بحث و تبادل نظر در مورد اینترنت 3G,4G اپراتورهای موبایل

susha

کاربر سایت
Jun 11, 2011
3,009
نام
مجید
حضور نسل سوم تلفن همراه تا شهریور 1393 به تاخیر افتاد
[h=2]
[/h]یعنی این رو خوندم شوکه شدم .. اخه چرا ؟ دلم خوش بود در خرداد میتونم با 3g ایرانسل حال کنم هرچند میدونم قرار نیست سرعت انچنان بالایی بهمون بدن ولی باز بهتر بود.
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
همراه اول آماده عرضه نسل‌هاي سه و چهار شد

مديرعامل همراه اول از پايان بزرگ‌ترين پروژه مخابراتي كشور خبر داد.

به گزارش ایتنا از روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران، طي مراسمي كه عصر روز دوشنبه ۹ بهمن ماه در مركز همايش‌هاي برج ميلاد برگزار شد، پايان نوسازي شبكه اپراتور اول اعلام شد و برندگان طرح هزاران لبخند پاييزي همراه اول جوايز خود را دريافت كردند.

در اين مراسم جشن كه در شب ميلاد با سعادت پيامبر اكرم (ص) و امام جعفرصادق(ع) با حضور مديران ارشد مخابراتي، وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، سازمان رگولاتوري، خبرنگاران و كاركنان همراه اول برگزار شد، وحيد صدوقي مديرعامل همراه اول به تشريح پروژه نوسازي شبكه همراه اول پرداخت و ضمن ارائه گزارشي به بيان عملكرد يكساله و برنامه هاي آتي اين اپراتور اشاره كرد.
صدوقي با اشاره به پروژه نوسازي شبكه اظهار داشت: اين پروژه با سرمايه گذاري ۳۶۳ ميليون يورويي طي ۲ سال انجام شده است.

وي گفت: اصلاح ساختار و توپولوژي شبكه از طريق بكارگيري فناوري جديد، افزايش ظرفيت و قابليت موجود شبكه، بهبود سرويس دهي و ارتقاء كمي و كيفي سبد محصولات همراه اول از عمده ترين اهداف پروژه نوسازي شبكه همراه اول است.
صدوقي با بيان اينكه پروژه نوسازي در ۳۱ استان كشور انجام شده است گفت: ظرفيت مراكز ثبت سيم كارت(HLR) از ۳۰ ميليون مشترك به ۶۰ ميليون، مراكز سوئيچ از ۴۵ ميليون مشترك به ۶۸ ميليون و ظرفيت IN از ۲۰ ميليون مشترك به ۴۰ ميليون مشترك افزايش يافته است.
وي افزود: ظرفيت ارسال پيامك پس از نوسازي از ۰۰۰/۱۰ پيام در ثانيه به ۰۰۰/۴۰ پيام و ظرفيت GPRS از ۱۸ صدم گيگابيت در ثانيه به ۲/۲ گيگابيت افزايش داشته است.
مديرعامل همراه اول با اشاره به جايگاه اين اپراتور در جهان گفت: همراه اول در كشور و خاورميانه از نظر تعداد مشترك در جايگاه نخست قرار دارد. همچنين اپراتور اول در بين ۹۸۳ اپراتور موجود در جهان از نظر تعداد مشتركين دائمي در جايگاه هفدهم و از نظر تعداد كل مشتركين در جايگاه بيست و ششم ايستاده است.

صدوقي به تشريح جايگاه همراه اول در رتبه بندي يكصد شركت برتر كشور در سال ۹۰ پرداخت و اظهار داشت: شركت ارتباطات سيار ايران از نظر بالاترين ارزش بازار رتبه دوم، از نظر ميزان درآمد (در بين شركت هاي غيرهولدينگ) رتبه سوم و از نظر سودآوري رتبه سوم را داراست.
وي همچنين دريافت جايزه ملي كيفيت، انتخاب همراه اول به عنوان شركت پيشرو در رتبه بندي سازمان مديريت صنعتي كشور، دريافت لوح و تنديس از همايش تجليل از مديران صنعتي اشتغالزاي كشور را از ديگر افتخارات اين شركت در سال ۹۰ عنوان كرد.

صدوقي در ادامه با اشاره دستاوردها و افتخارات سال ۹۱ نيز گفت: انتخاب همراه اول به عنوان برترين و بزرگترين كارآفرين و حامي كار و سرمايه ايراني، انتخاب به عنوان اپراتور پيشرو در خدمات بانكداري همراه، انتخاب به عنوان برترين و بزرگترين حامي ورزش كشور، انتخاب به عنوان اپراتور پيشتاز بازار، دريافت لوح و تنديس تعالي نخبگان و دريافت هر چهار استاندارد IMS از افتخارات اپراتور اول در سال جاري است.
مديرعامل همراه اول با تأكيد بر اينكه اين اپراتور در توسعه بازار و سبد محصولات موفق بوده است از راه اندازي انجمن دوستداران فوتبال، سرويس همراهان اول، بسته هاي پيامك فارسي، ارتقاء كيفيت وبگردي مشتركين، سرويس جمع آوري كمك هاي مردمي، راه اندازي سامانه جامع خدمات، بسته تركيبي تو شه همراه، طرح هزاران لبخند، طرح ۵۵+۵، طرح ميليون ها شادباش، بسته هاي طلايي GPRS و راه اندازي سرويس پيك تماس در سال جاري خبر داد.
صدوقي در ادامه با بيان اينكه جيرينگ همراه اول حدود ۲۵ ميليون مشترك فعال دارد گفت: در سال جاري از طريق شركت جيرينگ با چهار بانك سينا، ملي، انصار و پست بانك جهت ارائه خدمات بانكي همراه(همبانك) قرارداد همكاري منعقد شده است.

وي در خصوص شركت مبين نت نيز گفت: مبين نت كه ۴۰ درصد سهام آن در اختيار همراه اول است، هم اكنون حدود ۴۰۰ هزار مشترك دارد و اپراتور غالب محسوب مي شود.
صدوقي از افتتاح ۸ مركز تماس در استان هاي تهران، مركزي، آذربايجان شرقي، خوزستان، فارس، خراسان رضوي، مازندران و اصفهان خبر داد و گفت: اين مراكز با گويش هاي محلي مشتركين را راهنمايي مي كنند.
وي با اشاره به روند جذب مشتركين جديد، از جذب حدود ۹ ميليون مشترك درسال جاري خبر داد و گفت: تعداد مشتركين همراه اول به بيش از ۵۶ ميليون رسيده است. وي افزود: هم اكنون همراه اول با ۲۷۱ اپراتور در ۱۱۲ كشور قرارداد رومينگ دارد.
صدوقي با اعلام اينكه حدود ۶۸ درصد سيم كارت هاي روشن كشور از آن همراه اول است اظهار داشت: ضريب نفوذ تلفن همراه در كشور حدود ۱۱۴ درصد و ضريب نفوذ تلفن همراه¬ اول حدود ۷۴ درصد است.
مديرعامل اپراتور اول با اعلام اينكه ۱۱۶۹ شهر(۱۰۰ درصد شهرهاي كشور) تحت پوشش اين اپراتور است، از پوشش ۶۹ هزار كيلومتري جاده هاي كشور خبر داد.
وي با مقايسه عملكرد مالي ۹ ماهه اخير با دوره مشابه سال ۹۰، از رشد ۲۶ درصدي EPS همراه اول خبر داد و گفت: طبق پيش بيني صورت گرفته EPS سال جاري ۹۱۸۳ ريال است.

صدوقي با تاكيد بر اينكه مبالغ پرداختي به دولت در سال هاي پس از خصوصي سازي به مراتب بيشتر از دوره دولتي بودن شركت بوده است اعلام كرد: در سال گذشته همراه اول ۲۴ هزار و ۱۷۰ ميليارد ريال به دولت پرداخت كرده است كه نسبت به سال قبل رشد ۳۵ درصدي را نشان مي دهد.
وي در ادامه با اشاره به ضرورت ارائه نسل هاي پيشرفته تلفن همراه به مردم اظهار داشت: در سال ۱۳۷۳ ايران سي و پنجمين كشوري بود كه شبكه GSM را راه اندازي كرد. چنانچه ايران درسال آينده نسل LTE را راه اندازي كند، متأسفانه هشتاد و پنجمين كشور جهان خواهد بود؛ پس تسريع در ارائه نسل هاي بعدي يك ضرورت است.
صدوقي در پايان سخنان خود به استراتژي ۵ ساله همراه اول اشاره كرد و گفت: اين استراتژي كه در سال گذشته به تصويب رسيده بود، از ابتداي امسال شروع شده است. چشم انداز آن «محبوب ترين شركت ايراني» و بر اساس آن ماموريت همراه اول «ارائه راهكارها و خدمات نوين ارتباطات همراه با حداكثر سازي رضايت همگان» عنوان شده است.

در اين مراسم از تمبر يادبود نوسازي شبكه همراه اول پرده برداري شد و تعدادي از مديران و كارشناسان شركت ارتباطات سيار ايران و شركت هاي مخابراتي استاني مورد تقدير قرار گرفتند.
در پايان اين مراسم از برندگان طرح هزاران لبخند پاييزي تقدير شد و ۱۰ برنده كمك هزينه خريد مسكن يك ميلياردريالي و ۶۰ برنده كمك هزينه خريد خودرو ۲۵۰ ميليون ريالي جوايز خود را دريافت كردند.
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
مديرعامل همراه اول خبرداد: آمادگي ارائه خدمات 3G و 4G


به گزارش خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، روز دوشنبه نهم بهمن ماه برج ميلاد ميزبان جشني به مناسبت نوسازي شبکه همراه اول شد.
وحيد صدوقي - مديرعامل همراه اول - در اين مراسم به ذکر توضيحاتي درباره دلايل و روند نوسازي شبکه همراه اول پرداخت و عنوان کرد: ‌در حال حاضر همراه اول از نظر تعداد کاربران در ميان اپراتورهاي کشور جايگاه اول را به خود اختصاص داده و در خاورميانه هم از ميان 808 اپراتور در رتبه اول قرار دارد.
وي در عين حال عنوان کرد:‌ ما در سطح دنيا نيز درميان اپراتورهاي دائمي رتبه 17 و در ميان اپراتورهاي اعتباري رتبه 26 را به خود اختصاص داده‌ايم.
مديرعامل همراه اول در ادامه صحبت‌هاي خود با بيان اين‌که همراه اول طي سه سال گذشته بيش از 19 دستاورد داشته و در جشنواره‌هاي مختلف به عنوان برترين مورد تقدير قرار گرفته اظهار کرد: در سال 73 ما تنها شش سرويس پايه داشتيم اما در سال 91، 15 سرويس توسط همراه اول ارائه شد که از جمله آنها مي‌توان به بسته‌هاي پيامک فارسي، محصولات ويژه اينترنت وايمکس، بسته طلايي GPRS، سرويس پيامک پيک تماس و ... اشاره کرد.
** 25ميليون کاربر جيرينگ
صدوقي در ادامه به جيرينگ همراه اول اشاره کرد و با بيان اين‌که خدمات مالي جيرينگ سال 87 متولد شده اظهار کرد: در حال حاضر سرويس جيرينگ ما 25 ميليون مشترک فعال دارد.
وي در ادامه يادآور شد: 40 درصد سهم مبين نت در اختيار همراه اول قرار دارد و تاکنون اين شبکه حدود 400 هزار مشترک دارد.
** جذب 9 ميليون مشترک در سال جاري
اما مديرعامل همراه اول در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به جذب 9 ميليون مشترک در سال جاري خبر داد و گفت: از ميان اين افراد 190 هزار نفر سيم کارت‌هاي دائمي خريداري کرده‌اند که اين موضوع گوياي آن است همچنان سيم کارت‌هاي دائمي همراه اول جذابيت خاص خود را براي کاربران دارند.
** 12 ميليون کاربر gprs
صدوقي همچنين به ارائه آمار مشترکان GPRS پرداخت واظهار کرد:‌ در حال حاضر 11 ميليون و 900 هزار کاربر همراه اول از خدمات GPRS استفاده مي‌کنند.
**68 درصد موبايل به دستان همراه اول دارند
وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به ضريب نفوذ تلفن همراه اول اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ضريب نفوذ تلفن همراه کشور 114 درصد است که در کشور 68 درصد ضريب نفوذ به مشترکان همراه اول مربوط مي شود.
** ارسال 40 هزار پيامک در ثانيه
مديرعامل همراه اول در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود عنوان کرد: ما تاکنون با در اختيار داشتن 11 اس.ام.اس سرور در ثانيه حدود 10 هزار پيام کوتاه ارسال مي کرديم اما اکنون پس از نوسازي شبکه با در اختيار داشتن چهار مرکز ظرفيت ارسال 40 هزار پيام در ثانيه را در اختيار داريم.
صدوقي همچنين به سرمايه‌گذاري 363 ميليون يورويي همراه اول براي نوسازي شبکه خود اشاره کرد و افزود: در حال حاضر شبکه همراه اول جوان‌ترين اپراتور کشور از نظر لايه‌هاي core محسوب مي‌شود.
وي در ادامه يادآور شد: طي سال جاري مشترکان دائمي همراه اول 1.2 درصد و مشترکان اعتباري 28 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته‌اند.
مديرعامل همراه اول همچنين پيش بيني کرد که درآمد کل همراه اول در سال جاري شش هزار و 518 ميليارد تومان باشد و سود خالص اين شرکت نيز در سال جاري 1896 ميليارد تومان اعلام شد.
صدوقي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به پرداخت همراه اول به دولت اشاره کرد و افزود:‌ در سال 86 که همراه اول به طور کامل در اختيار دولت بود 1227 ميليارد تومان پرداختي به دولت داشت و در سال‌هاي بعد اين رقم به تدريج افزايش پيدا کرد. تا جايي که در سال 90 ميزان اين پرداختي‌ها در مقايسه با سال 89 حدود 35 درصد رشد پيدا کرده بود.
اما صدوقي در ارتباط با دلايل همراه اول براي بازسازي شبکه اظهار کرد: اصلاح ساختار و توپولوژي شبکه از طريق به کارگيري فن‌آوري جديد، افزايش ظرفيت و قابليت موجود در شبکه، بهبود سرويس‌دهي و ارتقاي کمي و کيفي سبد محصولات همراه اول از مهمترين دلايل اين اقدام بوده است.
** آمادگي ارائه خدمات 3Gو 4G
دهقان - معاون فني و مهندسي همراه اول - هم در اين مراسم به ذکر توضيحاتي درباره نوسازي شبکه اپراتور پرداخت و عنوان کرد: در يک بازه زماني سه ساله هر يک از بخش هاي ما شايد به اندازه يک اپراتور منطقه رشد داشته باشد.
وي در عين حال عنوان کرد: زماني که ما تصميم به نوسازي شبکه گرفتيم اعلام شد که هر نوع اختلال در ارائه کيفيت ممنوع است و به همين دليل ما تمام تلاش خود را به کار گرفتيم تا بدون ايجاد اختلال براي کاربران اين شبکه نوسازي شود.
وي با اشاره به اين‌که پروژه نوسازي شبکه همراه اول در دو فاز اجرايي شده اظهار کرد: پس از اين اقدامات اکنون کارآيي اين شبکه به مراتب بالاتر رفته و ما براي ورود به 3G و 4G آمادگي پيدا کرده‌ايم.
به گزارش ايسنا، در بخش پاياني اين مراسم از مديران مختلف همراه اول که در نوسازي شبکه آن نقش داشته‌اند تقدير شد و جوايز مشترکان برنده طرح هزاران لبخند اعطا شد.
در اين مراسم علاوه بر مديران همراه اول مظفر پوررنجبر (مديرعامل شرکت مخابرات)، محمدعلي فرقاني (رييس سازمان تنظيم مقررات)، حسن رضواني (معاون رگولاتوري) و ... نيز حضور داشتند.
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
من که هیچ تفاوتی رو در اینترنت همراه اول حس نمی کنم

اینترنت gprs فقط برای چک کردن ایمیل روی گوشی مناسبه! همین! ما از این اینترنت انتظار دانلود فیلم و آهنگ داریم که مشکل از ماست! :|


مسعود , این قضیه مینی سیم کارت ایرانسل چیه بلا ? :biggrin1:

چند ماهی میشه که میکرو سیم دارم. میکرو و نانو سیم کارت برای گوشی های موبایلی هست که سیم کارت معمولی نمیخورن! مثل آیفون و آیپد و لومیا و..
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
پس برای تبلت های 3G‏ هم کاربرد داره درسته و یا ویتا ? :D
بله، البته باید مشخصات تبلیت مورد نظر رو نگاه کنی که چه نوی سیم کارتی میخوره.
در حال حاظر هم فقط رایتل اینترنت به اصطلاح 3g میده.
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
علاقه‌مندی همراه اول برای ورود به نسل سوم ارتباطات

قائم مقام شرکت ارتباطات سیار فعالیت ۱۷ ساله این اپراتور در زمینه نسل دوم ارتباطی را کافی دانسته و از علاقه‌مندی همراه اول برای ورود به نسل سوم ارتباطات خبر داد.

ایسنا: حمیدرضا نیکوفر - قائم مقام همراه اول- اظهار کرد: بازار تلفن همراه ایران بین سال‌های ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۱ دچار نوعی انحصار بود اما از سال ۸۱ و به دنبال طرح مبحث آزادسازی قراردادی با شرکت تالیا بسته شد و پس از آن در سال ۸۵ با روی کار آمدن اپراتور دوم موضوع وارد مرحله جدیدی شد.

وی با بیان این‌که شاید بحث خصوصی‌سازی یکی از مباحث مهم در حوزه تلفن‌های همراه باشد توضیح داد: در حال حاضر با آمدن اپراتور سوم دیگر شرایط به گونه‌ای شده که چندین بازیگر در عرصه اپراتوری کشور فعالیت می‌کنند و ما انتظار داریم این بازار سمت به سوی جدیدی پیش برود.

نیکوفر در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در این میان یکی از بحث‌های مهمی که مطرح می‌شود این است که در این عرصه چقدر می توان درآمدزایی کرد.

قائم مقام همراه اول با بیان این‌که همراه اول طی سال‌های گذشته میلیاردها تومان سرمایه‌گذاری در عرصه تلفن همراه صورت داده یادآور شد: طی سال‌های اخیر در دنیا رشد درآمد از طریق صوت کند شده و در آینده بخش مهمی از درآمد اپراتورها از طریق خدمات باند پهن محقق خواهد شد.

وی با بیان این‌که در چنین شرایطی لازم است به دنبال فرصت‌های رشد جدید برای اپراتورها بود، توضیح داد: شرکت همراه اول که در دنیا از نظر تعداد مشترکان رتبه ۱۷ را دارد از سال‌های ۷۳ تا ۹۱ همواره با سیر صعودی تعداد کاربران همراه بوده است و حتی در شرایطی که اپراتورهای مختلف آمده‌اند در سال ۹۱، ۸.۶ میلیون سیم کارت جدید توسط این اپراتور فروخته شد که این موضوع در بازار رقابتی فعلی کار آسانی به شمار نمی‌رود.

وی با تاکید بر این‌که ایجاد و ارائه سرویس‌های جدید از نیازهای بازار به شمار می‌رود، اظهار کرد: همراه اول درحوزه دیتا در سال ۹۱ حدود ۱۹ درصد رشد داشته است .

وی تعداد مشترکان ام.ام.اس این شبکه را حدود پنج میلیون و ۶۰۰ هزار نفر عنوان کرد و در ارتباط با سرویس جیرینگ از وجود ۲۵ میلیون مشترک فعال خبر داد.

قائم مقام همراه اول در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که شرکت ارتباطات سیار از سهامداران شرکت مبین نت به شمار می‌رود توضیح داد: در حال حاضر ۴۵ درصد مشتریان بازار وایمکس به این شرکت مربوط می‌شوند.

وی همچنین از در اختیار داشتن بیش از ۲۲ هزار سایت BTS خبر داد و افزود: در حال حاضر شبکه همراه اول در ۱۱۶۹ کشور و بیش از ۶۲ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور پوشش شبکه دارد.

اما در ادامه قائم مقام همراه اول بر لزوم ورود اپراتورها به عرصه‌های جدید تاکید کرد و گفت: ما ۱۷ یا ۱۸ سال است که در زمینه نسل دوم ارتباطی فعالیت می‌کنیم. آیا این کافی نیست؟ از این پس فرصت رشد ما در کدام عرصه‌ها خواهد بود. اکنون اگر درآمدی نصیب شبکه مخابراتی کشور شود دولت و کشور از این درآمدها بی‌نصیب نخواهند بود و به همین دلیل ایجاد فرصت رشد برای صنعت مخابرات موجب پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف می‌شود.

وی با تاکید بر این که در حال حاضر حوزه Voice به اشباع رسیده ، اتفاق‌های نوین عرصه ارتباطات را مربوط به دیتا دانست و افزود: اکنون ضریب نفوذ تلفن همراه به ۱۱۵ درصد رسیده که این موضوع نشان از به اشباع رسیدن این بخش دارد و در این شرایط لازم است ما به دنبال ظرفیت‌های جدید باشیم.

نیکوفر گفت:‌ در حال حاضر ۵۰ درصد از جمعیت کشور ۷۸ درصد استفاده‌کنندگان اینترنت هستند و تنها حدود چهار درصد این مشترکان از طریق اینترنت موبایل دسترسی به اینترنت دارند. در حالی که افزایش مشترکین خدمات باند پهن باعث رشد قابل توجه تولید ناخالص ملی خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: به ازای هر صد ارتباط جدید در باند پهن هشت شغل ایجاد می شود و به ازای هر واحد پولی که برای ارائه خدمات باند پهن هزینه شود، حدود ۲.۲۵ واحد پول ارزش برای مشتری آفریده خواهد شد.
 

ahmadgh11

کاربر سایت
Dec 28, 2013
51
نام
احمد
يعني بايد به حال خودمون تو اين مملكت كريه كنيم . الان همه ي همسايه هاي ايران از جمله عراق و افغانستان دارن از نسل سه با تمام امكاناتش استفاده مي كنن. تو بحرين و عربستان و قطر و كويت و... از نسل 4 هم استفاده مي كنن. اونوقت ما تا حالا تماس تصويري نديدم جون منافع بعضيا توشه و حرامه!

- - -ویرایش - - -

من اينجا تو شهر زابل سرعت دانلود ايرانسل و رايتل رو رو كوشيم تست كردم. ايرانسل 10 كيلوبايت در ثانيه و رايتل از نوع 128 شد 30 كيلو بايت بر ثانيه
 

asbesefid

کاربر سایت
Apr 7, 2014
3
اینترنت این سیم کارت ها ارزون تر حساب میشه ؟!!!


همراه اول با پیام بازاریابی هیچ کس همراه نیست سال هاست که در حال ارائه خدمات به مشترکین می باشد. در همین راستا اقدام به ارائه خدمات ویژه به دانشجوها در رده سنی خاصی نموده که در مکالمات، تخفیف خاصی اعمال نموده است. سیم کارت جدید همراه اول، که موسوم به سیم کارت دانشجویی است، از اوایل سال ۱۳۹۳ در باجه های پیشخوان در اختیار دانشجویانی که رده سنی شان از ۱۸ تا ۲۶ سال است ارائه می شود.



این سیم کارت ها دارای تعرفه های عمومی و داخل شبکه یکسان با سایر اپراتورها و خود همراه اول می باشد فقط با سیم کارت های دانشجو می توان در تماس با سایر سیم کارت های دانشجویی، تخفیف ویژه را دریافت نمود. هنگام خرید این سیم کارت ۳۰۰۰ تومان شارژ همراه اول ابتدایی در سیم کارت برای تماس و ارسال پیامک و حتی استفاده برای اینترنت وجود دارد. اما هنگام خرید باید توجه داشته باشید که کارت دانشجویی تان را همراه داشته باشید و هر گز نمی توانید با یک کارت دانشجویی بیش از یک سیم کارت خریداری کنید. در این باره همراه اول محدودیت خاصی دارد که باید توجه داشته باشید. با این سیاست ها به ظاهر همراه اول تصمیم دارد به همیاری قشر دانشجو بپردازد و در هزینه هایشان تعدیل کند.
جدول قیمت ها برای مشترکان به صورت زیر می باشد :
جدول شماره ۱ : محاسبه قیمت ها برای مشترکین همراه اول و سایر اپراتورها و سیم کارت دانشجویی



جدول شماره ۲ : قیمت سرویس های ویژه سیم کارت دانشجویی



همانطور که می دانید ساعات اوج مصرف و ساعت غیر اوج مصرف تعرفه ها متفاوت می باشد و برای کاهش هزینه ها و مصرف انرژی در این ساعات قیمت های خاصی ارائه شده که این ساعت ها به صورت زیر می باشد :
ساعت اوج مصرف انرژی : ساعت ۸ الی ۲۱ هر روز به جز روزهای تعطیل
ساعت غیر اوج مصرف انرژی : از ۲۱ الی ۸ صبح – تمامی روزهای تعطیل و جمعه ها

جدول شماره ۳ : جدول تعرفه خدمات به صورت زیر می باشد


با توجه به اینکه دوره دانشجویی یک دوره موقت حداکثر ۵ تا ۶ ساله می باشد طبیعتا این سیم کارت باید به صورت اعتباری واگذار شود اما هنوز خبری مبنی بر نحوه دائمی کردن این سیم کارت منتشر نشده است. اگر به هر دلیلی دوست دارید از سیم کارت اپراتور دیگری مثل ایرانسل استفاده کنید می توانید فهرست منو و کدهای دستوری آن را از اینجا مشاهده کنید.
 
آخرین ویرایش:

™TyrioN

کاربر سایت
Nov 2, 2013
1,793
نام
وحید
نفهمیدیم بالاخره 3g ایرانسل و همراه اول ماسید ؟؟

رایتل که بزور انتن میده و اعصاب خردی کامل به تمام معناست حداقل اون دوتا درست و درمون انتن میدن ! باز بشه بهتره !
 

Medusa

کاربر سایت
Jul 6, 2008
2,729
نام
Javad
نفهمیدیم بالاخره 3g ایرانسل و همراه اول ماسید ؟؟

رایتل که بزور انتن میده و اعصاب خردی کامل به تمام معناست حداقل اون دوتا درست و درمون انتن میدن ! باز بشه بهتره !

با اون انتن دهی مضخرفش ، تعرفه هاشم سرسام اوره :|
 

ashkan2142

کاربر سایت
Sep 15, 2012
114
نام
اشکان
3g تا شهریور 93 در انحصار رایتل هستش الانم رایتل داره با دولت سر 2تا چیز مذاکره میکنه یکی این که این انحصار تمدید شه!! 2 این که بتونه از انتن های همراه اول و ایرانسل تو سراسر ایران استفاده کنه تا مشکل انتن دهیش رفع شه
اینو از از اشنایان که مدیر یکی از شرکتای مخابراتی که با ایرانسل قرار دارن شنیدم... منبع موسقیه
 

fixer

کاربر سایت
Aug 26, 2007
919
نام
حامد
تا وقتی که رایتل تعرفه هاش رو کم نکنه نمیتونه بین مردم جا بیوفته. بعدشم که 3G از انحصارش دربیاد دیگه کسی سراغش نمیره.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر