فرمانروای بازی های سبک H & S

بهترین بازی سبک H & S ؟!


  • مجموع رای دهنده‌ها
    18
  • نظرسنجی بسته شده است .

Turok-71

کاربر سایت
Nov 28, 2009
508
lwedfay0nlw3jiyfn.jpg


این تاپیک مربوط به مقایسه و نظرسنجی در مورد بازی های سبک Hack and Slash ـه که سعی کردم بهترین و معروف ترین های این سبک رو جمع آوری کنم.
به هر بازی که رای دادید در حد یک یا دوخط(بیشتر که چه بهتر) دلیل رای تون رو برای بقیه بچه ها توضیح بدید و ویژگی های بازی مورد علاقتون رو شرح بدین...یه گزینه سایر هم گذاشتم تو رای گیری،شاید یه بازی دیگه مدنظرتون باشه...مثلا اونیموشا!!
از هربازی یه معرفی کوتاه در مورد گیم پلی هم گذاشتم که شاید بعضی از بچه ها یادشون رفته باشه و یا تازه بخوان با بازیها آشنا بشن.گزینه ها رو هم به ترتیب حروف الفبا قرار دادم و هربازی که بالا باشه مبنی بر بهتر بودنش نیست.

رای گیری بعد 50 روز بسته میشه و معلوم خواهد شد که فرمانروای این سبک کیست:D کدام یک؟ ریو،دانته،گابریل،بایونتا و یا کریتوس؟

به ترتیب حروف الفبا:

Bayonetta_Box_Art.jpg

Bayonetta

  • سازنده: Platinum Games
  • ناشر: Sega
  • کارگردان: هیدکی کامیا ( Hideki Kamiya )
  • پلتفرم: X 3 6 0 , P S 3
  • تاریخ انتشار: سال 2010
  • متای بازی: 90 / 100


  • [*=right]نمرات بازی: I G N: 9.5 / 10 | GameSpot: 9 / 10
    [*=right]جوایز:
بهترین بازی سال ( IGN UK )
بهترین باس فایت ها ( GameSpot )
بهترین IP جدید ( Game Trailers )


  • [*=right]گیم پلی:
بایونتا یک بازی اکشن سوم شخص است که سیستم مبارزات آن مشابه عنوان قبلی کارگردانش (کامیا) DMC میباشد.حملات در دو بخش کوتاه و طولانی قرار میگیرند که میتوانید با ترکیب این دو دسته از حملات به کمبوهای زنجیروار دسترسی پیدا کنید.از ویژگی های مبارزات این بازی میشه به کمبوها،تمام کننده ها و سلاح های مخصوص بایونتا اشاره کرد.یک ویژگی منحصر به فرد بایونتا قابلیت حملات "Torture Attacks" بود که اجازه میداد ضربات ویرانگری رو وارد کنید.یکی از هیجان انگیز ترین امکانات گیم پلی این بازی قابلیت کند کردن زمان یا "Witch Time" بود.به این ترتیب که با جاخالی دادن در مقابل ضربات دشمنا میتونستید زمان رو آهسته کنید و کمبوهای زنجیروار خودتون رو اجرا کنید،واقعا این بخش خیلی جذاب بود.در بازی قابلیت double jump هم وجود داشت و با اون میتونستید به ارتفاع بالاتری دست پیدا کنید.از قابلیت های دیگه ِی گیم پلی میشه به قابلیت چرخش دوربین،قفل کردن روی دشمنا و تغییر سلاح در حین انجام بازی اشاره کرد.با آپگریدهایی که روی بایونتا انجام میدادید میتونستید اون رو به یک پلنگ (برای سریع دویدن) و یا موجودات دیگه ای تبدیل کنید که همگی برای افزایش توانایی های بایونتا موثر بودند.با عملکردی که در هر چپتر داشتید به شما یک نمره داده میشد و در ازای این نمره میتونستید آیتم های خودتون رو ارتقا بدید،مثلا خط سلامتیتون رو افزایش بدید و از کشته شدن خودتون جلوگیری کنید.همچنین میتونستید از سلاح های دشمنا استفاده کنید. از قویترین حمله های بایونتا تبدیل موهاش به یک کفش بود که ضربات ویرانگری رو وارد میکرد.موهاش به یه مشت و هیولا هم تبدیل میشدن.بایونتا از چهار سلاح استفاده میکرد،دوتا رو پاهاش و دوتا توی دستاش!در ادامه بازی میتونستید به سلاح دیگه ای مثل شاتگان،کاتانا(شمشیر سامورایی) و شلاق رو به لیست سلاحاتون اضافه کنید.در کل بازی بسیار جذابی بود و افسوس میخورم که نمیتونم نسخه ِی دوم رو بازی کنم،همونطور که میدونید نسخه بعدی قرار نیست واسه X360 و PS3 ریلیز بشه و انحصاری Wii هستش.


از کمبوهای زیبای بایونتا


250px-Castlevania_Lords_of_Shadow.png

Castlevania: Lords of Shadow


  • [*=right]سازنده: MercurySteam
    [*=right]ناشر: Konami
    [*=right]کارگردان: انریک آلوارس ( Enric Álvarez )
    [*=right]پلتفرم: X 3 6 0 , P S 3
    [*=right]تاریخ انتشار: سال 2010
    [*=right]متای بازی: 85 / 100
    [*=right]نمرات بازی: I G N: 7.5 / 10 | GameSpot: 7.5 /10
    [*=right]جوایز:
جایزه طلایی Xbox World 360
GamesMaster) Star Player Accolade
امتیاز اصلی ( Film Music Critics Association )

  • گیم پلی:
شخصیت اصلی این بازی گابریل بلمونت بود که مبارزات توسط یک شمشیر شلاقی مشابه شمشیرهای کریتوس صورت میگرفت.با آپگرید گابریل این توانایی رو به دست میارید که تا 40 کمبو رو اجرا کنید.حملات به دو دسته سنگین و سبک تقسیم میشن که میتونید از حملات سنگین برای دشمنهای تکی و از ضربات سبک برای دشمنان گروهی استفاده کنید.شما توانایی حمل یک سلاح ثانویه رو هم دارید که شامل چاقو ، آب مقدس و دیگر موارد میشه که با آپگرید به اونا دسترسی پیدا میکنید.شمشیر گابریل قابلیت ترکیب به جادوهای مختلف رو داره که هرکدوم در سیستم حملات و دفاع شما موثر خواهند بود.همچنین شمشیر گابریل قابلیت ارتقا و آپگرید رو داره و میشه از اون به عنوان یک سپر دفاعی در مقابل حملات دشمنا استفاده کرد.باس های این بازی در مقیاس بزرگی طراحی شدن و مبارزه با اونها هیجان بالایی رو داره.فکر کنم اون غول سنگی 200 فوتی رو همه یادمون باشه!!!با کشتن هر دشمن به مقداری آیتم دست پیدا میکنید که در آپگرید شما تاثیرگذارند.اگه از سیستم مبارزات فاصله بگیریم به پازل های محیطی و پلتفرمینگ میرسیم که بخش عمده ای از بازی رو به خودشون اختصاص دادن.شما از شمشیرتون علاوه بر استفاده مبارزاتیش در حل معماها و پلتفرمینگ هم استفاده میکنید.این بازی شامل آیتم های مخفی هم میشه که با پیدا کردنشون به خط سلامتی شما اضافه میشه.این آیتم به جواهرات مشهور هستن و به سه دسته ِی جواهرات زندگی،جواهرات روشن و جواهرات تیره تقیسم میشن.در کل بازی زیبایی بود و من ازش لذت بردم و در سبک خودش حرفایی واسه گفتن داشت.نسخه دوم این بازی هم که در حال ساخته و خبر از موفق بودن نسخه اول این بازی میده.



Dante%27s_Inferno.jpg

Dante's Inferno

  • سازنده: Visceral Games
  • ناشر: Electronic Arts
  • کارگردان: ؟?
  • پلتفرم: X 3 6 0 , P S 3 , P S P
  • تاریخ انتشار: سال 2010
  • متای بازی: 75 / 100
  • نمرات بازی: I G N: 7.5 / 10 | GameSpot: 6.5 / 10
  • جوایز: ؟?
  • گیم پلی:
در این بازی کنترل دانته رو به عهده دارید.بازی به طور کلی به 3 بخش مبارزات،پلتفرمینگ(سکوبازی) و حل پازهای محیطی تقسیم میشه.تو این بازی سلاح اصلی دانته یک داس بلنده که به داس مرگ معروفه.این داس با حملات ترکیبی و ضرباتی نهایی طراحی شده.سلاح دیگه ِی بازی یک صلیب مقدس هستش که با نوری که پرتاب میکنه،میتونید به دشمنا ضربه وارد کنید.علاوه بر این دو سلاح یک سری جادو و سحر هم برای شما در نظر گرفته شده که قابلیت ارتقا رو هم دارن.در بازی سیستم دکمه زنی ( QTE ) هم وجود داره که بیشتر در مبارزه با باس ها به کار میاد.با کشتن هر دشمن تعدادی روح دریافت میکنید که این روح ها به دو دسته تقسیم میشن: مقدس ( روح های آبی ) و نامقدس ( روح های قرمز ) که با استفاده از اونها میتونید قدرت های خودتون رو افزایش بدید.یک سیستم " مجازات یا بخشش " هم وجود داره که میتونید دشمنانی که در برابر شما تسلیم شدن رو یا بکشید و یا از سر تقصیرات اونها بگذریدD.در صورت انتخاب گزینه مجازات طی یک انیمیشن خشونت بار طرف رو به درک واصل میکنید و در صورت بخشش با یه مینی گیم مواجه میشید که باید انجامش بدید و طرف رو نجات بدید.این بازی شامل بخش های زیادی از پلتفرمینگ میشه که مثل بالا رفتن از دیوار و یا آویزون شدن از طناب هستن.یک سری پازل های محیطی هم در بازی وجود دارن که اگه مهارت لازم رو نداشته باشید باعث دردسر خواهند شد.تعداد زیادی راه مخفی هم هست که با پیدا کردنشون میتونید به کتاب مقدس دست پیدا کنید و با اون توانایی های دانته رو ارتقا بدید.در کل بازیه متوسطی بود و زیاد جو خوبی نداره که اونم معمولیه،چون بازی در برزخ جریان داره و باید حس و حال بدی بهتون دست بده.این بازی خیلی با خدای جنگ مقایسه شد در زمان عرضه و متعاقبا نتوست جلوی خدای جنگ حرفی برای گفتن داشته باشه....بازیش نه خیلی بد بود و نه خیلی خوبD.


250px-DMC4COVER.jpg

Devil May Cry[SUP][SUB] Series[/SUB][/SUP]


  • سازنده: Capcom​
  • ناشر: Capcom​
  • کارگردان(ها): هیدکی ایتسونو و هیدکی کامیا​
  • پلتفرم: PS2 , PS3 , X360 , PC
  • تاریخ انتشار: از سالهای 2001 تا 2008​
  • متای بازی: 94 / 100[SUB][SUP]نسخه اول[/SUP][/SUB]​

    [*=right]نمرات بازی: I G N: 9.6 / 10 [SUB][SUP]نسخه اول[/SUP] [/SUB]| GameSpot: 9.1 / 10[SUP] نسخه اول[/SUP]
    [*=right]جوایز:[SUB][SUP] همگی مربوط به نسخه سوم[/SUP][/SUB]
جز 50 بازی برتر سال 2005 ( Game Informer )
بازی برتر ماه ( Game Informer )
بهترین بازی سال 2006 ( GameSpy )


  • [*=right]گیم پلی:
گیم پلی این سری بر مبارزات سریع و به دست آوردن رتبه بالا با حملات طولانی و بدون کمترین آسیب تمرکز داره.در نسخه های بعد این مکانیزم مقداری متفاوت شد،حملات تنوع بیشتری پیدا کردن و امتیازات مختلفی بهشون اختصاص پیدا کرد تا گیمرها دچار یکنواختی نشن و بتونن حرکات ترکیبی و مختلفی رو انجام بدن.نمرات به ترتیب از بدترین به بهترین اینا بودن: D,C,B,A,S این حروف از حرف اول یه سری کلمات سرچشمه گرفتن.مثلا D از Dull (کسل کننده) میاد.تو بازی سوم و همچنین چهارم از S استفاده شد که ممکن بود SS یا SSS بشه!مجموعه دارای پازل های محیطی بود ولی نقش پررنگی رو ایفا نمیکرد،چون که این سری بیشتر بر اکشن سریع تاکید میکنه.توانایی Devil Trigger رو که فکر کنم همه یادمون باشه به شخصیت شما قدرت،سلامت و استحکام بیشتری رو میداد و تخریب سلاح هایی رو که در اختیارتون بود رو افزایش میداد.از سلاح های قابل توجه مجموعه میشه به شمشیر اسپادرا تو نسخه اول،Rebellion تو نسخه دوم و Yamato در نسخه سوم اشاره کرد.دانته به طور کلی شخصیت قابل بازی در کل مجموعه است ولی به تناوب از دیگر شخصیت ها هم استفاده شده مثل لوسیا در نسخه دوم،در نسخه ویژه سوم Vergil و در نسخه چهارم Nero.البته در نسخه دوم یک بخش جایزه هست که میتونید با شخصیت Trish بازی کنید.


شروع یک باس فایت طوفانی[SUP]نسخه اول
[/SUP]

j1ovtc1qt6pxujuvzp0o.jpg

God of War [SUP]series[/SUP]


  • [*=center]
    سازنده: Santa Monica​

    [*=center]
    ناشر: Sony Computer Entertainment​

    [*=center]
    کارگردان(ها): دیوید جفی،کوری برلوگ و...​

    [*=center]
    پلتفرم: PS2 , PS3 , PSP

    [*=center]
    تاریخ انتشار: از سال 2005 تا 2010​

    [*=center]
    متای بازی: 94 / 100 [SUP]نسخه اول[/SUP]​
  • نمرات بازی: I G N: 9.8 / 10 [SUP]نسخه اول[/SUP] | GameSpot: 9.3 / 10 [SUP]نسخه اول[/SUP]
  • جوایز:
بهترین بازی اکشن سال 2005 ( Spike Video Game Awards )[SUP]نسخه اول[/SUP]
جایزه ِی الماس ( Game Trailers )[SUP]نسخه سوم[/SUP]ب
هترین بازی کنسول PS3 در سال 2010 ( Spike Video Game Awards )[SUP]نسخه سوم[/SUP]
جایزه ِی BAFTA در سال 2011 [SUP]نسخه سوم [/SUP]
بهترین اکشن ماجرایی ( Game Trailers )[SUP]نسخه سوم [/SUP]

  • گیم پلی:
شخصیت اصلی این مجموعه بازی های کریتوسه و از ویژگی های این سری بازی میشه از مبارزات،پلتفرمینگ و پازل ها نام برد.در نسخه سوم این سری شما دوربین به صورت اول شخص رو هم تجربه میکنید.سلاح اصلی کریتوس در تمام نسخه ها یک جفت شمشیر زنجیری هستند و سلاح های دیگه رو هم به دست میارید مثل شمشیر Artemis در نسخه اول.در نسخه سوم سلاح ها نسبت به نسخه های دیگه متفاوت هستن و کریتوس 4 سلاح اصلی رو در اختیار داره.در این سری سه نوع Orb وجود داره: سبز،آبی و قرمز،سبزها برای احیای خط سلامتی،آبی ها برای جادوها و قرمزها برای آپگرید سلاح ها و جادوها کاربرد دارن.همچنین Orb طلایی در نسخه دوم اضافه شد که برای پرکردن خط خشم کاربرد داشت،Orb طلایی در نسخه سوم جای خودش رو به رنگ سفید داد.در بازی سیستم دکمه زنی ( QTE ) هم وجود داره که معمولا در باس فایت ها و فینیشرها برای ما به نمایش درمیان.یک سیستم گرفتن هم هست که میتونید با گرفتن دشمنها ضربات متفاوت تری رو وارد کنید و نسبت به حرکات دیگه Orbهای قرمز بیشتری رو دریافت میکنید.در کل میشه گفت که این سری بازی ها به الگویی در این سبک مبدل شدن و از المانهای موفق اون در بازی های دیگه استفاده میشه.



مبارزه با Hades[SUP]نسخه سوم

[/SUP]​

مبارزه با Colossus of Rhodes[SUP]نسخه دوم [/SUP]




250px-Heavenly_Sword_Game_Cover.jpg

Heavenly Sword


  • سازنده: Ninja Teory​
  • ناشر: S C E​
  • طراح: Tameem Antoniades​
  • پلتفرم: P S 3​
  • تاریخ انتشار: سال 2007​
  • متای بازی: 79 / 100​

    [*=right]نمرات بازی: I G N: 7 / 10 | GameSpot: 8 / 10
    [*=right] جوایز:
انتخاب منتقدین ( GamePro )
جایزه نقره ای ( Official PlayStation Magazine )


  • [*=right] گیم پلی:
شخصیت اصلی این بازی ناریکو هست و بازی بر روی هنرهای رزمی و مبارزات سریع تمرکز داره.سلاح اصلی این بازی شمشیر ناریکوئه که به " Heavenly Sword " معروفه که بسته به حالت شما در مبارزات به سه شکل مختلف درمیاد.در حالت سرعتی،تعادلی بین سریعت و تخریب شمشیر بوجود میاد و شمشیر به صورت دو تیغه جداگانه درمیاد.در حالت منطقه و یا محدوده شمشیر ضربات سریع و دوربرد رو اجرا میکنه که نسبت به حالات دیگه از قدرت پایین تری برخورداره.آخرین حالت این شمشیر هم،حالت قدرتی هستش که شمشیر به تیغه بزرگتری تبدیل میشه و باید با دودست کنترل بشه.مثل دیگر بازیهای این سبک،این بازی هم از سیستم دکه زنی ( QTE ) بهره میبره و در مبارزات خاصی استفاده میشه.علاوه بر ناریکو یک شخصیت دیگه هم به نام کای در بازی وجود داره که در بخش هایی از بازی کنترل اون رو به دست میگیرید.در برخی از مراحل هم از کمان پولادی که ناریکو در اختیار داره استفاده میکنید که در اهداف دروبرد و یا حفاظت از اشخاصی که توسط دشمنان در خطر هستن.


ناریکو در قالب کمیک


Ninja_Blade.jpg

Ninja Blade


  • [*=right]سازنده: From Software
    [*=center]
    ناشر: From Software

    [*=center]
    طراح: Kazuhiro Hamatani

    [*=center]
    پلتفرم: X 3 6 0 , P C

    [*=center]
    تاریخ انتشار: سال 2009

    [*=center]
    متای بازی: 68 / 100
  • نمرات بازی: I G N: 6.5 / 10 | GameSpot: 7.5 / 10
  • جوایز: ؟?
  • گیم پلی:
شما در این بازی نقش یک نینجای مدرن رو بازی میکنید که از یک کاتانا،دو شمشیر و یک شمشیر شلاقی استفاده میکنه.سیستم کلی مبارزات مشابه DMC و NG هستش.شما یک نوار به نام ninja vision دارید که با پر شدن اون میتونید از جادوهای خودتون استفاده کنید.در کل گیم پلی بازی بسیار سینمایی کار شده و صحنه های دکمه زنی ( QTE ) رو در بازی به وفور میبینید.کلیت بازی یک تقلید از سری بازی های نینجا گایدن هست که به طور کلی از پس این تقلید بر نمیاد و شکست میخوره.در کل بازیه متوسطی هستش.


Ninja_Gaiden_II.jpg

Ninja Gaiden [SUP][SUB]series[/SUB][/SUP]

  • سازنده: Team Ninja​
  • ناشر: Tecmo و Microsoft​
  • کارگردان: ایتاگاکی و یوسوکه هایاشی​
  • پلتفرم: X 3 6 0 , P S 3​
  • تاریخ انتشار: سال 2004 تا 2010​
  • متای بازی: 94 / 100[SUP]نسخه NG: Black[/SUP]​

    [*=right]نمرات بازی: I G N: 9.4 / 10[SUP] نسخه اول[/SUP] | GameSpot: 9.4 / 10[SUP] نسخه اول[/SUP]
    [*=right] جوایز:
بهترین بازی اکشن در سال 2004 ( IGN )[SUP]نسخه اول[/SUP]
بهترین اکشن ماجرایی در سال 2004 ( X Play )[SUP]نسخه اول [/SUP]
بهترین بازی سال 2004 ( EGM )[SUP]نسخه اول[/SUP]
بازی برتر ماه ( IGN )[SUP]نسخه اول سیگما [/SUP]

  • گیم پلی:
شخصیت اصلی این سری بازیها ریو هایابوسا هست که سیستم مبارزات بر پایه ِی توانایی های شما پی ریزی میشه.حرکات آکروباتیک و پلتفرمینگ هم جز جداناشدنی این سری بازی های هستند مثل راه رفتن روی دیوار،آویزون شدن از طناب و یا راه رفتن روی آب!!تنوع مکانهایی که بازی در اون اتفاق میفته بسیار بالاست و از جمله کویر و شنهای سوزان و قطب شمال و یخ های سفید.این سری در همون ابتدا قرار بود رقیبی جدی برای سری DMC و GOW بر روی کنسول XBOX باشه که در کار خودش هم موفق شد.سیستم مبارزات در نینجا گایدن به مراتب سخت از سیستم مبارزات دو بازی نام برده هستش و شما باید از مهارت بالایی برخوردار باشید حتی روی حالت نرمال.در نسخه دوم به بازی ویژگی قطع اندام دشمنا داده شد که خشونت بازی رو تا حد زیادی بالا برد.شمشیر اژدها سلاح اصلی ریو در این سری بازی هاست و در کنار این شمشیر سلاح های دیگه ای مثل: داس بلند،تونفا(گرزهای دسته دار)،Kusarigama،شمشیر دوتایی،گرز خاردار بلند و مشت خاردار و ...(خودم تا الان چنین تنوع سلاحی رو در هیچکدوم از بازی های این سبک ندیدم).علاوه بر اینها سلاح های پرتابی هم شامل ستاره های خاردار(شیروکن) و کمان هم وجود داشتن که برای اهداف دور مناسب بودن.یک سری جادوهای خاص هم وجود داشت که در مواقعی که دشمنا زیاد میشدن خوب جواب میدادن و شمارو از مردن نجات میدادن.



قطع عضو دشمنها[SUP]نسخه دوم[/SUP]4


44

شمشیر دوتایی[SUP]نسخه اول سیگما [/SUP]


*تهیه و تنظیم: البرز ( Turok-71 )
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر