Scalebound

وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.
zyxi75t5c19cwtg267zy.jpg



jn6vthdbest0088qh07b.png


سازنده: Platinum Games
ناشر: Microsoft Studios
سبک: Action RPG
پلتفرم: Xbox One


vn3q555jv7d66qufnafj.png


در Scalebound، شما با «درو»(Drew)، جوانی تنها همراه می‌شوید که به دنیایی عجیب و خطرناک به نام دراکونیس(Draconis) کشیده می‌شود. در «دراکونیس»، «درو» با اژدهایی به اسم «توبان»، که آخرین بازمانده نسل خود است، اخت می گیرد. این دو باید برای نجات «دراکونیس»، زمین و سایر دنیاهای موازی، جنگیدن به صورت یک تیم را یاد بگیرند.*
http://www.xbox.com/en-US/games/scalebound

5zf40d21bv9q1640e37n.gif

*داستان کامل بازی در صورت انتشار اطلاعات بیشتر اضافه خواهد شد.


 
Last edited by a moderator:

B.A.B

کاربر سایت
Oct 3, 2011
631
نام
Babak
The world of Draconis is green and luscious, Thuban is huge but beautifully detailed, and the towns that we’re given a glimpse at look to be bustling with life.

Beautiful villages scatter the massive open world, and it’s here that you’ll be able to meet new characters, buy and sell goods and go on quests.
Read more at http://www.trustedreviews.com/scalebound-review#Ux53k67SwuqqboX4.99
:-o
شوخی شوخی داره یه RPG درست و حسابی میسازه :|
 
آخرین ویرایش:

g4m3r

کاربر سایت
Oct 7, 2013
777
نام
saeid
:-o
شوخی شوخی داره یه RPG درست و حسابی میسازه :|

بازی از اول هم action/rpj بوده ماها انتظار یچی تو مایه های بایونتا داشتیم ازش:d
گیم پلی بازی بنظرم خیلی بالانس خوبی داشت هم اکشن ناب هم ریشه های rpg که در نهایت ی بازی شاخ تحویلمون بده:x
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,503
نام
محمد
هر پیش نمایشی می بینم به شکل عجیبی مثبت هست :D یکی لطف کنه چند تا پیش نمایش منفی بزاره یه کم هایپم بیاد پایین! :D
What comes to the fore is a game designed to whisk players away into a fantastical setting full of danger and exploration; with villages to discover, items to collect and a dragon to nurture. In this modern dragon-loving world of ours (*cough* Targaryens forever *cough*), with fantasy at its absolute highest level of success and mainstream adoption, the colourful and gorgeous Scalebound is shaping up to be a unique and engaging spin on the formula. Action, role-playing, dragons, discovery and a development heritage, to die for, leaves us very hopeful for this Xbox One exclusive in 2016
A Scale of a Time - An In-Depth Look at Platinum's Xbox One Exclusive Scalebound, with Quotes from Designer Hideki Kamiya - AusGamers.com
 

PoPEye

کاربر سایت
Jul 5, 2014
626
نام
ایمان
Gameinformer هم اطلاعات جالبی از بازی منتشر کرده:
It follows Drew, a man from Earth who has been transported to a fantasy world called Draconis. Once there, he bonds with a dragon and the pair work together in combat. Here are the most interesting things we found out about Platinum Games' upcoming RPG :
  • A big part of the game is building the relationship between Drew and his dragon, Thuban. Drew's arm has dragon scales on it, which symbolizes that he has already bonded with the dragon.
  • This bond allows them to work together in battle, and they share a life source. The player controls Drew, while the A.I. takes care of Thuban. However, that doesn't mean you don't have any say in Thuban's actions. You can issue simple commands, such as telling him who to target and when to attack or hold back. Your basic goal is to chain up combos with Thuban's help to unleash on foes.
  • Drew uses various weapons, such as a sword, spear, and bow and arrow. A gauge at the bottom of the screen shows the weapon's durability, so you need to manage their usage.
  • The world of Draconis is developed by an energy source called the pulse. This energy also fuels living things, meaning Drew – through his dragon arm – has pulse energy in him. He can push pulse energy out of his arm to damage enemies.
  • Drew doesn't just need to depend on his weaponry; he can use items such as stun mines to paralyze enemies temporarily. He can also use a hook shot to pull himself on top of the enemy to attack its weak points up close.
  • Drew can also transform into a powered-up dragon form that allows him to deliver stronger attacks for a period of time.
  • Once an enemy is defeated, Drew can use the power of the pulse to harvest the remains into gems. This is the in-game currency, which is used to purchase items to customize your dragon or buy items at shops. Be careful though, if you use Thuban's fire attack for the final blow, the corpses disintegrate – not allowing you to pick up any gems. This would be a good time to order him to stay back.
  • Thuban can help outside of battle, too. He can remove obstacles that Drew can't get around, such as a large tree trunk blocking his way.
  • As shown off at the Microsoft press conference, Scalebound features four-player co-op. Platinum Games isn't ready to discuss it further than that though.
  • Some key features include customizing your dragon with different skins, armor, skills, and abilities; fighting using your favorite element; and controlling your dragon's evolution and life. Details are scarce right now on these features, but from what we saw, the customization looks extensive, especially on how you build your characters.
e41sqwaa7bnd0qyb9ycw.jpg

 

Gartall

کاربر سایت
Nov 30, 2006
7,804
نام
فرخ
توجه کردید این Scalebound از لحاظ تکنیکی چقدر خوبه ؟! نورپردازی داینامیک تو محیط بزرگش هست با سایه های داینامیک اکثر ابجگتها تحت تاثیر جهت تابش سایه ایجاد میکنند ابجکتهایی تو هوا پخش میشن سایه تولید میکنند جاهایی که سخره های کوچیک را اژدها میزنه خُرد میکنه دقت کنید تمام سنگها های خرد شده که اینو رو اونور میرن سایه تولید میکنند .
گل و گیاه های روی زمین با برخورد بهشون حرکت میکنند درسته که از تکنیک ساده استفاده کردن و و فیزیکی کامل نیست ولی از هیچی خیلی بهتره که مثل اکثر بازی ها بدون تاثیر پذیری از روشون رد بشی .
چیزی که برام جالبه وقتی اون اژدها پاش را به زمین میزاره باد تولید میشه و چمن ها را حل میده . افکتهای ذره ای خوبی هم تو بازی به کار برده شده .

خلاصه من که خیلی خوشم اومد انتظار یه همچین چیزی نداشتم حالا به عرضه بازی هم خیلی مونده از این هم بهتر میشه .
 
آخرین ویرایش:

just_p30

کاربر سایت
Apr 13, 2008
2,746
اول یکم مثل خیلیا شوکه شدم ، ولی با این همه تعریف و به به و چه چه :d دیگه جای ناراحتی نمی مونه.واقعا داره یک RPG بزرگ میشه.
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,503
نام
محمد
امیدوارم این ویدئوی مخصوص Media رو زودتر منتشر کنن تا ببینیم بقیه بخش های بازی چطوره، به نظر میاد یه ARPG کامل هست با کلی محیط مختلف و Quest های متفاوت :D
 

B.A.B

کاربر سایت
Oct 3, 2011
631
نام
Babak
وقتی گفتن بازی ARPG هست من فکر میکردم یکم المان های RPG گذاشتن تو بازی که عمق گیمپلی رو افزایش بدن یعنی هنوزم انتظار یک بازی اکشن محور داشتم ولی با اطلاعاتی که ازش منتشر شد یهو ورق برگشت. یه RPG واقعی دارن میسازن :d جالبه که سطح سیستم Combat بازی چندین لول بالاتر از rpg های امروزیه و با H&S ها قابل مقایسست. اگر بتونن از پس بخش RPG هم به خوبی بر بیان یک چیز عجیبی میشه این بازی. اون CO-OP چهار نفرشم تو حلقم :d
 
آخرین ویرایش:

PoPEye

کاربر سایت
Jul 5, 2014
626
نام
ایمان
Scalebound: Platinum Action With Deep RPG Systems

Scalebound article. More info on action/customizing/leveling

IGN
For the player, this means management of two separate - but easily learned - systems. Drew levels up through battle: every time he or Thuban defeats an enemy, he’ll earn a skill point. These can be chained by defeating a second enemy within a timed period, which will give you some sort of bonus on top of what you’ve already gained. “If you pace your combat in the right way,” explains Kamiya, “if you're successful at consecutively defeating the enemies, the longer that chain will last.”

“It’s really big,” says Kamiya, as Drew walks through the village that stretches off into the distance. “It just keeps going.”
We only got a brief glimpse at Thuban’s customisation screen, but it’s clear you can customise the dragon from head to toe. Horns, tail, knuckles, wings, armour, breath, skin were all able to be swapped out and played with, while armour can also be equipped. As Thuban is as an independent character - one who will obey your commands but whose sophisticated AI will react to situations accordingly - the decisions you make in this screen are crucial.

As we near the end of our conversation, Kamiya was keen to stress that although these RPG elements are indeed a departure for the studio, it doesn’t mean he’s neglecting the slick, frantic action Platinum is known for.

“Even though I know we've been emphasising that this is an action RPG, because I need to get that message across - I hope you agree that we know how to make action games. We know how the responsiveness of a move is what really differentiates our games from other action games. That's what's so special about our games, whether it's Bayonetta or my previous title Devil May Cry. So one thing that's not going to change is that how great it feels when Drew is in battle. You're not going to feel like it's worse than what we've done before. The sort of intuitiveness and the response to the action that Drew is taking? That will remain at the quality that’s always defined our action games


tfxm5kb0kujtwdpztl8v.jpg

 

B.A.B

کاربر سایت
Oct 3, 2011
631
نام
Babak
کامیا تو این مصاحبه در مورد بخش اکشن بازی گفته که "وقتی با Drew در حال مبارزه هستید احساس نمیکنید که (اکشن بازی) از ساخته های قبلی ما بدتره و هنوز همون احساس عالی بودن اکشن مثل ساخته های قبلیمون رو حس میکنید." :bighug:

فکر کنم اولین باره داره در مورد بخش اکشن بازی صحبت میکنه و میدونه که هر چیز متفاوتی هم بسازه بازم طرفداراش انتظار یک اکشن ناب رو ازش دارن.
در مورد بخش RPG که باز مفصل توضیح داده که "توبان" از سر تا دمش قابل کاستومایز هست و ...

کلا هم بخش اکشن و هم بخش RPG بسیار جالب به نظر میرسن و خبرها همه خوبن :d

Platinum is promising that the island of Draconis will be full of “tons of combat and exploration.”
There is no crafting system in Scalebound, but a wide variety of weapons - some with elemental properties, like fire and ice - will be available for Drew to play with.
“By picking up and unlocking weapons,” says Kamiya, “you collect all these different types, but maybe you’ll lean towards certain types.”
 
آخرین ویرایش:

BitsandBytes

we will not falter, we will not fail!
کاربر سایت
Sep 2, 2012
3,985
نام
Mohammad
نمایش بازی رو الان دیدم یعنی فوق العاده بود.خیلی خیلی خیلی از بازیش خوشم اومد.:x
 

DieDie

کاربر سایت
Feb 28, 2010
2,772
اینطور که چندتا پیکسل شمار معروف شمردن رزولوشن نسخه پری آلفا به احتمال زیاد 1080p هست البته هنوز رسما تایید نشده چون به خاطر AA خیلی خفن بازی پیدا کردن لبه ها و شمردن شکستگی ها سخت هست، بازی از انجین آنریل 4 استفاده میکنه که طبق خبرها با DX12 سازگار شده، توی بازی از الگوریتم AA اختصاصی اپیک گیمز استفاده شده که بهش High Quality Temporal Supersampling میگن و توی تک دموی Samaritan از اون استفاده شده بود، اگر ویدئوی با کیفیت بازی رو دیده باشین مقدار Jaggies تقریبا صفر هست.
توضیحات بیشتر درباره AA بازی رو میتونید از اینجا دانلود کنید:
https://de45xmedrsdbp.cloudfront.net/Resources/files/TemporalAA_small-59732822.pdf
 
آخرین ویرایش:
وضعیت
گفتگو بسته شده و امکان ارسال پاسخ وجود ندارد.

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر