نقد گروهی فیلم

فیلم این هفته ؟

  • A Beautiful Mind

    رای‌ها: 9 18.8%
  • Annie Hall

    رای‌ها: 3 6.3%
  • The Killer Inside Me

    رای‌ها: 1 2.1%
  • Juno

    رای‌ها: 3 6.3%
  • 500Days Of Summer

    رای‌ها: 5 10.4%
  • In the Mood for Love

    رای‌ها: 3 6.3%
  • V for Vendetta

    رای‌ها: 15 31.3%
  • In Bruges

    رای‌ها: 9 18.8%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    48
  • نظرسنجی بسته شده است .

Mr.Ok

کاربر سایت
Nov 9, 2008
2,066
نام
معین
فعلن این هفته به همین منوال پیش میره تا هفته بعد که احتمال زیاد ژانربندی خواهد شد.تا دوشنبه رای گیری هست فعلن!
 

Kavigne

کاربر سایت
Sep 16, 2007
7,940
83703668076549073284.jpg



خب ؛فیلمی که این هفته قراره دور همی نقدش کنیم V for Vendetta هست ،محصول سال 2005 میلادی سینمای امریکا به کارگردانی James McTeigue ؛ایشون در واقع دستیار اول کارگردان بودن توی پروژه Matrix که اون رو واچوسکی ها ساختن .
نقش اول فیلم خانم Natalie Portman هستش و Hugo Weaving هم بجای شخصیت V ایفای نقش کرده ...
اطلاعات کلی فیلم :
===
اول من نظر خودم رو می گم .فیلم کلا افتضاحه ،مشکلات بنیادی توی سناریو فیلم موج مکزیکی میزنه .بصورت کلی اگر شباهت های ظاهری فیلم رو با کامیک بوکش بخوایم در نظر بگیریم ،توی همون نگاه اول ،شاید خیلی جالب و وفادار به نظر برسه اما ،بعنوان یک اقتباس از شاهکار آلن مور بیشتر مثل یه جک بی مزه می مونه .کلا فیلم سعی کرده تحت تاثیر موفقیت نسبی ماتریکس پیش بره در صورتی که پلات ،اصلا پلاتی نیست که همچنین فرمی توش بگنجه ؛نکته اصلی و آزار دهنده برای من اینه که فیلم اومده از خط کتاب که کلا یک تقابل دو ایدئولوژی هست فاصله گرفته ،اینش بد تره که توی همون راهی هم که قدم می ذاره اصلا موفق نیست .به همه این ها یه پایان بندی با کارگردانی افتضاح رو هم اضافه کنیم تا جنسمون جور شه اساسی .
با فرض این یه آدم بدون هیچ پیش زمینه ذهنی بیاد سراغ فیلم می تونه براش جذاب باشه .سکانسهای اکشن فیلم وقعا خوب و دیدنی در اومدن ،ترکیب کست و بازی بازیگرا هم در بالا ترین سطح خودش قرار داره .ظاهر خشک و به شدت جدی فیلم هم می تونه برای کسایی که این مدل فیلم ها رو می پسندن راضی کنندست .
در پایان به نظر من ،فیلم شاید فیلم خیلی بدی نباشه اما یه اقتباس "فاجعه" است ،که بیشتر شبیه یه مترسک میمونه و توش هیچی نداره .
===
دوستان می تونید شروع کنید .

===

راستی راجع به این که چرا من خودم و این فیلم رو یهویی انداختم وسط (!) ، Mr.OK یه SMS داد بهم و گفت که مسافرته و نمی تونه تاپیک رو UP کنه ،وگر نه من تو تاپیک کاره ای نیستم و ایشالا از سری آینده خودش یا سایر دوستان فیلم رو معرفی می کنن با توضیحات کامل تر ...
 

only_crysis

کاربر سایت
Apr 21, 2009
1,693
نام
مازیار
من میخواستم این بروژ بشه:(
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
تا حدودی با حرف های کیوان موافقم ولی نه همشون و در بعضی جاها نه به این شدت
از ضعف نسبی کارگردان تا سوراخ هایی که تو فیلم نامه هست و علامت سوال هایی ایجاد میکنه که برطرف نمیشه بگذریم میشه فیلم رو یه کار متوسط حساب کرد که با بازیگرای جا افتاده سعی در بیان موضوعی خاص رو دارند.شاید دیدگاه ها متفاوت باشه ولی به نظر من تونسته که آنارشیسم و به طبع اون مبارزه با بالادست رو به صورت خوبی ارائه بده.بحث های بعدی با گفته دوستان تکمیل میشه
 

Mr.Ok

کاربر سایت
Nov 9, 2008
2,066
نام
معین
ممنون از كيوان كه توضيحات رو داد و تاپيك رو آپ كرد! دوستان ديگه بحثُ شروع كنن تا ما هم يه تحليل بزنيم!
 

MORT3ZA

کاربر سایت
Apr 30, 2010
1,039
نام
مرتضی
v-for-vendetta.jpg

فیلم رو سه یا چهار سال پیش دیدم و حضور ذهن ندارم به خاطر همین سریع فیلم رو یک باره دیگه به صورت سر سری دیدم.
من کمیکش رو نخوندم ولی به عنوانه یک فیلم مستقل فیلم بدی نبود . به طور کلی از ایده فیلم خوشم اومد گرچه بعضی مشکلات بزرگ تو فیلم نامه وجود داشته اما دیدن فیلم با این نوع فیلم نامه و حال و هوا برای اون سال خوب بود.
بعضی جاهای فیلم خیلی مصنوعی و فانتزی بود و از واقعیت دور میشد در حالی که تم فیلم اصلا فانتزی نبود. تو بازیگرا ناتالی پرتمن خوب بازی کرد ولی نقش v به نظرم خیلی خشک بود.
-------
جمع بندی : V for vendetta فیلم بدی نیست و در مجموع سرگرم کنندست در عین حال تلاش نافرجام کارگردان برای ساخت یک فیلم حماسی و مانداگاره نیز هست.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر