HearthStone: Heroes of Warcraft

HearthstoneLogo.png




سبک بازی :
کارت
بازی بر روی پلتفرم های :
PC , iOS (iPod,iPhone), Mac , Android
منتشر خواهد شد.
سازنده بازی :
Blizzard Entertainment
منتشر کننده بازی :
Blizzard Entertainment
درجه سنی بازی :
esrb-t.png

لیست بازیکنان ایرانی

Hearthstone Players

[تریلر بازی]


[گیم پلی]
HearthStone یک کارت بازی مجانی در جهان وارکرفتِ که در اون بازیکنان میتونن در مقابل همدیگر یا هوش مصنوعی به صورت 1 به 1 بازی کنن و به رقابت بپردازن ، بازیکنان در طی جنگ هایی که انجام میدن کارت های مختلفی از قبیل جادو ها اصلحه ها یا موجودات جادویی بدست میارن و هدفشون این هست که بازیکن مقابل رو از پای در بیارن قبل از اینکه حریفشون این کار رو با اونها انجام بده ، این بازی برای این طراحی شده که بازیکن از یک بازی سریع و هیجان انگیز که کاملا" به استراتژی اون شخص ارتباط داره لذت ببره.


در حال حاظر بازی نزدیک به 400 کارت قابل دریافت داره و هر بازی کنی میتونه دسته کارت خودش رو جمع کنه و بسازه، علاوه بر جمع کردن کارتا بازیکنا میتونن با خرید بسته های کارتی که بلیزارد برای فروش قرار داده سریع تر به کارت های بیشتر و در عین حال زیباتر ( از نظر بصری ) برسن، تمامی این کارت ها ، شخصیت ها و مکان های بازی از سری داستان های وارکرفت گرفته شدن و بازیکن میتونه با انتخاب قهرمان مورد علاقش این بازی رو ادامه بده .

[کلاس ها و قهرمانان]

250px-Garrosh_Hellscream-f.png


Warrior : اساس کار warrior وارد کردن دمیج به حریف و به حداقل رسوندن دمیج وارده به خودشونه ... این موضوع رو از کارت های weapon ریز و درشتش هم میتونید متوجه بشید . (کارت weapon باعث میشه خود هیرو هم قدرت حمله پیدا کنه ... پس یک minion بیشتر ... ) . همچنین هیرو پاور warrior به خودش 2 Armor میده ... این یعنی 2 خون بیشتر = مسابقه طولانی تر = شانس warrior برای بدست گرفتن بازی بیشتر .
پس اگر کلاً با استراتژی های پیچیده حال نمیکنید و میخواهید فقط minion بزارید و دمیج بدید و سریع کار حریف رو یکسره کنید warrior انتخاب خوبیه .
warrior ها به دلیل داشتن basic deck نسبتاً قوی در اول بازی و همچنین داشتن حداقل spell کارت (که مانع گیج شدن بعضی از بازیکن ها میشه) میتونه انتخاب خیلی خوبی برای تازه وارد ها باشه .
(حتماً از minion های charge دار و Enrage دار استفاده کنید و داخل deck خودتون لااقل 1 نوع weapon بزارید)
250px-Thrall-f.png


Shaman : یکی از جالبناک ترین هیرو های بازی ... برای لذت بردن از shaman باید 2 چیز داشته باشید : شانس و مخ استراتژی .
مثل بازی wow ، قدرت shaman با مهارت بازیکنش رابطه مستقیم داره ... به عنوان مثال فرض کنید حریف shaman ـه : اگر بازیکن بویی از استراتژی نبرده باشه shaman تبدیل میشه به یک زنگ تفریح جالب ، اما اگر طرف پلیر باشه اونوقت shaman تبدیل به بدترین کابوستون میشه ... یعنی جوری لوله میکنه که انگشت به دهن بمونید (بر اساس تجربه )
shaman با داشتن کارت های overload ، windfury ، گروهی از weapon ها و Totem های خاصش یک کلاس قابل تأمل هست ...
این کلاس بر خلاف warrior که خیلی سر راست بود ، کلاس خاصی هست و به دلیل داشتن کارت های Overload دار زیاد به بازیکن های تازه وارد توصیه نمیشه ...


250px-Valeera_Sanguinar-f.png


Rogue : یکی از کلاس های رو اعصاب بازی (مخصوصاً اگر حریف pro باشه) . rogue هم مثل shaman نیازمند استراتژی دقیق هست ولی از نظر عملکرد بیشترین شباهت رو به warrior داره .
اساس کار rogue وارد کردن دمیج به حریف و خالی نگه داشتن زمین از minion های حریفه .
rogue ها با داشتن weapon ، کارت های combo دار و stealth دار به یک کلاس نسبتاً قدرتمند معروف شده .
کلاس rogue به دلیل داشتن basic deck ضعیف در اول بازی و کمبود minion های stealth دار ، به بازیکن های تازه وارد توصیه نمیشه .

250px-Uther_Lightbringer-f.png


Paladin: دقیقاً مثل بازی wow ، کلاس paladin یک کلاس خیلی قدرتمنده . paladin رو میشه ترکیب کلاس warrior و priest درنظر گرفت .
اساس کار پالادین قدرتمندتر کردن minion های خودشه (از نظر قدرت حمله) ... همچنین پالادین یک کلاس انعطاف پذیر و استراتژی پذیر هست .
paladin ها با داشتن کارت های Secret ، Divine Shield و انواع و اقسام Blessing یک کلاس فوق العاده قدرتمنده .
paladin به دلیل داشتن basic deck نسبتاً قوی و کارت های spell قدرتمند به بازیکن های تازه وارد توصیه میشه .

250px-Rexxar-f.png


Hunter : یکی دیگه از کلاس های قدرتمند بازی . hunter رو میشه ترکیب کلاس های mage و Rogue دونست .
اساس ار hunter وارد کردن بیشترین دمیج به حریف یا minion های حریفه .
Hunter مثل کلاس mage کارت های secret خوبی داره و مثل Rogue میتونه با کارت های stealth دار استراتژی های خوبی بریزه ، اما مهمترین ویژگیش اینه که کلاً با کارت های beast بازی میکنه و deck beast Mastery اون یکی از deck های قدرتمند بازیه .
hunter به دلیل داشتن کارت های secret و basic deck نسبتاً خوبش به بازیکن های تازه وارد توصیه میشه .


250px-Malfurion_Stormrage-f.png


Druid : انعطاف پذیر ترین هیرویی که میتونید تو بازی پیدا کنید . کلاس Druid مثل معجون میمونه ... یعنی نصف هیرو های بازی رو ریختن تو مخلوط کن ، حاصلش شده Druid .
این کلاس مثل واریور به خودش armor میده ، مثل میج کارت های spell قوی داره ، مثل rouge میتونه با خود هیروش حمله کنه ، مثل priest به خودش خون میده و... این انعطاف پذیری باعث میشه میلیون ها سبک استراتژی برای نابودی حریفتون پیدا کنید . نکته ی دیگه اینه که هیچ وقت به مانای druid اعتماد نکنید . druid بسته به شانس و شرایط تا 5 مانا اضافه تر میتونه داشته باشه .
این کلاس با استفاده از کارت های Choose One دار (که ماشالا همینطوری براش ریخته) میتونه بسته به موقعیتی که توش گیر کرده همیشه یک راه فراری پیدا کنه .خلاصه یک کلاس همه فن حریف .
همچنین این کلاس به دلیل داشتن basic deck قوی در اول بازی و انعطاف پذیر بودن زیادش به دوستان تازه وارد توصیه میشه .


250px-Guldan-f.png


Warlock : یک کلاس خاص . پلیری که میخواد با وارلاک بازی کنه باید 3 شرایط داشته باشه : حسابی ریسک پذیر باشه ، نترس باشه و از کم شدن جونش هول نشه ، سرعت عمل ، شانس و استراتژی داشته باشه .
اساس کار این کلاس خیلی سادست : نابودی حریف در کوتاهترین زمان ممکن .
وارلاک باز ها بر خلاف پالادین و پریست هیچ تعلق خاطری به کارت ها و minion های خودش نداره در واقع قربانی کردن یک اصل خیلی مهم در وارلاک هست ...
یعنی شما هر لحظه این ریسک رو بپذیرید که با بازی کردن یک کارت ، یکی از کارت های مهمتون رو از دست بدید ، یا با قربانی کردن minion های خودتون حریف رو هم نابود کنید .
در بازی با وارلاک این نکته رو به خاطر بسپارید که شما حتی الامکان باید حریف رو قبل از اینکه 7 مانا بگیره بفرستید دیار باقی یا لااقل 2/3 جونش رو پر پر کنید .
کلاس وارلاک (اگر پلیر قابلی داشته باشه) و demon deck خوبش یک کلاس مهار نشدنیه .
نکته ی مهم در بازی با وارلاک اینه که چون وارلاک کارت های دمیج دار زیاد داره (یعنی تو دست و بال یک وارلاک تا دلت بخواد کارت دمیج دهنده هست) حتماً از minion هایی که spell damage دارند یا spell damage میدن استفاده کنید (مثل Ancient Mage)
کلاس وارلاک به دلیل داشتن basic deck متوسط فقط به دسته ایی که در اول متنِ وارلاک اشاره کردم توصیه میشه .


250px-Jaina_Proudmoore-f.png


Mage : اولین هیرویی که بازی به شما معرفی میکنه و یکی از قوی ترین هیرو ها . همین اول کار بگم میج کلاسی هست که بازی با اون بر پایه ی spell های اونه و باید لااقل 2/3 deck اون spell باشه .
نکته ی جالب در مورد میج اینه که به نظر من برای هر موقعیتی یک spell داره . بنابراین شما هیچ وقت نمیتونید یک میج حرفه ایی رو گیر بندازید .
همچنین میج ها استاد کارت های secret هستند و استراتژی های بر پایه ی secret اون ها خیلی جالبه .
در مورد میج زیاد توضیح نمیدم چون خواه و ناخواه شما باید باهاش بازی کنید و خودتون باهاش آشنا میشید .
فقط توجه کنید که نکته ایی که در وارلاک گفتم ، در مورد میج هم صادقه (در مورد spell power) . همچنین در بازی با میج از کارت های Enrage دار به هیچ وجه غافل نشید .
mage با داشتن spell card های ریز و درشت و استراتژی پذیر بودن یک کلاس حرفه ایی محسوب میشه اما بازی کردن با اون به تازه کار ها هم توصیه میشه .


250px-Anduin_Wrynn-f.png


Priest : اساس کار پریست تقویت minion های خودش از نظر سلامتی و بیشتر دووم آوردن در بازیه . بنابرین بیشترین استفاده از کارت های Taunt رو پریست داره .
این کلاس شباهت زیادی با کلاس میج داره و با کلاس پالادین یک تفاوت داره : پالادین minion های خودش رو از نظر قدرت حمله قوی تر میکنه ، اما پریست از نظر دفاعی . پس پریست بیشتر روی دفاع خودش کار میکنه اما اگر استراتژی حمله ایی رو پیش بگیره اونوقت قدرت رو حس میکنید ...
پریست یک هیروی کاملاً انعطاف پذیر و قدرتمنده ... spell های جالب و قدرتمندی هم داره اما اصولاً بیشتر spell های اون برای تقویت خودش استفاده میشه .
نکته ی مهم در مورد پریست اینه که وقتی با یک priest بازی میکنید (یعنی وقتی حریف شما یک پریست باشه) و استراتژی Control رو در پیش گرفته باشه ، حریف شما هم توی deck شما شریکه ...
(یک مثال کوچیک میزنم : Mind Vision ، Mindgames ، Shadow Madness ، Thoughtsteal ) تازه از کابوس Mind Control دیگه اسم نمیبرم ...

لیست دوستانی که بازی می کنن :

نام انجمنBattle Tag
LORDArya#2746
nima_montanaimyboss#2687
mac mankianoosh#2829
s-arashArashSa#2243
sub zeroFierce#2649
miladdarrenDamon#2255
ir-dlAlirezaShoX#1298
Grey WardenGreyWarden#2415
mohsen67Rad#2443
lycan222Doodeind#2658
TraxexN0o0bsmoke#2210
J.JMaster#21779
Burning HawkAnim4lity#2436
OstagarOstagar#2219
Safety & PeaceARTEMIS#2744
.:Arth@s:.JackSparrow#2720
m.d.makanBrainBomber#2417
aiat_gamerDarkaiat#2332
kam110kamyR110#2415

Hearthstone_heroes.png
با تشکر از J.J بابت نوشتن کلاس ها
 
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: lockout21822

shekib

کاربر سایت
Jul 6, 2011
824
نام
mohammad
دوستان تاورن این هفته خیلی چالش برانگیزه. همون اول بازی حریف سه تا secret داره که معمولا یکیش در طول بازی باز میشه اما دو تای دیگه باقی میمونه. هر secret بیشتری که بتونید باز کنید یه کارت بک مخصوص میگیرید. من بیشتر از یه دونه secret نتونستم باز کنم. کسی تونسته؟

Sent from my LG G2 mini
نه کلا جایزش یه بک کارته.اون عمل کردن سکرتاش یجورچالشه نه بیشتر.
سکرتاش هم باید یک دک مخصوص بچینی براش تا باز کنی از بازی کردن با یه مینیون با Deathrattle هست تا این که تو دمیج مرگبار بخوری که hpـت رو فول میکنه(تو نوبت خودت البته) سرچ کنی لیست سکرتاش میاد.

Sent from my LG-D405 using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: Persian Dragon

Doctor Splinter

کاربر سایت
Apr 27, 2006
1,142
نام
سجاد
این دک قدیمیه ، بعیده بشه ازش نتیجه گرفت
بعدش لیروی +فیس لیس استفاده میشد که اون رو هم بستن و الان دو هفته ای هست که لیروی هم دیگه تو دک رنو استفاده نمیشه
چه تغییراتی باید اعمال کنم تا بروز بشه!؟؟؟؟
 

urahara07

کاربر سایت
Dec 3, 2015
362
راهنما Reno Warlock

توجه : این مطلب ترجمه شده نیست و نظرات خودمه بنابراین قرار نیست حتما درست باشن
توجه مجدد : در قسمتهایی از متن نویستده ( یعنی خودم ) از بعضی چیزها اطمینان نداره ! در واقع نیاز بود بیشتر یاد بگیرم اما احساس کردم تا من همه چیز رو درک کنم ممکنه دک قدیمی شده باشه ، بنابراین عدم اطمینان بنده رو ببخشید .

دک رنو لاک الان تقریبا اینجوریه :




طبق آخرین جدول متا که خیلی هم با جدول قبلی تفاوتی نداره (فرصت شد میذارم ) الان حدودا 43% اگرو بازی میکنن و 45% کنترل


برا اینکه کلام پراکنده نشده دک رنو رو بر اساس حریف تحلیل میکنم (یعنی حریف اگروو و حریف کنترل )


حریف اگرو (تهاجمی) :

خوب اینجا 3 تا دک داریم (پالادین هم با 2% اگرو هست که ازش چشم پوشی میکنیم )

Aggro Shaman/Pirate Warrior/Miracle Rogue

هر سه تای اینها رو اگه درست دفاع نکنی تو مانای 4 یا 5 کار رو تمام میکنن درحالی که اگه رنو دستت باشه !! ( دست ما که نمیاد ) مانا 6 هستش ،
1 مطلبی رو همینجا بگم ،خیال همه رو راحت کنم ، اینها همگی دکهای سطح 1 هستن ، یعنی اگه حریفتون بهترین کارتهای ممکنه رو بکشه و شما بهترین کارتها رو نکشیده باشین ، میشه گفت شما بازنده اید ، پس انتظار نداشته باشید همه رو ببرید

برسیم به خوب دفاع کردن ؟

1-شما باید کارتهای لازم رو تو دکتون داشته باشین

2-تعدادشون اونقدر زیاد باشه که احتمال همراه داشتنشون در شروع بازی بالا بره (بالاخره شما در برابر نصف بازیکنها مدافع هستین )

3- شما باید کارتهای درست رو برای شروع بازی انتخاب کنید.

4- مقادیری شانس :-)

Miracle Rogue & Aggro Rogue

حالا اینها چه فرقی با هم دارن ؟خیالتون رو راحت کنم از نظر منی که روگ بازی نمیکنم فرقی با هم ندارن چون تقریبا همه کارتهاشون مثل همه و تازه میراکل روگ خودش 4 تا دک خیلی شبیه به هم داره بنابراین اگر تو مانا 1 متوجه نشین حریف اگرو روگ هستش دیگه متوجه نمیشین ! البته فهمیدنش هم دردی از شما دوا نمیکنه چون پایانی همه این 5 تا دک مثل همه ، با این حال برای کامل بودن مطلب باید گفت شروع اگرو روگ هنوز 1ذره وحشیانه تره
Buccaneer مانا 1
southsea Deckhand مانا 1
Defender for Argus مانا 4
اینها تقریبا تفاوتهای اگرو روگ با میراکل روگ هستش

بگذریم
کارتهای اصلی شما برای دفاع اینهاست (یعنی چیزی غیر از اینها رو در شروع بازی تو دستتون نگه نمیدارین )


مانا 1 )

Mistress of Mixtures (برداشتنش قطعیه )

Mortal Coil (قطعی )

Soulfire ( دیدم که ردش کنن ، من که کلا تو دک نمیذارمش چون همیشه بهترین کارتم رو شوت میکنه بیرون )

corruption ( احتمالا غلطه ) ( این رو واقعا نمیدونم ، جدیدا به دک اضافه شده ، تو استارت که مطمینا کمکی نمیکنه اما اگه Edwin یا Questing Adventurer زودتر از معمول بازی بشن از منجلاب نجاتتون میده ) (فراموش نکنید روگ میتونه Edwin رو تو مانا 3 با 6/6 بازی کنه که شدیدا مرگباره ،پس شاید بد نباشه دم دست نگهش دارید ! )
--------------------
Voidwalker ( جزو کارتهای اصلی دک رنو نیست اما اگه گذاشتینش باید برش دارین )

Argent Squire ( جزو کارتهای اصلی دک رنو نیست ضعفش نسبت به Mistress of Mixtures اینه که Mistress آخر بازی میتونه بهتون خون بده اما این نمیتونه ، بهرحال اگه تو دک گذاشتینش باید برش دارین )

bloodsail corsair ( جزو کارتهای اصلی دک رنو نیست اما اگه گذاشتینش باید برش دارین )(این مقابل AggroShaman، Pirate Warrior خوبه و جلوی Miracle Rogue جواب نمیده )

مانا 2 )

Doomsayer ( قطعی )

Dark Paddler ( بعضی ها معتقد هستن که خوبه بعضیها هم معتقدن که خوب نیست چون بازی برنده به شما نمیده )

Acidic ooze ( معمولا برداشته نمیشه چون روگ اسلحه خاصی نداره که بخواین اول کار اینو تو دستتون نگه دارین )

Sunfury (غلط هستش ) ( چون شما کارتی رو زمین ندارین که این بنده خدا بخوات تانتش کنه،Sunfury در شروع بازی برابر دکهای اگرو هیچ کمکی به شما نمیکنه و کاربردش در پایان بازیه)

مانا 3 )

Imp Gang Boss ( قطعی )

Shadow Bolt ( قطعی )

Demonwrath ( تقریبا قطعی ) ( والا 1 اقلیتی که کارتهای دیگشون خیلی خوب اومده یا خیلی تخم دارن اینو رد میکنن اما من نگهش میدارم :) گرچه نوشداروی بعد مرگ سهرابه )

Earthen Ring Farseer ( بذاین بهش بگیم ثانویه ، یعنی اگه کارتهایی که قطعا برا دفاع در شروع بازی لازم دارین رو همراه دارین و احساس میکنید با عوض کردن این کارت ، کارت بدتری گیرتون میاد ، نگهش دارید ، در غیر این صورت ردش کنید بره )

Mind control Tech (نگه داشتنش غلط هستش ) ، ( البته این کارت ضعیف نیست برای همین دکه رنو لاکه و جواب هم میده اما بحث ما اینجا دفاع در برابر اگرو هستش . 1 ذره به شانس بستگی داره آیا حریف 4 تا کارت تو زمین داره ؟! اگه داره، کارتی که برا شما میکشه بازی رو به نفع شما عوض میکنه ؟! فکر نمیکنم . کارتهای روگ اکثرا جونشون 1 هستش و کلا بعیده روگ 4 تا کارت رو زمین داشته باشه، اگه داره که آب از سرتون گذشته !! و مشکل دیگه اش اینه که کمبو نداره Mind C + Brann B مانا 6 هستش و بعیده این 1 دک اگرو تا اون موقع به شما زمان بده . در واقع تا مانا 6 شما یا تونستید حمله وحشیانه دکهای اگرو رو دفاع کنید و یا برا 6 به رنو رسیدید ، یه مقدار بعیده که تو مانا 6 شما این کمبو رو جمع و جور کنید و این کمبو نجاتتون بده ، در ضمن حریف شما باید 5 تا کارت تو زمین داشته باشه تا شما با این کمبو 2 تا کارت ازش بگیرین که ... !! )

Kabal Courier ( اطلاع کافی ندارم !! شاید ثانویه ) ( Kabal Courier در دفاع برابر دکهای اگرو مسلما بهتر از Mind C، چون بهت 1 شانس کوچیک میده که اگه دستت جالب نیست و doomsayer ، demonwrath یا hellfire رو برا جارو کردن زمین دستت نداری ، بازم بتونی بازی رو تو مانا 4 عوض کنی . این تفاوت mind control و kabal courierr هستش . کابال این شانس رو داره که با جادویی که میده تو مانا 4 شما رو از باخت نجات بده
و درباره کمبو kabal courier +Brann B میتونه کاملا تاثیر گذار باشه مخصوصا اگه شما بخاطر بازی کردن جلوی دکهای اگرو کارتهای ریز بازی کرده باشین و از تب زدن ( همون هیرو پاور ) استفاده نکرده باشین ، چون دستتون خالی شده و این کمبو دوباره دست شما رو پر میکنه ( حالا چرا Mind control Tech بیشتر استفاده میشه ! خوب ؟ 1 مقدارش سلیقه هستش و البته شما قرار نیست فقط جلوی دکهای اگرو بازی کنید نیمی از حریفهای شما کنترل هستن Mind C بعضی وقتها شما رو از بازیهایی که قطعا درش بازنده هستین برنده بیرون میاره و این 1 امتیاز طلاییه )

مانا 4

Kazakus ( قطعی )

Hellfire (نگه داشتنش غلط هستش ) (خودمم چندین بار تست کردم اگه مقابل روگ تا مانا 4 هیچ کاری نکنید و بعدش هم -3 جون از خودتون کم کنید میبازید )

Blastcrystal Potion (نگه داشتنش غلط هستش ،توش شکی نیست ) ( بعضی وقتها حریف Edwin رو خیلی زود بازی میکنه یا اینکه خیلی زود شروع میکنه به تقویت Questing Adventurer ، در چنین مواردی خودم رو نفرین میکنم که چرا تو دستم نگهش نداشتم )

Refreshment Vendor (ثانویه )

Twilight Drake (ثانویه ) ( واقعا اطمینان ندارم اما تمام مینیونهای درشت روگ جونشون 4 هستش ، Tomb Pillager , Azure Drake , Gadgetzan Auctioneer که این معنیش اینکه که یه بازیکن خوبه روگ هیچوقت تویلایت دراکی شما رو با جون 9 وسط زمین تحمل نمیکنه ، پس شاید کار درست اینه که اذیتش کنید )

Defender for Argus (غلط هستش ) ( چون شما کارتی رو زمین ندارین که این بنده خدا بخوات تانتش کنه ،Defender for Argus در شروع بازی برابر دکهای اگرو هیچ کمکی به شما نمیکنه و کاربردش در پایان بازیه )

مانا 6
Reno Jackson ( شدیدا برداشتنش قطعیه ) ( هرچقدر هم دفاع کنید شما به رنو در مقابل روگ نیاز پیدا میکنید )
------------
خوب غیر از اینها هیچ کارتی رو جلوی روگ برا شروع بازی تو دست نگه نمیداریم

استراتژی بازی :
کند کردن حریف ! تا رسیدن به رنو !! میراکل روگ یا اگرو روگ مستقیما به هیروی شما حمله میکنن شما باید کاری کنید که اونها بجای حمله کردن به هیروی شما ، مجبور بشن مینیونهای شما رو بزنن ، شما بازم آسیب میبینید اما باعث میشه بازی اونقدر طول بکشه که شما وقت کنید رنو رو بندازین یا به تانتهای سنگین برسید، اگر رنو رو هم پیدا نکنید باید Edwin رو بزنید بعد اگه جونتون به 10 رسیده Lord Jaraxxus رو بازی کنید ، قبل از انداختن لردجراکسوس شما باید 2 تا تانت رو زمین داشته باشین یا به اندازه کافی دعا کرده باشین چون روگ هنوز لیوری جیکینز رو داره که شما باید از کار بندازیدش و بعدش دیگه کار تمام شده.
اگه بخوام 1 مثال کلی برای درک استراتژی رنولاک بزنم ، فرض کنید شما مورینیو هستین و تیمتون اینترمیلانه ( رنولاک ) و قراره با بارسلونا ( همون Aggro Shaman/Pirate Warrior/Miracle Rogue ) بازی کنید :)
با چنگ و دندون دفاع کنید ، ژاوی ( Gadgetzan Auctioneer ) و بوسکتس ( Questing Adventurer )رو ببندین و نذارید به مسی( Leeroy Jenkins )پاس بدن ، شاید آخرش ختم به خیر بشه


اجازه بدین همینجا بگم چرا کمبو افسانه ای Leeroy Jenkins+ Power Overwhelming + Faceless Manipulator فعلا کنار گذاشته شده !! در برابر نیمی از حریفها ( اگرو ها ) شما مدافع هستین ، نه وقت جمع کردن این کمبو رو دارید و نه نیازی بهش دارین ،همین که درست دفاع کنید شما رو برنده میکنه
در برابر حریفهای کنترل ،این 2 - 3 هفته گذشته یا اینقدر تانت دارن که کمبو شما به هیرو حریف نمیرسه یا با وجود کنترل بودن اینقدر پر فشار بازی میکنن که شما برای نباختن ، خودتون مجبور میشید کارتهای کمبو رو جدا جدا بازی کنید و دستتون برا آخر بازی خالی میشه .بنا به همین دلایل فعلا بازی نمیشه

بگذریم

شروع اصلی روگ :
Small-Time Buccaneer با مانا 1 هستش ، 1 کارت پایرت 1/2 که خودش باعث احضار patches the pirate میشه ، 1 کارت 1/1 چارج تا اینجا 1 ضربه خوردین تو مانا 2 هیرو پاور رو استفاده میکنه ، حالا حمله Small-Time Buccaneer به 3 افزایش یافته و یه 1/1 هم که رو زمین داره و 1 ضربه هم از اسلحه که جمع حمله دوم میشه 5 ، اگر کوین دستش باشه و بجای مراکل با اگرو طرف باشین همینجا southsea Deckhand رو هم میدازه که اونم چون چارج هستش 2 تا ضربه دیگه بهتون میزنه که مجموعش میشه 7 یعنی در پایان مانا 2 جون شما 24 یا 22 میشه

شما چکار میتونید انجام بدین ؟

اولین نکته ای که باید بهش توجه کنید اینه که اگه روگ دستش خوب نیست و مینیون زمین نذاشته ، شما هم چیزی زمین نذارید و کارت بکشید ، چون روگ Backstab رو با مانا 0 تو دستش داره که خیلی راحت میتونه Mistress of Mixtures یا Dark Paddler شما رو بی ارزش کنه

اگه شما نفر اول هستین بازی کردن Mistress of Mixtures در مانا 1 یک مقدار ریسکه . اگه Backstab دستش نباشه شما بازی روگ رو کاملا بهم زدین چون نمیتونه Small-Time Buccaneer رو با جون 2 و حمله 1 بازی کنه و حتی با کوین هم نمیتونه Mistress رو از سر راه حذف کنه ، اگه Backstab دستش باشه Mistress شما رو بدون اینکه خونی به شما برگردونه حذف میکنه و روگ بازی خودش رو شروع میکنه

اگه کوین دست شماست تو مانا 1 دارک پدلر + کوین رو بازی نکنید ، شما رو نجات نمیده . تو حرکت مانا 2 دستتون ضعیف میشه و بعدش زمین رو از دست میدید

کوین + Doomsayer احتمالا قویترین جواب شما در مانا 1 بعنوان نفر دومه . شاید روگ بزنتش و زمین جارو نشه اما هیروی شما 7 تا ضربه نخورده که یعنی احتمال رسیدن به مانا 6 برای شما بیشتر شده

مانا 2 شما : کوین + Mistress of Mixtures => یک کارت میکشید و Mistress رو بازی میکنید یا دارک پدلر یا دووم سایر
مانا 2 اگه Dark Paddler و Acidic ooze دستتونه Acidic ooze رو بازی کنید و Dark Paddler رو بذارید برای مانای 3

مانا 3 Demonwrath ، Earthen Ring ، Imp Gang Boss ، و حتی Kabal Courier
مانا 3 روگ معمولا SI:7 Agent 3/3 رو بازی میکنه که با Earthen Ring مساویه و +3 جون هم بهتون میده

نکاتی که نباید فراموش کنید:

1. دعا ( اگه بازی با سناریوی بالا شروع شده شما واقعا بهش نیاز دارین !! )
(از اینجا به بعد تو قسمت میانه بازی هستیم شما باید کارتهای اصلی روگ رو هر طوری شده بزنید . جلوش تانت بذارین .به خودتون جون بدین و دنبال رنو بگردین )

2. منتظر ترکیب Kazakus + Brann Bronzebeard نباشید و در اولین فرصت Kazakus رو بازی کنید اگه وضعیت خرابه Kazakus + کوین رو در مانای 4 بازی کنید و 1 جادو با مانا 1 بسازید ( گوسفندش کنید ، به آتیش بکشیدش یا فریزش کنید یا هر بلای دیگه ای که میشه احضار کرد) و بازی رو به مانا 5 بکشید یا وضعیت قابل تحمل تره همون مانا 4 Kazakus رو بازی کنید و مانا 5 جادوی ضربه 4- به همه مینیونها رو بسازید و زمین رو جارو کنید.

3. یه کار با حال دیگه هم با Kazakus میشه انجام داد ، اگه تو مانا دوم Doomsayer رو بازی کردین و کوین هم هنوز دستتونه . میشه تو مانا 4 با Kazakus یک جادوی مانا 1 ساخت برای زنده کردن 2 تا از کارتای شما که قبلا مردن که احتمالا دوتا هم بیشتر نیستن ( خنده شیطانی ) حالا تو همون مانا 4 کوین رو میندازین => جادوی 1 مانا => Doomsayer رو دوباره به بازی بر میگردونید . بازم ( خنده شیطانی )

4. Shadow Bolt رو برای Tomb Pillager , Azure Drake , Gadgetzan Auctioneer نگه دارین

5. به هیچ وجه ، مخصوصا Gadgetzan Auctioneer و بعد Questing Adventurer رو در زمین تحمل نکنید ، حساب کتاب نکنید که دور بعد اینکار میکنم ، اونکار میکنم ، بدون درنگ بزنیدشون ، اگه Gadgetzan Auctioneer رو قبل از اینکه کلی کارت برای روگ بکشه بزنید میتونید فلجش کنید

6. Dirty Rat اگه درست استفاده بشه کارت طلایی شماست ، نکته مهم اینه که حتما 1 کارت برای زدن کارتی که Rat از حریف تو زمین میکشه تو همین دور داشته باشین
مانا 3 یا 4 Dirty Rat + Doomsayer ترکیب خوبیه
کارتی که Dirty Rat میکشه جونش بیشتر از 4 نیست پس Dirty Rat + Shadow Bolt تو مانا 4 یا 5 میتونه روگ رو بدبخت کنه ، اگه Edwin ، Leeroy Jenkins یا Gadgetzan Auctioneer رو بکشید رو زمین واقعا روگ رو زمین گیر کردین
Dirty Rat یک ترکیب پیچیده دیگه هم داره اگه روگ 3 تا کارت روی زمین داشته باشه و شما Rat رو بندازین ، کارتهای روگ میشه 4 تا ، حالا اگه Mind control Tech رو بندازین یکی از کارتهای روگ مال شما میشه
Mind control Tech + Dirty Rat پنج یا 4 مانا

7. اولین تانتی که به فریاد شما میرسه Second-Rate Bruiser مانا 5 و اگه روگ 3تا کارت رو زمین داشته باشه تو مانا 3 میشه ازش استفاده کرد پس تو دکتون داشته باشیدش

8. تانت بعدی . اگه وضعیت خرابه Faceles Shambler رو با مانا 4 با هرچی که دم دسته تانت کنید احتمالا Imp Gang Boss
اگه داستی براتون نمونده که باهاش Faceles Shambler رو بسازید در مانای 4 Sen'jin Shieldmasta یا Cyclopian Horror پیشنهاد میشن اما جای Faceles Shambler رو کاملا پر نمیکنن

9. وسط حساب کتابتون و تانت گذاشتن فراموش نکنید که روگ کارت Sap رو با مانای 2 داره که میتونه تانت شما رو به دستتون برگردونه ، پس دقت کنید در محاسبه دچار خطا نشید

10. همیشه با خودتون تکرار کنید Edwin چی میشه !! همیشه 1 راه حل براش تو دستتون نگه دارید وگرنه میبازید( فراموش نکنید روگ احتمالا Edwin رو Stealth میکنه تا شما نتونید بهش ضربه بزنید )
راه حل :
بهترین جواب شما Twisting Nether در مانا 8 هستش چون استیلت مستیلت سرش نمیشه
راه بعدی Sylvanas Windrunner هستش که میشه با Shadowflame یا Power Overwhelming ادوین رو تصاحب کرد که البته حساب کتاب دقیق میخوات
Blastcrystal Potion
siphon
corruption

آخر بازی

11. آخرین مهره روگ Leeroy Jenkins هستش پس فراموشش نکنید،تو خاطرتون نگهش دارید ، روگ میتونه لیوری رو با Cold Blood مانا 1 باف کنه ،توی کومبو این کارت 4تا اتک به کارت داخل زمین که احتمالا همون لیوری جیکینزه میده و تازه 2 تا هم از این کارت تو دستشه و اسپل های دیگه هم داره ، پس تحت هیچ شرایطی اجازه ندین در انتهای بازی جونتون زیر 15 بیاد ، رنو رو الکی تو دستتون نگه ندارین ، بندازیدش و اجازه بدین روگ اسپل هاش رو حروم کنه و دوباره جونتون رو پایین بیاره، لرد جراکسوس بازی رو براتون تمام میکنه
sunfury و defender for argus درسته که ماناشون کمه اما برای آخر بازی هستن اینها با ساختن 2 تا تانت امکان لیوری + Sap رو از حریف میگیرن ، احتمالا تانت کردن 6/6 های لرد جراکسوس


انشالله اگه شد ادامه میدم :)
 
آخرین ویرایش:

lebron

کاربر سایت
Jan 21, 2011
427
سلام

رفقا من دک aggro shaman و Pirate warrior رو کامل دارم. خوب جواب میدن مخصوصا Shaman. اما یکم خسته شدم از بس تکراری شده!

این رو میتونم با تقریبا 2k داست بسازم! نظرتون چیه؟ الان 4k داست دارم.
 

urahara07

کاربر سایت
Dec 3, 2015
362
ادامه راهنمای دک Reno Warlock

بازی مقابل Pirate Warrior



توجه : بازی مقابل Pirate Warrior تشابه زیادی با بازی برابر Miracle Rogue داره

توجه دوم : این متن قراره آموزش رنو لاک باشه اینکه چرا شبیه به آموزش پایرت واریور شده رو از من نپرسید خواهشن


خوب چی هست این Pirate Warrior ؟

پایرت واریور الان تقریبا چهارتا دک داره که در نگاه اول همه شبیه به هم هستن ( والا در نگاه دوم هم شبیه به همن !! )

بزرگترین اختلافی که میشه بهش اشاره کرد اینه که بعضی از دکها در مانا 5 با Arcanite Reaper که 1 سلاح 5/2 تمام میشن و بعضی دیگه در ادامه مانا 5 Leeroy Jenkins رو هم به همراه دارن .

بهترین شروع Pirate Warrior میتونه حتی از Rogue هم سهمگینتر باشه ،

توجه 3 : Pirate Warrior مخصوصا در مانا 3 میتونه به اشکال مختلفی بازی کنه اما ما 1 سناریوی شوم رو دنبال میکنیم

توجه 4 : این 1 دک سطح 1 از نوع دیوونشه !! (نمیدونم انیمه Fate Ziro رو دیدین یا نه ؟! اما اون خشونت و دیوانگیی که در پایرت واریور هست ناخودآگاه منو یاد سرونته برسکر میندازه ! اتفاقا 1 کارت Berserker هم داره ) بنابراین اگه سناریو زیر داره براتون اتفاق میوفته چندان به فکر بردن نباشید !!

شروع در مانا 1 همراه با کوین برای پایرت واریور

Small-Time Buccaneer با مانا 1 هستش ، 1 کارت پایرت 1/2 که خودش باعث احضار patches the pirate میشه ، 1 کارت 1/1 چارج ، حالا کوین و n'zoth's first mate رو بازی میکنه ، 1 اسلحه 1/3 بهش میده و تا اینجا 2 ضربه خوردین . اصلا ولش کنید !! اینقدر سیاه و شومه که نمیخوام بهش فکر کنم بهتره کوین دست رنو باشه ( آره کوینن دسته رنوئه !! )

شروع در مانا 1 بدون کوین :

الف) Small-Time Buccaneer با مانا 1 هستش ، 1 کارت پایرت 1/2 که خودش باعث احضار patches the pirate میشه ، 1 کارت 1/1 چارج تا اینجا 1 ضربه خوردین .

ب) اگه جلوی دکی مثل روگ باشه ممکنه بخاطر ترس از Backstab بجای Small-Time Buccaneer اول n'zoth's first mate رو بازی کنه 1 اسلحه 1/3 بهش میده و patches the pirate رو هم احضار میکنه اینطوری تو مانا اول شما 2 ضربه خوردین و در مانا 2 Small-Time Buccaneer رو بازی کنه ( حمله اش میشه 3 اما تا دور دیگه نمیتونه بازی کنه ) و با اسپل Upgrade اسلحه 1/3 رو به 2/4 تبدیل کنه ،حالا در انتهای مانا 2 شما 4 ضربه دیگه خوردین یعنی جونتون 24 شده.

اما شما روگ نیستین و پایرت واریور هم اصلا از شما نمیترسه ! بنابراین شاخه اول رو دنبال میکینم

الان واریور تو مانا 2 هستش و با این فرض که شما هنوز کاری نکردین Small-Time Buccaneer و patches the pirate رو روی زمین داره خوب 2 -3 تا انتخاب داره

الف1 ) 1مانا برای n'zoth's first mate => یک اسلحه 1/3 اضافه میشه و مانای بعدی برای southsea 2/1 که چارج میشه و Small-Time Buccaneer حمله اش بخاطر اسلحه اضافه شده به 3 ارتقاء پیدا کرده ، حالا در انتهای مانا 2 شما 7 ضربه دیگه خوردین یعنی جونتون 22 شده.

الف2 ) southsea Deckhand که چارج میشه + اسپل Upgrade که اسلحه 1/3 رو بهتون میده ، بازم Small-Time Buccaneer حمله اش به 3 ارتقاء پیدا کرده حالا در انتهای مانا 2 شما 6 ضربه دیگه خوردین یعنی جونتون 23 شده.

الف3 ) با 2 مانا Fiery War Axe رو وارد بازی میکنه که 1 اسلحه 3/2 هستش . بازم Small-Time Buccaneer حمله اش به 3 ارتقاء پیدا کرده حالا در انتهای مانا 2 شما 7 ضربه دیگه خوردین یعنی جونتون 22 شده.

خوب چیزی که خیلی مهمه اینه که فراموش نکنید شما در برابر 1 حمله دامنه دار قرار دارین ، این اصلا 1 دک تفریحی نیست که بهتون بگم با دفع این حمله نجات پیدا کردین !!

بذارید 1 ذره جلوتر بریم ؟!

فرض میکنیم شما بالاخره 1 کارت مانا 2 متوسط پیدا کردین ( فرض میکنیم که رنو داره خوب بازی میکنه نه عالی )تا دست و پا بسته نباشید مثلا Dark Paddler و کوین هم دست شماست پس 1 کارت مانا 1 با مثلا جون 1 کنار Dark Paddler الان رو زمین دارید و تو ذهنتون دارید حساب میکنید که تونستید پایرت شامن رو کندتر بکنید .

نکته همینجاست ؟ تمام این فشار که شما سعی دارید جلوش رو بگیرید به 1 دام ختم میشه ، 1 نقشه باشکوه

پایرت واریوره مانا 3

به احتمال 90% Frothing Berserker بازی میکنه (like) الف1 رو دنبال می کنم southsea کارت دارک پدلر شما رو میزنه و اسلحه یا نهایتا patches the pirate کارت 2/1 شما رو میزنه

Frothing Berserker از 2/4 رسیده به 4/4 و patches the pirate ، Small-Time Buccaneer ، n'zoth's first mate هنوز تو زمینن که یعنی 5 ضربه دیگه غیر از برسکر که تا نوبت بعد نمیتونه بازی کنه بنابراین جون شما الان 17 شده

مانا 3 برای رنولاک

اگه مثبت فکر کنیم میتونید Second-Rate Bruiser 4/5رو با مانا 5 ، با توجه به اینکه حریف 3تا کارت رو زمین داره در مانا 3 بازی کنید

اما پایرت واریور تو مانا 4 کلی اسپل و حمله داره که بهش اجازه میده حتی از تانت 8 هم رد بشه

Kar'kron Elite , Heroic Strike , Mortal Strike حداقل 4 ضربه دیگه که به 5 ضربه قبلی اضافه شده ،یعنی 9 و اگه از 2 کارت ( مثلا patches the pirate و Kar'kron Elite) و 1 اسلحه برای عبور از تانت شما استفاده کرده باشه الان Frothing Berserker احتمالا حمله 8 رو داره که معنیش اینه که مانا 3 با جون زیر 10 برای رنولاک تموم شده (احتمالا 7 ) و رنو الان به مانا 4 رسیده ( هنوز تا 6 کلی راهه )

مانا 4 برای رنو

رنو زمان رو از دست داده و دیگه برای نابود کردن Frothing Berserker دیر شده

رنو میتونه Blastcrystal Potion یا Shadow Bolt برسکر رو از بین ببره اما از Small-Time Buccaneer و اسلحه 4 ضربه دیگه میخوره که معنیش جون 4 برای رنو هستش یا با استفاده از Hellfire زمین رو جارو کنه، 1بازی غلط دیگه که معنیش کم شدن 3 جون دیگه از شماست با احتساب اسلحه بازم جون رنولاک 4 میشه

مانا 5 برای پایرت واریور :

پایرت واریور 2 یا 3 تا کارت مانا 5 همراه داره ، 2 تا اسلحه Arcanite Reaper که میتونه تو مانا 5 و 6 دوتا حمله 5 انجام بده و البته Leeroy Jenkins با حمله 6 و در هر 2 حالت بازی تمام شده و شما حتی اگه کارت Reno Jackson رو هم داشته باشید ، فرصت استفاده از اون رو پیدا نکردین!!


1 چیزی رو از قلم نندازین ؟ اینکه واریور در مانا 1 در حالی که کوین هم دستشه کارتی رو بازی نکنه !! به این معنا نیست که شما یقینا با دک پایرت واریور طرف نیستین . واریور میتونه در مانا 1 کاری نکنه ، رنو هم کاری انجام نمیده و در مانا 2 دوم Coin + Frothing Berserker رو بازی کنه !! رنو در مانا 2 جواب قاطعی نمیده ( 1 جواب خوب داره ) مانا 2 برای پایرت واریور 1 مانا رو برای n'zoth's first mate میده که 1 اسلحه 3/1 بهش میده و patches the pirate رو هم احضار میکنه که چارجه و مانا دوم رو برای southsea Deckhand خرج میکنه که اونم چارجه ( زیباستت نه !! غافلگیرتون کرده ) شما فکر میکردین حریف Control Warrior هستش حالا در برابر 1 حمله سهمگین قرار دارید.

اصولا تا مانا 2 نمیشه قضاوت کرد که حریف Pirate Warrior یا Control Warrior و آخرین دک واریور یعنی Dragon Warrior که خودش 3 تا دکه در شروع تا 80% شبیه به Pirate Warrior و از مانا 4 خودش رو نشون میده ، تشخیصشون 1 ذره سخته اما زیاد مهم نیست من ترجیح میدم شانسم رو تو مانا 8 پیگیری کنم تا اینکه تو مانا 5 بازی رو ببازم ( از باب تذکر تانت دک Pirate Warrior در مانا 3 Dread Corsair هستش که با هر اسلحه ای هم ماناش کمتر میشه ، اما تانت دک Dragon Warrior در مانا سه Fierce Monkey هستش و هیچکدوم از تانت اونن یکی استفاده نمیکنن )

توجه داشته باشید که اگه بازی به بعد از مانا 5 کشیده شده و حریف Arcanite Reaper رو بازی کرده در مانا ششم Dread Corsair برای واریور ماناش 0 صفر هستش و Bloodsail Raider 2/3 با مانا 2 با حمله 7 رو زمین گذاشته میشه .

خوب به اندازه کافی Pirate Warrior رو بررسی کردیم اما رنو لاک چکار باید انجام بده

استراتژی رنولاک :

خوب ! ( حالا چی بنویسم !!) (نبرد و محاصره استالینگراد که از آن در برخی منابع به عنوان خونین ترین نبرد جنگهای تاریخ بشری یاد میشود. این نبرد با تلفات حدودا دو میلیون نفر تقریبا 5 ماه در اطراف رودخانه ی ولگا با هدف تصرف شهر صنعتی استالینگراد جریان داشت و هر دو طرف دستور داشتن که نه حق عقب نشینی دارن و نه حق تسلیم شدن ، در نوزدهم ماه نوامبر، نیروهای شوروی با طرح ژنرال ژوکوف، یک ضد حمله گازانبری بزرگ علیه قوای آلمان، به اجرا گذاشتند و نیروهای آلمان در محاصره قرار گرفتند، پایان محاصره استالینگراد با حدود 2 میلیون کشته از 2 طرف )

خوب شما باید تا رسیدن قوای ژنرال ژوکوف ، یعنی همون Reno Jackson خودمون بهترین دفاع ممکنه انجام بدین

دستور کار : عقب نشینی نکنید ، تسلیم نشید


اما چه کارتهایی رو باید انتخاب کرد :

اینجا انتخاب به نسبت Miracle Rogue & Aggro Rogue محدودتره چون چیزی غیر از بهترین دفاع ممکنه شما رو نجات نمیده


کارتهایی که انتخابشون قطعا درست هستش

مانا 1:

Mistress of Mixtures (انتخابش قطعیه )

Mortal Coil( قطعا )

Voidwalker ( اطمینان ندارم ! جزو کارتهای اصلی دک نیست اما اگه اضافه اش کردین احتمالا برای مقابله با کارتهای جون 1 واریور بوده دیگه !! )

bloodsail corsair (اطمینان ندارم ! جزو کارتهای اصلی دک نیست و جلوی روگ هم که بدرد نمیخورد ، و برای همین واریور اضافه شده اما اینکه در شروع بازی انتخابش کنید ! اطلاع کافی ندارم )


مانا 2 :

Acidic ooze ( قطعا ) ( این کارت برای روگ چندان مطلوب نبود )

Doomsayer ( قطعا درسته )

Dark Paddler ( بین علما اختلاف نظر هست ! بعضیها ردش میکنن و بعضی نگهش میدارن )(البته بالاتر دیدیم چرا بعضیها با وجود بهتر بودنش به نسبت خیلی کارتها ردش میکنن ، بستگی به حس شما داره که آیا پایرت واریور معمولی شروع میکنه یا با بهترین شروعش استارت میزنه )

مانا 3 :

Imp Gang Boss ( قطعا )

Shadow Bolt ( قطعا )

Demonwrath ( بازم بین علما اختلافه .انداختنش زمانی که Frothing Berserker وارد زمین شده اگه منجر به نابودی اون نشه میتونه به 1 فاجعه ختم بشه ! )

Earthen Ring Farseer ( بذاین بهش بگیم ثانویه ، یعنی اگه کارتهایی که قطعا برا دفاع در شروع بازی لازم دارین رو همراه دارین و احساس میکنید با عوض کردن این کارت ، کارت بدتری گیرتون میاد ، نگهش دارید ، در غیر این صورت ردش کنید بره)

مانا 4 :

Kazakus ( قطعا )


مانا 6 :

Reno Jackson ( قطعا )


چطور بازی کنیم :


1- بهتره دعا کنید کوین دست شما باشه چون بهش نیاز دارید

انتخابها اینقدر محدود هستن که نیاز نیست زیاد درباره اینکه رنولاک چطور باید بازی کنه توضیح بدم

2- قطعا بهترین جواب شما Coin + Doomsayer

اگه مانا دوم Doomsayer بازی کنید احتمالا میزننش اما خوب بازم هیروی شما 7 تا ضربه کمتر خورده

3- Demonwrath + Coin در مانا 2 و قبل از شروع موج حمله دوم پایرت واریور میتونه زمین رو جارو کنه


4- Shadow Bolt شوخی نکیند که این یکی تو دستتون نیست چون برا زدن Frothing Berserker لازمش دارید ، به هیچ وجه Frothing Berserker رو تحمل نکنید



5- منتظر ترکیب Kazakus + Brann Bronzebeard نباشید و در اولین فرصت Kazakus رو بازی کنید اگه وضعیت خرابه Kazakus + کوین رو در مانای 4 بازی کنید و 1 جادو با مانا 1 بسازید ( گوسفندش کنید ، به آتیش بکشیدش یا فریزش کنید یا هر بلای دیگه ای که میشه احضار کرد) و بازی رو به مانا 5 بکشید (اگه Doomsayer رو قبلا بازی کردین میتونید تو جادو مانا 1 کاز دوباره دووم سایر رو به بازی برگردونید ) یا اگه وضعیت قابل تحمل تره همون مانا 4 Kazakus رو بازی کنید و مانا 5 جادوی ضربه 4- به همه مینیونها رو بسازید و زمین رو جارو کنید.


6- Dirty Rat اگه درست استفاده بشه کارت طلایی شماست ، نکته مهم اینه که حتما 1 کارت برای زدن کارتی که Rat از حریف تو زمین میکشه تو همین دور داشته باشین مانا 3 یا 4 Dirty Rat + Doomsayer ترکیب خوبیه کارتی که Dirty Rat میکشه جونش بیشتر از 4 نیست پس Dirty Rat + Shadow Bolt تو مانا 4 یا 5 میتونه پایرت واریور آسیب بزنه ، Dirty Rat یک ترکیب پیچیده دیگه هم داره اگه واریور 3 تا کارت روی زمین داشته باشه و شما Rat رو بندازین ، کارتهای واریور میشه 4 تا ، حالا اگه Mind control Tech رو بندازین یکی از کارتهای واریور مال شما میشه Mind control Tech + Dirty Rat پنج یا 4 مانا



7- اولین تانتی که به فریاد شما میرسه Second-Rate Bruiser مانا 5 و اگه واریور 3تا کارت رو زمین داشته باشه تو مانا 3 میشه ازش استفاده کرد پس تو دکتون داشته باشیدش


8- تانت بعدی . اگه وضعیت خرابه Faceles Shambler رو با مانا 4 با هرچی که دم دسته تانت کنید احتمالا Imp Gang Boss اگه داستی براتون نمونده که باهاش Faceles Shambler رو بسازید در مانای 4 Sen'jin Shieldmasta یاا Cyclopian Horror پیشنهاد میشن اما جای Faceles Shambler رو کاملا پر نمیکنن


9- رنو رو الکی نگه ندارین ، سریع بازی کنید و اجازه ندین خونتون از 15 پایینتر بیاد ، از هر تانتی که میتونید استفاده کنید


پایان بازی

آخرین مهره واریور Leeroy Jenkins هستش پس فراموشش نکنید . لیوری به همراه Arcanite Reaper + 1 Heroic Strike میتونه 1 حمله 15 رو ترتیب بده پس مراقب باشین !

در نهایت شما برای بردن به چیزی بیشتر از خوب دفاع کردن نیاز ندارین ، قوای ژنرال ژوکوف بالاخره خودشون رو به شما میرسونن !!
 
آخرین ویرایش:

lebron

کاربر سایت
Jan 21, 2011
427
به جرات میگم اگر یک دست خوب pirate warior اول بکشید، بدون شک تو مانا 5-6 برنده شدید!

مثلا Small time و Axe و Berseker و Bloodsail !

اگر با این دست شروع کنید، باید خیلی بد شانس باشید که به جای مانای 5، تو مانای 6 بازی رو تموم می کنید!
 
  • Like
Reactions: urahara07

lebron

کاربر سایت
Jan 21, 2011
427
دوستان به نظرتون داست کنم اینارو یا به درد میخورن؟!
z8q7_hearthstone_screenshot_01-11-17_20.00.23.png
Alleycat که تو دک Beast hunter لازمه.کارت مهمی هم حساب میشه تو این دک.
Genzo رو هم کم و بیش داخل دک ها استفاده می کنند اما سلیقه ای است و کارت ثابت تقریبا هیچ دکی نیست.
سه تای دیگر رو هم من تاحالا تو دک خاصی ندیدم.
 

om3gg

کاربر سایت
Apr 12, 2014
164
نام
میلاد
Alleycat که تو دک Beast hunter لازمه.کارت مهمی هم حساب میشه تو این دک.
Genzo رو هم کم و بیش داخل دک ها استفاده می کنند اما سلیقه ای است و کارت ثابت تقریبا هیچ دکی نیست.
سه تای دیگر رو هم من تاحالا تو دک خاصی ندیدم.

alleycat رو دارم ، genzo رو بعضی از دکای هانتر دیدم استفاده میشه ولی نه زیاد ، موندم کلا چیکار کنم :))
HELP @-)
 

lebron

کاربر سایت
Jan 21, 2011
427
alleycat رو دارم ، genzo رو بعضی از دکای هانتر دیدم استفاده میشه ولی نه زیاد ، موندم کلا چیکار کنم :))
HELP @-)
کلا کارتی هستش که زیاد استفاده نمیشه. اما من خودم نگهش داشتم چون خوشم میاد ازش:D
اگر خیلی گیر داست نیستی ،به نظر من نگهش دار. تجربه نشون داده که عجله برای کرفت و داست کردن کارت ها پشیمونی به همراه دارد:D
 

urahara07

کاربر سایت
Dec 3, 2015
362
alleycat رو دارم ، genzo رو بعضی از دکای هانتر دیدم استفاده میشه ولی نه زیاد ، موندم کلا چیکار کنم :))
HELP @-)
بقیه که ارزش داست کردن ندارن .
genzo تو هیچ دکی استفاده نمیشه . اگه به داستش نیاز داری خرجش کن ، اگه نه نگهش دار تا بموقع داستش کنی
 
  • Like
Reactions: om3gg

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر