مشکل جدید Xbox One:صفحه سبز مرگ

Skuul

کاربر سایت
Mar 18, 2007
2,992
نام
Milad
83176818963309132693.jpg




سرانجام روز جمعه کنسول نسل بعد مایکروسافت در 13 کشور عرضه شد. یکی از مشکلاتی که جدیدا کاربران گزارش کردند مشکل Green Screen of Death یا همون صفحه سبز مرگ هست که دقیقا به مشکلی گفته میشود که یک صفحه سبز همراه با لوگوی Xbox One در اون ظاهر می شود و دستگاه قفل میکند و باید از اول راه اندازی شود.

بعد از گزارشات خرابی درایو های بلوری که بازی ها را اجرا نکرده و بجای آن صدای بدی از دستگاه شنیده میشود و خطا در برقراری آنلاین ، این صفحه سبز رنگ جدیدترین مشکل گزارش شده است.

[video=aparat;himRH]http://www.aparat.com/v/himRH[/video]​






آپدیت:مایکروسافت برای حل مشکلات آپدیتی ارائه کرده اما پس از آن تعداد بیشتری از کاربران با این مشکل مواجه شده اند ..مشکل اصلی اضافه شدن ارور جدید E100 می باشد.کنسول بعد از این آپدیت میتواند صدمه فیزیکی ببیند..در این حالت شما کنسول خود را برای تعمیر ارائه کنید و با پشتیبانی Xbox تماس حاصل نمایید.
این خطا ممکن است باعث Brick* شدن کنسول شما شود.
بسیاری از کاربران با خاموش کردن و روشن کردن دوباره مشکل خود را بصورت موقت حل نموده اند. هنوز هیچ پاسخ رسمی از طرف مایکروسافت ارائه نشده است.بهر حال چند چیز هست که میتواند به شما در جلوگیری از این مشکل کمک کند:
صبور باشید و بررسی کنید که آیا Xbox One فعال است یا خیر..کینکت نشانه خوبی برای این موضوع هست.
استفاده از اتصال سیمی
حتی اگه با این صفحه مواجه شدید و در صفحه Green screen of death گیر کردید هرگز کنسول خود را خاموش نکنید..این کار از Brick شدن کنسول شما جلوگیری میکند.
اگه هیچ نشانه ای از فعالیت در سنسور کینکت و Xbox One خود مشاهده نمی کنید به این معنی است که با پشتیبانی خود تماس بگیرید!
*:Brick شدن به معنای کلمه یعنی دستگاه شما تبدیل به پاره آجر می شود و دیگر قادر به انجام هیچ کاری نیست و نمی توانید از آن استفاده کنید.



آپدیت 2:Xbox One شما رسیده و خوشحالید اما با مشکل Green Screen of Death مواجه شدید(حالتون گرفتست :d)؟ سعی میکنید با پشتیبانی مایکروسافت تماس بگیرید تا بتونید کنسولتون رو پس فرستاده و جایگزین کنید؟ظاهرا شما میتونید خودتون مشکل رو حل کنید و دوباره از دستگاه استفاده کنید.
رفع این مشکل از یک کاربر در فروم سایت آمازون آلمان به نام A ارسال شده است.برای حل این مشکل شما نیاز به فایلی به اسم Emergency Offline Update یا EOU دارید که در ادامه لینک اون قرار داده شده.شما میتونید مراحل زیر را برای حل این مشکل دنبال کنید.

اخطار:سایت منبع هیچ گونه مسئولیتی در قبال خسارت وارده احتمالی در طی این آموزش ندارد.!

آماده سازی برای EOU:

چیزهایی که نیاز دارید=یک فلش درایو با حداقل 2GB حافظه و فرمت NTFS،فایل EOU،صبر و شانس!

مراحل حل مشکل:

1.دانلود فایل از این لینک.حجم این فایل 1.2 گیگ هست در حقیقت این فایل Launch Day update نیست اما ایمیجی از فکتوری ریستور برای برگردوندن اطلاعات به حالت کارخونه ای کنسول است.

2.USB خودتون رو به کامپیوتر وصل کنید و اگه فرمتش NTFS نیست اون را با این نوع فایل سیستم فرمت کنید.توجه داشته باشید با فرمت یک درایو USB تمام اطلاعات داخل آن پاک خواهد شد.

3.فایل دانلود شده را روی سیستم خودتون پیدا کنید.اون رو به اسم 6.2.9781.0(xb_rel_flash1307.130829-1800).zip پیدا خواهید کرد.سپس اون رو از حالت Zip خارج کنید و داخل USB بریزید.

4.وقتی انتقال اطلاعات به داخل USB تموم شد اون رو از کامپیوتر خودتون جدا کنید.

5.کنسول Xbox One رو خاموش کنید(اگه روشن بود)و 20 ثانیه صبر کنید.

6.USB خودتون رو در سمت چپ Xbox One قرار بدید.
66794009487704690565.jpg


7.حالا شما باید همزمان 2 دکمه BIND و EJECT رو فشار داده و نگه دارید.
33943353506659252546.jpg

8.حالا شما با فشار دادن و نگه داشتن این 2 دکمه نیاز دارید تا کنسول رو روشن کنید(با نگه داشتن دکمه Power on برای یه مدت کوتاه)

9.با نگه داشتن اون 2 دکمه برا 10-15 ثانیه شما 2 بار صدای بیب(ملودی روشن شدن دستگاه) رو میشنوید.بین این 2 بار چند ثانیه فاصله هست.وقتی که این اتفاق افتاد میتونید دکمه های BIND وEJECT رو رها کنید.

10.خیلی زود شما روی Xbox One دسترسی به USB رو مشاهده میکنید.ادامه بدید و دستگاه ریبوت شود.بزودی یک نوار سبز رنگ رو میبینید که در حال پر شدن است.این بدین معنیه بروز رسانی انجام شده است.

11.صبر کنید و بعد از ریبوت بعدی شما عکس کنترل کنسول را روی صفحه مشاهده میکنید.

12.تبریک میگویم!شما موفق شدید این مشکل رو حل کنید.شما یک کار بزرگ انجام دادید و حالا براحتی از نسل بعد لذت ببرید.

با انجام این کار میتونید خیلی زودتر و بدون نیاز به تعویض کنسول از اون لذت ببرید اما اگر عجله ندارید بخاطر داشتن خطرات احتمالی بهتر است تا تعویض کنسول توسط مایکروسافت صبر کنید.


پ.ن:در منبع حرفی از باطل شدن یا نشدن گارانتی در صورت انجام این کار ننوشته اما با توجه به مشابه بودن مشکل با Smart phone ها احتمال اینکه گارانتی باطل بشه زیاده..البته برای کاربران ایرانی فکر کنم تنها راه ممکن برای استفاده از کنسولشون خواهد بود(البته تو گوشی های هوشمند تا وقتی جیلبریک و یا روت نکنید و نخواین کاستوم رام نصب کنید دستگاه بریک نمیشه و تمام اینکارها خودش باعث باطل شدن گارانتی گوشی میشه اما اینجا یه مقدار قضیه فرق داره و شاید با این کار گرانتی باطل نشه..چون فایل بالا رو از سایت مایکروسافت برداشتن و آپلود کردن و احتمالا خود شرکت هم همین کار رو میکنه برای حل مشکل کاربرا) بهر حال این کار ریسکش بالاست و میتونه اوضاع رو بدتر کنه..باید منتظر راه حل رسمی مایکروسافت باشیم.


منبع
منبع 2
منبع 3
 
آخرین ویرایش:

NoctisSasuke

کاربر سایت
Sep 24, 2011
5,016
نام
Farshad
این صفحه سبز مرگ کسی ببینه فک میکنه کنسول مرخص میشه صفحه سبز بگیم بهتره

یادمه کنسولای نسلای قبل یه چراق مثلا زردی میدادن میگفتن Yellow light of death که واقعا هم همین معنی رو داره و کنسول مرخص بود اما این که چیزی نیست

فقط علت مهمه چون الان یک هفته هم نگذشته از لانچ دیگه 100 سال پیش کش :d (شوخی کردم)
 

Damon -

کاربر سایت
Aug 14, 2013
198
این اسم مسخره چیه دیگه ؟؟Green Screen of Death !!!! یه هنگ کردن ساده اونم تو لانچ چیز غیر معمولی نیست .... با یه اپدیت حل میشه ....
 

Skuul

کاربر سایت
Mar 18, 2007
2,992
نام
Milad
من که اسم نزاشتم روش که :d
این مورد با هنگ و کرش فرق داره..مشکل GPU bug که تو این دسته قرار میگیره...الان مسئله اینه که مایکرو آپدیت داده برای حل مشکل اما انگار برعکس عمل کرده و افراد بیشتری دچار این صفحه سبز شدن و مشکل E100 هم اضافه شده باهاش...
 

Mehdi Cage

Valar Morghulis
کاربر سایت
Dec 8, 2011
4,985
نام
مهدی
ايشون فقط اومده اطلاع داده!چرا اين قدر ناراحت شدين؟
عجبا!واسه ويديو به اصطلاح خيره كننده تاپيك زده ميشه اون وقت مشكل كنسول چرا تاپيك شده؟
بخدا اين امار خرابي و اينا و مطلع شدن ازش به نفع فنهاش هست تا بدونن مشكل چيه و ميتونن كنسول مورد علاقشون رو بگيرن يا بايد صبر كنن.
اين طور كه شما از اين خبر ناراحت و عصبي شديد و كتمان مي كنيد يه لحظه فكر كردم با سهام داران مايكروسافت طرفم!
 

.:Frantic:.

کاربر سایت
Aug 29, 2007
1,578
نام
AmirHosein
خرابی کنسول که نیست هنگ کردنه دیگه!:D رو 4 که قبل آپدیت 1.51 را به را تو بازیا هنگ میکرد:D

تلاش شما برای اینکه بگی PS4 مشکل داره قابل تقدیره :)
را به را هنگ میکرد؟ یه منبع هم به غیر از آمازون واسه این حرفتون قرار بدید لطفاً در غیر اینصورت بهتره دنبال چیزای دیگه بگردی :) ربط این تاپیک به PS4 رو هم برای ما تشریح بفرمایید ممنون میشم.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر