راهنمای قدم به قدم Metro Last Light (تمام فارسی)

BigMafiaBoy

همه چیز آرومه :D
کاربر سایت
Mar 3, 2011
608
نام
رضا محمد میرزائی
metro_last_light.jpg


Metro;Last Light
genre: shooter
developer: 4A Games
publisher: Deep Silver / Koch Media
platform: PC, XBOX360, PS3
rated: PEGI: Age 18+ / ESRB: Matur

با سلام به دوستان. در این تاپیک سعی بر این داریم تا راهنمای قدم به قدمی هرچند مختصر در اختیار بازیبازانی که هنوز Metro :Last light را بازی نکرده اند یا در مراحلی از آن با مشکل رو به رو شده اند آماده کنیم. در این راهنما تمام بخش های بازی به تصویر کشیده می شود. لازم به ذکر است که این راهنمای قدم به قدم شامل بخش های مختلفی از بازی می شود که نمونه هایی از آن را می توان تروفی ها و Dartyom Diary Pages نام برد.خب بهتر می بینیم تا راهنمای بازی را با کمی راهنمایی در مورد مبارزه با دشمنان (هیولاها/Monester) شروع کنیم.

615596559.jpg



چگونه با دشمنان سرسخت (Monester) ها بجنگید...
مبارزه با هیولاها می تواند بسیار سخت و طاقت فرسا باشد اگر گلوله و Pack سلامتی نداشته باشید، تمام هیولاها برای آنکه صدمه ای به Artyom وارد کنند همواره به او نزدیک و نزدیک تر می شوند، همین عامل می توان بزرگ ترین نقطه ضعف آنها باشد اگر به خوبی از موقعیت های به دست آمده استفاده کنید. البته با بی دقتی هم می توان آنها را نابود کرد ولی برای آنکه کمترین میزان صدمه را ببینید و بیشترین صدمه را وارد کنید باید با دقت کامل حرکات آنها را پیش بینی کنید. هر یک از سلاح های گرم موجود در بازی برای خود ضعف و خوبی هایی دارند، یکی از بهترین سلاح های موجود در بازی شاتگان (Shotgun) است که بیشترین صدمه ممکن را وارد می کند. البته این سلاح بهترین کارکرد خود را از نزدیک دارد و کارای بالایی در مسافت های طولانی ندارد. برای آنکه از شاتگان که بهترین سلاح برای نابود کردن هیولاهاست از قابلیت بیشتری برخوردار باشد، باید این سلاح را Upgrade کنید و در صورت امکان این وسیله را از دو لول به چهار لول تبدیل کنید، با این کار دیگر موجودی در مقابل شما قد علم نخواهد کرد. البته می توان از سلاح های دیگر برای نابود کردن هیولاها استفاده کنید، در حقیقت می توانید با سلاح های قدرتمندی که در جای جای بازی وجود دارند به جای شاتگان استفاده کنید، این سلاح های اغلب به صورت نصب شده بر روی واگن ها یا در سنگر ها قرار گرفته اند. در دست نوشته ها و محیط هایی که امن هستند در پی سلاح های بیشتر باشید، سازندگان وسایل مختلفی برای شکار دشمنان در بازی گنجانده اند که تنها مانع موجود مابین شما و آنها این است که باید به دنبال آنها باشید و محیط های باز را به خوبی جستوجو کنید.

615596574.jpg



در Metro Last Light هیولاهای مختلفی وجود دارند که هر کدام نقطه ضعف مخصوص به خود را دارند، به طور مثال یکی از این موجودات هیولاهای ماهی مانند هستند که بیشتر در مداب ها و مکان های مرطوب حضور دارند، گیمر برای اولین بار در راهVenice با آنها رو به رو می شود. در Chapter 16 تحت نام Sundown با این موجودات بیشتر رو به رو خواهید شد. این موجودات را می توان با هر سلاحی نابود کرد ولی بازهم بهترین سلاح ممکن برای نابود کردن آنها استفاده از شاتگان از فاصله نزدیک است. البته می توان از کلاشنیکف هم برای نابودن کردن آنها استفاده کرد، ولی استفاده از کلاشنیکف مهمات زیادی مصرف می کند که این عامل در مراحل حساس بازی بسیار دردسر آفرین می شود. این موجودات از ویژگی مخصوص برخوردار هستند، آنهم زره مخصوص است که باعث می شود هنگام استفاده از آن هیچ وسیله ای توان صدمه زدن به آنها را نداشته باشد، پس زمانی که آنها از اینگونه آیتم ها استفاده می کنند اقدام به کشتنشان نکنید. تا زمانی به صورت مخفی و با احتیاط از کنار Shrimp ها عبور کنید آنها به Artyom حمله نخواهند کرد، مگر اینکه با هر عمل عمدی یا غیر عمدی توجه این موجودات را جلب کنید. البته وسیله ای دیگر برای مبارزه با آنها وجود دارد و آنهم دینامیت است که قدرت تخریب بالایی دارد. برای آنکه آهسته و با احتیاط این مرحله را پشت سر بگذارید بهترین کار این است که از چاقو های مورد استفاده Artyom برای نابود کردن چنین موجوداتی استفاده کنید.

615596590.jpg


نوع دیگری از Monster در بازی وجود دارد که آنها را تحت عنوان عنکبوت های غول پیکر می توان نامگذاری کرد. عنکبوت های غول پیکر یا همان Radspiders ها تنها در تونل های خیس و نم دار که تنها چند بخش از بازی در انجا روایت می شود حضور دارند. این موجودات در حالت عادی زیاد خطرناک نیستند، تنها نکته مثبت در مورد آنها در بخش نقد و بررسی بی قاعده بودن آنهاست، این بی قاعده بودن باعث می شود تا مبارزه و مقابله با آنها تا حدودی سخت و عصاب خرد کن باشد. بهترین دشمن این موجودات نور و روشناییست، اگر در محیطی تاریک قرار دارد و آنها شما را مورد هجوم قرار داده اند بهترین وسیله نورافکن یا همان دستگاه نور پخش کن است که در مواقع اضطراری مورد استفاده واقع می شود. بهترین زمان ضربه زدن یه این موجودات زمانیست که آنها تازه از تخم بیرون آمده اند یا اینکه منتظر باشید تا حمله خود را انجام دهند سپس اقدام به شلیک گلوله بکنید، زیرا در این صورت بهترین کارایی را خواهید داشت. در طول بازی اگر محیط بازی را برای به دست آوردن مهمات و ایتم های مختلف جستوجو کنید با گستره وسیعی از عنکبوت های غولپیکر رو به رو می شوید که از قدرت زیادی برخوردار هستند، بهترین کار ممکن در چنین محیطی فرار و خارج شدن از انجاست زیرا مهماتی که دارید برای مراحل مهم تر بیشتر کاربرد دارد تا مبارزه با عنکبوت ها.

615596606.



یکی از آخرین هیولاهای بازی همان Demon ها یا موجودات پرنده ای هستند که در محیط های باز بیشتر به چشم دیده می شوند. برای مبارزه با این موجودات بهترین وسیله ممکن استفاده از سلاح های پر قدرت در کنار دقت بالاست که موفقیت را برای شما به ارمغان می آورد. به خاطر داشته باشید که آنها برای شکست دادن Artyom او را از زمین بلند کرده و به آسمان می برند و از حدود 10 متری بر روی زمین می اندازند برای اینکه بتوانید آنها را شکست دهید بهترین شیوع مبارزه این است که آنها را به سمت خودتان بکشید، هنگامی که می خواهند حمله کنند جایی پناه بگیرید، زمانی که بر روی زمین فرود آمدند به آنها حمله کنید.


Part 2

615761670.jpg


مبارزه و دوری از مردم....
در ابعاد گسترده ای از بازی، دشمنان Artyom اصلا" متوجه حضور او نمی شوند. در حقیقت آنها اصلا" نسبت به حضور شما در سایه ها واکنشی نشان نمی دهد، برای اینکه بازی را بدون دردسر پشت سر بگذارید بهترین شرایط انجام بازی این است که همیشه Artyom را از درون سایه ها به سمت هدف هدایت کنید. فقط زمانی تصمیم به نابودن کردن دشمنان بگرید که زنگ های اخطار روشن شده اند و چاره ای برایتان باقی نمانده است، البته اگر در محیط باز هستید می توانید به جای مبارزه با آنها از دید مخفی شوید تا وضعیت اضطراری به حالت عادی تبدیل شود.

615761686.jpg



به راحتی می توانید از دید دشمنان مخفی بمانید، اگر علاقه ای به ایجاد سر و صدا ندارید یا اینکه می خواهید بازی را به صورت مخفیکاری انجام دهید، بهترین کار استفاده از چاقوست که با اولین برخورد دشمنان را زمین گیر می کند. اگر دوست ندارید کسی را به عمد در طول بازی بکشید می توانید به صورت مخفیانه به آنها نزدیک شوید سپس با استفاده از گنداق چاقو به وی ضربه زده و او را بی هوش کنید.

615761702.jpg


واقعا" نیازی ندارد که دوباره خاطرنشان کنم که ماهیت کلی Metro Last Light ماندن در سایه و تاریکیست. همین نکته باعث می شود تا با رویکرد های مختلف بازی آشنا شده و از آنها به خوبی استفاده کنید. یکی از نکات مهم بازی این است که Artyom در اغلب موارد باید از نور و روشنایی دور باشد، اگر مجبور بودید از محیطی عبور کنید که توسط لامپ یا فانوس روشن شده اند حتما" منبع روشنایی را از بین ببرید. از نکات مهم در زمان از بین بردن منبع روشنایی این است که باید مطمئن باشید که در اطراف نگهبانی وجود نداشته باشد یا اگر وجود داشت به نحوی باید عمل کنید که توجه وی به عمل شما جلب نشود. اگر در مقابل چشمان نگهبان چراغ یا هر منبع روشنایی دیگر را خاموش کنید، این عمل به نشانه خطر بوده و وی زنگ خطر را به صدا در خواهد آورد. به دلیل آنکه Artyom نمی تواند دشمنان یا همان نگهبان های مرده(کشته شده) را جابه جا کند، باید منتظر شوید تا نگهبان به منقطه ای که فاقد نور و روشناییست (همان سایه) برود سپس او را در همان جا بکشید.
گاهی اوقات در طول بازی مجبور هستید تا با دشمنان به صورت مستقیم مبارزه کنید، در چنین شرایطی بهترین حالت ممکن استفاده از سلاح هاییست که کمترین صدا رو ایجاد کرده و در عین حال بیشترین تاثیر را داشته باشند. در تمام مراحل اولویت با کلت است زیرا می توان از صدا خفه کن استفاده کرد و به راحتی تمام مراحل را پشت سر گذاشت. برای مسافت های زیاد بهترین گزینه Machine Gun و برای طول( Range) کم هم شاتگان بهترین وسیله ممکن هستند. تمام دشمنان برای شما آیتم های مختلفی به همراه دارند که استفاده از آنها کمک بسیار زیادی برای بهبود شرایط Artyom است. استفاده از TNT بهترین گزینه برای نابود کردن دشمنان است، بخصوص زمانی که با تعداد زیادی از آنها رو به رو شده اید.

615887345.jpg


سلاح ها و تجهیزات ....
از همان شروع بازی Artyom می تواند 3 نوع سلاح گرم مختلف برای نابود کردن دشمنان با خود حمل کند، انتخاب سلاح های مختلف بستگی به شیوع و سبک مبارزه ای است که بازیباز انتخاب می کند. اگر می خواهید همیشه در سایه باشید و فقط در موراد اضطراری با دشمنان مبارزه کنید بهترین انتخاب ها می تواند Pistol در کنار تک تیرانداز و شاتگان باشد. اگر می خواهید به راحتی و در خفا Monester ها را نابود کنید بهترین انتخاب برایتان Rifle خواهد بود.

615887360.jpg


آیتم های مختلفی در محیط بازی وجود دارد که می توان با استفاده از آنها دشمنان را نابود کرد، این ایتم ها را می توان از دو طریق به دست آورد. یکی از آنها این است که محیط گسترده بازی را جستوجو کنید. یکی از راحترین راه های به دست اوردن آیتم های مختلف کشتن دشمنان بیشتر است. با هر کشتار می توان آیتم هایی که آنها از آن استفاده می کردند استفاده کنید. راه دیگر خریدن آیتم های مورد نیاز از مراکز فروش است که به وفور در ایستگاه های مختلف وجود دارد، هر چند آیتم های تنوع خاصی ندارند ولی مورد نیاز هستند و استفاده از آنها ضروریست.

615887376.jpg


از وسایل مختلفی برای نابود کردن دشمنان می توانید استفاده کنید، یکی از بهترین وسایل جانبی مورد استفاده خود من در طول انجام ماموریت ها چاقو بود که بهترین کارکرد را داشت. در حقیقت با این وسیله می توان به راحتی هر دشمنی را زمین گیر کرد، تنها نکته منفی در مورد چاقو میزان خطا رفتن آن است که بسیار زیاده بوده و در صورت خطا رفتن امکان شناسایی Artyom توسط دشمنان بسیار زیاد است. می توانید از نارنجک هم استفاده کنید ولی بهترین کاربرد نارنجک در مقابل توده عنکبوت ها و گروهان دشمنان است. هرگز این این وسیله برای نابود کردن یک دشمن استفاده نکنید، زیرا باعث می شوید تا دیگر دشمنان متوجه حضورتان شده و به سمت منبع صدا حرکت کنند.

615887392.jpg


صرفنظر از اینکه با چه روشی بازی را انجام می دهید، فرقی نمی کند که بازی را با حالت مخفیکاری انجام می دهید تا به صورت مستقیم با دشمنان مبارزه می کنید، نکته ای وجود دارد که باید مد نظر داشته باشید، آنهم این است که همیشه میزان پک های سلامتی و مهمات خود را در بهترین حالت ممکن نگه دارید. با داشتن چنین آیتم هایی دیگر ترسی از کشته شدن های پی در پی نخواهید داشت. داشتن آیتم (مهمات و پک های سلامتی) در Chapter آخر بسیار اهمیت پیدا می کند.

616089444.jpg


جستوجوی محیط .....
در Metro Last Light شخصیت اصلی بازی (Artyom) می تواند وارد محیط های مختلفی شده و بدنبال آیتم های مختلفی باشدکه هر کدام بسته های مختلفی در اختیار بازیباز قرار می دهند. در حقیقت جستوجو در محیط در این نسخه نسبت به Metro 2033 گسترده تر شده که همین گستردگی باعث ایجاد درگیری های مختلف بین Artyom و دشمنان می شود. برای جستوجو در محیط به گاز ماسک نیاز دارید که می توان با کمی جستوجو به راحتی چندین عدد از آنها را در گوشه کنار، نزدیکی مردگان و بقایای موجودات مرده پیدا کرد.
مدیریت ***** های گاز ماسک مهم ترین نکته در موفقیت شماست، زیرا آرتیوم بدون استفاده از آنها قادر به تنفس نخواهد بود، از این رو همواره باید میزان ***** ها را مد نظر داشته باشید. هر یک از ***** ها مدت 5 دقیقه ای برای ارتیوم به ارمغان می آورند، در حقیقت برای 5 دقیقه می توانید از هر ***** استفاده کنید.

616089460.jpg


البته نباید فراموش کنید که همواره آرتیوم به گاز ماسک نیاز دارد، بعد از هر بار که با دشمنان مبارزه می کنید، بویژه زمانی که با هیولاها مقابله می کنید گاز ماسک ضربه دیده و می شکند، برای آنکه بتوانید در محیط آلوده به بازی کردن ادامه بدهید به ماسک های مخصوصی که در جای جای بازی پخش شده اند نیاز دارید، بهترین محلی که می توان آنها را پیدا کرد، جاییست که هیولاها با دشمنان (انسان ها) مبارزه کرده اند، زیرا همواره تعدادی جسد که ماسک بر روی صورت آنها باقی مانده باشد وجود دارد تا گاز ماسک خودشان را به آرتیوم هدیه بدهند.
346157357.jpg


Follow Khan To Meeting With Miller
Chapter1 :Sparta
بازی از جایی شروع می شود که آرتیوم در کنار دیگران در حال نگهبانی از تونل هستند، ناگهان صدای بلندی که نشان از نزدیک شدن دشمنان است به گوش می رسد، آنها نزدیک می شوند با سلاح هایی که در اختیار دارید به آنها حمله کنید، خیلی زود مبارزه با هیولاها تمام می شود و این ماجرا تنها شروع کابوس های جدید برای آرتیوم است.


346157373.jpg


عجله ای برای ملاقات با Miller وجود ندارد، پس محیط تونل را جستوجو کنید، از آیتم هایی که پیدا می کنید استفاده کنید، برای رسیدن به پایان خوب بازی سعی کنید به گیتار و اتاق ضبط سر بزنید. برای به دست آوردن آچیومنت ها حتما" باید گیتار را به صدا درآورید.

346157388.jpg


محیط را جستوجو کنید تا به اتاق ضبط و گیتار برسید، می توانید در بین راه گفتوگوی دو مبارز را گوش کنید، اطلاعات جالبی در مورد هیولاها به شما می دهند.

346157404.jpg


بعد از گیتار به سمت Armory بروید، وسایلی که به شما می دهد را برداشته و سلاح های مورد نظر خودتان را انتخاب و شخصی سازی کنید، آنها را می توانید در محوطه ای که وجود دارد امتحان کنید.

346157420.jpg


می توانید به سمت در مقابل رفته و وارد اتاق شوید، با استفاده از آسانسور به مرحله بعد بروید.

346157435.jpg


وقتی از آسانسور خارج شدید، مسیر را مستقیم رفته و به گفتوگویی که دو بیگانه دارند گوش فرا دهید، می توانید اطلاعات خوبی به دست آورید، به سمت اتاقی که در طبقه پایین وجود دارد بروید و با Miller صحبت کنید، میان پرده به نمایش گذاشته می شود.

346157451.jpg

346157466.jpg


Find The Dark One In the Gardens

346204095.jpg

به دنبال Anna حرکت کنید، از اتاق کنفرانس خارج می شوید. در اتاق بعدی به سمت صفحاتی که وجود دارند حرکت کنید و Artyom Diary Page را بردارید، می توانید با زدن گزینه Tab اقدام به خواندن آنها بکنید.

346204111.jpg

به سمت آسانسور حرکت کنید، وارد آن شوید تا به مرحله بعدی که هدایت شوید.

346256090.jpg


Find The Dark One in The Gardens
Chapter 2 ;Ashes

منتظر بمانید تا به محل مورد نظر برسید، محلی برای کشف حقایق جدید. به دنبال Anna حرکت کنید، چراغ قوه خود را روشن کرده و مسیر را ادامه دهید. مسیر را به سمت دری که راه خروج از تونل (مترو) است ادامه دهید.

346256106.jpg


به دنبال Anna مسیر را ادامه دهید، در این مکان موجود یا دشمنی برای مقابله وجود ندارد، پس نگران نباشید، فقط اگر محیط و دور و اطراف را به خوبی نگاه کنید می توانید مقداری مهمات (Ammo) بدست آورید. به سمت در بروید و آن را بازکنید، منتظر بمانید تا وارد تونل شوید.

346256121.jpg


به سمت راست حرکت کنید، اگر محیط را به خوبی نگاه کرده و جستوجو کنید، می توانید یکی از دفترچه خاطرات آرتیوم را به دست آورید.

346256137.jpg


به سمت نبردبان حرکت کنید، ماسک ضد گاز را آماده استفاده کنید، به سمت محل جدید حرکت کنید.

346256153.jpg


Anna را دنبال کنید، به هر مسیری که می رود، بروید، سعی کنید اگر ***** های گاز ماسک دیدید بردارید، زیرا در این مرحله به آنها نیاز خواهید داشت.

346256168.jpg


به محلی خاص خواهید رسید، آنا برای آنکه دید بهتری داشته باشد، بر روی صخره ای بلند جایگیری می کند، و شما برای پیدا کردن Dark One راهی می شوید. از نقشه برای پیدا کردن مسیر استفاده کنید، به محلی خاص (میدان مانند) می رسید، در آنجا هیولاها (دشمنان) به آرتیوم حمله می کنند، با آنها مبارزه کرده و نابودشان کنید، در این مسیر آنا شما را یاری می کند.

346256184.jpg


خودتان را برای دو موج بعدی از حملات آماده کنید، انها اینبار بیشتر و وحشی تر شده اند. بعد از کمی مبارزه آرتیوم زخمی شده و نیازمند مقداری Medkit(کمک های اولیه) است، از آن برای بهبود شرایط آرتیوم استفاده کنید.

346256199.jpg


مسیر را با استفاده از نقشه پیدا کنید، به سمت Dark One حرکت کنید، سعی نکنید به او حمله کنید، زیرا بیشتر سعی می کند از دست آرتیوم فرار کرده و پنهان شود.

346256215.jpg


به سمت او رفته و از وسایل (سلاح هایی) که برد کوتاهی دارند استفاده کنید، منتظر به نمایش گذاشته شدن میان پرده بشوید.

346316743.jpg


Follow Pavel And Avoid detection

بعد از دیدن میان پرده و کشته شدن مامورین نازی توسط Pavel بازیباز کنترل آرتیوم را در دست می گیرد، آنهم تنها با یک چاقو در دستانش. منتظر بمانید تا پاول سر پوش محل ورود را بردارد، وارد لوله فاضلاب شوید.

346316759.jpg



بدنبال پاول حرکت کنید، در این قسمت مهمات و سلاح گرمی در اختیار ندارید، از اول این Chapter باید بدانید که هدف از این بخش پنهان ماندن از دید دشمنان است، هر موقع احساس خطر کردید، بایستید تا خطر برطرف شود.

346316790.jpg


با پاول حرکت کنید، و از سایه خارج نشوید.اگر دشمنی آرتیوم را ببیند، بدین معنیست که شما شناسایی شده اید و باید مرحله را از آخرین CP شروع کنید.

346316806.jpg



به دنبال پاول حرکت کنید، به محلی که نشانگر نقشه نشان می دهد حرکت کنید .

346316821.jpg


در هر بخش از این مرحله باید بصورت خمیده و با احتیاط حرکت کنید، به گفته های پاول گوش بدهید.بعد از رسیدن به آسانسور و روشن شدن چراغ به گفته های یکی از زندانیان گوش بدهید، یکی از نگهبان ها برای رسیدگی به موضوع وارد محیطی که هستید می شود، او را با استفاده از چاقو بکشید یا بی هوش کنید.

346316837.jpg


به سمت پایین حرکت کنید(بپرید) یکی از نگهبان ها که مراقب زندانیان است را بکشید، او را بگردید و وسایلی که در اختیار دارد را بردارید. به یاد داشته باشید که با هر عملی در بازی می توانید به Achievement دست پیدا کنید.

346316853.jpg


مسیر را ادامه دهید، باید چراغ ها را خاموش کنید، مطمئن شوید که پاول هم ماموریت خودش را به خوبی انجام می دهد.

346316868.jpg


محیط را بگردید و وسایلی که پیدا می کنید را بردارید.

346316884.jpg


هدف اصلی شما رسیدن به دکمه کنترل است، وقتی به آن رسیدید، آن را فشار دهید.

346316899.jpg


بعد از این عمل از پله ها بالا بروید تا پاول هم به شما بپیوندد، می توانید گارد ها را بی هوش یا نابود کنید.

346316915.jpg


بعد از این قسمت پاول سلاحی به ارتیوم می دهد تا با استفاده از دشمنان را نابود کند.

346316931.jpg


بقیه بدون تصویر....

Find The Exit To The Jail
به پیش بروید، تمام چراغ های پیش روی خودتان را خاموش کنید، زیرا باعث شناساییتان توسط دشمنان می شود. از وسایل موجود در محیط استفاده کنید.
مسیر را ادامه دهید، دشمنانی که دردسر ساز می شوند نابود کنید، چراغ ها را خاموش کنید.
منتظر دشمنان باشید ( آنهایی که در مسیر های مختلف حرکت می کنند) وقتی در مکان مناسب قرار گرفتن با استفاده از Pistol آنها را بکشید. می توانید با شلیک به چراغ های آویزان آنها را بشکنید.
اتاق هایی در محیط وجود دارد که می توانید آنها را گشته و دشمنان را بکشید و از وسایل آنها استفاده کنید.
می توانید محیط را جستوجو کنید و به زندانیان کمک کنید تا فرار کنند، با گشتن محیط می توانید آیتم های مختلفی به دست آورید.
حالا تمام این ماموریت را انجام داده اید، منتظر بمانید تا پاول به شما بپیوندد، به سمت مسیر تعیین شده حرکت کنید تا وارد محیط جدید شوید، Chapter 3 در این جا به پایان می رسد.
 
آخرین ویرایش:

BigMafiaBoy

همه چیز آرومه :D
کاربر سایت
Mar 3, 2011
608
نام
رضا محمد میرزائی
Part 2

615761670.jpg


مبارزه و دوری از مردم....
در ابعاد گسترده ای از بازی، دشمنان Artyom اصلا" متوجه حضور او نمی شوند. در حقیقت آنها اصلا" نسبت به حضور شما در سایه ها واکنشی نشان نمی دهد، برای اینکه بازی را بدون دردسر پشت سر بگذارید بهترین شرایط انجام بازی این است که همیشه Artyom را از درون سایه ها به سمت هدف هدایت کنید. فقط زمانی تصمیم به نابودن کردن دشمنان بگرید که زنگ های اخطار روشن شده اند و چاره ای برایتان باقی نمانده است، البته اگر در محیط باز هستید می توانید به جای مبارزه با آنها از دید مخفی شوید تا وضعیت اضطراری به حالت عادی تبدیل شود.

615761686.jpg



به راحتی می توانید از دید دشمنان مخفی بمانید، اگر علاقه ای به ایجاد سر و صدا ندارید یا اینکه می خواهید بازی را به صورت مخفیکاری انجام دهید، بهترین کار استفاده از چاقوست که با اولین برخورد دشمنان را زمین گیر می کند. اگر دوست ندارید کسی را به عمد در طول بازی بکشید می توانید به صورت مخفیانه به آنها نزدیک شوید سپس با استفاده از گنداق چاقو به وی ضربه زده و او را بی هوش کنید.

615761702.jpg


واقعا" نیازی ندارد که دوباره خاطرنشان کنم که ماهیت کلی Metro Last Light ماندن در سایه و تاریکیست. همین نکته باعث می شود تا با رویکرد های مختلف بازی آشنا شده و از آنها به خوبی استفاده کنید. یکی از نکات مهم بازی این است که Artyom در اغلب موارد باید از نور و روشنایی دور باشد، اگر مجبور بودید از محیطی عبور کنید که توسط لامپ یا فانوس روشن شده اند حتما" منبع روشنایی را از بین ببرید. از نکات مهم در زمان از بین بردن منبع روشنایی این است که باید مطمئن باشید که در اطراف نگهبانی وجود نداشته باشد یا اگر وجود داشت به نحوی باید عمل کنید که توجه وی به عمل شما جلب نشود. اگر در مقابل چشمان نگهبان چراغ یا هر منبع روشنایی دیگر را خاموش کنید، این عمل به نشانه خطر بوده و وی زنگ خطر را به صدا در خواهد آورد. به دلیل آنکه Artyom نمی تواند دشمنان یا همان نگهبان های مرده(کشته شده) را جابه جا کند، باید منتظر شوید تا نگهبان به منقطه ای که فاقد نور و روشناییست (همان سایه) برود سپس او را در همان جا بکشید.
گاهی اوقات در طول بازی مجبور هستید تا با دشمنان به صورت مستقیم مبارزه کنید، در چنین شرایطی بهترین حالت ممکن استفاده از سلاح هاییست که کمترین صدا رو ایجاد کرده و در عین حال بیشترین تاثیر را داشته باشند. در تمام مراحل اولویت با کلت است زیرا می توان از صدا خفه کن استفاده کرد و به راحتی تمام مراحل را پشت سر گذاشت. برای مسافت های زیاد بهترین گزینه Machine Gun و برای طول( Range) کم هم شاتگان بهترین وسیله ممکن هستند. تمام دشمنان برای شما آیتم های مختلفی به همراه دارند که استفاده از آنها کمک بسیار زیادی برای بهبود شرایط Artyom است. استفاده از TNT بهترین گزینه برای نابود کردن دشمنان است، بخصوص زمانی که با تعداد زیادی از آنها رو به رو شده اید.

615887345.jpg


سلاح ها و تجهیزات ....
از همان شروع بازی Artyom می تواند 3 نوع سلاح گرم مختلف برای نابود کردن دشمنان با خود حمل کند، انتخاب سلاح های مختلف بستگی به شیوع و سبک مبارزه ای است که بازیباز انتخاب می کند. اگر می خواهید همیشه در سایه باشید و فقط در موراد اضطراری با دشمنان مبارزه کنید بهترین انتخاب ها می تواند Pistol در کنار تک تیرانداز و شاتگان باشد. اگر می خواهید به راحتی و در خفا Monester ها را نابود کنید بهترین انتخاب برایتان Rifle خواهد بود.

615887360.jpg


آیتم های مختلفی در محیط بازی وجود دارد که می توان با استفاده از آنها دشمنان را نابود کرد، این ایتم ها را می توان از دو طریق به دست آورد. یکی از آنها این است که محیط گسترده بازی را جستوجو کنید. یکی از راحترین راه های به دست اوردن آیتم های مختلف کشتن دشمنان بیشتر است. با هر کشتار می توان آیتم هایی که آنها از آن استفاده می کردند استفاده کنید. راه دیگر خریدن آیتم های مورد نیاز از مراکز فروش است که به وفور در ایستگاه های مختلف وجود دارد، هر چند آیتم های تنوع خاصی ندارند ولی مورد نیاز هستند و استفاده از آنها ضروریست.

615887376.jpg


از وسایل مختلفی برای نابود کردن دشمنان می توانید استفاده کنید، یکی از بهترین وسایل جانبی مورد استفاده خود من در طول انجام ماموریت ها چاقو بود که بهترین کارکرد را داشت. در حقیقت با این وسیله می توان به راحتی هر دشمنی را زمین گیر کرد، تنها نکته منفی در مورد چاقو میزان خطا رفتن آن است که بسیار زیاده بوده و در صورت خطا رفتن امکان شناسایی Artyom توسط دشمنان بسیار زیاد است. می توانید از نارنجک هم استفاده کنید ولی بهترین کاربرد نارنجک در مقابل توده عنکبوت ها و گروهان دشمنان است. هرگز این این وسیله برای نابود کردن یک دشمن استفاده نکنید، زیرا باعث می شوید تا دیگر دشمنان متوجه حضورتان شده و به سمت منبع صدا حرکت کنند.

615887392.jpg


صرفنظر از اینکه با چه روشی بازی را انجام می دهید، فرقی نمی کند که بازی را با حالت مخفیکاری انجام می دهید تا به صورت مستقیم با دشمنان مبارزه می کنید، نکته ای وجود دارد که باید مد نظر داشته باشید، آنهم این است که همیشه میزان پک های سلامتی و مهمات خود را در بهترین حالت ممکن نگه دارید. با داشتن چنین آیتم هایی دیگر ترسی از کشته شدن های پی در پی نخواهید داشت. داشتن آیتم (مهمات و پک های سلامتی) در Chapter آخر بسیار اهمیت پیدا می کند.
 

BigMafiaBoy

همه چیز آرومه :D
کاربر سایت
Mar 3, 2011
608
نام
رضا محمد میرزائی
616089444.jpg


جستوجوی محیط .....
در Metro Last Light شخصیت اصلی بازی (Artyom) می تواند وارد محیط های مختلفی شده و بدنبال آیتم های مختلفی باشدکه هر کدام بسته های مختلفی در اختیار بازیباز قرار می دهند. در حقیقت جستوجو در محیط در این نسخه نسبت به Metro 2033 گسترده تر شده که همین گستردگی باعث ایجاد درگیری های مختلف بین Artyom و دشمنان می شود. برای جستوجو در محیط به گاز ماسک نیاز دارید که می توان با کمی جستوجو به راحتی چندین عدد از آنها را در گوشه کنار، نزدیکی مردگان و بقایای موجودات مرده پیدا کرد.
مدیریت ***** های گاز ماسک مهم ترین نکته در موفقیت شماست، زیرا آرتیوم بدون استفاده از آنها قادر به تنفس نخواهد بود، از این رو همواره باید میزان ***** ها را مد نظر داشته باشید. هر یک از ***** ها مدت 5 دقیقه ای برای ارتیوم به ارمغان می آورند، در حقیقت برای 5 دقیقه می توانید از هر ***** استفاده کنید.

616089460.jpg


البته نباید فراموش کنید که همواره آرتیوم به گاز ماسک نیاز دارد، بعد از هر بار که با دشمنان مبارزه می کنید، بویژه زمانی که با هیولاها مقابله می کنید گاز ماسک ضربه دیده و می شکند، برای آنکه بتوانید در محیط آلوده به بازی کردن ادامه بدهید به ماسک های مخصوصی که در جای جای بازی پخش شده اند نیاز دارید، بهترین محلی که می توان آنها را پیدا کرد، جاییست که هیولاها با دشمنان (انسان ها) مبارزه کرده اند، زیرا همواره تعدادی جسد که ماسک بر روی صورت آنها باقی مانده باشد وجود دارد تا گاز ماسک خودشان را به آرتیوم هدیه بدهند.
346157357.jpg


Follow Khan To Meeting With Miller
Chapter1 :Sparta
بازی از جایی شروع می شود که آرتیوم در کنار دیگران در حال نگهبانی از تونل هستند، ناگهان صدای بلندی که نشان از نزدیک شدن دشمنان است به گوش می رسد، آنها نزدیک می شوند با سلاح هایی که در اختیار دارید به آنها حمله کنید، خیلی زود مبارزه با هیولاها تمام می شود و این ماجرا تنها شروع کابوس های جدید برای آرتیوم است.


346157373.jpg


عجله ای برای ملاقات با Miller وجود ندارد، پس محیط تونل را جستوجو کنید، از آیتم هایی که پیدا می کنید استفاده کنید، برای رسیدن به پایان خوب بازی سعی کنید به گیتار و اتاق ضبط سر بزنید. برای به دست آوردن آچیومنت ها حتما" باید گیتار را به صدا درآورید.

346157388.jpg


محیط را جستوجو کنید تا به اتاق ضبط و گیتار برسید، می توانید در بین راه گفتوگوی دو مبارز را گوش کنید، اطلاعات جالبی در مورد هیولاها به شما می دهند.

346157404.jpg


بعد از گیتار به سمت Armory بروید، وسایلی که به شما می دهد را برداشته و سلاح های مورد نظر خودتان را انتخاب و شخصی سازی کنید، آنها را می توانید در محوطه ای که وجود دارد امتحان کنید.

346157420.jpg


می توانید به سمت در مقابل رفته و وارد اتاق شوید، با استفاده از آسانسور به مرحله بعد بروید.

346157435.jpg


وقتی از آسانسور خارج شدید، مسیر را مستقیم رفته و به گفتوگویی که دو بیگانه دارند گوش فرا دهید، می توانید اطلاعات خوبی به دست آورید، به سمت اتاقی که در طبقه پایین وجود دارد بروید و با Miller صحبت کنید، میان پرده به نمایش گذاشته می شود.

346157451.jpg

346157466.jpg


Find The Dark One In the Gardens

346204095.jpg

به دنبال Anna حرکت کنید، از اتاق کنفرانس خارج می شوید. در اتاق بعدی به سمت صفحاتی که وجود دارند حرکت کنید و Artyom Diary Page را بردارید، می توانید با زدن گزینه Tab اقدام به خواندن آنها بکنید.

346204111.jpg

به سمت آسانسور حرکت کنید، وارد آن شوید تا به مرحله بعدی که هدایت شوید.
 

BigMafiaBoy

همه چیز آرومه :D
کاربر سایت
Mar 3, 2011
608
نام
رضا محمد میرزائی
346256090.jpg


Find The Dark One in The Gardens
Chapter 2 ;Ashes

منتظر بمانید تا به محل مورد نظر برسید، محلی برای کشف حقایق جدید. به دنبال Anna حرکت کنید، چراغ قوه خود را روشن کرده و مسیر را ادامه دهید. مسیر را به سمت دری که راه خروج از تونل (مترو) است ادامه دهید.

346256106.jpg


به دنبال Anna مسیر را ادامه دهید، در این مکان موجود یا دشمنی برای مقابله وجود ندارد، پس نگران نباشید، فقط اگر محیط و دور و اطراف را به خوبی نگاه کنید می توانید مقداری مهمات (Ammo) بدست آورید. به سمت در بروید و آن را بازکنید، منتظر بمانید تا وارد تونل شوید.

346256121.jpg


به سمت راست حرکت کنید، اگر محیط را به خوبی نگاه کرده و جستوجو کنید، می توانید یکی از دفترچه خاطرات آرتیوم را به دست آورید.

346256137.jpg


به سمت نبردبان حرکت کنید، ماسک ضد گاز را آماده استفاده کنید، به سمت محل جدید حرکت کنید.

346256153.jpg


Anna را دنبال کنید، به هر مسیری که می رود، بروید، سعی کنید اگر ***** های گاز ماسک دیدید بردارید، زیرا در این مرحله به آنها نیاز خواهید داشت.

346256168.jpg


به محلی خاص خواهید رسید، آنا برای آنکه دید بهتری داشته باشد، بر روی صخره ای بلند جایگیری می کند، و شما برای پیدا کردن Dark One راهی می شوید. از نقشه برای پیدا کردن مسیر استفاده کنید، به محلی خاص (میدان مانند) می رسید، در آنجا هیولاها (دشمنان) به آرتیوم حمله می کنند، با آنها مبارزه کرده و نابودشان کنید، در این مسیر آنا شما را یاری می کند.

346256184.jpg


خودتان را برای دو موج بعدی از حملات آماده کنید، انها اینبار بیشتر و وحشی تر شده اند. بعد از کمی مبارزه آرتیوم زخمی شده و نیازمند مقداری Medkit(کمک های اولیه) است، از آن برای بهبود شرایط آرتیوم استفاده کنید.

346256199.jpg


مسیر را با استفاده از نقشه پیدا کنید، به سمت Dark One حرکت کنید، سعی نکنید به او حمله کنید، زیرا بیشتر سعی می کند از دست آرتیوم فرار کرده و پنهان شود.

346256215.jpg


به سمت او رفته و از وسایل (سلاح هایی) که برد کوتاهی دارند استفاده کنید، منتظر به نمایش گذاشته شدن میان پرده بشوید.

346316743.jpg


Follow Pavel And Avoid detection

بعد از دیدن میان پرده و کشته شدن مامورین نازی توسط Pavel بازیباز کنترل آرتیوم را در دست می گیرد، آنهم تنها با یک چاقو در دستانش. منتظر بمانید تا پاول سر پوش محل ورود را بردارد، وارد لوله فاضلاب شوید.

346316759.jpg



بدنبال پاول حرکت کنید، در این قسمت مهمات و سلاح گرمی در اختیار ندارید، از اول این Chapter باید بدانید که هدف از این بخش پنهان ماندن از دید دشمنان است، هر موقع احساس خطر کردید، بایستید تا خطر برطرف شود.

346316790.jpg


با پاول حرکت کنید، و از سایه خارج نشوید.اگر دشمنی آرتیوم را ببیند، بدین معنیست که شما شناسایی شده اید و باید مرحله را از آخرین CP شروع کنید.

346316806.jpg



به دنبال پاول حرکت کنید، به محلی که نشانگر نقشه نشان می دهد حرکت کنید .

346316821.jpg


در هر بخش از این مرحله باید بصورت خمیده و با احتیاط حرکت کنید، به گفته های پاول گوش بدهید.بعد از رسیدن به آسانسور و روشن شدن چراغ به گفته های یکی از زندانیان گوش بدهید، یکی از نگهبان ها برای رسیدگی به موضوع وارد محیطی که هستید می شود، او را با استفاده از چاقو بکشید یا بی هوش کنید.

346316837.jpg


به سمت پایین حرکت کنید(بپرید) یکی از نگهبان ها که مراقب زندانیان است را بکشید، او را بگردید و وسایلی که در اختیار دارد را بردارید. به یاد داشته باشید که با هر عملی در بازی می توانید به Achievement دست پیدا کنید.

346316853.jpg


مسیر را ادامه دهید، باید چراغ ها را خاموش کنید، مطمئن شوید که پاول هم ماموریت خودش را به خوبی انجام می دهد.

346316868.jpg


محیط را بگردید و وسایلی که پیدا می کنید را بردارید.

346316884.jpg


هدف اصلی شما رسیدن به دکمه کنترل است، وقتی به آن رسیدید، آن را فشار دهید.

346316899.jpg


بعد از این عمل از پله ها بالا بروید تا پاول هم به شما بپیوندد، می توانید گارد ها را بی هوش یا نابود کنید.

346316915.jpg


بعد از این قسمت پاول سلاحی به ارتیوم می دهد تا با استفاده از دشمنان را نابود کند.

346316931.jpg


بقیه بدون تصویر....

Find The Exit To The Jail
به پیش بروید، تمام چراغ های پیش روی خودتان را خاموش کنید، زیرا باعث شناساییتان توسط دشمنان می شود. از وسایل موجود در محیط استفاده کنید.
مسیر را ادامه دهید، دشمنانی که دردسر ساز می شوند نابود کنید، چراغ ها را خاموش کنید.
منتظر دشمنان باشید ( آنهایی که در مسیر های مختلف حرکت می کنند) وقتی در مکان مناسب قرار گرفتن با استفاده از Pistol آنها را بکشید. می توانید با شلیک به چراغ های آویزان آنها را بشکنید.
اتاق هایی در محیط وجود دارد که می توانید آنها را گشته و دشمنان را بکشید و از وسایل آنها استفاده کنید.
می توانید محیط را جستوجو کنید و به زندانیان کمک کنید تا فرار کنند، با گشتن محیط می توانید آیتم های مختلفی به دست آورید.
حالا تمام این ماموریت را انجام داده اید، منتظر بمانید تا پاول به شما بپیوندد، به سمت مسیر تعیین شده حرکت کنید تا وارد محیط جدید شوید، Chapter 3 در این جا به پایان می رسد.
 

silverbios

کاربر سایت
Mar 1, 2013
17
سلام
نمیدونم جایی که این سوالمو مطرح میکنم درست هست یا خیر!
ولی
من تو اون مرحله بعد از خروج مترو که یکی کمک میکنه بیام رو سطح گیر کردم نیمدونم باید چیکار کنم البته حدس میزنم باید دنبال یه بسته سوخت بگردم!
ولی هیچی پیدا نمیکنم!
ممنون میشم هلپ بدید
 

f-4 phantom

کاربر سایت
Dec 17, 2013
96
سلام
نمیدونم جایی که این سوالمو مطرح میکنم درست هست یا خیر!
ولی
من تو اون مرحله بعد از خروج مترو که یکی کمک میکنه بیام رو سطح گیر کردم نیمدونم باید چیکار کنم البته حدس میزنم باید دنبال یه بسته سوخت بگردم!
ولی هیچی پیدا نمیکنم!
ممنون میشم هلپ بدید

باید دنبال یه پیت سوخت بگردی.دو جا باید دنبالش بگردی.اول برو پمپ بنزین یه پیت افتاده.اون رو بردار که صد در صد خالیه.بعد برو طرف هواپیمای سقوط کرده برو داخلش اونجا یه پیت هست که صد در صد پره.برش دار و برو کنار رودخونه و اون موتور رو باهاش روشن کن که قایق رو یدک بکشه به طرفت.طرف هر قسمتی که اول بری(هواپیما یا پمپ بنزین) اولین پیت سوختی رو که پیدا کنی خالی هسته و باید بری جای بعدی.
 

Ali.tmz1997

کاربر سایت
Aug 18, 2016
1
سلام.من تو مرحله ای که مستقیما با لشکر دشمنان روبرو میشم گیر کردم.تو بازی بهم میگه که برو به second platform اما من نمیدونم چطوری باید برم.لطفا من رو راهنمایی کنید
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر