بررسی God of War: Chains of Olympus

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743

God_of_War_Chains_of_Olympus_NA_version_front_cover.jpg



در همان زمان عرضه God Of War II ، وعده این نسخه از سری God Of War داده شد. بعد از مدتی طولانی همانطور که گفته شده بود (اختصاصاً برای PSP) این بازی عرضه شد. این سوال به وضوح نمایان است که آیا این نسخه توانسته است در حد سری خودظاهر شود و آیا محتوای تاریخی خود را حفظ کرده است و یا تنها برای خالی نبودن عریضه یک داستان اجمالی به آن داده اند ؟ خوشبختانه جواب این سوالات مثبت است.بازی توانسته است تمامی ویژگیهای مهم شماره های قبل را حفظ کند و از نظر محتوا وسبک مبارزات و حتی گرافیک در حد آنها ظاهر شود.


بازییک گریز به زمان قبل از اولین شماره God Of War میزند.جایی که کریتوس یک فرمانده قدرتمند از سپاه اسپارتا بود و تنها هدف او خدمت بهخدایان المپوس بود. داستان بازی به این منوال میگذرد تا اینکه کریتوس ماموریتی غیرقابل انجام از خدایان میگیرد و مردد میشود که آیا به دستور خدایان تن در دهد یاراه مناسب را با عقل خود انتخاب کند و ادامه ماجرا که قابل حدس است. داستان ایننسخه در روند داستان کلی تاثیری ندارد و تنها باعث آشنایی بیشتر با کریتوس میشود.کنترل در بازی تا آخرین حد خود مناسب و قابل اجرا است. تمامی ضربات سبک و سنگینی که توسط دوشمشیر معروف کریتوس در شماره های قبل استفاده میشد، در این شماره نیز وجود دارند وهمچنین ضربات کمبو در بازی جای داده شده اند و در ادامهء بازی به سلاح دومی به نام Gauntlet Of Zeus دستپیدا خواهید کرد که در واقع یک جفت دست کش آهنین و بسیار بزرگ است و کریتوس بوسیلهآنها میتواند دشمنان را له کند.

این سلاح به علت ابتکاری بودن و حرکاتی که میتوانبا آن انجام داد جالب است ولی متاسفانه تنها سلاح جدیدی که در بازی بدست می آوریداین سلاح است و در بازی جادوهای مرسوم را نیز بدست می آورید. در این شماره نیزهمان قضیه کسب Red Orb و ارتقاء قدرتهای کریتوس توسط آنها وجود دارد. این ذرات قرمزرنگ مانند شماره های پیشین از کشتن افراد دشمن و نیز باز کردن صندوقهای جادوییبدست می آید. به همین شکل صندوقچه هایی برای ارتقاء مقدار ذخیره سلامتی و مقدارذخیره قدرت جادویی وجود دارند. در واقع گیم پلی کلی بازی تغییری نکرده است و ضمناًمقدار صندوقچه ها و فرصت برای کسبRed Orb به اندازه ای است که تا پایان بازی بدون مشکلمیتوانید تمامی قابلیتهای کریتوس را به ماکسیمم برسانید.


images



بازی با جنگ با سپاه ایران شروع میشود و روبرو شدن با یکاژدهای غول پیکر که توسط ایرانیان آزاد شده است. با ادامه راه از غارهای مخوف وزیر زمینی میگذرید و با دشمنان عجیب و غریب مرسوم مبارزه میکنید. در این شمارهبیشتر روی مبارزات تمرکز شده است و متاسفانه چندان از معماهای جالب قبل خبری نیست.بیشتر معماها به باز کردن درها و یا استفاده از اجسام برای بازتاب نور و مسائلی ازاین قبیل ختم میشوند. بازی روند پیشین را دارد و با پایان آن دموی داستانی و حالتبسیار سخت بازی یعنی God Mode و همچنین Challenge ها آزادمیشوند.


این بازی میتواند انتظارات شما را از بازی God Of War برآورده کند و نتیجهکار بسیار رضایت بخش تر است . نکته دیگری که در بازی وجود دارد این است که باجستجوی کامل مراحل و جمع آوری تمام موارد مخفی در بازی، مدت زمان گیم پلی مناسب است در کمتر از 7 ساعت بازی بهپایان میرسد . چیزی که سازندگان از افشای آنخودداری کردند زمان بسیار کم بارگذاری مراحل با توجه به سنگینی آنهاست. همچنین شایدهیچکدام از بازیهای PSP نتوانند از لحاظ سطح گرافیکی با این بازی رقابت کند و بارگذاریسریع مراحل در کنار جلوه های تصویری و گاهی شلوغ شدن تصویر و گستردگی دید و وجودذرات خون و Orb و دقت گرافیکی بالا و ثابت ماندن تعداد فریم با عقل جور در نمیآیند و این نشان دهنده این است که کنسولهای سونی را تنها خودش به خوبی میشناسد واز تمامی قابلیتهای آن به نحو احسن استفاده میکند. بازی کردن در صفحه PSP مقداری سیار عالیست و در محیطهای باز که نمای دوربین از فاصله دور است افرادموجود و کریتوس مناسب دیده میشوند.



images



صداگذاری و افکت گذاری صوتی تاثیر گذار و نیز استفاده ازموزیک اختصاصی و زیبای این بازی باعث شده اند قسمت صوتی بازی در حد بالایی قرارگیرد و صداگذاری کریتوس و راوی داستان توسط T.C. Carson و Linda Hunt که در شماره های پیشین نیز همین نقش را ایفا کرده بودند صورتگرفته است.



در کل بازی شما را درگیر خود میکند و دنیا هیجان انگیز خدا جنگ در دستا شماست که تجربه اش کنید.

 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر