نقد و بررسی LEGO Pirates of the Caribbean: The Video Game

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743

cover_large.jpg



با اینکه خیلی از بازی های که از روی انیمیشن ها ساخته میشوند تاسف بار هستن و بدرد نخور اما سری بازی ها lego ی بازی ها زیبا و قشنگی از آب درآمدن.

باز هم شاهد عرضه یکی دیگه از سری بازی های LEGO هستیم که از روی فیلم های مطرح دنیا ساخته می شوند.

اینبار، این سری از بازی ها به سراغ فیلم های محبوب دزدان دریای کارائیب رفته اند تا علاقه مندان، شاهد حضور جک گنجیشکه و سایر یارانش در قالب یک محیط کاملاً لگویی باشند.



large.jpg

داستان

نکته خاصی درباره داستان این بازی نمی توان گفت. داستان ماجراهای چهار فیلمی که از این سری منتشر شده را روایت می کند در خود قرار داده است. اگر سری فیلم های The Curse of The Black Pearl, Dead Man's Chest, At World's End را دیده باشید، با ماجراهای ابتدای بازی آشنا هستید. همچنین ماجرای فیلم On Stranger Tides هم در بازی قرار دارد که این قسمت باعث می شود خیلی ها این عنوان را تا انتها بازی کنند. بخش داستانی بازی شامل 20 مرحله مختلف می شود که هر کدام از آن ها بخش های مختلفی از این فیلم ها را به نمایش درمی آورند. هر پنج مرحله شامل وقایع یکی از فیلم ها می شود.



large.jpg

گرافیک


با توجه به این موضوع که نسخه های زیادی از این سری بازی ها راهی بازار شده، گرافیک بازی هنوز جذاب و دوست داشتنی است. محیط های بازی با استفاده از صحنه هایی که در سری فیلم های Pirates of the Caribbean مشاهده کردیم، طراحی شده است. شهرهای ساحلی با رنگ و رویی بسیار زیبا و جذاب در این بازی قرار گرفته اند که باعث شده محیط های بازی نظر هر بازیکنی را به خودش جلب کند. رنگ آمیزی ها در این عنوان بسیار خوب کار شده اند. طراحی شخصیت های بازی در نوع خود عالی است و شما تمام شخصیت های این سری فیلم ها را به شکلی بسیار خوب و به صورت لگو مشاهده خواهید کرد. محیط های بازی بسیار بزرگ و پر جزئیات طراحی شده اند. بافت ها در این بازی بسیار بهتر شده و این عاملی است که باعث زیبایی بازی شده است. از قسمت های جالبی که برای این قسمت طراحی شده، صحنه هایی هستند که در زمان Loading به نمایش درمی آیند. در این صحنه ها پیش نمایش هایی از مراحل به صورتی دو بعدی و کارتونی به نمایش درمی آیند.


large.jpg

موسیقی/صداگذاری


زمانی که فردی مانند هانس زیمر (Hans Zimmer) موسیقی های این سری فیلم ها را ساخته باشد، نمی شود از آن ها در این بازی استفاده نکرد. این موسیقی های زیبا به شکل های مختلف در بازی، به خصوص در زمانی که مراحل به پایان می رسند، پخش می شوند. ریتم حماسی این موسیقی ها به مراحل بازی هیجان خاصی بخشیده است. به خصوص که در صحنه های اکشن، آهنگ معروف این سری فیلم ها هم به گوش می رسد. شخصیت های سری بازی های LEGO از صداگذاری خاصی برخوردار نیستند و برای آن ها از صداهای بسیار کوتاهی استفاه شده است. حرکات زیبایی که برای آن ها طراحی شده، جای خالی دیالوگ ها را پر کرده اند. البته این موضوع برای کسانی که فیلم ها را دیده باشند و با روند داستانی بازی آشنایی دارند، مشکلی بوجود نمی آورد. به همین دلیل، بهتر است قبل از انجام این بازی، فیلم ها را ببینید.



large.jpg

گیم پلی

اگر از بازیکنانی هستید که قبلاً یک نسخه از سری LEGO را تجربه کرده اید، روند بازی کاملاً برای شما آشنا خواهد بود و می توانید مراحل آن را به راحتی پشت سر بگذارید. سری بازی های LEGO همیشه به عنوان بازی هایی شناخته می شدند که المان های سبک پلتفرمر به خوبی در آن ها رعایت می شود. در LEGO Pirates of the Caribbean این موضوع نیز به خوبی رعایت شده و بازیکنان با یک عنوان پلتفرمر بسیار زیبا روبرو هستند. مبارزه های جذاب و حل معماهای مختلف از قسمت های اصلی این عنوان به حساب می آیند. وجود شخصیت های زیاد این سری از فیلم ها، یکی دیگر از نکات قابل توجه بازی است که شامل 70 شخصیت مختلف است که در مراحل گوناگون با آن ها بازی می کنید.

البته همان طور که گفته شد، روند گیم پلی همانند نسخه های قبلی است و در این بازی با المان جدیدی برخورد نخواهید کرد. همین مسئله باعث شده که نوع گیم پلی بازی برای کسانی که این سری از بازی ها را تجربه کرده اند، تکراری شود. از این رو، گیم پلی بازی به شدت تشنه نوآوری و خلاقیت است، اما در کل هیجان انگیز و بسیار مفرح است. قسمت Co-Op و چندنفره هم مانند نسخه های قبلی در این بازی وجود دارند که به بازیکنان این اجازه را می دهند تا مراحل این بازی را چندنفره پشت سر بگذارند. در بازی این امکان وجود دارد که در هر زمان، بازیکن دوم به بازی اضافه شود. کافی است دکمه استارت کنترلر دوم را فشار دهید.


large.jpg

نتیجه

تجربه قرار گرفتن در نقش دزدان دریای کارئیب و پشت سر گذاشتن مراحل زیبای آن، این بازی را به یک عنوان قابل قبول تبدیل کرده است. اما نبود نوآوری خاص در جریان کلی بازی باعث شده که LEGO Pirates of the Caribbean تفاوت زیادی با نسخه های قبلی این سری از بازی ها نداشته باشد.


large.jpg
 

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743
به نظر من یکی از بهترین lego های ساخته شده همین دزدان دریایی کاریئب هست

بیبشتر بازیا lego ای قشنگن هر چی بیشتر یه فیلم دیده باشی بیشتر ازش خوشت اومده باشه بازی lego ایش بیشتر بهت حال میده

مثلا من بازی donkey kong دوست دارم پس با بازی DK - Jungle Climber نینتندو ds هم خیلی حال کردم
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر