درمورد بازی metro last light

sina_EA

کاربر سایت
Aug 24, 2011
72
نام
سینا
به درستی که سال 2010، سالی پر از بازی های موفق و یا نیمه موفق بود. در این سال عناوینی منتشر شدند که تا توانستند لذت را به بازیکننده ها تقدیم کردند. یکی از این بازی ها، عنوان Metro 2033 بود که به صورت انحصاری تنها برای Xbox 360 و PC منتشر شد. ساخت این بازی را استدیوی اکراینی 4A Games بر عهده داشت که به عنوان اولین تجربه، بسیار موفق عمل کردند. اکنون دوباره این استدیو با ادامه ی این عنوان بازگشته است، آن ها می خواهند باز دل طرفداران Metro رو بدست آورند و با اینکه قرار است هسته ی اصلی گیم پلی را نگه دارند ولی آن ها خواهان این هستند که یک تجربه ی جدید را نیز در کنار گیم پلی سابق تقدیم بازیکننده ها کنند.

Metro%20Last%20Light.jpg
Metro: Last Light قرار است وقایع 20 سال آینده را بازگو کند، زمانی که تمام روسیه به علت بمب ها و عوامل شیمیایی ویران شده است، و زیرزمین های این شهر اکنون به نوعی ایالت های روسیه را تشکیل می دهند. درگیری و جنگ های داخلی بین ساکنین این مترو ها و زیرزمین ها به مشکلات هسته ای روسیه افزوده است. شخصیت اصلی بازی یعنی "آرتیوم" موظف است که به این مشکلات خاتمه دهد، اما در این بین با چند گروه دیگر مانند"نازی های جدید"و"خرابکاران" نیز باید دست و پنجه نرم کند.

هسته ی اصلی داستانی Last Light را همین چند خط تشکیل می دهد و با اینکه چندان داستانی غنی و ابتکارانه ای نیست اما باید ببینیم که نوع روایت آن چگونه خواهد بود و با چیزی که در قسمت اول دیدیم، مطمئنن 4A Games به همراه نویسندگانش در این زمینه خوب کار خواهند کرد.
با این که قبلا بحث دنباله ی بازی با نام 2034 به میان آمده بود و همه داستان نسخه ی دوم بازی را بر مبنای کمیک نوشته شده توسط Dmitry Glukhovsky می دانستند، اما اینگونه نشد و 4A Games اعلام کرد که Last Light دارای داستانی جداگانه نسبت به کمیک 2034 می باشد.


Metro%20Last%20Light%20%283%29.jpg

اکنون می خواهیم در مورد زمینه های کلی بازی صحبت کنیم، می خواهیم بفهمیم که اصلا Metro:Last Light چگونه بازی می باشد؟ Last Light عنوانی است که با توجه به اینکه سبک "تیراندازی اول شخص" دارد اما سبک"وحشت" را نیز یدک می کشد. محور Metro یک دنیای آخرالزمانی ـست که باید بیشتر اوغات خود را در میان تونل های سرد و تاریک سپری کنید و در این اماکن به کشتن دیوانه ها، خرابکاران و حتی موجودات عجیب الخلقه بپردازید. ما در نسخه ی قبلی شاهد بخش "چند نفره" نبودیم اما حالا با این که قول داده اند به زیبایی هر چه تمامتر برای بخش تکنفره وقت بگذارند ولی یک بخش "چند نفره" هم برای بازی کننده ها و دوستداران بازی های چند نفره در نظر بگیرند. نکته ی دیگر که بسیار نیز صدا کرد این بود که بازی قرار است به غیر از کنسول Xbox و PC، برای PS3 و Wii U نیز منتشر شود. این امر شاید باعث ناراحتی طرفداران مایکروسافت شده باشد اما مدیر 4A Game، هدف این کار را تنها برای لذت بردن بیشتر مردم از این عنوان اعلام کرده است.

بنابر گفته ی سران 4A Games، مردم در مراسم E3 به خوبی از Last Light استقبال کردند اما باید منتظر آن باشیم که می توانند به خوبی از پس تمام کردن این بازی بر بیایند یا خیر؟ جواب این سوال را باید در یکی از ماه های سال 2012 بیابیم.
در مراحلی که شما به کمک Khan طی خواهید کرد از موانع بسیاری باید عبور کنید در میانه مسیر شما با موجودات مختلف رو به رو می شوید در این بین باید تمام سعی خود را بکنید تا کشته نشوید این کار بسیار سختی است زیرا دشمنان هوش خوبی دارند و هر ضربه ای که به شما وارد می کنند حساب شده است و برای صدمه زدن به شما هر کاری خواهند کرد. نکته جالبی که در بازی وجود دارد Reich Soldiers است یعنی سرباز های رایش ( رایش هم المانی است) با وجود چنین اسمی در بازی احتمال زیاد بازی به درگیری این دو گروه یعنی روس ها و المان ها خواهد پرداخت البته قسمتی از بازی به این امر مربوط می شود . در زمانی که شما با افراد مختلف در گیر هستید از سلاح های مختلف استفاده می کنید ، این سلاح ها هر کدام کارایی خود را دارند و با یکدیگر متفاوت هستند. سیستم خرید و موارد دیگر که در بازی M2033 وجود داشت در این بازی هم وجود خواهد داشت. سیستم جدیدی که به شخصیت اصلی بازی داده شده است این است که توانایی تخریب محیط را خواهد داشت می توانید نیروی خاص خودرا به کار بگیریدو از محیط به سود خود استفاده کنید ، اگر به بازی M2033 علاقه داشته باشید حتما" این بازی را هم به عنوان یکی دیگر از بازی های مورد علاقه خود انتخاب خواهید کرد چون بازی از المان ها و عناصر موفق نسخه قبلی استفاده می کند و همچنین جزئیات جدیدی نیز به بازی اضافه می کند. اگر از نسخه اول بازی هم راضی نیستید حتما" از این بازی رضایت خواهید داشت .

محیط بازی به خوبی طراحی شده است . اتوموبیل ها در خیابان ها( خیابان در بازی وجود داره) باد های کشنده در حال وزش هستند اتمسفر بازی غنی تر شده است شما را با معنی واقعی ترس روبه رو خواهد کرد اگر Sillent را بازی کرده اید حتما" ترس را چشیده اید در این بازی تا سر حد مرگ با ترس دست و پنجه نرم خواهید کرد. طراحی محیط به لطف موتور بازی خیلی طبیعی و زیبا طراحی شده است ، به گفته شرکت 4A games پلتفرم اصلی بازی PC خواهد بود حالا باید منتظر باشیم و ببینیم که دو نسخه دیگر بازی که برای PS3..X360 عرضه می شوند ایا تفاوت هایی با این نسخه خواهند داشت یا اینکه تفاوتی بین سه نسخه بازی وجود نخواهد داشت. محیط بازی به طور شگفت انگیزی بزرگتر از M2033 است همان طور که گفته شد طراحی محیط هم مطابق با واقعیت انجام شده است. در مورد حضور گروه های مختلف دشمنان در این بازی فقط و فعلا" حضور سربازهای نازی تایید شده است. همان طور که مشخص است اتمسفر در بازی نقش تاثیر گذاری دارد و شما که M2033 را بازی کرده اید حتما" اتمسفر بازی را به خوبی حس کرده اید و به احتمال زیاد هم از ان لذت برده اید.

metro-last-light-e1306880263991.jpg


شرکت 4A Games:
این شرکت یکی از شرکت های تازه تاسیس است که در زمینه ساخت بازی فعالیت می کند تا به حال هر بازی ای که ساخته البته دو بازی بیشتر نساخته است و این دو بازی هر دو در سبک بازی های FPS است که یکی از این بازی ها M2033 است .این شرکت در Kyiv,Ukraine قرار دارد. این شرکت در ساخت بازی STALKER :Shadow Of Chemboy با شرکت اصلی همکاری داشته است. این شرکت تازه تاسیس برای خود موتور جدیدی طراحی کرده است که 4A Engine نام گذاری کرده است که بازی M2033 بر اساس همین موتور طراحی و ساخته شده است. وب سایت رسمی شرکت 4A-Games.com نام دارد که می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر به وب سایت مراجعه کنید.
موتور 4 A Engine:
این موتور یک موتور گرافیکی است که توسط شرکت Games 4A برای اولین بار در بازی M2033 استفاده شد نشر بازی بر عهده شرکت THQ بود. این موتور قابلیت پیشتیبانی از Direct3D APLs 9.10.11 را دارد این موتور با همکاری Nvidia طراحی شده است. ساخت این موتور در Ukraine توسط گروهی که از GSC Game World جدا شده بودند ساخته شد این اقدام قبل از عرضه بازی STALKER:SOC انجام شد. Oles Shishkovtsov and Aleksandr Maksimchuk افرادی بودند که در طراحی موتور گرافیکی بازی STALKER نقش بزرگی را ایفا می کردند. موتوری که این دو طراحی کرده بودند می توانست PC..PS3..X360 را پشتیبانی کند. حالا بعد از اینکه موتور جدید برای بازی M2033 انتخاب شد و عمل کرد مناسبی از خود نشان داده است شرکت سازنده بازی 4A Games تصمیم دارد این موتور را در ساخت بازی جدید خود یعنی Metro;Last light به کار بگیرد.

با به کار گیری قابلیت های نسخه M2033 در این بازی و المان ها و عناصری ترسی که در نسخه قبلی وجود داشت می تواند انتظار داشت که این بازی نیز بتواند موفقیت بازی قبلی را تکرار کند ، باید منتظر ماند و دید که با به کار گیری موتور گرافیکی که خود شرکت ساخته است بازی می تواند عموم مردم به خصوص هاردکور ها را راضی کند . در مورد موسیقی امیدوارم که دیگر اشتباه نسخه اول را تکرار نکنند که از روس ها یا همان اوکراینی ها بخواهند اینگلیسی صحبت کنند که واقعا" مشکل بزرگی است
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر