6 دلیل برای موفقیت DmC: Devil May Cry

Turok-71

کاربر سایت
Nov 28, 2009
508
پروژه ِی ساخت سری DMC بعد از مدتها از یک سازنده ِی شرقی (کپکام) به یک سازنده ِی غربی (نینجا تئوری) واگذار شد،این اتفاق باعث شد که صدای اعتراض بسیاری از طرفداران این سری به گوش سازندگان برسه.طرفدران،نگران شدند که این بازی از ریشه های خودش فاصله بگیره.طرفداران با دیدن تغییر ظاهر دانته و تا حدودی فضای بازی نگرانی خودشون رو بی مورد ندونستن و از این بازی قطع امید کردن.اما این یک واقعیته که تنها با انجام دادن یک بازی میشه به قدرت و کیفیتش،چه بالا و چه کم پی برد.در واقع شما با انجام دادن این بازی پی خواهید برد که این بازی بسیار بسیار بهتر از اون چیزی هست که فکرشو میکنید و در برخی از جهات واقعا از دیگر نسخه های این سری پیشی میگیره.
در ادامه باهم نگاهی به این ویژگی ها میندازیم که این بازی رو حتی از دیگر نسخه ها برتر جلوه میده.
78774938134445865142.jpg

1. سیستم مبارزات
مبارزات نسبت به نسخه های دیگر دچار اندکی تغییرات شده اند که ناشی از تغییر سازنده ِی بازی میشود.در ابتدا،این تغییرات باعث نگرانی میشوند،اما در ادامه خواهید فهمید که این تغییرات به شما اجازه خواهد داد تا هرچه بیشتر به سیستم مبارزات دسترسی داشته باشید و همچنان بخش مبارزات از بخش های درخشان بازی محسوب میشود.تم های موزیکی که در حین مبارزات خواهید شنید،نسبت به نسخه های قبل واقعا زیباتر کار شده اند.در مبارزات دانته هنوز هم میتواند با شیاطین تردستی کن،سواری بگیرد و در روی هوا کمبو بزند.اجرای تمامی حرکات به شما احساس کنترل تمام و کمال بر روی دانته را میدهد.حرکات عمودی و افقی در شیب های تند از بخش های جذاب بازی به شمار میرود.دانته توانایی حمل دو سلاح به صورت همزمان را داراست که هرکدام از سلاح ها تریگرهای جداگانه ای به خود احتصاص داده اند تا دسترسی آسان و سریعی به آنها داشته باشید.طراحی محیط اطراف شما کمک زیادی به متنوع تر شدن کمبوها میکند.سیستم های جدیدی که مبارزات اضافه شده است باعث میشود که از تمام فضای بازی به شکل خلاقانه تری بهره ببرید.این بازی امکان استفاده از آیتم ها را به آسانی فراهم میکند،اما این سهولت به آن معنا نیست که چالش های پیش روی خود را نیز به آسانی پشت سر خواهید گذاشت.بازی شما را به سمتی سوق میدهد تا از ابزارهای مختلفی که در اختیار دارید استفاده ای خلاقانه داشته باشید.این عامل باعث خواهد شد تا مبارزات بازی تبدیل به پازلی از تفکر و مهارت شوند.پتانسیل و قدرت استفاده ِی شما از ابزارها و سلاح هایتان در موقعیت های متفاوت به چالش کشیده خواهد شد.در قالب کلی و در مورد سیستم مبارزات بازی میتوان گفت که ترکیبی ایده آل از سادگی و پیچیدگی را تجربه خواهید کرد.
2. طراحی بصری
شما به راحتی میتوانید DmC را در زمینه ِی طراحی تولید در میان بازی های اکشن تراز اول بدانید.این بازی دارای شخصیت های خاص مربوط به خود است که در هیچ بازی دیگری نخواهید یافت.تمی خشونت وار و جنون آمیز در پس تمامی طراحی های گوتیکی،مکان ها و شیاطین بازی خواهید دید.دنیای مدرنی که بازی ارایه میدهد،بسیار شبیه به دنیایی است که در آن زندگی میکنیم و به عمد در آن از شیطاتینی با ظاهری کریه استفاده شده تا در تضاد با تصور همیشگی ما از دنیای اطرافمان قرار بگیرد و در فضای فکری بازیکن،حس از خود بیگانگی بدمد.شما قطعا به مراتب بیش از هرچیز دیگری تحت تاثیر جو وحشتناک بازی قرار خواهید گرفت.طراحی های موجود در بازی مملو از تاثیر گرفتن سازندگان از دنیای تاریک سوررئالیسم است.دنیای DmC به معنای واقعی کلمه زنده است و از معنای "فرا طبیعی" نیز پیشی میگیرد.به طور کلی دنیای بازی اقتباسی مستقیم از طراحان و گرافیست های بزرگی چون Hieronymus Bosch ، Clive Barke ، M. C. Escher و Cunningham است.(با کلیک روی اسم هر طراح میتونید به سایت رسمی اونا برید و طراحی های زیباشون رو تماشا کنید) طراحی بصری این بازی جهشی بزرگ نسبت نسخه های دیگر این مجموعه می باشد.ذهن شما با دیدن طراحی های بازی از کلیشه های مرسوم این بخش در دنیای گیم فاصله خواهد کرد و کاملا با طراحی های نو و خلاقانه ارضا خواهد شد.
3. پازل و پلتفرمینگ
DmC در ایجاد تنوع و خارج کردن شما از حس و حال مبارزات و خون ریزی موفق عمل میکند.پلتفرمینگ و پازل ها مانند تنفسی در بین مبارزات سنگین قرار گرفته اند که به طور موقت بازیکن را از فضای کشتار فاصله میدهند.صحنه های پلتفرمینگ(سکوبازی) کاملا درست طراحی شده اند،کنترل دانته راحت است و حرکات و پریدن های دانته بسیار نرم و روان طراحی شده اند.صحنه های پلتفرمینگ به زیبایی طراحی شده اند و همیشه برای شما جذاب و چشم نواز خواهند بود.این چشم اندازها کاربرد باتری بازی را دارند و همیشه بازی را زنده و سرپا نگه خواهند داشت.نینجا تئوری در این بازی ثابت کرده که در طراحی بازی های خود بسیار خلاقانه عمل میکند و با استفاده از درک و شعور بازیکن،جهانی ملتهب را ساخته است که باید برای دام هایی که برای سر به نیست کردن شما میچیند راه حل های مختلفی بیابید.این جهان ملتهب،در محیط هایی که ارایه میدهد هیچ گونه تبعیتی از قانون فیزیک ندارد،همه چیز به سمت شما پرتاب میشود و میتوان گفت که این بازی از این نظر آزاد است.محیط اطراف شما به آسانی دسخوش تغییرات بنیادین و وسیعی میشود که همگی در راستای مرگ شما طراحی شده اند.وقتی که محیط اطراف شما تبدیل به سکوهای بریده بریده و فاصله دار میشود باید دانته را برای انجام حرکات پارکور و یک پلتفرمینگ جذاب و نفس گیر آماده کنید،این بخش از بازی،احساس رضایت از گیم پلی و کامل بودن آن را در شما به وجود می آورد.
4. شخصیت پردازی
این منصفانه به نظر میرسد که تعداد کمی از مردم در اظهار نظری نسبت به دانته ِی جدید گفته بودند که او در راستای هرچه نزدیک تر شدن به شخصیت های هالیوودی طراحی شده است.در این نسخه به سادگی خواهید فهمید که نینجا تئوری در تلاش است تا یک مرد واقعی را به دنیای این سری بازی ها وارد کند و از شخصیت پردازی مضحک دانته بپرهیزد.تمام شخصیت های نسخه افرادی واقعی هستند و نه کلیشه های کارتونی.عناصر اصلی شخصیت دانته و ماهیت او در این نسخه بسیار قابل باورتر و واقعی تر کار شده است.یک لحظه هم فکر نخواهید کرد که دانته ِی جدید از شخصیت سرد و جسور خود به شخصیتی با عمق واقعی،باوری انسانی نسبت به اتفاق ها و لایه لایه تغییر یافته است.دانته در این نسخه عصبانی و ناراضی است و برای خود هیچ وقت دلسوزی نمیکند،گذشته ِی خود را به خوبی دریافته است و به سوی آینده خود میرود.شما به جای اینکه شاهد کات سنس های سینمایی برای ایجاد ارتباط با دانته باشید در جریان بازی این ارتباط بر قرار خواهد شد و خواهید دید که دانته فردی خوشبین و پرتحرک است.داستان سرایی به شکلی هوشمندانه طراحی شده و لذت بخش خواهد بود.
5. جزییات
با نگاهی سطحی به طراحی ساختمان های این نسخه درخواهید یافت که احتمالا به طور عمد به طراحی های نسخه های قبل شباهت دارد.طراحی های تو در تو و پیچ در پیچ سبک معماری گوتیک و مسیرهای خراب و درهای قفل شده از ویژگی های این طراحی در این سری بازی هاست.اما از میزان پیچیدگی طرح ها کاسته شده که اشاره ای غیر مستقیم و استعاری به دانته دارد که در حال بازیابی نیمه گمشده ِی خود میباشد.گیم پلی با قرار دادن محور داستان سرایی در هسته ِی خود و با استفاده از توانایی های دانته مهیج ترین بازی را ساخته است.تاثیر گیم پلی در طول بازی،از آن عنوانی با کیفیت ساخته است.در اوایل بازی دانته را مشاهده خواهید کرد که با دو دختر در یک کلوب شبانه به تصویر کشیده میشود و در ادامه با درج نوشته ِی "صبح روز بعد" شیاطین به دانته حمله میکنند و دانته ِی مست را به زحمت می اندازند.از همین لحظه آموزش بازی به شما شروع میشود و با آیتم های جداگانه بازی آشنا خواهید شد،اول شمشیر و بعد اسلحه و سپس هر دوی آنها.در نهایت دانته پالتوی خود را از روی صندلی بر میدارد و میپوشد.طراحی و ریزه کاری های بازی همگی هوشمندانه کار شده اند و در ابتدا دانته را همراه با توانایی هایش خواهید شناخت.
6. موسیقی
موسیقی متن در نسخه چهارم فاقد کیفیت بالا بود و بیش از حد به ورطه ِی تکرار می افتاد.موسیقی بازی به طرز آشکاری نسبت به نسخه چهارم ارتقا یافته است و به کمک گیم پلی لحظات زیبایی برای شما خلق خواهد کرد.موسیقی بازی ساخته ِی شرکت های Noisia و Combichrist است.در هر تراک،عنوانی تازه را خواهید شنید که مدرن و هیجان انگیز است.موسیقی متن در مبارزات به اوج میرسد و لذت انجام بازی را دوچندان خواهد کرد.احساسات بازیکن توسط موسیقی بازی بر انگیخته خواهد شد و کیفیت در تمامی تراک های بازی بوضوح وجود خواهد داشت.


* تهیه و تنظیم: البرز { Turok-71 }

* کپی کردی،منبعشو بگو.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر