اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

g4mer

XBOX 20/20
کاربر سایت
Nov 18, 2017
2,310
نام
سعید ربانی
با توجه به این انالیز که df انجام داده هر کس بخواد برای این بازی کنسول بگیره میره سراغ x اتقاقا یه باندل توپ هم زده برای بازی خبرش یکی دو روز پیش خوندم
Save $100 on these Xbox One X and Xbox One S bundles with Red Dead Redemption 2
بقول دولتمردامون یجورایی تحریمای سونی رو دور زده با این حرکت:D
ولی اگه تبلیغات و مارکتینگ بازی با وان اکس بود خیلی بهتر میتونست مانور بده
 

Rattle.Snake

100% Pure RattleSnake
کاربر سایت
Feb 14, 2018
1,054
نام
Giliath Osborne
برسی DF از بازی Fallout 76 در تمام پلتفرم ها:
Xbox: به صورت دینامیک 1080 (1440x1080p). PS4 به صورت Native 1080p
Pro 2560x1440p // XBX: native 2160p
احتمال داده شده که اندازه صفحه رزولوشن در PS4/Pro/XBX به صورت دینامیک باشه، ولی در تست مشاهده نشده چیزی.
Draw distances در تمام پلتفرم ها تقریبا به یک اندازه کم و زیاد است.
XbX و Pro در volumetric lighting بهتر عمل میکنند و این مورد در XbX بیشتر از Pro است.

در بخش Performance:
در چیزی که دیدن این بوده:
PS4 با افت فریمی 20 الی 15 فریم به مدت طولانی همراه بوده. البته 20 ثابت تره فریم.
لوکیشن تست شده برروی XbX و Pro هم تست شده و این دو کنسول در همان نقطه 30 فریم داشتند.
در مواردی دیده شده که در برخی مکان ها Pro فریمش به 20 می رسد در صورتی ک PS4 در 30 فریم در همان نقطه است.

به صورت کلی عملکرد بازی در تمام پلتفرم ها مشکلاتی دارد.
افت فریم و glitch در همه پلتفرم ها دیده شده. در برخی موارد غیرمنتظره افت فریم حتی برروی کنسول XbX هم دیده شده است.

پ.ن: اگر موردی اشکالی در ترجمه وجود داره حتما بگید با تشکر.
 

K I 1 1 E R

ناظم انجمن
Feb 22, 2011
17,159
نام
∂αнмα
در بخش Performance:
در چیزی که دیدن این بوده:
PS4 با افت فریمی 20 الی 15 فریم به مدت طولانی همراه بوده. البته 20 ثابت تره فریم.
لوکیشن تست شده برروی XbX و Pro هم تست شده و این دو کنسول در همان نقطه 30 فریم داشتند.
در مواردی دیده شده که در برخی مکان ها Pro فریمش به 20 می رسد در صورتی ک PS4 در 30 فریم در همان نقطه است.

به صورت کلی عملکرد بازی در تمام پلتفرم ها مشکلاتی دارد.
افت فریم و glitch در همه پلتفرم ها دیده شده. در برخی موارد غیرمنتظره افت فریم حتی برروی کنسول XbX هم دیده شده است.

پ.ن: اگر موردی اشکالی در ترجمه وجود داره حتما بگید با تشکر.
چیزی که من توی ویدئوشون دیدم به این صورت بازی توی یک منطقه خاص که تقریبا بلند ترین منطقش هست و به طبع بیشترین میزان Draw distances رو داره روی PS4 روی 20 فرم ثابت میاد روی Xbox 1 اونجا قشنگ 30 فرم ثابت رو میده ولی بازم افت فرم داره PS4Pro هم همینجور فرم میده ولی Xbox1X توی اون منظقه تا 13 فرم هم افت میکنه ! و کلا زیر 20 فرم هستش ! کلا وضعیتش رو همه پلتفورمای کنسولی خرابه ! تازه یادشون افتاده میخوان دو روز دیگه یـ پچ بزرگ بدن که مربوط به همین مشکلات میشه سر F4 هنوز بعد کلی اپدیت نتونستن مشکل فرم رو کامل حل کنند این که دیگه جای خود دارد ! مشکل اساسی که این موتور داره وابسطه گی شدیدش به CPU هستش وگرنه از نظر مصرف GPU حداقل رو PC خیلی معقوله !
 
  • Like
Reactions: Cj_sa

vaan 2

کاربر سایت
Dec 20, 2009
16,031
نام
مازیار
RDR2 با رزولیشن native 4k روی X اجرا میشه و pro با 1920x2160
از لحاظ فریم دهی هم نسخه X پایدار تر هست
عکس مقایسه بین تمام کنسول ها
c2sa_annotation_(1).png
منبع : DF

این تصور منه یا روی PS معمولی کیفیت تصویر خیلی بهتر و شفاف تر از پروئه؟؟؟
نسخه one. معمولی رو هم که دیدم چه خاطراتی برام زنده شد ، موج دوم و سوم بازی ها !

If you remember what I mean
 
آخرین ویرایش:

Amin.AP

کاربر سایت
Dec 31, 2016
2,400
نام
امین
این تصور منه یا روی PS معمولی کیفیت تصویر خیلی بهتر و شفاف تر از پروئه؟؟؟
نسخه one. معلومی رو هم که دیدم چه خاطراتی برام زنده شد ، موج دوم و سوم بازی ها !

If you remember what I mean
نه کلا تصویر روی 4 معمولی از پرو شفاف‌تره و اینم بخاطر سیستم Deconstruction افتضاحی هست که راکستار برای اپ‌اسکیل رز روی پرو استفاده کرده.
 
  • Like
Reactions: vaan 2 and benjohn

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
نه کلا تصویر روی 4 معمولی از پرو شفاف‌تره و اینم بخاطر سیستم Deconstruction افتضاحی هست که راکستار برای اپ‌اسکیل رز روی پرو استفاده کرده.
یادش بخیر بچه ها تو تاپیک بازی پوست مارو کنده بودن که نمایش بازی رو پرو بوده عمرا این گرافیک روی 4 عادی باشه. یعنی تو هر صفحه سه تا پست اینجوری داشتیم. باز خدا روشکر خیالمون راحت شد تا ایشالا برای DS , Tlou PII و بقیه دوباره روز از نو روزی از نو

یه نکته ای تو بحث تاپیکای ریست ارا بود که گرچه براش عدله ای نیست ولی خیلی جالب بنظر میاد. بعضیا اعتقاد دارن که سونی راکستار رو ترغیب کرده ازین سیستم استفاده کنن تا رزولوشن بازی از نظر عددی 1980*2160p باشه بتونن تو تبلیغات بگن 4k چ. در عمل هم همینطور شده سونی بازی رو داره 4k نیتیو تبلیغ میکنه میگه 2160p. حالا نمیدونم واقعا اینجوری هست یا نه ولی خوب تئوری جالبیه
 

Amin.AP

کاربر سایت
Dec 31, 2016
2,400
نام
امین
یادش بخیر بچه ها تو تاپیک بازی پوست مارو کنده بودن که نمایش بازی رو پرو بوده عمرا این گرافیک روی 4 عادی باشه. یعنی تو هر صفحه سه تا پست اینجوری داشتیم. باز خدا روشکر خیالمون راحت شد تا ایشالا برای DS , Tlou PII و بقیه دوباره روز از نو روزی از نو

یه نکته ای تو بحث تاپیکای ریست ارا بود که گرچه براش عدله ای نیست ولی خیلی جالب بنظر میاد. بعضیا اعتقاد دارن که سونی راکستار رو ترغیب کرده ازین سیستم استفاده کنن تا رزولوشن بازی از نظر عددی 1980*2160p باشه بتونن تو تبلیغات بگن 4k چ. در عمل هم همینطور شده سونی بازی رو داره 4k نیتیو تبلیغ میکنه میگه 2160p. حالا نمیدونم واقعا اینجوری هست یا نه ولی خوب تئوری جالبیه
به نظرم تئوریه مسخره‌ای هست چون اولا باید به شعور سونی شک کرد دوما تراکم پیکسلی رو تو آپ‌اسکیل نابود کرده. ما روی پرو عنوان جهان-بازی مثل HZD رو داشتیم که با اون حجم از گرافیک و افکت‌های خارق‌العاده با سیستم چکربورد متناسب تونسته بود نزدیک‌ترین خروجی رو به Native 4K بگیره.
 
  • Like
Reactions: benjohn and ehsan M

Rattle.Snake

100% Pure RattleSnake
کاربر سایت
Feb 14, 2018
1,054
نام
Giliath Osborne
DF یه برسی از Battlefield 5 PC با تکنیک RTX Ray Tracing و مقایسش با نسخه XbX انجام داده:

تنظیمات نسخه XbX:
nyutlSD.jpg


طبق گفته DICE: نسخه Xbox One X بهترین نسخه کنسولی است.
هیچ reflections صفحه ای برروی نسخه XbX دیده نمیشود. و این یک نکته مثبت برای PC هست که این چنین انعکاسی دارد حتی قبل از اضافه شدن DXR به بازی.
بازی برروی PC در وضوح 1296p با گرافیک RTX 2080 Ti حدود 60فریم بر ثانیه است.
با RTX 2080 Ti در کمترین تنظیمات در مپ های شنی یا برفی با ray tracing 60 فریم در وضوح 1620p دریافت می کنید. ولی در نقشه های با reflection سنگین به مانند Rotterdam با 1296p پیکسل 60 فریم می گیرید.
گفته شده ray tracing روی تنظیمات بالا تاثیرشو حس می کنید.

تفاوت تظیمات مختلف با استفاده از DXR :
Low: 0.9 smoothness cut-off and 15.0 per cent of screen resolution as maximum ray count.
Med: 0.9 smoothness cut-off and 23.3 per cent of screen resolution as maximum ray count.
High: 0.5 smoothness cut-off and 31.6 per cent of screen resolution as maximum ray count.
Ultra: 0.5 smoothness cut-off and 40.0 per cent of screen resolution as maximum ray count.
همچنین DF گفته Quake و Crysis اولین بازی هایی بودن که از ray tracing استفاده کردن.

پ.ن:
اگر ایرادی داشت بگید اصلاح کنم
 

wii baz

کاربر سایت
Dec 20, 2015
732
DF یه برسی از Battlefield 5 PC با تکنیک RTX Ray Tracing و مقایسش با نسخه XbX انجام داده:

تنظیمات نسخه XbX:
nyutlSD.jpg


طبق گفته DICE: نسخه Xbox One X بهترین نسخه کنسولی است.
هیچ reflections صفحه ای برروی نسخه XbX دیده نمیشود. و این یک نکته مثبت برای PC هست که این چنین انعکاسی دارد حتی قبل از اضافه شدن DXR به بازی.
بازی برروی PC در وضوح 1296p با گرافیک RTX 2080 Ti حدود 60فریم بر ثانیه است.
با RTX 2080 Ti در کمترین تنظیمات در مپ های شنی یا برفی با ray tracing 60 فریم در وضوح 1620p دریافت می کنید. ولی در نقشه های با reflection سنگین به مانند Rotterdam با 1296p پیکسل 60 فریم می گیرید.
گفته شده ray tracing روی تنظیمات بالا تاثیرشو حس می کنید.

تفاوت تظیمات مختلف با استفاده از DXR :

همچنین DF گفته Quake و Crysis اولین بازی هایی بودن که از ray tracing استفاده کردن.

پ.ن:
اگر ایرادی داشت بگید اصلاح کنم

جالبه که کارت گرافیک 1000 دلاری نتونسه توی پایین ترین تنظیمات هم به رزولیشن بازی روی ONE X برسه!

در واقع کنسول 500 دلاری که الان تخفیف خورده و شده 400 دلار توی بازی ها در رزولیشن 4k بهتر از کارت گرافیک 1000 دلاری عمل میکنه و برای استفاده از اون هزینه رم و مادربورد و ... هم لازمه
 

Tommy Vercetty

Remember the Name!
کاربر سایت
Nov 18, 2010
5,290
نام
ROULY
جالبه که کارت گرافیک 1000 دلاری نتونسه توی پایین ترین تنظیمات هم به رزولیشن بازی روی ONE X برسه!

در واقع کنسول 500 دلاری که الان تخفیف خورده و شده 400 دلار توی بازی ها در رزولیشن 4k بهتر از کارت گرافیک 1000 دلاری عمل میکنه و برای استفاده از اون هزینه رم و مادربورد و ... هم لازمه
دوست عزیز RTX میدونی چیه؟
همین RTX روی وان ایکس بخواد اجرا بشه 540P هم اجرا نمیتونه بکنه
بحث دقیقا اینه که RTX فعلا باعث دراپ شدن پرفورمنس میشه مگر اینکه انجینها آماده بشن برای پذیرش این تکنولوژی
 
  • Like
Reactions: g4mer and saphire

Nima

مدیر انجمن
Feb 25, 2007
8,031
نام
نیما
جالبه که کارت گرافیک 1000 دلاری نتونسه توی پایین ترین تنظیمات هم به رزولیشن بازی روی ONE X برسه!

در واقع کنسول 500 دلاری که الان تخفیف خورده و شده 400 دلار توی بازی ها در رزولیشن 4k بهتر از کارت گرافیک 1000 دلاری عمل میکنه و برای استفاده از اون هزینه رم و مادربورد و ... هم لازمه

؟!!! :|
شما چیو با چی مقایسه کردی که به این نتیجه رسیدی ؟
 

saphire

کاربر سایت
Dec 9, 2007
2,578
نام
امیرحسین
جالبه که کارت گرافیک 1000 دلاری نتونسه توی پایین ترین تنظیمات هم به رزولیشن بازی روی ONE X برسه!

در واقع کنسول 500 دلاری که الان تخفیف خورده و شده 400 دلار توی بازی ها در رزولیشن 4k بهتر از کارت گرافیک 1000 دلاری عمل میکنه و برای استفاده از اون هزینه رم و مادربورد و ... هم لازمه
شما تحلیل پرفرمنس نکن خواهشا:|
 
  • Like
Reactions: Tommy Vercetty

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
دوست عزیز RTX میدونی چیه؟
همین RTX روی وان ایکس بخواد اجرا بشه 540P هم اجرا نمیتونه بکنه
بحث دقیقا اینه که RTX فعلا باعث دراپ شدن پرفورمنس میشه مگر اینکه انجینها آماده بشن برای پذیرش این تکنولوژی
رو 540p هم ساپورت نمیکنه. کلا RTX یه چیزیه که فعلا روی کنسولا از پایه ساپورت نمیشه. نسل بعد هم ممکنه ساپورت نشه. یه چیز عجیب سنگینیه که روی همون کارتای انویدیا هم فکر کنم یکی دو نسل باید بگذره تا بجایی برسیم که راحت بشه ازش استفاده کرد. فعلا بازخوردا یکم منفی بوده بعلت سنگینی فوق العاده بالاش ولی نمیشه کتمان کرد خیلی جالبه
 

Tommy Vercetty

Remember the Name!
کاربر سایت
Nov 18, 2010
5,290
نام
ROULY
رو 540p هم ساپورت نمیکنه. کلا RTX یه چیزیه که فعلا روی کنسولا از پایه ساپورت نمیشه. نسل بعد هم ممکنه ساپورت نشه. یه چیز عجیب سنگینیه که روی همون کارتای انویدیا هم فکر کنم یکی دو نسل باید بگذره تا بجایی برسیم که راحت بشه ازش استفاده کرد. فعلا بازخوردا یکم منفی بوده بعلت سنگینی فوق العاده بالاش ولی نمیشه کتمان کرد خیلی جالبه
البته تکنیک های انحصاری انودیا آر تی ایکس کاملا درست میگی اصلا ساپورت نمیکنه اما ری تریسینگ رو حتی یه کارت گرافیک قدیمی هم میتونه اجرا کنه منتها مساله اینه با چه پرفورمنسی و چه کیفیتی؟
البته جالب اینه که همین بتل ۵ هم همه تکنیکهای rtx رو روی فراسبایت سوار نکرده تا اونجایی که اطلاع دارم فقط رفلکشنها ریل تایم شدن
 
  • Like
Reactions: s.1 and benjohn

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
البته تکنیک های انحصاری انودیا آر تی ایکس کاملا درست میگی اصلا ساپورت نمیکنه اما ری تریسینگ رو حتی یه کارت گرافیک قدیمی هم میتونه اجرا کنه منتها مساله اینه با چه پرفورمنسی و چه کیفیتی؟
البته جالب اینه که همین بتل ۵ هم همه تکنیکهای rtx رو روی فراسبایت سوار نکرده تا اونجایی که اطلاع دارم فقط رفلکشنها ریل تایم شدن
دقیقا ری تریسینگ از Dx 8.1 به اینور ساپورت میشه. منتها بقدری پردازش سینگینی داره که عملا بصورت ریل تایم امکانپذیر نیست و بیشتر در انیمیشن سازی و فیلمسازی کاربرد داره فعلا.

RTX رو من خیلی دقیق ازش اطلاعات ندارم دوستانی مثل @saphire احتمالا اطلاعاتشون خیلی کاملتر از منه. اما بصورتی که من متوجه شدم گویا چند تا واحد کمکی داره که چیزی شبیه به ری تریسینگ رو شبیه سازی میکنه. دقیقا خود ری تریسینگ نیست. حالا نمیدونم آیا کنسول سازا برای نسل بعد دنبال همچین چیزی برن یا اینکه فکر کنن فعلا مقرون به صرف نیست
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر