Rate your last seen movie (قوانین پست اول حتما رعایت شود)

Darkfie1d

Lux Omnia Vincit
Loyal Member
Sep 25, 2005
3,040
نام
Gwynbleidd Darkfield
  • اگه خواستید پستی رو نقل قول کنید به جای جواب دادن توی این تاپیک پست رو ببرید داخل تاپیک Movie Center و بزارید پست های اینجا به صورت یک پارچه باقی بمونه. برای این کار گزینه "+ نقل قول" رو پایین سمت چپ پست مورد نظرتون بزنید تا پست انتخاب بشه بعد داخل تاپیک Movie Center از ادیتور گزینه
    1620238607876.png
    رو بزنید و پست مورد نظرتون رو اونجا نقل قول کنید.

  • لطفاً اسم فیلم رو حتماً بنویسید عکس به صورت خالی کافی نیست
  • عکسها رو حتماً به صورت Thumbnail/کم حجم قرار بدید.
  • دوستان لطف کنن به جای شیوه های من درآوردی برای امتیاز دادن ، 10 رو حداکثر قرار بدن و نسبت به اون امتیاز بدن.
  • نوشته هایی که ممکنه بخش خاصی از داستان فیلم رو لو بده، داخل تگ اسپویلر باید گذاشته بشه، در غیر اینصورت برخورد می شه
  • از پست کردن هر گونه مطلبی که به مبحث این تاپیک مربوط نمیشه خودداری کنید

امکان ویرایش قوانین وجود داره .
 

Ehsan95_76

Let The Dawn Of Love Survive
کاربر سایت
Jun 3, 2010
2,239
نام
احسان
Beirut_%28film%29.png

Beirut

منطقه خاورمیانه، محل نزاع همیشگی بین گروه های مختلف، سرزمینی که آرزو های مردم هر کشورش به فشار پدال گاز یه شخص انتحاری وابسته است که طرز تفکر خودشو داره و طرف مقابل رو مسئول بدبختی های خودش میدونه، کشورایی رو داریم که میلیون ها کیلومتر با این سرزمین فاصله دارن ولی خودشون رو محق توی سرنوشت این سرزمین میدونن. وسط همه ی این گیر و دار ها هم کشوری وجود داره که بیشترین تنوع نژادی، فرهنگی و دینی توی کل این سرزمین رو داره و از لخاظ استراتژیک پیوند دهنده ی خودش با اسراییل با بلندی های جولان، با فلسطین با غزه و محل رویارویی دایمی نیابتی ایران و عربستان و قلب تپنده ی این کشور هم بیروت هست. هر منطقه اش محل جولان دادن یه گروه هست.
حالا سال 1982 هست، وسط جنگ داخلی لبنان( درست 10 سال بعد از فاجعه المپیک مونیخ) و بیروت درست مثل یه شهر آخرالزمانی از توصیفات نویسنده هاست. وسط این همه جنگ و بمبارون ، این وسط به نظر شما نجات دادن یه مامور CIA و مذاکره و تلاش برای نجاتش، گرو کشی سیاسی رو پیش میذاره یا جون خود اون فرد مهم تره به خاطر خودش و خانواده اش؟ نویسنده ی فیلم، Tony Gilroy خیلی قشنگ به واکاوی این موضوع میپردازه و با قرار دادن شخصیت Jon Ham توی این موقعیت وحشتناک، یه داستان در درجه اول تریلر و بعد سیاسی رو تعریف میکنه. از تلاش یه مرد خسته که آخرین جایی که میخواد باشه بیروت هست و بازی موش و گربه با هر دو طرف جنگ تا یه راهی برای نجات دوستش و پیدا کردن رستگاری برای خودش باشه.
8/10
 

Origami 2008

عضو تحریریه
Oct 2, 2014
5,505
نام
سپهر
220px-HLposterUSA2.jpg


The Hurt Locker 2008
9/10

این بحث را بار ها در تاپیک مووی سنتر مشاهده کردم که آیا آواتار لیاقت بردن اسکار بهترین فیلم را داشته است یا فیلم محفظه درد؟! خب واقعا جای بحث ندارد. محفظه درد لایق قاطعانه بهترین فیلم در اسکار 2009 بود. در فیلم هیجان، دلاوری قهرمان داستان (قهرمان پردازی درست و حسابی که در فیلم های امروزه کمتر دیده می شود)، افکت های صوتی و فیلمبرداری مستند گونه و از همه مهتر کسی باور نمی کند که یک خانم، یک فیلم جنگی را کارگردانی کرده است که حتی از ساخته های ریدلی اسکات، کلینت ایستوود و.... باور پذیر و بهتر هستند. محفظه درد واقعیت دارد. میهن پرستی زورکانه ندارد و همین باعث می شود که حتی مخاطب غیر آمریکایی هم با فیلم ارتباط برقرار کند. قطعا یکی از بهترین فیلم های قرن بیست و یکم است.​
 

Origami 2008

عضو تحریریه
Oct 2, 2014
5,505
نام
سپهر
220px-Billionaire_Boys_Club_%282018_film%29.jpg


Billionaire Boys Club 2018
8/10


نمی دانم BBC را یک سناریو تکراری یا یک تقلید نافرجام بدانم؛ از یک طرف سناریویی دارد که بارها در فیلم بر محوریت موضوع اقتصاد و بحران اقتصادی و پولدار شدن دیدیم و از طرفی دیگر یک تقلید کامل از فیلم گرگ وال استریت است. همانند آن راوی دارد، سعی دارد کات های مستند گونه ای به مسائل آن روز های وال استریت نشان بدهد. Emma Roberts هم همان نقش مارگوت رابی را بازی می کند. اما جای بسی خوشحالی است که سکانس های مربوط به هنرنمایی کوین اسپیسی حذف نشد. هنرنمایی کوتاهش رنگ و بوی متفاوتی به فیلم داده است.​
 
آخرین ویرایش:

HITMAN 2000

کاربر سایت
Mar 22, 2018
170
220px-HLposterUSA2.jpg


The Hurt Locker 2008
9/10

این بحث را بار ها در تاپیک مووی سنتر مشاهده کردم که آیا آواتار لیاقت بردن اسکار بهترین فیلم را داشته است یا فیلم محفظه درد؟! خب واقعا جای بحث ندارد. محفظه درد لایق قاطعانه بهترین فیلم در اسکار 2009 بود. در فیلم هیجان، دلاوری قهرمان داستان (قهرمان پردازی درست و حسابی که در فیلم های امروزه کمتر دیده می شود)، افکت های صوتی و فیلمبرداری مستند گونه و از همه مهتر کسی باور نمی کند که یک خانم، یک فیلم جنگی را کارگردانی کرده است که حتی از ساخته های ریدلی اسکات، کلینت ایستوود و.... باور پذیر و بهتر هستند. محفظه درد واقعیت دارد. میهن پرستی زورکانه ندارد و همین باعث می شود که حتی مخاطب غیر آمریکایی هم با فیلم ارتباط برقرار کند. قطعا یکی از بهترین فیلم های قرن بیست و یکم است.​
در مورد کاترین بیگلو (کارگردان زن) باید بگم که ایده های این فیلم رو از کسی اسکی رفته و حتی مورد شکایت هم قرار گرفت که به احتمال زیاد بدلیل داشتن وکیل های بهتر و لابیگری بیگلو، شاکی نتونست کاری از پیش ببره.

البته در اینکه فیلم خوبی هست شکی نیست.
 
  • Like
Reactions: TheGodfather

Hamid Payne

کاربر سایت
Jun 29, 2012
3,703
نام
حمیدرضا
The Fault in Our Stars
220px-The_Fault_in_Our_Stars_%28Official_Film_Poster%29.png


یه فیلم فوق العاده غم انگیز و ناراحت کننده و تاثیر گذار که در عین حال دوست داشتنی و یه جورایی شیرین هم بود.
من خیلی احساساتی ام و همون اول فیلم یه جمله ای از زبون مادر شخصیت دختر فیلم گفته شد و خیالمو از بابت اینکه دیگه نیاز نیست مقاومت کنم راحت کرد. اواخر فیلم اوج داستان بود که البته تکلیف مشخص بود و خداروشکر غافلگیری وجود نداشت.

نمی دونم این فیلم رو با حال الان جامعه خودمون پیشنهاد کنم یا ولی فقط می تونم بگم که فیلم فوق العاده غم انگیز و دوست داشتنی ای بود و با اینکه خیلی ناراحت کننده بود اما از اینکه دیدم پشیمون نیستم و لذت بردم.

10/10
 
آخرین ویرایش:

mldqaz

کاربر سایت
Jun 25, 2012
96
The Hunt (2012
51jcCrJrjaL._SY445_.jpg


فیلم شکار درباره ی مردیه که متهم به ازار جنسی یک دختر بچه شده. ولی شکار خلاف جریان فیلم های هم مضمون خودش شنا میکنه.در واقع پا رو یک قدم فراتر میزاره و جای اینکه دختربچه توسط انتاگونیست داستان مورد تعارض قرار بگیره، خود شخصیت اصلی قربانی خیال بافی ها و دروغ های دختربچه میشه که خودش ناشی از محیط آلوده ی خانواده دختربچه هستش و این تازه استارت قصه ی ماست. در واقع شکار نه تنها نقش محیط خانواده بر فرزند و آزار جنسی در جامعه رو تو دل خودش داراست بلکه از خانواده که نمونه ی کوچکی از جامعه هست پلی به خود جامعه میزنه تا موضوعات جدی تری رو مطرح کنه. رویدادهایی که سلسله وار رخ میدن تا نهایت فرد و جامعه رو به عنوان شکار و شکارچی در مقابل هم قرار بدن.

و حقیقتا فیلم از دیدگاهی به مسئله نگاه میکنه که ما کمتر توجه میکنیم بهش. یعنی چی میشه که اگه از روی قضاوت نادرست جامعه فرد رو طعمه قرار بده و از خودش طرد کنه.اونجاست که باقی ماجرا رو "شکار" به تصویر میکشه. داخل پرانتز بگم رسانه نقش بسیار کلیدی رو تو جامعه ی مدرن داره که به خاطر محیطی که فیلم داشت (شهر کوچک) جاش نبود که خودش رو نشون بده ولی موردیه که صبح تا شب تو تلویزیون یا شبکه های اجتماعی باهاش برخورد داریم.
و شاید یکی از بهترین سکانس ها که خیلی خوب این استعاره فیلم رو نمایان میکنه جایی باشه که به مارکوس هم با بزرگ شدنش اسلحه ای داده میشه و مجوز شکار میگیره که به مثابه همون بخشی از جامعه شدن و شکاچی نشون دادن جامعه باشه.
9/10

The White Ribbon (2009
227x227bb.jpg

هانکه در ربان سفید داستان روستا و شخصیت هایی رو ترسیم میکنه که نمونه ای از جامعه هستند. هر شخصیت داستان رو میشه نمادی از یک طیف طبقاتی یا سنی از جامعه دونست که به صورت موازی و توسط راوی در زمانی دور بازگو میشن. فیلمبرداری سیاه و سفیدش خیلی بهتر زندگی رنگ و رو باختشون رو توصیف میکنه . زندگی ای که امیال بچه هاشون توسط مذهب سرکوب شده، سرمایه داری ارزش انسان ها رو به کمترین حد خود اورده، معصومیت معنای خودش رو از دست داده و خلاصه کینه، حسد و انتقام تنها چیزیه که براشون باقی گذاشته شده. داستان عاشقانه خود راوی شاید تنها قسمت روشن و امیدبخش زندگی تاریک و غم آلود شخصیت ها باشه. همچنین هسته ی مرکزی اتفاقات روستا باعث میشه کم حوصله ترین بیننده ها هم تا اخر جذب فیلم بشن تا جواب معمای وقایع روستا رو بگیرن.
9/10
 

yonestm

کاربر سایت
Dec 13, 2010
4,914
نام
U-N-3-S
The Hunt (2012
51jcCrJrjaL._SY445_.jpg


فیلم شکار درباره ی مردیه که متهم به ازار جنسی یک دختر بچه شده. ولی شکار خلاف جریان فیلم های هم مضمون خودش شنا میکنه.در واقع پا رو یک قدم فراتر میزاره و جای اینکه دختربچه توسط انتاگونیست داستان مورد تعارض قرار بگیره، خود شخصیت اصلی قربانی خیال بافی ها و دروغ های دختربچه میشه که خودش ناشی از محیط آلوده ی خانواده دختربچه هستش و این تازه استارت قصه ی ماست. در واقع شکار نه تنها نقش محیط خانواده بر فرزند و آزار جنسی در جامعه رو تو دل خودش داراست بلکه از خانواده که نمونه ی کوچکی از جامعه هست پلی به خود جامعه میزنه تا موضوعات جدی تری رو مطرح کنه. رویدادهایی که سلسله وار رخ میدن تا نهایت فرد و جامعه رو به عنوان شکار و شکارچی در مقابل هم قرار بدن.

و حقیقتا فیلم از دیدگاهی به مسئله نگاه میکنه که ما کمتر توجه میکنیم بهش. یعنی چی میشه که اگه از روی قضاوت نادرست جامعه فرد رو طعمه قرار بده و از خودش طرد کنه.اونجاست که باقی ماجرا رو "شکار" به تصویر میکشه. داخل پرانتز بگم رسانه نقش بسیار کلیدی رو تو جامعه ی مدرن داره که به خاطر محیطی که فیلم داشت (شهر کوچک) جاش نبود که خودش رو نشون بده ولی موردیه که صبح تا شب تو تلویزیون یا شبکه های اجتماعی باهاش برخورد داریم.
و شاید یکی از بهترین سکانس ها که خیلی خوب این استعاره فیلم رو نمایان میکنه جایی باشه که به مارکوس هم با بزرگ شدنش اسلحه ای داده میشه و مجوز شکار میگیره که به مثابه همون بخشی از جامعه شدن و شکاچی نشون دادن جامعه باشه.
9/10

The White Ribbon (2009
227x227bb.jpg

هانکه در ربان سفید داستان روستا و شخصیت هایی رو ترسیم میکنه که نمونه ای از جامعه هستند. هر شخصیت داستان رو میشه نمادی از یک طیف طبقاتی یا سنی از جامعه دونست که به صورت موازی و توسط راوی در زمانی دور بازگو میشن. فیلمبرداری سیاه و سفیدش خیلی بهتر زندگی رنگ و رو باختشون رو توصیف میکنه . زندگی ای که امیال بچه هاشون توسط مذهب سرکوب شده، سرمایه داری ارزش انسان ها رو به کمترین حد خود اورده، معصومیت معنای خودش رو از دست داده و خلاصه کینه، حسد و انتقام تنها چیزیه که براشون باقی گذاشته شده. داستان عاشقانه خود راوی شاید تنها قسمت روشن و امیدبخش زندگی تاریک و غم آلود شخصیت ها باشه. همچنین هسته ی مرکزی اتفاقات روستا باعث میشه کم حوصله ترین بیننده ها هم تا اخر جذب فیلم بشن تا جواب معمای وقایع روستا رو بگیرن.
9/10


موقع دیدن the hunt اعصابت بهم نمیریخت؟ من میخواستم خودمو دار بزنم :D
 
  • Like
Reactions: Alkazar

HITMAN 2000

کاربر سایت
Mar 22, 2018
170
The Hunt (2012
The White Ribbon (2009
227x227bb.jpg

هانکه در ربان سفید داستان روستا و شخصیت هایی رو ترسیم میکنه که نمونه ای از جامعه هستند. هر شخصیت داستان رو میشه نمادی از یک طیف طبقاتی یا سنی از جامعه دونست که به صورت موازی و توسط راوی در زمانی دور بازگو میشن. فیلمبرداری سیاه و سفیدش خیلی بهتر زندگی رنگ و رو باختشون رو توصیف میکنه . زندگی ای که امیال بچه هاشون توسط مذهب سرکوب شده، سرمایه داری ارزش انسان ها رو به کمترین حد خود اورده، معصومیت معنای خودش رو از دست داده و خلاصه کینه، حسد و انتقام تنها چیزیه که براشون باقی گذاشته شده. داستان عاشقانه خود راوی شاید تنها قسمت روشن و امیدبخش زندگی تاریک و غم آلود شخصیت ها باشه. همچنین هسته ی مرکزی اتفاقات روستا باعث میشه کم حوصله ترین بیننده ها هم تا اخر جذب فیلم بشن تا جواب معمای وقایع روستا رو بگیرن.
9/10
یادمه چند سال پیش یکی از منتقدین مجله 24 در مورد این فیلم نوشته بود:
"این فیلم انقدر سیاهه که حتی منِ تلخ رو هم به واکنش وامیداره! کارگردان زیاده روی بخرج داده."

از اون جایی که میشائیل هانکه فیلمساز کم کاری هست، من تصور میکردم که گزیده کار هم باشه. اما اشتباه تصور میکردم! فیلمهاش جز یه ظاهر هنری و روشن فکرمآبانه چیز خاصی در بطن خودش نداره. بیشتر حالت کسی رو داره که برای آکادمی ها سفارشی میسازه.
کلا هربار که دیدید نام کشور آلمان رو در کنار جنگ جهانی اول یا دوم دیدید بدونید یه جای کار میلنگه. این فیلم هم به قولی میخواد بگه چه عقده ها و سرکوب هایی در جامعه آلمان منجر به جنگ جهانی اول میشه! طبق معمول همیشه تقصیر گردن کشور مغلوبه نه فاتح.
 
  • Like
Reactions: Origami 2008

mldqaz

کاربر سایت
Jun 25, 2012
96
یادمه چند سال پیش یکی از منتقدین مجله 24 در مورد این فیلم نوشته بود:
"این فیلم انقدر سیاهه که حتی منِ تلخ رو هم به واکنش وامیداره! کارگردان زیاده روی بخرج داده."

از اون جایی که میشائیل هانکه فیلمساز کم کاری هست، من تصور میکردم که گزیده کار هم باشه. اما اشتباه تصور میکردم! فیلمهاش جز یه ظاهر هنری و روشن فکرمآبانه چیز خاصی در بطن خودش نداره. بیشتر حالت کسی رو داره که برای آکادمی ها سفارشی میسازه.
کلا هربار که دیدید نام کشور آلمان رو در کنار جنگ جهانی اول یا دوم دیدید بدونید یه جای کار میلنگه. این فیلم هم به قولی میخواد بگه چه عقده ها و سرکوب هایی در جامعه آلمان منجر به جنگ جهانی اول میشه! طبق معمول همیشه تقصیر گردن کشور مغلوبه نه فاتح.

یه زمانی که بود وضعیت جامعه از لحاظ سواد و طرز تفکر عقب افتاده و گرفتار سنت ها بود. یه سری ها بیشتر با جهان بیرون در ارتباط بودند و سعی کردن که به اذهان مردم آگاهی ببخشن و اونجا کلمه ی روشن فکر معنی پیدا کرد . رفته رفته این جریان به انحراف کشیده شد و یه جورایی روشن فکر به یه صفت منفی تغییر معنا داد. اونجا بود که یه سری هام از وضعیت سواستفاده کردن و هر چیزی رو که خواستن بکوبن یه برچسب روشنفکر بهش چسبوندن . بعدشم این کلمه رسما پوچ شد و معنای خودش رو از دست داد.

الانم شما با هر جریان یا ادمی حال نمیکنی کما اینکه واقعا هدف اون روشنفکری باشه یا روشنفکر نمایی همچین برچسبی رو میزنی بدون اینکه توجیه درستی براش بیاری و منو قانع کنی پس کلا این حرف ها و برچسب ها رو جدی نمیگیرم.
(حالا چه به معنای مثبتش چه به معنای منفیش)
(نمونش اینه که فیلم های پارسال رو بدون استثنا زدی و گفتی موج سواری روی شرایط موجود. اینجا من باید یه تمایزی بین موج سواری و اثری که واقعا در راستاش حرفی برای گفتن داره بزارم.نمیتونم بگم عه چون مثلا از سیاهپوستا تعریف کرده پس خواسته ادا دربیاره. کسی که فیلمو ببینه خودش متوجه میشه که وجهه ی فیلم ساختگی و تصنعیه یا برعکسشه.

همین روبان سفید ساخته ی خود آلمانه. برو ببین چه قدر المان ها از جنگ جهانیشون پشیمونن.هیچی! در حدی که راضی نیستن یه عذرخواهی ساده و ظاهری بکنن.چون هممون میدونیم جنگ های جهانی اجتناب ناپذیر بوده یه چیز دو طرفه بوده که حالا جبهه ی پیروز با پروپاگانداش یه طرف جلوه دادتش. اون وقت من بیام فیلم ساخت المان و هانکه ای که فرسنگ ها از آمریکا و هالیوود دور بوده رو فیلم تبلیغاتی و جهت دار بگیرم یه چیز مسخرست.
صرفا فیلم تمام این جریانات و اتفاقا رو اخرش ربط داد به جنگ جهانی. خیلی سطحی نگریه من بخوام تمام اون عمق فیلم رو بیخیال شم و بگم چرا اخرش قضیه ی جنگ جهانی اول مطرح شد. هدف فیلم اون اخر مانور دادن رو فاشیسم بود و تبعاتی که برای مردم و جامعه داره که اینجا باید دقت کنی که بیراه هم نگفته. دلیل نمیشه هر فیلمی واقعیت رو بگه حالا چه ضد آلمان باشه چه ضد کشورهای مخالفش سفارشی بوده باشه چون قبل ترم گفتم همه ی این جنگ ها "دوطرفه بودن".

در رابطه با هانکم بگم که تا اونجایی که کاراشو تجربه کردم خیلی عمیق به مسائل نگاه میکنه و تمام اتفاقات پیرامونش رو ریشه یابی میکنه و پیوند میده به روابط بین شخصیت ها. نگاه تاریکی به زندگی داره که شاید به طبع خیلی ها خوش نیاد . در نهایت هم شخصیت ها رو سردرگم تو تاریکی خودشون رها میکنه .
نقل قول از منتقدی رو اوردی من میتونم از 100 تا برات بیارم که خلاف این رو گفته باشن . اینکه بگیم یه فیلم خوبه یا بده فایده ای نداره. اگر حرفی میزنیم باید براش دلیل قانع کننده داشته باشیم. حرف باد هواست مفت نمیرزه اون دلیلست که بقیه رو قانع میکنه.
 
آخرین ویرایش:

tom ridel

کاربر سایت
Jun 25, 2007
337
The hurt locker
یک نادوسته ناعزیزی صفحه ی پیش اومده بود نمره بالا داده بود به این زباله ی اون خانوم بی استعداد ناکرگردان و ماهم دانلود کردیم هزاربار پشیمونیم از حجم و وقتی که سر این نافیلم هدر دادیم...

کلیت فیلم اینه که ارتش امریکا در عراق هرچقدر با مهربانی مادرانه و از خودگذشتگی بیشمار عسل در دهان مردم وحشی و پست و حیوان عراقی میگذاشت٫ جوابشو با بی رحمی میدادن. ولی ارتش امریکا چون اعتقاد راسخ داره که اگر دیگران به تو بدی کردند تو بهشون نشون بده مثل اون ها نیستی و با اون ها خوبی کن بازهم دوباره عسل میگذاشت دهانشون تا گاز بگیرند.

۱/۱۰
زباله.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر