6 دشمن مبارزه کنید ونابودشان کنید. در بعضی ماموریت های بازی شما باید مستقیم به دنبال فلش های سبزرنگی که درون نقشه است حرکت کنید و در بعضی ماموریت های دیگر شما آزادید که آنماموریت ها را انجام بدهید یا ندهید. مثل از بین بردن پوستر های wanted و یا فعال کردن برج هایارتباطی که به داستان بازی مربوط نیستند ، ولی به شما پول خوبی می دهند تا سلاحآپگرید کنید ، تکنیک ها وفنون مختلف یاد بگیرید و زره خوتان را تقویت کنید.


وارد یکی از مراحل بازی می شویم: شما مرحله را از روی سقف یک قطار پرسرعت آغازمیکنید و اگر همین طور بایستید و آنالوگ را به سمت جلو فشار ندهید،کم کم به عقب سرخورده و از قطار به بیرون پرت میشوید.اکنون مبارزات بازی هنگامی که گروهی از Jackal ها رو میبینید کمی چالشبرانگیز تر میشود ، آنها بسیار سریع و زرنگ هستند ، از گلوله های هفت تیر شما جاخالی میدهند و در مقابل ضربات شمشیر از خود دفاع میکنند.


در این موقع بازی فضای مناسبی در اختیار شما میدهد تا با گیج کردن نینجا ها اون هارو نابود کنید.همچنین که شما با داشتن سلاح های مختلف نظیر دو شاتگان و Tommy gun نسبت به اونها برتری دارید.شما همیشه میتونید با استفاده از D Pad سلاح هایتان را انتخاب وتعویض کنید.


با Red Steel 2 ،شما واقعا یاد میگیرید که چگونه باید بازی های Wii را بازی کنید. بعد از سهسال ، این اولین بازی Wiiـ است که جدا از بازی های Wii Sportsمی باشد. این بازی واقعا از مچ دست و بازوی شماکار می کشد. دیگر یک حرکت معمولی مچ دست برای استفاده از شمشیر کافی نیست. اینبازی واقعا قدرت Wii وMotionPlus WII را به شما نشان میدهد. بعداز مدتی شما در بازی به دشمنانی با قدرت زره بالا برخورد میکنید که برای کشتنشانبه حرکات دست قوی و سریع تری نیازمندید ، با این حرکات شما میتوانید زره شان رابشکنید. از چپ و راست ضربه بزنید و بازی به شما نشان می دهد که ضربه ای که زده ایدچقدر محکم بوده است و واقعیت این است که باید واقعا محکم دسته را حرکت بدهید بهخاطر همین این بازی به انرژی بیشتری (برای بازی کردن) نیاز دارد.


کنترل دسته Wii در بازی Red Steel 2 راحت و دقیق است و اذیت نمیکند.همچنین یکی از چیز هایی در بازی عالی کار شده است ، حرکات شمشیر و نشانه گیریبا تفنگ است. ولی باید وقتی که میخواهید کاراکترتان را آپگرید کنید مراقب باشید.هر چه قدرت آپگریدی که کردید بیشتر باشد درجه ی "oomph" شما بیشتر می شود.مثلا قابلیت The Cobra ،قابلیتی است که در هنگام شلیک به صورت خودکار روی هدف قفل میشود و فوق العادهاست.بسیار به درد بخور و مفید است و هنگامی که توسط چند نیجای سریع محاصره شده ایدبه دردتان میخورد.


جنگ با Boss ها، مخصوصا Bossآخر ، به شکل سبک های قدیمی ساخته شده است ، شماباید الگوریتم حرکتی Boss راپیدا کنید ، به موقع جاخالی بدهید و ضربه بزنید. اما بعضی وقت ها که شما شخصیت روآپگرید میکنید ، مبارزه با Bossهاآسان میشود و دیگر چالش برانگیز نیست: یورش ببر ، محکم از چپ رو راست ضربه بزن وتمام! به همین دلیل گاهی توازن و تعادل بازی بر هم می خورد.البته این خیلی جذاباست که بتوانید دشمنانتان رو با قدرت فیزیکی خودتون بکشید. بعضی از finisher ها چشم نواز و عالی هستند.مسلما تا اینجا Red Steel 2یکی از بهترین بازی های تاریخ Wii بوده


red_steel_211.jpg.jpg



گرافیک...به زیبایی بیابان


ما تاکنون خیلی کم شاهد چنین سبک گرافیکی در کنسول ها و مخصوصا کنسول Wii بوده ایم.این روز ها همه ازگرافیک سل شید به عنوان گرافیک کودکانه و سطح پایین یاد میکنند در حالی که Red Steel 2 کاملا از این قاعده مستثنااست و طراحی عالی بازی از همان ابتدا قابل مشاهده است. دستبند و شمیشر و سلاح هادر بازی پر جزئیات و دیدنی کار شده اند. طراحی فضا ها (مانند کوهستان و بیابان)عالی از آب درآمده اند. بازی دارای محیط های رنگارنگ فوق العاده ، طراحی عالی محیطو چهره ها و اشیاء است که همه و همه با لطف موتور بازی واقعا عالی شده اند. بازیبا سرعت60 فریم در ثانیه رندر میشود و به همین دلیل افت فریمی کمی در بازی وجود دارد . بازی دید بصری خیلی خوبی دارد و به جرئث میتوان گفت یکی از بهترین گرافیک هارا در کنسول Wii دارد که میتواند با ps3و xbox 360رقابت کند.


تسکچر ها در محیط طبیعی هستند و بسیار با جزئیات کار شده اند. به عنوانمثال وقتی شما به یک جعبه یا یک شیء دیگر شلیک میکنید ، شیء به زیبایی تکه تکهمیشود و به اطرف پاشیده میشود و به این دلیل است که تخریب پذیری در بازی خیلی خوباست. هنگامی که با شمشیر به حریف ضربه میزنید ، شاهد پریدن جرقه ها به هوا و باقیماندن رد شمشیر در فضا میشوید ،تفنگ ها و شمشیر ها در بازی بسیار دقیق طراحی شدهاند و کاملا طبیعی هستند. شما با شلیک گلوله شاهد انفجار فوق العاده ای که در سرلوله تفنگ ایجاد میشود و حرکت گوله در فضا و برخورد آن با اشیاء و دشمنان(که طبیعیاست) هستید. هر چند گاهی باگ هایی نظیر فرو رفتن اشیاء و وسایل به دیوار هستیم اماتعداد اینها بسیار کم است.یکی از نکات خوب گرافیک ، نورپردازی آن است. سایه ها نیزبسیار خوب کار شده اند و طبیعی هستند.


هنگامی که با تفنگ شلیک میکنید به صورت طبیعی رد گلوله در هوا را مشاهده میکنید ومیتوانید تفاوت را هنگامی که به بدن دشمن یا شیء دیگر شلیک میکنید به وضوح ببینید.


موزیک و صداگذاری ...... به زیبایی صدا گلوله


موزیک بازی واقعا در محیط های مختلف خوب کار شده است و به شما حسی هیجانی و بودندر همان حال و هوا را القا میکند. موسیقی شاهکاری که در بازی با گیتار ، ویولن وسازدهنی نواخته میشود ، توسط گیتاریستی کهنه کار ، Steve Ouimette است که بسیار استادانهنواخته شده و ترکیبی از موسیقی های شرقی(موزیک چینی ها) و غربی(مانند موسیقی هایوسترنی) است که کاملا انتظارات ما را از موزیک Red Steel 2 برآورده میکند.


نام این موسیقی ها: "Vultures Prayer"و "Back to the Old Templeـ است.شما هنگامی که با اسلحه به یک چوب شلیکمیکنید ، میتوانید کاملا تفاوت آن را با شلیک به یک تکه آهن متوجه شوید. هنگامی کهبا استفاده از شمشیر به آهن ضربه میزنید ، صدای برخورد آهن (که بسیار طبیعی است)_و پرتاب جرقه ها به هوا_ را میشنوید . همچنین که صدای برخورد شمشیر با هر قسمت ازبدن دشمن(زره و...) صدایی متفاوت دارد. صدای شلیک گلوله ها هم طبیعی است و صدایشلیک هر تفنگ با تفنگ دیگر فرق دارد. صدای افکت های مختلف در بازی لحظه ای شما راتنها نمیگذارد و به هیجنان بازی می افزاید.صدای راه رفتن در محیط های مختلف و کارهایی از قبیل عوض کردن خشاب گلوله بسیار عالی است.



کلام پایانی...


فولاد سرخ 2 یکی از بهترین بازی های Wii است که با گرافیک بی نظیر ، گیم پلی زیبا وداستان عالی خود تحولی را در بازی های این کنسول بوجود آورده که مطمئنا ارزش بازیکردن را داراست و لذت استفاده از Wii را به طرز حقیقی به ما میفهماند.



نمرات بازی:
داستان: 9
گرافیک: 9.5
گیم پلی: 9
موزیک : 10
صداگذاری: 9.5
نمره کل: 9.4
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: masoud101

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
بازگشت به سرزمین رویا | نقد و بررسی بازی Kirby’s Return to Dreamland





cover_large.jpg




خیلی از بازیبازان، مخصوصا بازیبازان ایرانی، به محض مشاهده ی یک تصویر از سری کربی، روی آن برچسب بچگانه می زنند و حتی به فکر امتحان کردن آن نیز نمی افتند. متاسفانه در بین گیمرها ذهنیتی مسخره مبنی بر کم ارزش تر بودن بازی هایی با ظاهر شاد و غیر رئال رایج شده است! در حالی که هیچ گونه رابطه ی مستقیم یا غیر مستقیم بین میزان واقع گرایی تصویری یک بازی با جدیت پیام یا پیشرفت و نوآوری در گیم پلی آن وجود ندارد. این طرز فکر در ایران شدت بیش تری دارد و بعضی از بازی هایی که در دنیا بیش ترین طرفداران را دارند در ایران ناشناخته هستند.


البته این موضوع تنها به طرز فکر برنمی گردد و عواملی چون سطح زبان انگلیسی پایین، قوه ی تخیل غیرفعال و سطح فرهنگی پایین نیز در معروف تر بودن بازی های توخالی و کم ارزش نسبت به بازی هایی که حرف هایی برای گفتن دارند در ایران نقش دارد که متاسفانه این گونه بحث ها مناسب این نقد نیستند و از حوصله ی این مطلب خارج هستند.

Kirby’s Return to Dreamland

سازنده:HAL Laboratory


ناشر: Nintendo

سبک: Platforming

پلتفرم: Wii

شخصیت کربی برای اولین بار در سال ۱۹۹۲ در بازی Kirby’s Dreamland بر روی کنسول دستی نینتندو یعنی Game Boy دیده شد و طی حدودا بیست سال ۱۶ نسخه ی مختلف از این سری روانه ی بازار شده است. چیزی که بازی های کربی را از دیگر پلتفرمر ها متمایز می کند، قدرت کربی در بلعیدن دشمنان و کسب کردن ویژگی آن ها بود که در Return to Dreamland هم این قابلیت را وجود دارد.


داستان بسیار ساده ی Kirby’s RTD با شیطنت های King Dedede و Waddle Dee در سرزمین رویا شروع می شود. آنها می خواهند کیکی را از دست Kirby بگیرند و بخورند، Meta Knight هم در طرف دیگر سرزمین مشغول کتاب خواندن است. کربی که در حال فرار است ناگهان سفینه ی فضایی بیگانه ای به نام Magolor را می بیند که سقوط کرده و پنج قطعه از سفینه اش در گوشه های مختلف سرزمین افتاده است. کربی به او پیشنهاد می دهد که قطعه های گم شده را پیدا کند و او هم در عوض کربی و دوستان اش را با خود به سیاره ای که از آن آمده ببرد. مثل همیشه نقش داستان در این دست بازی ها، بسیار کم رنگ و فرعی است و می توان بدون دنبال کردن آن از بازی لذت برد، البته بگذریم که داستان سری کربی به مراتب قوی تر از سری بازی های ماریو در نینتندو است.


گیم پلی شیرین بازی، به صورت پلتفرم دو و نیم بعدی است و بازی را با دکمه های جهت در Wii Remote می توانید کنترل کنید. هدف اصلی در بازی کمک کردن به Magolor است، بازیباز می بایست قطعات پراکنده سفینه فضایی را که در هر گوشه از سرزمین پراکنده شده، بیابد. همان طور که گفته شد کربی با توانایی گذشته که می توانست آبجکت ها و دشمنان نزدیک به خود را ببلعد، بازگشته است. با بلعیدن گونه های خاص دشمنان، کربی می تواند قدرت های ویژه ای به دست آورد که به دو دسته ی Copy abilities و Super abilities تقسیم می شوند. این قدرت برای شکست دادن دشمنان قوی تر و از بین بردن موانع سر راه به کار می رود که همیشه در بازی کربی می تواند تنها یک توانایی کپی با خود حمل کند. توانایی دیگر یعنی Super به بازیباز اجازه می دهد که چندین دشمن قوی و موانع را در یک زمان از بین ببرد. نکته ی منفی که در گیم پلی بازی مشاهده میشود که البته برای عده ای مثبت به حساب می آید تشابه بسیار با نسخه های قدیمی می باشد به طوری که اگر تقریبا تمام بازی های این سری را به اتمام رسانده باشید، Kirby’s RTD برایتان مخلوطی از بازی های گذشته کربی به حساب می آید و تنها عنوان تغییر کرده است. به نظر من، جذابیت بازی به چند نفره بازی کردن با شخصیت هایی چون King Dedede، Meta Knight و Waddle Dee است که هر کدام با توانایی های ویژه بازگشته اند. نکته مثبت دیگر گیم پلی، ارزش بالای تکرار آن است، پس از به پایان رساندن مراحل داستانی، بخش اضافی قابل بازی می شوند که در آن مراحل را به صورت نیمه جان بازی می کنید و نیز مینی گیم ها، راه ها و آیتم های مخفی زیادی در بازی وجود دارد.




large.jpg





گرافیک بازی بسیار خوب کار شده است و با دیدن آن حتما لذت خواهید برد، توضیح دادن این لذت بخشی و جذابیت با هزاران کلمه ممکن نیست و باید خود آن را تجربه و لمس کنید، البته اگر نسخه ی Game Cube کربی را بازی نکرده باشید چون ممکن است محیط ها بعضا تکراری به حساب آیند! موسیقی و صداگذاری هم تغییری نکرده است ولی هنوز هماهنگ بودن آن را با محتوای بصری بازی باید ستود. در نهایت به نظر من Kirby’s Return To Dreamland را اگر از مشکلات کوچکش صرف نظر کنیم به عنوان یک بازی ساده اما بسیار سرگرم کننده و موفق میتوان دید. این بازی را به تمام دارندگان کنسول Wii پیشنهاد می کنم.



نکات مثبت: وجود قدرت های جدید و بامزه/ بخش چند نفره جذاب/ ارزش تکرار بالا/طراحی هنری شاد و شیرین


نکات منفی: محیط هایی بعضا تکراری و مشابه با نسخه های پیشین/موسیقی های تکراری/ گیم پلی تکراری


گیم پلی: ۸

جذابیت: ۸

گرافیک: ۸٫۵

صداگذاری و موسیقی: ۷٫۵

امتیاز فنی: ۸
 
  • Like
Reactions: masoud101

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
گناه و مجازات Sin and Punishment : Star Successor






cover_large.jpg



Publisher:Nintendo

Developer:Treasure

Genre:Action, Arcade, Shooter

Tags:Space, Aliens, Weapons

Players:2

Release Date:27th Jun 2010

Series:Sin and Punishment

بازي «گناه و مجازات» (Sin and Punishment) يکي از بازي‌هاي خوب و خاطره‌انگيز کنسول گيم‌کيوب نينتندو است که از زمان انتشارش در سال 2004 تا به‌حال، خيلي‌ها در انتظار ادامه آن بودند.



شماره اول اين بازي



Earth Successor نام داشت و هنوز هم يکي از داغ‌ترين و پرطرفدارترين بازي‌هاي کنسول مجازي (VC) شبکه Wii است. قسمت دوم اين بازي بالاخره بعد از شش سال عرضه شده که Star Successor نام دارد و موفقيت‌هاي قبل را تکرار کرده است. اين 6 سال ارزش صبر کردن را داشته ‌است!


قهرمان‌هاي بازي جديد هستند. سال‌ها پس از اتفاقات شماره اول، يک پسر به نام ايسا (پسر ساکي و آيران از بازي اول) و موجودي انسان‌گونه به‌نام کاچي مورد تعقيب نيروهاي تاريکي قرار دارند. هيچ مقدمه و پيش‌درآمدي براي داستان وجود ندارد و بازي شما را درست مي‌برد وسط درگيري‌هاي ايسا و کاچي. به‌همين دليل چاره‌اي نداريد جز اين‌که داستان را دنبال کنيد و تا پايان کار چيزي از سرگذشت اين دو نفر به شما نشان داده نمي‌شود.




large.jpg




بازي در سبک اکشن سوم شخص از نوع کنترا ساخته شده است. شخصيت شما در مسير از پيش تعيين شده حرکت مي‌کند، اما تير زدن و حرکت دادن او در صحنه در اختيار شماست. مهم‌ترين تغيير و بهترين ويژگي بازي گناه و مجازات2، وجود جت‌پک است. به اين ترتيب شما مي‌توانيد کاراکتر تحت اختيار خودتان را در هر نقطه‌اي از صحنه (چه روي زمين و چه در هوا) ببريد. يک کليد براي جاخالي دادن وجود دارد که همان‌طور که در بخش آموزشي بازي گفته مي‌شود، رمز بقاي شما در اين بازي است. وقتي در حال جاخالي دادن باشيد، هيچ حمله‌اي روي شما اثر ندارد و وقت‌هايي که همه پيکسل‌هاي صحنه پر از نارنجک و ليزر و تير مي‌شوند استفاده از جاخالي ضروري است.



قهرمان‌هاي شما علاوه بر سلاح‌هاي ليزري مي‌توانند از شمشير هم استفاده کنند. اگر بتوانيد دشمن‌ها را در نزديکي خودتان گير بيندازيد، شمشير زدن بهتر جواب مي‌دهد. علاوه بر اين، استفاده از شمشير ضريب امتيازهاي شما را بالا مي‌برد و براي گرفتن بالاترين امتياز بايد از شمشير استفاده کنيد.


روند بازي عالي است. گناه و مجازات2 يک اکشن تيراندازي از نوع آرکيد است، يعني امتياز گرفتن و رکورد زدن در آن حرف اول را مي‌زند. مراحل کاملا متنوع هستند و آن‌قدر آدم ‌آهني و توپ و تانک وغول‌هاي بي‌شاخ و دم در آنها وجود دارد که اجازه نفس کشيدن نخواهيد داشت. مراحل بسيار متنوع هستند و دائم بين دوبعدي و سه‌بعدي تغيير مي‌کنند. اين موضوع به مذاق طرفداران بازي‌هاي کلاسيک بيشتر خوش مي‌آيد. غول‌ها (همانند غول‌هاي کنترا) بسيار بزرگ هستند و حمله‌هاي‌شان هميشه بيش از 80درصد صحنه را اشغال مي‌کند. براي مبارزه با غول‌ها بايد حرکات آنها را دقيقا بشناسيد و مطمئن باشيد که در هر لحظه کدام پيکسل‌ها از صحنه روبه‌روي‌تان امن هستند.


هدف‌گيري با وی‌موت (يا زپر) انجام مي‌شود و با آنالوگ نانچاک مي‌توانيد کاراکترها را در صحنه حرکت بدهيد. سيستم هدف‌گيري و تيراندازي کاملا صحيح و کارآمد انجام وظيفه مي‌کنند و در صحنه‌هاي شلوغ که ممکن است تمرکز شما براي نشانه‌گيري و جاخالي دادن همزمان، کافي نباشد، بازي با زدن کليد A روي يک هدف، قفل مي‌کند و به شما اجازه مي‌دهد بدون توجه به هدف‌گيري از دست حملات دشمن فرار کنيد. نگه داشتن کليد A حمله انفجاري است که صدمه زيادي به دشمن مي‌زند.


اگر Wii داريد اين بازي را از دست ندهيد که نظيرش را در هيچ پلتفرم و کنسول ديگري نمي‌شود پيدا کرد. گناه و مجازات 2 يک اکشن روان، هيجان‌انگيز، شلوغ و خوش‌ساخت است که براي گرفتن بالاترين امتيازها بايد آن‌را بارها و بارها بازي کرد. مهم‌ترين نقطه ضعف اين بازي بخش دو نفره است که به نفر دوم اجازه نمي‌دهد در تصوير وارد شود و فقط هدف او ديده مي‌شود.




large.jpg
 
  • Like
Reactions: masoud101

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
نقد و بررسی Resident Evil Archives




cover_large.jpg




Publisher:Capcom

Developer:Capcom

Genre:Action, Adventure

Tags:Zombies, Horror, Guns

Players:1

Release Date:23rd Jun 2009
Resident Evil Archives, Resident Evil

Resident Evil 1 Remake یا Biohazard 1 Remake (به ژاپنی) در 22-ام مارچ 2002 در ژاپن و در 30-ام آپريل در آمريكاي شمالي از طرف شرکت Capcom برای کنسول Nintendo GameCube منتشر شد. این بازی در ژانر Survival horror ، تک نفره، شخص سوم با درجه Mature طراحی شده.





Resident Evil 1 Remake نسبت به Resident Evil 1 داراي 70% تغيير از لحاظ سناريو، گرافيك، معماها و غيره هست و ميشه گفت داراي تصاوير طبيعي و با كيفيت تر، صداهاي جديد و همچنين لوكيشن و مكان هاي جديد هست. از لحاظ محيط، قسمت هايي از عمارت و مسير ها تغيير كرده، همچنين زامبي هاي جديد تند رو و يك رئيس جديد به نام Lisa به بازي اضافه شده. حركات كاراكتر ها همانند Resident Evil Zero هست. Resident Evil Remake داراي پايان هاي متعدد، راه هاي مخفي و بازي هاي كوتاه جديد هست كه هيچ كدوم در نسخه اورجينال وجود نداره. داستان اين بازي فرق آن چنداني نسبت به نسخه اورجينال نداره فقط موضوعات كوچيكي در بازي تغيير كرده.


در بازي آيتم هاي به نام Dagger (خنجر) و Stun Gun (بي حس كننده) وجود داره كه در مواقعي كه زامبي ها شمارو ميگيرند به شما كمك ميكنه. همچنين در اوايل بازي مي تونيد بعد از بدست آوردن Fuel Canteen و پر كردن آن با پيت هايي كه در اتاق ذخيره و اتاقي كه Shotgun خراب درش بود و به همراه داشتن فندك زامبي هارو بعد از اينكه روي زمين افتادن بسوزونيد تا براي هميشه از بين برن.





Resident Evil Archives یا Biohazard Archives (به ژاپنی) كه در اصل همون Resident Evil Remake هست كه در 25-ام دسامبر 2008 در ژاپن و در 23-ام جون 2009 در اورپا و آمريكاي شمالي از طرف شرکت Capcom برای کنسول Nintendo Wii منتشر شد. این بازی در ژانر Survival horror ، تک نفره، شخص سوم با درجه Mature طراحی شده.



داستان: Story



اين بازي از 27 جولاي 1998 در زماني كه قسمت حومه (عمارت بزرگ) دست آدمخوارهايي بود توسط كمپاني Umbrella ساخته شده بودن، تيم Bravo براي تحقيقات و تجسس به عمارت بزرگ در حومه شهر Raccoon ميرن كه بعد از قطعي ارتباط و درگير شدن با موجودات اون عمارت، تيم Alpha يعني S.T.A.R.S رو براي تجسس به عمارت ميفرستن كه در اونجا بازمانده اي پيدا ميكنن، Joseph Frost بعد از پيدا كردن جسد Kevin Dooley ناگهان با سگ آدم خوار روبرو ميشه و كشته ميشه،هلكوپتر هم بعد از اين اتفاق فرار ميكنه، اعضاي تيم Alpha يعني Jill Valentine و Chris Redfield و barry Burton‌ و Albert Wesker (فرمانده تيم) از حمله سگ هاي زامبي به عمارت بزرگ پناه ميبرن (اگر با Jill بازي رو شروع كنيد، Chris ناپديد ميشه، و اگر با Chris بازي كنيد Jill ناپديد ميشه.) كه ناگهان صداي شليك گلوله اي ميشنون كه گمان ميكنن (در بازي با Jill‌ فكر ميكنن Chris) (در بازي با Chris فكر ميكنن Jill) هست و به جستجو در عمارت ادامه ميدن، در ابتداي بازي بعد از مواجه شدن با اولين زامبي تاريخ Resident Evil با اولين قرباني تاريخ Resident Evil يعني Kenneth J. Sullivan (عضو تيم Bravo) روبرو ميشيد.



اگر با Jill بازي كنيد Barry تا آخر بازي با شما همراه خواهد بود و اگر با Chris بازي كنيد Rebecca (مدد كار تيم S.T.A.R.S) همراه شما هست، تا انتهاي بازي بايد شخصيت ناپديد شده رو از زندان آزاد كنيد و بعد از متوجه شدن اينكه Albert Wesker فرمانده تيم Alpha خيانتكار و يكي از محققان پروژه Umbrella بوده بايد با رئيس Tyrant بجنگيد و بعد از نابودسازي رئيس هلكوپتر براي نجات شما مياد و عمارت بزرگ منفجر خواهد شد.


 
  • Like
Reactions: masoud101

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
آقا واقعا خسته نباشی @};-
بیشتر نقدها را خوندم دستت درد نکنه واقعا عالی بودن .

سلامت باشی داداش

مرسی لطف داری

مهم اینه دوستان بازی wii بشنناسن و عناوین خوبشو رو wii و یا حتی دلفین بازی کنن و این عناوین محشر از دست ندن
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر