سونی : چرا PS Vita، از 512 مگابایت رم بهره می برد ...

etio0098

کاربر سایت
Jul 5, 2011
177
چندی پیش شایعاتی از منبعی فرانسوی مبنی بر تقلیل حافظه ی RAM کنسول دستی PS Vita به 256 مگابایت، در جهت اهداف تجاری و رقابت با 3DS و رساندن قیمت این کنسول به قیمتی بین 250 تا 300 دلار، در سایت های مختلف پخش شده بود که چندی پیش سونی به به این شایعات خاتمه داد و خاطرنشان کرد که این کنسول، از همان 512 مگابایت RAMـی که از پیش تعیین شده بود بهره میبرد و هیچ گاه به کم کردن مقدار رم این کنسول به عنوان یک گزینه نگاه نکرده است . امروز سونی به توضیح در مورد این کار و استفاده از این مقدار RAM در این کنسول پرداخت که به شرح زیر میباشد.

یکی از امکاناتی که این مقدار RAM به Vita میدهد، قادر ساختن این کنسول به اجرای برنامه هاییست که به صورت پس زمینه و در حین بازی، اجرا میشوند. یکی از این برنامه ها، voice chat در حین بازی و در چهارچوب Party system این کنسول است.

در جریان Gamescom، آقای Shu Yoshida رئیس استودیوهای Worldwide سونی اظهار داشت :"یکی از دلایل مهم این کار این است که هر چه RAMـِ بیشتری برای سازندگان در دسترس باشد، بازیسازی برای آنها آسانتر خواهد شد."

"ولی در کنار آن {بازیسازی راحت تر}، امکان اجرای برنامه های پس زمینه و یا سوییچ کردن بین بازی و دیگر برنامه ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است."

همچنین او در مورد شایعات پیرامون تقلیل رم این کنسول، چنین گفت:" خیلی مضحک و خنده دار است. شایعاتی در چند ماه اخیر پخش شده است. بعضی سازندگان به نصف شدن مقدار حافظه اشاره کردند. ولی ما هیچ وقت به میزان حافظه ی رم این کنسول اشاره ای نکرده بودیم و هرگز هم تغییری در آن نخواهیم داد."

"ما از مدتی پیش، شروع به ساخت بازی برای Vita کردیم و از ژانویه نیز از این بازی ها نمایش هایی داشتیم – مثل Uncharted – اگر مقدار رم درست وسط فرایند ساخت بازی کاهش پیدا کند، مسلما پروسه ی ساخت بازی به اتمام نخواهد رسید."

من توییت های زیادی مبنی بر اشتباه سونی در کاهش رم Vita، دریافت کردم. ولی ما تا کنون در مورد مقدار رم این کنسول توضیحی نداده بودیم و هیچ گاه تصمیم به کم کردن آن نداشتیم."

"بنابراین، با ورود به GamesCom، به توافق رسیدیم که هیچ دلیلی برای مخفی کردن این موضوع وجود ندارد. ما از ابتدا 512MB رم و 128 مگابایت VRAM، برای Vita در نظر گرفته بودیم. در واقع اگر ترکیب آنها را در نظر بگیریم، PS Vita، به نسبت PS3، از مقدار بیشتری حافظه ی RAM، بهره خواهد برد {حافظه ی اصلی PS3 را 256 مگابایت XDR DRAM تشکیل داده و از 256 مگابایت GDDR3، حافظه ی گرافیکی بهره میبرد.}"

ابهامات و شایعات پیرامون حافظه ی Vita، گیمرها را در مورد قدرت نهایی این کنسول دچار نگرانی کرده بود که Yoshida، در این مورد به آنها اطمینان داد و خاطر نشان کرد:

"تاکنون واکنش های مثبتی از سازندگان و همکارانمان دریافت کردیم. ما حتی قادر بودیم تا قدرت بیشتری به کنسول قابل حملمان تزریق کنیم، ولی نباید تعادل بین اندازه، وزن و میزان ساعتی که میتوانید با کنسول بازی کنید را فراموش کرد. ما احساس میکنیم که به بهترین تعادل در زمینه ی خلق تجربه ای عالی بر روی Vita، رسیده ایم."

این کنسول دستی در ابتدای سال 2012 در اروپا عرضه خواهد شد.
منبع newgen
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر