بحث و تبادل نظر در مورد سری Prince Of Persia

بهترین نسخه ی این سری(نسخه های Arcade را شامل نمی شود)


  • مجموع رای دهنده‌ها
    164

PrinceofPersiα

کاربر سایت
Jul 4, 2006
3,462
لعنتی به بازی های ماست الان عادت کردم دیگه نمی تونم راحت پرنس بزنم ، SoT و WW خیلی سختن لامصبا . TT باز آسون تر بود .

SoT که واسه من سخت نیست!:D (شده تو یه هفته، دوبار، سه بار هم تمومش کرم!:-" )
ولی WW بعضی جاهاش واقعا سخت میشه:-s
یه باس هم داره که اسمش گیریفین ـه. کشتن داهاکا واسه من راحت تر از اینه!#:-s
***********************
دوستان یه سر به این سایت بزنین:Prince of Persia: Original Trilogy | Modding Community; News
تریلوژی های قدیمی رو برا دانلود داره.انصافا خیلی بازی خوبی بودن زمان خودشون

پیشنهاد می کنم اگه سمت نسخه های قدیمی می رید،سمت Prince of Persia 3D نرید که اعصابی از جنس فولاد می خواد!!
یه لبه دیوار یا یه طناب را بگیرید، قبلش چند بار باید بیافتید!! مرحله های آخرش هم همش تو آسمون هاست!8-|
ولی یه خوبی داره، اینه که هر جا خواستید می تونید سیو کنید!:D
 
آخرین ویرایش:

sog_eros

کاربر سایت
Jan 15, 2010
470
نام
شادی
یوبی سافت کمپانی عجیب و غربیه!
CG هایی می‌سازه که هوش از سر می‌پرونه. نمی‌دونی آیا کارگردان‌های مطرح سینما هم قادر به ساختنش هستن یا نه!
و در کنار این عناوین بزرگ چیزهای مثل Spartacus با گرافیک اسف بار می‌ده بیرون! بازی مایکل جکسونو با تم کودکانه می‌سازنه عرضه می‌کنه!
کارای این شرکت اعجاب برانگیزه! در وهله‌ی اول هم CGها و خرج‌های بیش از اندازه اونه.
جالب این‌جاس که این CGها تنها جنبه تبلیغی دارن و هیچوقت در پایان بازی‌ها حتی یه دقیقه CG ندیدیم.

سیاست‌های این شرکت هم زیادی هوشمنداست.
 

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
SoT که واسه من سخت نیست!:D (شده تو یه هفته، دوبار، سه بار هم تمومش کرم!:-" )
ولی WW بعضی جاهاش واقعا سخت میشه:-s
یه باس هم داره که اسمش گیریفین ـه. کشتن داهاکا واسه من راحت تر از اینه!#:-s

همون ب بسم الله WW که اون زنیکه رو باید بکشی هم برا من سخته الان :| :D
 

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
این WW رو من هیچ وقت نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم. از یه طرف اتمسفر سنگین و داهاکا و فضاسازی فوق العاده ای داشت ولی این طراحی مپاش جوری بود که من بعد 3-4 ساعت بازی کلا گم میشدم تو بازی.براتون پیش اومده یا من اولین نفرم؟:|
 

PrinceofPersiα

کاربر سایت
Jul 4, 2006
3,462
این WW رو من هیچ وقت نتونستم باهاش ارتباط برقرار کنم. از یه طرف اتمسفر سنگین و داهاکا و فضاسازی فوق العاده ای داشت ولی این طراحی مپاش جوری بود که من بعد 3-4 ساعت بازی کلا گم میشدم تو بازی.براتون پیش اومده یا من اولین نفرم؟:|
دفعه اول که بازی می کردم، به خاطر یه قسمتش قشنگ یه هفته علاف بودم!:|
کل مپ را زیر و رو کردم ولی بعدا فهمیدم که زمان را باید به آینده می بردم ( در حالی که جایی تو نقشه مارک شده بود، نوشته بود Past )
یه جایی هم بود که به خاطر دوربین نمی فهمیدی کجا باید بری!!:|
***********************
همون ب بسم الله WW که اون زنیکه رو باید بکشی هم برا من سخته الان
yahoo_22.gif
biggrin1.gif
اسمش هم جالب بود! Shahdee که یه جورایی همون شادی خودمون میشه :D
 

Destruction

The Death Fleet Descends
Loyal Member
Jun 12, 2010
8,152
نام
Blue Shadow
اون جاهاش که باید تو باغ‌ها زمان رو عقب جلو میکردی مسیر آب رو درست میکردی مرد افکن بود و هست و خواهد بود :D
 

PrinceofPersiα

کاربر سایت
Jul 4, 2006
3,462
شاهزاده ایرانی : شن های زمان (مقدمه)

توسعه دهندهUbisoft Montreal
ناشرUbisoft
طراحJordan Mechner
نویسندهJordan Mechner
موتور بازیJade
پلتفرم (ها)Windows
PlayStatin2
Xbox
GameCube
GameBoyAdvance
PlayStation3
ژانرPlatformer, Action-Adventure , Hack & Slash
تاریخ عرضه6 نوامبر 2003
256px-Sands_of_time_cover.jpg

بازي شاهزاده ايراني : شن هاي زمان يك بازي اكشن-ادونچر سوم شخص مي باشد كه توسط Ubisoft منتشر شده است. اين بازي در تاريخ 21 نوامبر 2003 منتشر شده و ريبوت بازي شاهزاده ايراني ساخته جردن مكنر در سال 1989 مي باشد كه نقطه عطفي در اين سري از بازي محسوب مي گردد.

شن هاي زمان توسط Ubisoft Montreal توسعه داده شد و اونها تونستن به صورت موفقت آميزي مكانيسم اصلي پلتفرمر را به نسل سه بعدي انتقال و توسعه بدهند. قبل تر انتقال بازي به حالت 3 بعدي توسط كمپاني Learning انجام شده بود و بازي Prince of Persia 3D در سال 1999 منتشر شد، اما با وجود استقبال خوب اوليه موفق به فروش كافي نشد و كمپاني مسئول سه گانه اصلي درب هايش بسته شد. بازي به خاطر طراحي بصري، مكانيزم عالي بازي و داستان جذاب مورد ستايش قرار گرفت و چندين جايزه از مجلات و سايت ها دريافت نمود. (لیست جوایز : 1 و 2 و 3 و 4 )

اين بازي براي PC ، Playstation2 ، GameCube ، Xbox و بعدها به صورت 2 بعدي براي GameBoyAdvance و موبايل ها منتشر شد. موفقيت شن هاي زمان عاملي براي انتشار بازي هاي PoP:Warrior Within و PoP:The2Thrones در سالهاي 2004 و 2005 و PoP:ForgottenSands در سال 2010 شد. همچنين نسخه HD بازي شن هاي زمان بر روي PlayStation Network براي PlayStation3 در تاريخ 16 نوامبر 2010 منتشر گرديد.

داستان بازی :
شارامان پادشاه ایران همراه با پسرش که به نام شاهزاده ایرانی شناخته می شود در حال عبور از هند به سرزمین آزاد، شهری را با کمک وزیر خیانت کار ماهاراجه تسخیر می کنند. در هنگام نبرد شاهزاده به دنبال کسب افتخار در اولین نبردش به سمت خزانه ماهاراجه می رود. جایی که گنجینه شن های افسانه ای زمان که شامل ساعت شنی و خنجر زمان می شود، در آنجا قرار داشتند. شاهزاده پس از برداشتن خنجر سریع متوجه میشه که می تواند زمان را به مقدار اندکی به عقب برگرداند. وقتی که شاهزاده خنجر را به پدرش نشان می دهد، وزیر خائن می خواهد خنجر را از او بگیرد ولی پادشاه شارامان جلوی او را می گیرد. در ادامه سفر آنها همراه با ثروت به غنیمت گرفته شده از ماهاراجه و همچین دختر زیبای او، شاهزاده فرح به سمت آزاد می روند.


ادامه دارد ...

این مطلب ترجمه ویکی پدیاست. اگه حال و حوصله ای بود و زمان بهم اجازه داد، سعی می کنم بقیه اش را هم ترجمه کنم.
 
آخرین ویرایش:

Justiciar

کاربر سایت
Jul 13, 2012
1,472
از نظر من نسخه چارم خیلی مسخره بود :D اصلا خوشم نیومد.

خوشحال میشم دلایلتون رو بدونم.
به شخصه فکر میکنم این نسخه بین گیمرهای ایرانی خیلی Underrated شده است.

دوستان اگر زمانی یوبیسافت تصمیم به ادامه‌ی این سری گرفت ( احتمالا بعد از عرضه ی AC 57 ) ترجیح میدید سه‌گانه شن‌های زمان ادامه پیدا کنند یا سری ریبوت شده؟ :-/
 
آخرین ویرایش:

PrinceofPersiα

کاربر سایت
Jul 4, 2006
3,462
موسیقی بازی

Stuart Chatwood عضو گروه راك كاناداييِ The Tea Party به عنوان آهنگساز بازي در اوايل سال 2002 انتخاب شد. او در انتهاي سال 2002 طراحي و نوشتن را شروع كرد و پروسه ضبط را در ژانويه 2003 شروع كرد. در پروسه نوشتن، آهنگساز و ويالونيست ايراني، علي تجويدي و بيژن مرتضوي و گروه اوود Le Trio Joubran حضور داشتند. از خانم Maryam Tollar به عنوان خواننده استفاده گرديد. ساند تركهاي بازي شاهزاده ايراني : شنهاي زمان توسط Nippon Colombia در ژاپن در تاريخ 3 نوامبر 2003 منتشر شد. برخي از تركها همراه با تركهاي ديگر از بازيهاي PoP:WarriorWithin و PoP:The2Thrones كه ساخته Chatwood بودن، در نوامبر 2005 توسط Ubisoft منتشر گرديد. در ادامه این لیست را مشاهده می کنید :

No.
TitleLength
1."Welcome to Persia"1:02
2."Introducing the Prince"1:39
3."Call to Arms"0:39
4."Prelude Fight"1:34
5."A Dagger Is Found"0:36
6."A Princess Is Stolen"1:08
7."Behold the Sands of Time"2:45
8."Start Running"0:28
9."Discover the Royal Chambers"1:57
10."Dreamtime"0:41
11."A Question of Trust"0:52
12."Father Is That You?"0:31
13."Attack of the Sand Griffins"1:15
14."Don't Enter the Light"2:02
15."Enter the Royal Palace"1:26
16."A Long Way Up"1:04
17."A Vision"0:07
18."Royal Baths"1:45
19."A Bad Dream"0:58
20."Chaos in the Zoo"1:44
21."Lost in the Crypts"1:47
22."Farah Enlightens the Prince"2:29
23."A Brief Oasis"0:59
24."Awake"0:36
25."Trouble in the Barracks"1:47
26."Library"1:42
27."The Prince Hesitates..."1:08
28."Tower of Dawn"1:34
29."Farah Perishes"1:10
30."At What Cost"0:22
31."Reverse the Sands of Time"3:03
32."The Battle Begins"0:17
33."The Vizier Must Die"0:59
34."Finish the Vizier"0:43
35."Farewell Princess"3:08
36.
"Time Only Knows"4:20


stuart Chatwood




دیدم این بخش کوتاه هست و همچنین حضور علی تجویدی و بیژن مرتضوی شاید برای برخی دوستان جالب باشه، این قسمت را ترجمه کردم.
********************************************************
- - -ویرایش - - -

دوستان اگر زمانی یوبیسافت تصمیم به ادامه ی این سری گرفت (احتمالا بعد از عرضه ی AC 57) ترجیح میدهید سه گانه شن های زمان ادامه پیدا کنند یا سری ریبوت شده؟
در نظر من داستان شن های زمان تموم شده هستش و در حقیقت نمی تونم تصور کنم که چه جوری می خوان داستان را ادامه بدن و بهتره که همون ریبوت را ادامه بدن.
شاید برخی از دوستان از نسخه 2008 خوششون نیومده باشه. ولی این بازی پتانسیل این را داشت که تبدیل به یه بازی بزرگ بشه. به خاطر داشتن همین پتانسیل، دوست دارم که ریبوت ادامه پیدا کنه .
البته اگه بتونن یه داستان درست و درمون برای شن های زمان هم بنویسن هم استقبال میشه ولی خوب نگرانی من همین داستان بازیست.
 
آخرین ویرایش:

Daedalus

کاربر سایت
Apr 8, 2010
12,576
نام
فرهود
کلاً سری رو ریبوت کنن ، اون نسخه 2008 هم ادامه ندن . انقدر افسانه های خفن خاورمیانه ای هست که میتونن ازشون الهام بگیرن ! مثلاً می تونن در مورد خود قالیچه ی سلیمان یه بازی بسازن . اتفاقا خیلی هم باحال میشه :D
 

Justiciar

کاربر سایت
Jul 13, 2012
1,472
در نظر من داستان شن های زمان تموم شده هستش و در حقیقت نمی تونم تصور کنم که چه جوری می خوان داستان را ادامه بدن و بهتره که همون ریبوت را ادامه بدن.
شاید برخی از دوستان از نسخه 2008 خوششون نیومده باشه. ولی این بازی پتانسیل این را داشت که تبدیل به یه بازی بزرگ بشه. به خاطر داشتن همین پتانسیل، دوست دارم که ریبوت ادامه پیدا کنه .
البته اگه بتونن یه داستان درست و درمون برای شن های زمان هم بنویسن هم استقبال میشه ولی خوب نگرانی من همین داستان بازیست.

من هم نظرم همینه، The Forgotten Sands نشون داد که ساخت Prequel برای سه‌گانه فقط ارزش سری رو پایین میاره و ادامه دادن سری رو به جلو هم مستلزم اتفاقاتیه (مثل زنده شدن دوباره‌ی وزیر یا ایجاد یک شکاف زمانی و ... ) که داستان اصلی رو خدشه دار میکنه.
 
آخرین ویرایش:

Outer Heaven

کاربر سایت
Apr 21, 2011
4,317
هر چی میسازن cell shade نباشه. یه گرافیک خفن با اتمسفر WW .نسخه 2008 با اینکه از لحاظ هنری به نظرم جز 3 بازی نسله ولی اصلا حس و حال نسخه های قبل رو نداشت.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر