تاریخچه کامل سری بازی Call of Duty

RattleSnake

کاربر سایت
Dec 24, 2009
5,481
نام
مهدی
.امیدوارم که خوشحال باشید چون بزرگترین پروژه Call Of Duty را خواهید خواند. در این پست که بهتره بگم بزرگترین پروژه مربوط به بازی ندای وظیفه است و در هیچ کدام از سایت ها بازی چنین چیزی پیدا نخواهید کرد.اول کار در مورد قسمت های مختلف بازی توضیح خواهم داد بعد به بررسی تک تک بازی ها خواهیم پرداخت تا برسیم به پیشنمای بازی COD;MW3 که جدیدترین نسخه از این سری است . امیدوارم که لذت ببرید. در ضمن دوستان لطفا" نطرات خودتون رو در این باره که مطلب چه کیفیتی دارد و موارد نظیر این و یا اینکه چه قسمت هایی به این پروژه اضافه شود بهتر است که نظرات خودتون رو بگید . BF فن ها اینو به عنوان خیانت تلقی نکنند، چرا که فقط کاریه که دسوتم ازم خواسته در نبودش انجام بدم


Call_of_Duty_logo.PNG

اطلاعات جامع در مورد بازی Call Of Duty:


Game Name: Call Of Duty Serise
Developer(S): Infinity ward
Treyarch
Sledghammer
Raven Software
Gray Matter Interactive
Pi Studios
Spark Unlimited
Amaze entertainment
Rebellio Developments
Ideaworks Game Studio
Publisher(S): Activision
Aspyr Media
Creators: Ben Chicchoski
Platforms: PC..Mac os x.Nintendo DS
Nintendo GameCube Nokia N-Gage
PS2..PS3..PSP..Wii..Xbox..X360
iOS..BlackBerry
First Release: October 29 ,2003
Latest Release:November 9.2010
website:Call of Duty

سری بازی Call Of Duty(COD) در سبک بازی های اول شخص طراحی شده است این بازی توسط اقای Ben Chichoski خلق شد. این بازی نخستین بار برای PC منتشر شد و بعد ها بر روی کنسول های خانگی و دستی منتشر شد. بازی دارای قسمت های مختلفی است که به رویداد های مختلفی اشاره دارد از جنگ ها مدرن و پیشرفته بگیر تا نسخه هایی که مربوط به جنگ جهانی .البته نسخه هایی که به جنگ پیشرفته مربوط است بیشتر در اینده رخ می دهد . این بازی توسط Activision برای کنسول ها و PC منتشر می شود و برای Apple OS X توسط شرکت Aspyr media منتشر می شود. بیشتر بازی های این سری توسط دو شرکت Infinity ward , Treyarch ساخته شده است و برخی از بازی ها توسط شرکت های دیگر که در ابتدای معرفی بازی به انها اشاره شد منتشر شده است. این بازی توسط دو موتور Id Tech3 و IW 4.0 ساخته شده است. تا تاریخ 24 نوامبر سال 2009 نزدیک به 55 میلیون نسخه به فروش رسانده است و نزدکی به 3 بیلیون سود برای شرکت ها سازنده بازی به همراه داشته است. به تازگی هم نسخه جدیدی از بازی توسط Activision تایید شده است که سومین نسخه از سری بازی Modern Warfare است در مورد نسخه های Modern Warfare در ادامه مطالب توضیح خواهم داد. این بازی منظور MW3 توسط Infinity Ward ساخته خواهد شد البته به همراهی دو شرکت دیگر که یکی در ساخت قسمت های تک بازی کنه و دیگری در ساخت قسمت های مولتی پلیر بازی به این شرکت کمک می کنند.

Call Of Duty:

این نسخه سراغاز سری بازی های COD است که با موتور id Tech 3 ساخته شده است و در تاریخ 20 اکتبر سال 2003 توسط Infinity ساخته و توسط Activision منتشر شد. این بازی در مورد داستان ها و تاریج جنگ جهانی دوم است. این بازی روات دیگر از این رویداد بزرگ است. نسخه دیگری از این بازی به نام COD; United Offensive در تاریخ سپتامبر 2004 روانه بازار شد. این بازی را هم Activision منتشر کرد اما اینبار ساخت بازی بر عهده شرکت Gray Matter Interactive(GMI) بوده است البته Pi Studios در این کار نقش بسیاری بزرگی را بر عهده داشته است. نسخه ی بعدی که عرضه شد در مورد سربازان چترباز امریکایی و انگلیسی بود که در گروه به نام Red Army فعالیت داشته اند . نسخه های Mac OS X بازی به وسیله شرکت Aspyr Media پورت شد. در سال 2004 نسخه ای به نام N-Gage برای گوشی های نوکیا توسط AC ساخته شد و منتشر شد. نسخه های دیگری که برای PC منتشر شد شامل موارد مختلفی است که می توان به انها اشاره کرد : Collector's Edition.. Game of the Year Edition.. Deluxe Edition می باشد.

Call OF Duty 2:

دومین نسخه از سری بازی های ندای وظیفه است که در سال 2005 روانه بازار شد. این بازی هم در سبک بازی های FPS ساخته و عرضه شد ساخت این بازی بر عهده شرکت Infinity Ward بوده و ناشر این بازی هم شرکت AC بوده است این بازی روایتگر داستان ها و اتفاقات جنگ جهانی 2 است اینبار هم شما در Red Army.British Army ایفای نقش می کنید البته در مراحلی نیز شما عضو گروه USA هستید این بازی در تاریخ 25 اکتبر 2005 برای PC و 13 June سال 2006 برای Mac OS x عرضه و نسخه X360 این بازی در تاریخ 15 نوامبر 2005 عرضه شد.

Call OF Duty 3:

این بازی هم تا به حال به سنت شکنی دست نزده است و بازهم در جنگ جهانی 2 به سر می برد این بازی توسط شرکت Treyarch ساخته و در تاریخ 7 نوامبر 2006 عرضه شد این اولین بازی بود که شرکت Infinity Ward در ساخت ان دست نداشته است و اولین بازی ساخته شده توسط شرکت Treyarch است. این نسخه برای PS2..PS3..Wii..Xbox..X360 عرضه شد و برای نسخه PC این بازی هرگز عرضه نشد این بازی در مناطق مختلفی جریان داشت . در این بازی شما در نقش یکی از سربازانAmerican, Canadian, British, French Resistance and Polish armies را دارید.

Call Of Duty;World At War:

در تاریخ 9 June سال 2008 تایید شد که بازی به نام World At War نیز ساخته خواهد شد این بار شما در Pacific Theater , Estern Front در جنگ جهانی خواهد بود. این بازی از موتور نسخه 4 بازی برای عرضه بر روی پلتفرم های PC..PS3..Wii..X360 استفاده کرد و نسخه DS این بازی هم بعد از عرضه نسخه های پلتفرم ها روانه بازار شد این بازی یعنی War در تاریخ 11نوامبر 2008 در شمال امریکا و در تاریخ 14 نوامبر در اروپا عرضه شد و تا ماه June 2009 نزدیک به 11 میلیون کپی به فروش رسانده است.


Call OF Duty ; Black OPS:

بازی COD;BO بازی است که در سال 2010 توسط شرکت Treyarch ساخته شد و توسط ناشر همیشگی منتشر شد این بازی در تاریخ 9 نوامبر روانه بازار شد. این بازی به رویداد های و جنگ های ویتنام می پردازد این اولین نسخه از سری بازی های COD است که به جنگ های ویتنام می پردازد. این بازی برای PC..PS3..X360 عرضه شد و نسخه های Wii ,DS این بازی هم قرار است عرضه شود.

Modern warfrae Series:
Call Of Duty 4 ; Modern Warfare :

این بازی اولین نسخه از سری بازی های Modern Warfare( جنگ پیشرفته) است که توسط شرکت Infinity Ward ساخته شده است. این بازی دیگر روایتگر جنگ جهانی 2 نیست و به جنگ هایی که در اینده امکان دارد اتفاق بیوفتد می پردازد. رده بندی این بازی در ESRB:M بوده است و نسخه DS این بازی با درجه بندی Teen عرضه شد این بازی برای کنسول های مختلف همانندC..DS..PS3..X360 در تاریخ 7 نوامبر 2007 عرضه شد و نسخه Mac OS X این بازی هم به صورت دانلودی عرضه شد. این نسخه توسط شرکت Aspyr در سال 2008 عرضه شد . این بازی تا ماه می سال 2009 حدود 13 میلیون کپی به فروش رسانده است.

Call OF Duty ;Modern Warfare2:

این نسخه دومین نسخه از سری بازی های MW است که بازهم توسط Infinity Ward ساخته شده است این بازی در تاریخ 11 فوریه 2009 از سوی شرکت سازنده تایید شد این بازی 10 نوامبر 2009 یه صورتجهانی عرضه شد بازهم برای پلتفرم های PC..PS3..X360 عرضه شد و نسخه دیگری با نام MW; Mobilized هم برای DS روانه بازار شد این بازی در واقع ادامه دهنده داستان نسخه قبلی یعنی MW1 است این بازی 5 سال بعد از اتفاقات نسخه شماره 1 جریان می یابد و در این نسخه کاراکتر هایی از جمله Capitan Price , Soap Mac Tavish هم در این بازی حضور دارند.

Call Of Duty ;MW3:

خوب این نسخه سومین بازی از سری بازی های MW است که به تازگی از سوی AC تایید شده است در اواخر پست در واقع پروژه این بازی پیشنمای کاملی از بازی را قرار خواهم داد ولی در مورد این بازی هم مقداری توضیح می دهم این بازی 8 نسخه از سری بازی های COD است و سومین نسخه از سری بازی هایMW این بازی توسط سه شرکت ساخته می شود دو شرکت Infinity Ward , Sledgehammer وظیفه ساخت قسمت تک بازی کنه این گیم را بر عهده دارند و شرکت Raven Software وظیفه ساخت قسمت مولتی پلیر بازی را بر عهده گرفته است اگر بازی MW2 را به یاد داشته باشید نشانه هایی از این بازی را می توانستید در MW2 پیدا کنید. شرکت سازنده قول داده است که این بازی بهترین بازی از سری بازی های COD خواهد بود. این بازی در مناطق مختلفی از جمله America, England, France and Germany جریان خواهد داشت.

چند نسخه دیگر از سری بازی های Call Of Duty :

COD; United Offensive
Call of Duty: Finest Hour:
این نسخه از بازی COD برای Nintendo Game Cube.PS2.Xbox عرضه شده است.

Call of Duty 2: Big Red One:

این نسخه ورژه کنسولی قسمت دوم از سری بازی های COD است که برای Game Cube.PS2.Xbox عرضه شده است.

Call of Duty: Roads to Victory:
این نسخه ورژه PSP بازی COD3 است.

Call of Duty: World at War: Final Fronts:

این نسخه بازی است که برای PS2 عرضه شده است و سازنده بازی Rebellion Developments است. این بازی در مناطق مختلف جهان جریان دارد.


Call of Duty: Modern Warfare: Mobilized:

این بازی برای DS طراحی شده است و وظیفه ساخت بازی بر عهده N-Space بوده است در این بازی شما در نقش کاراکتر های مختلفی قرار می گیرید در این بازی بیشتر در نقش یکی از افراد SAS خواهید بود.

Call of Duty: World at War: Zombies 1 and 2:

این بازی به صورت FPS و برای iphone OS توسط شرکت Ideaworks Game Studio ساخته و توسط شرکت AC منتشر شده است. این بازی یک Spin Off از سری بازی های COD است.

Call of Duty: The War Collection:

این نسخه که از عنوانش هم مشخص است شامل قسمت های مختلفی از سری بازی های COD است این نسخه شامل بازی های COD2,3,world At War است که برای X360 عرضه شده است.


Modern Warfare 2: Ghost:

این یک Comic Book شش قسمتی است که در مورد شخصیت و داستان پشت پرده Ghost در بازی CODMW2 را باز گو می کند رمان عرضه 10 نوامبر 2009 بوده است.

. نویسنده: سرباز بی نام :The Master Lost & Magor Sawanti

ویرایشگر: Major Sawanti
 

RattleSnake

کاربر سایت
Dec 24, 2009
5,481
نام
مهدی
COD 1

Codbox.jpg


Game Name; Call Of Duty
Developer(S): Infinity Ward
Publisher(S): Activision.. Aspyr Media
Engine:Quake III Arena
Version:1.5 b
Ganre(S): First –Person Shooter
Mode(S): Single playerm Multiplayer
Rating: BBFC;15
ESRB;T
USK:18
Platform(S): PC..Mac OS X,N-gage X360..PS3
Media: CD (2) ,DVD or Steam Download


بازی COD در سبک بازی های شوتر اول شخص طراحی شده است که در دوران جنگ جهانی دوم اتفاق می افتد این بازی در تاریخ 29 اکتبر 2003 برای PC منتشر شد ناشر این بازی شرکت AC و سازنده بازی شرکت IW بوده است. این بازی اولین نسخه از سری بازی های موفق COD است. این بازی بر اساس موتور Quake III ;Team Arena طراحی شده است این بازی یک نسخه دیگری با نام COD; United Offensive هم داشته است که در سال 2004 عرضه شد که توسط شرکت AC تولید شده بود و سازنده ان شرکت Gray Matter Interactive بوده استالبته شرکت pi Studios هم در این کار به انها کمک کرده است. در ابتدا که این بازی عرضه شد گیمپلی شبیه به بازی medal Of Honor داشت و این بازی دارای بخش های مختلفی از جمله قسمت Single Player Campaings که در ایجاد جذابیت بازی نقش موثری داشته است هر چند این قسمت هم در بازی MOH وجود داشته است ولی تفاوت هایی هم با ان داشته است . این بازی تمرکز بیشتری بر روی قسمت کنترل بازی توسط گیمر داشته است و از این لحاظ از بازی MOH بهتر کار کرده است. بازی COD ویژگی هایی جدیدی به بازی اضافه کرده بود که از این ویژگی ها می توان به قابلیت Shellshock اشاره کرد که در بهبود کارایی و همچنین جذابیت بازی تاثیر گذار بوده است. این سری بازی منظورم سری بازی های COD نسخه های دیگری داشته است که با عنوان COD Classic عرضه می شود که به صورت دانلودی برای PlayStation Network و Xbox Live در تاریخ 10 نوامبر 2009 عرضه شد یا خرید این نسخه توسط گیمر فرد می تواند در بازی MW2 تغییراتی را ایجاد کند.
داستان بازی حرف های بسیاری برای گفتن دارد:
میدان نبرد در کشور فرانسه است در Volga River شما در این بازی وظیفه دارید که المان ها متجاوز را از خاک این کشور به بیرون برانید و در این بازی شما در نقش سرباز های امریکایی . انگلیسی و شوروی قرار می گیرد .

American campaign:

به یکی از بزرگترین جنگ های دوران زندگی خود خوش امدید. در A merican شما با شخصی به نام Martin بازی را شروع می کنید این فرد عضو گروهی به نام 506th Parachute Infantry Regiment است وی در Toccoa in The US واقع در Georgia اموزش دیده است اموزش او در 9 اگوست 1942 بوده است. در محلی که او اموزش می بیند بر اساس میزان سختی بازی مراحل اموزش تغییر می کند و از حالت ساده به حالت سخت و هاردکور سیر سودی دارد. البته بیشتر تمرین هایی که در این دوره انجام می شود بر اساس تمریناتی است که سربازان واقعی در دوران WW2 انها را انجام میداده اند. در تمرینات بر اساس سنت شما استفاده از سلاح های مختلف را اموزش خواهید دید و چگونگی انجام مراح و ماموریت ها را تا حدی اموزش می بینید. بازی بر اساس انجام ماموریت ها طراحی شده است. کسی که به شما در این بازی اموزش می دهد Sgt.Moody است. اولین ماموریت شما در تاریخ 5 June 1944 خواهد بود. شما ماموریت دارید که در Normandy به مقابله با سربازان المانی بپردازید. این در حالی است که این منطقه به شدت توسط المانی ها مورد هجوم قرار گرفته است. در این مرحله شما در نقش سرباز martin قرار دارید و وظیفه دارید ماموریت هایی که مشخص شده است را انجام دهید . در این مرحله شما که نقش Martin را در بازی دارید در منطقه ی Town Of Saint Mere –Eglise فرو می ایید . شما باید محیط را برای فرود امدن سربازان چتر باز اماده کنید. وقتی که چترباز ها فرود می ایند انها در محیط پخش می شوند و شما ماموریت را به پایان رسانده اید و وارد مرحله بعدی می شوید. در مرحله بعد شما باید سرباز های المانی که به خانه ها هجوم برده اندرا نابود کنید . بیشتر ماموریت در Sainte-mere-Eglise اتفاق می افتد. در مرلحه بعد شما باید چندین وسیله که برای دشمن حیاطی است را نابود کنید. همان طور که گفتم بیشتر ماموریت هایی که شما در نقش Martin هستید در مورد دفاع از شهر جریان دارد. در ماوریتی که در تاریخ 7 اگوست اتفاق می افتد شما که martin باشید باید به کمک دو سرباز انگلیسی به نام capitan Price,,Major Ingram بروید که سرباز های المانی به انها حمله کرده اند شما باید در این مرحله علاوه بر کمک انها مدراکی را هم باید پیدا کنید در این مرحله major به مکان دیگری می رود . بعد از چند ماموریت بعد در تاریخ 18 سپتامبر major که از شما جدا شده بود در زندانی به نام Dulag IIIA است و شما برای ازادی او ماموریت را شروع می کنید این زندان در اتریش قرار دارد شما در این مرلحه باید خیلی سریع دوست خود را نجات دهید و قبل از اینکه سربازان المانی شما را پیدا کنند از محل فرار کنید. در اخرین مرحله Martin در شمال شرقی Bastogne قرار دارد در کشور بلژیک زمان انجام اخرین ماموریت در گروه امریکا 15 January 1945 است شما باید در این ماموریت مدارک و اطلاعات مختلفی را از مکان های مختلفی به دست اورید البته در مسیر به دست اوردن اطلاعات و انجام ماموریت باید چند تانک و چندین دشمن را نابود کنید. برای این کار شما باید از توپخانه استفاده کنید تا مرحله را به راحتی انجام دهید. در اواخر American Campaign شما که نقش Martin را بر عهده دارید با Foley در مسیر برگشت هستید در این حال Foley به شما تبریک می گوید و این مطلب را بیان می کند که I Can Hardly Believe.It’s Over( من به سختی می توانم قبول کنم ،دیگه تموم شد).

British campaign:

اینبار شما در نقش سرباز های انگلیسی قرار گرفته اید . شما در این گروه نقش فردی به نام Sergeant Evans را بر عهده دارید که ماموریت های مختلفی را برای انجام دادن خواهید داشت که جذابیت مراحل امریکا را خواهد داشت.در نیمه شب 6 June 1944 شما به محل مبارزه و جنگ نزدیک می شوید تا به انجام ماموریت خود بپردازید. شما در اولین مرحله تنها باید به انجام ماموریت خطرناکی بین دشمنان دست بزنید شما در اولین مرحله وظیفه دارید پلی را که نزدیک سربازان المانی است را نابود کنید تا انها را از پیشروی باز دارید. در این مراحل که شما در نقش Evans هستید کاپیتان Price به شما کمک هت شایانی خواهد کرد . در مکان هایی شما باید تانک ها و سرباز ها دشمن را نابود کنید که کاپیتان در این راستا به شما کمک می کند. ماموریت بعدی در تاریخ 2 سپتامبر انجام می شود بازهم شما باید به تنهایی ماموریت خود را انجام دهید این تنها بودند باعث می شود که شما نتوانید مراحل را به راحتی انجام دهید و با پیروزی از ان خارج شوید. شما در این مرحله باید بمب هایی را در مکان های خاصی قرار دهید تا بتوانید در ماموریت های بعدی موفق شوید شما باید در طی این مراحل generators ها برق را قطع کنید و این کار را باید با بمب گذاری انجام دهید در همین مرحله است که شما باید از دست سرباز های المانی فرار کنید در همین حال Capitan price و Sergeant Waters تریلر هایی المانی را دزدیده اند و در حال فرار کردن هستند. و سرباز های المان هم انها را دنبال می کنند شما باید انها را پیدا کنید و از سلاح های مخصوصی که بر روی این تریلر ها وجود دارد دشمنان را نابود کنید. شما باید در این مرحله دقت زیادی به خرج دهید تا یتوانید دشمنان را نابود کنید. در تاریخ 27 اکتبر کشتی های جنگی المان به نزدیکی tromse رسیده اند و شما باید به کمک Cp.Price انها را متوقف کنید به هر قیمتی که شده باید این کار را انجام دهید. در نهایت شما موفق به متوقف کردن انها می شوید. نکته ای که در اینجا وجود این است که Cp.Price در این مرحله کشته می شود. در اخرین مرحله شما که در نقش Sergeant Evans هستید باید به نزدیکی Burgsteinfurt بروید. 2 فوریه 1945 المان ها برای نابود کردن شهر امده اند . شما از وسیله ی خاصی برای مقابله با انها استفاده خواهید کرد شما باید در اواخر بازی محلی را نابود کنید که با استفاده از راکت این کار را انجام خواهید داد( می دهید) شما برای نابودی V-2 Rockets رفته بودید و توانستید ان را نابود کنید و با کمال شگفتی خود شما از انفجاری که این وسیله ایجاد کرده بود نجات پیدا می کنید.

Soviet Campaign:

اولین مرحله در این گروه شما در میدان جنگ Stalingrad هستید تاریخ شروع ماموریت 18 September 1942 است و شما با شخصی به نام Alexei Ivanovich Voronin بازی را شروع می کنید شما یکی از سرباز ها بی شماری هستید که به دنبال Volga River رفته اید. شما در این مسیر بسیاری از دمشنان که المان ها باشند را نابود می کنید تانک ها و وسایل انها را نابود می کنید. هواپیما های انها را نابود خواهید کرد در مراحلی شما سلاحی در اختیار ندارید و باید به دنبال سلاح ها باشید تا بتوانید در بازی پیشرفت بکنید . شما باید شلاح هایی که از قبل مشخص شده است را پیدا کنید شما باید فردی که در تک تیر زنی مهارت خاصی دارد را پیدا کنید تا به همدیگر کمک کنید. بیشتر فعالیت شما در این گروه از بین بردن سلاح های خطرناک المان ها است. ماموریت دیگری در تاریخ 17 January 1945 انجام می شود و شما باید فردی را پیدا کنید این در حالی است که دشمنان انها را زیر نظر دارند و احتمال اینکه شما به وسیله دشمنان کشته شوید بسیار زیاد است. در اخرین ماموریت که 30 اپریل سال 1945 انجام می شود Sergeant Voronin به بخش 150th Rifle باز می گردید میدان مبارزه در برلین است که باید به محل های خاصی است سرزمین المان بروید و ماموریت ها مخشص شده را انجام دهید تا دشمن توانایی حمله دوباره به شما را از دست دهد.

MultiPlayer:

قسمت مولتی پلیر این بازی شباهت خیلی زیادی به بازی های هم سبک خود داشته است. در این قسمت نقشه ها و سلاح های مختلفی در اختیار گیمر ها قرار داده می شود البته گیم پلی بازی در این قسمت خیلی سریع تر از قسمت تک بازی کنه است. Mode هایی که در این قسمت وجود دارند عبارتنداز:

Behind Enemy Lines
DeathMatch
Team DeathMatch
Retrieval
Search & Destroy
HeadQuarters
Zombies


نقشه های این بازی شامل 16 نقشه مختلف است که عبارتنداز:

Bocage*Brecourt*Carentan* Chateeau*Dawnville* Depot* Harbor* Hurtgen* Neuville* Pavlov* POWcamp* Railyard* Rocket*Ship* Stalingrad*Tigertown*


سلاح هایی که در این بازی وجود دارند عبارتنداز:

سلاح هایی که در این بازی وجود دارند در زمان خود یکی از متنوع ترین بوده است که تعداد سلاح ها به این اندازه زیاد بوده است.
Bolt –Action Rifles; Kar98K**Mosin-Nagant**SpringField**Lee-Enfield
Semi-Automatic Rifles; M1 Garand**M1A1 Carbine**G43**SVT-40
Submachine Guns; MP40** Thompson**Sten**PPSh-41
Support; BAR**MP44**Bren**FG42
Light/Medium Machine Guns; M1919**MG34**DP28
Sidearms; M1919**TT33**Webley
Pocket Launchers; Panzerfaust**Panzerschreck**Bazooka
Grenades; Mk2 **RGD33**Mills Bomb**Stielhandgranat**Smoke Grenade
Miscellaneous; MG42**Flak88**Flakvierlimg**PTRS-41 ** Nosin Nagant Ammo** M2 Browing Machine Gun** Flammenwerfer35


Awards:

2003 Academy Of Interzctive Arts & Sciences
*Game Of Year
2004 Game Developers Choice Awards
*Excellence In Audio

در این قسمت امتیازات بازی را از سایت ها مختلف مشاهده می کنید:
Aggregate Scores:
GameRankings; 91.52%
Metacritic 91%
Review Scores:
Edge 7.0 Of 10
Game Informer 9.0 Of 10
GameSpot 9.0 Of 10
Gamepro
Ign 9.3 Of 1
 

RattleSnake

کاربر سایت
Dec 24, 2009
5,481
نام
مهدی
COD 2

Call_of_Duty_2_Box.jpg


Game Name : Call Of Duty 2
Developer(S):Infinity ward
Publisher(S): Activision * Aspyr Media
Konami
Engine: In-House Engine By Infinity Ward
Genre(S): First –Person Shooter
Mode(S): Single-Player,Multiplayer
Rating : BBFC 15(UK)
ESRB: T
PEGI: 16+
USK : 18+
Platform: PC..X360..Mac OS X
Moblie Phone..Pocket PC
Smartphone
Media : [FONT=&quot]CD (6), DVD or Steam download[/FONT]

سلام به همه دوستان امیدوارم که لذت کافی را از مطالب قبلی برده باشید امروز با COD 2 در خدمت شما هستم با من همراه باشید. نکته قابل ذکر در این قسمت این است که بازی از سوی Game Infomer به عنوان بهترین بازی است که بر اساس جنگ جهانی دوم ساخته شده است.
بازی Call OF Duty 2 دومین نسخه از سری بازی های COD است که در سبک FPS ساخته شده است . داستان این بازی روایتگر حوادث جنگ جهانی دوم است .این بازی دومین نسخه از سری بازی های COD است که بازهم بازگو کننده جنگ جهانی دوم است. این بازی در تاریخ های مختلف برای پلتفرم های مختلف عرضه شده است که در ادامه مطالب انها را ذکر خواهم کرد. تاریخ رلیز این بازی برای PC در روز 25 اکتبر سال 2005 بوده است در تاریخ 15 نوامبر بازی برای X360 عرضه شد و در تاریخ 26 ماه می 2006 برای Mac OS X این بازی روانه بازار شد. این بازی توسط Infinity ward ساخته و توسط Activision منتشر شده است. بعدها هم نسخه COD;The War Collection بازی هم عرضه شد. بازی COD2 دارای 4 Campaign است و سه داستان مختلف دارد ولی با این وجود داستان همه قسمت ها به یک چیز ختم می شود انهم پایان جنگ است البته با موفقیت شما!!
در مورد کاراکتر های این قسمت توضیحات مختصری وجود دارد که بیان انها خالی از لطف نخواهد بود:
ستوان Dimitri Volsky این فرو فرمانده خوجه شما در Soviet Campaign است. شخصیت اصلی که شما در این خوجه بازی با او را اغاز می کنید Vasili Ivanovich Koslov نام دارد. شما در این قسمت که مربوط به شوروی می شود در Stalingrad خواهید بود.
گرهبان John Davis دومین کاراکتر قابل بازی است این شخصیت فردی است که شما در North Africa Campaign با او بازی را ادامه می دهید همچنین در قسمت هایی از Normandy campaign با او همراه خواهید بود. Pvt.MacGregor او سربازی از ملیت اسکاتلند است او بیشتر در ماموریت های انگلستان حضور دارد. کسی که صدای خود را به او داده است James Patrick Stuart است. شخصیت بعدی یکی از به نام ترین شخصیت های این سری است Capitan Price او دوباره به COD بازگشته است و اینبار در 7th Armored Divition قرار دارد . او به طور کلی با تغییر کرده است . کاراکتر های دیگری هم در این قسمت وجود دارند.
سرجوخه Bill taylor اخرین کاراکتر قابل بازی کردن است او در میدان نورماندی در بخش توپ خانه بود و البته در گروه Hill400نیز حضور دارد. گروهبان randall اولین رویارویی شما در Dog Company بود که او شما را کمک کردن تا ماموریت خود را انجام دهید در این قسمت او بیشتر در ماموریت های مروبط به امریکا به شما کمک می کند کسی که صدای خود را به این شخصیت داده است Nolan North است.
North African campaign:
شما در این مبحث کنترل یک سرباز انگلیسی را بر عده دارید. Sergeant John Davis در گروه 7th Armored قرار دارد. در اولین مرحله بازی شما باید ابتدا حمله ای مخفیانه به محل اختفای سربازان المانی بزنید شما باید در اخر این مرحله بتوانید ساختمان تداراک المانی ها را تخریب کنید ولی بدانید در این راه مشکلاتی خواهید داشت.در مرحله بعد شما توسط تعداد زیادی از سربازان المانی محاصره شده اید ولی در اخر این مرحله شما موفق می شوید که تعداد زیادی از تانک ها و سرباز های المانی را تابود کنید. این مرحله در شب اتفاق می افتد و در اثر انفجار تانک های دشمنان منظره ای زیبا به وجود می اید. البته شما در این مرحله به وسیله توپخانه موفق به انجام این کار می شوید. در مرحله بعد شما در El Almeni خواهید بود در این مرحله شما باید از سنگر ها به سود خود استفاده کنید در این مرحله شما باید توپ خانه المانی ها را نابود کنید در اخر شما موفق به انجا این کار می شو.ید ولی این امر کمی مشکل است و باید هوشیاری کامل داشته باشید. شما در اثر حائلی بین المانی ها و مصری ها ایجاد می شود چندین توپخانه ضد هوایی دشمن را نابود می کنید این اخرین مرحله از جوخه انگلیس است ولی چندین مرحله الحاقی هم وجود دارد که شما در نقش David Welsh قرار می گیرید شما در این ماموریت ها فرماندهی تانک ها را بر عهده دارید. در اولین ماموریت تانکی شما ، شما به Toujane می روید .
Battle Of Normandy:
شما در این قسمت در نقش سرجوخه Bill taylor قرار دارید او عضو تنگداران ارتش است. اولین ماموریت شما در قسمت D-Day اغاز می شود. شما در این مرحله باید توپخانه ارتش المان را نابود کنید البته قبل از نابودی ان باید از ان به سود خود استفاده کنید و ارتش المان را نابود کنید بعد از ان انها را نابود کنید. در مرلحه بعد شما باید به ساختمانی برسید ولی چندین تک تیرانداز در محل هستند که برای نابودی شما اماده شده اند و شما باید در این مرحله کمال دفت را داشته باشید. در مرحله بعدی شما وارد U .S. campaign می شوید که تمرکز خود را بر روی hill 400 متمرکز کرده است شما در این قسمت به bergstein خواهید رفت و شما باید از سلاح های خود برای نابودی المانی ها در حمله متقابل استفاده کنید. شما در همین مرحله از سلاح Sniper استفاده می کنید تا المانی ها را نابود کنید و شما در این مرحله به هر شکل ممکن به ارتش المان که به شما حمله کرده است اسیب می رسانید. در ارخین مرحله battle Of Normandy شما کنترل Caen را بر عهده دارید.
Crossing the Rhine:
د رارخین مرحله از بازی شما در نقش Rhine River قرار دارید و کسی است که به المان نفوذ کند او در طی ماموریت هایی که انجام می دهد تا حد امکان صدماتی به ارتش المان وارد می کند تانک ها را نابود می کند و کار های دیگری که انجام می دهد. در اخرین ماموریت که مرحله پایانی بازی است price به کمک گروهی از سربازان امریکایی از دست المانی ها نجات پیدا می کند.

Multiplayer:
در قسمت مولتی پلیر این بازی سرور اختصاصی این گیم توانایی پشتیبانی 64 گیمر را در یک زمان دارد البته این قابلیت مربوط به نسخه PC است در حالی که نسخه X360 این گیم تنها 8 گیمر را می توانست پشتیبانی کند.به طور کلی در این قسمت 13 نقشه کلی وجود دارد البته سه نقشه از 13 نقشه دوباره سازی نقشه های نسخه شماره یک بازی بوده است و 10 نقشه بعدی مربوط به بازی جدید است. البته دیگر قسمت مولتی پلیر این گیم در دسترس نیست. بازی Call Of Duty 2 زمانی که برای کنسول X360 عرضه شد به مدت دوسال پیاپی البته بعد از رلیز به عنوان فعال ترین بازی انلاین انتخاب شد( تعداد افرادی که این بازی را انجام می دادن در مدت دوسال اول از دیگر بازی های عرضه شده بیشتر بوده است). نقشه هایی که در این قسمت وجود داشته اند مربوط به مناطق مختلف همانند:Normandy..Africa..Russia است البته نقشه مروبط به روسیه در زمستان جریان دارد. افرادی که در این قسمت به بازی می پردازند در دو گروه Allies و Axis حضور پیدا می کنند که می توانند نقشه ها سلاح ها را انتخاب کنند.
نسخه دیگری هم بعد از این بازی به نام United Offensive که توسط Gray Matter’s ساخته شده بود عرضه شد. همان طور که گفتم نقشه قسمت مولتی پلیر 13 نقشه است که قسمت های مختلفی را شامل می شود در صورتی که انتخاب شما جوخه امریکا باشد شما با المان ها مبارزه می کنید که در این صورت شما 6 نقشه مختلف در اختیار دارید در صورت انتخاب روسیه شما 3 نقشه مختلف و در صورت انتخاب انگلستان شما 4 نقشه خواهید داشت. نقشه هایی که در جوخه های مختلف وجود دارند عباتنداز:
American Maps
Burgundy
Beltot
Carentan
Caen
St. Mere Eglise
Brecourt
Wallendar
Russian Maps
Moscow
Stalingrad
Leningrad
British
Matmata
Toujane
Villers-Bocage
El Alamein
در ادامه لیست سلاح های موجود در بازی را مشاهده خواهید کرد:
Bolt-action rifles; Kar98k • Mosin-Nagant • Springfield • Lee-Enfield
Semi-automatic rifles; M1 Garand • M1 Carbine • Gewehr 43 • SVT-40
Submachine Guns; MP40 • Thompson • M3 Grease Gun • Sten • PPSh-41 • PPS-43
Support; BAR • MP44 • Bren
Sidearms; M1911 • Luger • Webley • TT33
Rocket launchers; Panzerschreck
Grenades; Mk2 • RGD-33 • Mills Bomb • Stielhandgranate • Smoke grenade • Sticky Bomb • Potato
Miscellaneous; MG42 • M1919 • M1897 Trenchgun • FlaK 88 • Flakvierling
 
  • Like
Reactions: amirhosein s.a

RattleSnake

کاربر سایت
Dec 24, 2009
5,481
نام
مهدی
COD 3

Cod3_box.jpg



Game Name:Call Of Duty 3
Developer(s):Treyarch
Publisher(S):Activision
Engine:Treyarch NGL
Gener(S): FPS
Mode: Single-player*multiplayer
Platform: PS3*PS2*X360*Wii
Media :DVD-DL,Blue-Ray Disc,Wii Optical Disc


سومین نسخه از سری بازی های ندای وظیفه که در جنگ جهانی سیر می کند این بازی در تاریخ 7 نوامبر 2006 برای کنسول های x360..Xbox..PS2 منتشر شد . این در حالی است که اولین نسخه از این سری است که برای PC منتشر نمی شود. البته این بازی در تاریخ 14 نوامبر هم برای PS3 منتشر شد. وظیفه ساخت بازی بر عده شرکت Treyarch بوده و ناشر این بازی هم همانند دو نسخه قبلی شرکت Activision بود. دو map Packs بعد از عرضه بازی برای این گیم منتشر شد. نام این دو Bravo Map pack و valor map Pack نام دارد.
داستان بازی بازهم روایتگر حوادث WW2 است و در این بین شما در نقش گروه های مختلف از جمله گروه های امریکایی ، انگلیسی، کانادایی و لهستانی قرار می گیرید. من در بررسی گروه های مختلف سعی می کنم تا نکات مهم بازی را مطرح کنم این بازی شباهتی به نسخه های قلبی ندارد زیرا در بین بازی گیمر که شما باشید می توانید کاراکتر خود را عوض کنید از این رو است که این بازی شباهتی به نسخه های قبلی ندارد در ضمن در این بازی 14 کاراکتر مختلف برای بازی کردن وجود دارد.
American Campaign:​

به طور خودفرض در ابتدای این گروه شما درنقش Nichols قرار دارید او به تازگی از فرانسه بازگشته است و به گروه پیاده نظام پیوسته است. او به گروه Sgt.Frank mcCullin ،Cpl Mike Dixon،Pvt.leroy Huxley می پینوند. شما و جوخهتان در capture of saint –lo شرکت می کنید تا بتوانید Pfc.salatore Guzzo را پیدا کنید. او تفنگچی است و بعد از این مرحله به گروه شما می پیوندد در مرحله بعد شما به مناطق انبوهی وارد می شوید و باید ماموریتی را انجام دهید که از گفت جزئیات این ماموریت صرف نظر می کنیم. در مرحله ای شما باید مخزن تدارک دشمن را نابوید کنید که این ماموریت در بازی تاثیر گذاری بالایی دارد . Nichols در این مرحله از خمپاره برای نابودی ساختمان تدارک استفاده می کند. در محله بعد شما توسط دشمن محاصره می شوید که در این هنگام تانکی از سوی یاران شما برای کمک به شما می اید و شما را نجات می دهد . بعد از اینکه شما بازی را در این قسمت مربوط به امریکا را تمام می کنید Huxley و Nichols ترفی می گیرند و سرجوخه می شوند و Dixon به همراه Mc Cullin هم نشان شجاعت دریافت می کنند.
British campaign:​

در طول عملیات انگلیس و فرانسه شما کنترل فردی به نام Sgt.james Doyle را بر عهده دارید این شخصیت کاراکتری است که از بازی United offensive وارد این بازی شده است این فرد عضو گروه Special Air Service بوده است یکی از یاران او Cpl.Duncan Keith است. در این بازی دوباره Doyle با maj.Gerald Tiberius ingram به هم می پیوندند انها در بازی UO با هم اشنا شده بودند و شهرت انها از این بازی است. شما در این لشکر کشی از سلاح قدرتمندی استفاده می کنید سلاح شما 88 میلیمتری است البته سلاح ها و وسایل مختلفی در بازی وجود دارند که شما می توانید از انها استفاده کنید. در طی بازی اتفاقاتی می افتد که باعث می شود روابط شما از پیش قوی تر شود. شما در این قسمت در نقش گروه SAS فعالیت می کنید و وظیفه شما موارد مختلفی را شامل می شود که از انها می توان به دفاع از ساختمان های خود .حمله به دشمنان و ... نام برد در این قسمت افرادی که نقش اصلی را ایفا می کنند می توان به Marcel خود شما و گروهتان اشاره کرد.
Canadian campaign:
این قسمت از قسمت هایی است که شما با چهار فرد کانادایی بازی را انجام می دهید البته کانون این چهار نفر Pvt.Cole است او سربازی کهنه کار است و در WW1 هم حضور داشته است و با مسائل نظامی اشنایی کاملی دارد افراد دیگر این جوخه Sgt.Jonathan callard ..Ptv . Leslie baron ..Pvt.Kyle peterson نام دارند. البته یکی دیگر از شخصیت های lt.Jean-Guy Robiechuld نام دارد زمانی که شما در انجام ماموریت های کانادا موفق می شوید Robichaud و Cole در پایان مجروح می شوند Callard کشته می شود Robichaud که از کشته شدن Callard ناراحت است تصمیم می گیرد نام او را به عنوان قهرمان معرفی کند و نشان لیاقت به او برسد. Peterson هم ترفی می گیرد و سرجوخه می شود . او کار خود را ادامه می دهد و برای ازادی لهستان مبارزه می کند.
Polish campaign:
در این بازی شخصیت Cpl.Bohater Woychek نقش اصلی را دارد و افراد مختلفی به او در این راه کمک می کنند. شما در این بازی باید سعی کنید تا سلاح ها و مهمات دشمن را نابود کنید. افرادی که به او کمک می کنند عبارتند از: Łukasz "Bang Boom" Kolwalski, Pte. Marek "Beksa" Ulan, که به او کمک می کنند. در ماموریت هایی که این قست دارد مراحلی وجود دارد که می تواند برای شما که گیمر هستید مشکل ساز باشد. در اخر این مرحله هم Bohater ترفی گرفته است و گروهبان شده است Ulan هم سرجوخه شده است و او دوباره سرباز های خود را برای جنگ با المانی ها اماده می کند.

Multiplayer:
در قسمت مولتی پلیر COD3 این امکان به گیمر های PS3&X360 داده شده است که تا 24 نفر به طور هم زمان در Mode های این بخش شرکت داشته باشند البته باید به یاد داشته باشید که نسخه دوم این بازی یکی از بزرگترین بازی های مولتی پلیر است. ورژن Wii قسمت مولتی پلیر ندارد. نکته ای که وجود دارد تمامی کاراکتر های موجود در بخش اصلی بازی همان قسمت تک بازی کنه در این قسمت قابل بازی کردن نیستند. PS2 این بازی هم توانایی ساپورت 16 نفر با نقشه های محدود را دارد. نکات مختلفی در این قسمت وجود دارد که از انها می توان به قابلیت انخاب سلاح و قرار گرفتند در کلاس خاصی را نام برد. به طوری که شما کلاس خود ، تیم خود و سرباز خود را انتخاب می کنید و بر همین اساس سلاح خود را انتخاب می کنید. در این قسمت 7 کلاس مختلف و چندین سرباز مختلف برای انتخاب کردن وجود دارد هر کلاس دارای ویژگی ها و خصوصیات مخصوصی است که دیگر کلاس ها از وجود چنین ویژگی ها محروم هستند. کلاس هایی که در بازی موجود است را می توان چنین بیان کرد: Riflemen که وظیفه وارد کردن صدمات سنگین به دشمن یا همان تیم حریف را بر عهده دارند. کلاس های دیگر Medic هستند که برای درمان کردن افراد زخمی و مجروح تیم مفید هستند،Scout اگر بخواهیم این گروه را توضیح دهیم بهترین توضیحمی تواند این باشد گروهی که عملیات های اکتشافی را انجام می دهند گروه بعدی Support نام دارند که وظیفه انها پشتیبانی شماست تا در لحظات حساس به کمکتان بشتابند کلاس بعدی Anti-Armor نام دارد این گروه را می توان مخربترین کلاس نامید زیرا از سلاح ها و وسایلی استفاده می کنند تا بتوانند نهایت خسارتی که می توانند به گروه رقیب بزنند را با خود دارند. گیمر با انتخاب کلاس خود وارد بازی می شود و بر اساس کلاس خود باید اقدامات خاصی را انجام دهد. البته نکته ای که وجود دارد امکان تغییر کلاس در حین بازی وجود ندارد و شما باید کشته شوید تا بتوانید کلاس خود را تغییر دهید. هر کلاس سلاح ها خاصی و توانایی های خاصی برای خود دارند. در طول این بخش افراد زیادی کاراکتر هایی که دارای سرعت و همچنین توانایی استفاده از سلاح های مختلف را داشته باشند انتخاب می کنند این فردی که انتخاب می کنند Allies نام دارد البته عده ای هم Axis را انتخبا می کنند زیرا سلاح ها و توانایی ها او بالا انتخاب خوبی است. Mode های مختلفی در قیمت ملتی پلیر بازی وجود دارد این Mode ها عباتنداز:Battle*.Tram battle*.War.*. Headquarters*.. Capture The Flag* Single Flag Capture* Flag همان طور که گفته شد نسخه Wii این بازی قسمت مولتی پلیر ندارد. نقشه هایی که در این بخش وجود دارند عبارتند از :Rouen*Mayenne*Merville*EderDam*Poisson*Verdun*Arg entan * Les Ormes هستند.
سلاح هایی که در بازی Call Of Duty 3 وجود دارند را می توانید در لیست پایین ببینید:
Bolt-action rifles: Springfield • Lee-Enfield • Kar98k
Semi-automatic rifles: M1 Garand • G43
Submachine Guns: MP40 • Sten • Thompson
Support: BAR • Bren • FG42 • STG-44
Light Machine Guns: M1919 • MG34 • MG42
Sidearms: Colt .45 • Walther P38
Rocket launchers: Bazooka • Panzerschreck
Grenades: Mk2 • Stielhandgranate • Smoke grenade • Sticky grenade • Rifle grenade • Mills Bomb
Miscellaneous: M1897 Trenchgun • FlaK 88 • Flakvierling • Binoculars
وسایل موجود در بازی عباتنداز:
Tanks: M4 Sherman - Sherman Firefly - Panzer - Panther - Tiger - Tiger II
Infantry transport: Jeep - Horch - Harley
در این قسمت امتیازات بازی را از سایت های مختلف مشاهده می کنید:​

GameRankings:
82.51% (X360)
81.23% (PS3)
82.73% (Xbox)
82.17% (PS2)
69.91% (Wii)
Metacritic:
82/100 (X360)
80/100 (PS3)
83/100 (Xbox)
82/100 (PS2)
69/100 (Wii)

Eurogamer:
: 7/10 (X360)
5/10 (Wii)
GamesRadar:
8/10 (X360)
8/10 (PS3)
7/10 (Wii)
IGN:
8.8/10 (X360)
7.8/10 (PS3)
8.8/10 (Xbox)
7.6/10(Wii(

خب دوستان به پایان یکی دیگر از بازی های ندای وظیفه یا Call Of Duty رسیدیم امیدوارم که از خواندن این مطالب لذت کامل را برده باشید. پست بعدی مربوط به بازی Call Of Duty;World At War خواهد بود. در ضمن اگر خدا بخواد بعد از اینکه به طور کلی پروژه ندای وظیفه که مربوط به نگاهی به سری بازی های COD است تمام شود.​
 

RattleSnake

کاربر سایت
Dec 24, 2009
5,481
نام
مهدی
COD:WAW

250px-Call_of_Duty_5_cover_art.PNG

Game Name:Call OF Duty :World At War
Developer(S):Treyarch
Publisher(S): Activisiom
Engine:IW3.0
Gener:FPS
Mode: Single-player*multiplayer
Platform: PC*PS3*PS2*X360*Wii*Moblie
Media
:DVD-DL,Blue-Ray Disc,Wii Optical Disc,Downlod

بازی call OF Duty:World At War پنجمین نسخه از سری بازی های COD است این بازی را با نام اختصاری WaW خواهیم شناخت.این بازی توسط شرکت Treyarch ساخته شده است و در تاریخ 11 و 14 نوامبر به ترتیب در امریکای شمالی و اروپا توسط Activision منتشر شده است. اولین بازی این شرکت برای PC منتشر شداما نسخه سوم بازی یعنی COD3 هیچگاه برای PC منتشر نشد و این تنها بازی است که برای کنسول ها عرضه می شود ولی برای PC منتشر نمی شود. اولین اطلاعات از این بازی در تاریخ June 21 2009 منتشر شد. گیمپلی بازی از نواوری های نسخه 4 بازی یعنی بازی COD:MW استفاده کرده است و توانسته است تقریبا" گیمپلی بی نقصی را داشته باشد. در جنگ جهانی دوم اتفاقات زيادی می افتد ولی مسئله جنگ آمريكا و ژاپن در جنگلهای انبوه و زيبا بحثی است كه خيلی كم(قبلا بازیهای وجود داشتند)به آنها توجه شده است يا اينكه خيلی خوب درست نشده بود! در اين سری اين قسمت بسيار درونگرايانه تر در حال ساخته شدن است و شما را در دل جنگی سر سخت تر از قبل با داستانی قوی و بيان داستانی شبيه COD4 ميبرد...

این بازی دارای دو قسمت اصلی با عنوان های American Campaign و Russian Campaign است و دیگر در این بازی British Campaign وجود ندارد این اولین بازی است که در ان شما با هیچ گروهی از انگلیسی ها رو به رو نمی شوید حتی در این بازی کاراکتری که ملیت انگلیسی هم داشته باشد وجود ندارد البته کاراکتری که قابل بازی کردن باشد. بازی در American Campaign بیشتر در جزایر Makin* peleliu* Okinama اتفاق می افتد و قسمت مربوط به روسی ها هم در مناطق شرقی روسیه و مربوط به مبارزه با المان های نازی می شود. کاراکتر شما در قسمت مربوط به امریکا شخصی به نام C.Miller است به همراهی Sgt.Tom Sullivan*Cpl. Poebuck* Pvt.Polosky. و در قسمت مربوط به روس هم شما در نقش فردی به نام Pvt.Dimitri petrenko خواهید بود به همراهی Sgt.Viktor reznov *PvtCgernov. در قسمت مربوط به امریکا برای اولین بار در سری بازی های Call Of Duty گیمر بر علیه ارتش ژاپن خواهد بود و برای نابودی سرباز های ژاپنی بی تابی می کند، بیشتر بازی در این قسمت در نواحی جنگی در جریان خواهد بود البته این مناطق جای بسیاری خوبی برای سرباز های ژاپنی است انها به راحتی در این مناطق کمینگاه هایی برای خود به وجود می اورند و می توانند شما را مثل اب خوردن نابود کنند در این قسمت شما از سلاح های مختلفی برای نابودی دشمنانتان استفاده می کنید از ارپچی ها * خمپاره هاو...* سرباز ژاپنی با چاقوی كوچك خود قدم ميزند و سوال ميپرسد،ولی آن تفنگدار چيزی برای گفتن ندارد...صدای جيغ بلند تفنگدار بلند میشود و شما كه بیحال در رو به روی او بسته شده ايد به محيط نگاه میكنيد...صدای فرياد به خاطر سيگاری بود كه روی صورت تفنگدار بیچاره خاموش شده بود!!ولی تفنگدار زبان باز نميكند...و چاقو پايان كار او را رقم میزند. اكنون ديگر شما هستيد و اين افسر ژاپنی و اين پايان كار شماست، نفستان بند آمده است و آب دهنتان خشك شده است!! ولی همين لحظه نيروهای پشتيبانی ميرسند و شما همراه يك كلت بايد مرحله اول بازی waw را آغاز كنيد.بعد از جنگی كه در ساحل Makin beach انجام داديد،حالا راه خود را به جنگلی ناشناخته میكشيد ، و با دشمنانی رو به رو میشويد كه تفاوت بسياری با آلمانیهای سری قبل دارند و اين تفاوت كاملا مشخص است، ژاپنیها تاكنيكهای مختلفی برای جنگ دارند و شما را متعجب خواهند كرد مثلا در قسمتی از همين مرحله با گروه خود به منطقه ای میرسيد كه يك سری جنازه آنجا وجود دارد بعد از رد شدن از جنازه ها صداهایی شنيده میشود و با كمال تعجب خواهيد ديد كه آن ژاپنیها نمرده بودند بلكه خودشان را به مردن زده بودند و اكنون با سر و صدا از پشت به شما حمله میكنند!!!و تفاوت ديگر در اين سری در همان مرحله اول شما سربازان ژاپنی اسنايپر داری را خواهيد ديد كه در درختان استتار كرده اند!! پس دشمنان ژاپنی نو آوری جديد بازی هستند.داستانی كه ذكر شد،داستان شروع بازی بود
قسمت مربوط به روسیه گیمر بر عیله دشمن همیشگی جنگ ها جهانی یعنی المان نازی خواهد بود. قسمت هایی در مناطق نزدیک به برلین بازی ادامه میابد . در بیشتر مراحل بهترین کار استفاده از Sniper است. در این مراحل دشمنان از سلاح ها و وسایل مختلف برای نابودی شما استفاده می کنند و بر همین اساس شما هم باید بر عیله انها از سلاح های مختلف با قدرت مخربتر استفاده کنید در این راستا ارتش روسیه به شما کمک های زیادی خواهد کرد.
گیم پلی:حركت در ميان آتش و خون...
سرعت اساس كار بازی waw خواهد بود،و همين مسئله جذابيتهای اين بازی را افزايش خواهد بخشيد...وقتی حرف از گیم پلی بازی COD ميزنيم همه ميدانيم چه ميخواهيم و شركت Treyarch "شايد" بلاخره متوجه شده باشد كه چيزی كه يك گيمر از بازی ميخواهد همان حالت گذشته نيست چون جذابيت يك بازی به اين است كه چيزی جديد برای گفتن داشته باشد و با اطلاعاتی كه تا به اين لحظه از سايتها، مجلات مختلف جهان انتشار پيدا كرد ميتوان گفت گيم پلی waw مسائل واقعا عالی و جديد زيادی برای گفتن دارد. ميتوان گفت اساس گيم پلی بازی به هوش مصنوعی عالی دشمنان بر میگردد كه اينبار پر فكر تر از قبل تصميم گيری ميكنند و همچنين واقعی تر از قبل و طبق فرهنگ خود به جنگ با دشمن میپردازند. چيزی كه در سری قبل نميديديم اين بود كه دشمنان در مقابله با شما هيچ تاكتيك بخصوصی نداشتند و تنها به تير زدن به شما میپردازند!! كه اين خلاف يك جنگ پر از تاكتيك است!
در بازی waw قدرت شنا كردن نيز به يار شما افزوده شده است تا از ميان آب به سمت دشمنان برويد(كه البته چيز جديدی نيست!)كه برای بازی COD يك مسئله جديد است كه تا به حال در آن ديده نشده بود. در "WORLD AT WAR" خواهيد فهميد در جنگ جهانی دوم و در جنگلهای آتش گرفته اش يا ساختمانهای نيمه ويرانه اش چه خبر است!! و خواهيد فهميد اينجا آخر جهان است مكانی كه در آنجا تمام "جهان در جنگ" است!!!!

از نظر مولتی پلیر این بازی از ویژگی ها و خصوصیات بازی COD:MW1 استفاده های زیادی کرده است از نظر هوش مصنوعی و ranking و البته perks که شباهت این دو نسخه را به هم بیشتر از قبل می کند البته در مورد قسمت Rankin شباهت زیادی وجود ندارد در بازی اگر گیمر می توانست به امتیاز خاصی دست پیدا کند یا اینکه جوایز خود را به حد خاصی می رساند می توانست جوایز دیگری از جمله تصاویر شخصیت های بازی همانند Sgt.Roebuck را داشته باشد یا افراد دیگر . در قسمت Co oP بازی همانند COD4 است و شما در این قسمت XP هایی در بازی دریافت می کنید که می توانید بر اساس این XP ها وسایل قفل شده یا محیط های جدیدی را باز کنید. از نکات عمده تفاوت این بازی و MW توانایی شما در راندن انواع تانک در نقشه های مختلف است .شما می توانید با استفاده از تانک ها تعداد زیادی از پیاده نظام را در زمان کوتاهی نابود کنید . از ناکت دیگر توانایی در تغییر جایگاه در داخل تانک ها است که شما می توانید بین رانندگی و استفاده از سلاح های خاصی که بر روی تانک سوار از تغییر مکان دهید این عامل باعث می شود که شما در بازی کارایی بالاتری داشته باشید. البته به دلیل وجود تعداد زیاد تانک احتمال دارد شما در مناطقی فقط جنگ بین تانک ها را داشته باشید. از قابلیت تانک ها داشتن گلوله و خمپاره به اندازه کافی و همچنین قابلیت مانور بالای تانک ها باعث چذابیت بازی شده است. می توانید در این قسمت از M9A1 Bazooka Perk و Sticky Grenade استفاده کنید. Option شارژ تانک که همان اماده سازی برای شلیک گلوله خمپاره دیگر است با سرعت بیشتر انجام می شود و همچنین قدرت تخریب تانک ها بالا رفته است البته برای تخریب بیشتر و نابودی دشمن باید به او نزدیک شوید که این احتمال دیده شدن شما را بالا می برد و زمانی که شما به دشمنان نزدیک می شوید امکان نابودی شما هم بالاتر می رود. البته تفاوت های بیناستفاده از Satchel Charfes و Bazookas and /or Grenades وجود دارد که هر کدام تاثیر گذاری مجزایی برای خود دارند. امکان level Up یا همان Ranks Up در این بازی تا Level 65 امکان پذیر است. گیمر با هر level Up در بازی می تواند سلاح های جدیدی را به دست اورد البته به همراه ان نارنجک ها و perk هایی هم به دست می اورد. اگر گیمر بتواند به level 65 دست پیدا کند می تواند واردprestige Mode شود. بر اساس کلاسی که شما در قسمت مولتی پلیر انتخاب می کنید از سلاح ها و قابلیت های خاصی بر خوردار می شوید . هر کلاس کارایی و توانایی متمایز از کلاس دیگر دارد.

Nazi Zombies:
COD :WaW نیز دارای مد بازی جدیدی به نام Nazi Zombies است که به تازگی در این بازی گنجانده شده است .بعد از این که بازی به طور کامل تمام شد و گیمر قسمت پایانی همان تیتراژ بازی را مشاهده کرد زمانی که بازی برای شروع دوباره اماده می شود اینبار به جای شروع دوباره قسمت Campaign مد جدید بازی که Nazi Zambies نام دارد شروع می شود نقشه این بازی nacht Der Untoten نام دارد در این قسمت گیمر باید از خود در برابر Nazi zambieها دفاع کند گیمر باید در این بازی از سلاح های مخرب استفاده کند در این قسمت سلاح هایی جدیدی وجود دارد که گیمر می تواند از انها استفاده کند البته باید این سلاح ها را خریداری کند بر همین اساس می تواند نواحی مختلفی را که در بازی قفل هستند را از حالت قفل خارج کند و به بازی در ان نواحی بپردازد در این قسمت زامبی ها دارای قدرت های خاصی هستند . 3 map Packs برای این بازی وجود دارد که در هر یک از انها قابلیت ها و سلاح های مختلفی وجود دارد با به دست اوردن امتیازات بیشتر می توانید سلاح های بهتری را خریداری کنید البته با هر امتیازی که به دست می اورید دشمنان جدیدتری برای نابودی شما خواهند امد. البته نقشه های مد زامبی شباهت های به نقشه های مولتی پلیر دارد. Verruckt در نقشه شماره یک قرار دارد Shi no numa در نقشه شماره 2 قرار دارد و der reise در نقشه شماره 3 قرار گرفته است
ورژن های مختلفی از این بازی منتشر شده است که بهذکر نام انها می پردازیم:
COD:WaW Litmited Collectors Edition
Call of Duty: World at War: Final Fronts
Call of Duty: World at War Nintendo DS
Call of Duty: World at War Achievements/Trophies

موزیک این بازی توسط Sean Murray اماده شده است. او در ساخت موزیک بازی True Crime;New York City هم نقش داشته است .
امیدوارم که از این پست هم که مربوط به بازی Call Of Duty :World At war بود لذت برده باشید . در اینده با پست مربوط به بازی COD:Black Ops در خدمت شما خواهم بود.
 
آخرین ویرایش:

RattleSnake

کاربر سایت
Dec 24, 2009
5,481
نام
مهدی
COD:BO

CoD_Black_Ops_cover.png

Call Of Duty: Black Ops
Developer(S): Treyarch
Publisher(S) Activision
Square Enix(Japan)
Series: Call Of Duty
Platform: PC&PS&X360*Will*Nintendo DS
Release Date(S): 9.10.16(2010)
Genre(S): FPS
Mode(S): Single –plyer,
Multiplayer,Co oP
Media :DVD-DL,Blue-Ray Disc,Nintendo Optical Disc,Steam


توضیحاتی مختصر در مورد Develop بازی
بازی Call Of Duty ;Black Ops اخرین عنوان از سری بازی های COD است. این بازی در سال 2010روانه بازار جهانی شده است و توانسته است به موفقیت های بی نظیری دست پیدا کند . بازی نام برده عنوانی است که بعد بازی موفق و جذاب COD:MW2 ساخته و عرضه شده است. ساخت این بازی بر عهده شرکت Treyarch بوده است و وظیفه انتشار بازی نیز همانند سنت گذشته شرکت Activision بوده است. البته نشر بازی در ژاپن بر عهده شرکت دیگری بوده است (Square Enix). پلتفرم هایی که بازی بر روی انها عرضه شده است PS3 & X360 & PC & Wii & Ds بوده است البته تاریخ انتشار بازی برای پلتفرم های مختلف در زمان های مختلفی بوده است. بعد از اینکه بازی عرضه شد . شرکت ناشر بازی Activision اعلام کرد که بازی مذکور تنها در 24 ساعت گذشته توانسته است رکورد MW2 را بشکند و به فروش 7 میلیون کپی دست پیدا کند از فروش در حالی اعلام شده است که فروش 5 میلیون کپی تنها در امریکا بوده است و 1.4 میلیون هم در انگلستان فروخته شده است و انچه باقی می ماند مربوط به دیگر ناقط جهان می باشد. تاریخ عرضه بازی در کشور ژاپن با دیگر مناطق دیگر تفاوت داشته است و زمان نشر بازی در این کشور 18 نوامبر بوده است. بعد از 6 هفته از عرضه بازی Activision خبر فروش 1 بیلیونی بازی را منتشر می کند که باعث شگفتی بسیاری از گیمر ها می شود . همین فروش 1 بیلیونی باعث شکسته شدن رکورد فروش بازی Call Of Duty ;Modern Warfare 2 می شود.

گیمپلی بازی تکرار یک موفقیت دیگر است.

بازی در سبک شوتر اول شخص طراحی شده است و المان های خاص این سبک را با خود دارد. در بخش گیمپلی دیگر مشکلات اندکی که در نسخه های قبلی وجود داشته است خیلی کم دیده می شود. سیستم سلامتی بازی نیز همانند نسخه های قبلی طراحی شده است . در صورتی که شما در طی بازی صدمه می بینید اگر با PC این بازی را انجام می دهید مانیتور شما ( صفحه مانیتور) به رنگ قرمز در می اید و نشان از این است که شما در خطر مرگ قرار دارید و باید سلامتی خود را دوباره به دست اورید . برای به دست اوردن سلامتی کافی اسن مکانی برای استراحت کردن و مخفی شدن پیدا کنید و مدتی در انجا استراحت کنید تا سلامتی شما بازگردد. سیستم استفاده از سلاح در این بازی تقریبا" همانند بازی MW2 است . البته تغییراتی داشته است ولی نمی توان اساس طراحی گیمپلی را جدا از هم دانست. قابلیت استفاده از خنجر در این بازی بهتر از نسخه های قبلی شده است و شما می توانید به استفاده از خنجر به راحتی از خجالت دشمنانتان در ایید. استفاده از سلاح ها در این بازی بستگی به موقعیت و جو بازی خواهد داشت. زمانی که جو بازی ساکت و به دور از تنش است می توانید از کلت استفاده کنید ( در حالتی که تنها چند دشمن در محیط وجود دارند) و در حالتی که شما با تعداد کثیری از دشمنان رو به رو هستید به مراتب استفاده از سلاح های اتوماتیک بهتر از دیگر سلاح ها خواهد بود ( استفاده از سلاح هایی همچون تیربار بهترین گزینه در این موقعیت های خواهد بود) می توانید در بیشتر نقاط بازی از نارنجک استفاده کنید . کارایی نارنجک ها بیشتر شده است می توانید برای پاک سازی یک اتاق از ان استفاده کنید .سیستم کاور گیری در این بازی می توان گفت وجود ندارد . البته اساس بازی های FPS نیز بر اساس کاور گیری طراحی نشده است ولی با این وجود شما می توانید مانند نسخه های قبل و دیگر بازی های در همین سبک پشت دیوار . ستون. میز و هر وسیله ای که امکان حفظ سلامتی شما را بیشتر می کند استفاده کنید. هر سلاح در بازی کارایی خاصی دارد و هر یک دارای قدرت خاصی است . به طور مثال کلت کارایی خاص خود را دارد و نمی توان از فواصل دور از ان برای نابودی دشمنان استفاده کرد ولی بر عکس سلاح هایی مانند Sniper این امکان را به وجود می اورند که از فاصله های دور بتواند دشمنان را به راحتی از پا دراورد. این بازی نیز همانند بیشتر بازی های هم سبک گیمر را در انجام بازی به سه حالت مختلف ازاد گذاشته است . شما می توانید بازی را در حالت های مختلف انجام دهید . سه حالت کلی برای بازی وجود دارد . ساده ، متوسط، سخت درضمن در این بازی نیز همانند نسخه های قبل گیمر در سه حالت ایستاده * دولا و درازکش می تواند بازی را اجرا کند . از نکات جالب بازی می توان به قابلیت دویدن با سرعت بالا اشاره کرد البته در MW 2 نیز این قابلیت وجود داشته است ، با این وجود اگر از این قابلیت استفاده کنید شخصیت شما خیلی زود خسته می شود و برای دویدن دوباره با سرعت بالا باید کمی استراحت کند تا توانایی خود را دوباره باز پس بگیرد. هوش مصنوعی بازی در حد بالایی متوسط طراحی شده است . دوستان شما در این بازی از هوش تقریبا" خوبی بر خوردار هستند و می توان پشتوانه خوبی برای شما در مراحل مختلف باشند . به خصوص در مراحل دشوار می تواند به انها اعتماد کرد . هوش مصنوعی دشمنان نیز به مراتب بهتر از نسخه های قبل بوده است البته در برخی از مراحل انها به طور کلی خنگ بازی در می اورند و شما را در موقعیتی قرار می دهند که شما به راحتی انها را از بین ببرید و البته در برخی ازمراحل بازی انها به حدی خوب کار می کنند که شما را به راحتی نابود می کنند. نکته ای وجود دارد که بادی خاطر نشان کنم . هوش مصنوعی دشمنان و یارهای شما در زمانی بالاترین عمل کرد را دارد که شما بازی را با سخترین حالت ممکن انجام دهید در غیر این صورت هوش مصنوعی شخصیت های مختلف بازی در حد خیلی پایینی قرار دارد. پایان بخش گیم پلی بازی .

توضیحات مختصر و کوتاه در مورد مولتی پلیر بازی

در قسمت مولتی پلیر بازی گیمر ها در دو گروه خاص قرار می گیرند و بر اساس اینکه در چه گروهی هستند به رقابت می پردازند . در Mode های مختلف ماموریت های مختلفی طراحی شده است و شما در هر مو باید اقدام خاصی برای پیروزی انجام دهید . در یکی از مد ها شما باید از قلمرو خود وفاع کنید و یا در یکی دیگر از ماموریت ها شما تنها در صورتی پیروز می شوید که تعداد افرادی که کشته اید از گروه دیگر بیشتر باشد در غیر این صورت پیروز نخواهید شد. در همین قسمت مولتی پلیر بازی Experience Point هایی وجود دارد که با به دست اوردن انها می توان به شما جوایزی اهدا می شود .

زامبی کشی اونهم در بازی COD

درست است بعد از نسخه COD;World At warکه اولیی زامبی کشی معرفی شد . دوباره در این بازی Mode زامبی کشی با نام Zombies در بازی وجود دارد. در این مد شما وظیفه دارید زامبی ها را که به منطقه ای حمله کرده اند را نابود کنید و در این راستا از سلاح ها قدرتمند استفاده خواهید کرد. در این بازی و در این mode برای اولین بار کاراکتر های مخصوص و واقعی وجود دارند. کاراکتر های این مد افراد مشهور جهانی هستند که هر کدام به نحوی در تاریخ تاثیر گذار بوده اند نام کاراکتر ها عبارتنداز: kennedy &Nixon&McNamara&Castro. شما می توانید هر یک از این 4 کاراکتر را انتخاب کنید . بیشتر بازی در پنتاگون اتفاق می افتد و شما وظیفه دارید زامبی هایی را که به پنتاگون حمله کرده اند را نابود کنید ( پنتاگون را پاک سازی کنید). قسمت زامبی دارای بخش Co oP چهار نفره انلاین است و می توان بازی را به صورت دو به دو انجام داد . این قسمت از بازی می تواند جذابیت خاص خود را داشته باشد. پس به دوستانی که امکان انلاین بازی کردن را دارند پیشنهاد می کنم حتما" این قسمت را امتحان کنند.

صدا گذاری بازی بی عیب و نقص.

با اطمینان کامل می توان گفت صدا گذاری بازی یکی از نکات مثبت این بازی است. در هر محیط با موزیک خاصی رو به رو خواهید شد . در هر جوی هستید موزیک بازی تغییرات گسترده ای کرده است . صدا گذاری محیط را می توان زیبا و دل چسب نامید. صدا گذاری وسایل موجود در بازی و مهمترین قسمت صدا گذاری شخصیت های بازی در حد خیلی بالایی قرار دارد . دوبله گری شخصیت های بازی بر عهده افراد منحصر به فردی بوده است که در ادامه به انها خواهیم پرداخت . شخصیت های اصلی بازی با دوبله گری فوق العاده توانسته اند جو خوبی را در بازی حاکم کنند. دوبله گری شخصیت های بازی بر اساس نام انها: Mason اقای Sam Worthington است. Ed Harris شخصیت Hudson . Gray Oldman شخصیت Viktor reznov در WAW و همچنین Dr.Clarke. James C. Bruns شخصیت Frank woods. همان طور که می بینید افراد با تجربه و ماهری دوبله گری شخصیت های بازی را بر عهده داشته اند . به طور کلی موزیک های مختلفی در بازی وجود دارد که موزیک اصلی بازی Symothy For The Devil نام دارد . این موزیک را می توان بهترین موزیک بازی نامید . همان طور که گفته شد اهنگ های مختلفی در بازی وجود دارد که از خوانندگان مشهور جهان است .

کسب امتیاز کامل از سایت های مختلف

بازی Call Of Duty ;Black Ops تونسته است امتیازات خوبی را از سایت های معتبر جهانی کسب کند . بازی مذکور از سایت های همانند gamepro, gameweasel,1up , G4 توانسته است امتیاز کامل و از سایت های همچون Euro Gamer.net, Gamespot, IGN و غیره امتیار بالا دریافت کرده است . البته کسب امتیازات مورد نظر برای این بازی از سایت های معتبر جهانی به دور از انتظار نبوده است . زیرا برای ساخت بازی هزینه های زیادی صرف شده است و بازی توسط افراد با مهارت بالا و اگاهی کامل ساخته شده است و کسب چنین امتیاز از این بازی نباید چیزی غیر عادی می بود.

داستان بازی روایتگر چیزی دیگر از انچه که در ظاهر به نمایش می گذارد است

داستان بازی مربوط به یک فرمانده نظامی در زمان حمله آمریکا به ویتنام است،این فرمانده که اتفاقا ما هستیم توسط یک نفر ربوده شده،دزد که خودش را به ما نشان نمیدهد خاطرات آن فرمانده را بیادش میاورد و در اینجاست که بازی شروع میشود شما در نقش یک فرمانده و یک فرد مهم در یک گروه سری در برابر دشمنانتان ایستادگی میکنید و در ویتنام به جنگ میپردازید. داستان بازی به همنجا ختم نمی شود و گیمر با داستانی بسیار بزرگ و پر از راز رو به رو است . برای درک بهتر داستان بازی مطالبی در انجمن ثبت شده است که می توانید انها را مطالعه کنید. با این وجود بیشتر تمرکز بازی بر روی شخصیت mason است . در مراحل مختلف بازی شما با شخصیت های معروف رو در رو می شوید یکی از این شخصیت ها J.F. kennedy است رئیس جمهور ترور شده امریکا ، وی در این بازی ماموریت مخصوصی را به شما می دهد که بادی ان را انجام دهید. در مراحلی که شما انجام می دهید حتما" هدف خاصی وجود دارد و افرادی که بازی را طراحی کرده اند تنها به فکر ساخت یک بازی خوب نبوده اند بلکه هدف انها بازی با ذهن مخاطب بوده است و در این راستا به موفقیت ها زیادی دست پیدا کرده اند. قسمتی در بازی وجود دارد که برای خود بنده خیلی جالب و جذاب بوده است . قسمتی در اواخر بازی زمانی که ما با شخصیت دوم بازی را انجام می دهیم و به قسمتی می رسیم که Mason در حال انجام ماموریت خود است و ما باید در این قسمت او را از انجام ماموریت خود باز داریم. نکته ای که برای من جالب بود رو به رو شدن دو کاراکتر اصلی بازی بود که یکی از نواوری های سری بازی های COD همین مورد می تواند باشد.( البته این قسمت نظر شخصی خود نویسنده است) داستان بازی حرف های سیاری برای گفتن دارد که نمی توان انها را در چند خط خلاصه کرد . در حقیقت می توان این جمله را برای داستان بازی به کار برد ( کل بازی داستانی بزرگ است که باید ان را انجام دهید تا به حقایق ان اگاه شوید). پایان داستان بازی

گرافیک بازی مثال زدنی است

یکی دیگر از نقطه قوت های بازی Black Ops مربوط به گرافیک و به طور کلی طراحی محیط است . این بازی از المان های نسخه های قبلی برای بهبود سطح گرافیکی بازی استفاده کرده است و توانسته است به خوبی گرافیکی عام پسند را برای این بازی اماده سازی کند. طراحی محیط به خوبی انجام شده است و کمترین مشکل را می توان به ان وارد کرد. طراحی محیط هایی که گیمر در ان به مبارزه می پردازد از مناطق شهری تا مناطق کار خانه ای طراحی زیبایی را دارند. طراحی سلاح ها در بازی در حد مطلوبی قرار دارد و می توان تنها با یک نگاه کوتاه به سلاح مورد نظر تشخصی داد که چه نوع سلاحی در دستانتان است. طراحی کاراکتر ها بازی نیز به خوبی طراحی سلاح ها و محیط بازی است و شرکت سازنده با این طراحی زیبا ثابت کرد که می تواند یکی از زیباترین بازی های گرافیکی در سبک FPS را عرضه کند. طراحی فضای داخلی ساختمان ها در این بازی به خوبی انجام شده است . قسمت سینماتیک بازی را هم می توان جز زیباترین قسمت های طراحی بازی دانست . یکی از جذابترین قسمت های این بازی قسمت های سینماتیک بازی است که به خوبی طراحی شده است.

نکات مثبت و منفی بازی ( شوخی می کنی منفی)

نکات مثبت
-گرافیک خوب
-گیم پلی روان
-کنترل وسایل نقلیه عالی طراحی شده
-صحنه های سینمایی بسیار
-موسیقی عالی و هماهنگ با صحنه
نکات منفی
-هوش مصنوعی کم یاران ( در حالت ساده)
-هوش مصنوعی کم دشمنان( در حالت ساده)
-دیر loadشدن بعضی تکسچرها در برخی از مراحل بازی
البته برای سیستم های ضعیف مشکلاتی فراتر از این موراد به وجود می اید .
 

RattleSnake

کاربر سایت
Dec 24, 2009
5,481
نام
مهدی
COD 4:MW

250px-Call_of_Duty_4_Modern_Warfare.jpg

Game Name : Call Of Duty 4-Modern Warfare
Developer(S):Infinity ward
Publisher(S): Activision , Aspyr
Engine: Proprietary
Version:1.7
Genre(S): First –Person Shooter
Mode(S): Single-Player,Multiplayer
Rating : BBFC 15(UK)
ESRB: M
PEGI: 16+
OFLC: MA15+
Platform: PC..X360..PS3…NDS…Mac OS X
Moblie Phone..Pocket PC
Smartphone


اطلاعات کلی در مورد بازی MW1

شرکت Infinity Ward در حال ساخت چهارمین بازی از سری بازی های COD بود که یکی از جنجالی ترین و پر بازدیدترین خبر مربوط به این شرکت خبر ساختن نسخه چهارم COD با نام Call of Duty 4: Modern Warfare بود. ( این خبر رمانی منتشر شد که شرکت Activision دموی 1 دقیقه و 37 ثانیه این بازی را در اینترنت گذاشته بود). خوب شاید شما هم مثل من بسیار خوشحال شدید اما مهمتر از این خبر این هست که این بازی دیگر درمورد جنگ جهانی دوم نیست!!! بله دیگر داستان بازی مربوط به جنگ جهانی دوم نمی شود دیگر از تفنگ ها و تانک ها و نقشه های قدیمی خبری نیست بلکه در این نسخه با جدیدترین سلاح ها و وسایل و... رو به رو هستیم. دیگر لباس های دشمنان و یارانتان لباس های قدیمی و خاکی نیست. یکی از راه های جذب بازیباز تغییر دادن یک چیز بزرگ هست مثلا شرکت کپکام برای بازی DMC4 دست به کار بزرگی زد و شخصیت محبوب و دوست داشتنی خود را دشمن کرد. حالا شرکت Infinity Ward دست به یک کار بزرگتری زده هست و آن هم این هست که دیگر حال و هوای قدیم را رها کرده و بعد از این که به راحتی بازی MOH مال شرکت EA را شکست داد به سراغ یک بازی دیگر EA به نام Battlefield رفته است تا آن را هم شکست بدهد. این بازی در 6 نوامبر 2007 در امریکا 7 نوامبر هم در استرالیا و 9 همان ماه هم در اروپا عرضه شد ، برای 3 پلتفرم مطرح یعنی PC,PS3,XBOX 360 منتشر شده است و در پاییز سال 2008 استدیو Aspyr بازی را برای سیستم عامل مکینتاش عرضه کرد.

داستان بازی و یک سناریو جدید

شخصیت منفی اصلی بازی , یک روسی وطن پرست به نام Zakhaev کسی که چیزی بیشتر از باز گرداندن روزهای باشکوه اتحاد شوروی سابق را دوست ندارد. Zakhaev ، کسی که توسط بازرگانان جدایی طلب روسی ، مافیا و ارتشی ها برگشته است.بنابراین تعداد زیادی جنگ افزارهای نظامی پیشرفته در اختیار دارد که با استفاده از آنها بدون معطلی یک جنگ چریکی در کشور مادریش به راه می اندازد. البته ، او می داند که کشورهای قدرتمند دنیا بالاخره به جنگ کوچک او درگیر می شوند.او با یک کمین می خواهد که نیروهای آمریکایی رو فریب دهد اما ارتش یا نیرو های ویژه بریتانیا Zakhaev را به شدت تحت نظر دارند – البته با کمک منابع قابل اعتماد روسیه ای – آنها سرانجام هدف اصلی او را پشت این درگیری ها فهمیدند. خالد ال اسد اسلحه ای به سمت رئیس جمهور می گیرد و او را به قتل می رساند . با انتشار این ویدویو ترس دنیا رو فرا می گیرد. ترسناک ترین تروریست خاورمیانه رئیس جمهور رو به قتل رسانده و الان بر سر حکومت نشسته است و قدرت خیلی بیشتری پیدا کرده است. برای انگلیس جالبه که خالد چطوری توانسته است چنین قدرتی برای کودتا به دست بیارد. به هرحال شکست دادن ارتش یه کشور و زندانی کردن رئیس جمهورش و قتلش برای یک تروریست نباید کار راحتی باشد. آیا دستهایی پشت پرده هستند؟ آمریکایی ها برای جلوگیری از قدرتمندتر شدن خالد و نجات شهر آماده حمله به اونجا می شوند و هدف اول ایستگاه تلویزیونی هست. که خالد از انجا برنامه هاش رو پخش کرده ولی انگلیسی ها ترجیح میدن قبل از حرکت سربازهای خود مهره اسب رو برای اطمینان جلو بفرستند. ولی این مهره گم شده!نیکولای جاسوس جهانی به نقل از منابع روسی احتمالا تحت بازداشت نیروهای خالد ال اسد هست. . تیم برای یک عملیات مشترک به طرف روستایی اشغال شده در روسیه می روند تا با همکاری نیروهای گروهبان کامارو نیکولای رو نجات بدهند.عملیات با موفقیت به پایان می رسد و نیکولای که گویی نقشه رو از قبل می دانسته سوال می کند که آمریکایی ها حرکت کردند یا خیر و از شنیدن جواب ناراحت می شود. اون محل مخفی شدن خالد رو می داند و تیم به سمت ان مکان حرکت می کند در طول این مدت سربازان آمریکایی بعد از نجات شهر و رسیدن به ایستگاه تلوزیونی متوجه می شوند همه برنامه ها از پیش ضبط شده بوده و عملیات شکست می خورد. عملیات بعدی نجات و اسکورت تانک ارتش به بزرگراه برای بقیه عملیات پاکسازی هست...........
اینبار بعد داستانی که همیشه نقطه ضعف این سری محسوب میشد به شدت افزایش پیدا کرده است.شاید جالب ترین بخش داستان بازی بازگشت چهره اشنای سری COD یعنی کاپیتان پرایس باشد که اینبار به همراه خود بازی به زمان حال نقل مکان کرده تا جنبه شخصیت پردازی این بازی را بیش از پیش تقویت کند.کاپیتان پرایس این انگلیسی با ان چهره دوست داشتنی و سبیل از بناگوش در رفته در COD4 رهبری نیروهای SAS انگلیسی و به همراه ان بخش اعظم بار داستانی بازی را به عهده دارد.داستان مربوط به نیروهای تروریستیی به رهبری عمران زاخائف و درگیری نیروهای SAS ، USMC امریکا و نیروهای بین المللی SPEC OPS با این گروه میباشد.در طول بازی شما در نقش سربازانی از هردو ارتش SAS و USMC قرار خواهید گرفت ضمن اینکه در مراحل روسیه ارتش این کشور نیز دوشادوش شما خواهد جنگید.هرچند داستان تا حدودی تکراری بنظر میرسد ولی به مدد روایت زیبای تیم سازنده نه تنها ضعف خاصی در ان دیده نمیشود بلکه تا اخر بازی شما را با خود همراه خواهد کرد.از بخش های بسیار هیجان انگیز بازی مراحلیست که کنترل کاپتان پرایس را در 15 سال پیش از وقوع حوادث خاور میانه در دست میگیرید و به انجام ماموریت ترور زاخائف می پردازید که هرچند در اخر این ماموریت کامل به انجام نمیرسد و زاخائف تنها یک دست خود را از دست میدهد ولی هیجان این مراحل که بصورت مخفی کاری انجام میشود در کنار اهمیت داستانی این بخش را به بیادماندنی ترین Act بازی تبدیل میکند!در کل داستان بازی با ان پایان غم انگیز کاملا درگیر کننده و در عین حال گیراست هر چند اندکی ضعف در شیوه روایت و عمق داستان دیده میشود ولی این مقدار به قدری نیست که بتوان ان را نقطه ضعف خاصی برشمرد.
باران خون. گلوله. شرافت. دستان پست پرده

هوش مصنوعی باران بسیار طبیعی بوده است و دشمنان و محیط به قدری زیبا طراحی شده اند که تشخیص دادن آن از واقعیت سخت هست! ما به وضوح می توانستیم عبور نور خورشید از میان شاخ و برگهای درختان و افتادن برگ های آن بر روی زمین مشاهده کنیم نبردها بسیار دیدنی و جذاب شده است و دیگر به لطف فیزیک و تخریب پذیری محیط نمی توانید پشت دیوارهای باریک پناه بگیرید چون تیر از آنها عبور می کند که باعث صدمه دیدنتان می شود که مانند نسخه پیش اگر در جایی پناه بگیرید به طور اتوماتیک سلامتیتان برمیگردد. در بازی فقط شما نمی جنگید ، صدها نفر در کنار شما با صدها نفر در مقابله تان می جنگند که واقعا دیدنی هست حتی در آسمان هم مبارزه هست و ممکن هست یک هلیکوپتر منفجر شود و دقیقا روی سرتان سقوط کند.در این بازی شما قابلیت های مختلفی در قسمت گیمپلی دارید . می توانید از سلاح های مختلف و پیشرفته نظامی که تنها برای شما طراحی شده است استفاده کنید. از سلاح های مختلف در شرایط مختلف استفاده کنید . از خنجر خود برای کشتن بهره ببرید. می توانید با یک نارنجک چندین نفر را از پا در اورید. در مورد اسیب پذیری دشمنان هم باید در این قسمت بحث شود . انها توانایی های زیادی نسبت به نسخه های قبلی دارند . می توانند از جهات مختلف به شما حمله کنند . می توانند شما را با نارنجک از بین ببرند. زمانی که تیری می خورند همانند گوشتی در یکجا نمی افتد بلکه بر اساس مکان تیر خوردگی عکس العمل نشان می دهند. گیم پلی بازی همان گیم پلی اشنا , پر شور و هیجان انگیز این سری است ولی تغییراتی را بخود دیده که شدیدا به زیباتر و بیادماندنی تر شدن COD4 نسبت به قسمت های قبلی کمک کرده است.جدای از بعد داستانی و شخصیت پردازی بسیار بهتر در مقایسه با قسمت های قبلی دو عامل شیوه روایی سینمایی و عالی در کنار گیم پلی تکامل یافته خود نمایی میکنند.صحنه های سینمایی بازی که همگی همزمان و in game هستند بقدری درگیر کننده و زیبا کار شده اند که بعد از انجام یکی دو مرحله حتی فکر تعلق این سری به جو جنگ جهانی دوم را هم مشکل میکند! لودینگ های بازی نیز به زیبایی به توضیحات هر مرحله از دید ماهواره میپردازد و از ان هم زیباتر به خود بازی سوئیچ میکند! جو بازی نیز بسیار درگیر کننده کار شده.کماکان بازیباز با یک اوردگاه بزرگ و بسیار پر جزئیات طرف است که در گوشه گوشه ان نبرد بزرگی در حال وقوع است.جو بازی اگر چه در برخی مراحل به شدت COD2 نمیرسد ولی در باقی موارد همچنان نفس گیر کار شده و چه بسا برخی مراحل خصوصا مراحل مخفی کاری بسیار نفس گیرتر ظاهر میشوند.خصوصا با وجود سگ ها!(در این قسمت شاهد وجود سگ های نگهبان ان هم به وحشی ترین شکل ممکن خواهید بود. سبک بازي Modern Combat است، يعني جنگ پيشرفته نظامي..بازي شامل افرادي برگزيده از يگان هاي مختلف ميباشد که هر کدام در کاری حرفه ای هستند پس تقريبا با جنگ تاکتيکي مواجه هستيم.
از ديدن محيط بازي و Detail کاملا مبهوت خواهيد شد محيط بازي بسيار وسيع و گسترده شده اگر شما در سري هاي قبلي در هر نقطه افراد مختلف را مشاهده ميکرديد در اين سري جنگجويان مختلف را ميبينيد که در هر نقطه تک تک به غير از شما با يکديگر درگیر شده اند و مشغول جنگ هستند و در صحنه اي ديگر مردم بي گناه را ميابيد که به دنبال پناه هستند اين حس زيبايي به انسان انتقال نميدهد اما شکوه و زيبايي گرافيک و هوش مصنوعي بازي را به گيمر القا ميکند.
نوع ترکيب بندي و حرکت کارکترها همچنين جزييات بازي انقدر پيشرفت کرده که در هيچ سري Call of Duty شاهد آن نبوده ايد. در ضمن شما در بازي توانايي تشخيص ساعت را از روي ساعت مچي داريد جو و آب و هوا بر اساس ساعت واقعي متغير است و ممکن است در يک بازي از نيمه شب تا طلوع خورشيد طول بکشد اين تکنيک را به طور صريح در سري G.R.A.W 2 ديديم. بعد از گذشت زمان طولاني از بازي شما ريختن عرق از پيشاني ياران خود را ميبينيد.

گوش نوازی موزیک بازی جنگ را به یادم می اورد

موزیک در این سری همیشه نقش پر رنگی داشته و COD4 نیز از این قاعده مستثنی نیست.موسیقی بازی توسط تیمی مشهور و بصورت ارکسترال حماسی و بسیار زیبا و هیجان انگیز کار شده و بلطف استفاده بسیار بجا بصورت داینامیک و پویا حس بسیار دلچسبی را منتقل میکنند.اهمیت و زیبایی موزیک در مراحل کم سر و صدا و مخفی کاری کاملا به چشم می اید.صدا گزاری نیز به بهترین شکل ممکن و با پشتیبانی بسیار خوب از سیستم های صوتی دالبی کار شده است بطوری که با شنیدن صدای هر اسلحه میتوان محل صدا و نوع اسلحه را تشخیص داد!(در صورت داشتن سیستم صوتی قدرتمند) صداهای محیطی نیز مثل صدای انفجار ها نیز بسیار عالی بنظر میرسند.البته این بخش بعضا باگ هایی دارد ولی باز هم چیزی از ارزشش کم نمی شود.دوبله بازی نیز حرف ندارد.صدای اشنای کاپتان پرایس در کنار دوبله بسیار خوب شخصیت های بازی جای بحثی را در از این منظر نیز باقی نمیگزارند.

موتور COD MW1 فراتر از حد انتظار ما بوده است

موتور بازي COD4 را Infinity ward طراحي کرده اند و يک موتور شخصي و کامل نسل بعد ميباشد ،پس به نظر من موتور بازي زماني موفق ميشود که خود شرکت سازنذه آن موتور بتواند بر روي آن موتور کار کند.
در مورد فرم اجراي بازي باید افزود : بازي در حالت 60 فرم در ثانيه هم اجرا شود با موتور قوي که براي اجراي اين بازي در حال تهيه و گسترش داده شده است .حتي 70 ،80 تا 100 فرم در ثانيه همبازی را می توان اجرا کرد اما شما زماني که در يک محيط شلوغ مثل جنگل هستيد و تعداد افراد زياد هستند و آتش سوزي هم وجود دارد به طور قطع در بازي جنگي اين فرم ثابت نخواهد .
در برخي مراحل بازي شما ماموريت داريد مکان هاي مشخصي را به طور کامل تخريب کنيد و ديگر خبري از بازي تاکتيکي نيست بلکه يک ويرانگري به تمام عيار تا مرز متروکه شدن در پيش است شما با پرتاب نارنجک به سمت هدف ميزان و شدت تخريب را در صفحه با آمار دقيق براي شما به نمايش خواهد گذاشت!!

من غارت می کنم اگر می توانی کاری بکن

در سري جديد COD4 شما همانند جنگ جهاني دوم محدود نيستيد و توانايي آپگريد و افزايش و تهيه ابزار و اسلحه هاي جنگي مدرن و مختلف را خواهيد داشت.
در بازي يک حالت غارتگري نيز وجود دارد شما با پيروزي در يک منطقه با توجه به سيستم نظامي آن منطقه ميتوانيد ابزار و وسایل جنگي را به غنيمت ببريد توجه داشته باشيد که در برخي مناطق شما حتي بايد با يک نيزه پرتاب کن به جنگ ادامه دهيد.
براي اولين بار درCOD4 شاهد تجهيزات نظامي پيشرفته از جمله دوربين ديد در شب بوده ایم بله در اين سري شاهد امکانات جديد به خاطر مدرن بودن جنگ هستيم همچنين شاهد اضافه شدن جنگ سمي و وجود گاز هاي کشنده با دز هاي بالا هستيم که با توجه به منع کردن تروريسم قابل درک نيست.
در COD4 شاهد سربازاني بوده ایم که باند ايمني صليب سرخ بر سر دارند اين دسته افراد در بازي ياري رساني مجروحان هستند و شما به جنگ خود ادامه ميدهيد!!!

در مورد بخش Multiplayer بازي بين PC و Xbox Live مسئول تيم طراحي بازي تشريح کرده که اين امر شدني نيست و مشکل هاي تاکتيکي زيادي داشته است. براي اجرا بازي در بخش multiplayer بازي به 5 گيگابايت رم نياز دارد در ضمن مشکل اساسي ديگه DirectX هست که بين 360 و PC متفاوت هست و باز هم مشکل ديگه در مچ شدن تصاوير و گرافيک بازي در بارگذاري جزييات در تغييرات مرحله هست.در صورتي که اين بازي به راحتي در هر صورت براي X360 قابل اجرا ميباشد و اين مشکل اساسي در شکست بخش multiplayer بين PC و Xbox Live ميشود.
طبق نظر سنجي انجام شده توسط سايت IGN درصد تمايل گيمرها براي انتشار اين بازي بر روي پلتفرم ها بدين صورت بوده : Xbox 360 53% و Playstation 3 16% و PC 18% که با توجه به فروش و لانچ زودتر کنسول X360 خارج ار توقع نيست.

در آخر با توجه به نوع داستان بازي به طور کامل شاهد خروج از سري Call of Duty's به Modern Warfare به طور کامل از لحاظ سبک نیستیم بله جهشي از طرف Infinity Ward براي دوباره زنده شدن اين سري بوده است.

جوایر من رو نگاه کن Battle Field حالشو ببر

Awards Winner 40+ E3 Awards Including: Best Of Show-G4 Best Action Game-Game Critics Awards Best Shooter And Best Graphics- GameSpot And IGN.Com , Multiple Game Of The Year Winner,Anticipated Game Of The Year, One Of The Deepest Online Shooters Of All Time : IGN.Com, Photo-Realistic Video Game We'Ve Ever Seen : Game Informer
 
  • Like
Reactions: uriel

RattleSnake

کاربر سایت
Dec 24, 2009
5,481
نام
مهدی
COD 6 :MW2

256px-Modern_Warfare_2_cover.PNG

Game Name: Call of Duty- Modern Warfare 2
Developer(S): Infinity Ward
Publisher(S): Activision ,Square Enix
Engine: IW 4.0
Version: 1.11.26.0
Ganre(S): First –Person Shooter
Mode(S): Single player, Multiplayer
Rating: ACB : MA15 +
BBFC : 18
CERO : D
ESRB : M
OFLC : (NZ)R18
PEGI : 18+
USK : 18
Platform(S): PC..Mac OS X, X360,PS3,NDS
Media: Blu-ray Disc , DVD-DL , Download

سری بازی‌های ندای وظیفه است که توسط شرکت Infinity Ward ساخته شده و توسط شرکت Activision برای پلتفرم های Xbox 360,PS3,PC,NDS منتشر شد. این بازی بطور رسمی در ۱۱ فوریه ۲۰۰۹ و بصورت جهانی در ۱۰ نوامبر ۲۰۰۹ انتشار یافته‌است جنگاوری نوین 2 ششمین بازی از سری بازی‌های ندای وظیفه است و ادامهٔ بازی جنگاوری نوین نسخه اول را در همان خط داستانی روایت میکند. نسخه ویژه‌ای با نام Call of Duty: Modern Warfare: Mobilized برای NDS و با نام Call Call of Duty: Modern Warfare: Reflex برای کنسول Wii منتشر شده .‌است همچنینٔ یک سری کتاب کمیک با نام روح (Ghost)، بر اساس شخصیت‌های بازی نوشته شده‌است. جنگاوری نوین 2 توانسته ‌است نقدهای مثبتی را از سایت های بزرگ بازی مختلف دریافت کند، امتیاز موفق ۹۴٪ را از Metacritic دریافت کرده که بخش مولتی پلیر بازی را بسیار ستایش کرده است، همچنین در 24 ساعت اول انتشارش، حدود 4.7میلیون نسخه کپی فروش جهانی داشته‌است در 15 ژوئن 2010 Activision تاکید کرد جنگاوری نوین بیش از 20 میلیون نسخه کپی، فروش جهانی داشته و دومین بازی پر فروش تاریخ انگستان و سومین بازی پرفروش تاریخ آمریکا تبدیل شده ‌است.
__________________

داستان بازی به شیوه‌ای کاملا سینمایی ساخته شده‌است و دقیقاً بعد از پایان جنگاوری نوین آغاز می‌شود.

با وجود تلاش‌های تفنگداران دریایی ایالات متحدهو نیروهای SAS،چندملیتی‌های افراطی در روسیه به راس کار می‌آیند و زاخائف Zakhaev، را به عنوان قهرمان روسیه معرفی می‌کنند. در ضمن ولادمیر ماکاروف که یکی از اعضای نزدیک به زاخائف و تشکیل دهندگان حزب وی بوده، اقدام به آغاز یک نبرد با اروپا و اعمال تروریستی فراوان می‌کند.

بازی در افغانستان شروع می‌شود، جایی که تفنگداران دریایی آمریکا به سرپرستی سرجوخه جوزف آلن در تلاش است تا یکی از شهرهای افغانستان را از دست نیروهای جنگ طلب خارج کند. ژنرال Shepherd آلن جاسوس سازمان سیا با نام مستعار آلکسی بورودین برای نزدیکی به ماکاروف وارد نیروها او می‌شود. کاپیتان مک تاویش و روچ تحت تیم ۱۴۱ وارد یک منطقهٔ هوابرد در روسیه می‌شوند تا نمونه‌های گمشدهٔ سازمان اس‌سی‌اس از یک ماهواره را بازیابی کنند. آلن وارد نیروهای ماکاروف شده و به قتل عام مردم در فرودگاه بین‌المللی زاخائف می‌پردازد. ماکاروف آلن را می‌کشد و هویتش را به عنوان یک شخص آمریکایی برملا می‌سازد. روسیه آمریکا را مسئول این جنایت می‌دانند و به آمریکا حملهٔ نظامی می‌کند. به سرجوخه جیمز رامیرز و تیمش در نیروی دریایی آمریکا به رهبری گروهبان یکم فولی ماموریت داده می‌شود تا از حومهٔ شهر و مناطق شمال شرقی ویرجینیا مقابل حملات روس‌ها دفاع کنند. سپس آنها به سمت واشنگتون دی‌سی حرکت می‌کنند.

تیم ۱۴۱ روی پروندهٔ ردیابی ماکاروف کار می‌کند و متوجه می‌شوند که بزرگترین مخالف ماکاروف گیولـِگ است. کاپتان مک تاویش گیولـِگی را آزاد می‌سازد و با عنوان کاپیتان پرایس شناخته می‌شود. او تصمیم می‌گیرد به سمت هیجاک، یک زیردریایی اتمی روسی برود و یک موشک بالستیک قاره‌پیما را به سمت واشنگتن شلیک کند ولی تصمیم می‌گیرد کلاهکی را در موشک قرار دهد و آن‌را در اتمسفر منفجر کند تا ایستگاه فضایی بین‌المللی نابود شود ولی پالس الکترونیکی باعث می‌شود که همهٔ وسایل الکترونیکی از کار بیافتد. اندکی بعد رامیرز و گروهش متوجه می‌شوند شهر بعد از انفجار هسته‌ای از دست رفته‌است. تنها راه تمام کردن ماموریت قرار دادن فشفشهٔ سبز روی پشت‌بام کاخ سفید است که تحت کنترل نیروهای روسی قرار گرفته‌است. رامیرز و گروهش فشفشهٔ سبز را در حداقل زمان ممکن در محل خود قرار می‌دهند. با قرار گرفتن فشفشهٔ سبز روی کاخ سفید خاک آمریکا به طور قطعی از تصرف و کنترل روس‌ها خارج می‌شود.

برای تصرف محل اختفای ماکاروف، مک تاویش و پرایس به ایستگاه هوایی بونیارد در افغانستان و روچ و گوست به کوه‌های قفقاز مقر فرماندهی و خانهٔ شخصی ماکاروف می‌روند. ژنرال Shepherd خیانت می‌کند و Ghost و Roach را می‌کشد. پرایس و مک تاویش سریعا متوجهٔ می‌شوند. بعد از ردیابی محل اختفای شپرد در یک پایگاه مخفی در افغانستان، در حین عملیات نفوذی، شپرد با قایق فرار می‌کند و به ورودی عقب یک هلیکوپتر MH 53 وارد می‌شود. مک تاویش به جستجوی شپرد می‌پردازد و او را می‌کشد.
در مورد کاراکتر های این قسمت توضیحات مختصری وجود دارد که بیان انها خالی از لطف نخواهد بود:

شخصیت اصلی بازی یکی از اعضای گروه ۱۴۱ به نام سر گروهبان Gary "Roach" Sanderson می‌باشد. پس از کشته شدن عمران زاخائف به دست گروهبان Soap MacTavish سروان Price پایان نسخهٔ قبلی، یکی از اعضای مهم سازمان زاخائف به نام ولادیمیر ماکاروف قدرت را به دست گرفته و یک گروه تروریستی قدرتمند در روسیه تشکیل می‌دهد. در نتیجه سران سایر کشورها امنیت بین‌الملی را در خطر دیده و گروهی از نیروهای چند ملیتی را برای خنثی سازی برنامه‌های ماکاروف به مناطق مختلف اعزام می‌کنند گروه روسی پایگاه‌های بسیار پیشرفته‌ای را در دل کوه‌های یخ‌بسته و سرد روسیه ایجاد کرده‌است. جامعه جهانی از ترس این که وقایع چند سال پیش دوباره اتفاق نیفتند، از ناتو کمک می‌خواهد و آن نیز «تیم ویژه ۱۴۱» خود را برای مقابله با گروه ماکاروف در روسیه می‌فرستد.

سبک بازی جنگاوری نوین ۲ تیراندازی اول شخص است .بازی به بخش تکنفره و Special Ops و چندنفره تقسیم می‌شود، که در بخش Special Ops می‌توان دو نفری به صورت آنلاین بازی کرد، چندنفره مربوط به آنلاین بازی کردن است و بخش مبارزه که همان بخش تک نفره‌است در بخش چند نفره که به صورت آنلاین بازی می‌شود، شاهد کلکسیونی از انواع بازی‌ها هستیم، بیش از ۱۰ نوع بازی در بخش چندنفره وجود دارد. در بازی سیستم جدیدی به نام Live Patching اضافه شده که برای شما لیستی از تمام پچ‌هایی را که برای دانلود عرضه شده می‌گذارد. یک مد جدید هم به نام Flag Runner اضافه شده که در آن بازیکنان یکی از دو تیم باید پرچم رو بردارند و به محل مورد نظر برسانند بیش از ۲۵ اسلحه کلی در بازی وجود دارند که هر کدام شامل متعلقات مختلف هستند، از جمله این متعلقات می‌توان به دوربین، لیزر، نارنجک‌انداز، و صداخفه‌کن اشاره کرد از جمله این سلاح‌ها AS-130 ،M16، M249 Saw، AT4 می‌باشند. قابلیت جدیدی که به بازی اضافه شده‌است این است که می‌توان به طور همزمان ۲ اسلحه را در دست گرفت، که علاوه بر انتخاب یوزی و کلت می‌توانید انواع ماشین پیتول، شاتگان و راکت لانچر را انتخاب کنید. دشمنان در بازی از یک هوش مصنوعی کاملا پویا بهره می‌برند. مراحل و محیط کاملاً جدیدی مانند مناطق برفی و سرد قزاقستان، اعماق آب، محله‌های کثیف شهر ریودوژانیرو و بیابان‌های افغانستان طراحی شده‌است. همچنین قابلیت رانندگی با snowmobile در برف و تیراندازی در حین سواری، و سلاح‌هایی از جمله چنگک برای بالا رفتن از کوه به بازی اضافه شده‌است. اکثر مراحل بازی در حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه به پایان می‌رسد. در ضمن در بخش چندنفره قابلیت استفاده از سپر وجود دارد. بازی در ۶۰ فریم اجرا می‌شود.
__________________

در ساخت بازی از موتور IW که در ساخت COD-WM و COD-WAW استفاده شده ‌بود بهره گرفته شده، با این تفاوت که بر روی موتور به ‌روزرسانی‌های زیادی انجام شده ‌است و نام آن به IW 4.0 تغییر کرده‌است. که بوسیله تکنولوژی اجازه ساخت دنیاهای بزرگتر و اشیایی با جزییات بیشتر را به سازنده می‌دهد. در نور پردازی از چند منبع نور مانند نور خورشید به عنوان نور اصلی، و لامپ استفاده شده‌است. اکثر وسایل درون محیط دارای قابلیت تخریب ‌پذیری خوبی هستند حتی گلوله‌ها از دیوار عبور می‌کند، انفجارها و دود و آتش هم طراحی بسیار طبیعی دارند. نور پردازی HDRو سایه‌های داینامیک در کنار هم به خوبی به کار می‌روند. افکت‌های جدیدی همچون افکت آب و هوا و افکت پاشیدن خون روی صفحه در هنگام تیر خوردن که ترشح خون نام دارد به بازی اضافه شده‌است. در قسمت فیزیک بازی از موتور راجدول استفاده شد ه‌است که قبلا در جنگاوری نوین ۱ و Bioshock نیز استفاده شده بود.

صداگذاری بازی عالی توصیف شده‌است .صدای تمامی اسلحه‌ها از ابتدا ضبط شده‌است. موسیقی متن بازی اثر آهنگساز هالیوود Hans Zimmer می‌باشد. در ضمن موسیقی متن بازی توسط لورن بالف تهیه شده و در ۱ ژوئن منتشر شد. خواننده معروف رپ، 50cent در قسمت چند نفره بازی بعنوان دوبلور می‌باشد. 50Cent دوبلور یکی از جوخه‌های بازی است و جملاتی مانند «من دارم خشاب عوض می‌کنم » ، «ببین که کجا رو هدف می‌گیری» و یا «من افتادم، بلندم کن» را می‌گوید. در صداگذاری برای شخصیت‌های اصلی بازی از Ken Lally استفاده شده‌است.

Infinity Ward در سال ۲۰۰۷ با قبول ریسکی بزرگ، جنگاوری نوین را که داستانش در جنگ جهانی دوم رخ نمی‌داد و آن را به جنگ مدرن آورده بودند عرضه کرد و به موفقیتی بزرگ دست یافت. در سال ۲۰۰۸ نسخه بعدی ندای وظیفه، جهان در جنگ توسط Treyarch ساخته شد و داستان بازی را به جنگ جهانی دوم بازگشت ولی در سایه جنگاوری نوین قرار گرفت. بعد از مدتی Infinity Ward اعلام کرد که بر روی ادامه جنگاوری نوین کار خواهد کرد که نام آن جنگاوری نوین ۲ خواهد بود. جنگاوری نوین ۲ در ابتدا تحت عنوان ندای وظیفه ۶ کار می‌شد تا اینکه در تاریخ ۳ دسامبر ۲۰۰۸، Activison نام آن را به ندای وظیفه: جنگاوری نوین ۲ تغییر داد. در ۱۱ فوریه ۲۰۰۹، Activison جنگاوری نوین ۲ را رسماً اعلام کرد و تاریخ عرضه آزمایشی آن‌را تعطیلات ۲۰۰۹ گذاشت. تا اینکه جنگاوری نوین ۲ نمایش فوق العاده در نمایشگاه E3 از خود نشان داد و بازی بطور رسمی در ۱۱ فوریه ۲۰۰۹ و بصورت جهانی در ۱۰ نوامبر ۲۰۰۹ انتشار یافت.
________________________________________
در تیزرهای اولیه ندای وظیفه: جنگاوری نوین ۲ برای اختصار، رسما با جنگاوری نوین ۲ معرفی می‌شد تا اینکه اکتیوژن برای فروش و ارتباط بهتر با بازی استاندار چاپ روی جعبه‌های بازی را جنگاوری نوین ۲ معرفی کرد جنگاوری نوین ۲، ۲۴ ساعت پس از انتشارش در آمریکا و انگلستان ۴.۷ میلیون نسخه فروخته و فروشی بالغ بر ۳۱۰ میلیون دلار داشت‌است. همچنین در پنجمین روز انتشارش ۵۵۰ میلیون دلار فروش جهانی داشته‌است. و تا ۱۸ ژانویه ۲۰۱۰ بیش از ۱ میلیارد دلار فروش جهانی داشته‌است. جنگاوری نوین ۲ به سومین بازی پر فروش تاریخ انگلستان و دومین بازی پرفروش تاریخ آمریکا تبدیل شده‌است. همچنین اکتیویژن اعلام کرد که میزان فروش سری بازی‌های ندای وظیفه اکنون از مرز ۳ بیلیون دلار گذشته و تاکنون بیش از ۵۵ میلیون نسخه از این بازی‌ها به فروش رفته‌است. در همایشی که قبل از شروع نمایشگاه E3 ۲۰۱۰ برگزار شده بود، اکتیویژن اعلام کرد بازی جنگاوری نوین ۲، ساختهٔ استودیو Infinity Ward از ماه نوامبر سال گذشتهٔ میلادی تاکنون موفق به فروش بیش از ۲۰ میلیون نسخه شده‌است. شرکت سونی اعلام کرد که بازی جنگاوری نوین ۲ در سال ۲۰۰۹، پر فروش‌ترین بازی PS3 در آمریکا بوده‌است. این بازی با فروش ۲٫۸ میلیون نسخه‌ای خود توانسته به این رتبه دست پیدا کند. در جایگاه بعدی AC2 قرار دارد.

جنگاوری نوین ۲ بخصوص نسخه‌های کنسولی، تحسین‌های خوبی از نقادان حرفه‌ای دریافت کرده ‌است، وبگاه Metacritic امتیازهای موفق ۹۴٪ برای نسخه‌های Xbox 360،PS3 و امتیاز ۸۵٪ برای نسخه PC را به این بازی داده ‌است به خاط داستانی کامل ماموریت های جانبی خوب و مولتی پلیر جذاب . سایت IGN بازی را یک شتور استاندارد و دارای مراحل کوتاه معرفی کرده است .مجله تایم با معرفی ۱۰ بازی برتر سال ۲۰۰۹ جنگاوری نوین ۲ را در صدر فهرست معرفی کرده‌است که توانسته بود از صد Metal Gear Solid 4 , Uncharted 2: Among Thieves , Halo 3 و GTA IV بگذرد شرکت IW طی خبری اعلام کرد که بازیکنان جنگاوری نوین ۲ طی سنجش زمانی در بخش آنلاین و در Xbox حدود ۱٫۷۵ میلیون ساعت مشغول بازی بودند که این زمان با ۲۰۰،۰۰۰ سال گیم پلی برابر است. همچنین جنگاوری نوین ۲ موفق به کسب رکورد جهانی گینس به‌عنوان موفق‌ترین محصول مرتبط با تفریحات و سرگرمی در زمان عرضه شده‌است.و امتیاز 39/40در بین بازیهای غربی در ژاپن کسب کرد . در زمان عرضه بازی، نسخه کنسولی جنگاوری نوین ۲ از تمامی فروشگاه‌های عرضه بازی‌های کامپیوتری در روسیه جمع آوری شده‌بود. این عمل به خاطر وجود مرحله‌ای بوده که در آن بازیکن به همراه چند شخصیت دیگر در یکی از فرودگاه‌های روسیه مردم غیرنظامی را از پا در می‌آورد.[ در اولین مراسم جایزه بازی دانمارکیکه در کوپنهاگ برگزار شد، بازی جنگاوری نوین ۲ به عنوان بهترین بازی سال انتخاب شد.

Awards:

2009 Spike Video Game Awards

Best Shooter and Best Multiplayer awards
GameSpy and GameTrailers the Best Overall Game of 2009 award
GameTrailers overall 6 awards
GameSpot and Metacritic , the Best Xbox 360 Game award
PakGamers, awarded Modern Warfare 2 'Best Xbox 360 Game of 2009
the game the Best Multiplayer award GameTrailers
Best First-Person Shooter award
IGN : Editor's Choice
 

Muse

کاربر سایت
Jul 12, 2008
2,273
نام
عارف
خیلی ممنون ! واقعا آدم هرقدر از بهترین سری FPS تاریخ تعریف کنه , کمه ... :x
هر کدوم از این سریا پر از خاطرست که هیچوقت از ذهنم پاک نمیشه . ممنون بازم ...
 

iDaMMahoMiLa

کاربر سایت
Oct 30, 2012
1
سخن امام علی در Call of Duty United Offensive

میدونید که در سریهای اول COD در جایی که بازی failed میشه یه سخن از انسانهای بزرگ ظاهر میشه.
چند وقت پیش برای مرور خاطرات داشتم Call of Duty United Offensive رو بازی میکردم که به یکی از این سخن ها برخوردم اون هم سخن امام علی!!!



He who has a thousand friends has not a friend to spare, And he who has one enemy will meet him everywhere - Ali Ibn-Abi-Talib
امام علی (ع) : هزار دوست و هم نشین بسیار نیست ولی یک دشمن برای آدمی البته بسیار است.

این هم عکسش:







 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر