بحث در مورد بازي " مبارزه در خليج عدن "

ir-dl

کاربر سایت
Oct 28, 2011
743
نام
علیرضا
سلامبازي خيلي وقته اومده.دوستاني كه بازي رو تهيه كردن در مورد بازي نظر بدن.من هم بازي رو گرفتم ولي فرصت نكردم بازي رو تست كنم.
 

Farzad1998

We are all In a big Nightmare
کاربر سایت
Mar 23, 2011
1,067
نام
Farzad
من خریدم به نظرم گرافیکش نسبتا خوب بود داستان بازی و گیم پلی هم بد نبود ولی خیلی کوتاه بود تو 2 ساعت تمومش کردن
 

iman_axe

کاربر سایت
Jun 25, 2010
223
من بازیو گرفتم ولی حتی رو پایین ترین تنظیمات هم نمیتونم اجرا کنم بازیو و شدیدا تیکه تیکه میشه. این در حالی که بازی های دیگه مثل wow و warcaraft به راحتی رو دستگاهم اجرا میشن. نکته جالب دیگه اینه که علی رغم تدابیر امنیتی پیچیده (:d) بازیو رو یه کامپیوتر دیگه ریختم ولی روی اون هم همینطوری تیکه تیکه میشد.
 

Vitallity

کاربر سایت
Jun 3, 2010
27
خوب؛ بالاخره رفتم بازی رو تهیه کردم.
بازی از لحاظ فنی و گرافیک در مرتبه مناسبی قرار داره که به خاطر استفاده مناسب از موتور یونیتی هست هر چند بسیاری از Assetها و ابزاری که استفاده شده از کدهای آماده هست(مثل Lens flare یا Hit bleep و یا shaderها) ولی گرد آوری و استفاده از هر کدوم به جا بوده؛ تو نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای سال گذشته(که توی برج میلاد برگزار شد) شرکت آمیتیس حضور داشت با یه نسخه فنی از انجین یونیتی که توی کشتی بود؛ همون مرحله کشتی توی این بازی استفاده شده البته با پارتیکل‌های خیلی کمتر (خوب فکر کنم ارایه همون نسخه باعث شد تا بتونن این پروژه رو بگیرن ^_^).مراحل با یک تم تکراری توی محیط‌های باز تکرار شده و طراحی مراحل و استفاده از آبجکت‌های محیطی می‌تونست بهتر و جذاب‌تر باشه و با طراحی بهتر مراحل می‌شد به جذابیت بازی اضافه بشه. مدل‌ها به خوبی کار شدن و با چشم پوشی از بعضی از باگ‌ها در انیمیشن‌ کارکتر‌ها(مثل عدم تغییر حالت idle به شلیک) قابل قبول هستند.و اما طراحی بازی(Game Design) هر چند در انتهای بازی نام دو عزیز به عنوان Game designer اومده و نشون میده که تیم از ماهیت کار گیم دیزاینر آگاه هست و جای خوشحالی هست. اما ضعف‌هایی هم هست؛ بازی از لحاظ درجه سختی سیر خطی رو طی میکنه (Curve شده نیست) سیستم حرکتی ضعف داره، برای مثال برای پرش از روی یک آبجکت 10 سانتی‌متری باید 4 - 5 بار تلاش کنید و با پرش از ارتفاع کوتاهی صدمه زیادی میبینید و نکته دیگه، در مرحله آموزشی چیزی آموزش داده نمیشه، یعنی هیچ کدوم از کلید‌ها و استفاده از دوربین یا ... به بازیکن توضیح داده نمیشه (و باید از روی تجربه COD یا CS حدس یزنید دکمه interact دکمه E هست) و مطمئن هستم مردن پیاپی در مرحله قبل از آموزش(مرحله کشتی) یا مبارزه(؟) با اره ماهی و مردن پیاپی براتون دلچسب نخواهد بود چون تکلیفتون مشخص نیست که باید چه کنید.
از نظر داستان و سناریو هم که باید بگم: "شما نقش سربازان نیروی دریایی ایران رو بازی میکنید که برای شکار رییس دزدان دریایی سومالی به دنبال او میرید و می‌کشیدش و بازی تموم میشه. (یه مقدار هم دیالوگ و سینماتیک این-گیم هم ضمیمه کنید.)" و یا به عبارتی دیگر ضعیف.
مدت زمان بازی: تقریباً 2 ساعت (تصمیم گیری درباره کافی بودن یا نه رو به خودتون واگذار میکنم!!).
به نظرم "مبارزه در خلیج عدن" یه "پروژه نرم‌افزاری" خوبی هست که طبق نظر کارفرما در زمان و بودجه معین تهیه و توزیع شده و شرکت آمیتیس نشون داده تا با فراهم بودن امکانات پتانسیل ساخت بازی‌های خوب رو هم داره.

این کامنتی هم که گذاشتم فقط برای آشنایی دوستانی بود که مایل هستند درباره بازی بدونند وگرنه در حدی نیستم که بخوام نقدی بنویسم یا درباره کار کسی توضیح بدم. از دوستان هم خواهش می‌کنم این بازی رو با Call of duty یا Battle field یا ... مقایسه نکنید. چون از لحاظ بودجه و نیروی انسانی و قابل قیاس نیستند و حمایت گیمر‌های ایرانی از بازی‌های وطنی هم باعث میلیونر شدن سازنده‌ها نمیشه ولی چیزی با ارزش‌تر بهشون میده که "دلگرمی" هست. حالا هم اگر می‌خواهید بخرید یا نه تصمیم با خودتون . . .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر