Ori and the Blind Forest | Xbox One

مایکروسافت امروز در جریان کنفرانس E3 بازی پلتفرم 2 بعدی Ori and the Blind Forest را برای کنسول Xbox One معرفی کرد. بازی توسط استودیو Moon در حال ساخت است. در تریلر بازی موجودی شبح مانند که به انجام حرکات پلتفرمینگ مشغول بود به همراه دوست او که یک دیو نقاب دار بود، به نمایش در آمد.
 
آخرین ویرایش:

Bahram

Alan, Wake Up
مدیر انجمن
Sep 7, 2011
7,755
نام
Bahram
من با این که امشب خیلی خسته بودم ولی یک ساعت بازی کردم و واقعا لذت بردم. کلا بازی یک اثر هنری. مثل یک تابلو نقاشی که توسط یک نقاش ماهر نقاشی شده. مدام نقاشی‌ها و رنگ‌های اون عوض میشه. بعضی از محیط ها رنگ های تیره و سرد دارن و بعضی ها هم رنگ های روشن و گرم. کلا از لحاظ بصری جزو بهترین بازی‌هایی که تا به امروز روی Xbox One بازی کردم. اصلا نمیشه توضیح داد چقدر بازی زیباست:d
حالا این تابلو نقاشی یک مجموع آهنگ فوق العاده هم بهش اضافه کنید. آهنگ‌های بازی به بهترین نحو ممکن برای مراحل انتخاب شدن و کاملا با محیط بازی هم‌خوانی دارن.
گیم‌پلی بازی هم تو این یک ساعت خیلی خوب بود هر چند من بیشتر محو تماشا محیط بودم تا بازی کردن :d. اول بازی تقریبا هیچ قدرتی نداری و با پیش بردن بازی یک سری قدرت جدید باز میشه مثل wall running. علاوه بر این قدرت ها می‌شه Ori آپگرید کرد. کلا زیاد تا الان بازی نکردم ولی به نظر میرسه در ادامه بازی خیلی سخت میشه، که خیلی خوبه و پلتفرمینگ زیادی هم داره.
داستان هم که عالیه دیگه، همون اول بازی کلا افسرده میکنه آدمو :(
چند تا عکس هم گرفتم از بازی:
http://forum.bazicenter.com/thread95127/page2/#post3664260
 

Frobary

Loyal Member
Jun 6, 2007
28,403
نام
محمد
نزدیک سه ساعت بازی کردم، به راحتی یکی از بهترین بازیهایی بوده که روی X1 رفتم. از نظر بصری که اصلا قابل وصف نیست، یکی از چشم نوازترین بازی هایی هست که تو عمرم بازی کردم. موسیقی بازی شاهکاره و از گرافیکش هم خفن تره :D و البته گیم پلی بازی که فوق العاده هست و بعد از بیشتر بازی کردن توضیحات کامل تری در موردش میدم :D درجه سختی بازی هم نسبتا بالا هست و به نظر میاد به مرور سخت تر هم بشه. تنها مشکل بازی افت فریم هست که یه سری جاها اذیت میکنه.
 

amirone

کاربر سایت
Aug 13, 2014
2,435
نزدیک سه ساعت بازی کردم، به راحتی یکی از بهترین بازیهایی بوده که روی X1 رفتم. از نظر بصری که اصلا قابل وصف نیست، یکی از چشم نوازترین بازی هایی هست که تو عمرم بازی کردم. موسیقی بازی شاهکاره و از گرافیکش هم خفن تره :D و البته گیم پلی بازی که فوق العاده هست و بعد از بیشتر بازی کردن توضیحات کامل تری در موردش میدم :D درجه سختی بازی هم نسبتا بالا هست و به نظر میاد به مرور سخت تر هم بشه. تنها مشکل بازی افت فریم هست که یه سری جاها اذیت میکنه.
برای من که افت فریم نداره :d .
 

rametzio

کاربر سایت
Feb 24, 2011
2,799
نام
رامین
بهترین جمله برای وصف بازی تلفیق هنر و گیم باهم ـه.موسیقی و گرافیک هنری بازی واقعا با احساسات و روحتون بازی میکنه و مجبورتون میکنه بیخیال روند بازی بشید و خیره به محیط مشغول گوش دادن به موسیقی فوق العاده ی بازی بشید که از یک اثر هنری هیچ چیز کمتر نداره.
گیم پلی هم برخلاف تصور قبلیم اصلا آسون نیست و کاملا چالش برانگیزه.سیستم upgrade بازی هم به ماهرانه ترین شکل ممکن طراحی شده.آیتم های موجود توی بازی خیلی زیاده و برای پیدا کردن همه ـشون باید وقت بزارید.
شروع بازی هم عالی بود و از همون دقیقه ی اول شما رو مجذوب جو افسرده ـش میکنه.طرز روایت بازی هم واقعا جالبه و من خیلی خوشم اومد:d.
بازی هم برای یه عنوان indie زیادی خوبه و خیلی گسترده ـست و واقعا از هر نظر کامله.بهترین کار اینه خودتون این شاهکار رو تجربه کنید.
در کل همونطور که قبلا گفتم امسال بهترین سال بازی های indie ـه با وجود inside و below و cuphead.شروعش که فوق العاده بوده:d.فعلا هم 1 ساعت بیشتر بازی نکردم و نظرات بیشتر واسه پست های بعدی ولی توی همین 1 ساعت کاملا جذب بازی شدم.
راستی محیط های فوق العاده ی بازی برای screen shot و انتخاب به عنوان بک گراند حرف ندارن.
 

Madridista

کاربر سایت
Feb 2, 2008
2,876
نام
حسين
دیشب بازی رو خریدم و خداروشکر با اینترنت موبایل 10 ساعته دانلودش کردم [ گوش شیطون کــَر :D ]

گفتنی ها رو دوستان گفتن منم باید بگم تمام تجربه های indie قبلتون رو بزارید کنار چون Ori استاندارد جدیدی واسه ی این ژانر بازی تعریف کرده و مطمئن هستم که تمام بازی های indie که قراره بعد از Ori بازی کنید رو ناخودآگاه با این بازی مقایسه می کنید و اگه اون بازی نتونه ویژگی هایی بهتر از Ori در اختیارتون بزاره خیلی زود بیخیال این بازی میشید ...

گیم پلی ، گرافیک ، داستان ، موسیقی و طراحی هنری در بالاترین سطح خودش قرار داره و شما با عنوانی بسیار حرفه ای و خوش ساخت طرف هستید ...

تــِم شرقی داستان منو یاد انیمه های دوست داشتنی هیایو میازاکی بزرگ میندازه و لحظه ای از بازی نیست که شما تحت تاثیر موسیقی روح نواز این اثر قرار نگیرید ... [ امیدوارم هرچه زودتر آلبوم موسقیش بیاد بیرون یه چند ماه با این آلبوم بریم توی تخت خواب :D ]

افت فریمی که دوستان اشاره کردن اوایل بازی به خصوص زمان اینتروی گیم پلی قابل دیدن بود ولی در ادامه من همچین چیزی رو چندان حس نکردم ...

در کل در خرید بازی شک نکنید ! بازی شمارو خیلی به چالش میکشونه و ساعت ها باید صرف گشتن توی این دنیای زیبا و رویایی بکنید تا بتونید بازی رو کامل بکنید و اینکه 20 دلار نوش جونشون ... :x:d
 
آخرین ویرایش:

sami_19

کاربر سایت
May 1, 2008
708
نام
SaMaN
بعد از تجربه‌ی بازی فقط یه چیز می‌تونم بگم: Ori با کیفیت بسیار بالاش در برابر قیمت خیلی کم(20 دلار) کار رو واسه سایر بازیایی که امسال عرضه میشن خیلی سخت کرد :D

گیم‌پلی: سرشار از مکانیزم‌های به معنای واقعی کلمه نسل هشتمی. درجه ی سختی بالا اینجا به دادش رسیده و بازی خیلی با سایر پلتفرمرهای دوبعدی که اینروزا عرضه میشن فرق می‌کنه. شباهت‌های زیادی با Dust: An Elysian Tail داره اما خب تو یه سطح بالاتر هستش کلا نسبت به Dust و اکثر پلتفرمرهای دیگه. بازی انگار از تلفیق Dark Souls و Reyman Legends و البته Super Meat Boy به وجود اومده! طراحی مراحل برای این سبک انقلابی هستش و پیوستگی و میون‌برهای مپ بازی دقیقا به سبک Dark Souls هستش. سیستم لول‌آپ عالی و کامل همراه با Ability هایی که با پیشروی در بازی به بازیکن داده میشه عمق گیم‌پلی رو بسیار زیاد کرده. اکشنش هم با وجود دشمنای متنوع (که هوش مصنوعی بسیار خوبی هم دارن) و باس فایت‌ها بسیار خوب از آب دراومده. این همه ویژگی مثبت وقتی با یه سیستم سیو چالش برانگیز و در عین حال کارآمد همراه شده از Ori معجونی ساخته که مطمعنا با یه بار تموم کردن دست از سرش برنمی‌دارین.

گرافیک: بی‌نهایت چشم‌نواز. چی بگم دیگه تصاویر خودش گویاست!

موسیقی: یک بمب واقعی :D یکی از بهترین موزیک‌هایی که تا به حال تو نسل هشتم شنیدم.

در مجموع: Ori از اون بازیایی نیست که کسی دوست داشته باشه از دستش بده.
 

samiradin

کاربر سایت
Jan 26, 2012
1,980
نام
sami
بازی فوق العادست از همه نظر من شخصا فکر میکردم گیم پلی زیاد جذاب نباشه ولی بعد از 1 ساعت بازی واقعا جذب گیم پلی شدم
موسیقی و صدا گذاری هم واقعا چند لول از بازی های دیگه بالاتره شخصا یاد HEAVY RAIN میفتم:x
گرافیکم چون من دارم با کارت گرافیک 9400 بازی میکنم و رو رزولیشن 800*600 نظری ندارم:dولی عکسایی که دوستان گذاشتن واقعا فک براندازه:bighug:
در کل شدیدا پیشنهاد میشه:d:d

مگه تریلرهای گیم پلی رو ندیده بودی؟؟؟!!!!! :d
اصن بازی از اول داشت داد میزد تو همه ی موارد فوق العاده س. :x
غیر از تریلر e3 چیز زیادی ازش ندیده بودم ولی با همون یک تریلر شیفتش شدم:d
 
آخرین ویرایش:

Maniac Gamer

کاربر سایت
Oct 21, 2008
2,760
نام
مارشال
بازی فوق العادست از همه نظر من شخصا فکر میکردم گیم پلی زیاد جذاب نباشه ولی بعد از 1 ساعت بازی واقعا جذب گیم پلی شدم
مگه تریلرهای گیم پلی رو ندیده بودی؟؟؟!!!!! :d
اصن بازی از اول داشت داد میزد تو همه ی موارد فوق العاده س. :x
 

Inquisitor

Righteous Armors Me
کاربر سایت
Dec 6, 2007
3,636
نام
کامیار
اکثرا آخر گیم گریشون گرفته :d من به اندازه کافی سره Valiant Heart آبروم رفت :d این یکی رو دیگه تحمل ندارم
 

Madridista

کاربر سایت
Feb 2, 2008
2,876
نام
حسين
اکثرا آخر گیم گریشون گرفته :d من به اندازه کافی سره Valiant Heart آبروم رفت :d این یکی رو دیگه تحمل ندارم

آقا اینکه خیلی ها آخر بازی گریشون گرفته خودش یه نوع اسپویله دیگه :D یعنی من از الان باید منتظر یه اتفاق احساسی ویژه به احتمال زیاد غمگین باشم آخر بازی :( :D
 

SMM9

عضو تحریریه
Aug 9, 2010
6,812
نام
مرتضی
قبل عرضه بازی با توجه به نمایش ها گیمرها توقعاتی داشتن از بازی مخصوصا که گرافیک هنری بازی شدیدا عالی بود و خلاصه همه منتظر یک چیز خاص بودند.

هرچند خودم به شخصه خیلی حس خاصی نسبت بهش نداشتم و حدس میزدم بازی متوسطی در بیاد ولی خب بازی ریلیز شد و دیدیم که به شدت ترکوند و حالا دیگه جزو بهترین بازی های نسل جدید به حساب میاد! اما خب بعد عرضه بازی چیزی که همه رو شوکه کرد موسیقی شدیدا بینظیر بازی بود که بنظرم به جرات کم نقص ترین بخش بازی هست!!

خالق همچین شاهکارهایی یعنی اهنگساز بازی Gareth Coker هست که اعضای خود استدیو گویا چند ماه پیش که حاصل کار ایشون رو شنیدن اساسی کف کردن و یه متن در مدح و ستایشش منتشر کردن!

Moon Studios is pleased to share something very special with the world today. From the very start of the development on Ori and the Blind Forest, we knew that we wanted to create a whole new world and craft an emotional tale with believable characters. And just like in film, we needed an amazing soundtrack to really make the emotional moments count.

We believe that our composer, Gareth Coker, has outdone himself with the work he delivered for Ori and the Blind Forest. That’s why we went all out: A few months ago, we had the entirety of Ori and the Blind Forest’s Soundtrack orchestrally recorded at the Nashville Music Recording Studios.
We hope that you’ll agree with us that the result is something quite magical
We’d like to thank Gareth Coker and the amazing talent at the Nashville Recording Studios for making this happen. Special Thanks goes to Cassie Brooksbank

ایشون اهنگساز دوتا بازی دیگه هم بودن primalcarnage و inMomentum

سال 2009 از ژاپن به آمریکا مهاجرت میکنه و تا حالا هم تو امریکا مونده (البته اصالتا انگلیسی هست) و یه سری فیلم و ... هم کار میکنه مثل CAB 57 - What To Bring To America - August's Claim و ... جدیدترینشون هم LABYRINTH هست که جیمز فرانکو توش بازی میکنه:d.

در کل با توجه به اینکه با فرهنگ شرقی ها آشنا بوده و این حس و حال تو بازی هم بوده کار بسیار کاملی رو برای Ori انجام داده و احتمالا از این به بعد تو کارهای بیشتر و مهمتری ببینیمش:d

اینم قیافه اش:d

 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر