بررسی SPEC OPS The Line: Playable Demo

SGT-Amir

کاربر سایت
Dec 10, 2011
280
نام
Amir Fisher
" نقد تهیه شده از دمویی که به تازگی منتشر شده است و هنوز نسخه اصلی عرضه نشده"

spec-ops-the-line-ps3-boxart.jpg

|SPEC OPS : THE LINE|

پلتفرم : PC PS3 X360
سبک : 3rd Person Shooter
تعداد پلیر بخش چند نفره : 8
تاریخ انتشار : 26جوئن 2012 ( 6 تیر 1391)

درجه سنی : 18+ ( PEGI.info)

ناشر : 2K Games

انجین استفاده شده : Unreal Engine 3

پلتفرم تست شده : PS3
___________________________________________

2K Games همیشه با ساخت ژانر های مختلف هرساله برای خود طرفدارانی جمع میکند ؛ از سری NBA 2K گرفته تا Darkness و Boarder Lands ... که همواره بی نقص و بی کم کاستی به آنها پرداخته میشود. اینبار 2K Games قصد دارد دوباره با یک بازی خودی نشان دهد و همه را دوباره متحیر سازد .

Spec Ops The line از چند سال پیش معرفی شده بود اما به دلایلی تاخیر خورد و کمی خود را از ذهن گیمر ها دور کرد ، اما باز از E3 2011 بازگشت و تاریخ انتشار دقیق خود را همراه با تریلر ها به ثبت رساند . چندی پیش هم دمویی برای تست بازی عرضه کرد که قصد داریم آنرا بررسی کنیم.

specops_theline_screen.jpg


ما در SOTL در نقش فرمانده یک گروه سه نفره آمریکایی خواهیم بود که این گروه جزو یکی از نیروهای ویژه مستقر در دوبی است که با طوفانی سهمگین که شهر را به هم میریزد و همه مردم را نابود میکند دست و پنجه نرم میکند ! اما طوفان و وضعیت آخر الزمانی تنها بخشی از آن است ! در این میان گروه هایی هم به چشم میخورند که سعی در تسخیر شهر دارند و حتی شبه نظامیانی که از افغانستان به دوبی آمدند ( به دلایل مبهم ) همه و همه سعی در نابودی این گروه و شهر دارند و وظیفه Adam و Lugo و فرمانده آن است که شهر را دوباره پس بگیرند ولی آنها در مخمصه گیر افتادند ! شرایط بسیار بد است و همینطور باید از خود در برابر دشمنان با تجهیزات و مهمات کم دفاع کنند . چیزی که ذهن آنها را همیشه مشغول ساخته این است که واقعا در اینجا چه خبر است ! از طرفی نیروهایی که از کابل آمدند و از طرفی عضو CIA هم سعی در کشتن آنها دارد ! خیلی از جریانات داستان سیاسی بنظر میاید و انگار این گروه تنها یک بازیچه ویا قربانی اند .

در ابتدای دمو بی مقدمه وارد جنگی میان هلیکوپتر خودی و چندین هلیکوپتر دشمن ( Littlebird ) میشوید که در آخر با برخورد به یکی از هلیکوپتر های در حال سقوط ، شما هم سقوط می کنید و بازی Flash Backی به سوی قبل از این سقوط در پیش شما قرار میدهد ... گروه در یکی از اتوبان های دبی در حال حرکت به سمت شهر است ، همه جا به هم ریخته و جنازه های بسیاری دیده میشود ؛ در این میان یک مرده ی تازه دیده میشود و جوخه میفهمد که تنها نیست ! بله گروه هایی فارسی زبان به کشتار سربازان بازمانده در شهر میپردازند ... اما چرا؟! . سپس با دیدن یک گروه دیگر از افغانها ، آمریکایی ها سعی در این دارند که با آنها حرف بزنند ولی آتها نه ! Lugo 0 (سیاه پوست آمریکایی عضو جوخه ) متوجه فارسی زبان بودن آنها میشود ... و به آنها با زبان فارسی ( مانند یک ایرانی!) اختار میدهد ولی دشمن بی اعتنا است و دستور حمله میدهد ولی پس از آن فرمانده گروه خودی به سمت آنها شلیک و یک اتوبوس را به سمت آنها واژگون میکند ...

theline5new.jpg


گیم پلی بازی بسیار روان، زیبا و واقع گراست، صحنه های اکشن و سینمایی هم کماکان بازی را زنده نگه میدارد اما باگ هم در این میان بخصوص بخش کاور گیری به چشم میخورد . کاور گیری در بازی بسیار شبیه به Binary Domain است اما با این تفاوت که زنده تر و واقعی تر است ... شما میتوانید مانند بازی SOCOM به هم گروهی های خود دستور های تاکتیکی از جمله کشتن دشمن و یا Suppress کردن دشمن بدهید که رد بخش مخفی کاری بازی هم کمک شایانی میکند ... مانند برخی بازیهای دیگر هم بعد از کشتن آخرین دشمن شاهد "صحنه آهسته در بازی خواهیم بود که بسیار زیبا جلوه میکند ... در کل گیم پلی این بازی جذاب و متعادل است و میتواند ساعت ها شما را با خود در گیر کند.

یکی از نقطه ضعف و قوت های بازی گرافیک است !! گرافیک بازی در بخش Texture ضعیف عمل میکند و کمی هم کسل کننده است ( بخاطر استفاده از UE3 ) اما برخلاف تکستچر محیط ( مانند ME3 ) کاراکتر ها از این لحاظ خوب طراحی شده اند و همینطور انیمیشن آنها لذت بخش و واقعیست . مثلا در پشت کاور یا هنگام RELOAD کردن به زیبایی انیمیشن میتوان پی برد و آنرا تحسین کرد . افکت ها هم قابل قبول هستند اما هنوز جای کار دارند و میتوانست بهتر میبود .

spec-ops-the-line-xbox-360.jpg


نقطه قوت : گیم پلی - طراحی محیط - طراحی انیمیشن کاراکتر ها- تنوع سلاح ها
نقطه ضعف : گرافیک نسبتا ضعیف در کنسول - استفاده از UE3 ! - باگ های بخش کاور گیری

_______________________________________________________________________________
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
سلام . خسته نباشی .

دقت کردی تو همین دمو ، سوار بر هلی کوپتر ، به شیشه های ساختمونها که تیر اندازی میشد ، میشکستن ؟ برخلاف خیلی از بازیهای روز دنیا که تو نبرد های هوایی بین اسمون خراشها ، اصلا شیشه های ساختمونها ، هیچ چیشون نمیشه !

اون لحظه طوفان شن هم خیلی جالب کار شده بود تو تریلر ! اما فکر نکنم به مرحله طوفان شن ghost ricon برسه ! باید ببینیم چی میشه . امیدوارم که بازی خوبی باشه .
 

The Fade

Winds Howling
کاربر سایت
Jul 6, 2011
1,434
نام
David
ممنون بابت نقد ولی فعلا نباید گرافیک بازی رو ایراد به حساب آورد چون کاملا یه دلیل خوب داره تا گرفیک بد باشه,اون هم اینه که بازی دموست و در دمو واسه اینکه حجم بازی کم باشه از یک سری تکسچرها میزنند.این اتفاق در بسیاری از بازیها افتاد برای مثال ME3 که خیلی ها در نسخه دمو گفتند که گرفیک بازی با نسخه دو فرقی نداره ولی موقع عرضه بازی نشون داد اینچنین نیست.
باز هم ممنون.(خیلی به بازی امیدوار شدم)
 

witchers

کاربر سایت
Jun 17, 2012
2
من هر دو نسخه رو انجام دادم بر خلاف نسخه ی ps3 نسخه ی pc گرافیک زیبایی داشت و چند عکس هم واستون قرار میدم...










دوستان تصاویر دراخرین جزییات و 1600p گرفته شدند ...وبرای اینکه دوستان راحت تر باشن سایز عکس ها کوچتر شدند.عکسهارو هم رو دو کارت gtx 580 گرفتم باید منتظره نسخه ی کامل باشیم و ابشن ها جدید گرافیک به طور دستی وارد میکنم و از این زیبا تر خواهد شد و قطا یک زیبایی بسیار رو به ما خواهد داد.
 

Good Guy Greg

کاربر سایت
Jan 13, 2011
4,407
نام
حمید ؟ تبرکه !
گرافیکش با Unreal Engine در حد قابل قبولی هست ولی گیم پلی در حد پفک نمکی :| کجای دنیا M4A1 شلیک کردنش اینطوریه که تو این بازی هست ؟ حتی پانیشر سال 2005 بهتر از این شلیک میکرد . یا اون Scout Snipe ! اصلحه M40A5 بود ولی کلا نمیشد مثل آدم زوم کرد و یه نفرو از دور زد . خیر سرمون اسنایپریم جرات نداریم سر از کاور بکشیم بیرون . داستانشم تا جایی که دستگیرم شد خوبه . کلا بازی قابل قبوله . ما هم فقط میخوایم سرگرم بشیم . مهم نیست گیم پلی .
 
آخرین ویرایش:

Arkham City

کاربر سایت
Aug 11, 2010
336
دمو بازی چند دقیقه طول میکشه ؟ ارزش دان داره (نسخه ی PC) ?
از نظر فیزیک با توجه به این که میگین شیشه ها میشکنه باید گفت که دیگه از حداکثر UE3 استفاده کردند !
این انجین اصلا فیزیک خوبی نداره ! توی HOMEFRONT که تیر از شیشه رد میشد ! تو BULLETSTROM چیز قابل توجهی نبود !
بازی های 3 پرسن مثل بتمن و اسپلینتر و DMC5 و بقیه هم که اصلا نیاز به فیزیک ندارن !(تو بازیهای سوم شخص خطی زیاد فیزیک مورد توجه نیست ! )
 

Polaris

کاربر سایت
Aug 14, 2007
2,775
دمو بازی چند دقیقه طول میکشه ؟ ارزش دان داره (نسخه ی PC) ?
از نظر فیزیک با توجه به این که میگین شیشه ها میشکنه باید گفت که دیگه از حداکثر UE3 استفاده کردند !
این انجین اصلا فیزیک خوبی نداره ! توی HOMEFRONT که تیر از شیشه رد میشد ! تو BULLETSTROM چیز قابل توجهی نبود !
بازی های 3 پرسن مثل بتمن و اسپلینتر و DMC5 و بقیه هم که اصلا نیاز به فیزیک ندارن !(تو بازیهای سوم شخص خطی زیاد فیزیک مورد توجه نیست ! )

دمو رو بازی کردم(البته روی پی سی)... کلا زیر 20 دقیقه هستش... گرافیکش چشم نوازه...فیزیکش هم ای بدک نیس ...اما تو انفجارهای نارنجک و کپسول های گاز خیلی تو ذوق میزنه .... مثل باقلوا هم فریم میده و بازی بسیار اپتیمایز شده هستش. انیمیشن ها و دموهای وسط بازی کیفیت بسیار پایینی دارن. در کل یه عنوان متوسط رو به بالا هستش ... من خودم متا بازی رو حول و حوش 70-75 میبینم!.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر