25 بازی برتر تاریخ PC انتخاب شده توسط IGN

BigMafiaBoy

همه چیز آرومه :D
کاربر سایت
Mar 3, 2011
608
نام
رضا محمد میرزائی
آره این لیست قدیمه. به زودی با مقاله ها بهتر بر می گردم. شاید هم تو یه مجله اومدم کی می دونه
 

BigMafiaBoy

همه چیز آرومه :D
کاربر سایت
Mar 3, 2011
608
نام
رضا محمد میرزائی

Boxart.jpg


FallOut
سازنده : Interplay Entertainment
ناشر : Interplay Entertainment
تاریخ عرضه : 30 سپتامبر 1997
سبک بازی : نقش آفرینی
ماد های بازی : Single-Player
پلتفرم ها : Win/Dos

از جمله بازی های انقلابی دهه 90 بازی FallOut بود که با المان ها و عناصر خارق العاده موفقیت خوبی را تجربه کرد و با ارائه تئوری های جدید روندی رو به روشد را پیمود. این بازی در سال 1997 توسط Interplay Entertainment منتشر شد که با استقبال خوب و بی نظیری رو به رو شد. بازی که در سبک نقش آفرینی ساخته شده بود المان های جدیدی را وارد سبک نقش آفرینی کرد که به راحتی دل تمام گیمر ها را به چنگ آورد. FallOut ایده ای ناب از یک استودیو موفق بود که به نتیجه نشست و موفقیت خوبی را برای سازنده اش به ارمغان آورد. روایت داستانی متفاوت ,گیم پلی خیره کننده و روان, گرافیک آخر الزمانی و طراحی های هنری عالی در کنار صداگذاری بی نظیر چاشنی های این بازی برای موفقیت بود.

File:Romebox.jpg


Rome : Total War
سازنده : The Creative Assembly
ناشرین : Activision/Sega
پلتفرم : Win/Mac
تاریخ عرضه : 22 سپتامبر 2004
سبک بازی : Real-Time Tactics,Turn-based Strategy
ماد های بازی : Single-Player
Multiplayer
درجه بندی سنی : Teen

شاید در این لیست بازی های مختلفی وجود داشته باشد که سبک RTS ساخته شده باشد ولی این بازی به جرات یکی از بهترین های لیست خواهد بود. به شخصه از آن دسته گیمر هایی هستم که با بازی استراتژی ارتباط و تعامل خوبی ندارم ولی این بازی به حدی خوش ساخت و زیبا بود که مدتها نویسنده را به خود مشغول کرد. المان های گیم پلی و گویندگی و راهنمایی عالی همراه با ویژگی های منحصر بفرد باعث می شد که هر گیمری علاقه ای وصف ناپذیر نسبت به این بازی داشته باشد. این بازی در سال 2004 بر روی PC/Mac عرضه شد که در همان روز های ابتدایی عرضه با استقبال خوبی رو به رو شد. بازی واقعا" لیاقت جایگاه 4 را در لیست 25 بازی برتر تاریخ بازی های PC دارد.

top-25-pc-games-of-all-time-20070316052647452.jpg


Star Wars TIE Fighter
سازنده : LucasArts
ناشر : LucasArts
تاریخ عرضه : 1994
شاید تعجب کنید که چرا چند بازی مختلف از فرانچیز StarWars در این لیست حضور دارند ولی حضور آنها بی دلیل نیست و هر کدام از آنها برای خود دلیل واضحی دارند. این بازی نیز همانند دیگر بازی های لیست برای خود ویژگی های منحصر بفردی دارد و زیبایی بازی باعث می شود که سال 1994 یکی از بهترین و جنجالی ترین بازی های تاریخ PC را به خود ببیند. بازی که از فرانچیز StarWars است به دلیل گیم پلی و گرافیک جذاب موفقیت خوبی به دست آورد. لذت این بازی برای تعداد زیادی از گیمر ها آشناست ولی چه کسی واقعا" المان های این بازی را به یاد می اورد؟

File:CivIVboxshot.jpg


Civilization IV
سازنده : Firaxis Games
ناشر : 2K Games & Aspyr
موتور بازی : GameBryo
پلتفرم : Win/Mac
تاریخ عرضه :25 اکتبر 2005
سبک بازی : Turn-Based Strategy
ماد های بازی : Single-Player/MultiPlayer
درجه بندی سنی : Teen
بازهم شرکت 2K Games. این شرکت یکی از بهترین و پر بارترین شرکت های بازی ساز است که در این چند دهه گذشته در زمینه بازی های ویدئویی فعالیت داشته است. همیشه و در همه حال فرانچیز Civilization موفق بوده است و المان هایی که در این بازی موجود بوده در بازی های کمی پیدا می شود. حال فرض کنید تمام المان های بازی های پیشین با نوآوری های زیاد در بازی ای دیگر جمع آوری شود این بازی جدید می تواند به موفقیتی غیر قابل باور دست پیدا کند. همین طور هم شد تمام المان های پیشین فرانچیز در عنوانی جدید به نام Civilization IV جمع آوری شد و لقب بهترین بازی سال 2005 برای پلتفرم PC را به خود اختصاص داد.


Xcom L UFO Defense
سازنده : Microprose
ناشر : Atari/ Microprose
تاریخ عرضه : 31 دسامبر 1993
سبک بازی : Turn-Based Strategy
ماد بازی : Single_palyer
پلتفرم ها : Win/PlayStation
شاید تعجب کنید که چرا دو بازی از سه بازی برتر تاریخ PC محوریت استراتژی دارد ولی بازهم دلایلی وجود دارد که باعث می شود بازی های استراتژی رقابت بزرگ بازی های PC را به سود خود تمام کنند. آخرین و بهترین بازی تاریخ بازی های PC عنوانی نیست بجز Xcom/UFO Defense ساخته Microprose . این بازی که در سبک استراتژی ساخته شده است در سال 1993 با وجود اینکه فناوری های زیادی در نگاه به حال وجود نداشته است یکی از بهترین و باشکوه ترین بازی های تاریخ PC را دیده است. بازی با المان هایی که دارد به خوبی نظر منتقدین بازی های ویدئویی را به خود جلب کرده است و امتیاز های بالایی از وب سایت های معتبر کسب کرده است.


بله در آخر مشاهده کردید که دو بازی از سه بازی برتر تاریخ PC از نگاه IGN از سبک استراتژی انتخاب شده است. به هر حال عناوینی که توسط وب سایت IGN انتخاب کرده است شاید به عقیده برخی ها انتخاب های نامناسب بوده باشد ولی هر یک از انتخاب های این وب سایت دلیلی داشته است. به هر حال ما نیز به انتخاب ها احترام می گذاریم ولی در این بین عناوین مهم دیگر وجود داشته اند که می توانستند به عنوان بازی های مهم و برتر معرفی شوند که معرفی نشده اند. در کل امیدوارم از این مقاله استفاده کرده باشید و تجربه ها و خاطراتی که با عناوین مختلف این لیست داشته اید برایتان تجدید شده باشد. موفق باشید
 

nfs3forever

کاربر سایت
Dec 11, 2016
23
CENTER]
[]

سلام به تمامیه کاربران , امیدوارم که خوب و خوش باشید. در این مقاله سعی داریم تا بهترین بازی های تاریخ PC را که توسط IGN انتخاب شده اند را معرفی کنیم. این پست آپدیت خواهد شد . در هر اپدیت 5 بازی از مجموعه 25 بازی تاریخ بازی های PC معرفی می شود. امیداست که شما با نظرات خود ما را در این امر همراهی کنید. نکته ای وجود داره اونهم اینکه این لیست شماره گذاری نخواهد شد و بازی ها بر از شماره 25 شروع و در نهایت به شماره 1 ختم می شود. دوستان توجه کنید که نویسنده این مقاله DenzTpain و The Masterlost که هر دو یک کاربر هستن نوشته شده است. موفق باشید.

7695_e_il_sturmovik_brids_of_prey_screens.jpg


IL -2 Sturmovik
سازنده : 1C : Maddox Games
ناشر : 1C , Ubisoft
پلتفرم : PC
تاریخ عرضه : 18 نوامبر 2001
سبک بازی : Combat Flight Simulator
ماد های بازی : Single-player , Multiplayer
درجه سنی بازی : Teen
در طول تاریخ صنعت بازی های رایانه ای عناوین مختلف و متفاوتی عرضه شده اند ولی تنها تعداد محدودی از انها توانسته اند بهترین خاطرات را در طول تاریخ و در میان بازی های بزرگ و سرگرم کننده برای گیمر ها ثبت کنند. همواره یکی از بهترین و می تواند گفت خلاقانه ترین بازی ای که برای PC منتشر شده است IL-2 Sturmovik است که شبیه ساز جنگ های هوایی بوده. این عنوان که توسط 1C : Maddox Games در سال 2001 عرضه شد توانست به خوبی نظر منتقدین و گیمر ها را جلب کند. بازی که روایت گر اتفاقات جنگ جهانی دوم بوده حالتی جدیدی از WWII به مخاطبین عرضه کرد که با استقبال خوبی نیز همراه شد. IL-2 بیشترین تمرکز خود را در میدان نبرد شرق) بلوک شرق ( متمرکز کرده که بعد ها به نام دیگری نیز شهرت پیدا کرد. این بازی به نام Soviet llyushin II-2 Ground-Attack Fighter نیز نامیده می شد. همانند دیگر عناوین مشابه در این بازی اهداف از پیش تعیین شده ای وجود دارند که باید به وسیله گیمر از بین بروند ولی تفاوت این بازی با عناوین دیگر در میزان شباهتش به واقعیت می باشد به نحوی که سعی شده بود تا حد امکان بازی بر اساس المنت های اصلی طراحی و ساخته شود. بازی دارای مراحل مختلف و متنوعی می بود که از انها می تواند به مراحل بازی در مناطق شوروی , المان نازی , بریتانیا اشاره کرد. لازم به ذکر است که سازنده بازی شرکتی روسی است که زیر مجموعه شرکت بزرگ UBISoft قرار داشته می گرفت. علت های بسیاری برای برتری این بازی نسبت به عناوین مشابه وجود داشته است که از انها می تواند به تعداد زیاد هواپیما ها , امکان انجام ماموریت های بیشمار , گیمپلی زیبا و جذاب که تماما" واقعیت را به نمایش می گذارد همراه با طراحی و گرافیک عالی اشاره کرد که همگی باعث موفقیت این عنوان شده است.

198400_49174_front.jpg


Tom Clancy’s Rainbow Six
سازنده بازی : Red Storm Entertainment
ناشر بازی : Red Storm Entertainment
طراح بازی : Brian Upton
پلتفرم ها : PC/PS/Nintendo 64/ Game boy/DreamCast
تاریخ عرضه : 15 می 1998
سبک بازی : tactical Shooter
ماد های بازی : Single-player /Multiplayer
درجه بندی سنی : 16+
Tom Clancy’s Raindox Six از ان بازی هایی است که تمرکز خاصی بر روی شبیه سازی میادین نبرد واقعی دارد. از این رو بازی موفق به شبیه سازی دنیایی شده است که به خوبی با واقعیت مطابقت دارد و می تواند حس واقعی و زیبایی را به گیمر ها منتقل کند. این گیم اولین عنوان از سری بازی های Raindox Six است که در سال 1998 بر روی کنسول های ان موقعه یعنی PC و Nintendo 64 و Playstation که بیشتر از دیگر کنسول ها در دسترس بود عرضه شد. بازی ابتدا بر روی PC سپس بر روی Mac OS/Nintendo 64/Gameboy توسط Red Storm Entertainment ساخته و عرضه شد. بعد از عرضه اولین نسخه از سری بازی های Rainbox six این عنوان به یکی از بهترین و زیباترین بازی های tactical Shooter تبدیل شد و از این روست که در لیست 25 تایی وب سایت IGN به عنوان بازی شماره 24 تاریخ PC قرار گرفته است. این بازی که در سبک TS ساخته شده است دارای شخصیت های مختلفی بوده که از انها می توان به John Clark اشاره کرد. استفاده از نوآوری های و تاکتیک های نظامی باعث می شود که این گیم را به عنوان یکی از بیاد ماندنی ترین بازی های PC که عملیات های نظامی را مد نظر قرار داده است بشمار آوریم.

Unreal_Tournament_2004_ICON_V2_by_raptor02.jpg


Unreal Tournament 2004
سازنده بازی : Epic Games
Digital Extremes
ناشرین بازی : Atari
MacSoft
طراحان بازی : Jeff Morris
Steven Polge
موتور بازی : Unreal Engine 2
پلتفرم بازی : PC/Mac
تاریخ عرضه : 16 مارچ 2004
سبک بازی : FPS
ماد های بازی : Single-player Multiplayer
این بازی که به نام های مختلف شهرت پیدا کرده به خوبی مابین PC Gamer ها آشناست. UT2K4 یا UT2004 نام های دیگر این بازی است که در سبک شوتر اول شخص توسط Eoic Games یکی از بزرگترین سازندگان بازی های ویدئویی بهمراه Digital Extremes در سال 2004 به عنوان سومین عنوان از فرانچیز Unreal عرضه شد. یکی از بارزترین وجه تمایز UT2004 با دیگر عناوین فرانچیز, تغییرات مکانیزم گیمپلی بازی همراه با بهبود گرافیکی بازی است که UT2004را در شمار یکی از بهترین بازی های PC قرار داده است. همچنین به دلیل اینکه این بازی آزادی های زیادی به گیمر ها در میدان نبرد می دهد به عنوان یکی از بهترین بازی های فرانچیز UT نیز شناخته می شود. فروش خوب و استقبال عالی طرفداران از UT2004 این گیم را به عنوان یکی از پر طرفدار ترین بازی های PC معرفی کرده است. ناشرین این بازی شرکت Atari و MacSoft بهمراه Midway هستند که بازی را در تاریخ های 16,18,19 مارچ 2004 بر روی PC /Mac وLinux عرضه کردند. بازی به دلیل وجود خشونت و درگیری های زیاد در درجه سنی بالای 16 سال قرار گرفته است. البته بیشترین علت شهرت این بازی به دلیل ماد های بازی بخصوص بخش مولتی پلیر است که ما بین PC Gamer ها شهرت دارد.

The_Sims_logo.jpg


The Sims
سازنده بازی : Maxis
ناشر بازی : Electronic Arts
طراح بازی :Will Wright
سبک بازی : Life Simulation Game, God Game
ماد های بازی : Single-player
درجه بندی بازی :Teen
زندگی همواره پستی و بلندی های بسیاری دارد, غم و شادی , مرگ و زندگی همگی از نیاز های زندگی متعادل هستند. حال فرض کنید که این زندگی دست بازیچه شما باشد چه حسی خواهد داشت؟ , زیبایی یک زندگی ساختی را می تواند در سری بازی های The Sims که شبیه ساز Life است چشید. در حقیقت The Sims یک Spin-Off از سری بازی های SimCity بوده است که همکنون به صورت یک بازی مستقل بر روی کنسول های مختلف عرضه می شود. اولین عنوان از سری بازی های Sims بر روی PC/Mac در سال 0200 توسط EA منتشر شده و بعد از انتشار Sims توسط EA استقبال بی نظیری از این بازی شد که زمینه ساخت نسخه های مختلفی از این بازی را ایجاد کرد. اولین نسخه از این بازی که به عنوان تاثیرگذارترین بازی های PC شناخته می شود در تاریخ 4 فوریه سال 2000 منتشر شده است و تا به امسال نیز روند ساخت و انتشار نسخه های مختلفی از این بازی ادامه داشته است و دارد. مسائل روز مره که می تواند برخورد با دیگران , انجام کار های روزمره همانند حمام رفتن , روزنامه خواندن و.... را شامل می شود در این بازی و در نسخه های مختلف بازی به خوبی تعریف شده اند که می تواند گیمر ها را تا مدتها سرگرم کند.

Mechwarrior2Guide-h450.png


MechWarrio2:31st Century Combat
سازنده بازی : Avtivision
ناشر بازی : Activision
پلتفرم ها : PC/Apple/Sega Satrun / Playstation
تاریخ عرضه : 1995
سبک بازی : vehicle Simulation Game
ماد های بازی : Single-player / Multiplayer
Mec Warrior 2: 31st Century Combat در سال 1995 توسط شرکت Activision ساخته شد . این بازی از سری بازی های Mechwarrior بود] است که شهرت بیشتری نسبت به نسخه ابتدایی بازی پیدا کرد . نسخه های اصلی این بازی بر روی Board Game Battle Tech حمل می شد ولی MS-Dos این بازی را بر روی کنسول های دیگر همانند PC/Apple و همچنین Sega Satrun و Playstation عرضه کرد. بازی ویژگی های مختلف و جذابی با خود داشت که طرفداران بسیاری را جذب کرده بود دو شخصیت جذاب ,محیط های مختلف و زیبا همراه با ماموریت های جالب همگی زمینه را برای بهتر و بهتر شدن بازی به وجود اوردند . Clan Jade Falcon و Clan Wolf این دو برای گیمر ها قدیمی خاطرات را ثبت کرده اند که هرگز بازنمی گردند .
[/COLOR]​

File:Dxcover.jpg


Deus EX
سازنده بازی : Ion Strom INC
ناشر بازی : Eidos Interactive
موتور بازی : Unreal Engine 1
پلتفرم ها : PC/Mac OS / PS2
تاریخ عرضه : June 26 2000
سبک بازی : Action Role _playing
ماد های بازی : Single-player /Multiplayer
درجه بندی سنی : بالای 16 سال
اگر بخواهیم عناوینی را که موفق به ترکیب دو سبک کاملا" متفاوت شده اند را لیست کنیم حتما" سری بازی های Deus EX یکی از عناوین لیست شده خواهد بود. این بازی با ترکیب دو سبک کاملا" متفاوت سبک جدیدی را به وجود آورده است که زیبایی خاصی را به همراه داشته و دارد. ترکیب دو سبک شوتر اول شخص و نقش آفرینی می تواند کاری بس سخت و مشکل باشد . ولی عناوینی همانند Deus Ex یکی از آن بازی هایی بوده که در این زمینه موفقیت خوبی را به دست آورده است. این بازی به حدی موفق عمل کرده که در لیست 100 بازی برتر تاریخ صنعت بازی های رایانه ای قرار گرفته است. در لیست بندی وب سایت PC Gamer این بازی یکی از 100 بازی برتر تاریخ بازی های PC قرار گرفته که خود نشان از موفقیت این بازی است.همان طور که اشاره کردم این بازی ترکیبی از دو سبک مختلف است ولی هر دوی این سبک ها به خوبی و بر اساس المان ها و اصول خاصی در بازی تعبیه شده اند. وجود بخش های مخفی کاری , هک کردن سیستم ها و کنترل آنها, امکان انجام بازی به صورت رو در رو همگی از عواملی هستند که باعث موفقیت Deus Ex شده اند. وجود المان های نقش آفرینی همانند درخت توانایی ها یکی از نمونه موارد موجود در بازی است که جذابیت آن را بیشتر می کند.

File:Warcraft-2-Tides-Of-Darkness-Pc.jpg


Warcraft II : Tides Of Darkness
سازنده : Blizzard Entertainment
ناشر بازی : Blizzard Entertainment
پلتفرم ها : PC/Sega Satrun / PS/Mac OS
تاریخ عرضه : 9 دسامبر 1995
سبک بازی : Real _time Strategy
ماد های بازی : Single-player /Multiplayer
درجه بندی سنی : 15+
از همان ابتدا که سری بازی های Warcraft عرضه شدند به دلیل سبک و ویژگی های مثبت بسیاری که داشته اند مورد توجه بسیاری از گیمر ها بوده اند. این بازی با ارائه داستانی گیرا, سیستم مولتی پلیر قدرتمند, تم حماسی و فانتزی طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. عنوان Warcraft II: Tides Of Darkness توسط Blizzard ساخته و عرضه شد و وجود ویژگی های متذکر شده باعث شد که بازی با استقبال خوبی از سوی طرفداران رو به رو شود. این بازی تا کنون به تنهایی موفق به فروش 2 میلیون نسخه در سراسر جهان شده است و در سال 1996 جوایز زیادی از سوی سازمان های مختلف کسب کرده است .طراح ارشد این بازی Ron Millar بوده که توانایی بالایی در طراحی بازی های مختلف به خصوص بازی های RTS دارد این بازی در سال 1995 بر روی PC و دو سال بعد بر روی Satrun و PlayStation1 عرضه شد . با وجود اینکه بازی دو سال زود تر بر روی PC منتشر شده بوده بازهم هنگام عرضه بر روی کنسول های دیگر با استقبال خوبی همراه شد. یکی از مهمترین بخش های این بازی مولتی پلیر قدرمتندش است . وجود ماد های مختلف در بخش مولتی پلیر باعث شده است که این بازی در لیست 25 بازی برتر تاریخ بازی های PC قرار بگیرد.

Call_of_Duty_Cover.jpg


Call OF Duty
سازنده : Infinity Ward
ناشرین : Activision / Aspyr Media
موتور بازی : Id Tech 3
سبک بازی : First –Person Shooter
ماد های بازی : Single-Player / Multiplayer
درجه بندی سنی بازی : Teen
پلتفرم ها : PC/Mac OS/ N-Gage
تاریخ عرضه : 29 اکتبر 2003
بازی های بسیاری بوده اند که جنگ جهانی دوم را روایت کرده اند, برداران جنگ ، مدال افتخار و سری بازی های ندای وظیفه از جمله بازی هایی هستند که روایتگر اتفاقات دوران جنگ جهانی بوده اند. در این بین موفق ترین بازی در بین سه عنوان یادشده سری بازی های Call Of Duty ( ندای وظیفه ) بوده است که با ارائه المان ها , داستان زیبا و گیرا موفق به جذب مخاطبین بیشمار شده است.هوش مصنوعی طبیعی تر نسبت به بازی های موجود ,المان ها و عناصر مناسب و به کار گیری المنت ها در مکان و شرایط مناسب همگی باعث شده اند که COD به عنوانی جاویدان تبدیل شود. تا کنون عناوین مختلفی از این فرانچیز منتشر شده است که هر کدام بسته به شرایط عرضه از فروش و موفقیت خوب بهره برده اند.

File:WoW_Box_Art1.jpg


World Of Warcraft
سازنده : Blizzard Entertainment
ناشر : Blizzard Entertainment
تاریخ عرضه : 23 نوامبر 2004
سبک بازی : fantasy , MMORPG
درجه بندی سنی : Teen
ارائه جهانی خیالی و با شکوه در این بازی یکی از ارکان اصلی موفقیتش را تشکیل می دهد. المنت ها و المان های بازی که نوآوری را سرلوحه خود قرار داده است یکی از جدیدترین و جذابترین بازی ها تاریخ را به وجود آورده است. گیمپلی روان با المان های جالب و جدید, صداگذاری خوب , گرافیک در خور توجه , دنیایی بزرگ , امکان گشت و گذار , مبارزه و نبرد های طولانی باعث می شود که این بازی تا کنون فروشی 10 میلیونی داشته باشد. این بازی از سه طراح ارشد بهرمند است که هر یک از آنها به تنهایی می توانند عنوانی را به موفقیت برسانند. Rob Pardo , Jeff Kaplan و Tom Chitton این سه طراحان بازی بوده اند. لازم به ذکر است که ورژن 4.3.0 این بازی 29 نوامبر 2011 نیز بر روی شبکه های جهانی عرضه شده است که با استقبال خوبی نیز همراه بوده است. یکی از نکات مهم بازی مولتی پلیر و امکانات آن است. از اینگونه امکانات می توان به Player Vs Player اشاره کرد که بیشتر از دیگر امکانات بازی مورد توجه قرار گرفته است.

Oblivion_Cover.JPG


The Elder Scrolls IV : Obilivion
سازنده : Bethesda Game Studios
ناشر بازی : 2K Games
موتور بازی : Gamebryo
پلتفرم ها : PC/Xbox 360/PS3
سبک بازی : CRPG
ماد های بازی : Single-Player
درجه بندی سنی: 15+
تاریخ عرضه :20 مارچ 2006
از جمله بازی های حماسی تاریخ PC Games می توان نام بازی The Elder Scrolls IV : Obilivion را اطمینان ذکر کرد. این عنوان با ارائه المنت های RPG خاص و زنده با محیطی جذاب که داستان خود را دارد دنیایی را به نمایش گذاشته است که هر گیمری در آرزویی رسیدن به چنین دنیایست.این بازی تنها به صورت تکنفره قابل بازی کردن است با این تفاوت که امکان Frist Person یا Third Person را به گیمر ها می دهد. همین عامل خود جذابیت بازی را علاوه بر عناصر اصلی آن افزایش می دهد و باعث می شود که این عنوان به یکی از بهترین بازی های تاریخ تبدیل شود. محیط های بزرگ و زیبا , گرافیک مثال زدنی , گیمپلی خوب و بی عیب و نقص همراه با درخت مهارت ها با کلاس بندی خاص زیبایی را این گیم را بیشتر و بیشتر می کند.

File:Grim_Fandango_artwork.jpg


Grim Fandango
سازنده: LucasArts
ناشر : LucasArts
موتور بازی : GrimE /iMUSE
پلتفرم : Windows
تاریخ عرضه: 30 اکتبر 1998
سبک بازی : Graphic Adventure
ماد ها بازی : Single-Player
درجه بندی سنی: Teen
وقتی بخواهیم از عناوین به یاد ماندنی PC یادی بکنیم به راحتی نمی توان از بازی خلاقانه Grim Fandango چشم پوشی کرد. این بازی به ارائه المنت ها و المان های جدید دنیایی دیگر را بر روی گیمر ها گشود. Grim در سال 1998 توسط یکی از غول های بازی ساز یعنی LucasArts خلق شد. این بازی که در دوران خود به عنوان یکی از بهترین بازی ها نسل شناخته شده, تازه ارزش خود را در این دوران و در زمانی که بازی های جدید حکمرانی می کنند نشان می دهد.در حقیقت اگر بخواهم این بازی را معرفی کنم باید پیشنمایش چندین صفحه ای از این بازی را بنویسم . یکی از نکات جالب در مورد این بازی استفاده از دو موتور مختلف در این بازیست. موتور های GrimE و iMUSE برای دو المنت اصلی بازی یعنی برای بخش بصری و صداگذاری به صورت جداگانه به کار رفته اند که باعث شده است این بازی به یکی از بهترین بازی ها ساخته شده برای Windows تبدیل شود.

File:Companyofheroes_pcboxboxart_160w.jpg


Company Of Heroes
سازنده : Relic Enterteinment
ناشر : THQ
موتور بازی : Essence Engine Havok
پلتفرم : Windows
تاریخ عرضه : 12 سپتامبر 2006
سبک بازی : real-Time Strategy
ماد های بازی : Single-Player / Multiplayer
درجه بندی سنی: 18+
در سال 2006 جنگ بین بازی های استراتژی بسیار پر بار بود و این جنگ باعث شد که بازی های مختلف با رویکرد ها جدید وارد بازار های جهانی شوند. در همین راستا شرکت Relic موفق به عرضه عنوانی شد که علاوه بر موفقیت تجاری برای این شرکت باعث شناخته تر شدن سبک Real Time Strategy در سطح جهان شد . بازی Company Of Heroes از آن دسته بازی هایی بود که با تبلیغات کم وارد میدان نبرد شد و با موفقیت بی نظیر از این میدان نبرد خارج شد. ساختار بازی به گونه ای بود که باعث می شد گیمر در هر لحظه با چالشی جدید رو به رو شود که خود نشان از دقت کار در ساخت گیمپلی بازی بوده است. گرافیک و المان های بصری بازی هم در سطح واقعا" خوبی نسبت به بازی های موجود در بازار قرار گرفته بود و همین امر باعث می شد که استقبال با شکوهی از این بازی شود.

File:Systemshock2box.jpg


System Shock 2
سازنده : Irrational Games
ناشر : EA
موتور بازی : Enhanced Dark Engine
پلتفرم : Widows
تاریخ عرضه : 11 آگوست 1999
سبک بازی : Action Role-Playing Game
ماد های بازی : Single-Player/Co oP
درجه بندی سنی: 15+
هر گاه نام شرکت EA به گوش می رسد گیمر ها از این شرکت به عنوان یکی از بهترین و پر قدرت ترین شرکت های بازی ساز یاد می کنند. شرکت EA با عرضه بازی System Shock 2 توانست به شهرت جهانی دست پیدا کند. این بازی که در سبک اکشن نقش افرینی ساخته شده است المان هایی را وارد سبک اکشن نقش افرینی کرده که می توان گفت انقلابی بزرگی را به بپا کرد. این بازی در سال 1999 به طور انحصاری تنها بر روی PC منتشر شد همین انحصاری بودن این بازی باعث شد که بازی با استقبال خوبی همراه شود. موتوری که برای ساخت این بازی به کار گرفته شده است Enhanced Dark Engine نام دارد که در سال های 1998 و 1999 یکی از بهترین و قدرتمند ترین موتور ها بازی ساز به شمار می آمد. SS2 عنوانی بود که المان های سبک نقش آفرینی را با سبک شوتر اول شخص ترکیب کرده بود و همین عامل جذابیت و تازگی خاصی به صنعت بازی های ترکیبی داد. ترکیب خوب و به جای المان های دو سبک مختلف موفقیت این بازی را به خوبی تضمین کرد.

File:***********_1942_Box_Art.jpg


*********** 1942
سازنده : Digital IIIusion CE
ناشر بازی : EA/Aspyr Media
سری بازی های : ***********
موتور بازی : refractor Engine
تاریخ عرضه: 10 و 20 سپتامبر 2002
سبک بازی : First –Person Shooter
ماد های بازی : Single-Player/Multiplayer
درجه بندی سنی: Teen
فرانچیز *********** یا همان میدان نبرد از آن دسته بازی هاییست که همواره طرفداران خود را داشته است و در طول عمر این فرانچیز طرفداران زیادی به این بازی گرایش پیدا کرده اند. با این وجود عناوینی بوده اند که از نظر المان ها و المنت های بکار رفته در آن به موفقیت بیشتر و بهتری نسبت به دیگر بازی های فرانچیز دست پیدا کرده اند از آن دسته بازی هایی که موفقیت خوبی به دست آورده است می توان به BF1942 اشاره کرد. این بازی با ارئه عناصر جدید گیمپلی و گرافیک دیدنی باعث شد که افراد زیادی به این سری علاقمند شوند .گیمپلی این بازی بیشتر بر روی المان های همکاری و Co oP تمرکز داشته و باعث شده است که BF1942 بیشتر به دلیل بخش مولتی پلیر شناخته تر شود که همین عامل باعث می شود که این بازی هم در لیست 25 بازی برتر بازی های PC قرار بگیرد.

File:Sid_Meier's_Pirates!_(1987)_Coverart.png



Sid Meier’s Pirates
سازنده : MicroProse
ناشر : MicroProse/Ultra Games
پلتفرم ها : Apple/ Atari/Widows/ Commodore
تاریخ عرضه : 1984-87
سبک بازی : Action –Adventure
ماد های بازی : Single-Player
یکی از بازی های جنجالی ما بین سال های 1984 تا 1987 بازی Side Meier’s Pirates بوده است. این بازی که به عنوان یکی از بهترین بازی های اکشن ماجراجویی شناخته می شود الگو هایی داشته که باعث جذابیت هرچه بیشتر بازی و تمایز این عنوان از بازی های موجود بوده است.در حقیقت این بازی یک عنوان Open-World بوده که ماجرا های مختلفی را در خود جا داده است. اگر دقت کرده باشید نام این بازی Side Meier Pirates است که اساس نام گذاری این بازی نام خالق این بازی یعنی Sid Meier بوده. بازی در چند بازده زمانی مختلف عرضه شده , این بازی در طول سال های 1984 تا 1987 بر روی پلتفرم های مختلف همانند PC/Mega Drive/Apple II/ Amiga عرضه شده که در هر کدام ویژگی خاص و متمایز کننده ای داشته است.

File:Age_of_Empires_II_-_The_Age_of_Kings_Coverart.png

Age Of Empires II : The Age Of Kings
سازنده : Ensemble Studios
ناشرین : Microsoft /Konami
طراح بازی : Bruce Shelley
موتور بازی : Genie
پلتفرم ها : Win/Mac/PS2
تاریخ عرضه :30 سپتامبر 1999
سبک بازی : Real-Time Strategy
ماد های بازی : Single-Player/ Multiplayer
در سالهای 1999 و 2000 بازی های استراتژی هنرنمایی می کردند و می کند. با این وجود بازی های زیاد موفقی در این سبک ساخته نمی شد و اگر هم ساخته می شد بنا به دلایلی با شکست رو به رو می شد. یکی از بهترین و خاطره ساز ترین بازی های PC و PS2 بازی موفق و جذاب Age Of Empires II : TAOK است . این بازی برای اولین بار در سال 1999 بر روی PC و سپس بر روی PS2 عرضه شد. سازنده بازی Ensemble Studios بود که سابقه خوبی در ساخت بازی های RTS دارد. بار دیگر طراحی این بازی بر عهده یکی از بهترین و موفق ترین طراحان بازی های رایانه ای یعنی Bruce Shelley بوده است که وی وظیفه خود را در این زمینه به خوبی انجام داده است. این بازی بیانگر اتفاقات و مبارزات امپراتوری ها آن زمان که از آنها می توان به بریتانیا, فرانک ها , گل ها, پارسی ها , ترکها و... اشاره کرد می باشد. این بازی از مولتی پلیر قدرتمند برخوردار بوده است به گونه ای که باعث می شود در جایگاه 10 عنوانی به غیر از AOE:TAOK قرار نگیرد.

File:Half-Life_2_cover.jpg


Half –Life 2
سازنده : Valve /EA Games
ناشر : Valve/ Sierra Entertainment
موتور بازی : Source
پلتفرم ها : Win/X360/PS3
تاریخ عرضه : 11 دسامبر 2007
سبک بازی : First-person Shooter
ماد های بازی : Single-Player
درجه بندی سنی: 16+
دوباره Gordon Freeman بازگشته است تا آزادی از دست رفته خود را بازگیرد. او این بار و پس از حملات گوناگون وارد عرصه و ماجرایی شده که دیگر راه بازگشتی برایش باقی نگذاشته است. یکی از بهترین و زیباترین بازی های تاریخ بازی های رایانه بازی HL2 است که با تمام المان های ویژه خود زیبایی خاصی به همراه دارد. این بازی که دومین نسخه از فرانچیز HL است در سال 2004 بر روی Xbox و در سال های 2005 و 2007 بر روی کنسول های دیگر منجمله PC/X360/PS3 عرضه شد. سازنده بازی یکی از بهترین و مشهورترین شرکت های بازی ساز است که عناوین مختلف با رویکرد ها گوناگون را عرضه کرده است. Valve یکی از آن شرکتهای مشهور است که زیبایی خاصی به بازی های خود می دهد. لازم به ذکر است که EA Games نسخه PS3 این بازی ساخته است که تفاوت ها ناچیزی با عنوان ساخته شده توسط Valve دارد.

Simcity2000-box.jpg


SimCity 2000
سازنده : Maxis
ناشر بازی : Maxis
تاریخ عرضه : 1993
سبک بازی : Simulation
ماد های بازی : Single-Player
درجه بندی سنی: E
پلتفرم ها : Win/PlayStation/SNES
یکی از بازی های شرکت Maxis که موفقیت خوبی را تجربه کرده بازی SimCity 2000 است. این بازی که شبیه ساز زندگی است به خوبی المان های زندگی واقعی را وارد دنیای مجازی کرده. بازی در سال 1993 بر روی پلتفرم های مختلف همانند Win/PlayStation / Mac عرضه شده است که از همان روز ها طرفداران خاص خود را پیدا کرده و با استقبال بی نظیری رو به رو شده . یکی از نکات جالب این بازی وجود ماد تک بازی کنه است که باعث می شود این بازی را فقط بصورت شخصی بازی کردن که این عمل مقداری از هیجان بازی را می کاهد. طراح ارشد SC2000 کسی نبوده جز Will Wright که یکی از بهترین طراحان بازی های شبیه ساز است. این بازی در جایگاه 8 از 25 بازی برتر تاریخ PC قرار دارد.

Baldurs_gate_shadow.jpg



Baldur’s Gate II; Shadows Of Amn
سازنده : BioWare
ناشر : Sega/ Mac Play
موتور بازی : Infinity Engine
پلتفرم ها : 22 سپامبر 2000
سبک : RPG
ماد های بازی : Single-Plyer/ CooP
درجه بندی سنی : 15+
از آن دسته بازی هایی که سالهای زیادی در خاطره ها جا خشک کرده است و همیشه موفقیت خود را به رخ می کشد بازی Baldur’s Gate II; Shadows Of Amn است. این بازی که در سبک RPG ساخته شده المان های ویژه ای دارد که دل هر گیمری را می رباید( البته بجز خودم). BGII توسط یکی از بهترین و خبره ترین طراحان بازی های رایانه ای طراحی شده است این طراحی به حدی خوب و زیبا بوده که جوایز زیادی را برای استودیو طراح بازی به ارمغان اورده است. طراح اصلی Black Isle Studios می باشد که در کارنامه کاری خود نام عناوین موفق صنعت بازی های رایانه ای خوبی را دارد. این بازی یکی از خاطره ساز ترین بازی های RPG است که کلاس های مختلف را در خود جا داده است. المان های به کار رفته در این بازی در سطح واقعا" بالایی قرار دارد که باعث می شود بازی در جایگاه 7 قرار بگیرد.

Starcraft_SC1_Cover1.jpg


StarCraft
سازنده : Blizzard Entertainment
ناشر : Blizzard Entertainment
تاریخ عرضه : 31 مارچ 1998
سبک بازی : Real-Time Strategy
موتور بازی : Modified Warcraft II Engine
ماد های بازی : Campaign / Multiplayer
درجه بندی سنی : 15+
یکی از قدیمی ترین بازی های ساخته شده توسط Blizzard بازی StarCraft است که در جایگاه 6 قرار دارد. این بازی در تاریخ 31 مارچ 1998 بر روی دو پلتفرم Win/Mac عرضه شد. طراحان ارشد بازی Chris Metzen و James Phinney بوده اند که در آن زمان جزء بهترین طراحان بوده اند. SC که در سبک RTS ساخته شده بود در همان روز های ابتدایی که عرضه شده بود به دلیل داشتن دو بخش داستانی و مولتی پلیر مورد توجه اکثر گیمر ها قرار گرفت و موفقیت بی نظیری را تجربه کرد. موتور بازی Modified Warcraft II Engine است که به طور اختصاصی برای بازی های استراتژیک طراحی شده است و عمل کرد فوق العاده ای دارد.

http://images.wikia.com/starcraft/images/2/2c/Starcraft_SC1_Cover1.jpg


[/COLOR]

Boxart.jpg


FallOut
سازنده : Interplay Entertainment
ناشر : Interplay Entertainment
تاریخ عرضه : 30 سپتامبر 1997
سبک بازی : نقش آفرینی
ماد های بازی : Single-Player
پلتفرم ها : Win/Dos

از جمله بازی های انقلابی دهه 90 بازی FallOut بود که با المان ها و عناصر خارق العاده موفقیت خوبی را تجربه کرد و با ارائه تئوری های جدید روندی رو به روشد را پیمود. این بازی در سال 1997 توسط Interplay Entertainment منتشر شد که با استقبال خوب و بی نظیری رو به رو شد. بازی که در سبک نقش آفرینی ساخته شده بود المان های جدیدی را وارد سبک نقش آفرینی کرد که به راحتی دل تمام گیمر ها را به چنگ آورد. FallOut ایده ای ناب از یک استودیو موفق بود که به نتیجه نشست و موفقیت خوبی را برای سازنده اش به ارمغان آورد. روایت داستانی متفاوت ,گیم پلی خیره کننده و روان, گرافیک آخر الزمانی و طراحی های هنری عالی در کنار صداگذاری بی نظیر چاشنی های این بازی برای موفقیت بود.

File:Romebox.jpg


Rome : Total War
سازنده : The Creative Assembly
ناشرین : Activision/Sega
پلتفرم : Win/Mac
تاریخ عرضه : 22 سپتامبر 2004
سبک بازی : Real-Time Tactics,Turn-based Strategy
ماد های بازی : Single-Player
Multiplayer
درجه بندی سنی : Teen

شاید در این لیست بازی های مختلفی وجود داشته باشد که سبک RTS ساخته شده باشد ولی این بازی به جرات یکی از بهترین های لیست خواهد بود. به شخصه از آن دسته گیمر هایی هستم که با بازی استراتژی ارتباط و تعامل خوبی ندارم ولی این بازی به حدی خوش ساخت و زیبا بود که مدتها نویسنده را به خود مشغول کرد. المان های گیم پلی و گویندگی و راهنمایی عالی همراه با ویژگی های منحصر بفرد باعث می شد که هر گیمری علاقه ای وصف ناپذیر نسبت به این بازی داشته باشد. این بازی در سال 2004 بر روی PC/Mac عرضه شد که در همان روز های ابتدایی عرضه با استقبال خوبی رو به رو شد. بازی واقعا" لیاقت جایگاه 4 را در لیست 25 بازی برتر تاریخ بازی های PC دارد.

top-25-pc-games-of-all-time-20070316052647452.jpg


Star Wars TIE Fighter
سازنده : LucasArts
ناشر : LucasArts
تاریخ عرضه : 1994
شاید تعجب کنید که چرا چند بازی مختلف از فرانچیز StarWars در این لیست حضور دارند ولی حضور آنها بی دلیل نیست و هر کدام از آنها برای خود دلیل واضحی دارند. این بازی نیز همانند دیگر بازی های لیست برای خود ویژگی های منحصر بفردی دارد و زیبایی بازی باعث می شود که سال 1994 یکی از بهترین و جنجالی ترین بازی های تاریخ PC را به خود ببیند. بازی که از فرانچیز StarWars است به دلیل گیم پلی و گرافیک جذاب موفقیت خوبی به دست آورد. لذت این بازی برای تعداد زیادی از گیمر ها آشناست ولی چه کسی واقعا" المان های این بازی را به یاد می اورد؟

File:CivIVboxshot.jpg


Civilization IV
سازنده : Firaxis Games
ناشر : 2K Games & Aspyr
موتور بازی : GameBryo
پلتفرم : Win/Mac
تاریخ عرضه :25 اکتبر 2005
سبک بازی : Turn-Based Strategy
ماد های بازی : Single-Player/MultiPlayer
درجه بندی سنی : Teen
بازهم شرکت 2K Games. این شرکت یکی از بهترین و پر بارترین شرکت های بازی ساز است که در این چند دهه گذشته در زمینه بازی های ویدئویی فعالیت داشته است. همیشه و در همه حال فرانچیز Civilization موفق بوده است و المان هایی که در این بازی موجود بوده در بازی های کمی پیدا می شود. حال فرض کنید تمام المان های بازی های پیشین با نوآوری های زیاد در بازی ای دیگر جمع آوری شود این بازی جدید می تواند به موفقیتی غیر قابل باور دست پیدا کند. همین طور هم شد تمام المان های پیشین فرانچیز در عنوانی جدید به نام Civilization IV جمع آوری شد و لقب بهترین بازی سال 2005 برای پلتفرم PC را به خود اختصاص داد.


Xcom L UFO Defense
سازنده : Microprose
ناشر : Atari/ Microprose
تاریخ عرضه : 31 دسامبر 1993
سبک بازی : Turn-Based Strategy
ماد بازی : Single_palyer
پلتفرم ها : Win/PlayStation
شاید تعجب کنید که چرا دو بازی از سه بازی برتر تاریخ PC محوریت استراتژی دارد ولی بازهم دلایلی وجود دارد که باعث می شود بازی های استراتژی رقابت بزرگ بازی های PC را به سود خود تمام کنند. آخرین و بهترین بازی تاریخ بازی های PC عنوانی نیست بجز Xcom/UFO Defense ساخته Microprose . این بازی که در سبک استراتژی ساخته شده است در سال 1993 با وجود اینکه فناوری های زیادی در نگاه به حال وجود نداشته است یکی از بهترین و باشکوه ترین بازی های تاریخ PC را دیده است. بازی با المان هایی که دارد به خوبی نظر منتقدین بازی های ویدئویی را به خود جلب کرده است و امتیاز های بالایی از وب سایت های معتبر کسب کرده است.


بله در آخر مشاهده کردید که دو بازی از سه بازی برتر تاریخ PC از نگاه IGN از سبک استراتژی انتخاب شده است. به هر حال عناوینی که توسط وب سایت IGN انتخاب کرده است شاید به عقیده برخی ها انتخاب های نامناسب بوده باشد ولی هر یک از انتخاب های این وب سایت دلیلی داشته است. به هر حال ما نیز به انتخاب ها احترام می گذاریم ولی در این بین عناوین مهم دیگر وجود داشته اند که می توانستند به عنوان بازی های مهم و برتر معرفی شوند که معرفی نشده اند. در کل امیدوارم از این مقاله استفاده کرده باشید و تجربه ها و خاطراتی که با عناوین مختلف این لیست داشته اید برایتان تجدید شده باشد. موفق باشید
ممنون از بازی سنتر و نویسنده مقاله فوق العاده جذاب ولی .... به نظر من اینا بهترین بازیهای تاریخ هستن :
1 جی تی ای وی
2 ویچر سه
3 کال آف دیوتی سه
4 رزیدنت اویل 6
5 رزیدنت اویل 2
6 نید فور اسپید 3
7 اسکایریم
8 کال آف دیوتی هفت : بلک اپس
9 دوک ناکم تری دی 1996 اگه اشتباه نکرده باشم
10 متال گیر سولید وی
11 رزیدنت اویل چهار
12 شادو آف موردور
13 مورتال کمبت کامپلیت ادیشن ( 9 )
14 اساسین کرید سه
15 مکس پین سه
16 کال آف دیوتی دو
17 دویل می کرای سه
18 اسلیپینگ داگز
19 کشتی کج 2011 ( smack down vs raw )
20 جی تی ای سن آندریاس
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر