راهنمایی جامع در بازی The Elder Scroll : Skyrim

چند ساعت از وقت با ارزشتونو پای این بازی با ارزش گذاشتی

  • تا 50 ساعت

    رای‌ها: 201 23.6%
  • تا 100 ساعت

    رای‌ها: 127 14.9%
  • بالای 101 ساعت

    رای‌ها: 523 61.5%

  • مجموع رای دهنده‌ها
    851

skyriim

کاربر سایت
Nov 29, 2011
59
شما چجوری تو لول 8 ومپایر شدی؟من تا لول 42 ومپایر نشدم!:)) شما چجوری میری ؟ لابد با lockpic درو بازی میکنی بعد میری تو خونه!

بهترین راه اینه که جیب صاحب خونرو بزنی یا بکشیش بعد کلید خونه رو ازش برداری بعد وارد خونه بشی درحالت نشسته(این مهمه) یواشکی بری بالا سر دیگر اعضای خونواده (در حالت نشسته) بعد وقتی گزینه feed ظاهر شد خونشو بخوری!!!! فقط زود برو سر درمانش چون این انسان بودن موقتیه
خودمم نمیدونم چجوری ومپایر شدم :d مرسی از راهنماییت ولی لولم پایینه نمیشه به مردم نزدیک شد سریع می کشنت میمونه همون lockpic دوستان هیچ راه حله دیگه ای نیس؟ باید بازیو از اول شروع کنم؟
 

پژمان

کاربر سایت
May 21, 2007
1,277
نام
پژمان
آهنگری رو چطوری باید ببرم بالا؟

راهی یا گلیچی نیست که بشه پول زیاد در آورد؟
ببین به یه نکته اشاره کردی که من خودم این کارشم.
ما لول هایی داریم که کلا یکی از کاراشون پول دراووردنه . یکیش Speech هست که شما هر کالایی رو که میفروشی اولا اگر پرک بگیری تو speech هم گرونتر میفروشی هم راحتر میشی . دوم اینکه بالا بودن درجه speech قیمت ها و مبالغ که فروشنده ها دارن رو هم بالا میبره و همچنین یک پرکی هم هست که نیاز به لول 70 داره اجازه سرمایه گذاری روی فروشنده ها رو بهت میده که خودش منبع درامدی میشه.

در مورد Smithing باید بگم یک کار خیلی سادس و کلی درامد توشه. نیاز اولیش هم شمش های مخصوصه . که توی هر لول خاصی از درجه smithing شما به بازار عرضه میشن. تو پست اول توضیح دادم اگر بخونید.
سنگ معدن ها که با نام ignot هستن از فلز اهن یا iron ignot گرفته میشه تا میرسه به ebony ignot و ... . شبیه به شمش هستند و در جایی به اسمforge قادرین بسازین. مواد مورد نیاز رو هم نوشته حد اقل . یک سری چرم و پوست هم مورد نیاز هست که باید استفاده کنید . leather ها هستند و دیگر چیز ها که همه را اهنگری ها و اسلحه فروشی ها میفروشند ولی هرچه لول smithing بالا تر باشه با لول speech تا در نهایت شما میتوانید با مبلغی کم ارمور های گران بسازید و سود ببرید. دقت کنید در لول پایین ضرر میدهید.
روشی وجود دارد که با توجه به ان میتوانید با یک کلک مخصوص لول smithing خود را بالا ببرید . در یک forge شما میتوانید همان اول کار iron dagger بسازید و مواد اولیه ان iron ignot و یک نوع بند که فکر کنم spirite هست رو لازم داره که قیمت هر کدام 10 سکه میباشد در کل 20 سکه . اما همه جا به فراوانی یافت میشوند و میتوانید 100 ها عدد از ان را بسازید و لول smithing خود را به سرعت به صد برسانید . ساخت یک iron dagger ارزان با یک deadric armor گران قیمت به یک اندازه به شما لول اظافه میکند
 

mahi58

کاربر سایت
Feb 19, 2007
1,985
نام
محمود
راهنمای تبدیل به ومپایر و گرگ نما، و درمان آنها در Skyrim


این موردیه که زیاد در تاپیک های بازی پرسیده شده و راهنماش رو می نویسم. باز هم مثل قبل راهنما بر پایه نسخه PC که خودم بازی کردم نوشته شده، ولی برای بازیکن های سایر نسخه ها هم به راحتی قابل استفاده است. همچنین رنگ بعضی نوشته ها عوض شده، که اگر از حالت مشکی (Black Style) انجمن استفاده می کنید ممکنه بعضی نوشته ها رو سخت ببینید، و بهتره موقتا از پایین سمت راست صفحه White Style رو انتخاب کنید.




------------------------------------------------------------------------------
در بازی Skyrim هم امکان خون آشام بودن وجود داره و هم گرگ نما بودن. هر دوی اینها در Skyrim در واقع نوعی بیماری محسوب میشن. در مورد بیماری ها باید بگیم که اونها در دنیای Skyrim اکثرا از طریق حمله موجودات عجیب و غریب بازی به شما براتون اتفاق می افتند، و معمولا باعث یک سری مشکلاتی مثل کاهش مهارت ها یا کاهش خط سلامتی یا خط جادوهاتون و... میشن. بیماری ها در بازی در منوی جادوها (MAGIC) نمایش داده میشن که با دکمه P قابل دسترسی هستند. بعد از آوردن منوی جادوها برای دیدن بیماری هاتون باید قسمت Active Effects رو چک کنید که بیماری ها با رنگ قرمز مشخصند.

ولی این دو بیماری خاص یعنی ومپایر بودن و گرگ نما بودن، در عین حال که مثل بیماری های دیگه یه سری مشکلات و محدودیت ها براتون ایجاد می کنند، یک سری قابلیت ها و مهارت های خاص هم بهتون میدن که ممکنه بسیار مفید باشه. این که تصمیم بگیرید ومپایر باشید یا گرگ نما، یا این که اصلا هیچ کدوم شون نباشید و مثل آدم حسابی به زندگی تون در دنیای اسکایریم ادامه بدید، بستگی به سلیقه و انتخاب خودتون داره. توصیه می کنیم راهنمای زیر رو بخونید و اگر قابلیت های هر کدوم رو دوست داشتید تبدیل شدن به اون موجود رو امتحان کنید. اگر امتحان کردید و خوش تون نیومد می تونید درمانش کنید تا دوباره به آدم معمولی تبدیل بشید.




خون آشام (Vampire)​

همونطور که گفتیم ومپایر بودن در بازی Skyrim نوعی بیماری محسوب میشه. نام بیماری یی که باعث تبدیل شما به ومپایر و تمام تغییرات بعد از اون میشه Sanguinare Vampiris هستش، که همون طور که در تصویر زیر می بینید اگر در قسمت Active Effects تون این بیماری وجود داشته باشه، معنی اش اینه که علاوه بر کاهش 25 امتیاز از سلامتی تون، شما در حال تبدیل به ومپایر هستید:



"بیماری Sanguinare Vampiris که اگر درمان نشه به زودی به ومپایر تبدیل خواهید شد!"​


بعد از ابتلا به این بیماری، بازی برای درمانش سه روز (72 ساعت) به شما مهلت میده که در طی این مدت سه روزه شما با دعا کردن در محراب هر یک از خدایان بازی، یا نوشیدن یک معجون Cure Disease می تونید از تبدیل شدن به ومپایر جلوگیری کنید، ولی اگر سه روز بگذره و درمانی صورت نگیره شما به ومپایر تبدیل می شید.

همچنین در طی این سه روز بازی به شما هشدارهایی میده که در صورتی که نمی خواید ومپایر بشید باید حواس تون به این هشدارها باشه و تا درمان بیماری آسونه، زود از شرش خلاص بشید. ابتدا در زمان ابتلا و شروع بیماری، مثل هر Disease دیگه ای هشدار ابتلا رو دریافت می کنید، و بعد هم یک سری هشدارهای دیگه، مثلا:

موقع طلوع آفتاب در بالای صفحه می نویسه:
You feel strangely weakened by the sunrise
یعنی: "تو به طور عجیبی از طلوع خورشید احساس ضعف می کنی"!

یا موقع غروب خورشید می نویسه:
You feel a strange thirst come over you
یعنی: "تشنگی عجیبی داره بر وجود تو مسلط میشه"!

بعد از پایان این 72 ساعت شما کاملا تبدیل به ومپایر می شید، که در اومدن از این حالت کار مشکل تریه (در ادامه توضیحش میدیم).


تبدیل به ومپایر:

وقتی یک ومپایر به شما حمله می کنه، با هر حمله اون شما 10 درصد احتمال داره مبتلا به بیماری Sanguinare Vampiris بشید. در صورتی که دوست دارید ومپایر بشید، باید اجازه بدید یک ومپایر بهتون حمله کنه. لیست زیر حاوی تعدادی از ومپایرها، یا محل هایی که ومپایر دارند هستش:

- کاراکتر Babette در مقر Dark Brotherhood
- کاراکترهای Hern و Hert در Half-Moon Mill، در نزدیکی The Lady Stone
- کاراکتر Alva در شهر Morthal
- کاراکتر Movarth در محل Movarth's Lair واقع در شمال شرق Morthal
- در محل Broken Fang Cave در غرب Whiterun
- در محل Mara's Eye Den در شرق Gallows Rock و غرب Kynesgrove
- در محل Pinemoon Cave در نزدیکی Solitude
- برخوردهای تصادفی در وسط دنیای بازی در شب ها


راحت ترین کارهایی که می تونید بکنید یکی اینه که به Broken Fang Cave در غرب Whiterun برید و با ومپایرهای اونجا درگیر بشید، و یکی دیگه این که به Blue Palace در شهر Solitude برید و با جادوگر اونجا به نام Sybille Stentor صحبت کنید. اون در مورد مشکلات اخیر مربوط به ومپایرهای غار Pinemoon Cave باهاتون صحبت می کنه و ازتون می خواد به اونجا برید و مساله رو حل کنید، که شما به اون غار میرید و اجازه میدید ومپایرها بهتون حمله کنند تا سرانجام پیغام ابتلا به Sanguinare Vampiris رو بهتون بده.

همونطور که گفته شد بعد از گذشت 72 ساعت تبدیل به ومپایر می شید.
asthanos.gif



مراحل و اثرات ومپایر شدن

ومپایر بودن چهار مرحله متفاوت داره. پس از این که کاملا به ومپایر تبدیل شدید از مرحله یک (Stage I) شروع می کنید، در ازای هر 24 ساعتی که از خون مردم تغذیه نکنید یک مرحله بالاتر میرید، و هر بار که خون بخورید از هر مرحله ای که باشید به مرحله یک برمی گردید.
angdevsmiley.gif


این مراحل با همدیگه تفاوت های مهمی دارند، از جمله این که هر چی مرحله تون بالاتر میره بیشتر از شکل واقعی تون خارج می شین و شبیه ومپایر می شین (پوست بی رنگ تر - دندون های نیش بلند، و چشم های ومپایری)، و همچنین اثرات مثبت و هم اثرات منفی ومپایر بودن با پیشرفت در این مراحل بالاتر میرن.




"ومپایر بودن چهار مرحله داره که هر چه مرحله تون بالاتر باشه ظاهرتون واضح تر میشه و مردم بیشتر ازتون بدشون میاد"


اثرات موجود در مراحل رو کاملا توضیح میدیم (اثرات مثبت سبز و اثرات منفی قرمز):

اثرات موجود در در تمامی مراحل:
- به میزان 100 درصد مقاومت به بیماری یا همون Disease
- به میزان 100 درصد مقاومت به زهر یا همون Poison
- افزایش جادوهای Illusion به میزان 25 درصد

- تشخیص دادن شما در حالت نشسته و مخفی (Sneak) برای دیگران 25 درصد سخت تر میشه
- در طول روز اگر در فضای باز باشید، خط Health و Magicka و Stamina در صورت کاهش خودبخود پر نخواهد شد

اثرات خاص مرحله یک (Stage 1):
- به میزان 25 درصد مقاومت به هر نوع آسیب سرمایی یا همون Frost
- به میزان 25 درصد ضعف در مقابل هر نوع آسیب با آتش یا همون Fire
- در طول روز اگر در فضای باز باشید، خط Health و Magicka و Stamina شما هر کدام 15 واحد کاهش پیدا می کنه


اثرات خاص مرحله دو (Stage 2):
- به میزان 50 درصد مقاومت به هر نوع آسیب سرمایی یا همون Frost
- به میزان 50 درصد ضعف در مقابل هر نوع آسیب با آتش یا همون Fire
- در طول روز اگر در فضای باز باشید، خط Health و Magicka و Stamina شما هر کدام 30 واحد کاهش پیدا می کنه


اثرات خاص مرحله سه (Stage 3):
- به میزان 75 درصد مقاومت به هر نوع آسیب سرمایی یا همون Frost
- به میزان 75 درصد ضعف در مقابل هر نوع آسیب با آتش یا همون Fire
- در طول روز اگر در فضای باز باشید، خط Health و Magicka و Stamina شما هر کدام 45 واحد کاهش پیدا می کنه
- اکثر مردم در دنیای بازی اگر بخواید باهاشون وارد صحبت بشید جواب تون رو نمیدن


اثرات خاص مرحله چهار (Stage 4):
- به میزان 100 درصد مقاومت به هر نوع آسیب سرمایی یا همون Frost
- به میزان 100 درصد ضعف در مقابل هر نوع آسیب با آتش یا همون Fire
- در طول روز اگر در فضای باز باشید، خط Health و Magicka و Stamina شما هر کدام 60 واحد کاهش پیدا می کنه
- تقریبا تمام مردم دشمن شما میشن و به محض این که ببینندتون بهتون حمله می کنند، حتی همسرهاتون یا کسانی که همراه تونند


پس همونطور که می بینید مساله ای که مکررا در تاپیک های بازی پرسیده میشه که چرا همه به من حمله می کنند فقط متعلق به مرحله چهارمه، و علتش اینه که بیش از چهار روزه که از خون کسی تغذیه نکردید و ظاهرتون کاملا به ومپایر تبدیل شده و همه ازتون متنفرند و هر کس می بیندتون فوری حمله می کنه و در واقع زندگی تون توی بازی سیاه میشه!
fishfightsmiles.gif



قدرت ها و جادوهای ومپایرها

ومپایرها یک سری جادو و قدرت ویژه هم دارند که برخی شون فقط متعلق به مرحله خاصیه، و برخی دیگه همیشگیه. لیست این Magic ها:

Champion of the Night
در تمامی مراحل ومپایر بودن به میزان 25 درصد جادوهای Illusion افزایش قدرت پیدا می کنند.

Nightstalker's Footsteps
در تمامی مراحل ومپایر بودن تشخیص دادن شما در حالت نشسته و مخفی (Sneak) برای دیگران 25 درصد سخت تر میشه.

Vampire's Servant
به شما اجازه میده روزی یک بار یک مرده رو زنده کنید تا در کنارتون بجنگه. در مرحله یک فقط موجودات ضعیف مرده، در مرحله دو مرده های متوسط، در مرحله سه مرده های قوی، و سرانجام در مرحله چهار مرده های بسیار قوی رو می تونید زنده کنید.

Vampiric Drain
یک جادوی منحصر به فرده که به طور مداوم از فرد هدف شما Health کم می کنه و به شما اضافه می کنه.
در مرحله یک: هر ثانیه 5 واحد از Magicka شما کم و 2 واحد به Health تون اضافه می کنه.
در مرحله دو: هر ثانیه 10 واحد از Magicka شما کم و 3 واحد به Health تون اضافه می کنه.
در مرحله سه: هر ثانیه 15 واحد از Magicka شما کم و 4 واحد به Health تون اضافه می کنه.
در مرحله چهار: هر ثانیه 20 واحد از Magicka شما کم و 5 واحد به Health تون اضافه می کنه.

Vampire Seduction
این جادو مثل جادوی Calm عمل می کنه، و روزی یک بار قابل استفاده است. به این ترتیب که از مرحله 2 ومپایری به بعد، حریفان شما رو Level شون زیر 10 باشه برای 30 ثانیه آروم می کنه که باهاتون مبارزه نکنند.

Embrace Of Shadows

مشابه جاوی Invisibility هستش و روزی یک بار قابل استفاده است. فقط در مرحله چهار ومپایری می تونید ازش استفاده کنید و فایده اش هم اینه که برای 180 ثانیه کاملا نامرئی میشید و دیدتون در تاریکی هم بهبود پیدا می کنه. دقت کنید در صورت حمله به هر فردی یا استفاده از هر چیزی اثر جادو از بین میره.


تغذیه (Feeding) در حالت ومپایری

همونطور که گفته شد برای این که وارد مرحله های بالاتر ومپایری نشید لازمه که به طور مرتب از خون ملت تغذیه کنید! برای این کار باید در حالی که یک نفر گرفته خوابیده بهش نزدیک بشین و (در حالت نشسته یا ایستاده) دکمه Use (در نسخه PC دکمه E) رو بزنید و گزینه Feed رو انتخاب کنید. این کار رو با هر موجودی که می خوابه می تونید انجام بدید، ولی فقط خون بچه ها رو نمی تونید بخورید.

دقت کنید که اگر کسی ببینه که شما دارید خون یک فرد خوابیده رو می خورید فورا بهتون حمله می کنه، پس بهتره این کار رو مخفیانه انجام بدین.

چند کلک جالب توصیه شده برای تغذیه توسط Skyrim بازان دیار کفر:
- بر و بچه های Dark Brotherhood با ومپایرها مشکلی ندارند و فقط در صورتی که در حال خون خوردن از یه نفر دیگه ببینندتون باهاتون دشمن می شند و حمله می کنند. پس خوردن خون شون نسبتا راحت تره.
- از همراهان تون (Follower ها مثل لیدیا) هم میشه خون خورد. فقط باید به یه گوشه خلوت که یه تخت داره بکشونیدشون، باهاشون صحبت کنید و بهشون دستور بدید روی تخت بخوابند، و بعد تا فرصت هست سریع... کاربر گرامی یعنی چه؟ ادب داشته باشید! حدس تون غلطه! تا فرصت هست سریع خونش رو بخورید!
droolsmiley.gif

- در شهر Markarth کوئستی هست به نام The Taste of Death که در مرحله نهایی اش اتفاقی می افته که به درد حالت ومپایری می خوره:
فردی به نام Verulus در انتهای این کوئست در یک محراب می خوابه و در همون وضعیت می مونه. این کوئست رو تکمیل نمی کنید، و می ذارید طرف در همون وضعیت بمونه و هر موقع خون خواستید از روی نقشه مسافرت سریع می کنید به Reachcliff Secret Entrance و میرید سراغش!


درمان حالت ومپایر

اگر در هر مسافرخانه ای از صاحبش در مورد شایعات بپرسید بهتون میگه که در شهر Morthal جادوگری به نام Falion داره در مورد ومپایرها مطالعه می کنه. به Morthal برید و با او ملاقات کنید. Falion از شما می خواد که یک Black Soul Gem براش ببرید، که البته می تونید توی همون صحبت هاتون به مبلغ 250 سکه از خودش این آیتم رو بخرید. مرحله بعد پر کردن اون Black Soul Gem با یک روح هستش که برای این کار باید جادوی Soul Trap رو روی یک حریف (شامل انسان - جانور -...) پیاده کنید و بعد به سرعت بکشیدش تا روحش وارد Soul Gem شما بشه.

بعد از این که Black Soul Gem پر شده تون جور شد، برای Falion ببریدش. اون از شما می خواد در طلوع آفتاب (حدود ساعت 5 صبح به افق اسکایریم!) به محلی در خارج شهر برید و در اونجا مراسمی رو پیاده می کنه که شما رو از حالت ومپایر بودن خارج می کنه.

البته کار دیگه ای که شما رو از حالت ومپایر خارج می کنه، تبدیل به گرگ نماست. در این حالت بیماری ومپایری شما درمان میشه، ولی در عوض شما به بیماری گرگ نماها (Lycanthropy) مبتلا می شید و 100 درصد به بیماری های دیگه از جمله ومپایر بودن ایمنی پیدا می کنید.


نکات کنکوری ومپایر بودن:

- در حالت ومپایری، زیر نور آفتاب پوست شما به مرور زمان می سوزه.
- اگر در مرحله چهار هستید و همه بهتون حمله می کنند، می تونید با استفاده از قابلیت نامرئی بودن (چند سطر بالاتر در قابلیت های مرحله چهار توضیح داده شده) سریعا یکی رو یه گوشه ای پیدا کنید و ازش تغذیه کنید.
- در نسخه PC با اجرای کلک زیر هم می تونید ومپایر بودن تون رو درمان کنید (هر چند استفاده از Cheat ها لذت بازی رو کم می کنه و اصلا توصیه نمیشه):
با زدن دکمه کنسول (دکمه ` در بالای Tab) خط فرمان بازی رو بیارید و این کد رو تایپ و اجرا کنید:
setstage 000eafd5 10
این فرمان باعث میشه بازی کوئست Falion رو تموم شده در نظر بگیره و ومپایر بودن شما درمان بشه.



گرگ نما (Werewolf)


مبتلایان به بیماری Lycanthropy یا همون گرگ نماها می تونند روزی یک بار از فرم انسان به حالت وحشی و گرگ مانند خودشون تبدیل بشن که مزایای بزرگی براشون داره، ولی مدت زمان استفاده از این قابلیت محدوده (روزی 180 ثانیه) و یک گرگ نما برای افزایش این زمان تنها راهش اینه که در حالت وحشی از جنازه موجودات انسانی مرده تغذیه کنه. گرگ نماها بدنی عضلانی و صورتی شبیه به هیولا دارند و می تونند روی دو پا یا چهار پا حرکت کنند.



"یک گرگ نما در حالت حیوانی (وحشی) در بازی Skyrim"



تبدیل به گرگ نما:

برای این که گرگ نما بشید باید خون یک گرگ نما رو بخورید. یک راه راحت برای این کار اینه که کوئست های گروه Companions رو در شهر Whiterun انجام بدید. در بین افراد گروه Companions حلقه ای از اعضا وجود داره که اگر چند کوئست رو تکمیل کنید، یکی از افراد این حلقه شما رو به محلی به نام Underforge می بره که در اونجا می تونید خون یک گرگ نما رو در زمانی که در حالت حیوانی و وحشی خودشه بنوشید و به این ترتیب به هیولایی به نام گرگ نما یا Werewolf تبدیل بشید.


اثرات گرگ نما شدن:

Beast Blood
این قابلیت باعث میشه در تمام مدتی که گرگ نما هستید، چه در فرم انسانی چه در حالت حیوانی، 100 درصد مقاومت نسبت به بیماری ها پیدا کنید.

Beast Form
به عنوان یک گرگ نما شما می تونید هر 24 ساعت یک بار و به مدت 180 ثانیه به حالت حیوانی یا وحشی (Beast) در بیاید. برای افزایش این مدت زمان باید گوشت جنازه موجودات زنده انسانی (یعنی نژادهایی که خودتون در ابتدای بازی می تونستید انتخاب کنید) رو بخورید، که هر بار تغذیه به شما 50 امتیاز سلامتی (Health) اضافه می کنه و مدت حالت وحشی تون رو هم 30 ثانیه بیشتر می کنه.

برای واردشدن به حالت حیوانی باید از منوی MAGIC به قسمت POWERS برید و قدرت Beast Form رو انتخاب کنید و بعد مثل یک فریاد (با دکمه Z در PC) وارد حالت وحشی بشید.

مزایای حالت وحشی:
- اضافه شدن 100 امتیاز به خط سلامتی (Health) شما.
- اضافه شدن 100 امتیاز به خط استقامت (Stamina) شما.
- دویدن سریع تر (حتی سریع تر از اسب ها در حالت چهارپا).
- گرگ ها به شما حمله نمی کنند.
- جرائم شما باعث افزایش جریمه (Bounty) نمیشن.
- با استفاده از دکمه فریاد (دکمه Z در نسخه PC) شما می تونید نعره بلندی بکشید که باعث فرار تمامی دشمنان نزدیک تون به مدت 60 ثانیه میشه.
- در حالت وحشی شما یک حمله قوی جهشی دارید که اکثر دشمنان تون رو فورا می کشه. برای اجرای این حمله دکمه Sprint رو بزنید (دکمه Alt در نسخه PC) و با دویدن سریع به سمت حریف یک حمله قوی (نگه داشتن کلیک چپ در PC) انجام بدید.
- یک گرگ نما می تونه بعضی مواقع دشمنان رو از گردن شون بگیره و مسافت زیادی اونها رو پرت کنه، یا سرشون رو با دندون هاش بکنه، که هر دو به مرگ فوری دشمن تون منجر میشن.
- گرگ نما در حالت حیوانی و در حین دویدن معمولی به سمت حریف می تونه با چنگال هاش ضربات قوی (یا Power Attack که در نسخه PC با نگه داشتن کلیک چپ ماوس انجام میشه) به حریف بزنه که مسافت زیادی اونها رو پرت می کنه و در حین پرت شدن می تونید ضربات دیگه ای هم بهشون بزنید که به راحتی اونها رو می کشه.
- در صورتی که یک ضربه کاری (Critical Hit) به حریف وارد کنید گرگ نما می تونه حریفان خودش رو با اجرای Execution ها به طرز فجیعی از بین ببره. Execution های گرگ نماها مشابه ضربات انتهایی صحنه آهسته کاراکترتون با اسلحه هستند که حتما بارها در بازی دیدید، با این تفاوت که خیلی خشن تر هستند و به صورت صحنه آهسته نمایش داده نمیشن.
- مبارزه با اژدهاها و Giant ها در بازی بسیار آسون تر میشه.

معایب حالت وحشی:
- دید شما از حالت سوم شخص خارج نمیشه.
- نمی تونید از جنازه هایی که می کشید چیزی بردارید.
- فقط با خوردن گوشت جنازه می تونید سلامتی تون رو برگردونید.
- نمی تونید هیچ آیتمی رو بردارید.
- از هیچ کدوم از اسلحه ها، آیتم ها، جادوها، تجهیزات،فریادها یا قدرت هاتون نمی تونید استفاده کنید.
- چون بدن تون بزرگ میشه ممکنه برای عبور از درها و معبرها مشکل داشته باشید.
- نمی تونید با هیچ کس صحبت کنید.
- تقریبا همه موجودات دنیای اطراف دشمن شما میشن، به استثنای همراهان (Follower ها). حتی بعضی گرگ نماهای دیگه تحمل نمی کنند که شما جلوی روشون تبدیل بشید.
- اگر کسی شما رو در حین تبدیل ببینه 1000 سکه جریمه (Bounty) براتون داره.
- از منوی کاراکتر (که با دکمه Tab در نسخه PC بالا میاد) نمی تونید استفاده کنید.
- نمی تونید از حالت نشسته جهت مخفی کاری استفاده کنید.
- قابلیت Beast Form که بعد از تبدیل به گرگ نما به دست میارید باعث میشه از مزایایی که از خوابیدن به دست میاد محروم بشید (مثل یاد گرفتن سریع تر مهارت ها).
- در حالت وحشی به شدت نسبت به اسلحه های Daedric حساسیت و ضعف پیدا می کنید.


درمان حالت گرگ نما

قبل از هر چیز باید بدونید که اگر یک بار گرگ نما بودن رو درمان کنید دیگه در بازی نمی تونید به حالت گرگ نما برگردید، پس با دقت تصمیم بگیرید.

برای درمان حالت گرگ نما باید کوئست های Companion ها رو انجام بدین، که چون ممکنه حاوی داستان ماموریت های مهم Companions باشه در اسپویلر می ذارمش:

در کوئست های Companion ها به مرور متوجه می شید که فرمانده Companions یعنی Kodlak هم به دنبال درمان حالت گرگ نمای خودشه. در یکی از کوئست ها کودلاک از شما می خواد کوئستی به نام Blood's Honor رو انجام بدین. در طول این ماموریت شما باید یک جادوگر Glenmoril رو بکشید و سرش رو بردارید. اگر می خواید خودتون رو هم درمان کنید باید یک جادوگر Glenmoril دیگه رو هم بکشید و مجموعا دو تا سر جادوگر به دست بیارید. بعد در کوئست Glory of the Dead در محل Ysgramor's Tomb می تونید با انداختن این دو سر جادوگر در آتش به همون ترتیبی که Kodlak رو درمان می کنید خودتون رو هم درمان کنید. بعد از انداختن سر جادوگر در آتش روح گرگ موجود در کالبد شما خارج میشه که باید باهاش بجنگید و نابودش کنید تا درمان تون تکمیل بشه و برای همیشه از گرگ نما بودن نجات پیدا کنید.


حلقه Hircine

این حلقه برای یک گرگ نما بسیار با ارزشه، چون یک قدرت اضافی عالی بهش میده. باز هم چون ماجرای این حلقه حاوی داستان یک ماموریته در اسپویلر توضیحش میدیم:

کوئستی در زندان شهر Falkreath به شما داده میشه به نام Ill Met By Moonlight. در آغاز این کوئست، آیتمی به نام Cursed Ring of Hircine (حلقه نفرین شده Hircine) به شما داده میشه. این حلقه در صورتی که شما گرگ نما باشید گاه و بیگاه در هر زمان و هر جایی شما رو به حالت حیوانی تبدیل می کنه. اگر این کوئست رو با موفقیت به پایان برسونید، خود Hircine که یک پرنسس قدرت مند Daedric هستش و برای گرگ نماها بسیار مقدسه در مقابل تون ظاهر میشه و نفرین حلقه رو از بین می بره و حلقه به Ring of Hircine تبدیل میشه که اگر این Ring در دست تون باشه (Equip باشه) می تونید بدون محدودیت هر چند بار در روز که خواستید به حالت وحشی (Beast) تبدیل بشید.

نکات کنکوری گرگ نما بودن:
- همونطور که گفته شد ابتلا به بیماری Lycanthropy و گرگ نما شدن، بیماری ومپایر بودن در شما رو درمان می کنه، و شما نمی تونید همزمان هم ومپایر باشید هم گرگ نما.
- تا وقتی گرگ نما باشید هیچ بیماری دیگه ای هم غیر از Lycanthropy نمی تونید بگیرید.
- چنگال های گرگ نماها اسلحه های یک دستی حساب میشن و از قابلیت ها و Perk های این اسلحه ها بهره می برند.
- در طی یکی از ماموریت های Companions به نام Totems of Hircine شما می تونید Totem هایی به دست بیارید که به نعره شما در حالت حیوانی قابلیت های اضافه میدن (مثل احضار دو گرگ روح مانند یا تشخیص دادن موجودات زنده محیط اطراف).
- اگر دیگه به حالت حیوانی احتیاجی نداشتید برای خارج شدن ازش یه راه ساده اینه که صبر کنید (دکمه T در نسخه PC).
- اگر گرگ نما باشید در حالت انسانی هم افراد محیط اطراف تون با جملاتی به شما عکس العمل نشون میدن. مثلا میگن:

"I find your wolfish grin... unsettling"
یعنی: این پوزخند شبیه گرگت برای من آزاردهنده است.

"Is that... fur? Growing out of your ears"
اون چیه که داره از گوش هات می زنه بیرون؟ پشمه؟

"Have you been tending to your hounds? You smell like a wet dog"
تو تازگی از سگ های شکاریت مراقبت می کردی؟ بوی سگ خیس ازت میاد!

- گرگ نما بودن باعث میشه مزایایی که از نژاد انتخاب شده در ابتدای بازی به دست آورده بودید از بین بره، ولی اثرهای جادویی موجود کماکان بر روی کاراکترتون باقی می مونه.
- مثل بیماری ومپایرها، حالت گرگ نما رو هم در نسخه PC میشه با دوز و کلک و استفاده از دستورهای کنسول بازی برطرف کرد. باز هم تاکید می کنیم که استفاده از Cheat لذت بازی رو پایین میاره، ولی اگر به هر دلیل ترجیح میدین این کار رو بکنید در نسخه PC از طریق زیر عمل کنید:
کنسول بازی رو با فشار دادن دکمه ` (در بالای دکمه Tab) بیارید، و فرمان زیر رو تایپ و اجرا کنید:
player.setstage F6090 0
بعد از این کار بازی رو سیو کنید، و به منوی اصلی بازی Quit کنید. بازی یی که همین الان سیو کرده بودید رو لود کنید، و وقتی لود شد دوباره به همون روش ذکر شده کنسول رو بیارید و فرمان زیر رو اجرا کنید:
player.setstage F6090 100
و در نهایت هم آخرین فرمان رو تایپ و اجرا کنید:
set PlayerIsWerewolf to 0
حالت گرگ نمای شما باید در اینجا درمان بشه.




----------------------------------------------------------------------
خوب راهنما در اینجا تموم میشه. حدود 8-7 ساعت نوشتنش طول کشید، ولی فکر می کنم چیز کامل و جامعی از آب در اومد. امیدوارم همه سوال های متعددی رو که در این مورد توی تاپیک های بازی پرسیده میشه پوشش بده.

با تشکر از توجه همگی.
rose.gif
 
آخرین ویرایش:

Morgoth

کاربر سایت
Jan 15, 2009
1,656
نام
پوريا
ممنون از کارتون دوستان خیلی عالیه
کسی می تونه راه نمای گروه های بازی و نحوه ی عضو شدن توشون رو گذاشت؟
بازم ممنون
 

پژمان

کاربر سایت
May 21, 2007
1,277
نام
پژمان
دزدی و پول خرج نکردن!!!!
باید درجه speech رو بالا ببری تا پول بیشتری از بابت فروش به دست بیاری تا در اخر سرمایه گذار بشی و کلی پول دراری
 

mehdihamed

کاربر سایت
Apr 21, 2010
110
سلام
ممنون از همه دوستان که راهنمایی کردن بیشتر سوالاتی که داشتم جواب داده شد >:d<
فقط اگه در مورد alchemy هم راهنمایی کنین خیلی خوب میشه من هر چی وسائل رو با هم قاطی میکنم هیچ اتفاقی نمیافته فقط روش ساخت معجون های کاربردی تر مثل اونی که خون رو زیاد میکنه بگین هم کافیه :x
و یه سوال دیگه این وسایلی که توی misc هست نگه دارم بدرد میخوره؟ یا بفروشم مثل استخوان troll یا استخوان آژدها و پوست حیوانات و پنجه خرس و ...:-b
 

پژمان

کاربر سایت
May 21, 2007
1,277
نام
پژمان
در مرود Alchemy در صفحه نخست توضیح دادم و باید اسم مواد لازمو بلد باشین چون هر محلولی موادی میخواد و اسم اون مواد هم بازمه و چون مواد خیلی زیادی تو بازی هست در نتیجه اسم اونا هم زیاده . به صورت کلی alchemy یکی از سختترین کارهای کل بازیه . باید به مرور زمان یاد بگیرین .
در مورد mist موادیه که مواد خام هستند به اصطلاح و استفاده ندارند اما در ساخت مواد بعدی به عنوان مواد خام لازم هستند مثلا ignot ها برای ساخت سلاح و زره لازم اند و انها در گروه mist جا دارند . یا استخوان های اژدها برای ساخت زره dragon armor لازم هستند ولی الان بهترین گزینه فروش ان ها و در صورت بی نیاز بود به پول ذخیره ان ها در خانه یا صندوق های شخصی است.
توجه کنید حتی پول شما هم در mist قرار دارد و همچنین lockpick ها هم در mist قرار دارد که از ان استفاده میکنید. اما برخی چیز ها هم هستند که نه استفاده ای در بازی از انها میشود و نه مواد اولیه اند میتوانید بفروشیدشان مثل مجستمه یا جا شمعی یا جمجمه ترول ها و...
 

aragorn

کاربر سایت
Dec 16, 2005
485
این enchantment چیه؟ من وقتی سراغ دستگاهش میرم 3 تا چیز ازم می خواد. 2 تاشو دارم ازش یه چیزایی ولی enchantment رو ندارم. اون چیه؟ از کجا گیر میاد؟
 

.joker.

کاربر سایت
Nov 29, 2011
27
نام
ناصر جوکر
سلام به دوستان عزیز من تازه عضو این سایت شدم ولی سابقه گیمریم بالا هست مخصوصا سبک RPG اگه سوالی داشتین در خدمتم البته با اجازه اقا پژمان
 

HosseinBrusli

کاربر سایت
Jun 19, 2010
3,265
نام
حسین
سلام به تمام دوستان مخصوصا پژمان و محمود که واقعا دارن زحمت میکشن .

امروز داشتم تو نت گشت میزدم که به این سایت برخورد کردم .http://gva.iran.sc/post563.php و جالب اینجاست که راهنمای این بازی ای رو که شما دارید این همه براش زحمت میکشید رو ،
راحت کپی پیست میکنه تو وبلاگش !!!!!!!!!!!!

واقعا چرا یعضی ها همش کپی میکنن ، حتی بدون اینکه ذکر منبع رو بزنن !!!!!!!!!!!!
!! اصلا کار درستی نیست .
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر