بحث و تبادل نظر در مورد سری Prince Of Persia

بهترین نسخه ی این سری(نسخه های Arcade را شامل نمی شود)


  • مجموع رای دهنده‌ها
    164

sog_eros

کاربر سایت
Jan 15, 2010
470
نام
شادی
هنوز خیلی زوایای تاریک قابل استفاده در این سری هست. به خصوص در جزیره‌ی زمان.
اگر قرار باشه نسخه دیگه‌ای رو شاهد باشیم، فقط باید روی مسئله اسرارآمیز بودنش تأکید باشه.
می‌شه حتی سه گانه‌ی جدیدی از جزیره‌ی زمان و اسرار اون و داهاکا با فرزند پرنس که حالا دیگه اون پرنس شده داشت!
این IP خیلی بازه، همینم خطرناکش می‌کنه.
 

Justiciar

کاربر سایت
Jul 13, 2012
1,472
^داستان مفصلی هم سروده بودند که فردی پرینس و همسرش را مسموم می‌کند و بعد پسرشان تصمیم میگیره زمان رو به عقب ببره اما بین راه دزدیده میشه و...
اما اینکه هر دو پرینس چشم آبی هستند و شالی که پرینس جدید به سر میبنده و پرینس قدیمی به کمر، کمی مشکوکه

یک نکته ی جالب

تنها موهای سر پرینس جدید، از تمام بدن پرینس قدیمی تعداد پلیگان بیشتری دارد



همچنین:
"موفقیت سری Prince of Persia سبب شد که از سوی رکوردهای جهانی گینس، 6 رکورد را در کتاب Guinness World Records: Gamer's Edition 2008 به نام خود ثبت کند.این رکوردها شامل: اولین موشن کپچر در یک بازی و نیز بالاترین امتیاز در ژانر پلتفرمر بر روی PS2 و Xbox هستند."
 
آخرین ویرایش:

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
شما اگه پرنس های قدیمی مال دهه 90 و 80 رو بازی کرده باشین می فهمین که اصلاً نیازی نیست سه گانه رو ریبوت کنن یه چیزی دوباره درباره شن های زمان تحویل بدن ، بازی های دهه 90 ـیش باید می رفتی دوست دخترشو از کاخ باباش می دزدی بعد مینداختنت زندون از زندون در می رفتی خلاصه چیز جالبی بود . این سری یه بهونه میخواد گیم پلیش رو به رخ بکشه داستان رو انقدر راحت میشه برای این پرنس تعریف کرد که اصلاً فکرشم نمی کنین ، قابل انعطاف پذیر ترین کاراکتر دنیای بازی هست از نظر من از این جهت .
 

PrinceofPersiα

کاربر سایت
Jul 4, 2006
3,462
^ شایعه ها شاید تا حدودی بشه باورشون کرد! ولی وقتی همون اول بازی اسم خرش "فرح" هست، کاملا تمام شایعات را فراموش می کنم:D
---------
داستان Prince of Persia 3D هم یه چیز جالبی بود!:D
باس آخر بازی یکی بود که ببر بود!!:blink:
قیافه پرینس تو این نسخه :
 
آخرین ویرایش:

Justiciar

کاربر سایت
Jul 13, 2012
1,472
Prince of Persia - 2008 Video Game


77719956870909861064.jpg

Prince of Persia اثری در ژانر Action-Adventure و پلتفرمینگ است که توسط Ubisoft Montreal تولید شده و ناشر آن Ubisoft است.این عنوان در تاریخ دوم ماه دسامبر سال 2008 برای Playstation 3 و Xbox 360 و یک هفته بعد، در تاریخ 9 دسامبر برای کامپیوتر‌های شخصی منتشر شد.از این بازی به عنوان فصل جدیدی در مجموعه ی Prince of Persia نام برده می‌شود.این عنوان ضمن معرفی گیم پلی جدید خود، سبک هنری تازه ای را نیز به ارمغان آورد که حاصل استفاده از تکنیک Cel-Shading بود.

47178344564534857774.jpg

بازی در دوره ای متفاوت از تاریخ ایران باستان دنبال می‌شود.در این عنوان، بازیکن کنترل Prince را به دست می‌گیرد، که مشابه شاهزاده ی سه گانه شن های زمان، نامش هیچگاه مشخص نمی‌گردد. شخصیت اصلی توسط بانویی به نام Elika همراهی می‌شود که پرینس پس از گرفتار شدن در طوفان شن و گم کردن مسیر، وی را ملاقات می‌کند. بازیکنان با استفاده از توانایی‌های آکروباتیک پرینس مثل بالا رفتن از دیوار و حرکت بر روی سقف، از محیط های متفاوتی عبور می‌کنند. همچنین در سراسر سفر، درحالیکه مشغول تطهیر این سرزمین از فساد Ahriman هستند، با دشمنان متفاوتی مواجه خواهند شد. داستان و زمینه ی این اثر، از دین زرتشتی الهام گرفته شده است.

30565363619976713514.png
اولین مدرک در رابطه با ساخت Prince of Persia در سال 2006 یافت شد، زمانی که فایلی حاوی تصاویر بازی، در اینترنت انتشار یافت؛ با این وجود Ubisoft این عنوان را تا ماه می سال 2008 معرفی نکرد. در زمان معرفی، سه ماهه آخر سال برای انتشار بازی در نظر گرفته شد و نیز اطلاعاتی در رابطه با داستان و گیم‌پلی در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت. در یکی از پیش نمایش ها، آشکار شد که بخش های اساسی گیم‌پلی با وجود تغییرات قابل ملاحظه، همچنان وجود دارند. این المان‌ها که به گفته‌ی Ben Mattes، تهیه‌کننده‌ی بازی، ستون‌های این اثر هستند شامل پلتفرمینگ، مبارزه و حل معما می‌شوند. همچنین مشخص شد که بخش مبارزه‌ی بازی برخلاف سه‌گانه‌ی شن‌های زمان، یک به یک خواهد بود و از این نظر با سه گانه اصلی شاهزاده ایرانی، مشابهت خواهد داشت. Ben Mattes اذعان داشت که هدف از تغییر سیستم مبارزه، القای حس منحصرد به فرد بودن هر دشمن به بازیکن است.

Prince of Persia نسخه ای اصلاح شده از موتور Scimitar، که در بازی Assassin's Creed استفاده شده بود را به کار می‌گیرد.سازندگان بازی دلیل این انتخاب را توانایی موتور برای ساخت محیط‌های گسترده تر و غیرخطی تر اعلام کردند. در ماه می 2008، یوبیسافت دو ویدئوی رسمی از ترسیم شخصیت های شاهزاده و الیکا توسط طراح هنری بازی را، منتشر کرد. در ماه July ویدئویی مشابه اما در رابطه با ترسیم یکی از شخصیت های منفی، انتشار یافت. برخلاف عناوین قبلی Ubisoft مانند Assassin's Creed، نسخه‌ی PC این بازی هیچ گونه "حمایت از حقوق دیجیتالی" دارا نمی‌باشد.

Mattes بیان کرد زمانی که Ubisoft تصمیم به ساخت بازی گرفت، گیم‌پلی شریکی به همراه یاری که با هوش مصنوعی کنترل می‌شود از ایده های اصلی و ابتدایی بازی بود. وی توضیح داد: "ما از روز اول می‌دانستیم که گیم‌پلی شریکی، عاملی است که قرار است جانشین شن‌های زمان شود... اما از ابتدا نمی‌دانستیم که الیکا قرار است این نقش را ایفا کند... و ایده‌های بسیاری مثل یک کودک، پدر یا سرپرست و برادر را در نظر گرفتیم." ایده‌ی بنا کردن بازی بر اعمالی که توسط هوش مصنوعی کنترل می‌شوند، از Prince of Persia: The Sands of Time سرچشمه گرفت. وی در این باره افزود که تیم سازندگان احساس کرد رابطه‌ی بین فرح و شاهزاده، از لحاظ روایت داستان موفق بوده و به همین دلیل تصمیم گرفتند تا این ایده را گسترش دهند.

10856466571769540261.png
گیم پلی Prince of Persia احساسی مشابه آنچه در سه گانه‌ی شن‌های زمان شاهد آن بودیم را حفظ می‌کند و المان‌های آکروباتیک، حل معما و مبارزه، همچنان وجود دارند.با این وجود، بازی غیر خطی است، و از این رو بازیکنان این امکان را دارند که هر زمان بخواهند، بتوانند در هر نقطه از دنیای بازی به کاوش بپردازند. بازیکن در حالی که با انجام حرکات آکروباتیک سعی دارد خود را بهFertile Ground بعدی برساند، با دشمنانی نیز مواجه می‌شود. مانند سایر عناوین Xbox 360 در جریان بازی، این فرصت به گیمر داده شده تا با انجام کارهایی خاص، تعدادی Achievement آزاد کند.

26654434800050956349.jpg

شخصیت همراه جدید، الیکا، نقش پر‌رنگی در گیم‌پلی بازی دارد که نجات دادن پرینس در هنگام مبارزه یا گشت و گذار در دنیای بازی، از جمله‌ی آنهاست. پرینس در این بازی نمی‌تواند بمیرد، زیرا الیکا او را از هر خطری نجات داده و به آخرین محل امن باز می‌گرداند.برای مثال، اگر پرینس لیز بخورد و نتواند درست بپرد، بجای اینکه کشته شود، توسط الیکا گرفته شده و به آخرین پلتفرمی که روی آن ایستاده بود، باز می‌گردد. الیکا همچنین می‌تواند تعداد زیادی حرکات مبارزه ای را به همراه پرینس انجام دهد.

89559060620592869458.jpg

چنانچه پرینس در مبارزه شکست بخورد، الیکا می‌تواند تا زمانیکه وی نیرویش را به دست بیاورد، از او محافظت کند. او همچنین می‌تواند پرینس رادر انجام برخی حرکات یاری دهد. الیکا می‌تواند با استفاده از نیروهای جادویی خودش، پرینس را بیش از فاصله ای که می‌تواند بپرد، به جلو ببرد.او همچنین بسیار چابک است و به آسانی حرکات پرینس را تقلید می‌کند. در زمان حل معماها نیز الیکا نقشی دارد.اگر پرینس مسیر را نداند، الیکا او را با مسیریابی جادویی به مسیر درست و محلی که بازیکن بر روی نقشه انتخاب کرده، هدایت می‌کند.

مبارزه در این بازی با سه‌گانه‌ی شن‌های زمان، تفاوت اساسی دارد، اما به سه گانه ی اصلی Prince of Persia شبیه است. مبارزات یک به یک هستند و چهار انتخاب اصلی در بخش مبارزه وجود دارد. نخست، حمله با شمشیر، که پرینس با شمشیر به دشمن ضربه می‌زند، دوم، حمله با Gauntlet یا دستکش آهنی پرینس، که بوسیله ی آن می‌تواند دشمنان را بلند کرده و پرتاب کند، سوم، حمله ی جادو، که الیکا با استفاده از جادوی خود به دشمنان حمله می‌کند و چهارم، حمله آکروباتیکی که برای جا‌بجاکردن موقعیت خود با دشمن و انجام ضربات پی در پی به همراه الیکا، کاربرد دارد. هر چهار نوع ضربه می‌توانند با یکدیگر ترکیب شوند تا ضربات ترکیبی مهلکی ساخته و آسیب بیشتری به دشمن وارد کنند. در مراحل بعدی بازی، دشمنان نیز می‌توانند تغییر وضعیت داده، و با توجه به وضعیت دشمن، در هرلحظه فقط با یکی از چهار نوع ضربه ی بالا مورد حمله قرار بگیرند.

اگر بازیکن از حمله ی نامناسب استفاده کند، آسیب می‌بیند. سلامتی پرینس در حین مبارزه به سه مرحله تقسیم می‌شود: سالم، ضعیف شده و به خاک افتاده. سالم بودن پرینس نشانه ی اینست که هنوز ضربه نخورده.چنانچه دشمن به پرینس ضربه وارد کند، او وارد مرحله تضعیف شده می‌شود که در این حالت وی آسیب پذیرتر است.

98801700101996518003.jpg

زمانی که پرینس به خاک می‌افتد، دشمن برای کشتن او حمله ی سریعی انجام می‌دهد. در این شرایط بازیکن وارد حالت اکشن سریع (Quick Time Event) می‌شود که باید با فشردن سریع کلید مناسب، حمله دشمن را دفع کرده و سرپا بایستد.در صورتی که بازیکن موفق نشود، دشمن سعی می‌کند پرینس را بکشد. اما الیکا دشمن را عقب رانده و پرینس به حالت تضعیف شده بازمی‌گردد، و حریف نیز تا حدودی سلامتی خود را باز پس می‌گیرد.

بخش آکروباتیک بازی نسبت به سه گانه ی شن های زمان تغییر قابل توجهی نداشته است، تنها استثنا حضور الیکاست که به پرینس در اجرای برخی حرکات یاری می‌رساند. پرینس قادر است بر روی دیوارها بدود، به سمت پایین لیز بخورد، از دیوارها بالا برود، و از دیواری به دیوار دیگر بپرد. شاهزاده از دستکش خود به عنوان وسیله ای برای جلوگیری از سقوط، به هنگام پایین آمدن از دیوار، استفاده می‌کند. الیکا نیز نقش مهمی در اجرای بی نقص حرکات آکروباتیک ایفا می‌کند.

44328828274009751025.jpg

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، الیکا می‌تواند به پرینس کمک کند تا مسافت بلندتری را بپرد، در صورت اشتباه او را نجات دهد و خود بسیار توانمند و سریع است. با پیشرفت بازی، پرینس می‌تواند دانه های نور ( Light Seed ) را جمع آوری کند. این دانه های نور امکان استفاده از قابلیت های خاصی را برای الیکا فراهم می‌کنند که به او اجازه می‌دهد به نواحی مختلف دنیای بازی، دسترسی پیدا کند. این قابلیت ها، لوح های خاصی را فعال می‌کنند که چنانچه پرینس و الیکا بر روی آنها قرار بگیرند، می‌توانند با استفاده از جادو، حرکات ویژه ای را انجام دهند.

74451013009723605429.png

17467888910552186614.jpg

هزار سال پیش، جهان در تعادل به سر می‌برد. نوری از بهر هر تاریکی و تاریکی از برای نور – اما خداوند تاریکی، اهریمن، حریص بود و ارتش پلیدش را چون سایه ای برای سیطره بر جهان، به پیش راند. Ormazd، خداوندگار نور، به امید صلح از نزاع با برادرش کناره گیری نمود. اما با پیشروی اهریمن و تسخیر شهر نور، Ormazd وادار شد به آنچه تمایلی نداشت تن دهد. گیتی به نزاعی ناخواسته کشیده شد.

38060244951917325734.jpg

Ormazd و قوم Ahura، جنگجویان نور، که توان مقابله در برابر ارتش عظیم Ahriman را نداشتند، کشته شدند. اما Ormazd توانست Ahriman را فریب دهد و وی را برای ابدیت در درون درخت زندگی، اسیر سازد. با اتمام جنگ، توجه Ormazd به ویرانی ها معطوف گشت. فجایعی که همه حاصل اقدام دیر هنگام او بود. ناتوان از روبروشدن با عواقب کارهایش، به جهان و جهانیان پشت کرد و آنان را به مقصد ستارگان ترک گفت.

26553429881709237749.jpg

قوم اهورا هزار سال از درخت مراقبت نمود. اما با گذشت زمان، ایمانشان سست و نیرویشان محو شد. قلمرویشان به ویرانه بدل گشت و تعدادشان رفته رفته کاهش یافت. حال نجوای اهریمن از زندانش به گوش می‌رسد و مقدر شده تا سرنوشت جهان بار دیگر تغییر کند.

37713201164560743602.jpg

- Prince of Persia manual

بازی در ایران باستان جریان دارد، در سرزمینی که زرتشتیت، دین اصلی به شمار می‌رود. در مرکز این قلمرو، بنای معبدی قرار گرفته که Ormazd، خداوند نور و روشنی، برادرش Ahriman را در آن زندانی کرده است. اسارت اهریمن به دلیل هدفش برای تسخیر سرزمین بود. در ابتدا، Ormazd از نزاع با اهریمن کناره گیری کرد. به این امید که شاید اگر اهریمن با مقاومتی روبرو نشود، از درگیری صرف نظر کند. اما دیری نپایید که Ormazd مجبور شد برعلیه اهریمن اقدام کند زیرا او سرزمین های بسیاری را تحت امر خود در آورده و فساد خود را در آنها حاکم کرده بود. Ormazd با کمک قوم Ahura موفق شد اهریمن و نیروهای پلیدش را در معبد اسیر سازد. پس از این همکاری، Ormazd، تحقیر شده از بابت پیش بینی اشتباه خود و اینکه نتوانسته بود سریعتر اقدام کند، جهان را ترک کرد.

94028791908544022622.png

شاهزاده (Prince): شخصیت اصلی داستان، یک دزد ولگرد که در حالیکه در جستجوی قاطرش بود، ناخواسته وارد این ماجرا می‌شود.

الیکا (Elika): آخرین شاهدخت اهورائیان، قومی باستانی که در سرزمینی دورافتاده در پرشیا ساکن اند. او مالک قدرت روشنایی است.

اهریمن (Ahriman): خداوند تاریکی، که توسط اهورائیان حبس شده بود، او اکنون رها شده و قلمروی آنان را با سیاهی خود پوشانده است.

پادشاه سوگوار (the Mourning King): پدر الیکا، آخرین پادشاه اهورائیان، که برای بازگرداندن دخترش از مرگ، اهریمن را آزاد کرد و در آخر از سربازان اهریمن شد.

شکارچی (the Hunter): یکی از سرلشکران اهریمن که خود زمانی یک شاهزاده بود.

کیمیاگر (the Alchemist): یکی دیگر از سرلشکران اهریمن، که زمانی از اهورائیان بود.

معشوقه (the Concubine): تنها سرلشکر مونث اهریمن که در گذشته یک سیاستمدار اغواگر بوده است.

جنگجو (the Warrior): چهارمین سرلشکر اهریمن که پیش از فروختن روح خود، بر شهر نور حکومت می‌کرد.

اهورامزدا (Ormazd): برادر اهریمن و خداوند روشنی.

47976429561974241794.png

45881709993353490536.jpg


شاهزاده ای جدید، یک دزد و ماجراجوی ولگرد، فردی که تنها لقب "شاهزاده" را به یدک می‌کشد ناخودآگاه وارد سرزمینی ممنوعه می‌شود. قلمرویی سحرآمیز از زیبایی، که در مرکز آن درختی عظیم به نام درخت زندگی قرار دارد. خدای کهن تاریکی، اهریمن، پس از نزاعی به ابعاد کیهان با برادرش، Ormazd، در داخل درخت اسیر شد. زمانی که شاهزاده فرا می‌رسد، پدر الیکا، پادشاه سوگوار ( the Mourning King )، اهریمن و نیروهای پلیدش را برای احیای دخترش آزاد می‌کند و فساد اهریمن، جهان را در برمی‌گیرد. شاهزاده که شاهد ماجراست آماده ی رزم می‌شود و برای جبران اشتباهات گذشته اش، علیه فساد اهریمن می‌جنگد.


The wind is free, but the sand goes where it is blown. Unaware of the world around it
Whirling on the breath of the Gods, at the mercy of the storm that engulfs it
?What is one grain of sand in the desert? One grain amongst the storm

Opening Narration-


51836557668610735178.jpg


Prince of Persia بدین سان آغاز می‌شود که شاهزاده در جست و جوی قاطر خود، فرح، در طوفان شنی سهمگین گرفتار شده است. او پس از تحمل سختی ها توانسته بود از مقبره ای سرقت کند و حال تصمیم داشت با ثروتی که به چنگ آورده ، خوش بگذراند؛ ثروتی که قاطرش آنرا حمل می‌کرد و حال در میان طوفان شن ناپدید شده. وی که نمی‌تواند از میان طوفان راه خود را به درستی تشخیص دهد، تعادل خود را از دست داده و به پایین دره ای پرت می‌شود. در همین هنگام، دختری خوش سیما را به طرزی غیر معمول ملاقات می‌کند. شاهزاده کنجکاو با تعقیب وی در می‌یابد که نام دختر الیکا و او آخرین شاهدخت آن سرزمین و قوم اهوراست و به دلایلی در حال فرار از پدر و سربازان پدرش می‌باشد.

الیکا از شاهزاده می‌خواهد که هر چه سریعتر آنجا را ترک کند و اگر این دو با یکدیگر دیده نشوند، شاهزاده در امان خواهد بود. اما روح ماجراجوی شاهزاده مانع از بازگشت او می‌شود و او همچنان به تعقیب الیکا ادامه می‌دهد. سربازان پادشاه که گمان می‌کنند او قصد آسیب رساندن به الیکا را دارد، در حالیکه او بر روی پل ایستاده، آنرا خراب می‌کنند. شاهزاده که در حال سقوط به سمت مرگ است، ناگهان توسط الیکا و قدرت های جادویی او، به طرز معجزه آسایی نجات پیدا می‌کند.

الیکا که متقاعد ساختن شاهزاده برای ترک آن محل را غیر ممکن می‌بیند از او می‌خواهد تا همراهیش کند. شاهزاده و الیکا به کمک یکدیگر، درب معبد را می‌گشایند و پرینس که هنوز باور دارد اهریمن یک افسانه است، وارد معبد می‌شود.

65552037346379975950.jpg

زمانی که به داخل معبد می‌رسند، با پدر الیکا مواجه می‌شوند که به آنها اخطار می‌دهد. پادشاه پس از شکست در مبارزه ای با شاهزاده، درخت زندگی را نابود و اهریمن را آزاد می‌کند.آزاد شدن اهریمن، معبد را به لرزه درمی‌آورد و دیوارها شروع به ریزش می‌کنند. شاهزاده و الیکا به سختی راه خود را از میان آوار پیدا می‌کنند و از معبد خارج ‌می‌شوند.

79466088122942433434.jpg

دنیای بیرون کاملا توسط اهریمن تسخیر شده و گرچه معبد هنوز توان نگهداری اهریمن را دارد اما به زودی اهریمن کاملا آزاد خواهد شد. الیکا توضیح می‌دهد که در هر منطقه از این قلمرو، زمین هایی حاصلخیز ( Fertile Grounds ) وجود دارد که قوم اهورا از آنها برای نگهداشتن اهریمن درون معبد استفاده می‌کردند و اگر بتوانند به آنها برسند، شاید بتوانند اهریمن را متوقف کرده و دوباره زندانی کنند.

شاهزاده و الیکا خود را به یکی از زمین های حاصلخیز می‌رسانند و در آنجا، الیکا با استفاده از قدرت خود، زمین را التیام می‌بخشد و فساد اهریمن را از آن منطقه می‌زداید. الیکا شاهزاده را متقاعد می‌کند که برای متوقف کردن اهریمن، همه ی زمین ها باید تطهیر شوند. آنان همچنین برای تطهیر هر کدام از مناطق با یکی از چهار رهبر ارتش اهریمن، به نام های شکارچی ( the Hunter )، کیمیاگر ( the Alchemist )، جنگجو ( the Warrior ) و معشوقه ( the Concubine ) مواجه می‌شوند. این چهار تن به همراه اهریمن در درخت زندگی، محبوس بودند.

24482392949201978076.jpg

در حالیکه پرینس و الیکا از ناحیه ای به ناحیه ی دیگر می‌روند، گذشته الیکا فاش می‌شود.او در گذشته مادر خود را از دست داده و این اتفاق باعث تغییر خلق و خوی پادشاه شد. اما در جریان اتفاقی، الیکا نیز کشته می‌شود. پادشاه که تحمل غم مرگ تنها فرزندش را نداشته، روحش را به اهریمن فروخته و با اهریمن معامله می‌کند که در برابر آزاد کردن او، اهریمن دخترش را به وی بازگرداند. در نتیجه پادشاه، ماموریت پیدا می‌کند تا درخت زندگی را نابود کند و عصاره ی حیات درخت را به الیکا بدهد تا او زنده شود. الیکا تاریخ سرزمینش را نیز برای پرینس بازگو می‌کند. اینکه چطور افراد برای رسیدن به تمایلات خود، روح خود را به اهریمن فروختند و تبدیل به تباه شدگان گشتند.

پس از اینکه تمامی نواحی از پلیدی اهریمن تطهیر شد، شاهزاده و الیکا به معبد باز‌می‌گردند تا اهریمن را کاملا متوقف سازند. درون معبد، پادشاه سوگوار که کاملا به خدمت اهریمن در آمده بار دیگر مانع آنها می‌شود. پرینس به کمک الیکا موفق می‌شود او را شکست دهد اما پادشاه پس از شکست، نام الیکا را فریاد می‌زند و خود را به درون تباهی اهریمن پرت می‌کند.

40552238342121952750.jpg

ناگهان از درون تباهی، اهریمن سر برون می‌آورد و به شاهزاده و الیکا حمله می‌کند. پرینس و الیکا به سرعت و در حالیکه سعی می‌کنند ضربات اهریمن را دفع کنند، خود را به زمین های حاصلخیز درون معبد می‌رسانند. پس از التیام هر زمین، اهریمن تضعیف می‌شود و حملاتش شدت می‌یابد.

پس از التیام آخرین زمین، الیکا و پرینس خود را به لوح های جادویی می‌رسانند تا درخت زندگی را احیا کنند. با فعال شدن آخرین لوح، شاهزاده و الیکا که در میان هوا معلق هستند، توسط اهریمن بلعیده می‌شوند. الیکا نیز در درون اهریمن، از تمام قوای خود استفاده می‌کند و اهریمن از درون متلاشی شده و درون درخت حیات زندانی می‌شود.

65114764317212499924.jpg

پلیدی اهریمن محو می‌شود و شاهزاده و الیکا پیروز می‌شوند. شاهزاده با خوشحالی بر می‌خیزد اما با دیدن چهره ی الیکا به تمام ماجرا پی می‌برد؛ هدف نهایی هنوز محقق نشده است. تمامی این مشقات بدین خاطر بود که الیکا بتواند اهریمن را برای همیشه محبوس سازد. الیکا که حیاتش معلول رهایی اهریمن است. شاهزاده دیر متوجه وقایع می‌شود. " متاسفم. حق انتخاب در دست تو نیست" الیکا برای ایجاد آخرین سد در برابر اهریمن، از آخرین قدرت باقی مانده در وجودش که همان عصاره ی حیات درخت است، استفاده می‌کند و بر زمین می‌افتد و پرینس، سراسیمه به سمت او می‌دود.

03726199718067712935.jpg

شاهزاده، پیکر بی جان الیکا را در آغوش می‌گیرد و در حالیکه از معبد خارج می‌شود، داستان به پایان می‌رسد.

33625838947341393801.png

58353346447869351439.jpg

پرینس، الیکا را به خارج از معبد برده و بر روی مقبره ی مادرش قرار می‌دهد. شاهزاده ی شوخ طبع و بذله گو، ساکت و آرام شده است. به ناگاه رویایی را که پیشتر در مورد معامله پدر الیکا با اهریمن، دیده بود، دوباره می‌بیند و نیز سخن الیکا را به یاد می‌آورد که این رویاها از سمت Ormazd هستند، نه از سمت اهریمن.

44958270509141086561.jpg

پرینس لحظه ای درنگ می‌کند، بر گیسوان الیکا دست می‌کشد و پیش خود تصمیمی می‌گیرد. به مانند تمام اختلافات شاهزاده و الیکا در طول این مدت در مورد سرنوشت و اراده، شاهزاده هم اکنون این انتخاب را دارد که سرنوشت را پذیرفته و محل را ترک کند. اما او که عاشق الیکا شده تصمیم می‌گیرد بار دیگر اهریمن را برای احیای الیکا، آزاد سازد.
در محوطه ی خارج از معبد، چهار درخت کوچک به نشانه ی چهار منطقه ی این قلمرو وجود دارد. شاهزاده به اولین درخت نزدیک می‌شود؛ نجوای آرام اهریمن به گوش می‌رسد. پس از شکسته شدن درخت اول، صدای اهریمن رساتر می‌شود که او را به آزاد کردنش تشویق می‌کند. پرینس به سختی خود را به آخرین درخت رسانده و آنرا می‌شکند. با شکسته شدن درختان، درب معبد به آرامی باز می‌شود. شاهزاده به درون معبد بازمی‌گردد؛ این درخت حاصل تحمل این همه سختی است و تنها مانع حیات الیکا. شاهزاده شمیشرش را از نیام می‌کشد و درخت حیات را قطع می‌کند.

درخت به دو نیم می‌شود و شاهزاده در حالیکه عنصر حیات درخت را در دست دارد، از معبد خارج می‌شود و نور را بر بالین الیکا می‌برد. الیکا با اندوه بیدار می‌شود و از شاهزاده می‌پرسد "چرا؟" اما پاسخی نمی‌شنود.

02852459467698743205.jpg

پرینس در حالیکه الیکا را در آغوش دارد، در میان صحرا قدم بر‌می‌دارد. در دور دست، معبد فرو می‌ریزد. غباری سیاهرنگ و چهره‌ی اهریمن که در میان غبار، قابل تشخیص است، از معبد خارج شده، دشت را در برمی‌گیرد و شاهزاده و الیکا در میان غبار محو می‌شوند.

36662260329326668736.jpg


26167686174963416752.png
Prince of Persia - 2008 Soundtrack موسیقی متنی تبلیغاتی است که توسط Stuart Chatwood و Inon Zur برای بازی Prince of Persia تهیه شده است.

A fight of Light & Darkness 02:10

Entering the Canyon 02:09

The Observatory 02:04

High Castle 02:04

The Temple of Life 00:42

Down the Lava Rift 02:17

Healing Ground 02:27

The Alchemist 00:47

Hope is lost 00:55

Main theme 02:30
14035080014964544087.jpg

68796086191606716107.png
بازی توسط اکثر منتقدان مورد تمجید قرار گرفت و توانست نمرات 81%، 85% و 82% را کسب کند. Hilary Goldstein، نویسنده‌ی IGN از بازی به دلیل آکروباتیک و مبارزه‌ی ساده و در عین حال تماشایی، تعریف کرد اما همچنین افزود که بازیکن باید با تغییرات کنار بیاید تا عاشق این عنوان بشود. Goldstein همچنین الیکا، شخصیت دوم بازی، را به عنوان یاری سودمند در طول گیم‌پلی و شخصیتی دوست داشتنی تحسین کرد. منتقد GameSpot نیز عقیده‌ی مشابهی داشت و به علاوه از طراحی هنری فوق‌العاده‌ی بازی تمجید به عمل آورد.

با این حال، جمع کثیری از منتقدین، بازی را به خاطر سادگی بیش از اندازه مورد انتقاد قرار دادند. Eurogamer بازی را " اثری ضعیف و با تکرار بیش از اندازه اما با تکنولوژی خارق‌العاده و مکانیک‌های جذاب" توصیف کرد. 1up.com نیز، از ذات آزمون و خطای بخش پلتفرمینگ انتقاد کرد.

در زمینه‌ی طراحی هنری و گیم‌پلی، مقایسه‌های بسیاری با سایر عناوین صورت گرفت. Prince of Persia با عناوینی شامل Mirror’s Edge و Assassin’s Creed از لحاظ پلتفرمینگ خاص و مبارزات مبتنی بر زمان، Ico & Shadow of the Colossus از حیث جهان باز و مبارزات بی‌شمار و Okami به خاطر طراحی آبرنگ مانند، مقایسه شد.

45738242983295313754.png
آمار منتشر شده توسط Ubisoft نشان می‌دهد که Prince of Persia تا ماه ژانویه 2009، بیش از 2.2 میلیون نسخه در سرتاسر جهان به فروش رسانده است.

36072830499573592717.png
در تاریخ 19 فوریه 2009، جایزه‌ی موفقیت برجسته در انیمیشن در طی دوازدهمین مراسم سالانه‌ی جوایز هنر‌های تعاملی به Prince of Persia اعطا شد.
 
آخرین ویرایش:

PrinceofPersiα

کاربر سایت
Jul 4, 2006
3,462
خوب با توجه به اینکه داریم تمام مطالب مربوط به Prince of Persia را اینجا جمع می کنیم، دیدم خوبه که داستان بازی Forgotten Sands هم اضافه بشه.
این لینک تاپیکی هستش که Kasra-M جان زحمت کشیده و داستان این نسخه را به صورت خیلی کامل نوشته :
http://forum.bazicenter.com/thread54296/
 
آخرین ویرایش:

Justiciar

کاربر سایت
Jul 13, 2012
1,472
بخش گیم پلی و پیش زمینه ی داستانی اضافه شد.
به زودی بیوگرافی تمام شخصیت های بازی + داستان

تیزر تریلر Prince of Persia

[video=aparat;sFwdZ]http://www.aparat.com/v/sFwdZ[/video]​
 
آخرین ویرایش:

genesis007

کاربر سایت
May 16, 2010
1,294
نام
shahab
سلام. به همه دوستان خسته نباشید می گم.:d

من هنوز بازی popرو جزو 5 بازی محبوبم به حساب می ارم. واقعا 3گانه شماره های شن های زمان عالی بود.ولی شماره بعد اون با همه ی تکنیک های جدیدش اصلا به هم حال نداد. شن های فراموش شده ام بد نبود ولی به 3 گانه شماره اش نمی رسید.
 

Justiciar

کاربر سایت
Jul 13, 2012
1,472
داستان اضافه شد
داستان اپیلوگ رو هم به محض دیدن ویدئو ها اضافه می‌کنم
قصد داشتم اول بیوگرافی شخصیت ها را اضافه کنم که متاسفانه در بعضی موارد مطالب خیلی زیاد یا خیلی کم بودند که سعی می‌کنم تا جاییکه امکانش هست، کامل بنویسم
اگر جایی اشکال و نقصی هست خوشحال میشم به بنده اطلاع بدید که هر چه سریعتر اصلاح کنم

یک نکته ای رو هم که فراموش کردم ذکر کنم، این اطلاعات، ترجمه ی صفحه ی بازی در PoP wikia هست.البته با تغییرات بسیار فقط در بخش داستان به دلیل نقص زیاد.
به بقیه بخش ها هم، یک یا دو خط اطلاعات اضافه خواهد شد.و بعد از اینکه همه ی قسمت ها کامل شدند، به صورت PDF در دسترس عزیزان قرار خواهد گرفت

و در آخر به دوستان توصیه می‌کنم قالب سیاه رو برای مطالعه ی متن انتخاب کنند.Epic تر به نظر میاد
 
آخرین ویرایش:

Grey Warden

Dragon Age Scholar
Loyal Member
Sep 13, 2006
6,427
نام
مجتبی
داستان WW بی نظیر بود,هنوز که بهش فکر میکنم هنگ میکنم!!:-b
همون اول بازی که تو جنگ با شادی و نجات کایلینا پرینس ماسک دار میبینیم بعدا میفهمیم این خودمونیم که از آینده اومدیم مغز آدم رو میترکوند!!
ولی هیچ وقت با T2T اونقدرا حال نکردم,مرگ کایلینا خیلی چیپ بود,بیشتر به خاطر این بود که فقط یه عشق واسه پرینس باشه و جنگ زنونه در نگیره در حالی که از این پتانسیل خیلی میتونستن استفاده کنن,قسمتهای مخفی کاریش هم آفساید بود خدایی,اصلا نیاز به این قسمتها نداشت!!!!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر