جزییات ایکس باکس وان

Obituary

کاربر سایت
Dec 7, 2007
40
مایکروسافت از نسخه جدید ایکس باکس با نام " ایکس باکس وان " پرده برداشت. این اولین دستگاه جدید مایکروسافت در هفت سال گذشته است. همه از این دستگاه انتظارات زیادی دارند به ویژه به این دلیل که سونی ونینتندو اولین گام خود را برای ارایه نسل جدید بازی ها برداشته اند.
ایکس باکس 360 هفت سال و نیم پیش در پاییز سال 2005 به بازار عرضه شد، که به نظر یک میلیون سال پیش می رسد! این زمان برای ارایه یک دستگاه جدید بسیار زیاد است حتی اگر برخی کارشناسان فن آوری ارزش سیستم عامل سخت افزار بازی در عصر حاضر رازیر سوال برده باشند.

1.jpg


طراحی



" ایکس باکس وان " بزرگ، براق و سیاه است، و شبیه یک قطعه از تجهیزات AV است.
کنترلر و Kinect دوباره طراحی شده اند، خصوصا " ایکس باکس وان " و Kinect ، جعبه های لبه دار، براق و سیاه هستند .
درکل " ایکس باکس وان " شبیه یک سیستم نمایش خانگیست. با در نظرگرفتن این نکته که هدف از تولید آن داشتن تمامی انواع سرگرمی در یک بسته مدرن است، چنین طراحی حتما عمدی است. درمقایسه با دستگاه های نسل امروز که بسیار باریک هستند " ایکس باکس وان " بسیار بزرگ به نظرمی رسد.
نام " ایکس باکس وان " یادآور یک شروع جدید است. شاید از امروز به بعد استراتژی های مربوط به اتاق نشیمن مایکروسافت از " ایکس باکس وان " شروع شود، یا اینکه هدف شاید فقط یک دستگاه بازی بسیار خوب باشد !

2.jpg



سرگرمی خانگی



مایکروسافت وعده داده است این یک راه بهتربرای ترکیب تلویزیون، بازی و سرگرمی در یک سیستم واحداست، البته این همان کاری است که ایکس باکس 360 در حال حاضر انجام می دهد، اما این نقش از طریق دستوراتی مانند " ایکس باکس، روشن " پررنگ تر شده و رابطه افراد با تلویزیونشان بهترخواهد شد.
اصل مطلب : اتاق نشیمن خود را پیشرفته ترکرده و سیستمی داشته باشید که بازیها، تلویزیون و سرگرمی را یکجا شامل می شود.


چگونه این اتفاق خواهد افتاد؟
تماشای برنامه های زنده نیازمند به حداکثر رساندن و به حداقل رساندن صفحه نمایش در گوشه بالاست. برنامه های زنده در " ایکس باکس وان " در دسترس خواهند بود، پس تلویزیون کابلی نیز از طریق HDMI-IN در این مجموعه گنجانده شده است !

3.jpg



ما بجز پوشش تصویری هرگزچیزی راجع به تعامل دوطرفه تلویزیون واینکه طرفین حاضردراین تعامل که هستند نشنیده ایم. البته از "کام کست" نام برده شده است، اما آیا شرکت های سهیم دیگر اجازه خواهند داد ایکس باکس تبدیل به یکی از لوازم تلویزیون شود؟ این چیزی بود که تلویزیون گوگل و وی یو را ترسانده بود. الان به نظر نمی رسد که " ایکس باکس وان " جایگزین تلویزیون کابلی یا دستگاه پخش دی وی دی شما شده باشد، اگرچه برای داشتن هردو به اندازه کافی بزرگ است.
" ایکس باکس وان " واقعا از فرامین صوتی برای انجام دادن برخی کارهای کامپیوتری استفاده می کند. می توانید در حین بازی بلیت فیلم سفارش دهید یا با اسکایپ سرگرم شوید.امیدواریم که فرامین دستوری به درستی ارایه شده باشند وگرنه تنها عامل سردرگمی استفاده کننده خواهند بود.
" این جامع ترین دستگاه سرگرمی است... " این جمله را همه درزمان تولید پلی استیشن 3 و حتی قبل تر شنیده ایم که البته درمورد همه تولیدات صادق نبوده، اما " ایکس باکس وان " موقعیت بهتری دارد ،به این دلیل که ایکس باکس 360 به عنوان یک وسیله ویدیویی بسیار موفق عمل کرده است.


مشخصات



جزییات منتشرشده شامل یک پردازنده هشت هسته ای و کارت گرافیک AMD، رم هشت گیگ، بلو- ری USB 3.0 ، ورودی و خروجی HDMI و هارد 500 گیگ است.
به علاوه، مایکروسافت قول یک سیستم عامل جدید که ترکیبی از ایکس باکس و ویندوز است، را می دهد.
درمعماری " ایکس باکس وان " ، سه سیستم عامل به کاررفته است : ایکس باکس، یک هسته از ویندوز ( مانند ویندوز آر.تی ) ویک رابط چند منظوره. هدف این بوده که دستگاه اساسا بتواند چند دستور را همزمان انجام دهد.
یک مقایسه با مشخصات پلی استیشن 4 نشان می دهد که فاصله بین سونی و مایکروسافت از نظر سخت افزار از همیشه کمتر است.

4.jpg



کینکت جدید



یک کینکت جدید به همراه " ایکس باکس وان " می آید که با دقت تمام کامل شده است. یک دوربین 1080، اتصال به اسکایپ و درک حرکات چرخشی در ساختاری مانند اسکلت بخشی از امکانات این دستگاه هستند. مایکروسافت حتی ادعا می کند که کینکت جدید می تواند ضربان قلب شما را نیزتشخیص دهد. حتی می تواند دستگاه کنترل شما را شناسایی کند، که گویا از صداهایی شبیه آنچه در چوب جادویی پلی استیشن 3 به کار رفته بود استفاده می کند.

5.jpg





کنترل کننده جدید



دستگاه کنترل " ایکس باکس وان " شبیه دستگاه قبلی است فقط بخش هایی اضافه تر از آن دارد، مانند باتری یکپارچه, دی پد بهتر و ...


SmartGlass



کار با SmartGlass با انواع زیادی از تلفن ها و تبلت ها آغاز شده بود و در ایکس باکس نیز از آن استفاده خواهد شد.
Baked-in Wi-Fi Direct شبیه بلوتوث است و اجازه ارتباط با وسایل خارجی را خواهد داد، که می تواند کمکی برای دستگاه هایی که درآینده ساخته می شوند نیز باشد. پرده های دوم یکی از راه های اصلی تعامل با " ایکس باکس وان " خواهند بود، اما با این حال جزییات کافی درباره " ایکس باکس وان " دردست نیست، مثلا اینکه SmartGlass به کار رفته درآن چه مزیتی برمحصولاتی که اکنون در بازارموجودند، دارد؟
ایکس باکس بر مبنای سرویس و نام های کاربری حاضر ساخته شده و 300000 سرور برای آن در نظر گرفته شده است. درحالیکه شما کاردیگری مانند تماشای تلویزیون یا وبگردی انجام می دهید سرویس های میانجی با هماهنگی بسیار بالا مشغول کارخواهند بود. مایکروسافت به سرویس هایی درباره " ایکس باکس وان " اشاره کرده که جالب به نظرمی رسند : ذخیره سازی بازی کاربر- محور، ثبت کردن آپلود بازیها و حتی توانایی برای بازی هایی با پردازش افزوده، که البته هنوز مشخص نیست که چگونه این بازی ها نمایش داده خواهند شد.


بازیها



مایکروسافت هشت بازی اختصاصی جدید در سال اول برای " ایکس باکس وان " در نظرگرفته است. که این نشان می دهد باید منتظر نسخه دوم این دستگاه هم بود . البته فورزا 5 به نمایش درآمده است، همچنین یک بازی جدید به نام Quantum Break که ساخته سازندگان Alan Wake است، با طراحی در یک استودیو بزرگ و احساس سینمایی، شبیه بازیهایی است که عادت داریم از پلی استیشین ببینیم.
خبر بد این است که مانند پلی استیشن 4، " ایکس باکس وان " با بازیهای ایکس باکس 360 مطابقت ندارد.


تلویزیون در ایکس باکس



"ایکس باکس کولرآبی بعدی خواهدبود." این جمله در همایشی برای مطرح کردن نقش " ایکس باکس وان " به عنوان یک پایگاه تلویزیون اجتماعی گفته شد.به نظرمی رسد که مایکروسافت درحال ساختن برنامه های تلویزیونی و ارجینال برای " ایکس باکس وان " است، که جهشی بزرگتر از برنامه های خلاق نتفلیکس به نظر می رسد.
استیون اسپیلبرگ اعلام کرد سریال جدیدی بر مبنای بازی HALO در حال ساخت است و همچنین استفاده از اسکایپ با NFL ممکن خواهد بود.

6.jpg



در نهایت، " ایکس باکس وان " تا پایان سال 2013 به بازار عرضه خواهد شد. برای دانستن قیمت و تاریخ دقیق باید صبر کرد اما با E3 فقط چند هفته فاصله داریم.
خلاصه اینکه دانسته های ما درباره ایکس باکس اندک است و و نا دانسته های ما زیاد !




منبع : مستر گیمر
لینک مقاله : جزییات ایکس باکس وان
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر