چی بخرم ؟ « مقایسه کنسول ها »

کدوم کنسول رو به دوستاتون پیشنهاد میکنید ؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    624

شاهزاده دَستان

کاربر سایت
Sep 18, 2011
538
با بیشتر شدن معلومات در ارتباط با بازی های ویدیویی در کشورمان خیلی ها به فکر این میافتند که دست از سر رایانه های شخصی بردارن و یک کنسول بخرن تا بتونن بهتر بازی کنن ... در این مقاله ما به بحث در مورد کارایی های کنسول ها و اینکه الآن کدام یک برای خرید مفیدتر هستند می پردازیم ...

بر خلاف شرکت های تولید کننده ی بازی های رایانه ای شرکت های زیادی کنسول تولید نمیکنند ... مهمترین شرکت های تولید کننده ی کنسول های بازی مایکروسافت ، سونی و نینتندو هستند ... اگر بخواهیم دست از سر تاریخچه ی ساخت کنسول ها برداریم که به وفور هم یافت میشوند ، هم اکنون کنسول های Xbox 360 ، PS3 ، PSP ، Wii ( و احتمالا Wii U ( DS و 3DS از هر سه شرکت نام برده در بازار حرف اول را میزنن ... که به ترتیب به بحث های کوتاه در ارتباط با هر کدام میپردازیم ...

67414316706153091090.png

- کنسول شرکت مایکروسافت یکی از بزرگترین کنسول های روز دنیاست و شاید بتوان گفت سرپاترین و زیباترین آن ها ... اگر مایلید بیشتر در ارتباط با این کنسول بخوانید بد نیست سری به این صفحه بزنید ... اما در کل اگر بخواهید ، به صرفه ترین و بهترین کنسول روز ، با در نظر نگرفتن PS3 همین کنسول می باشد . میتوان گفت تا زمانی که مایکروسافت دوباره دست به ساخت کنسولی جدید نزند هر روز بازی های جدیدتری برای این کنسول معرفی میشود . قیمت این کنسول به دلیل وضعیت خراب اقتصادی ایران هم اکنون آخرین مدل از آن در کشورمان چیزی حدود 470000 تومان است که بعید نیست این قیمت بالاتر هم برود . شاید اگر اخبار را دنبال کنید ، شایعه ی ساخت Xbox 720 به گوش میرسد که احتمال زیاد این شایعه ، فقط یک شایعه است ! چرا که مایکروسافت هنوز هیچ خبری از ساخت کنسول جدید منتشر نکرده است . پس میتوانید روی این کنسول حساب ویژه ای باز کنید . از زمان عرضه این کنسول تا کنون بازی های فوق العاده ای با تعداد بالا برای آن عرضه شده است که دستگاه های کپی خور قادر به باز کردن نسخه های کپی آنها هستند . در آینده هم همانطور که عرض کردم ، تا زمان انتشار نسخه ی جدیدتر همچنان منتشر شدن بازی های جدید برای این کنسول ادامه دارد . تا جایی که امسال شاهد آن بودیم که خبر انتشار برخی بازی ها در سال های 2013 و 2014 نیز منتشر شدند . خرج برای این کنسول بی معناست ! تنها هزینه ای که شما باید برای خرید آن در هر زمان بپردازید ، هزینه ی آپدیت مجدد کنسول است که مدت ها طول میکشد تا دوباره آپدیت جدید از سوی مایکروسافت ارایه شود . که خب هزینه ی آخرین آپدیت آن هم تنها 15 هزار تومان بود ! لازم به ذکر است که تعداد بازی های انحصاری این کنسول هم خوب می درخشد . از جمله ی این بازی ها Alan Wake می باشد که نسخه ی جدید آن هم کمی بعد منتشر خواهد شد .

-
از سویی دیگر کنسول شرکت سونی هم حرف های زیادی برای گفتن در بازار گیم دارد ... این کنسول حریف سرسخت Xbox 360 بوده و بازی هایی با قدرت خدای جنگ دارد ... سونی بیشتر برای جا انداختن این کنسول خود تصمیم گرفت تا بازی های انحصاری بیشتری را برای کنسولش ارایه کند . بازی هایی که واقعا هم از لحاظ گرافیکی و هم از لحاظ داستانی ارزش زیادی دارند . و این خود اهمیت و ارزش این کنسول را تا سقف آسمان گیم بالا میبرد . بازی هایی همانند Uncharted و God Of War که واقعا کم نظیرند . این کنسول خیلی از لحاظ قیمت با Xbox 360 تفاوت ندارد . با توجه به اینکه سونی هم اخیرا خبری را مبنی بر منتشر نشدن کنسول جدیدش که شایعه شده بود ( یعنی PS4 ) اعلام کرد ، همانند Xbox 360 هنوز این کنسول حرف های زیادی برای گفتن دارد ، خرید این کنسول هم همانند Xbox 360 ارزش بالایی خواهد داشت .

-
کنسول WII یک کنسول بازی قوی و فوق العاده است که در جهان بالاترین فروش کنسول های نسل حاضر را به خود اختصاص داده است. این کنسول به رنگ سفید بوده و چیزی که آن را بسیار در میان مردم محبوب کرده است کنترل یا دسته عجیب آن است. دسته این کنسول در واقع یک ریموت کنترل است که نام آن نیز ریموت REMUTE می باشد. این ریموت که با یک بند به مچ متصل می شود دارای سنسور حرکتی قوی می باشد که باعث می شود هنگامی که شما دست خود را حرکت می دهید شخصیت بازی شما حرکات شما را انجام دهد. مثلا اگر شما در بازی در نقش یک نینجا ظاهر می شوید با حرکت دادن مچ خود مشاهده می کنید که نینجا شمشیر خود را کشیده و با دشمنان طوری بجنگد که شما می خواهید یا اگر در بازی تنیس یا گلف هستید با حرکت دادن مچ خود به طوری که انگار چوب گلف یا راکت تنیس را در دست خود دارید می توانید یک ضربه عالی در بازی به توپ گلف یا تنیس زده و حریف خود را خودتان مغلوب کنید. ضمن اینکه شما نیاز به مصرف انرژی زیادی ندارید و لازم نیست که حتما خیلی محکم دسته را تکان دهید زیرا سنسورهای این ریموت بسیار قوی بوده و حرکت دست شما را به خوبی می فهمد. دستگاه WII در دو مدل ژاپنی و uc آمریکایی در ایران عرضه شد. متأسفانه در مدل ژآپنی این دستگاه تمام منوها تنها به زبان ژاپنی بوده و نیز بازی های کپی را به خوبی اجرا نمی کند. دستگاه بازی WII با یک نانچک، یک ریموت، یک آدابتور، یک کابل تصویر، یک بازی ورزشی و یک گیرنده مخصوص ریموت عرضه می گردد. دستگاه نینتندو Wii دارای لوازم جانبی بسیار زیادی است از قبیل پک ورزشی (شامل چوب گلف/ راکت تنیس/ دستکش بوکس / فرمان ماشین / چوب ماهیگیری / تفنگ و...) یا یک WIIFITT که به صورت یک استپ هوشمند نیز برای شما عمل می کند و شما می توانید با دادن وزن و قد و مشخصات خود یک برنامه ورزشی از آن بگیرید که با مشخصات فیزیکی شما سازگاری دارد. یکی دیگر از لوازم جانبی که می توانید برای دستگاه وی تهیه کنید فرمان هواپیما است که با آن احساس خلبان بودن خواهید کرد. این دستگاه بازی ها بسیار متنوع و زیبایی نیز دارد که از آن قبیل می توان به موارد زیر اشاره کرد: SUPER MARIO GALAXY که قسمت جدیدی از بازی معروف ماریو (قارچ خور) است MARIO PAPER که یک بازی ماریوی دیگر است. MAD WORLD که شما را به یک دنیای کامیک بوک پر زد و خورد می برد. SOUL CALIBUR معطل نکنید و ریموت را در دست بگیرید ریموت شما شمشیر شماست و باید با دشمنان بسیار متعددی مواجه شوید. RESIDENT EVIL COLLECTION یک بازی بزرگ در ژانر وحشت که بیشک نفس شما را در سینه حبس می کند شما به قلب زامبی های آدم خوار رفته و به کرس ردفیلد کمک می کنید تا از دریایی از زامبی ها ، سگ های خشمگین ، موجودات وحشت آور و از همه اینها که بگذریم تایرانت غول پیکر عبور کند.
- کنسول های دستی :
در ارتباط با کنسول های دستی باید خدمتتان عرض کنم که بازار این کنسول ها اصلا داغ نیست ... با اینکه شرکت نینتندو تبلیغات فراوانی برای این کنسول کرده است ولی در آخرین اخبار هم شاهد افت شدید فروش این کنسول بوده ایم . از لحاظ کیفیت بازی ها و کارایی خود کنسول ها در ابتدا PSP را پیشنهاد میکنیم که قابلیت های Xbox 360 ، PS3 و wii را همانند دیگر کنسول ها داراست ولی در سطح یک کنسول دستی . در مورد اینکه کدام یک از مدل های PSP بهتر است باید بگویم که این مورد فقط و فقط بستگی به سلیقه ی شما دارد . PSP GO تاکنون آخرین مدل عرضه شده توسط سونی بوده است اما قرار است سونی مدل E-1000 را نیز منتشر کند که به نظر نمیرسد تفاوت چندانی با مدل 3000 داشته باشد . از لحاظ ظاهری هم مدل GO زیباتر و جمع و جور تر است اما قطر صفحه ی نمایش آن کمی کوچکتر از مدل 3000 و E-1000 می باشد . کنسول دوم DS است که اخیرا شاهد محصول سه بعدی آن هم بنام 3DS بوده ایم . این کنسول هم از همه لحاظ بد به نظر نمیرسد اما در کل کیفیت دیگر کنسول ها را نداشته و بیشتر به درد سنین پایین میخورد . بزرگترین بازی های این کنسول نیز Super Mario و همانند آن هستند که این کنسول را زنده نگه میدارند . و خارج از این ها از نظر بنده این کنسول هنوز ارزش خریدن را ندارد و به شدت در مقابل کنسول های دیگر سر خم میکند . اما لازم به ذکر است که بازی های جدید هنوز برای این کنسول عرضه میشوند در حالی که به نظر میرسد PSP بجز Ghost Recon که قرار است کمی بعد برای آن منتشر شود دیگر بازی ای روی خود نخواهد دید .
به روزترین و جدیدترین مدل کنسول های دستی ، Play Station Vita می باشد که PSV نیز خوانده میشود . این کنسول بر خلاف دو کنسول دستی نام برده شده در متن بالا حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت . این کنسول که به صورت لمسی هم کارایی دارد ، دارای یک دوربین نیز می باشد . میتوانید اطلاعات بیشتر را در ارتباط با این کنسول در قالب ویدیو در این صفحه مشاهده کنید .
1344.jpg

برخی از دوستان علاقه ی شدید علی رقم سفارشات بنده به نخریدن PSP از خود نشان دادن که امروز این تاپیک رو هم میبینید ...
2.11.jpg

اول از همه یک معرفی نسبت به کنسول PSP داشته باشیم که اصلا این کنسول چیست و چه قابلیت هایی دارد و چرا می تواند جز یکی از انتخاب های شما برای خرید کنسول بازی باشد.
PSP چیست ؟‌ و چه قابلیت هایی دارد ؟
کلمه ی PSP مخفف Play Station Portable است . به معنای پلی استیشن قابل حمل. PSP جز کنسول های بازی دستی به شمار می آید . که این محصول ساخت شرکت Sony می باشد.اولین بار در سال ۲۰۰۳ در نمایش گاه E3 همان سال معرفی شد. و قبل از E3‌سال ۲۰۰۴ به بازار های ژاپن عرضه شد و سپس در سال ۲۰۰۵ در آمریکای شمالی و خاورمیانه و اروپا عرضه شد.
این کنسول در مدتی کوتاه رقیب کنسول های دستی Nintendo شد . و می توان گفت موفق ترین کنسول دستی بود که زیر نظر نینتندو ساخته نشده بود.این کنسول تا کنون ۶۰ میلیون در سراسر جهان تا سال ۲۰۱۰ فروش کرده و موفقیت بزرگی برای آن به حساب می آید.
اما مشخصات فنی مشترک بین ورژن های مختلف آن:
CPU: MIPS R4000 که از ۱ تا ۳۳۳ مگاهرتز قابل تنظیم است.
ظرفیت حافظه: تا ۱۶ گیگابایت قابل ارتقاع از طریق تعویض مموری آن.
حافظه داخلی آن :‌۳۲ مگابایت در مدل های ۱۰۰۰ و ۶۴ مگابایت در مدل های ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰
صفحه نمایش :‌۴۸۰ *۲۷۲
قابلیت های اتصلات : Wifi , USB و IrDA ) Infrared‌ )
3.11.jpg

و اما از دیگر امکاناتی که می توان به آن اشاره کرد امکان مولتی مدیا بودن این کنسول است . که علاوه بر این که گیم های متنوعی را بر روی آن اجرا می کنید از امکانات جالب دیگر آن نیز می توانید بهره ببرید.این کنسول فرمت های MP3,WMA,WMV را برای فایل های صوتی پشتیبانی می کند و فرمت Mpeg4‌را نیز برای فایلهای ویدئویی شما پشتیبانی می کند.
4170.jpg

همچنین تصاویر با فرمت های BMP، ‏PNG، ‏TIFF‏ و ‏GIF قابل اجرا هستند.
5144.jpg

این کنسول بازی های خود را بر روی UMD ها اجرا می کند (‌که البته منظور به صورت ارجینال است)‌ و در PSP GO ها به روی Memory آورده شده است ...UMD ها که کنسول PSP اولین کنسول دستی بود که برای اجرای بازی از دیسکت های نوری استفاده می کرد قابلیت اجرای فیلم را هم دارند و شما می توانید فیلم هایی که با کیفیت بالا در PSP اجرا می شوند بر روی این دیسکت ها تهیه کنید.
6118.jpg


6.1.jpg

وسایل جانبی PSP
782.jpg


این کنسول از زمان عرضه تا کنون ابزار و امکاناتی جانبی زیادی به آن افزوده که به برخی از آن ها اشاره می کنیم.
وسایل معمول و اساسی و لازم برای این کنسول عبارتند از:
انواع کیف ها ,‌کابل USB‌, هدفون , روکش LCD . مموری کارت ها با ظرفیت های مختلف.
878.jpg

اما از وسایل خاص که برای این کنسول عرضه شده و تقریبا در بازار های ایران یافت می شوند:
PSP GPS
968.jpg


1052.jpg

این وسیله با قیمت ۶۰ دلار عرضه شد و همانطور که از اسمش پیداست GPS برای PSP است.
PSP Camera
11120.jpg


12104.jpg

این وسیله نیز یک دوربین کوچک با ۱٫۳ مگا پیکسل برای اولین بار عرضه شد.
UMD Cleaner
1345.jpg

این وسیله نیز برای تمیز نگه داشتن UMD ها استفاده می شود.


شارژر های مختلف
141.gif


1530.jpg

شما امکان اتصال شارژر به باتری ماشین و یا شارژ باتری درون شارژر جداگانه آن را دارید.
و چندین وسیله ی جانبی دیگر که شما را بیشتر به خرید این کنسول تشویق می کند.
و اما همینجا از معرفی ۱۰ ها قابلیت و امکانات ویژه ی PSP دست می کشیم و مطمئنا شما به هنگان استفاده از آن متوجه خواهید شد. و بقیه مقاله را به راهنمایی در مورد نکات مهم به هنگام خرید می پردازیم.
معرفی انواع PSP
1627.jpg
+
get

این کنسول تا کنون ۴ ورژن مختلف تولید کرده که عبارتند از: PSP Fat ,PSP Slim, PSP 3000, PSP GO
PSP FAT
1724.jpg

این مدل اولین مدل PSP است که با نام PSP FAT‌یا PSP 1000 شناخته می شود
ابعاد فیزیکی این کنسول به صورت:
۱۷۰ میلی متر عرض
۷۴میلی متر طول
۲۳میلی متر قطر
LCD 4.3 اینچی با وضوح ۴۸۰*۲۷۲ پیکسل
و اما این کنسول به سه صورت در ۳ نوع پک مختلف عرضه شد.
لازم به ذکر است که باتری و شارژر در همه ی پک ها موجود است.
Giga Pack:
1823.jpg

یک عدد هدفون کنترل دار
بند
یک مموری یک گیگابایتی
کیف
یک عدد UMD
پایه نگه دارنده
کابل USB
Value Pack:
1922.jpg


هدفوون کنترل دار
بند
مموری ۳۲ مگابایتی
یک عدد UMD
Standard Pack:
2018.jpg

PSP GO

2617.jpg

در آخر می رسیم به جدید تری PSP که در حال حاضر PSP GO است.
این مدل از PSP بر خلاف مدل های قبلی تغییرات بزرگی در ظاهر و سخت افزار خود داده اما از نظر پلفرم اجرایی بازی ها همچنان تغییری نکرده و از نظر پردازنده هیچ ارتقاعی نیافته.
قطر این PSP حدود ۱۶٫۵ میلیمتر بوده که نسبت به مدل های دیگر خیلی باریکتر است. وزن و طول آن نیز بسیار کمتر شده . LCD‌آن ۳٫۸ ‌اینچی شده است و خلاصه از نظر ظاهری به شدت تغییر یافته.

اما از نکات مهمی که باعث همه ی این تغییرات شده برداشتن UMD‌ آن است. در اصل هدف سونی به فروش رساندن بازی ها به صورت آنلاین بر روی شبکه ی PSN بوده به همین دلیل مموری استیک آن به ۱۶ گیگابایت افزایش یافته.

خب تا به اینجای کار تمامی مدل های PSP های تولید شده را معرفی کردیم. بیاید یک مقایسه ی کلی هم داشته باشیم:

نام مدل های کنسول
PSP 1000
PSP 2000
PSP 3000
PSP N1000
نام دیگر مدل ها
PSP FAT
PSP Slim
نام دیگری ندارد
PSP GO
تاریخ عرضه
۲۰۰۴
۲۰۰۷
۲۰۰۸
۲۰۰۹
پردازنده ی کنسول
MIPS R4000
با قدرت پردازش ۱ تا
۳۳۳ Mhz که در
تمام مدل ها یکسان است
مانیتور LCD
4.3″ ۴۸۰*۲۷۲
۴٫۳″ ۴۸۰*۲۷۲
۴٫۳″ ۴۸۰*۲۷۲
۳٫۸″ ۴۸۰*۲۷۲
حافظه ی داخلی
۳۲MB
64MB
64MB
64MB
حافظه ی مموری استیک همراه کنسول
۳۲MB
64MB
64MB
16 GB




42039572202684223522.png

نون اضافه هم میخواید ؟!
دو شرکت بزرگی که در مورد آنها به عنوان بزرگترین شرکت های تولید کننده ی کنسول نام بردیم ، یعنی Microsoft و Sony پس از عرضه ی Xbox 360 و PS3 هم دست از سر کنسول هایشان برنداشتند تا آنها همچنان زنده بمانند ... منظور من از اینکه میگم دست از سر کنسول هایشان بر نداشتند ، تنها عرضه ی بازی های فراوان برای اون ها نبود بلکه دست به ساخت سخت افزار هایی بنام MOVE ( که Sony اون رو ساخت ) و Kinect ( که Microsoft اون رو ساخت ) زدند . در ابتدا همه ی بازی باز ها میدانستند که این دو سخت افزار که به طور جداگانه خریداری میکنند کارایی زیادی ندارد ... اما آنها میدانستند که در آینده بازی های بیشتری برای اون ها عرضه میشن و دنیا رو وارد یک مرحله ی جدیدی میکنن ... نحوه ی کار این دستگاه ها و موارد دیگه رو میتونید توی صفحات خودشون ببینید ... یعنی این صفحه برای MOVE و این صفحه برای Kinect ! اما در مورد اینکه کدوم رو بخرید باز هم بستگی به این داره که شما کدوم کنسول رو برای خرید انتخاب کنید تا فروشنده در صورتی که بخواید نون اضافه ی کنسول رو هم براتون فاکتور کنه ! در مورد قیمت هم باید بگم حدود نصف قیمتی رو که برای خرید کنسول میدید ( البته تنها در ایران ! ) ، باید برای خرید Kinect و یا حتی Move بدهید !

نتیجه گیری ( با صرف نظر از افراد گرسنه که نون اضافه هم میخوان ! ) : اگر میخواهید کنسولی داشته باشید که همه نوع بازی با بهترین کیفیت روی آن سوار باشد ، من در ابتدا Xbox 360 و سپس PS3 ( دلیل اینکه دوم PS3 رو معرفی کردم اینه که علاوه بر کنسول باید ی هارد خیلی ترابایت هم بگیرید که بازیاتون رو توش بریزید که هزینتون رو میبره بالاتر
:d ) و در غیر این صورت هم VITA رو پیشنهاد میکنم ...


این تاپیک با عرضه ی کنسول های بعدی به روز میشود «

موفق باشید >:d<
 
آخرین ویرایش:

rewabian

کاربر سایت
Nov 22, 2010
170
نام
مهرداد
نتیجه گیری : اگر میخواهید کنسولی داشته باشید که همه نوع بازی با بهترین کیفیت روی آن سوار باشد ، من در ابتدا Xbox 360 و سپس PS3 و در غیر این صورت هم VITA رو پیشنهاد میکنم ...

موفق باشید


ایول موافقم تشکر پست کاملی بود
 

شاهزاده دَستان

کاربر سایت
Sep 18, 2011
538
دوستان توجه داشته باشن ، بنده اطلاعات کافی در مورد Wii نداشتم اطلاعاتش رو از یکی از سایت ها برداشتم ( چون فقط قصدم راهنمایی بود و مجبور بودم که یک سری اطلاعات رو از wii هم بدم )

بخش هایی که آدرس صفحه هم داده شده هدف تبلیغات نبوده چون بنده اصلا نمیدونم مال کی هستن ، فقط جهت اطلاعات بیشتره ...
 

vahid3plove

کاربر سایت
Jun 8, 2011
441
نام
وحید مشیری
یهتر بود اینجوری میگفتی استاد:اگه میخاین دردسر کپی خور نداشته باشین و بتونین بازی هاتون رو راحت بدست بیارین و بازی کنین و هم چنین بازی های با گرافیکی رو هم بازی کنین من در ابتدا ..........(ادامه جمله)...
ضمنا این نتیجه گیری برچه اساسی بوده که کنسول دستی رو با خانگی در یک رده مقایسه قرار داده؟
بهتر بود ابتدا بحثتونو به دو بخش خانگی و پرتابل تقسیم میکردین.......یعنی طبق این نوشته 3dsپشمه ؟
و در اخر سعی کنین در نتیجه گیری دو کنسول رو در یک شرایط در نظر بگیرین(از نظر کپی و ...)چون تو نتیجه گیری گفتین "همه نوع بازی با بهترین کیفیت روی آن سوار باشد"
خب با اینکه من خودم 360 بازم ولی نمیتونم انکار کنم که بازی های سونی از 360 بهترن>چون همشون تو رزولشن فول اچ دی ساخته میشن حالا فرض کن کیلزون3 رو 720 زده میشد عین همین گیرز خودمون اونوقت دیگه میشد واویلا>منظورم این نبود که کیلزون از گیرز بهتره فقط از نظر گرافیکی گفتم<....(دیگه خودمونو که نمیتونیم گول بزنیم)
( نظر شخصی بود)>من اینطوری نتیجه گیری میکنم البته در مورد 360. پلی 3:در یک جمله اگه پول دارین بازی انحصاری بخرین "سونی"در غیر اینصورت 360
حالا چرا من این نتیجه گیری رو کردم:چون فرض کنیم دو کنسول در یک شرایط قرار دارن
اونوقت شما حاضرین روی سونی اساسینز کرید و بقیه عنوان های مالتی پلتفورم رو بازی کنین +انحصاری ها یا روی 360با عناوین انحصاری مایکرو؟(اگه قرار بود همه اورجینال بزنیم)
میدونم ممکنه بعضی ها به خاطر علاقشون مثلا بخان رو 360 تجربه کنن ولی ما خودمون روحیه مونو خوب میشناسیم که هر چی بیشتر بهتر!!!در نتیجه وقتی میدیدیم سونی از مایکرو تنوع بیشتری داره و میتونیم رایگاه انلاین بزنیم و پول کریدیت کارت انلاین رو به یه انحصاری بدیم واقعا کدوم کنسول رو انتخاب میکردیم؟......................
 

شاهزاده دَستان

کاربر سایت
Sep 18, 2011
538
یهتر بود اینجوری میگفتی استاد:اگه میخاین دردسر کپی خور نداشته باشین و بتونین بازی هاتون رو راحت بدست بیارین و بازی کنین و هم چنین بازی های با گرافیکی رو هم بازی کنین من در ابتدا ..........(ادامه جمله)...
ضمنا این نتیجه گیری برچه اساسی بوده که کنسول دستی رو با خانگی در یک رده مقایسه قرار داده؟

نه دوست عزیزم ، دارید اشتباه می کنید ! بعضی از دوستان توانایی خرید تنها یک کنسول و اون هم برای مدت طولانی رو دارن ، بخاطر همین بنده کنسول های برتر روز رو یکجا معرفی کردم ... در ضمن کنسول دستی رو هم گفتم که )x:
اگر میخواهید کنسولی داشته باشید که همه نوع بازی با بهترین کیفیت روی آن سوار باشد ، من در ابتدا Xbox 360 و سپس PS3 و در غیر این صورت هم VITA رو پیشنهاد میکنم ...
حالا گفته ی شما هم در جای خودش ارزشمند هستش و راهنمایی خوبیه ...
اگر هم کسی قصد خرید کنسول های دستی رو داره به بخشی که کنسول های دستی رو با هم مقایسه کردم یکم دقت کنه و به نتیجه گیری توجه نکنه !


خب با اینکه من خودم 360 بازم ولی نمیتونم انکار کنم که بازی های سونی از 360 بهترن>چون همشون تو رزولشن فول اچ دی ساخته میشن حالا فرض کن کیلزون3 رو 720 زده میشد عین همین گیرز خودمون اونوقت دیگه میشد واویلا>منظورم این نبود که کیلزون از گیرز بهتره فقط از نظر گرافیکی گفتم<....(دیگه خودمونو که نمیتونیم گول بزنیم)
( نظر شخصی بود)>من اینطوری نتیجه گیری میکنم البته در مورد 360. پلی 3:در یک جمله اگه پول دارین بازی انحصاری بخرین "سونی"در غیر اینصورت 360
حالا چرا من این نتیجه گیری رو کردم:چون فرض کنیم دو کنسول در یک شرایط قرار دارن ....................

بنده هم گفتم که ، هر دو کنسول بازی های انحصاری خودشون رو دارن و از جمله ی اون ها هم هم شما و هم بنده نام بردیم ... از نظر کیفیت هم این دو کنسول رو نمیشه با هم مقایسه کرد چون جفتشون فوق العاده قوی هستن و بعضی جاها یکیشون از اون یکی عقب میمونه و دوباره با ی بازی دیگه جبران میکنه ... بنده دارم بازی های هر دو کنسول رو بازی میکنم و مقایسم بر مبنای دید خودمه که میگم هر کدوم از این ها رو کاربرا انتخاب کنن ضرر نکردن ...
از این جا به بعد خود خریدار باید یکم تحقیق کنه و ببینه چه بازی هایی برای کدوم کنسول اومده تا با توجه به علاقه ی خودش و سبکی رو که از بازی ها دوست داره و براش بیشتر میاد ، کنسول رو بخره ... بقیه ی صحبتتون بیشتر علاقه ی شخصیتون بود تا ی راهنمایی ! بین این دو تا کنسول فقط خود کاربر باید انتخاب کنه کدوم رو بهتره که بخره;)
 
آخرین ویرایش:

شاهزاده دَستان

کاربر سایت
Sep 18, 2011
538
میخوام پست اول رو ویرایش کنم ...

آقا زمان انتشار Kinnect برای PC مشخص شده ؟!
قیمتش مشخص شده ؟ ( منظورم قیمت مربوط به PCشه )
بازیایی مثل Mass Effect که با کینکت ایگس باکس کار میکنن روی کینکت PC هم بعد از عرضَش کار میکنن ؟!
 

saber royal

کاربر سایت
Jun 23, 2009
395
نام
saber
آقا زمان انتشار Kinnect برای PC مشخص شده ؟!
قیمتش مشخص شده ؟ ( منظورم قیمت مربوط به PCشه )
بازیایی مثل Mass Effect که با کینکت ایگس باکس کار میکنن روی کینکت PC هم بعد از عرضَش کار میکنن ؟!

بله فک کنم 1 فبریه.
قیمت هم فک کنم 250 دلار.
در مورد بازی ها چیزی اعلام نشده ولی مایکروسافت در دفاع از قیمت گفته میتونید نرم افزار هم براش دانلود کنید.
 

ashill

کاربر سایت
Sep 20, 2010
98
نام
محمد
من هیچکدوم رو ندارم ولی میخوام پی اس 3 بخرم. چون انحصاری های زیاد بدون دغدغه ی لنز کنسول قیمت مناسب قدرت بیشتر و اینکه نسل بعدش دیرتر از ایکس باکس ممکنه بیاد. همچنین حسگر سونی از نظر من سر تر از کینکته. هرچند کینکت خیلی پیشرفته هست اما به درد بازی نمیخوره

---------- نوشته در 04:56 PM اضافه شد ---------- نوشته قبلی در 04:53 PM ارسال شده بود ----------

خب با اینکه من خودم 360 بازم ولی نمیتونم انکار کنم که بازی های سونی از 360 بهترن>چون همشون تو رزولشن فول اچ دی ساخته میشن حالا فرض کن کیلزون3 رو 720 زده میشد عین همین گیرز خودمون اونوقت دیگه میشد واویلا>منظورم این نبود که کیلزون از گیرز بهتره فقط از نظر گرافیکی گفتم<....(دیگه خودمونو که نمیتونیم گول بزنیم)
اشباه به عرضتون رسوندن!!!!!!!! بازی های پی اس 3 کجاش فول اچ دیه!!!!!!!!!! عمرا بتونه 1080 بکشه. فقط پی سیه که میتونه 1080 اجرا کنه.
 

شاهزاده دَستان

کاربر سایت
Sep 18, 2011
538
پست اول ویرایش شد » Kinect و MOVE

من هیچکدوم رو ندارم ولی میخوام پی اس 3 بخرم. چون انحصاری های زیاد بدون دغدغه ی لنز کنسول قیمت مناسب قدرت بیشتر و اینکه نسل بعدش دیرتر از ایکس باکس ممکنه بیاد.
با احترام به سلیقه ی شما ولی فکر میکنم هر سخت افزاری که دیرتر عرضه بشه نکات بیشتری توش رعایت شده و میتونه بهتر باشه ...

همچنین حسگر سونی از نظر من سر تر از کینکته. هرچند کینکت خیلی پیشرفته هست اما به درد بازی نمیخوره
پس به درد چی میخوره ؟!
 

ashill

کاربر سایت
Sep 20, 2010
98
نام
محمد
با احترام به سلیقه ی شما ولی فکر میکنم هر سخت افزاری که دیرتر عرضه بشه نکات بیشتری توش رعایت شده و میتونه بهتر باشه ...
داداش من گفتم چون نل بعدش دیر تر میاد واسه همین بهتره. مدت زمان بازی میره بالا تر
پس به درد چی میخوره ؟!
مایکروسافت کینکتو فقط واسه ی نشون دادن قدرتش آورد رو کنول خودش. میخواست کارایی که میشه باهاش کرد رو نشون بده. و مطمئن باش تا یه مدت کوتاه کینکت با ایکس باکسه. بعدش میره به سمت تکنولوژی و کارای خیلی زیادی باهاش انجام میدن
 

Mini3oy

WikiVB سابق
کاربر سایت
Aug 9, 2011
1,052
نام
Mostafa
داداش واقعا تاپیکت عالی بود نتیجشم حرف نداشت من هم PSP / Wii / PS3 / XBOX 360 هر سه رو امتحان کردم هیچکدوم به پای XBOX 360 نمیرسن ( البته منظورم استفاده راحت و ارزونشه ) بنابر این نتیجه گیریت کاملا صحیحه احسنت .
 

ashill

کاربر سایت
Sep 20, 2010
98
نام
محمد
داداش واقعا تاپیکت عالی بود نتیجشم حرف نداشت من هم PSP / Wii / PS3 / XBOX 360 هر سه رو امتحان کردم هیچکدوم به پای XBOX 360 نمیرسن ( البته منظورم استفاده راحت و ارزونشه ) بنابر این نتیجه گیریت کاملا صحیحه احسنت .
میشه توضیح بدی منظورت از راحتی چیه؟
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر