Rate your last seen movie (قوانین پست اول حتما رعایت شود)

Darkfie1d

Lux Omnia Vincit
Loyal Member
Sep 25, 2005
3,040
نام
Gwynbleidd Darkfield
  • اگه خواستید پستی رو نقل قول کنید به جای جواب دادن توی این تاپیک پست رو ببرید داخل تاپیک Movie Center و بزارید پست های اینجا به صورت یک پارچه باقی بمونه. برای این کار گزینه "+ نقل قول" رو پایین سمت چپ پست مورد نظرتون بزنید تا پست انتخاب بشه بعد داخل تاپیک Movie Center از ادیتور گزینه
    1620238607876.png
    رو بزنید و پست مورد نظرتون رو اونجا نقل قول کنید.

  • لطفاً اسم فیلم رو حتماً بنویسید عکس به صورت خالی کافی نیست
  • عکسها رو حتماً به صورت Thumbnail/کم حجم قرار بدید.
  • دوستان لطف کنن به جای شیوه های من درآوردی برای امتیاز دادن ، 10 رو حداکثر قرار بدن و نسبت به اون امتیاز بدن.
  • نوشته هایی که ممکنه بخش خاصی از داستان فیلم رو لو بده، داخل تگ اسپویلر باید گذاشته بشه، در غیر اینصورت برخورد می شه
  • از پست کردن هر گونه مطلبی که به مبحث این تاپیک مربوط نمیشه خودداری کنید

امکان ویرایش قوانین وجود داره .
 

Anakin

Gold User
Feb 17, 2013
2,460


Identity

4 / 10


ایده ی فیلم خوب بود اما بسیار بد تموم شد ! واقعا حیف وقت .




Persona
7 / 10


یکی دیگه از شاهکاری برگمان چقدر پیچیده و خوب بود این فیلم :D واقعا کیف کردم.




Che Part one / Part two

10/8

به هردو فیلم 8 میدم . به نظرم فیلم خوبی بودن.شاید بشه از مسئله زمانش کمی ایراد گرفت یا اینکه فقط به مقوله جنگهای پارتیزانی پرداختن و کارای چه در کوبا رو پوشش ندادن.دل تورو هم خیلی خوب بازی کرده بود و از لحاظ ظاهری هم خیلی شبیه به چگوارا بود . در کل من لذت بردم اگر از چگوارا خوشتون میاد حتما ببینید فیلم رو.
 

Abolfazl3007

کاربر سایت
Sep 11, 2007
1,986
نام
Abolfazl
4e4o_rsz_dunkirkpct2bleafletpct2b1.jpg

DUNKIRK

مهمترین نکته ای که باید توجه کنید اینه که چه انتظاری از این فیلم باید داشته باشید ؟
این فیلم متفاوت ترین فیلم نولان عه و مثل کارهای دیگه نولان داستان محور و رمز آلود و یا فلسفی و ... نیست
با انتظار فیلمی مثل Mad Max: Fury Road برید سراغ فیلم

داستان فیلم رو تو 2-3 خط میشه جمع کرد بره
تمام هدف فیلم ایجاد حس تعلیق و هیجان با موزیک بی نظیر زیمر و سینماتوگرافی مدهوش کننده فیلمه !
فیلمهای نولان بهترین استفاده ممکن رو از دوربین Imax داره ! یه سری شات ها اصلا هوش از سر آدم میبره !

حالا خیلیها مثل خودم دوست داشتن نولان همون سبک کارهای قدیمی خودش رو انجام بده ولی به هر حال خوب یا بد تصمیم شخصی نولان هست که یه کار به نسبت متفاوت داشته باشه
البته در کل با این سوژه و موضوع از این بهتر هم چیزی نمیشه ساخت !

و تاکید میکنم تمام فیلم صدا و تصویر هست ، پس به فکر این نباشید که تو مانیتور و لپتاپ ببینید و از فیلم لذت کامل ببرید
به نظر من یا یه نسخه با کیفیت از فیلم رو با یه تیوی با کیفیت بزرگ و سیستم صدای خوب ببینید یا برید سینما قلهکی جایی بببنید !

10 / 9
 

Sam _Fisher

کاربر سایت
Dec 10, 2011
142
نام
علی
Dunkirk
اما حرف آخرم اینه از چنین شکستی(واقعه دانکرک) چنین فیلم حماسی در آوردن فقط از هالیوود و کارگردان هاش بر میاد می تونید نجات سرباز رایان بسازید و اسمتون بشه اسپیلبرگ ولی از اون طرف می تونید راه های افتخار بسازید و بشید کوبریک می تونید با دانکرک برای هالیوود و منتقد های دوزاری دلبری کنید ولی آخرش نولان می مونید و اون کسی که ارتش سایه ها می سازه اسمش میشه ملویل و جایگاهش تو سینما کجا قرار می گیره
امتیاز هم نمیدم چون دقیقا نمی دونم چه امتیازی برازنده این فیلم!!! هست
نکن آقا، انصافاً اوردن اسم راه های افتخار و ارتش سایه ها کنار اینا هم ناراحت کننده س :D اصلاً تفاوت سطحشون رو توی عنواناشون هم میتونی ببینی :D
_______________________
جدیداً Lovelessـه آندری زویاگینتسف رو دیدم که محصول همین امساله، براش یه چیزیم سرشار از تخیل:D نوشتم:
(فیلم رو اگه هنوز ندیدید نخونید. اگرم خواستید ببینیدش حتماً با زیرنویس انگلیسی ببینیدش، زیرنویس فارسیی که فعلاً براش هست پر از ایراده که سریشونم کلاً داستان رو تغییر میدن.)

(Loveless(2017

151280758719521.jpg

داستان Loveless به طور کلی، و به شکلی که می‌شه خلاصه‌ش رو گفت، در مورد مرد و زنی هست که در شرف طلاق گرفتن هستند و این وسط بچه‌شون یدفعه گم می‌شه و ناگهان پدر و مادر متوجه بچه‌شون می‌شند و درگیر پیدا کردنش. داستان به شدت ساده به نظر می‌رسه و واقعاً هم ساده هست، و همین جا است که هنر زویاگینتسف و نگاه عمیقش وارد می‌شه.
اوایل فیلم گفت‌و‌گویی بین مرد و زن شکل می‌گیره و با این گفت‌وگو فیلم بیننده رو در جریان وضعیت خانواده قرار می‌ده؛ زن می‌خواد یه زندگی کاملاً جدید و بدون بچه‌ش رو شروع کنه، مرد هم با اینکه وضعیتش مثل زن روشن نیست آخرش مشخص می‌شه که اون هم فقط به بچه برای بوجود نیومدن مشکل برای کارش نیاز داشته و مثل زن به فکر خود بچه نبوده.
فیلم بعد از این گفتگو نگاه دقیق‌تر و باجزئیات‌تری به زندگی مرد و زن می‌ندازه. مرد توی شرکتی کار می‌کنه که سیاستش مبنی بر داشتن بچه و خانواده هست، و اگه احیاناً متوجه مشکلی بشند کارمند اخراج می‌شه، به خاطر همین مرد که متوجه می‌شه نمی‌تونه از خانواده‌ی فعلی‌ش استفاده کنه تصمیم به تشکیل خانواده‌ی جدید، البته همراه با به دنیا اوردن بچه‌ی جدید، می‌گیره. از اون طرف زن که توی یه آرایشگاه کار می‌کنه، کاملاً فارغ از دغدغه‌های مرد تصمیم به تشکیل یه زندگی جدید با مرد رویاهاش(!) گرفته و عملاً زندگی‌ش رو باهاش شروع کرده.
و طبیعتاً بچه‌شون هم برای هیچکدومشون اهمیتی نداشت.

فیلم از نظر مفهوم و محتوا، خصوصاً تا اینجا، در وهله‌ی اول به شدت مرتبط با طلاق و وضعیت پدر و مادرها و بچه‌شون توی این شرایط و توی جامعه‌ی مدرن هست، خصوصاً اونجایی که وسط دعوای مرد و زن بچه بی‌صدا گریه می‌کنه کاملاً همچین چیزی به ذهن می‌رسه.
ولی جاهایی هست که لاولس، علی رغم اینکه توانایی پذیرش چنین چیزهایی رو توی خودش داره، کاملاً خودش رو از این موضوعات جدا می‌کنه و وارد سطح دیگه‌ای می‌شه، مخصوصاً توی نیمه‌ی دوم فیلم، بعد از اتفاقی که میفته: گم شدن بچه.
مدت کمی می‌گذره که مرد و زن، با تماسی که زن از طرف مدرسه‌ی بچه‌شون دریافت می‌کنه، متوجه می‌شند که بچه گم شده، و.. همین. دقیقاً همین. مرد و زن که از اول فیلم تا گم شدن بچه‌شون نه حرف از عشقی نسبت به بچه زدند، و فیلم هم هیچ عشقی رو از طرف مرد و زن به بچه نشون نداد، تا آخر فیلم هم به همین شکل باقی می‌مونند. به خاطر گم شدن بچه مرد حاضر می‌شه که از کار عزیزش مرخصی بگیره و زن هم از شوهر جدید عزیزش فاصله می‌گیره، دقیقاً چیزهایی که باعث شده بودند به ادامه‌ی زندگی‌شون امیدوار باشند. بله، مرد و زن توی این وضعیت بی‌تابی می‌کنند، خصوصاً وقتی که کار به شناسایی اجساد کشیده می‌شه، ولی همچنان هیچ حرفی از بچه و عشق بهش زده نمی‌شه و این احساس هم مطلقاً منتقل نمی‌شه که عشقی به بچه وجود داره. و توی این وضعیت هست که این سوال، که شاید کلیدی‌ترین سوال فیلم باشه، برای بیننده پیش میاد که: "چرا اصلاً دارند دنبال بچه می‌گردند؟"

فیلم به شدت از نظر معنایی رکه؛ از همون ثانیه‌ی اول با معنا و نگاهش به ذهن بیننده حمله‌ور می‌شه تا خود لحظه‌ای که تموم بشه. یک ثانیه از وقتش به حدر نمی‌ره و نگاهش کاملاً به نقطه‌ای که از شروع فیلم بهش توجه داشته متمرکز باقی می‌مونه، و این وسط می‌شه گفت فیلمبرداری فوق العاده‌ش بیشترین نقش رو توی پیوسته نگه داشتن این جریان ثابت داشته.
علاوه بر این، فیلمبرداری تاثیر خیلی پررنگی توی معنا و خلقش و انتقالش هم داشت.
از همون لحظه‌ی اول فیلم با نشون دادن درخت‌های خشک خمیده و برف‌های اطرافشون هماهنگ با عنوان خودش شروع کرد به حرکت کردن و همینطور با جلو رفتنش این حالت رو کم و بیش نگه می‌داشت و سرما رو ذره ذره منتقل می‌کرد. در کنار این حالت دوربین با نماهایی که نشون می‌داد مدام به بار معنایی فیلم اضافه می‌کرد و لایه لایه‌ش می‌کرد. یکی از بهترین این‌ها حالتی بود که توی لحظات خاصی زن نشون داده می‌شد که واضح‌ترینش وقتی بود که حدود اواسط فیلم سوار تاکسی شده بود و به خونه برمی‌گشت، طی اون چند دقیقه تمرکز دوربین کاملاً روی تصویر زن از بیرون ماشین بود: زن توی ماشین نشسته بود و، بعد از معاشقه با همسر جدیدش، بین حالت خواب و بیداری تصویرش از بیرون به شکلی نشون داده می‌شد که انعکاس محیط اطراف کاملاً روی صورت زن افتاده بود و جاهایی هم بود که کاملاً صورت زن رو می‌پوشوند، انگار که زن توی محیط اطرافش، که از نظری فقط انعکاس محیط اطراف بوده، غرق شده، توی یه حالت به نظر خوش بین خواب و بیداری. این موضوع برای مرد هم تا حدودی نشون داده می‌شد، با شیوه‌ی تکراری‌ای که کار می‌کرد و جوری که برای از دست نرفتن کارش تلاش می‌کرد، اما مثل وضعیت زن واضح نبود، که این موضوع به شخصیت آروم مرد هم برمی‌گشت.
نکته‌ی دیگه‌ای که فیلمبرداری رو توی فیلم تاثیرگذارتر می‌کرد دیالوگ‌های فیلم بود که عموماً ساده بودند. جمله‌ای توی فیلم نبود که به شکل جدا معنای فیلم رو نمایان کنه، و قطعات و کلمات مختلف این جملات بود که با تصویر همراه می‌شد، این کلمات بودند که به اسارت تصویر در اومده بودند.

لاولس پر از استعاره بود و خیلی زیاد می‌شه در موردشون صحبت کرد، اما یکی از اصلی‌ترین‌هاشون، این بود که دنیایی که دوربین نشون می‌داد کاملاً عاری از عشق و زیبایی، حداقل از نوع ظاهری‌ش، بود؛ مردم، ساختمون‌ها، ماشین‌ها، خیابون‌ها، حتی طبیعت اطراف انسان. و توی این فقدان عشق بود که توی فیلم مرتب حرف از عشق زده می‌شد. توی این وضعیت بود که انسان به دنبال عشق بود و بهش نیاز داشت برای ادامه دادن و آینده‌ش(و حالش و شاید هم حتی گذشته‌ش؟)، اما این حرف‌ها و خواست انسان کاملاً با وضعیتی که ازش نشون داده می‌شد در تناقض بود، هیچ عشقی، با هیچ شیوه‌ای، به این فقدان عشق اضافه نمی‌شد. و مرد و زن فیلم هم نماینده‌ی نشون دادن این وضعیت توی دو حالت به نسبت متفاوت بودند. مرد، از نظری، به شکل اجباری و به خاطر وضعیت شغلی‌ش مجبور بود زن و بچه داشته باشه، که اینجا نمادی از عشق بودند و تاکید شرکتش روی این عشق. و زن به شکل آزادانه‌ای دنبال عشق بود و به این باور هم رسیده بود که بالاخره عشق واقعی رو پیدا کرده. هر دو توی مسیر متفاوتی بودند و هر دوشون هم تلاش کردند، ولی در نهایت به یه نقطه رسیدند: Loveless(بدون عشق)

در حین این تلاش کردنشون بود که بچه گم شد و به شکل عجیبی هم مرد از کارش فاصله گرفت هم زن از همسر جدیدش، در حالی که هیچکدوم به بچه علاقه‌ای هم نداشتند.
می‌شه گفت بچه از اواسط فیلم که گم شد حضورش توی فیلم بیشتر به یه استعاره شبیه شد، و واقعاً سخته که گفت استعاره از چی. شاید ثمره‌ی عشق زن و مرد، که برخلاف حرفاشون قطعاً یه زمانی به عشق بینشون باور داشتند. و حالا که بچه گم شده انگار باور مرد و زن به عشق، که فکر می‌کنند پیش روشون هست، به خطر افتاده و با پیدا نکردنش فاجعه‌ای رخ می‌ده.
یکی از آخرین جاهایی که برای پیدا کردن بچه گشته می‌شه ساختمون قدیمی‌ای نزدیک شهر هست که بچه‌ها به عنوان مخفیگاه ازش استفاده می‌کردند، و اونموقع به این اشاره می‌شه که بچه‌ها به سمت چنین مکان‌هایی (به خاطر مخفی شدن؟) کشیده می‌شند. بچه توی این مکان هم پیدا نشد، اما سوالی که پیش میاد اینه که چرا باید بچه که، حداقل یه روزی، میوه‌ی عشق بوده به سمت خرابه‌ها کشیده بشه و اونجا بمونه؟
فاجعه رخ می‌ده، بچه پیدا نمی‌شه و توی خرابه‌هایی که توشون پیدا نشد باقی می‌مونه و مرد و زن می‌مونند و وضعیت یه مدت بعدشون(چند سال؟) که مشابه وضعیت قبلی‌شون توی اوایل فیلم هست، دقیقاً به همون حالت.

و در نهایت، خارج از همه‌ی این حرف‌ها، شاید درخت‌هایی که اول و آخر فیلم نشون داده شدند تمثیلی بودند از اتفاقات توی فیلم و وضعیتی که نشون داده شد؛ درخت‌های خشک‌شده کاملاً خمیده شدند و انعکاسشون روی آب افتاده، انگار که مثل انسان توی فیلم، قد خم کردند که تصویر خودشون و اطرافشون رو توی آب ببینند، اما انقدر محوش شدند که یادشون رفته به حالت اولشون برگردند، هرچند که دیگه امکانش نیست. محو تصویر توی آب، انعکاس اطرافشون، شدند و دنبال عشق می‌گردند، دائم دنبال عشق می‌گردند، در حالی که فراموش کردند عشق رو نمی‌تونند پیدا کنند، باید خلقش کنند.

نمره هم اگه بخوام بدم یه چیزی بین 8 و 9 از 10 میشه.
 
آخرین ویرایش:

Pyramid Head

کاربر سایت
Jun 15, 2011
2,763
نام
محمد
نکن آقا، انصافاً اوردن اسم راه های افتخار و ارتش سایه ها کنار اینا هم ناراحت کننده س :D اصلاً تفاوت سطحشون رو توی عنواناشون هم میتونی ببینی :D
دقیقا هم همینطوره سینما از راه های افتخار و ارتش سایه ها (خداست این فیلم ) رسیده به نجات سرباز رایان و دانکرک و ناراحت کننده تر اینه که این فیلم ها اینطوری تحویل گرفته میشن
البته عنوان فیلم ها هم تفاوت کلاس کارگردان هاشون رو مستقیم نشون میده راه های افتخار کجا نجات سرباز رایان کجا :D
 

Deliverer

کاربر سایت
Oct 19, 2016
549
دقیقا هم همینطوره سینما از راه های افتخار و ارتش سایه ها (خداست این فیلم ) رسیده به نجات سرباز رایان و دانکرک و ناراحت کننده تر اینه که این فیلم ها اینطوری تحویل گرفته میشن
البته عنوان فیلم ها هم تفاوت کلاس کارگردان هاشون رو مستقیم نشون میده راه های افتخار کجا نجات سرباز رایان کجا :D
ارتش سایه ها اصولا فیلم جنگی (در دسته بندی فیلمهایی مثل دانکرک و نجات سرباز رایان و راههای افتخار) نیست و در این category قرار نمیگیره. بیشتر به فیلمهایی مثل نبرد الجزایر نزدیکه که البته به نظرم از ارتش سایه ها هم بهتره
:D

پ.ن. در زمینه فیلمهای جنگی، شدیدا سینمای جنگی اروپای شرقی خصوصا بالکان و روسیه رو پیشنهاد میکنم. به نظرم بهترین سینمای جنگ دنیا رو دارن. نمونش فیلم بی نظیر come and see.
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: BatiGoal

Pyramid Head

کاربر سایت
Jun 15, 2011
2,763
نام
محمد
ارتش سایه ها اصولا فیلم جنگی (در دسته بندی فیلمهایی مثل دانکرک و نجات سرباز رایان و راههای افتخار) نیست و در این category قرار نمیگیره. بیشتر به فیلمهایی مثل نبرد الجزایر نزدیکه که البته به نظرم از ارتش سایه ها هم بهتره :D
ارتش سایه ها یکی از فیلم های مورد علاقمه می دونم چطوره منظورم چیز دیگه است
البته نبرد الجزایر فیلم خوبی بود ولی در مقابل ارتش سایه ها ... ارتش سایه ها خیلی خفنه لامصب
 
  • Like
Reactions: Sam _Fisher

Amin.AP

کاربر سایت
Dec 31, 2016
2,400
نام
امین
bksu_ffc39ebe6c87b384c277ca8ce3a63ba4.jpg


بعد از چندین سال دوباره هوس کردم Pulp Fiction رو ببینم و برای بار دهمم مثل بار اول از دیدن این اثر استثنائی نهایت لذت رو بردم. شاهکار. جزو 3 فیلم برتر و تاثییرگذار تاریخ سینما بدون شک.
10/10
 

Alkazar

کاربر سایت
Mar 1, 2012
3,106
نام
پویان
bksu_ffc39ebe6c87b384c277ca8ce3a63ba4.jpg


بعد از چندین سال دوباره هوس کردم Pulp Fiction رو ببینم و برای بار دهمم مثل بار اول از دیدن این اثر استثنائی نهایت لذت رو بردم. شاهکار. جزو 3 فیلم برتر و تاثییرگذار تاریخ سینما بدون شک.
10/10
اون دو تای دیگه چی اند؟

Sent from my SM-A510F using Tapatalk
 
  • Like
Reactions: Adidas95

reydge

کاربر سایت
Feb 19, 2012
1,010
نام
محمد
images.jpg

قرار نیست داستانی ساخته بشه تا در خلالش جنگ دیده بشه,قرار نیست شخصیتی ساخته بشه تا حوادث اتفاق بیفته,قرار نیست دیالوگی گفته بشه تا سیر وقایع جلو بره بلکه این جنگه که باعث میشه داستانی وجود داشته باشه,حوادثه که باعث میشه شخصیت هایی وجود داشته باشن و سیر وقایع هست که که باعث میشه یالوگی گفته بشه.ما اینجا با حرف ها و صحبت ها کاری نداریم,تصاویر انگیزه ی اصلی ما و راوی همه چیز هستن
بهترین وصف براش دیالوگی از اطلس ابره که می گه
این یه داستان دیوانه وار با سبک خاصه

10/10​
 

Origami 2008

عضو تحریریه
Oct 2, 2014
5,391
نام
سپهر
Dunkirk_Film_poster.jpg


Dunkirk 2017
8/10

این نقد برای طرفداران و کاربرانی است که بعد از دیدن دانکرک، از نولان ناامید شدند!

دانکرک بهترین فیلم نولان نیست (همچنان اعتقاد دارم TDK بهترین فیلم اوست)، اما یکی از به یادماندگار ترین فیلم های جنگی است که تاکنون ساخته شده است. اگر اطلاع داشته باشید، نولان سعی می کند که کارنامه ی کاری اش شباهت زیادی با کارگردان فقید، استنلی کوبریک داشته باشد. استنلی که در کارنامه کاری اش، از فیلم هایی که فیلم نامه های فلسفی و پیچیده ای برخوردار بود (مثل پرتغال کوکی یا ادیسه فضایی 2001) در میان آن از فیلم هایی با روایت ساده تری هم دیده می شود (مثل بری لیندون و غلاف تمام فلزی). کسانیکه طرفدار کوبریک هستند، هم چنان ایرادی از دو فیلم نمی گیرند و بعضی آن را برتر از فیلم های پیچیده اش می دانند. با ساخته شدن دانکرک توسط نولان، کاملا کارنامه کاری اش شبیه استنلی کوبریک می شود و میتوانم بگویم که دانکرک همان نقش غلاف تمام فلزی و بری لیندون را ایفا می کند و دل هوادران با چنین فیلمی نمی شکند بلکه او را بیشتر دوست داشتنی می کند. دانکرک، مانند یک Documentry film است که روایت برای اولین بار در سری فیلم های نولان، در سطح پایین تری قرار دارد اما تصویر و صدا و ایجاد القای یک عنوان Survival War به طور دیوانه واری در سطح قابل قبولی قرار دارد. تنها ایراد هایی که میتوانم بگیرم این است که نولان باید دست از ساخت فیلم های PG-13 بردارد، چون این فیلم خوراک فیلم هایی با درجه R است و دوم این که نسبت به بقیه فیلم های نولان، قابل پیش بینی تر بود. نولان برای این که از بحران نادیده گرفته شدن فیلم هایش در مراسم های اعطای جوایز بیرون بیاید، ساختن دانکرک بهترین گزینه ممکن بود که توانست از این مورد بیرون بیاید و فیلم صد میلیون دلاری رقابتی با عناوینی مستقلی داشته باشد که سالهاست کنترل بیشتر بخشای اصلی اسکار رو در دست گرفته اند!
 

AmirAirGunner

کاربر سایت
May 23, 2016
785
نام
امیر
The Devils Advocate
images

با توجه به اینکه چندین سال قبل دانلود کرده بودمش ولی این فیلم رو دیروز دیدم :D
از نقاط مثبت فیلم گروه بازیگری بسیار عالی و داستان خوبش هست
ولی به نظرم متاسفانه اون 30 دقیقه اخر رو کارگردان یجوری پیچوند که به تمام سوالات پاسخ بده و فیلم پایان خوبی داشته باشه :|

8/10
 

atzoriha

کاربر سایت
Sep 20, 2015
2,015
The Devils Advocate
images

با توجه به اینکه چندین سال قبل دانلود کرده بودمش ولی این فیلم رو دیروز دیدم :D
از نقاط مثبت فیلم گروه بازیگری بسیار عالی و داستان خوبش هست
ولی به نظرم متاسفانه اون 30 دقیقه اخر رو کارگردان یجوری پیچوند که به تمام سوالات پاسخ بده و فیلم پایان خوبی داشته باشه :|

8/10
سلام
فیلم خوبیه،ولی کسانی که دارای اعتقادات مذهبی هستند بیشتر میتونن باش ارتباط برقرار کنند.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر