امروز Dreamcast سیزده ساله شد...

گفتگو در 'Old Consoles' ایجاد شده توسط ramaz, ‏Sep 9, 2012.

  1. ramaz

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Dec 31, 2010
    ارسال ها:
    396
    نام:
    رضا
    به نام خدا

    [​IMG]


    بله دوستان
    امروز نهم سپتامبر 2012، بعبارتی همون 2012/09/09 میشه، به همین راحتی یک سال دیگه هم گذشت!:-o;)
    یعنی باورتون میشه تا بحال 13 سال از متولد شدن این عتیقه! سپری شده باشه؟:|:d

    یادمه اولین بار عکسش رو در یک مجله تخصصی کامپیوتری دیدم که در برابر PS2 نشونش میداد. مقاله رو خوندم و چون زیادی تخصصی بود نه ازش چیزی فهمیدم و نه تا حالا یادم مونده. ولی تصاویر سیاه و سفیدی که از کنسول و لوازم و همون مموری کارت معروف و افسانه ای!!! درش داشت هنوز تو ذهنمه. فقط تصور کنید یک دسته که اطلاعات بازی رو بصورت شخصی برای گیمر نشون بده اونم 13 سال پیش یعنی چی! هر چند در همه بازی ها این مساله صادق نبود.
    خب چندین ماه گذشت و بلاخره طرف ما هم رسید. کلوپ نزدیک مدرسه مون جزو اولین کلوپ هایی بود که در مشهد ازش رونمایی کرد، با چند بازی جالب از جمله Crazy Taxi و Soul Calibur و Tennis و چند عنوان بازی آرکید دیگه.
    ولی از بین همه بیشتر بازی سونیک ادونچر توجه منو بخودش جلب کرد؛ عنوانی که تا پیش از این فقط روی مگادرایو بصورت 2 بعدی تجربه کرده بودمش حالا 3 بعدی شده بود و کلی هم ارتقاء گرافیکی داشت. و وقتی با حسرت از قیمتش سوال میکردم و با رقم نجومی 300 هزار تومنِ! اون موقع مواجه میشدم چنان آهی میکشیدم که فقط خودم میتونستم تفسیرش کنم!
    به هر صورت به هر نحوی بود تهیه ش کردم و بله.. خاطرات شکل گرفتند. این خاطرات شیرین برای من 8 یا 9 سال پیش اتفاق افتادند و هنوز زمان میخواد تا از یادم برن هرچند من این چیزارو هیچ وقت فراموش نمیکنم!
    [​IMG]

    [​IMG]

    چند سال پیش اگر یادتون باشه خبرایی از عرضه دریمکست 2 با اسم رمزی "انتقام"! (Revenge) نقل محافل گیم و گیمری شده بود که خیلیا رو امیدوار کرد من جمله خود من رو. کسی که اون موقع کلا گیم رو بوسیده بود و گذاشته بود کنار. اما دیدیم که چطور کنف شدیم ولی حداقلش برای من یکی تجدید خاطرات نوجوانی شد و خرسندمان کرد! و جرقه ای شد برای آشتی من با دنیای گیم. در آرشیو همین بازیسنتر هم مباحثش موجوده میتونید جنگ ها و دعواهارو ببینید
    در کل منم مثل شما و سایر فن های خسته سگا این آرزو رو دارم که سگا دوباره به صنعت کنسول سازی برگرده و دیگه شاهد اتفقات تلخ نباشیم

    [​IMG]
    [​IMG]

    اما اگر بخوام در مورد عناوین جذاب و زیباش حرف بزنم تکرار مکرراته، چراکه حتما دوستان جدید و قدیم حتما اطلاعات و تجربیات بیشتری ازش دارن. و صدردصد عناوین خوب دیگری هم داشته که دست بعضی از ماها نرسیده. بخاطر همین واگذار میکنم به دوستان

    [​IMG]
     
    #1 ramaz, ‏Sep 9, 2012
    آخرین ویرایش: ‏Sep 9, 2012
    alisantori و ehsanservat این نوشته را Like کرده اند.
  2. ortegoli

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Oct 31, 2008
    ارسال ها:
    4,629
    نام:
    مهدی ارتگلی
    خدا لعنت کنه اونی که این کنسول رو پشتیبانی نکرد :((
    خیلی کنسول دوست داشتنی ای بود و پر از خلاقیت
     
    alisantori و ehsanservat این نوشته را Like کرده اند.
  3. ramaz

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Dec 31, 2010
    ارسال ها:
    396
    نام:
    رضا
    بله مهدی جان
    حرف و حدیث در اینباره زیاد زده شده و دیگه حسش نیست نبش قبر کنیم
    ولی نور به قبرش بباره هرچند
    بی تعصب بگم خداوکیلی یه آبروریزی بود!
     
  4. reach usa

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Dec 28, 2009
    ارسال ها:
    1,050
    نام:
    hassan
    وقتی به گذشته و دریمکست فکر میکنم میگم کاش به دنیا نیومده بودم :(
     
    ehsanservat این نوشته را Like کرده است.
  5. ramaz

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Dec 31, 2010
    ارسال ها:
    396
    نام:
    رضا
    امروز هم 15 ساله شد!
     
    Rezahajizadegan و jetalpha این نوشته را Like کرده اند.
  6. jhoobin

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Jul 21, 2016
    ارسال ها:
    2,100
    نام:
    ژوبین
    هنوزم یه بازیی هایی برا دریم کست حتی برا جنسیس هم میاد! خداوکیلی کنسول خوبی بود حالا درسته گفتیم یه سری ها پشتیبانی نکردن ولی خود سگا هم مقسر بود این همه استودیو بازی سازی داشت ولی دریغ از یک انحصاری خفن که تو کل جهان طرفدار داشته باشه بجاش میرفت 100 میلیون هزینه شنمو میکرد که تو ژاپن طرفدار داشت :| بعدش وقتی که در استانه نابودی بود بجایه عرضه شنمو 2 برا ps2 که تو ژاپن طرفدار داره خودش نجات بده برا xbox داد بیرون خب معلومه که نیست نابود میشه ولی حیف یاد خاطره سگا ....8-|[-(
    میگم اقا احسان اینی که به دسته وصله چیه؟؟؟
     
    ehsanservat این نوشته را Like کرده است.
  7. jhoobin

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Jul 21, 2016
    ارسال ها:
    2,100
    نام:
    ژوبین
    خب یکی بگه دیگه!
     
    nimaazmayesh و ehsanservat این نوشته را Like کرده اند.
  8. Dinosaur

    دبیر تحریریه

    تاریخ عضویت:
    ‏Sep 29, 2005
    ارسال ها:
    15,359
    نام:
    آریا
    اون مموری کارت کنسول هست (با نام VMU) که وارد دسته میشد و به جز نگه داشتن ذخیره بازی ها، یه سری کارهای دیگه هم میکرد. روی VMU یه صفحه نمایش کوچیک بود که توی بعضی از بازی ها کاربرد داشت و یه سری چیزهای جمع و جور نشون میداد یا توی بازی ای مثل Virtua Tennis میشد مسابقه رو به جای تلویزیون از همین VMU دنبال کرد! (البته به بدبختی :D)
    حتی بعضی از بازی ها مثل Sonic Adventureها امکانات مخصوصی برای VMU داشتن که یه سری مینی گیم و چیزهای جانبی وارد VMU میکردن و میتونستی اون رو از دسته دربیاری و با دکمه های خود VMU باهاش کار کنی!
     
    alisantori, jetalpha, ehsanservat و یک نفر دیگر این نوشته را Like کرده اند.
  9. ehsanservat

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Dec 3, 2012
    ارسال ها:
    5,337
    اون مموری کارته , که یه صفحه نمایش کوچیک داشت تو بعضی بازیا کاربرد داشت مثلا تو بازی استریت فایتر , باس مببردی صحنه اصلی آخر نشون میداد
    کاربر Dinosaur راهنایی کامل کردن
     
    #9 ehsanservat, ‏Dec 2, 2016
    آخرین ویرایش: ‏Dec 2, 2016
    jhoobin این نوشته را Like کرده است.
  10. reach usa

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Dec 28, 2009
    ارسال ها:
    1,050
    نام:
    hassan
    اگه الکترونیک ارتز از دریمکست پشتیبانی میکرد هیچوقت دریم به این روز نمیافتاد!! فکر کنین براش فیفا و مدال افتخار و برونوت و نیز فور اسپید !! چی میشد
     
    ehsanservat و s.1 این نوشته را Like کرده اند.
  11. jhoobin

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Jul 21, 2016
    ارسال ها:
    2,100
    نام:
    ژوبین
    دور از اینا سگا خودش تلاشی برایه ساخت یه بازی که هر ملیتی بپسنده نکرد و همینم کارش ساخت مدیرش اونقدر عقل نداشت که صد میلیون برا شنمو خرج نکنه خوب شد مرد و اگر نه سگا دست ماکرو می افتاد و الان نه سونیکی در کار بود و نه یاکوزا
     
  12. reach usa

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Dec 28, 2009
    ارسال ها:
    1,050
    نام:
    hassan
    ehsanservat و jhoobin این نوشته را Like کرده اند.
  13. jhoobin

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Jul 21, 2016
    ارسال ها:
    2,100
    نام:
    ژوبین
  14. s.1

    s.1
    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Oct 28, 2011
    ارسال ها:
    5,692
    کلا ea konami که پشتیبانیش نکردن از dvd هم پشتیبانی نکرد اخرش همین شد.
     
    alisantori, ehsanservat و jhoobin این نوشته را Like کرده اند.
  15. ehsanservat

    کاربر سایت

    تاریخ عضویت:
    ‏Dec 3, 2012
    ارسال ها:
    5,337
    نه دلیل شکست سگا دریمکست این نبود
    سگا دریمکست زمانی لانچ شد که اکثرا همه داشتن نینتندو 64 و ps1 بازی میکرد و میخریدن , دریمکست سال 1998 لانچ شد در صورتی که ps2 سال 2000 لانچ شد و بقیه کنسول ها 2001 لانچ شد
    یعنی وقتی ps2 لانچ شد دریمکست شکست خورده بود

    این زود لانچ شدن 3 تا عیب و اشکال مهم داشت
    1- همه کنسول ها درایوش dvd بود اما درمکست دیسک cd داشت
    2- انقدر زود لانچ شد که زمانی که ps2 حدود 2 سال بعدش لانچ شد املاتور دریمکست ساخته شده بود و راحت بازی ها رو اجرا میکرد همون زمان روی pc
    3- چون زودتر از موعد لانچ شده بود در اصل ضعیفترین سخت افزار بین کنسول ها داشت

    مثلا سی پیو ها هر 4 کنسول مقایسه کنی
    cpu کنسول Dreamcast حدود 200 مگاهرتز بود
    cpu کنسول ps2 حدود 299 مگاهرتز بود
    cpu کنسول gamecube حدود 486 مگاهرتز
    cpu کنسول xbox original حدود 733 مگاهرتز

    از نظر ram و gpu ضعیفترین کنسول بود + کپی خور شدن سریعش + استفاده از فناوری منسوخ دیسک cd
    ( طوری که شبیه سازا ps1 هنوز درست کار نمیکردن اما شبیه سازا دریمسکت راحت کار میکردن همون زمان )

    خود کمپانی سگا فروش ها خوبی تو آمریکا شمالی داشت اما بیشتر بازی هاش برای بازار آسیا و ژاپن بودن
     
    mondas و FableBW این نوشته را Like کرده اند.