نقد و بررسی بازی Runner 2: Future Legend of Rhythm Alien

nintendo_3ds

کاربر سایت
Jul 17, 2013
1,743
47914runner2.gamedl.ir.jpg

سبک بازی های میکرو و سگا را در اکنون در کنسول های نوین تر تجربه خواهید نمود.

نکات مثبت

موسیقی سرزنده و عالی

جلوه های بصری زیبا و طراحی محیط و شخصیت های فوق العاده

درجه سختی معقولانه

پیوند عمیق گیم پلی و موسیقی

Bit.Trip Runner نام یک بازی پلتفرمر دو بعدی است که در سال ۲۰۱۰ برای کنسول Wii و یک سال بعد برای ۳DS و رایانه های شخصی عرضه شد و توانست جایگاه شایسته ای در میان مخاطبانش پیدا کند. در بازی، یک دونده با ظاهری پیکسلی را می دیدیم که به طور خستگی ناپذیری می دوید و با جمع آوری شمش های طلایی که در طول مسیر قرار داشتند خود را به خط پایان و مرحله بعدی می رساند. در این بین وظیفه شما انجام حرکاتی ساده چون پریدن یا سُر خوردن بود که احتیاج به زمان بندی کاملا دقیق و حساب شده داشتند. در بیان سختی غیر قابل توصیف این عنوان همین بس که اینجانب یک شب کامل را در مرحله ما قبل نهایی در اولین دنیا از دنیاهای سه گانه بازی مشغول دویدن و سوختن و از نو شروع کردن مرحله بودم. این درحالی است که تمام کردن بازی بیش از دو هفته زمان برد که یک رکورد عجیب (حداقل برای خودم) بود! اما روند بازی به دویدن ختم نمی شد و عاملی که تجربه Bit.Trip Runner را از سایر عناوین متمایز می ساخت، موسیقی بود. در طول هر یک از مراحل بازی یک تم ساده و تکرار شوند در پس زمینه شنیده می شد و این شما بودید که می بایست با حرکات خود به موسیقی بازی جان می بخشیدید. هر عملی که در بازی انجام می دادید و هر آیتمی که تصاحب می کردید باعث نواختن یک نُت خاص می شد و این نت ها به خوبی روی آهنگ زمینه سوار می شدند و این موضوع باعث می شد تا احساس کنید که در حال انجام عملی مهمتر و جذاب تر از یک پریدن یا ضربه زدن ساده هستید.

ذکر این مقدمه به هیچ وجه بی ارتباط با عنوان اخیر مجموعه نیست. Bit.Trip Presents Runner 2: Future Legend of Rhythm Alien که ادامه ای سرراست برای Bit.Trip Runner محسوب می شود، نه تنها زنده کننده خاطرات هیجان انگیز بازی اصلی است، بلکه می توان پیشرفت را در تمام ابعاد اصلی آن مشاهده نمود؛ حتی در اسم این بازی!



81731runner211024x575.gamedl.ir.jpg


“فرمانده ویدئو” (شخصیت اصلی بازی) هنوز هم عاشق دویدن است. با شروع هر مرحله و بدون هیچ مقدمه ای شروع به دویدن می کند و سرنوشتش را به دقت و سرعت عمل شما در فشردن کلید ها واگذار می نماید. چاله ها، دیوارها، ربات ها، پرتاب کننده ها و … موانعی هستند که می بایست با انجام اعمالی چون پریدن، ضربه زدن، سُر خوردن و دفاع کردن آنها را پشت سر بگذارید. بازی به هر کدام از این اعمال یک کلید اختصاص داده که نباید در فشردن آنها اشتباه یا تعلّلی رخ دهد، چرا که در این صورت می بایست مرحله را از اولِ اول آغاز کنید. اما یک خبر خوب! درخواست های عاجزانه کسانی که شماره قبلی را بازی کرده بودند جواب داده و سازندگان برای مراحل قسمت دوم چکپوینت در نظر گرفته اند. به این ترتیب می توانید در محل های مشخصی بازی را ذخیره کرده و پس از سوختن، مجددا به ابتدای مرحله برنگردید. البته اگر قصد گرفتن امتیاز بیشتر و رکورد زدن را دارید باید قید چکپوینت ها را زده و مانند یک دونده، مصمّم باشید. یکی از برجسته ترین پیشرفت های این بازی نسبت به شماره پیشین همین درجه سختی پویای آن است که هم امکان تجربه آن را برای تازه کارها فراهم می سازد و هم چالش های سخت تر را در اختیار حرفه ای ها قرار می دهد.

90080runner221024x572.gamedl.ir.jpg

آشکارترین تحول صورت گرفته در بازی بدون شک سبک گرافیکی جدید آن است. در Bit.Trip Runner از طراحی خود فرمانده ویدئو گرفته تا اجزای محیط و پس زمینه ها، غالبا شاهد گرافیک هشت بیتی بودیم که با مدل های سه بعدی موانع ترکیب شده بود. اما در Runner 2 تقریبا همه چیز یا سه بعدی است و یا سه بعدی به نظر می رسد. نحوه دویدن فرمانده و سایر شخصیت های قابل بازی، به لطف وجود انیمیشن های خوش فرم، بسیار جالب تر از قبل است و اعمالی مانند پریدن، زیبا تر از گذشته صورت می گیرند. طراحی موانع مختلف با دقت و وسواس بیشتری صورت گرفته است و تصاویر زمینه زنده و متحرک در کنار رنگ بندی شاد غالب بر محیط، حس سرمستی عجیبی در بازیباز به وجود می آورد؛ به خصوص وقتی به موسیقی مسحور کننده بازی نیز گوش بسپاریم.



94259runner231024x640.gamedl.ir.jpg


آهنگ ها دارای تم شاد و تند هستند و این قضیه با روند سریع گیم پلی نیز کاملا متناسب است. رد شدن از هر مانع و به طور کلی اکثر افعال شخصیت شما در بازی با یک نُت همراه می شود که این موضوع ارتباط محکمی بین گیم پلی و موسیقی ایجاد می نماید. در طول مسیر و در فواصل معین، علامت های مثبتی قرار دارند که با گرفتن آنها ریتم آهنگ ها تند تر می شود و به جذابیت کار می افزاید. این سیستم نه تنها موجب تزریق هیجان بیشتر به مخاطب می شود، بلکه او را وادار می کند تا بهتر بازی کند. در واقع به لطف این طراحی گیم پلی گیرا، شما همیشه برای آغاز مرحله بعدی انگیزه خواهید داشت، حتی اگر مرحله قبلی را با مصیبت بسیار پشت سر گذاشته باشید!​


20156runner24.gamedl.ir.jpg


بازی در مجموع دارای پنج دنیای مختلف است که به لحاظ طراحی محیط و موانع و همچنین ریتم موسیقی با هم متفاوتند. در هر دنیا، چهارده مرحله معمولی (بخوانید سخت!) و پنج مرحله اضافی در انتظار شما هستند. وجود راه های فرعی و صندوقچه ها در هر مرحله به ارزش تکرار بازی افزوده است؛ علی الخصوص بازی کردن تمام مراحل پیکسلی که با گرفتن کارتریج های ویژه می توانید به آنها دسترسی داشته باشید، شوق مضاعفی برای شروع مجدد Runner 2 در شما به وجود خواهد آورد.​
در بازی قبلی با گرفتن شمش های طلایی مراحل، تمام امتیازات ممکن را کسب می کردید، اما در Runner 2 اوضاع کمی متفاوت است. در هنگام دویدن فرمانده ویدئو، هر جا که مسیر را خالی از مانع یافتید می توانید با انجام حرکات موزون توسط او، اندکی به امتیازات خود بیافزایید و به این ترتیب هیچ محدودیتی برای کسب امتیاز در یک مرحله وجود نخواهد داشت. ضمن اینکه امکان اشتراک گذاری امتیازات با سایر دوستان نیز برای شما فراهم شده است.
Runner 2: Future Legend of Rhythm Alien بر خلاف ظاهر ساده و کودکانه ای که دارد، عنوانی جذاب و کاملا درگیر کننده است. شاید داستان بازی به اندازه “بایوشاک: بی‌کران” پیچیده و عمیق نباشد، اما روایت آن در خلال میان پرده ها و منوها، آن هم از زبان صداپیشه شخصیت “ماریو” ، چیزی کم از عناوین پر زرق و برق روز ندارد. برای همگام شدن با فرمانده ویدئو در یک سفر سخت و هیجان انگیز آماده شوید؛ مطمئن باشید که خیلی زود با او صمیمی خواهید شد.
ارزش گذاری
گیم پلی – ۹
گرافیک – ۹
صدا – ۹
داستان – ۹
نوآوری – ۹
جذابیت – ۱۰
ارزش تکرار – ۹

خلاصه: یک پلتفرمر شاد و جذاب که با پیوند دادن گیم پلی و موسیقی، به یکی از بهترین عناوین این سبک در سال های اخیر تبدیل می شود.
 

ehsanservat

کاربر سایت
Dec 3, 2012
5,253
من نسخه 1 بازی کرده بودم نسخه دومش چقدر بهتر شده واقعا قشنگ شده

این عکس چقدر منو یاد بازی دانکی کونگ کانتری ریترن میندازه


94259runner231024x640.gamedl.ir.jpg
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر