امتياز اعضای بازی‌سنتر به عناوین پلتفرم‌های PlayStation

Nathan Drake

Evanescence
کاربر سایت
Apr 19, 2011
6,457
نام
Amir Ho3ein
درود
این تاپیک به این منظور باز شد تا دوستانی که عناوین مختلف رو تجربه کردند، امیتاز از 1 تا 10 به بازی مورد نظر بدن.
لطفا سعی کنید همراه با نمره یه توضیح کوچکی هم بدید.
با تشکر
 
آخرین ویرایش:

ardalthebest

کاربر سایت
Jun 3, 2015
334
آنچارتد ( نیتن دریک کالکشن)

* آنچارتد 1
8/10
یک بازی فوق العاده زیبا که البته به خاطر گرافیک کمش نمره کم کردم و یه جاهایی هم Climbing ِش دیگه خیلی زیاد از حد و خسته کننده میشد

* آنچارتد 2
8/10
همون محیط اول بازی و طراحی برف و راه رفتن نیتین روی برف کافی ترین دلیل بر پیشرفت فوق العاده آنچارتد داشت. داستان این قسمتو دوس داشتم.
* آنچارتد 3
9/10

هرکاری کردم دلم نیومد 10 از 10 بدم، چون هنوز که هنوزه مثل last of us ندیدم. Angry Joe رو اگر تو یوتیوب دنبال کرده باشید یه حرف جالبی میزنه که تنها گیمی که بتونه یه گیمر رو تحت تاثیر قرار بده و اشک به چشمش بیاره last of us بوده و به نظرم راست میگه.
محیط بازی مخصوصآ تو سوریه و و اون شن و ماسه و طوفاناش و مخصوصآ سقوط از هواپیما و... به نظرم فوق العاده اکشن و حماسی و impressive بود. خیلی خیلی به هیجان اورد منو. و باعث شد الان بفهمم چرا قیمت آنچارتد 4 در اوایل اومدنش 325 هزار تومن بود!!

به نظرم این بازی فوق العاده زیبا بود و ارزش امتحان کردن رو داره .
من اهل پلات کردن نیستم ولی به راحتی میشه پلاتش کرد.

پیش به سوی آنچارتد 4
 
  • Like
Reactions: sasuke_uchiha

VahiD_ST

کاربر سایت
Nov 10, 2009
8,048
نام
وحید
20160211183445

Call of Duty: black Ops 3 = 7.5 / 10

درود.
خیلیا گفتن بازی خیلی ضعیف شده، تا نشستم خودم بازیش کردم.
بنظرم بازی از Advance Warfare بهتر بود. هر چند مشکلاتی مثل داستان شلخته و همینطور محدودیت تو انتخاب اسلحه ها داشت ولی خب رو هم رفته از AW بهتر بود.

خوب:
1. صداپیشگی خوب شخصیت ها
2. انیمش های جالب (بخصوص واکنش های Hendricks)
3. شلوغی زیاد برخی از سکانس های بازی حس لذت بخشی دارد

بد:
1. با وجود اینکه نام Black Ops را یدک میکشد اما اصلا در حد BO1 نیست.
2. سکانس های سینمایی کمتر از قبل شده اند و تا حدودی ضعیف شده اند
3. محدودهای عجیب در انتخاب اسلحه
4. داستان آشفته
 

mojit

کاربر سایت
May 26, 2014
61
نام
مجتبی
fallout 4

من به این بازی نمره 7.5 میدم.خیلی کوتاه بخوام نقد کنم بازی که واقعا در زمینه نقش آفرینی روش کار شده. یعنی سناریوهای مختلف درش تعریف کردن و از حیث نقش آفرینی واقعا نقش آفرینی بسیار عالی هست. ولی نمیدونم چرا باهاش نتونستم آنچنان که باید حال کنم. یعنی از نظر ارتقا، کرافتینگ، اسلحه سازی و ریز جزئیات عالیه ولی اون فاکتوری که باعث بشه حال کنی هی بازی رو جلو ببری چیزی نبود که در من علاقه ایجاد کنه. حالا اینکه از اول بدون تجربه بازی کنی و بخوای تازه دستت بیاد چی به چی هست بماند چون همینش هم واقعا حوصله میخواد. یکی از چیزایی که مثلا بهم ضد حال زد دوربین سوم شخصش بود که یه چیز آس و نابی نبود و من کلا تو اینجور بازیهای با دوربین اول هم حال نمیکنم.من پیش از این عناوینی مثل دراگون ایج و مس افکت و ویچر رو بازی کردم و به بازیهای نقش آفرینی علاقه دارم اما اصلا حتی حوصلم نکشید این بازی رو تا آخر برم. به دوستانی که به این سبک علاقه مند هستند و این بازی رو انجام ندادند فقط نظر خودم رو میگم که بنظرم ویچر یه بازی بهتر بودش. حالا شاید اون کلا اکشن و کمبتش فرق داره و این بازی تو سبک شوتینگ باشه، اما منی که بشخصه با ویچر حال کردم با این بازی ارتباط برقرار نکردم. شدیدا هم منتظر بازی مس افکت هستم چون مطمئنم شاه شاهان در این زمینه اون بازیه!!
 

ardalthebest

کاربر سایت
Jun 3, 2015
334
خب الان که اینو دارم می نویسم، در حال شنیدن به موسیقی پایانی این بازی هم هستم ( همراه با هدست گلد در گوش و تایپ با لپتاپ )

باید بگم این بازی تمامی چیزهایی که از یک گیم میخاستم رو داشت و حتی در برخی جاها فراتر از حد تصور نسل هشتم رفت.

گرافیک به حدی بی نظیر بود که میتونم آینده ی فوق العاده پیشرفته ای برای نسل نه رو پیش بینی کنم. فکر میکنم چند سر و گردن از تمامی بازیهای هم دوره ی خودش بالاتر بود . در صحنه های شلوغ و آتش بازی ها به حدی گرافیک فوق العاده بود که آدرنالین رو خودم حس میکردم داره بالا میره :D
تکسچر ها بی نظیر کار شده بودن . من شخصآ تو گیم برام خیلی مهمه که تو بازی سوم شخص وقتی کنترل بازیکن رو دارم وقتی به اشیایی یا چیزی میخورم، اون شی جسم و حجم داشته باشه و تکون بخوره ( مثل last of us ) و این بازی هم بی نظیر این مورد رو داشت. تقریبآ 90 درصد اجسام جسم داشتن و تکسچر بی نظیر بود.

هیچ وقت فکر نمیکردم بازی رو دست The Last Of Us بیاد ولی نظرم برگشت و با اقتدار این بازی رو در رتبه ی یکم لیست بازی های محبوبم میزارم.

صدا گذاری شخصیت ها و تطبیق کلمات با لب های کاراکتر ها هم بی نظیر بود.

آهنگ های بازی بی نظیر بود. مخصوصآ موسیقی در هنگام درگیری ها و هنگام stealth که یه حالت خاصی به آدم میداد و خودشو تو اون صحنه تصور میکرد. موسیقی آخر بازی موقع صحبت های نیتن دریک و النا هم زیبا بود منو یاد آهنگ birds گروه Cold Play انداخت.

مورد دوم که من خیلی اهمیت میدم، داستان بازی هست. داستان uncharted 4 به مراتب بالاتر از سری های قبلش بود. و به مراتب هیجان انگیز تر بود. تو سری های قبل یهو از سر کوه و دشت در میاوردی ولی اینجا همه چیز تجربه شد. از زندان بگیر تا فرار از زندان و جزیره ناشناخته و گنج ناشناخته.

اما شخصیت النا، شخصیت النا تو سری های قبل دوس داشتنی تر و بانمک بود ولی این سری اصلآ اصلآ حال نکردم باهاش . نمیدونم شاید مورد از منه ولی یخورده نچسب شده بود :D:D

شخصیت سام برادر نیتین هم بی نظیر بود و شخصیت پردازیش و کاراکترش دوس داشتنی بود و کاش تو سری های قبلی هم بود.
سالی هم که دیگه حرفی برای گفتن نمیزاره و فوق العاده دوس داشتنیه با اون سیگار برگ مخصوصش :x
Treasure های بازی هم خیلی خوش دست بود و راحت با یک Explore ساده پیدا میشد و مثل آنچارتد 2 و 3 نبود.
خب بریم سراغ مالتی بازی،
اینطور بازیها این قدر داستان و کشکش بازی خوبه که آدم زیاد دیگه مالتیش واسش مهم نیست. ولی میتونم بگم جز بهترین مالتی ها رو داره. فقط یخورده طول میکشه تا team Up بشیم و دیر پیدا میشن پلیرها وگرنه مورد دیگه نداره.


تو این بازی من حتی یه باگ یا حتی یه کوچولو افت فریم ندیدم و واقعآ واقعآ جای تقدیر داره شرکت Naughty Game که به پلیرها احترام میزاره و چنین شاهکاری ( واقعآ واژه ی بهتر از اینم هست بگید من بزارم روش) رو عرضه میکنه.
تو صحنه های شلوغ و مخصوصآ اونجاها که اون ماشینه که تیر میزنه ، دنبال نیتین میکنه، دمو ها و اون صحنه ی شلوغ من حتی یه صدم ثانیه افت فریم ندیدم.


در کل بخام نمره بدم، به این بازی رسمآ 10 از 10 میدم و داستان بازی رو هم از 10 ، 20 میدم. :D

خیلی خیلی خیلی خوشحالم که تو زمانی هستم که تونستم the last of us ، Uncharted رو تجربه کنم، و امیدوارم پیشرفت تکنولوژی و صنعت گیم همینطوری سریع تر باشه تا شاهکارای بیشتری تا زمان زنده بودنم :D تجربه کنم.

مرسی ناتی داگ :x:x:x:x
 
Last edited by a moderator:

s.1

کاربر سایت
Oct 28, 2011
8,162
DRIVECLUB 7.5/10
بازی با گیم پلی لذت بخش چلنجینگ و نسبتا سخت با گرافیک بسیار عالی در بخش بارانی یا برفی اما گرافیک سطح پایین تر در هوای افتابی(اما همنان خوب). بازی خوبی هست در کل اما ایراداتی که به خاطرش نمره کم کردم نداشتن REWIND- نداشتن مسیر یاب-ایرادات تکنیکی گرافیکی-تاریکی بیش از حد بازی در برخی نقاط بازی از جمله شب های بارانی که کلا باید شانسی می رفتید.

LITTLEBIGPLANET 8/10
بازی که هیچ کس بازی نکرد اما بسیار زیبا بود بازی سرشار از تنوع هست بازی سختی هم محسوب میشه برای این درجه سنی. ایراد چندانی بر بازی نیست جز اینکه تغییر چندانی با نسخه های قبلیش نکرده. سمت نسخه PS3 نرید فقط گرافیکش افتضاح هست.

KILLZONE 7/10
بازی به 2 قسمت لذت بخش و قسمت ابر افتضاح زجر اور تقسیم می شه یعنی شما یا دارید از بازی لذت می برید یا دارید فحش می دید که متاسفانه بخش زجر اور بازی بیشتر از لذت بخششم هست. گرافیکی هم تکنینکی هم هنری بازی خوب هست اما متفانه با اخرین اپدیت هم بازی باگ های زیادی داره از جمله گیر کردن در درو و دیوار که مدت ها بود در بازی ها این مشکل برام پیدا نشده بود حداقل در بازی های FPS طوری هم گیر می کنید که باید ریست کنید. قبول دارم یکم سطح بالا به این بازی نمره دادم علت علاقه ی زیادم به این سبک بازی هست اما اگر این FPS سبک اصلی شما نیست سمت این بازی نرید.
البته اینم اضافه کنم برعکس صداگذاری خوب بازی صدای شخصیت های بازی خیلی بد هستن انگار 4 نفر رو از سر کوچه جمع کردن گفتن بیا سری بازی رو بسازیم داستان بازی هم با اینکه برای سبک FPS زیاد مهم نیست اما اونم دست کمی از فاجعه نداره.

به طرز عجیبی نمراتی که دادم دقیقا نزدیک متای بازی ها هستن.
 
آخرین ویرایش:

hosein me

کاربر سایت
Jan 21, 2010
8,945
نام
حسین



unti dawn


واقعا یکی از بهترین بازی های ساخته شده تا الان بود بازی که ترس به معنای واقعی کلمه با روح و روانتان بازی می کند از شخصیت های بازی گرفته که با تک تک انها ارتباط برقرار میکند گرفته تا داستان و صداگذاری بی نظیر و گرافیک عالی بازی همه و همه دست به دست هم دادند تا یک شاهکار تکرار نشدنی را خلق کنند
گیم پلی بازی:10
موسیقی:10
داستان :10
گرافیک :10
امتیاز نهایی:10
 

emperaturs

کاربر سایت
Aug 1, 2015
886
نام
Joel
UFC 2

5d7d091335d4ebe4690367cb441314c3.jpg


واقعا یکی از بهترین شبیه سازهای فایتینگ هست . گرافیک و مدلسازی شخصیتها بی نظیر هست و کپی برابر اصل خودشون حتی تغییرات چهره و خونی شدن هم عالی کار شده . حتی تکون خوردن شورتها و تغییر حالتشون به دقت کار شده . هر کدوم از فایترها ویژگیهای خاص خودشون رو دارن . مثلا بعضی ها در خاک و بعضی ها تو سرپا بهتر کار میکنند .
از نظر گیم پلی هم عالی هست و بهتر از این نمیشه .
انلاینش هم من مجذوبش شدم روزی سه چهار ساعت میزنم . اولا بیشتر میباختم ولی الان که قلق گیم پلی اومده دستم بیشترش رو میبرم . سرورها هم عالین. با نت داغون مخابرات من اصلا لگ و دیلی ندارم .
فقط تنها نکته منفی یکم تو تصویر اهسته ها هست که ضربات رو طبیعی نشون نمیده مثلا زدی تو سر یارو ولی تو تصویر اهسته رو هوا میزنه البته چیز مهمی نیست .
این بازی رو به همه عاشقان UFC توصیه میکنم . من خودم یو اف سی و مبارزات رو دنبال میکنم میدونم چی به چیه . شاید یکی که اشنا نباشه از این بازی خوشش نیاد.
اگه از دوستان کسی بازی رو داره خوشحال میشم انلاین بزنیم .
9.5/10

Sent from my LG-H818 using Tapatalk
 

Sherytto

کاربر سایت
Jul 26, 2011
1,906
نام
شروین
4862a9ee0da7d06bedd15670f22aae27.jpg

اگه به رقابت های موتورسواری مثل Motogp Moto2 moto3 و غیره علاقه دارید می تونید از این بازی لذت ببرید
کل فصل 2016 موتو جی پی به همراه تمام تیمها بخش های خاص ولنتینو روسی
مثل اونت ها و مونزا رالی شو و...
کلا شبیه ساز خوبی هست
من راضی بودم
7 از 10 میدم
 

bluestar

کاربر سایت
Oct 7, 2005
1,024
DRIVECLUB 7.5/10
بازی با گیم پلی لذت بخش چلنجینگ و نسبتا سخت با گرافیک بسیار عالی در بخش بارانی یا برفی اما گرافیک سطح پایین تر در هوای افتابی(اما همنان خوب). بازی خوبی هست در کل اما ایراداتی که به خاطرش نمره کم کردم نداشتن REWIND- نداشتن مسیر یاب-ایرادات تکنیکی گرافیکی-تاریکی بیش از حد بازی در برخی نقاط بازی از جمله شب های بارانی که کلا باید شانسی می رفتید.

LITTLEBIGPLANET 8/10
بازی که هیچ کس بازی نکرد اما بسیار زیبا بود بازی سرشار از تنوع هست بازی سختی هم محسوب میشه برای این درجه سنی. ایراد چندانی بر بازی نیست جز اینکه تغییر چندانی با نسخه های قبلیش نکرده. سمت نسخه PS3 نرید فقط گرافیکش افتضاح هست.

KILLZONE 7/10
بازی به 2 قسمت لذت بخش و قسمت ابر افتضاح زجر اور تقسیم می شه یعنی شما یا دارید از بازی لذت می برید یا دارید فحش می دید که متاسفانه بخش زجر اور بازی بیشتر از لذت بخششم هست. گرافیکی هم تکنینکی هم هنری بازی خوب هست اما متفانه با اخرین اپدیت هم بازی باگ های زیادی داره از جمله گیر کردن در درو و دیوار که مدت ها بود در بازی ها این مشکل برام پیدا نشده بود حداقل در بازی های FPS طوری هم گیر می کنید که باید ریست کنید. قبول دارم یکم سطح بالا به این بازی نمره دادم علت علاقه ی زیادم به این سبک بازی هست اما اگر این FPS سبک اصلی شما نیست سمت این بازی نرید.
البته اینم اضافه کنم برعکس صداگذاری خوب بازی صدای شخصیت های بازی خیلی بد هستن انگار 4 نفر رو از سر کوچه جمع کردن گفتن بیا سری بازی رو بسازیم داستان بازی هم با اینکه برای سبک FPS زیاد مهم نیست اما اونم دست کمی از فاجعه نداره.

به طرز عجیبی نمراتی که دادم دقیقا نزدیک متای بازی ها هستن.
در خصوص درایو کلاب فارغ از نمره ای که دادی چندتا نکته بگم تا سایر دوستان گمراه نشن
درایو کلاب همانطور که از اسم بازی مشحص هست بازی بر اساس چالش ها و اسکیل شما در رانندگی می باشد. بنابراین رانندگی در هوای بارونی بخصوص در شب که قدرت دید کاهش پیدا میکنه اتفاقا از نکات مثبت و چالش بر انگیز بازی هست گرافیک بازی همان طور که خودت هم دیدی از تمام بازی های هم سبکش بالاتر واقع گرایانه تر هستش بنابراین از دوستان اگر کسی دنبال گرافیک هست تو این سبک از این سطح بالاتر نداریم. در خصوص مسیریاب هم که اصلا من نفهمیدم نبودش چه لطمه ای زده؟؟!! بازی بر اساس مسابقه در مسیر های مشخص طبق نقشه پیست هستش. دقیقا مسیر یاب قراره چیکار کنه؟! بازی اپن ورد نیست که به مسیر یاب احتیاج داشته باشه در خصوص ریوایند هم که چیز چندان جالبی هم نیست نظر شخصی و سلیقه ای هست.

Sent from my SM-G925F using Tapatalk
 

s.1

کاربر سایت
Oct 28, 2011
8,162
در خصوص درایو کلاب فارغ از نمره ای که دادی چندتا نکته بگم تا سایر دوستان گمراه نشن
درایو کلاب همانطور که از اسم بازی مشحص هست بازی بر اساس چالش ها و اسکیل شما در رانندگی می باشد. بنابراین رانندگی در هوای بارونی بخصوص در شب که قدرت دید کاهش پیدا میکنه اتفاقا از نکات مثبت و چالش بر انگیز بازی هست گرافیک بازی همان طور که خودت هم دیدی از تمام بازی های هم سبکش بالاتر واقع گرایانه تر هستش بنابراین از دوستان اگر کسی دنبال گرافیک هست تو این سبک از این سطح بالاتر نداریم. در خصوص مسیریاب هم که اصلا من نفهمیدم نبودش چه لطمه ای زده؟؟!! بازی بر اساس مسابقه در مسیر های مشخص طبق نقشه پیست هستش. دقیقا مسیر یاب قراره چیکار کنه؟! بازی اپن ورد نیست که به مسیر یاب احتیاج داشته باشه در خصوص ریوایند هم که چیز چندان جالبی هم نیست نظر شخصی و سلیقه ای هست.

Sent from my SM-G925F using Tapatalk


همین تویی پست هایی من رو نقل می کنی تاپیک به هم می ریزه بعد فکر می کنن تقصیر منه:D

همین خط های رنگی کف زمین می گم که الان شنگول RACER هم دارتش کاریم به این نداره که بازی راحت می شه یا سخت مهم اینه که قدرت انتخاب می ده هر کسی نمی خواد برش می داره.
شما FORZA 6 بازی کن در شب میدان دید بله کاهش پیدا می کنه اما نابود دیگه نمی شه کلا DRIVECLUB بازی خیلی دور از واقعیت یا شبیه ساز هست کاملا ارکید هست فریم 30 هم بیان گر همین مسئله هست. من در روزش گرافیک چندان بالایی ندیدم سایه هاش هم خیلی ایراد داره اما هوای بارانیش اره بهترینه بی شک
این REWIND هم با سلیقه ای هست زمانی که می ذارن قدرت تصمیم گیری به شما می دن که بذاری یا نذاری اگر نذاری امتیاز بیشتری می گیری به شخصه گاهی حس هارد کورم نمیام توی این بازی هم کافیه 1 اشتباه کنی تا دیگه عمرا اول بشی باز باید از اول بری.
 
آخرین ویرایش:

s.1

کاربر سایت
Oct 28, 2011
8,162
THE ORDER 1886 6.5/10

نکات مثبت:
گرافیک هنری زیبا
اسلحه های جدید
داستان مناسب
صدا گذاری شخصیت ها بی نظیر-صداگذاری اسلحه ها عالی

نکات منفی:
بسیار مات(بازی به شدت مات هست انگار RES بازی SD باشه.البته SD نیست بلکه از کیفیت پردازش تصویر زدن.)
داشتن LETTERBOX یا همون نوار سیاه که در فیلم ها استفاده می شن.(با این کار RES بازی کمتر می شه تا به این بهونه ثبات فریمی بیشتری بگیرن.)
800P به جای 1080P
قدم زنون بسیار زیاد
کنترل بد شخصیت اصلی
برخی مشکلات هوش مصنوعی
بالانس نبودن میزان سختی بازی
کوتاهی بازی-بخش قابل بازی این بازی از کوتاه هم کوتاه تره

جمع بندی:
در ابتدا می خواستم 0.5 نمره دیکه به خاطر اینکه بازی صدی دالبی 5.1 نداره کم کنم اما از اونجایی که من صدای بک داشتم و صدای پشت کاملا تفکیک می شد 0.5 نمره رو کم نکردم. بازی پتانسیل خوبی داشته که کاملا نابود شده شاید به خاطر تعجیل در عرضه باشه یا بی کفایتی 1 عده در ساخت بازی به هر حال نتیجه کار متای 63 شده که اصلا مناسب نیست. به دلیل کوتاهی بازی همچنین داشتن بخش های لذت بخش در بازی 1 بار بازی کردنش پیشهاد می شه اما در کل ایرادات فنی بسیاری داره. از گرافیک فنی بازی هم تعریف نکردم چرا که بازی هم مات هم نصف RES از بالا و پایینش زدن با این حال هستن بازی هایی که 1080P کاملا شفاف هستن و گرافیکشون از این بازی بیشتره اما گرافیک هنری بازی خیلی خوب کار شده
 

Seventy One

اگه فردارو گرفتن از تو نترس امشب درازه ...
کاربر سایت
Dec 14, 2010
889
نام
Ali
Doom 2016

6/10

بازی اصلا برام جذاب نبود ! یعنی تا مرحله چهارم رفتم بعد بازی رو دادم رفت!!

ابتدا نکات منفی :

-داستان که سراسر تهی و بی هدف و بی هیجان !

-گرافیک در حد نسل هفتم !

-طراحی بسیار بد و یکنواخت مراحل و دشمنان ! (بعد از دو ساعت بازی کردن سر درد میگیرید !)

-لودینگ های طولانی !

-مولتی پلیر ضعیف !


نکات مثبت :

- شوتر نسبتا سریع با اسلحه های خوب

- موسیقی خوب​
 

Kainé

Kuraudo Sutoraifu
کاربر سایت
May 29, 2009
10,102
نام
احسان
با تاخیر چند ماهه و تنبلی و نیومدن حسش (:D) میریم که داشته باشیم نقد سنران کاگورا رو :D

ccabg6i7xe31fo3ywfu9.png

از نگاه کردن به لوله ی اسلحه خسته شدید؟ از ویبره ی مداوم کنترلر به خاطر شلیک های پیاپی پارکینسون گرفتید؟ از دیدن یه مشت آدم زمخت در قالب دشمن های مقابلتون چشاتون تاول زده؟ به انیمه و بازی ژاپنی علاقه دارید ؟ دنبال سلاح های عجیب غریب و گیم پلی دیوانه وار می گردید ؟ پس وقتشه که یه تکونی به تجربه ی گیمینگتون بدید :D

sueq6lvgrl9hkixsr6hk.jpg

Senran Kagura : Estival Versus با وجود اینکه یه Spin-off توی سری به حساب میاد ، اما به قدری محتوا و تنوع داخل خودش جا داده که به راحتی می تونه چند برابر سایر عناوین روتین و تکراری دنیای گیمینگ وقت شما رو به خودش اختصاص بده و تجربه ای به یادموندنی براتون رقم بزنه. قسمت های اصلی بازی شامل بخش های Shinobi Girl's Heart ، Special Mission ، Kagura Millennium Festival و بخش آنلاین میشه.
Kagura Millennium Festival بخش اصلی و در واقع Story Mode بازی به حساب میاد که شامل 57 پارت مختلفه . داستان این نسخه در قالب یک فستیوال 8 روزه روایت میشه و هر چهار گروه شینوبی های مدرسه ی هانزو ، هبیجو ، گِسن و کرایمسون سکواد داخل بازی حضور دارن. البته علاوه بر این چهره های جدید و یا آشنای قدیمی مثل رین یا دایدوجی هم در داخل بازی دیده میشه. همونطور که اشاره کردم 57 بخش داستانی وجود داره که شامل مبارزات با گروههای مختلف شینوبی ، باس فایت ها ، پیدا کردن آبجکت های مخفی و ... میشه که با کرکتری که بازی براتون تعیین میکنه قابل انجامه. اما تمام ماجرا به همین ختم نمیشه، بعد از تموم کردن هر بخش می تونید برگردید و هر میشن رو با کرکتر مورد علاقتون انجام بدین و هر کرکتر رو آپگرید کنید. اگر این بخش براتون کافی نبود در ادامه می تونید وارد بخش Shinobi Girl's Heart بشید. توی این بخش 135 میشن برای کرکترهای بازی در نظر گرفته شده که هر کدوم در قالب یه وان شات طنز بیان میشه. این بخش علاوه بر مفرح بودن به شدت Play Time بازی رو افزایش میده و با کرکترها بیشتر آشناتون میکنه. اگر این بخش هم راضیتون نکرد Special Mission ها هنوز هستن که درجه سختی بالاتری نسبت به سایر بخش ها دارن و می تونید توانایی هاتون رو با این بخش محک بزنید :D
با انجام بخش های گفته شده می تونید پول و آیتم های اضافی بدست بیارید و با رفتن به بخش Shop بازی انواع کاستومایزهای مختلف (که تعداد بسیار زیادی هم دارن) رو برای کرکترها بخرید و داخل بازی ازشون استفاده کنید یا حتی وارد Dressing Room بشید و به عکس گرفتن از کرکترها مشغول شید.

a4z89jh6044w2jy99fw3.jpg

(! No Touching)

و اما یکی از نقاط قوت بزرگ بازی چیزی نیست جز گیم پلیش. بازی 32 کرکتر داره که هر کدوم سبک و استایل مبارزه ی مخصوص به خودشون رو دارن و هیچ دو کرکتری شبیه به هم نیستن. به طور کلی Light Attack با مربع ، Heavy Attack با مثلث و Dash با دکمه ی دایره انجام میشه. این سیستم ساده خیلی راحت تمام نیازهای یه گیمر کژوال رو برطرف میکنه اما بازی برای پلیرهای حرفه ای تر هم نکات جالب و زیادی داخل خودش قرار داده. Dash بازی قابلیت کنسل کردن ضربات رو داره که میشه به عنوان Dash Cancel ازش استفاده کرد و ضربات مختلف رو کنسل و به ضربات دیگه ای متصل کرد. همچنین مکانیزم Parry هم توی بازی حضور داره که می تونه مانع از قطع شدن زنجیره ی ضربات شما بشه. علاوه بر اینها هر کرکتر 3 لول مختلف از قدرت های ویژه ی شینوبی رو داره که با لول آپ شدن کرکترها قابل دسترسی هستن که برای استفاده از اونها نیاز به Ninja Art Gauge و بودن کرکتر در حالت Transformed هست.

bm114v6q2gr0cdh3scww.jpg

(32 کرکتر قابل بازی که شامل Ayane از سری DOA به عنوان کرکتر مهمان هم می شود)

همونطور که اشاره شد تمامی کرکترها قابلیت Level Up شدن دارن (Max لول اپگرید 50 ـه). با Level Up شدن کرکتر ها حرکات و Move های جدیدی به Move List هر کرکتر اضافه میشه، همچنین درصدی به HP و Attack و Defense اونها اضافه میشه که طبیعتاً روی توانایی مبارزات شما تاثیر بسزایی داره. لول آپ کردن کرکتر ها با بدست آوردن Exp از مبارزات بدست میاد ، اما چیزی که باعث میشه نحوه ی مبارزات و نوع بازی کردن پلیر بسیار مهم باشه نه فقط بدست آوردن Exp بلکه مکانیزم جالب Yang , Yin و Flash هست.
این 3 مکانیزم در واقع Flower of Balance یه شینوبی هست و کسی که این تعادل رو برقرار میکنه پلیره. هر شینوبی 3 حالت ظاهری و سیستم مبارزه ای مختلف رو شامل میشه. اولین حالت استایل روتین و معمولی کرکتره که بازی رو با اون حالت شروع میکنه ، حالت دوم Transform شینوبیه که با تغییر لباس کرکتر همراهه (توی بازی سنران کاگورا لباس حکم سیستم دفاعی و زره هر کرکتر رو داره و با دمیج دیدن به مرور تخریب میشه) و 1 بلاک از Ninja Art Gauge کرکتر مصرف میکنه و سرانجام حالت سوم یا به اصطلاح Frantic Mode که در این حالت کرکتر با از بین بردن تمامی لباس ها (:D) تمام نیرو و توان رو روی حمله میذاره. توی این حالت قدرت ضربات بیشتر و محدودیت استفاده از Special Move ها برداشته میشه ولی در عوض کرکتر به شدت در مقابل ضرباتی که بهش وارد میشه آسیب پذیره که همین موضوع باعث میشه پلیر با استفاده از این مود محتاطانه تر برخورد کنه. Flash مربوط به بازی کردن در حالت معمولی ، Yang مربوط به ترنسفورم شینوبی و سرانجام Yin مربوط به حالت Frantic مود کرکتر میشه. هر کدام از این 3 المان دارای 5 Level هست که با بهتر بازی کردن در اون حالت شروع به پر شدن میکنه.

g36sufybvgiecm5ygfu6.jpg

(صفحه ی مربوط به وضعیت لول آپ شدن کرکتر بعد از هر مبارزه)

با لول آپ کردن بخش Yang توانایی استفاده از کمبوهای طولانی تر ، لوپ های بیشتر ، به علاوه سرعت و دش کنسل سریعتر به توانایی های کرکتر اضافه شده که با هر لول آپ درصدی به این قابلیت ها افزوده میشه یا قابلیت مورد نظر آنلاک میشه.

با لول آپ کردن بخش Yin قدرت ضربات و قدرت دفاع کرکتر بالا میره بویژه اینکه قابلیت استفاده از Invincible Dash هم در دسترس قرار میگیره که برای مدت کوتاهی دش های Safe رو در اختیار پلیر قرار میده.

و بالاخره با لول آپ کردن بخش Flash ،کمبوها در حالت معمولیِ کرکتر، روان تر و تعدادش بیشتر میشه. دمیجِ کلی بالا میره ، Ninja Art Gauge سریعتر پر میشه ، بعضی از ضربات قابلیت Guard Break پیدا میکنن ، در Limit Break خون کمتری از دست میره و ...
همونطور که تا الان خودتون هم باید متوجهش شده باشید این 3 تا قابلیت و بالانس برقرار کردن بینشون و لول آپ کردن اونها به شدت روی گیم پلی و لذتش تاثیر گذاره.

استیج های بازی هم به شدت متنوع و جذابن و بعضاً Easter Egg های جالبی هم داخلشون دیده میشه :D حمام آب گرم ، جنگل ، لوکیشن های شهری ، دهکده ی شینوبی ، ساحل ، آبشار ، مدرسه های هر گروه و ... از جمله استیج های بیشمار بازی هستن !

a5g9npv4obvgenlpko4e.jpg

(بخش Dressing Room و قابلیت عکس گرفتن از کرکترها)

بخش بصری بازی هم استایل انیمه ای داره و اگر اهلش باشید نظرتون رو جلب میکنه :Dالبته این بخش می تونست بهتر هم باشه ولی به در نظر گرفتن بودجه و فن سرویس بودن قابل چشم پوشیه :D جزییات بکار رفته توی بازی در نوع خودش نظیر نداره، به خصوص پویایی استیج ها و لباس و تجهیزات کرکترها. شاید در نگاه اول ساده به نظر بیاد ولی ... :D در مورد موسیقی هم واقعاً چیزی کم گذاشته نشده و موسیقی های فان و گوش نوازی در طول بازی شنیده میشه به خصوص تم مخصوص Ryoki که به شخصه برای من یکی از زیباترین موسیقی هایی بود که شنیدم !
قسمت آنلاین بازی هم شامل مود های فان و جالب (نمیشه گفت :D) به علاوه بخش روتین مبارزه های رو در رو میشه که تا 10 پلیر می تونن مقابل هم مبارزه کنن.

با تمام حرفهای گفته شده بازی امکانات و جذابیت های خیلی بیشتری رو در اختیارتون قرار میده که مجال صحبت در مورد همشون نیست و به تجربه ی شخصی خودتون بستگی داره :D

Recommended

پ.ن : ممنون از دوستانی که تا پایان متن منو همراهی کردن :D
 

hosein me

کاربر سایت
Jan 21, 2010
8,945
نام
حسین

INFAMOUS SECOND SON



درود
حتی اسم INFAMOUSکافی هست تا همه طرفدرااش میخکوب بشوند طی 2 نسخه قبلی طرفداران بی شماری جذب و فن این سری شدن حالا فکر کنید شماره بعدی را بخواهیم رو کنسول PS4تجربه کنید چه حس حالی بهتون دست میده :>
داستان بازی مثل همیشه خوب کار شده اما هنگامی داستان کلی جالب می شود که بخواهید بین خیر و شر بودن یکی را انتخاب کنید اینجا تصمیم گیری به اوج هیجان خوش در یک بازی خواهد رسید .بی شک گرافیک فنی و هنری بازی یک غول و شاید یک بنچمارک برای این نسل باشه از نور پردازی گرفته تا جلوهای ویژه و تکسچر ها همه همه دست به دست هم دادن تا یک شاهکار تمام نشدنی و خاطره انگیر را باردیگر سونی برای ما رقم بزند موزیک بازی هم با توجه به محیط هاو درگیرهای بازی کاملا عالی هستند .تنها ایرادی جزی که به بازی میتوان گرفت هوش مصنوعی بعضی سربازان هست و بس
دریک کلام طراحی بینهایت عالی سیاتل و شخصیت پردازی بینظیر بازی به همراه گرافیک فک برانداز همه همه دست به دست هم دادن تا شاهد یکی از برترین بازیهای ساخته شده تا به اینجا باشیم
امتیاز نهایی:9.75
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر