نقد و بررسی PATAPON

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743


Patapon.jpg


اگر دنبال یك تجربه جدید ومنحصر به فرد هستید شك نكنید و یك نسخه از بازی پاتاپون را روی كنسول دستیPSP خودبریزید! مدت‌ها زیادی چشم انتظار عرضه این بازی بودیم و از همان اولین لحظه‌ای كهاعلام شد سازنده‌های لوكوروكو در حال طراحی یك عنوان جدید هستند، شمارش معكوس برایبازی كردن پاتاپون آغاز شد. شاید به همین دلیل باشد كه حتی حاضریم نسخه ژاپنی آنرا هم بازی كنیم!


پاتاپون با لوكوروكو تفاوتزیادی دارد. اصلا فكر نكنید كه مانند لوكوروكو، حتما از پاتاپون بازی كردن هم لذتخواهید برد. پاتاپون یك تجربه كاملام منحصر به فرد است و احتمال دارد به مذاق خیلی‌هاخوش نیاید. سبك بازی ریتمیك است و برای تمام كردن هر مرحله باید صبر و حوصله زیادیبه خرج بدهید. پاتاپون‌های شما موجودات بامزه كوچك و بی اعصابی هستند كه دوستدارند آبرو و اعتبار از دست رفته‌شان را باز بیابند. این موجودات با نواختن مارشمخصوص جنگ تحریك می‌شوند این شما هستید كه با نواختن ریتم‌های مختلف، آنها راوادار به كارهای مختلف می‌كنید.


patapon_spotlight.jpg



پاتاپون را باید در سبكاستراتژی نوبتی دسته بندی كرد. كادر اطراف صفحه بر اساس ضرب‌های مارش پاتاپونیچشمك می‌زند. شما باید زدن دكمه‌های مربوط به مارش را با این ضرب تنظیم كنید. كلید‌هایمربع، دایره، مثلث و ضربدر به ترتیب فریادهای پاتا، پون، چاكا و دون هستند. هرعملی در میدان نبرد احتیاج به خواندن شعر خاص خودش را دارد. اگر بخواهید افراد بهجلو حركت كنند باید شعر پاتاپاتاپاتاپون! را بخوانید و این به زبان دكمه‌ها می شودمربع، مربع، مربع، دایره. همینطور برای كار‌های دیگر از قبیل حمله، عقب نشینی واین چیزها باید شعرهای دیگری را حفظ كنید. البته با زدن كلید راهنما همیشه ترتیباین شعرها به شما نشان داده می‌شود.



مانند بازی‌های نوبتی،حركات دوبخشی هستند. در بخش اول شما شعر مربوط را وارد می‌كنید و در بخش دوم صبرمی‌كنید تا پاتاپون‌ها دستور شما را انجام بدهند و شعر را تكرار كنند. در میانفرصت دارید تا برای حركت بعدی فكر و ترتیب مورد نظر دكمه‌ها را انتخاب كنید. بخشاستراتژی بازی هم در واقع نحوه چینش انواع كلاس‌های پاتاپون در صف نبرد، تعدادآنها، تجهیزات و جادوهایشان است. معمولا برای اینكه جنگجوهایتان به تراز خوبیبرسند، باید بعضی مراحل را چندبار تكرار كنید تا آن ها قوی‌تر شوند.




mob179_1221563673.jpg



یكی از خصوصیات بازیپاتاپون، سرعت یكنواخت آن است. چه صحنه روبه‌رویتان هیجان انگیز باشد و چه كسلكننده، همه چیز با یك سرعت روایت می‌شود. این موضوع نمی‌تواند جزو خوبی‌ها یا بدی‌هایپاتاپون باشد زیرا بعضی‌ها از چنین چیزی خوششان می‌آید و بعضی‌ها هم نه. همانطوركه اشاره شد تصویر همواره ضرب آهنگ را با چشمك زدن به شما نشان می‌دهد. پس از مدتیبه راحتی با تمپوی آن آشنا می‌شوید و بدون اشتباه دستورها را وارد می‌كنید.




انجام ده دستور پشت سر همموفق، باعث می‌شود پاتاپون‌های شما به حالتFeverبروند. در این حالت سرعت حركت آنها و قدرت و دقت ضربه‌هایشان افزایش پیدا می‌كند.فقط مواظب باشید كه در اولین دستور بعد از فعال شدن حالتFever كه سر و صدا و شلوغ بازی های پاتاپون‌ها بیشتر می شود، ریتم ضرب‌هارا از دست ندهید!




پاتاپون یك بازی استراتژیاست. در هر مرحله تعداد زیادی آیتم، سلاح یا جادو پیدا می‌كنید كه در مراحل بعدقابل استفاده هستند. بین هر مرحله به دهكده پاتاپون ها می‌روید و به سر و ساماندادن آنها برای نبرد بعدی می‌پردازید. زیر بازی‌های جالبی مانند آب دادن درخت غولآسا هم وجود دارند كه همه آنها بر پایه ریتم و موسیقی مخصوص پاتاپون‌ها ساخته شدهاند و معمولا انجام دادن درست آنها باعث گرفتن جوایز ارزنده هم می‌شود.




از نظر گرافیكی پاتاپونزیباست. از دیدن این موجودات كوچك كه بدنی مانند چشم دارند و با همان یك چشم بهراحتی می‌توانید حالت روحی‌شان را درك كنید سیر نخواهید شد؛ همچنین از شنیدن سر وصدای و آواز خواندن آنها كه همینطور كه تعداد چند ضرب‌هایتان بالا می رود، لحن‌شانهم تغییر می‌كند. توصیه می‌كنم بازی را شب قبل از خواب انجام ندهید زیرا تا صبحممكن است نوای پاتاپاتاپاتاپون! در مغزتان طنین انداز شود و تمام روز از آن بیروننرود!




images
 

yonestm

کاربر سایت
Dec 13, 2010
4,893
نام
U-N-3-S
درود بر شما نقد خوبی بود فقط چند تا انتقاد سازنده :D

1. میتونستی از تصاویر بهتری بهره ببری .
2. میتونستی قسمت های که نقد میکنی رو جدا جدا کنی مثلا مثل این :

موسیقی :

در بازی موسیقی نقش ....

امیدوارم بدرد بخوره . موفق باشی
 

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743
درود بر شما نقد خوبی بود فقط چند تا انتقاد سازنده :D

1. میتونستی از تصاویر بهتری بهره ببری .
2. میتونستی قسمت های که نقد میکنی رو جدا جدا کنی مثلا مثل این :

موسیقی :

در بازی موسیقی نقش ....

امیدوارم بدرد بخوره . موفق باشی

ممنون از راهنمایی

فقط من منتقد حرفه ای نیستم فقط تجربیات و نظراتو گفتم


یکی از بهترین بازی های عمرم بود امیدوارم سونی یک نسخه شو برای پلی استیشن 4 بزنه .

بازی خیلی قشنگ و دوست داشتنییه
 

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743
یکی از بهترین تجربیاتم روی psp بود مخصوصا با هدست :x


آره خیلی فاز میده من که غیر از بازیا psp بازیا پلی 1 میریزم روش بازی میکنم خیلی حال میده اونم پلی 1 دستی شده

هدفون با کیفیت beats گرفتم نمیدونم چرا صدا بمش خیلی زیادتره صدا زیرش کمه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر