رقص را با مایکل جکسون تجربه کن|نقد و بررسی Michael Jackson The Experience

mfamili

کاربر سایت
Jan 12, 2013
48
نام
محمد امین
مقدمه:
مایکل جکسون،خواننده معروف آفریقایی،آمریکایی که شاید همه با آن آشنایی داشته باشند.خواننده ای پراز شور و نشاط که طرفداران را همیشه مات خود می کرد.سال 2009 بود که ضربه ی سختی به طرفدارای او وارد شده،یعنی مرگ مایکل جکسون.سال بعد بود که یوبی سافت نام او را زنده کرد و با عرضه ی Michael Jackson The Experience به طرفداران مایکل نشاطی دوباره بخشید که حتی کسانی که مایکل را نمی شناختند با انجام بازی اون،همیشه دور هم بودند و می رقصیدند.

michael-jackson-the-experience-wii-acepto-cambios_MCO-O-3625316898_012013.jpg


نام بازی:Michael Jackson The Experience

سازنده:Ubisoft Paris (نسخه ی Wii)

ناشر:Triumph International و Ubisoft

پلتفرم ها:NDS،N3DS،Wii،PS3،X360،iOS،Mac OS X

پلتفرم مورد بررسی:Wii

ژانر:ریتمیک

اولین نسخه ی Michael Jackson The Experience برای اولین بار،برای پلتفرم های Xbox 360 "Kinect" و PS3 "Move" عرضه شد و سال های بعد ما شاهد نسخه های 3DS،DS،PSP،PS vita و Wii و حتی iOS بودیم که در هر نسخه برای هر پلتفرم گیم پلی متفاوتی را شاهد بودیم.در این نقد و بررسی من نسخه ی Wii را مورد نقد و بررسی قرار می دهم که امید وارم رضایت بخش باشد.

گرافیک:
Michael Jackson The Experience که یک عنوان ریتمیک است که معمولا عناوین ریتمیک مثل Just Dance و Dance Central گرافیکی فانتزی و معمولی دارند.در بازی،پس زمینه ها در هر ترک متفاوت است و از پس زمینه ای استفاده شده است که در موزیک ویدئو آن ترک استفاده شده برای مثال ترک "Bad"که کلیپ در پارکینگ است،در بازی هم در پارکینگ انجام می گیرد.یوبی سافت توجه خوبی به موزیک ویدئو ترک ها داشته است زیرا در هر ترک علاوه بر پس زمینه،مدل مو،لباس و کفش ها با مدل مو،کفش ها و لباس هایی که در آن موزیک ویدئو استفاده شده است نسبت داده شده.در این باره یوبی سافت بر روی یک چیز کار نکرده،مایکل در کنسرت ها و موزیک ویدئو های خود رقص های دسته جمعی را به ما تحویل می داد،در این عنوان رقص های دسته جمعی صورت گرفته است اما نکته این است که دو نفر پست مایکل،شبیه به هم هستند و باقی افراد سیاه!!اگر یوبی سافت کمی حوصله به خرج می داد و بر روی افراد پشت مایکل هم کار می کرد،این عنوان بی نقص می شد.البته این نکته در تمامی ساند ترک ها وجود ندارد،برای مثال در ترک "The way you make me feel"فقط از دو کرکتر مایکل و یک دختر استفاده شده است که می توانیم این نکته را فقط یک نقص کوچک بدانیم.

michael-jackson-the-experience-wii-007.jpg




موسیقی و صداگذاری:
زمانی که بازی بر اساس مایکل جکسون ساخته می شود،قطعا موسیقی های آن توسط مایکل جکسون سروده شده اند.موسیقی بر اساس حرکات و گرافیک تنظیم شده و مشکلات صوتی وجود ندارد.افکت های OK،Miss،Good و... به خوبی تنظیم شده و حس رقص بر روی صحنه را به بازیباز وارد می کند.
نگاهی به تمامی ترک ها:در این بخش نگاهی بر ترک های نسخه ی Wii داشته باشم.ترک های در نسخه های متفاوت هستند،در Wii بعضی از ترک های مایکل جکسون استفاده نشده.

در لیست زیر می توانید ترک ها را مشاهده کنید:

mjtE_soundtrackwii.jpg



البته بعضی از ترک ها را با خرید DLC می توانید تجربه کنید.

گیم پلی:
عناوین ریتمیک،جزء عناوینی هستند که از گیم پلی های جالبی برخوردارند.البته بعضی از عناوین از جمله Michael Jackson The Experience گیم پلی معمولی و ضعیف را به نمایش می گذارند.البته گیم پلی این عنوان در پلتفرم ها متفاوت است.در پلتفرم های Move و Kinect به دلیل قدرت اسکن بالا تجربه ی بهترین را به ارمغان می آورد،اما گیم پلی Michael Jackson The Experience برای پلتفرم Wii به دلیل ضعف در شبیه سازی حرکات بدن،لذت بازی با Kinect و Move را ندارد و برای همین ضعف نسخه ی Wii این عنوان از سایت های معتبر از جمله IGN نمرات ناخوشایندی دریافت کرده است.

michael-jackson-the-experience-wii-0-good.jpg


مدرسه ای برای مبتدیان:
یکی از بخش های بازی،Dance School است که با می توانید حرکاتی که برای مبتدیان و کارآزموده ها سخت و دشوار است،با تمرین ها مرتب و متوالی،مسلط شده و امتیازات خوبی را دریافت کنید.در این آموزشگاه شما با مربیان مرد و زن خود آشنا می شوید که هرکدام از مربیان یک حرکت را به شما می آموزند.بعضی از آموزش ها هم همراه با موزیک ویدئو،آموزش داده می شوند.

images.jpg



نتیجه:
مایکل بودن،تجربه ای به یاد ماندی و شاید هم تکرار نشدنی،با ترک های اون برقصید و بخوانید.آموزش رقص های حرفه ای او را مشاهده کنید و با تمرین همراه با موزیک ویدئو در صحنه ی سیاه بدون هیچ تماشاچی،استعداد خود را پرورش دهید.

همیشه به یاد این باش که با رقصاندن رویاهات به آرزوهات هم می رسی

پس رویاهاتو برقصان

Dancing Dream


moonwalker.jpg



گرافیک:9.5/10

گیم پلی:8/10

موسیقی و صداگذاری:9/10

نمره کل:8.8/10

نویسنده و منتقد:محمد امین فامیلی(MFamili)

---------- نوشته در 08:37 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 08:21 PM ارسال شده بود ----------

لطفا نظرتون رو بگید.

با تشکر
 
  • Like
Reactions: ehsanservat

Polaris

کاربر سایت
Aug 14, 2007
2,775
نسخه Wii و پلی 3 که مزخرفه ... بهترینش که نسخه کینکت 360 بود که هم خودمون میتونیم برقصیم و هم اینکه قابلیت خوندن هم توش داره. گرافیکشم خیلی خیلی بهتره.
موفق باشی.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر