گفتگو درباره سریال های شرقی

castlevania

کاربر سایت
Oct 18, 2006
966
نام
yousef
Good Life ~Arigatou, Papa. Sayonara
شخصیت اول این سریال همون دکتره توی سریال یک لیتر اشک نیست؟ خیلی شبیه اونه...
*****************************************************************************************************************************

پس از مدتها یه سریال کره ای دیدم که واقعا خوشم اومد... بر خلاف سایر سریالهای تاریخی کره ای موضوعش لشکر و لشکر کشی و اینا نبود. میدونین که من تو انتخاب سریالهای تاریخی کره ای خیلی سختگیرم و حالا حالاها خوشم نمیاد. ولی این سریالی که میخوام معرفی کنم واقعا عالی بود:

tlao90hrnhwzhyujhiyf.jpg


نام اصلی سریال بک دونگ سو هست که تو نت با نام warior شناخته شده. داستان این سریال 29 قسمتی که در چوسان اتفاق می افته ، درمورد شاهزاده ی چوسان هست که تلاش میکنه به سرزمین های شمالی حمله کنه ولی در طی اتفاقاتی که می افته متهم به خیانت میشه و....در ادامه ی سریال داستان اصلی بر روی دو شخصیت به نامهای بک دونگ سو و یئون اون (خونده میشه یونا) متمرکز میشه و ماجراهایی که برای این دوتا رخ میده. نمیخوام داستان رو اسپوبل کنم واسه همین نمیشه بیشتر از این از داستان این سریال چیزی گفت.

gfhf2ckvhoj98si5a7.jpg

یکی از ویژگی های فوق العاده ی این سریال انتخاب بازیگراش هست که واقعا بی نظیر هستن. بازیگرایی که برای نقش نوجوانی و جوانی شخصیت ها انتخاب شده اونقدر شبیه هستند که فکر میکنم منتظر موندن بازیگرا بزرگ بشن بعد بقیه سریال رو بسازن:d به جز یکی از بازیگرها که بعضی وقتها حرص میده بقیشون تو نقششون بهترین بازی رو از خودشون به نمایش میذارن و جز معدود سریال های تاریخی کره ای هست که همه ی بازیگرهاش عالی هستند.
تو اکثر سریالهای تاریخی کره ای نصف بازیگرها آشنا هستن و اونایی که مثلا توی سریال تاریخی قبلا بازی کردن دوباره با همون قیافه و تریپ توی یه سریال دیگه هم بازی میکنن (برای مثال سریال شاه گوانگتو که نصف بیشتر بازیگراش همون بازیگرای ته چویونگ و جومونگ اند) ولی سریال بک دونگ سو میشه گفت که 95 درصد بازیگراش رو برای اولین بار خواهد بود که میبینید.

q3zu103gkkh8f6c59co.jpg


از سایر ویژگی های فوق العاده مثبتش اینکه از کارهای افراد منفی توی سریال حرصتون نمیگیره و حتی اونقدر کارگردانی و نویسندگیش عالی کار شده که حتی در صحنه ی مرگ بی رحم ترین شخصیت سریال هم اشکتون در میاد . (نمیدونم با من موافق هستید یا نه ولی توی اکثر سریالهای کره ای تاریخی افرادی هستند که تا خرخره آدم رو حرص میدن و بدتر اینکه تا آخرای سریال هم هستن. مثلا شخصیت نخست وزیر توی سریال شاه گوانگتو و یا شخصیت های منفی دربار گوگوریو توی سریال ته جویونگ و.... ولی خوشبختانه توی این سریال از این چیزا خبری نیست و میتونید با اعصابی آروم سریال رو پیگیری کنید.:d)

8a59s0gf0b65kw0yefgx.jpg


سریال تا قسمتهای 15 ام تم تقریبا فون و بامزه ای داره ولی از 15 ام به بعد سریال تم تراژدیکی به خودش میگیره که در قسمت آخر این تم تراژدیک به اوج خودش میرسه...:(

از نکات مثبت دیگه ی سریال لوکیشن های طبیعت بی تظیر اون هستند .

lf363mp17pgelyw5tu5s.jpg


و اما یکی از بهترین نکات مثبت سریال مبارزات اون هست که خیلی زیبا و حرفه ای کار شده.

و اما تنها نکته ی منفی که تو سریال دیدم آهنگ های کم سریال هستند با این وجود از بین همین آهنگهای کم قطعه هایی وجود دارند که بی نظیر هستند و کلا درمورد آهنگ هاش میشه گفت : کم اما با کیفیت:d

اونایی که از سریالهای تاریخی کره ای خوششون میاد و از این داستانهای کلیشه ای لشکر کشی ها و... خسته شدن و اونایی که میخوان یه دل سیر گریه کنن:d (البته آخراش) این سریال که محصول 2011 هست بشدت توصیه میشه.

واما باحال ترین شخصیت سریال از نظر بنده :(توضیح نمیدم که اسپویل نشه)
fm50brms4ihl5fqs6r.jpg



P.S
اگه وقت داشتم توضیح بیشتر و جامع تری میذاشتم همینطور معرفی بازیگراش.... شرمنده.
 

Hamed Vincent

کاربر سایت
Dec 15, 2007
1,391
نام
حــــــامــد
باسلام به همه.
ای بابا دوستان این که همش شد فیلمهای چشم بادومی ها 1کم هم از فیلهای هالیوودی بگید.

اصلاً به اسم تاپیک دقت کردید !؟
گفتگو درباره سریال های شرقی

سریالهای آمریکایی هم تاپیک دارند برای خودشون ... با کمی گشت و گذار توی فوروم ، تاپیک فرینج رو پیدا میکنی.;)
 

emperor 69

Killer
کاربر سایت
Mar 7, 2008
3,801
نام
حسن
شخصیت اول این سریال همون دکتره توی سریال یک لیتر اشک نیست؟ خیلی شبیه اونه...
************************************************** ************************************************** *************************

پس از مدتها یه سریال کره ای دیدم که واقعا خوشم اومد... بر خلاف سایر سریالهای تاریخی کره ای موضوعش لشکر و لشکر کشی و اینا نبود. میدونین که من تو انتخاب سریالهای تاریخی کره ای خیلی سختگیرم و حالا حالاها خوشم نمیاد. ولی این سریالی که میخوام معرفی کنم واقعا عالی بود:

tlao90hrnhwzhyujhiyf.jpg


من هنوز یه لیتر اشک رو ندیدم در نتیجه نمیدونم :d


پس بالاخره دیدی بک دونگ سو رو اگه از این خوشت اومد اون یکی سریالی هم که با این معرفی کردم نگاه کن طبیعتآ باید خوشت بیاد

در مورد بک دونگ سو :

این بشر تو بچگی هاش چقدر پررو بود :d

مبارزاتش واقعآ حرف نداشت کاملآ از اون سبک های همیشگی مبارزات فاصله گرقته بود نو اوری داشت :d
 

Ooops

کاربر سایت
Apr 16, 2010
1,801
نام
محمد علی
بالاخره این سریال یک لیتر از اشک رو تموم کردم.

اگه بخوام در شرایط عادی و مثل بقیه ی چیزایی که میبینم در موردش نظر بدم، میتونم ایراداتی ازش بگیرم .مثل زیادی کند بودن چند قسمت اول و یا اینکه کلا سریال میتونست کوتاه تر باشه. ولی مگه این سریال برای آدم حال عادی میذاره ؟

پیشنهاد من به کسایی که اینو ندین اینه که بقیه ی پست منو نخونن، برن و این سریال رو "ببینن" . اگر هم مدعی هستید که عمرا تحت تاثیر چیزی قرار نمیگیرید، سعی کنید تو این سریال هم جلو اشک هاتونو بگیرید. چون شاید مثل من تو دو سه قسمت آخر نتونید اینو بدون یه دستمال کاغذی نگاه کنید.

من اوایلش حتی از سریال بدم میومد. بازیها به نظرم بد میومدن و ریتم کندش خسته ام میکرد و فکر میکردم که از سطح یه رومنس مدرسه ای فراتر نمیره. ولی نظرم عوض شد.
بازی بازیگرا "غیر قابل باوره" . تقریبا همه ی بازیگرای سریال حداقل یه سکانس دارن که آدم رو تا مرز گریه یا خود گریه پیش میبرن. بهترین بازی رو هم به نظر من "مادر آیا" داشت .

این سریال کلا کُنده ولی نکته ی خوب اینه که کسایی که ساختنش میدونستن دارن چیکار میکنن. تو کل سریال موضوع اصلی همون "روبرویی آیا با بیماریش" باقی میمونه ولی هر قسمت با لحظه های رومنس، کمدی و دلگرم کننده ی زیادی همراهه که باعث شده داستان با وجود اینکه واقعا تراژدیه و حتی اشک خیلی ها رو هم در میاره ولی غمگین و تلخ نباشه. یه نکته ی خوب دیگه اش اینه که با وجود اینکه ماجراها و شخصیتای فرعی زیادی رو تو خودش داره و به مسائل اونا هم میپردازه (اعضای خانواده، دکتر، هاروتو) ولی زیاده روی نمی کنه.

به نظر من هر چند وقت یه بار آدم باید یکی از این سریال های احساسی رو ببینه و جدا کمتر پیش میاد کاری اینقدر کم نقص باشه. با دیدن این سریال فقط سرگرم نمیشیم، بلکه واقعا ممکنه یه چیزایی هم یاد بگیریم و یا اینکه یه چیزایی که فراموشمون شده یادمون بیاد.

در نهایت اینکه، هر چند قبلا خیلی ها گفتن، خودم هم قبلا گفتم، ولی فقط میتونم بگم که اینو حتما باید دید. حتی اگه بد به نظر کسی برسه. هرچند فکر میکنم هر کسی که هنوز "روح" داره از این کار و سادگیش لذت میبره.

دست خلیل عزیز هم بابت معرفی این سریال درد نکنه.
 

castlevania

کاربر سایت
Oct 18, 2006
966
نام
yousef
من نمیدونم این نویسندگان سریالهای کره ای چه اصراری دارن که قسمت آخر هر سریالی بیننده رو دق بدن. در حالی که تا آخر همه چی خوب پیش میره و نیم ساعت آخر میزنن اشک بیننده رو در میارن.... همین الان داشتم سریال مرد بد رو نگاه میکردم. واقعا فوق العاده بود. اولین سریال کره ای روزی بود که میدیدم. آخه تا الان هرچی سریال کره ای دیدم همش تاریخی بود ولی به پیشنهاد دوستم این سریال که محصول 2010 هست رو دیدم. تا آخر همه چی خوب پیش رفت و میتونست همه چی به وجه عالی تموم بشه ولی 15 دقیقه آخر واقعا دق داد ما رو...آخرین قسمت اینم دقیقا مثل آخر سریال بک دونگ سو بود... تو هردوتاشون همه چی تا دیقه 90 خوب پیش رفت ولی دقایق آخر همه چی خراب شد .... پایانش واقعا واقعا واقعا دپرس کننده بود.:(:(:( و بشدت تاثیرگذار... حتی سر آخرین قسمت یک لیتر اشک هم اینقدر قلبم نگرفت...:( نمیدونم چی بگم والا...:crying1:

وقت کردم حتما معرفیشو میذارم.... لطفا اونایی که نمیخوان مرض قلبی بگیرن قسمت آخر سریال رو نگاه نکنند:d

کلا این سریال کاری کرد که از این پس دیگه سراغ سریالهای ترازدی نرم.o:-)

dsiem6pj74t4zc6v0ja9.jpg
 

Augustus

Caesar
کاربر سایت
Sep 22, 2009
2,226
نام
Мojtaba
خوب امروز سریال 49 روز رو دیدم و تموم شد قبل از هر چیز جا داره تا از حسن emperor 69 و اقا صادق بابت معرفی و تهیه لینک های این سریال که تقریبا نایاب بود تشکر کنم. من به هیچ وجه طرفدار سریال های شرقی نبودم و علاقه ای هم به دیدن خیلی از اونها بخصوص تاریخیشون ندارم . اما چند مدت پیش به فکرم خورد یک قسمت از این سریال رو ببینم. اولین قسمت همانا و ادامه دادنش هم همان. من اهل سریال های درام نیستم ولی این سریال پیچیدگی های خاص خودش رو داشت و روابط افراد با هم ( نه از منظر بد چون این سریال تمیز ترین سریالی هست که تابحال دیدم) توازن مناسب بین صحنه های کمدی و صحنه های درام و بعضا گریه اور. والبته ایده ی جالبی که از منظر تسخیر جسم نه به صورت جنگیر :d در این سریال وجود داشت و عدم اب بندی به سریال و ریتم مناسب ومنطقی در کنار یک داستان عالی همه و همه باعث شد یکی از بهترین سریال های باشه که دیدم . البته این سریال ضعف هایی هم داشت که مانند پست بالا که یکی از دو ستان مورد مشابه ی رو ذکر کرده در قسمت پایانی سریال بسیار گریه دار میشه و دیگه از اون توازن قبلی خبری نیست
البته هیچ سریالی موظف به داشتن یک پایان خوب و خوشحال کننده نیست اما این همه اندوه و نارحتی به یک باره اونهم در قسمت اخر سریالی که با تمی طنز گونه شروع میشه یکم غیر منطقی. منظورمن اینه که این سریال میتونست خیلی بهتر از این به پایان برسه نه پایانی که کاملا دپرس کننده است.
با توجه به حرف های قبلیم اگر قسمت اخر اینگونه به پایان نمی رسید میتونست یک تجربه ی فوق العاده باشه اما سردر گمی که در پایان سریال بود کمی غیر منطقی بود . با این حال این سریال هنوز هم یک سریال ناب برای من به حساب میاد
 
آخرین ویرایش:

castlevania

کاربر سایت
Oct 18, 2006
966
نام
yousef
دوستان اگه کسی سایت خارجی میشناسه که بشه سریالهای کره ای رو به صورت hd و بالاتر دانلود کرد حتما معرفی کنه. من خودم خیلی گشتم ولی چیز درست و حسابی نتونستم پیدا کنم. حسن جان شما سایتی سراغ ندارید؟:-/
 

Police _ 110

ハリール
مدیر انجمن
Sep 29, 2005
7,010
نام
خلیل
بالاخره وقت ـش رسید (:

JapanAcademyPrizeFilm.jpg


35ـمین Japan Academy Prize ساعت 9 امشب به وقت ژاپن شروع میشه.

من که ندید میگم Rebirth جایزه ی اصلی رو میگیره، چون امسال حسابی ترکُنده، بیشترین درصد نامزدی رو داره!
 

Police _ 110

ハリール
مدیر انجمن
Sep 29, 2005
7,010
نام
خلیل
rebirth201.jpg


بالاخره Rebirth، امسال جایزه بزرگ Academy Prize رو برد.

P.S
والا سروش جان، متاسفانه زیرنویس EN نداره (تا چند وقت پیش که دیدم) و خیلی وقته که DVD و BD ـش توی اینترنت هست ولی هیچ Fansub ای نداشته...تنها امیدی که دارم اینه که بعد از مطرح شدن فیلم تو Academy Prize ژاپن، زیرنویس EN ـش بیاد تا بشه دیدش...Trailer ـش که خیلی قشنگه و از اون چیزهایی ـه که به سلیقه ی من میخوره، بخصوص Theme Song ـش که کار Mika Nakashima ـه، واقعاً چیزه قشنگی خونده (:
 

Nodame

کاربر سایت
Mar 2, 2012
18
نام
Nodame desu ~
سریال پیشنهادی من Nodame Cantabile است. این سریال بر اساس مانگایی با همین اسم ساخته شده. از روی این مانگا یک انیمه ی 24 اپیزودی (شامل دو سیزن 12 قسمتی) ساخته شده. و البته دو فیلم سینمایی یکی در سال 2008 و دیگری 2010 در ادامه ی داستان سریال ساخته شدن. داستان سریال درمورد دختری به نام نودا مگومی دانشجوی موسیقیه که خیلی اتفاقی با پسری به نام چیاکی شینچی آشنا میشه و عاشق اون میشه. اما اینجا شما با یه داستان عاشقانه مواجه نیستین! نودامه یک پیانیسته و چیاکی کسیه که از کودکی آرزوی رهبری ارکستر رو داشته. آشنایی این دو نفر با هم باعث میشه که هر دو در زمینه ی موسیقی استعاداشون رو به نمایش بذارن. به هرحال اگر شما عاشق تماشا کردن ارکستر زنده هستید اگر از شنیدن قطعات کلاسیک لذت میبرید و اگر دوست دارید عشق رو لا به لای نت های موسیقی زمزمه کنید من دیدن این سریال رو به شما پیشنهاد میکنم. ناگفته نمونه که این سریال محصول ژاپنه و جوایز زیادی هم برده. و انصافا بازیگرهاش فوق العاده خوب بازی کردن. و نکته ی جالبتر اینه که محبوبیت سریال از خود انیمه بیشتره.
 
  • Like
Reactions: Erica

Nodame

کاربر سایت
Mar 2, 2012
18
نام
Nodame desu ~
درام بعدی که معرفی میکنم یک درام کره ایه با نام my fair lady
اول از همه اینکه موسیقی این سریال فوق العاده زیباست. تقریبا همه ی درامهای کره ای یکی از فاکتورهای مهمشون موسیقیه!
نکته ی دوم بازیگرهای معروفی هستن که در این سریال حضور دارن. از جمله Yoon Eun-hye و Yoon Sang-hyeon به عنوان دو کاراکتر اصلی این دراما ایفای نقش میکنن.
نکته ی سوم داستان سریاله که مثل خیلی از سریالهای کره ای دیگه نمیتونید تا لحظه ی آخر حدس بزنید دقیقا قراره چی بشه! این غم و شادی و عواطف بین انسانها خیلی قشنگ نمایش داده میشه.

و اما داستان سریال مثل خیلی از فیلمها و یا رمانهای عاشقانه با یک تصادف شروع میشه و این تصادف باعث آشنایی کانگ هنا یکی از پولدارترین دخترهای کره و سو که یه گلفروش آس و پاسه ، میشه! اما این آشنایی باعث بوجود اومدن یک کینه بین هنا و سو میشه. سو به عنوان پیشخدمت به قصر کانگ هنا و پدر بزرگش میره و از اینجاست که دعواها و شیطنتهای بین این دو نفر شدت میگیره و رفته رفته این کینه تبدیل به عشق میشه....

پ.ن:
Yoon Eun-hye بازیگر فوق العاده محبوب و پر استعدادیه که هنرنماییش رو در دراماهایی نظیر کافه پرنس و روزگار شاهزاده هم دیدیم. بد نیست بدونید تو این سریال یون زیباترین و در عین حال ساده ترین میک آپ ها رو استفاده میکنه که خیلی هم مورد استقبال دخترهای کره ای قرار گرفته.

پ.ن2:
دیدن این سریال رو به دخترهایی که درگیر عشق یه طرفه هستن توصیه میکنم. چون نکته هایی رو از پیشخدمت سو میشنون که میتونه کمکشون کنه چطور دل یک پسر رو بدست بیارن!

پ.ن3:
آهنگ dash girl که یکی از آهنگهای این سریال هست توسط Yoon Eun-hye خونده شده.
 

emperor 69

Killer
کاربر سایت
Mar 7, 2008
3,801
نام
حسن
درام بعدی که معرفی میکنم یک درام کره ایه با نام my fair lady
اول از همه اینکه موسیقی این سریال فوق العاده زیباست. تقریبا همه ی درامهای کره ای یکی از فاکتورهای مهمشون موسیقیه!
نکته ی دوم بازیگرهای معروفی هستن که در این سریال حضور دارن. از جمله Yoon Eun-hye و Yoon Sang-hyeon به عنوان دو کاراکتر اصلی این دراما ایفای نقش میکنن.
نکته ی سوم داستان سریاله که مثل خیلی از سریالهای کره ای دیگه نمیتونید تا لحظه ی آخر حدس بزنید دقیقا قراره چی بشه! این غم و شادی و عواطف بین انسانها خیلی قشنگ نمایش داده میشه.

و اما داستان سریال مثل خیلی از فیلمها و یا رمانهای عاشقانه با یک تصادف شروع میشه و این تصادف باعث آشنایی کانگ هنا یکی از پولدارترین دخترهای کره و سو که یه گلفروش آس و پاسه ، میشه! اما این آشنایی باعث بوجود اومدن یک کینه بین هنا و سو میشه. سو به عنوان پیشخدمت به قصر کانگ هنا و پدر بزرگش میره و از اینجاست که دعواها و شیطنتهای بین این دو نفر شدت میگیره و رفته رفته این کینه تبدیل به عشق میشه....

پ.ن:
Yoon Eun-hye بازیگر فوق العاده محبوب و پر استعدادیه که هنرنماییش رو در دراماهایی نظیر کافه پرنس و روزگار شاهزاده هم دیدیم. بد نیست بدونید تو این سریال یون زیباترین و در عین حال ساده ترین میک آپ ها رو استفاده میکنه که خیلی هم مورد استقبال دخترهای کره ای قرار گرفته.

پ.ن2:
دیدن این سریال رو به دخترهایی که درگیر عشق یه طرفه هستن توصیه میکنم. چون نکته هایی رو از پیشخدمت سو میشنون که میتونه کمکشون کنه چطور دل یک پسر رو بدست بیارن!

پ.ن3:
آهنگ dash girl که یکی از آهنگهای این سریال هست توسط Yoon Eun-hye خونده شده.


خیلی وقته اینجا نبودم :d

در اولین فرصت که پیدا بشه میخواستم یه سریال خوب معرفی کنم که تازه دیدم به نام چه خبر ولی فرصتش پیش نمیاد نمیدونم چرا :d

در مورد سریالی که معرفی شد تو ایران به نام بانوی زیبای من شناخته میشه در کل سریال خوبی بود

اخرین کاری که از Yoon Eun-hye دیدم lie to me بود که اونم کار نسبتآ خوبی بود هرچند که داستان تکراری داشت

اخرین کاری هم که از Yoon Sang-hyeon دیدم تو زندگی نمیبازم بود که واقعآ کار درپیتی بود اصلآ خوشم نیومد :d
 

T7T

کاربر سایت
Sep 26, 2010
703
دوستان لطفا یکی یک منبعی جایی تو پروفایلم بده مشتاق شدم بعضی سریالها رو حتی بدون داشتن زیرنویس ببینم :x
با تشکر
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر