بحث و تبادل نظر در مورد اینترنت 3G,4G اپراتورهای موبایل

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
مجوز ارائه خدمات نسل سوم و چهارم موبايل صادر شد

وايمکس نيوز- با توجه به اهميت و نقش پهناي باند در ميزان پيشرفت کشور و استفاده از موبايل باند پهن به عنوان پيشران توسعه، کميسيون تنظيم مقررات ارتباطات در جلسه شماره 186 خود اصول حاکم بر نحوه اصلاح و ارتقاي پروانه فعاليت اپراتورهاي موبايل را براي ارائه خدمات باندپهن تعيين و تصويب کرد.

اين اصول با توجه به پايان دوره حفاظت اپراتور سوم موبايل – رايتل- در 31 مردادماه سال جاري، با تاکيد بر ايجاد توزان و رقابت عادلانه در تخصيص فضاي فرکانسي، فراهم کردن صدور مجوز اپراتورهاي مجازي، اجرايي کردن رومينگ ملي، اجراي طرح ترابردپذيري شماره هاي تلفن همراه ( تغيير اپراتور بدون تغيير شماره) و يکنواخت شدن شماره گذاري و تعرفه ها و حمايت از توليد داخل به تصويب رسيده است.

در اين مصوبه منظور از ارائه خمدات باندپهن موبايل، شبکه ارتباطي تلفن همراه نسل سوم و بالاتر مبتني بر فناوريهاي UMTS و LTE و LTE پيشرفته براساس استانداردهاي ITU و 3G و يا ETSI است.

همچنين اپراتور مجازي موبايل به اپراتوري اطلاق مي شود که داراي امکانات شبکه اي ارائه خدمات نيست و با عقد قرارداد با اپراتورهاي موبايل داراي شبکه، از امکانات و ظرفيتهاي آنها براي ارائه خدمات موبايل استفاده مي کند.

شرايط لازم براي ارائه خدمات نسل سوم موبايل

براساس شرايط اين مصوبه، سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي مي تواند براساس درخواست اپراتورهاي متقاضي، بعد از اتمام دوره حفاظت اپراتور سوم موبايل، نسبت به صدور مجوز ارتقا براي اپراتورهاي متقاضي اقدام کند. اين سازمان همچنين مي تواند براي تامين باندفرکانسي مورد نياز، فرکانس 2100 و 3600 مگاهرتز را به صورت FDD و با دريافت حق امتياز به اپراتورهاي متقاضي واگذار کند که البته اين به معناي دريافت مجوز ارائه خدمات نبوده و اپراتور ملزم به تامين تمامي شرايط اين مصوبه خواهند بود.

در اين مصوبه هر اپراتور براي فعاليت در حوزه خدمات 3G و 4G بايد مبلغ 3 هزار ميليارد ريال حق امتياز به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي اقدام کند. اين اپراتورها موظفند بدهي ها و حسابهاي مالي خود را قبل از دريافت مجوز، تسويه کنند.

اپراتورهاي متقاضي مي توانند با استفاده از فناوري واي فاي به صورت برون ساختماني، اين خدمات را به مشترکان خود ارائه دهند.

اپراتورهاي موبايل موظف به اشتراک گذاري سايتهاي BTS براساس نظر رگولاتوري هستند و موظفند حداکثر 18 ماه پس از صدور مجوز، نسبت به ارائه خدمات ترابرد شماره موبايل – امکان تغيير اپراتور بدون تغيير شماره براي مشترک – اقدام کنند.

در اين مصوبه براي نقض تعهدات هر يک از اپراتورها در بخش توسعه، کيفيت خدمات، تعهدات رقابتي و مالي و نظارتي نيز اخطاريه کتبي و جريمه درنظر گرفته شده است.

منبع: مهر
 

esemech

کاربر سایت
Jan 27, 2011
728
نام
مهدی
آقا منم رایتل دارم سرعتش عالیه!
از چه لحاظ؟ از این لحاظ که ايرانسل سرعت اینترنتش برای من دو الی پنج کیلو بایته. ولی رایتل سی کیلو بایت تقریبا ثابته. الان هم درخواست اینترنت با سرعت یک مگ کردم که موافقت شده و منتظرم طرح رو فعال کنم ببینم سرعتش چه طور میشه.
در کل برای منی که دسترسی به اینترنت کابلی ندارم کاملا عالیه. انتش هم تا کله پره.
سر کار که هستم بدون آنتن هم به اینترنت دسترسی دارم. که برام خیلی عجیبه :|
کلا به محل شما بستگی داره که رایتل آنتن بده یا نه.
قیمتش هم با توجه به اینکه کلا اینترنت های تلفن همراه گرونه من راضی ام. طرح های با حجم بالاش به صرفه تره و ارزون تر میوفته. مثلا یه طرح سه گیگ با سرعت 128 داره که 19900 تومنه.
برای سیم کارت های دیتا از دائمی و اعتباری ارزونتره و طرح رایگان شبانه هم داره.

لپ کلام اقا من راضی ام :d
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
اینترنت نسل سوم ایرانسل به زودی در سرار کشور.....
عکس از تست اینترنت
3G-of-irancell.jpg
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
دوستان عزیز هم اکنون نسل سوم ایرانسل 3G در تعداد زیادی از مناطق کشور بویژه تهران،کرج،قزوین و نقاط پراکنده دیگه فعال شدن.
 

susha

کاربر سایت
Jun 11, 2011
3,009
نام
مجید
این دو تا عکسا که گذاشتی باز نمیشه برام.
ولی چجوری فعال شده که توی سایتشم هیچی ازش نگفته؟
تا اخر تابستون هنوز حق 3g دست رایتل هست .. این ها از الان شروع کردند که وقتی تابستان تموم شد کل کشور از #g استفاده کنه
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر