اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها [قوانین پست اول خوانده شود]

FaRd!N

Nothing as it Seems
کاربر سایت
Aug 30, 2007
14,104
نام
فردین
درود،

همونطور که از اسم تاپیک پیداست این تاپیک ایجاد شده تا تمامی اخبار مربوط به کیفیت اجرایی بازی ها روی پلتفرم های مختلف در اینجا قرار بگیره تا کنترل بخش اخبار هم برای مدیریت راحت بشه هم یه مرجع متمرکز برای کاربران داشته باشیم؛ تا روزانه شاهد ده ها تاپیک مختلف برای هر عنوانی که قراره منتشر بشه نباشیم.

موفق باشیم. :rose:

قوانین تاپیک:


  • تاپیک در مورد اطلاع رسانی از نحوه کیفیت اجرایی بازی های مختلف در پلتفرم های مختلف است؛ پس، از قرار دادن اخبار نامربوط خودداری کنید.
  • مقایسه مستقیم سخت افزارهای کنسول ها، و همچنین مقایسه نخ نمای کنسول ها و PC، (خارج از اخبار بند اول) در این تاپیک ممنوع است.
  • قرار دادن مقایسات مختلف از سایت GamingBolt ممنوع است و سعی کنید بیشتر بر مرجع مطمئنی مثل Digital Foundry تکیه کنید.
  • اخبار در مورد قدرت و کارایی کنسول های مختلف رو در این تاپیک ارسال نکنید. برای مثال، مثلا سازنده X گفته هنوز 60% از قدرت کنسول Y مورد استفاده قرار گرفته است؛ یا فلان کنسول فلان % قویتر است.
  • مقایسه بازی های انحصاری کنسول ها با یکدیگر ممنوع است.
  • در صورت عمل نکردن به قوانین ذکر شده، دسترسی فرد خاطی بدون تذکر قبلی به مدت مورد نیاز، از فروم قطع خواهد شد. اگر کسی پست های چنین افرادی را نقل قول کند نیز اخطاری در همین راستا دریافت خواهد کرد. پس از تنش در تاپیک دوری کنید و با دکمه گزارش، تخلف را به ناظمین و مدیران گزارش دهید.
  • خواهشن بحث های سخت افزاری PC و مقایسه انواع بنچمارک های کارت های گرافیکی و افزایش راندومان و DX و ... رو به این تاپیک نیارید و در صورت امکان در بخش سخت افزار ادامه بدید.
  • قوانین با توجه به شرایط و زمان، ممکن است اضافه شوند، پس هراز چندگاهی آن ها را مرور کنید.

اگر قصد ارسال خبری را دارید، حتما باید خلاصه ای از متن ترجمه شود، تا برای همگان قابل استفاده باشد.
 
آخرین ویرایش:

Abolfaz3007

کاربر سایت
May 25, 2015
88
نام
Clark Kent
Fallout 4 patch 1.03 improves console graphics quality

پچ 1.3 بازی فال اوت 4 باعث بهتر شدن گرافیک رو کنسولها میشه و Draw Distance بازی رو افزایش میده ( Geometry - Foliage )

با وجود این ارتقا گرافیکی ، فریم ریت بازی هم همچنان مثل قبل هست و اصلا افت نمیکنه ( غیر از یک جای خاص در نسخه 4 )

البته با این پچ هنوز مشکل استاتر نسخه X1 حل نشده و برای حلش باید از یه هارد دیسک سرعت بالا یا SSD استفاده کنید
 

Hamid Payne

کاربر سایت
Jun 29, 2012
3,703
نام
حمیدرضا
Digital Foundry در بررسی Dying Light Enhanced Edition نسخه PC رو درخشان و نسخه کنسولی رو همراه با مشکلاتی در زمینه پرفورمنس توصیف کرده.

روی کنسول Xbox One قابلیت Instant On باعث ایحاد یه باگ در عملکرد v-sync شده و فریم رو یه وقتایی تا 20 هم پایین میاره. گفته شده که برای رفع این مشکل این قابلیت کاربردی باید غیر فعال بشه.

در مورد نسخه PlayStation 4 هم قفل نبودن فریم ریت و تغییر از 30 تا 60 مشکلاتی رو بوجود آورده.

نسخه PC رو با فاصله بهترین نسخه اعلام کرده و برای بهترین تجربه این نسخه رو پیشنهاد داده، گفته شده که بازی روی گرافیک های میان رده عملکرد بسیار فوق العاده ای داره و با 60 فریم ثابت به خوبی اجرا میشه. از طرف دیگه عملکرد بازی حتی رو سیستم های ضعیف هم عالی هست و میشه با 30 فریم ثابت از بازی لذت برد.
 
آخرین ویرایش:

LBJ4Ever

FedExpress
کاربر سایت
Apr 11, 2011
6,289
نام
Afshin
از نظر من 60فريم توي بخش Single Player اصلا واجب نيست، اما برعکس براي بخش MultiPlayer خيلي خيلي واجبه و اصلا تجربه رو دگرگون ميکنه
ايني هم که بعضيا ميکن گرافيک قديمي ميشه و فريم نميشه من اصلا قبول ندارم، به عنوان مثال بعد از تجربه The Witcher 3 و InFamous Second Son و کلا بازياي واقعا نسل هشتي، ديگه کمتر رغبت ميکنم بخش Single بازي TLoU که 60فريمه رو برم.اگرم بخوام برم فقط به خاطر جو و زيبايي بازيه نه فريمش. حداقل برای من که اینجوریه

این که می‌گن گرافیک قدیمی می‌شه و فریم نمی‌شه، منظور اینه که 10 سال دیگه گرافیکِ Witcher و Infamous هم قدیمی و تاریخ مصرف‌گذشته می‌شن. اونوقت وقتی که گیم‌پلی بازی هم 30 فریم باشه خیلی بیشتر تو ذوق می‌خوره. در حالی که الان شما بازی‌هایِ زمانِ PS2 رو که نگاه کنید، بازی‌هایی که 60 فریم اجرا می‌شدن، از نظر گرافیکی تفاوتشون با بازی‌های 30 فریمیِ همون نسل خیلی به چشم نمیاد، در حالی که اون اختلاف فریم خیلی خیلی تاثیر خودشو نشون می‌ده.

مثالی هم که شما زدی درست نبود، چون یه بازی ریمسترِ 60 فریمی رو با یه بازی تماماً نسلِ بعدی مقایسه کردید. برای مثال MGSV رو با ویچر و اینفیمس مقایسه کنید. 6-7 سالِ دیگه اختلاف گرافیکیشون (که همین الان هم کم هست) اصلاً به چشم نمیاد، ولی می‌بینید که موندگاری گیم‌پلیِ MGS به مراتب بیشتره (از نظر کنترل می‌گم، نه عمق گیم‌پلی و ...).

باقی پستتون رو کاملاً باهاش موافقم و به نظر خودم داشتنِ مالتیِ 60 فریمه بسیار واجبه. سینگل رو می‌شه 30 فریم هم طی کرد.
 

Abolfaz3007

کاربر سایت
May 25, 2015
88
نام
Clark Kent
DF آنالیز بازی Street Fighter V منتشر کرد

گرافیک بازی بسیار خوب با طراحی هنری زیبا ، نسخه PS4 به صورت 1080 و 60 فریم هست و نسخه PC هم به واسطه موتور UE4 تنظیمات گرافیکی بالایی داره به همراه موشن بلور پیشرفته و آنتی آلیازینگ TAA

بازی روی PC طوری طراحی شده که حتما باید 60 فریم اجرا بشه و بازی کلا بر این مبنا اجرا میشه ، اگه سیستمتون پایین تر از این حد فریم بده ، با وجود دابل بافر V-Sync فریم به 30 تغییر میکنه و بر خلاف بازی های دیگه که سرعت بازی ثابت میمونه و فقط فریم ها دراپ میشن ، در اینجا سرعت اجرای بازی عملا نصف میشه و غیر قابل بازی کردن ، با این وجود بازی دارای چند سطح تنظیمات گرافیکی هست تا بر روی کانفیگ های مختلف بازده خوب باشه

فریم ریت نسخه PS4 در حالت سینگل پلیر بسیار خوبه ، ولی در حالت آنلاین ، بعضی افت فریم ها مشاهده میشه ، که با تحقیق به این نتیجه رسیدن به خاطر بهینه نبودن نت کد بازی هست که امیدوار هستن کپکام بهش رسیدگی کنه . ( البته روی PC چنین نیست )

تنظیمات گرافیکی نسخه پلی 4 هوشمندانه انجام شده و کمی و کاستی ها در جاهایی هست که به چشم نمیاد و تفاوت و اثر خاصی رو گیم پلی مشاهده نمیشه ، مثلا موشن بلور حذف شده که اکثریت فنها با موشن بلور تو این بازی مخالفن و ...

Why you must run PC Street Fighter 5 at 60fps • Eurogamer.net
Face-Off: Street Fighter 5 • Eurogamer.net
Performance Analysis: Street Fighter 5 on PS4 • Eurogamer.net
 

Democracy

Stay hungry. Stay foolish.
کاربر سایت
Feb 15, 2010
4,957
Doom will run at 1080p60 on every platform[/QUOTE
خیلی جالبه!!!!
بازی خیلی شلوغ و صد البته گرافیکی هم هست و نکته جالبش 1080 بودن و 60fps رو کنسول one هست که میشه گفت همچین دستاوردی فوق العادست

توی تاپیک خود بازی هم گفتم. این فقط هنر id Tech 6 هست و بس :bighug:
 

Safety & Peace

ارباب مطلق سوزوران
کاربر سایت
Sep 4, 2011
13,185
نام
تونی آلمِیدا
توی تاپیک خود بازی هم گفتم. این فقط هنر id Tech 6 هست و بس
yahoo_6.gif
البته اینجا یه سری هستن (که خیلیم دوستشون میداریم البته) که Id Tech رو تاریخ مصرف گذشته، Id Software رو مجمع دوزاریون و شخص جان کارمک رو عقب مونده ذهنی میدونن.
 

g4m3r

کاربر سایت
Oct 7, 2013
777
نام
saeid
البته اینجا یه سری هستن (که خیلیم دوستشون میداریم البته) که Id Tech رو تاریخ مصرف گذشته، Id Software رو مجمع دوزاریون و شخص جان کارمک رو عقب مونده ذهنی میدونن.

id tech 5 یا ...6؟؟؟
شیش که با wolf هم خیلی خوب خودشو نشون داد
در ضمن فک کنم دیگه id ربطی به کارمک نداشته باش :d
 

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,835
doom بر روی تمام پلتفرم ها بصورت 1080p و 60 فریم بر ثانیه اجرا خواهد شد


gsmarena_001.jpg


بازی doom بصورت 1080p و با نرخ فریم 60 بر روی کنسول های نسل حاضر اجرا خواهد شد.
با توجه به گفته های استودیوی id software ، سازنده عنوان Doom ، میتوان انتظار داشت که بازی با رزولوشن و نرخ فریم گفته شده بر روی تمامی پلتفرم ها اجرا شود.
بیلی کین سرپرست برنامه نویسان این عنوان در http://bethesda.net/بیان داشت که : ما میخواهیم بازیکنان را با جلوه های بصری خیره کننده آن هم در حالت 60 فریم بر ثانیه شگفت زده کنیم ، این در حالیست که سایر عناوین موجود حتی در حالت 30 فریم بر ثانیه هم نمیتوانند از لحاظ جلوه های بصری به این امر دست پیدا کنند.
وی بیان داشت که هدف ما خلق بهترین تجربه بصری موجود در حالت 60 فریم و رزولوشن 1080p میباشد.
مطالب ذکر شده شامل نسخه pc بازی نمیباشد، زیرا شکی نیست که بازی بر روی کامپیوترهای شخصی روزولوشن های بالاتر را نیز ساپورت خواهد کرد با این وجود نکته ای که باقی می ماند نرخ فریم بازی می باشد که مانند سایر عناوینی که بر پایه انجین id tech تولید میشوند بصورت پیش فرض بالاتر از 60 فریم بر ثانیه نخواهد رفت.
کین همچینین اضافه کرد که انجین بازی ( id tech 6 ) تکنینک های نوین گرافیکی را پوشش خواهد داد از قبیل physicaly- based rendering و dynamic lighting و نیز به طراحان اجازه خلق کرکترها و محیط های پیرامون را بسیار واقعی تر و خیره کننده تراز آنچه که در گذشته شاهد بودیم خواهد داد.
تیم توسعه گرافیکی بازی را تعداد زیادی از کارمندان سابق استودیوی crytek تشکیلی داده اند که در گذشته بر روی cryengin ( انجین اختصاصی کمپانی کرایتک) نیز کار کرده بودند.
بازی doom در تاریخ 13 may برای کنسول های XONE و PS4 و همچنین PC منتشر خواهد شد.

منبع:

 
آخرین ویرایش:

benjohn

کاربر سایت
Jun 19, 2012
5,994
نام
ehsan
معلوم نیست روی وان 1080 واقعی باشه.

ورژن بتای بازی که روی PC بنچمارکای عجیبی داشت اولا اجازه تنظیمات گرافیکی رو به کاربر نمیداد و مستقیما خودش با توجه به سیستم تنظیمات رو انجام میداد. بازی به شدت سنگینه و روی 970 میانگین 36 فریم داده بود. نکته جالب اینکه بطرز عجیبی روی کارتای AMD پرفورمنس بهتری میداد مشخصه بازی خیلی سنگینه مگر اینکه تا رلیر خیلی رو بهینه سازیش کار کنن. Darkx10 هم گفته بود که ورژن PS4 رو بازی کرده پرفورمنسش خیلی عالی بوده گرچه نمیدونه رو چه تنظیماتی بازی اجرا میشده.

با توجه به شرایطی که فعلا هست بعید نیست نسخ کنسولی 1080 کامل نباشن حتی PS4 وولی خوب امید هم چیز خوبیه:d
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر