CD Projekt - بازیهای Pirate شده از مقدار فروش نمی کاهند

raya2

کاربر سایت
May 21, 2008
5,782
witcherlogo.jpg

کارگردان مدیریتی شرکت GOG ( آقای Guillaume Rambourg), می‌گوید که با کمال تعجب, نسخه‌ای که بیشتر Pirate شده, نسخه ی بدون DRM (قفل) Witcher II نبوده بلکه نسخه ی Retail (خرده فروشی) شده ی آن بوده که دارای قفل DRM هم بوده. از نظر او و رئیس شرکت GOG (آقای Marcin Iwinski) , علت این موضوع بیشتر به شهرتی که از کرک کردن یک بازی بدست می آید بر میگردد تا قضیه ی به اشتراک گزاری بازی.

“ما انتظار داشتیم که نسخه ی GOG.com بسرعت پس از انتشار, Pirate بشه ولی این اتفاق نیفتاد چون این نسخه, قفلی برای شکستن نداشت. شما برای اینکه احترامی کسب کنید باید بازی رو کرک کنید و کنارش بنویسید: “کرک شده توسط XYZ” و این در حالی بود که چیزی برای کرک کردن وجود نداشت.”

“دنیای نسخه های غیر قانونی, تکیه ی زیادی بر خود بازی کرک شونده و افتخار حاصل از کرک آن دارد. یعنی چه کسی اول بازی رو منتشر میکند و چه کسی بهترین و باهوش‌ترین کرکر هست. و این در حالی بود که نسخه ی GOG و بدون DRM نمیتوانست این خواسته را برآورده کند.”

با اینکه در ماه دسامبر گفته شده که این بازی بیش از 4.5 میلیون بار Pirate شده و احتمالاً تا الان هم این تعداد بیشتر هم شده است, اما رئیس GOG ارتباطی بین این اعداد و مقدار سودی که از نفروختن این تعداد از دست داده, پیدا نمی کند:

“من واقعاً برایم سؤال هستش که چطور شرکتهای بزرگ نرم افزاری, هر نسخه ی Pirate شده از نرم افزارشان را مساوی با یک نسخه فروش کمتر می دانند؟! من به جایش اینطور تصور می‌کنم که قسمت بزرگی از این 4.5 میلیون نسخه ی Pirate شده, در‌واقع فرمی از نسخه ی Trial (آزمایشی) و یا حتی Demo هستند. گیمرها نسخه ی Pirate شده را بدلیل راحت بودن, سریع بودن, صاف و پوست کنده بودن و رایگان بودن, دانلود می کنند. اگر از آن خوششان بیاید و وقتشان را پُر کند, تعدادی از آن‌ها اقدام به خرید بازی می کنند. شاهد این مدعا, نسخه ی اول Witcher است که تاکنون 2.1 میلیون نسخه فروش داشته و هنوز هم داره میفروشه حتی با وجود گذشت بیش از 5 سال از عرضه.”

Iwinski در ادامه میگوید که او آینده‌ای برای DRM نمیبیند چون واقعاً جواب نمی دهد. در‌واقع تکنولوژی ای که قرار است از سرمایه ی سازنده حفاظت کند, در عرض چند ساعت پس از انتشار بازی, هک می‌شود در حالی که هیچ کاری غیر از ارمغان آوردن نارضایتی برای مصرف کننده ندارد.

“DRM در اکثر موارد اینگونه است که از کاربر شماره رمزی برای عبور می‌خواهد تا PC او را معتبر تشخیص بدهد و سپس از او می‌خواهد که برای احراز هویت خود به اینترنت متصل شود و حتی ممکن است در هنگام بازی نیز از او بخواهد که اتصال اینترنتی را قطع ننماید. DRM در اکثر مواقع بازی را کند میکند زیرا باید همیشه چک کند که بازی بصورت قانونی استفاده می‌شود یا خیر.”

“و این مثل قبری میمونه که کاربران قانونی باید با اون دست و پنجه نرم کنند در حالی کاربران غیر قانونی که نسخه‌های Pirate شده را دانلود کرده اند با یک نسخه ی شُسته‌رفته تر و کاراتر روبرو هستند و این واقعا احمقانه است ولی این دقیقاً چیزیست که اتفاق میافته.”

سرچشمه
 
آخرین ویرایش:

RoCoCo

کاربر سایت
Apr 23, 2008
4,456
نام
Nimo
“و این مثل قبری میمونه که کاربران قانونی باید با اون دست و پنجه نرم کنند در حالی کاربران غیر قانونی که نسخه‌های Pirate شده را دانلود کرده اند با یک نسخه ی شُسته‌رفته تر و کاراتر روبرو هستند و این واقعا احمقانه است ولی این دقیقاً چیزیست که اتفاق میافته.” این حرفش واقعا عالی بود

یکی به ubi هم یاد بده این چیزا رو بد نیست.
 

snakemgs3

کاربر سایت
Oct 27, 2005
1,482
“و این مثل قبری میمونه که کاربران قانونی باید با اون دست و پنجه نرم کنند در حالی کاربران غیر قانونی که نسخه‌های Pirate شده را دانلود کرده اند با یک نسخه ی شُسته‌رفته تر و کاراتر روبرو هستند و این واقعا احمقانه است ولی این دقیقاً چیزیست که اتفاق میافته.” این حرفش واقعا عالی بود

یکی به ubi هم یاد بده این چیزا رو بد نیست.
اگر بگیم یکی از دلایل پیشرفت تکنولوژی و بازیها همین pirate بوده ، دور از واقعیت نیست.(البته pirate بهمراه قانون کپیرایت)
 

magiteq

کاربر سایت
May 1, 2008
1,801
نام
Ata
واقعا حرف های نو و منطقی زده البته pirate به خودی خود یک ضرر مادی ولی به نظر میرسه قفل گذاری فقط جنبه روحیه دادن
به تیم سازنده جهت تضمین فروش رو داره.
 

Hedi720!

کاربر سایت
Jan 26, 2010
133
نام
Hedayat
آفرین ما هم از اول همینو میگفتیم . ما بازی میکنیم اگه خوشمون اومد نسخه ی ارجینالشم میگیریم به همین راحتی o:-)
 

Terova

No Trolls
Gold User
Dec 1, 2007
12,996
نام
محمد امین
تازه رسیدن حرف من..

خریداران اورجینال یک بازی تعداد مشخصی دارن و این اشتباه هست که بگیم اونهای که کپی کردن حتما میرن اورجینال میخرن..
 

..............

کاربر سایت
May 7, 2011
572
خدا پدر و مادرتو بیامرزه شیر مادرت حلالت باشه

---------- نوشته در 12:54 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 12:46 AM ارسال شده بود ----------

درد و بلات به جون سونی
 

Good Guy Greg

کاربر سایت
Jan 13, 2011
4,407
نام
حمید ؟ تبرکه !
یارو خودش دست همه ما رو از لحاظ Pirate تو کوچیکیش بسته بوده لابد . الکی که حرف نمیزنه . خودش شخصا تجربه داشته :d
 

Manifesto

کاربر سایت
Oct 23, 2009
264
نام
اشکان
خدا پدر و مادرتو بیامرزه شیر مادرت حلالت باشه

---------- نوشته در 12:54 AM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 12:46 AM ارسال شده بود ----------

درد و بلات به جون سونی

خدا پدر و مادرتو بیامرزه شیر مادرت حلالت باشه [2] :d
 

CAP\MortezA63

کاربر سایت
Mar 13, 2009
1,653
نام
MortezA
بازی هر چی قشنگ تر بیشتر فروش میکنه پلیر هاش هم بیشتر میشه مگه زمان ps2 یا حتی عقب تر بازی ها کپی نمیشدن..؟؟!!رو فروش شون زیاد تاثیر نمیزاشت خدایش دم نسل پیش گرم اینقدر بازی متنوع و شاخ داشت که اصلا کمپانی ها به فکر pirate شدن نبودن به فکر نوآوری یا چند شماره ای کردن بودن شاید یکی پیدا بشه بگه خوب بازی سازی این نسل گرون تر از آب در میاد...!!درسته ولی پول تو هر زمانی ارزش خودش رو داره اون قدیم هم واسه بازی درست کردن 2 میلیون دلار واسه خودش 2 میلیون دلار بوده الان هم همون ارزش هست و پلیرها هم بیشتر شدن.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر