تردد رسمی سری بازی های Tekken

BigMafiaBoy

همه چیز آرومه :D
کاربر سایت
Mar 3, 2011
608
نام
رضا محمد میرزائی

tekken-5-dark-resurrection-3.jpg


با سلام امیدوارم که خوب و خوش باشید قولی داده بودم مبنی بر اینکه بازی های مختلف را به نقد و بررسی قرار دهم حالا اولین پست از اوین پروژه اماده میشه امیدوارم که استفاده کامل را از پست بکنید و لذت ببرید لطفا" اگر مشکلی وجود داشت به صورت PM به بنده یاداوری کنید تا در پست های بعدی چنین اتفاقی یا مشکلی پیش نیاید.
خب بهتر لیست کار هایی که در مورد بازی مورد نظر قرار است انجام دهم را در ادامه مطلب قرار می دهم که از انها به خوبی استفاده کنید:
1- بازی Tekken تولد و ماندگاری، حرف های بسیاری برای گفتن دارد.
2- نگاهی به سری بازی های Tekken
3- بیوگرافی کاراکتر های سری بازی های Tekken تا جایی که وجود دارد.
4- جمع بندی
5- این قسمت که 5 مرحله است پایان پروژه است و شما دوستان می توانید نظرات خود را در مورد پروژه بیان کنید.

بازی Tekken تولد و بقا حرف های بسیاری برای گفتن وجود دارد کمی صبر و شکیبایی لازمه کار ماست پس شکیبا باشید.

نمی دونم از کجا شروع کنم ولی باید از جایی شروع کردم از همین جا شروع می کنم:
اسم بازی TEKKEN است و به زبان فارسی به دو شکل نوشته می شود یکی به صورت تکن و دیگری به صورت تیکن ، من زمانی که بازی را انجام می دادم نزده بود تیکن حالا بی خیال نام ژاپنی بازی هم به این شکل نوشته می شود鉄拳 عجب چه باحال!! بازی در سبک بازی های fighting games است و تولید کننده بازی شرکت پر اوازه Namco است که به نظر من این شرکت بیشترین مشهوریت خود را با ساخت سری بازی های Tekken به دست اورد. در ابتدا که بازی عرضه شد بازی به صورت Arcade games بود. البته ورژن های مخفی از بازی برای کنسول های مختلف مانند PS1.PS2.PS3.X360.PSP. Wonder Swan,. Game Boy Advance به بازار گیم ها عرضه شد. سری بازی های Tekken دارای داستانی خطی است و می توان با کمی جستوجو روابط بین داستان سری های مختلف را کشف با اینها دو قسمت از بازی وجود دارد که نمی توان انها را دنباله رو این سری دانست این دو سری بازی های Tekken Tag T 1..2 است که قسمت اول چند سال پیش عرضه و نسخه دوم بازی فعلا" عرضه نشده است. بازی های Tekken را می توان در سبک بازی های مبارزه ای تخیلی قرار دارد زیرا در این بازی تحولاتی که رخ می دهد از حالت عادی خارج می شود به به سبک فانتزی وارد می شود به همین دلیل است که می توان بازی را فانتزی تخیلی نامید. درهر شماره از بازی شما با داستانی رو به رو می شوید که شما را به گونه ای منتظر قسمت بعدی می گذارد زیرا این بازی های دارای داستانی مربوط به شخصیت های خاصی است و هر بازی که عرضه می شود با بازی قبلی خود دارای تسلسل زمانی خاصی است و شما را با روایتگری داستانی خاصی رو به رو می کند . به طور کلی هر tournament که بر گذار می شود با نام انحصاری Mishima Zaibatsu نام گذاری می شود. در واقع هر بازی که شما انجام می دهید البته از سری بازی های Tekken به گونه ای است که شخصیت خاصی در ان برای به دست اوردن رهبری کمپانی خاصی تلاش می کند تا به مقام سر کردگی دست پیدا کند که در اخر هم به این مقام با تلاش بسیار دست پیدا می کند . این بود روال کاری بازی Tekken یعنی دست یابی فردی به قدرت همین حالا شما هستید که باید قدرت را به دست اورید با چه کسی خورتان انتخاب کنید . بازی tekken چون قسمت های مختلفی دارد تصمیم دارم که هر قسمت را در پستی قرار دهم تا مطلب باهم دیگر اشتباه گرفته نشود.

تاریخ tekken به روایت منبع بنده:
از همان ابتدا سری بازی های تکن به شکل و شمایل 3D نزدیک بود و حالا شما با ان رو به رو شدید تحولی در سبک بازی های fighting.
اولین نسخه از بازی Tekken در سال 1994 عرضه شد کمتر از دو سال بعد از Virtua Fighter. با این حال زمانی که نسخه اول این سری بازی منتشر شد با استقبالی بی نظیر رو به رو شد و باعث شد که سازندگان بازی به فکر ساخت قسمت های بعدی بازی باشند که همین راستا تا به حالا چندین نسخه از بازی Tekken منتشر شده است که به 6 نسخه می رسد نام بازی ها به صورت tekken 1.2.3.4.5.6 بود ولی بعد ها دو نسخه 5 و6 بازی با نام جدید معرفی شدند با نام های Tekken 5: Dark Resurrection and Tekken 6: Bloodline Rebellion ابدیت شدند البته لازم به ذکر است که نسخه سوم این بازی tekken3 نیز برای خود ابدیت مخصوصی داشت که قابلیت ها مختلفی به ان اضافه کرده بود. نسخه شماره سوم بازی را به علت اینکه تغییراتی در ان اتفاق اتفاد به نام جدید ی Tekken Tag Tournament معرفی کردند. در مورد نسخه های مختلفی بازی باید به این نکته اشاره کرد که قسمت سوم بازی به صورت Game Boy Advance نیز موجود است نسخه ای که شرکت namco با عنوان تجاری Tekken 5: Dark Resurrection عرضه کرده بود با تغییر نام کوچکی برای PSP نیز عرضه کرده به گونه ای که پسوند شماره 5 بودند بازی را از عنوان بازی حذف کرد و بازی خود را با نام Tekken: Dark Resurrection برای کنسول دستی سونی PSP عرضه کرد. این بازی در سال 2006 در ژاپن و امریکا در تابستان همان سال عرضه شد ورژن اروپایی بازی هم در تاریخ September 15, 2006. عرضه شد. Tekken Card Challenge به صورت انحصاری در ژاپن برای WonderSwan عرضه شد که با استقبال خوبی نیز همراه بود. شرکت nambo و capcom بر روی نسخه ی جدید از بازی به عنوانهای تجاری Street Fighter X Tekken و Tekken X Street Fighter, کار می کند نکاتی در مورد بازیی که دو شرکت بر روی انها کار می کنند وجود دارد انهم این است که بازی tekken به صورت 3D است و بازی Street Fighter به صورت گیمپلی 2D است و تلفیق این دو بازی با هم چه نتیجه ای به بار خواهد اورد جای بحث دارد. شرکت Pocket Gamer نیز تایید کرده است که بازی های Tekken برای iPhone and iPod Touch عرضه خواهد شد.
خب دوستان می دونم که برای اولین بار پست کمی کوتاه بود شرمنده در هفته های اینده پست هایی با حجم بالا ارسال خواهم کرد اگر انتقادی پیشنهادی دارید به برام PM کنید یا به صورت پیام بازدید کننده بگید. با تشکر نویسنده :علیرضا محمد میرزائی

تردد رسمی سری بازی های Tekken
 

BigMafiaBoy

همه چیز آرومه :D
کاربر سایت
Mar 3, 2011
608
نام
رضا محمد میرزائی
ادامه یک تراژدی

tekken6.jpg



گیمپلی سری بازی های tekken یکی از زیباترین گیمپلی های بازی های مبارزه ای بود و است که توانست تغییرات گسترده در این مبحث ایجاد کند و یکی از نکاتی که باعث تفاوت سری بازی های tekken با دیگر بازی های مبارزه باشد همین گیمپلی بازی است. بازی های زیادی وجود دارد که شما کاراکتر خود را از میان چندیت کاراکتر قابل بازی اتخاب می کنید و بازی را انجام می دهید درسته این بازی ها در زمانی که هنوز سری بازی های TEKKEN وارد صنعت گیم نشده بود بسیار جالب و سرگرم کننده بود ولی با عرضه tekken دیگر بازی های معمول نسل گذشته باید به خاطره سپرده می شدند. در سری بازی های tekken کاراکتر شما در میدان مسابقات فقط می تواند به یک نفر اعتماد کند انهم خود ش است زیرا در این بازی هر کاراکتر برای خود هدفی دارد که به هیچ قیمتی نمی خواهد هدف خود را به خاطر کسی فراموش کند به همین دلیل است که شما در این میدان تنها هستید پس باید مراقب می بودید تا شکست نخورید و از مسابقات خارج نشوید. یکی از قابلیت های جدیدی که در بازی های tekken وجود داشت البته در سری بازی های MK نیز این قابلیت وجود داشت که به طور معمول هر کاراکتر برای خود دارای محیط خاص مبارزه است و با حال و هوای کاراکتری که با ان رو به رو هستید همخوانی دارد به طور مثال زمانی که با Jin مبارزه می کنید تم و محیط بازی حالتی تیره به خود می گیرد و شما را با حال و هوای Jin و شخصیت او اشنا تر می کند که وی چه شخصیتی دارد یا اینکه وی برای چه هدفی مبارزه می کند مکان های مختلفی در بازی وجود دارد که به شرح زیر است:
Angkor Wat, Szechwan, Monument Valley, Chicago, Kyoto, Fiji, Windermere, Venezia, Acropolis, King George Island, and Chiba Marine Stadium.
هر یک محیطی خاص و متفاوت با محیط دیگر است که باعث ایجاد تنوع در بازی می شود . البته قابلیت های بسیاری در این سری بازی وجود دارد که باعث تنوع می شود که محیط بازی تنها یکی از انهاست. در نگاهی اول می توان Tekken را یک بازی hand-to-hand fighting game دانست اما باید به یاد داشته باشید که این بازی با بازی های دیگر متفاوت است و راهکار های بهتر و جذاب تری را برای جذب گیمر در نظر گرفته است که در این امر نیز موفق شده است. در بازی های مبارزه ای معمول و متداول بود که شما چهار عنصر اصلی و چهار دگمه در اختبار داشتید که بر اساس انها فنونی را انجام می دادید به طور مثال دکمه ای برای ضربه مشک قدرتی . دکمه دیگر برای ضربه لگد(پا) قدرتی و مانند اینها با این وجود شما در بازی tekken قابلیتی جدید در اختیار داشتید انهم این بود که می توانستید با ترکیب دکمه ها فنون جدیدی را بر روی دشمنتان پیاده کنید . همچنین بعد از اینکه شما در بازی پیروز می شدید کاراکتر شما فیگور های خاصی داشتید که انها را انجام می داد که بازهم این عاملی یکی از عوامل متفاوت بودن این بازی با دیگر بازی های مبارزه ای بود.
عناصر بازی تحولات را ایجاد کردند:
در سری بازی های tekken شما از تمام اعضای بدن خود استفاده می کردید برای استفاده از قست چپ بدن دکمه های خاص و برای سمت راست بدن همین طور دکمه های خاصی قرار داده شده بود در کل شما چهار دکمه اصلی در اختیار داشتید که می توانستید به وسیله انها حرکات و قنون مختلفی را به اجرا در اورید بعد از مدتی در قسمت دوم بازی شما قابلیت استفاده از autoblock را پیدا کردید با پیشرفت سری بازی این قابلیت نیز پیشرفت کرد و به بهترین حالت خود رسید که توانست تحول بزرگی را در بازی ایجاد کند در نسخه دوم این سری بازی شما قابلیت استفاده از این قابلیت را داشتید که می توانستید در یک لحظه از فاصله دور به سمت رقیبتان بروید و به او ضربات سنگینی وارد کنید. در نسخه 4 بازی این قابلیت بهبود پیدا کرد و شما توانایی انجام حرکات به صورت سه بعدی را پیدا کردید در این قسمت کاراکتر شما می توانست از محیط به نفع خود در مبارزات استفاده کند که این تحول بسیار بزرگ بود که در نسخه 4 ایجاد شده بود در نسخه 5 بازی قابلیت ها مختلفی به این سیستم اضافه شد که البته سیستم های استفاده شده در نسخه 4 در بازی نیز وجود داشت البته یک قابلیت جدید که بازی اضافه شده بود سیستم rage یعنی سیستم خشم بود که شما زمانی که توانایی استفاده از این قابلیت را پیدا می کردید می توانستید قه دشمنانتان ضربات مرگ اوری وارد کنیدکه میزان سلامتی انها را به شدت کاهش می داد یا سیستم Bound که قابلیت های مختلفی به کاراکتر شما می داد . در نسخه 6 بازی قابلیت های موجود در بازی بهبود یافته بودند و البته محیط بازی قابلیت شکنندگی پیدا کرده بود در ضمن شما می توانستید از محیط به سود خود استفاده کنید در ضمن در این سری بازی های قابلیت تغییر لباس کاراکتر ها نیز وجود دارد که می توان باعث جذابیت بازی شود.
در ضمن در فاصله عرضه نسخه 3 و 4 بازی نسه دیگری از بازی های tekken به نامTekken Tag Tournament عرضه شد که از نظر داستانی به سری بازی های tekken ارتباطی نداشت. در این بازی به گیمر این اجازه داده می شد که قابلیت کنترل دو شخصیت را داشته باشد به این صورت که فرد دو کاراکتر انتخاب می کرد و انها با هم یار می شدند و در میدان مبارزه باهم همکاری می کردند میدان مسابقات در این بازی مناطق مختلفی را شامل می شد شامل جنگل و مناطق مختلف دیگر از چهان البته این نسخه از موتور Tekken3(t3) استفاده کرده بود منظور قابلیت های گیمپلی t3 در این بازی نیز موجود بود و شما ازادی های خاصی داشتید. به تازگی شماره دوم از این سری بازی نیز معرفی شده است که دنباله نسخه اول است و در بهار نیز قرار بر این است که عرضه شود همان طور که گفتم این سری بازی به صورتtwo-on-two battles است البته در این نسخه برخی از قابلیت های نسخه 6 سری بازی های T نیز وجود دارد یکی از سیستم هایی که برای این نسخه تایید شده است سیستم Bound است. یکی دیگر از سیستم های تایید شده برای این نسخه dual-character combos است .
 
  • Like
Reactions: S.T Infamous

BigMafiaBoy

همه چیز آرومه :D
کاربر سایت
Mar 3, 2011
608
نام
رضا محمد میرزائی
ادامه یک تراژدی


tekken6-arena.jpg


همواره سری بازی های tekken را با حرکات مختلف رزمی دیده ایم و می بینیم که روز به روز با عرضه هر نسخه از این بازی تکنیک هایی که کاراکتر ها از ان برای شکست دادن رقیبان انجام می دهند بیشتر می شود. در این بازی فنون مختلف رزمی وجود دارد که کاراکتر ها به تناسب از انها بهره می گیرند. اگر بخواهیم مثال در اینباره بزنم می توان شخصیت Paul Phoenix را نام برد که در هنگام انجام حرکات خود به صورت کامل از فنون جودو استفاده می کرد البته این کاراکتر تغییراتی در فنون جودو نیز اعمال کرده بود تا بتواند حرکات را به بهترین شکل ممکن انجام دهد یا اینکه می توان از حرکات شگفت انگیز شخصیت دوست داشتنی Bruce Lee گفت که Style خاص خود را داشت با اون حرکات پرشی و قدرتی خاص که انجام می داد یکی از جدیدترین حرکات را می توان مربوط به Jeet Kune Do دانست که تحول بزرگی را در انجام غنون رزمی ایجاد کرد، این حرکات در tekken 2 پیشرفت بسیار بزرگی داشت در بازی شما می توانستید حرکات بی شماری را انجام دهید که بهبود سیستم مبارزه بازی کمک شایانی می کرد از شخصیت هایی که در نسخه های جدید به بازی اضافه شده بودند که از حرکات مخصوص و ویژه ای استفاده می کردند می توان به Lei Wulong and Craig Marduk اشاره کرد که حرکات انها شبیه به حرکات بازی گر سینما یعنیJackie Chan بود یا اینکه به حضور شخصیت های مختلفی از جملهBill Goldberg, Nathan Jones, and Bob Sapp می توان اشاره کرد، شرکت Namco برای بازی خود چندین کاراکتر مخصوص با Style خاص و ویژه طراحی کرد که در تمام سری بازی Tekken حضور داشتند انها Nina Williams, Yoshimitsu and Heihachi Mishima بودند که در تمامی سری بازی های Tekken حضور داشتند و تاثیر زیادی در داستان بازی می گذاشتند. شخصیت Lei Wulong در tekken 2 قابل بازی کردن شد همین طور دو شخصیت . Kazuya Mishima and Lee Chaolan در تمام بازی های tekken به جز نسخه سوم بازی قابل بازی کردن بودندو البته کازویا در حالت های خاصی قابل بازی کردن بود، شخصیتAnna Williams در تمام بازی های Tekken خضور داشت و قابل بازی بود به جز نسخه چهارم بازی ، اگر یکی از Fan های این بازی باشید حتما" متوجه شده اید که در سری بازی Tekken همواره یکی از Chang families در بازی قابل بازی بود. شخصیت های Yoshimitsu, Heihachi Mishima and Lars Alexandersson به صورت متقاطع در بازی tekken and Soul حضور داشتند و شخصت هایSoulcalibur III, and Ivy's در بازی tekken 5 به صورت قفل حضور داشتند که بعد از بازی با anna انها نیز قابل بازی کردن بودند.
در بازی کاراکتر های مختلفی با style های مختلفی وجود دارد که گیمر می تواند از انها استفاده کند . بعضی از کاراکتر ها ویژگی ها خاصی داند مانند Devil and Ogre که قابلیت ها واقعا" خاصی دارند البته در بین کاراکتر ها نیز شخصت های حیوانی نیز وجود دارد که می توان به Roger Jr. and Kuma اشاره کرد. داستان سری بازی tekken بر محور خضور شخصیت ها در مسابقات برای به دست اوردن جایزه است که البته جذابیت خاصی نیز به بازی اضافه کرده است . یکی از نکات قابل ذکر این است که همواره ترتیب دهنده سری بازی های tekken یکی از شخصیت ها خانواده Mishima بوده است البته قبلا" نیز گفتم چندین کاراکتر وجود دارد که در تمامی بازی های tekken حضور داشته اند که یکی از انها کاراکتر قدرتمند Heihachi می باشد.
خوب اگر به یاد داشته باشید گفتم که کارکتر های این بازی در بازی ها دیگر نیز حضور داشته اند حالا نام کارکتر ها و بازی که در ان حضور داشته ان را در ادامه مطلب شرح می دهم:
شخصیت هایYoshimitsu, Eddy and Heihachi در بازیAnna Kournikova's Smash Court Tennis حضور داشتند البتهHeihachi در بازی دیگری از این نسخه با نامSmash Court Tennis Pro Tournament 2, در کنار Ling Xiaoyu. حضور داشتند.
در بازی دیگری با نام Namco X Capcom شخصیت های زیر حضور داشتند:
Jin Kazama, Devil JinDevil Kazuya, King, Armor King, Ogre, Mokujin and Heihachi هر کدام با خصوصیات خاص و ویژه خود در این بازی هنر نمایی کردند.
اجداد Yoshimitsu's در سری بازی Soulcalibur حضور داشته اند. در نسخه دوم این بازی Heihachi نیز حضور داشت این حضور در نسخه PS2 این بازی رخ داد.
Nina Williams به همراه خواهر خود anna و با حضور کم رنگ Heihachi mishima در بازی, Death by Degrees, حاظر بودند.
دو شخصیتHeihachi Mishima and Tiger Jackson در بازی Pac-man Fever حضور یافتند. Mokujin در بازی point blank 3 حضور پیدا کرد. دو شخصیت قدرتی Marshall Law and Paul Phoenix در بازیUrban Reign ظاهر شدند. Lars Alexandersson نیز شخصیتی بود که در بازی Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 2 حضور داشت.
Media هایی که از بازی منتشر شده است:
Tekken: The Motion Picture در دو قسمت در سال 1998 عرضه شد. Tekken 2010 با کارگردانیDwight H. Little و بازیگری افرادی مانند: John Foo, Ian Anthony Dale and Kelly Overton روانه بازار شد.
Tekken Forever که به صورت comic book پالیش شد بیشتر توجه خود را بر روی خانواده میشیما و شخصیتUnknown در بازیTekken Tag Tournament متمرکز کرده بود. Tekken forever در سال 2001 عرضه شد. حضور شخصیت های مختلف بازی در Fantasy Flight GamesوScore Entertainment..
Multiple clones که توسطMokujin پایه گذاری شده بود که با عنوان Mahou Sensei Negima شناخته می شد که در ان به کارکتر های tekken نیز اشاراتی شده است. Tekken 3 و اشاره به song My Console by Eiffel 65. حضور Lei در SONY commercial.
Tekken: Tatakai no Kanatani نوشته شد توسطKeiichi Suzuki و پالیش توسطSyougakukan که بیان کننده رویداد های بین tekken2 و tekken 3 است. Tekken song Girl که یک بازی است و توسطParry Gripp اماده شد و به صورت دانلودی عرضه شد البته در Rock Band Network.
پایان روات کوچکی از tekken و حالا نوبت به بررسی و نگاه مختصر به سری بازی های tekken رسیده است پس منتظر باشید. با تشکر از تمامی دوستان که من رو یاری می کنند. و البته تشکر از تمامی خوانندگان محترم که زمان خود را بر روی این پست گذاشته اند.
 

BigMafiaBoy

همه چیز آرومه :D
کاربر سایت
Mar 3, 2011
608
نام
رضا محمد میرزائی
ادامه یک تراژدی

yoshimitsu_tekken_6_display.jpg


سلام دوباره شرمنده که کمی دیر شد به خاطر مشکلاتی که پیش اومده بود نتونستم مطلب رو سریع تر از این اماده کنم . از این به بعد در مورد قسمت های مختلف tekken مطلب خواهیم نوشتن این مطلب اولین قسمت از بررسی بازی TEKKEN 1 است و سعی بر این است که هر قسمت از tekken را حداکثر در سه پسن جمع بندی کنیم تا به به پیشنمایی از بازی Tekken TT 2 برسیم وقتی که این پیشنما را خوانید مرحله جدیدی شروع می شوم تصمیم بر این داریم که بیوگرافی محبوب ترین کاراکتر ها در همین پست قرار دهیم. بعد از اینکه بیوگرافی پست هایی که خودم با دوستم که بهم کمک می کنه تمام شد نظر سنجی قرار خواهیم داد مبنی بر این که شما به کدام کاراکتر رای می دهید که بیوگرافی اون کاراکتر رو در پست قرار دهیم این کار برای 4 کاراکتر انجام می شود . و بعد از دیگه کار ما با tekken تمام می شود و اینبار شروع می کنیم که تردد کامل بازی resident Evil را اماده کنیم تا شما از ان نیز استفاده کنید . و در اخر از کسانی که علاقه به همکاری با بنده دارند اعلام می کنم که می توانید با Pm به بنده امادگی خود را برای همکاری اعلام کنید تا ما وظایفی را برای شما مشخص کنیم. از دوست خوبم اقای آرمین حسینی تشکر می کنم که اولین همکار من در این پرژه بزرگ است و مطلبی که خواهید خواند را ارمین اماده کرده خیلی ممنون از کسانی که ما را با خواندن مطلب یاری می کنند.

TEKKENیکی از قدیمی ترین بازی های مبارزه ای است و اولین بازی است که از مفاهیمی استفاده کرده که در virtua fighter های sega یافت می شود.
مانند بازی های مبارزه ای دیگر،فرد یک کارکتر را از جمع کاراکتر ها انتخاب می کند و وارد مبارزه تن به تن با رقبا می شود.
Tekken از برخی جهات با دیگر بازی های مبارزه ای تن به تن تفاوت دارد.در بازی های قدیمی مبارزه ای معمولا دکمه ها مطابق با قدرت حمله بود مثلا یه دکمه مشت قوی (strong punch) و دکمه ای دیگر لگد ضعیف (weak kick).اگرچه در Tekken هر دکمه به دست یا پای مبارز تعلق دارد اما با استفاده متنوع از دکمه ها میتوان حرکات ویژه ای را اجرا کرد.فرد با نگاه کردن به تصویر می تواند دستورهای مختلفی را اجرا کند (مثلا اگر کارکتر با پای راست به پایین لگد بزند،فرد دکمه های پایین،راست و لگد را استفاده کرده)
در حالت پیش فرض (default) دو دور (round) مبارزه وجود دارد اگرچه فرد می تواند بین 1 تا 5 دور را انتخاب کند،همچنین می تواند زمان هر دور را تغییر بدهد.اگر کاراکتر تا پایان دور تمام سلامت (به قول ما گیمر های ایرانی جان) خود را حفظ کند و قبل از تمام شدن زمان رقیب را شکست دهد گوینده می گویید: عالی! (perfect) و اگر مقدار بسیار کمی از جان کاراکتر باقی مانده باشد و پیروز شود،گوینده می گوید: شگفتا! (great) و اگر هر دو کاراکتر همزمان از پا بیافتند گوینده می گوید: هر دو شکست خوردند (double K.O).اگر زمان بازی به پایان برسد و هر دو کاراکتر هنوز مقداری جان داشته باشند کاراکتری به عنوان برنده معرفی می شود که جان بیشتری دارد.اگر هیچ کدام از این حالات رخ ندهد،گوینده اعلام می کند: مساوی (draw).در اغلب موارد گویند می گوید K.O یعنی یکی از کارکتر های پیروز شده ولی مقداری از جان خود را از دست داده.در بازی اسم محل مسابقه در گوشه سمت راست صفحه نوشته شده است.اسم محل ها از مناطق واقعی گرفته شده و شامل : Angkor Wat (کامبوج)،Szechwan (چین)،Monument Valley (آمریکا)،Chicago (آمریکا)،Kyoto (ژاپن)،Fiji (فیجی)،Windermere (بریتانیای کبیر)،Venezia (ایتالیا)،Acropolis (یونان)،King George Island (انتارکنیکا) و Chiba Marine Stadium (ژاپن) است اگرچه در بازی های بعدی Tekken نام محل ها پاک شد و حالتی عمومی تر پیدا کرد.
Heihachi Mishima مالک قدرتمند و ظالم Mishima Zaibatsu (که منطقه ای چند ملیتی است که این مکان به عنوان اولین محل برگزاری مسابقه پادشاه مشت آهنین (King of the iron fist tournament) معرفی می شود ؛جایزه برنده مسابقه یک میلیارد دلار است. هشت رقیب وجود دارند که یکی از آنها فرد شکست ناپذیر مسابقه جهانی ( world champion) است،کسی که نسبت به جایزه مسابقه بی تفاوت است و می خواهد به تنهایی از Heihachi انتقام بگیرد.
اسم این مرد Kazuya Mishim است،پسر Heihachi.در گذشته وقتی Kazuya پنج سال داشت،Heihachi او را از یک صخره پرت می کند تا ببیند پسر واقعی او است یا نه (اگر Kazuya فرزند واقعی او می بود می توانست جان سالم به در ببرد و از صخره بالا بیاید) Kazuya جان سالم به در برد اما زخمی عمیق روی سینه اش ایجاد شد که داشت جان او را به آرامی می گرفت. Devil قبل از اینکه Kazuya بمیرد ظاهر شد...

Devil به او پیشنهاد داد که در ازای روحش،قدرتش را به او باز می گرداند تا انتقامش را از Heihachi بگیرد. Kazuya که غرق خشم و نفرت بود پذیرفت.
مسابقه پادشاه مشت آهنین (The King of the Iron Fist Tournament) برگزار شد و اکنون Kazuya یک قهرمان شکست ناپذیر است (تنها نقص رکورد او مساوی گرفتن در برار Paul Phoenix است، کاراکتر دیگری از بازی که میخواهد هم برنده مسابقه باشد هم Kazuya را شکست دهد). Kazuya وارد مسابقه می شود و به دور آخر می رسد، جایی که Heihachi منتظر اوست.
در بالای صخره ای که Heihachi قبلا Kazuya را از آنجا به پایین پرت کرده بود Heihachi و Kazuya به سختی در گیر مبارزه می شوند بعد از ساعت ها مبارزه شدید Kazuya توسط قدرتی که از Devil گرفته بود بر قدرت Heihachi غلبه می کند و او را بی هوش می کند. Kazuya پدرش را از زمین بلند می کند و او را از صخره به پایین پرت می کند. بعد از پیروزی لبخندی بر چهره اش نقش می بندد، حال Kazuya مالک جدید Mishima Zaibatsu است.

بعد ها Tekken به Play station منتقل شد. در نسخه (version) مربوط به Play station فرد با تمام کردن بازی و به دست آوردن FMVها می تواند کاراکتر های mid-boss را باز کند.
وقتی برای اولین بار بازی در کنسول بارگذاری (load) می شود، یک نسخه از Galaga پخش می شود. اگر فرد بتواند به تمام کشتی ها قبل از ناپدید شدن شلیک کند یک Devil مخفی،نسخه ای از Kazuya Mishima باز می شود که می توان با زدن دکمه start بر روی کاراکتر Kazuya آن را انتخاب کرد.
نسخه ی Tekken 5 Play station 2 نسخه Tekken arcade یه نمایش می گذارد (نسخه شبیه سازی شده همتای خودش همانند دو مورد دیگر که در حالت arcade history موجود بود).
در 2005 Namco مجددا Tekken را در NamCollection برای Play station 2 عرضه می کند تا پنجاهمین سالگرد کمپانی را جشن بگیرد.

Tekken نظر مثبت بسیاری از نشریه ها را جلب می کند، منتقدان اظهار می کنند که یک شروع خوب برای سری های بعد است. این موفقیت و محبوبیت تا 6 عنوان ادامه می یابد. بازی Tekken در جامعه هنر های رزمی محبوبیت بسیاری پیدا می کند زیرا حرکات کاراکتر ها به شیوه (style) واقعی مبارزه نزدیک است.
Tekken اولین بازی Play station بود که تا یک میلیون نسخه فروش داشت.
Guinness World Records در سال 2008 رکورد های متعددی را به Tekken اعطا می کند. آنها شامل : اولین بازی Play station که یک میلیون نسخه فروش داشت، اولین بازی مبارزه ای به صورت 3D، همچنین پرفروشترین بازی سری های مبارزه ای برای کنسول Play station.

خیلی ممنون از دوست خوبمون آرمین حسینی رضوی (lucas kane)برای اماده کردن این مطلب با سپاس فراوان.
 

BigMafiaBoy

همه چیز آرومه :D
کاربر سایت
Mar 3, 2011
608
نام
رضا محمد میرزائی
پایان کار tekken 1

aca-e229fcb568.jpg


بازی Tekken یکی از بازی های مبارزه ای به سبک و شیوه 3D Fighting است که شرکت namco صاحب امتیاز این بازی است دوست خویم آرمین در پست قبلی در مورد داستان بازی توضیحاتی دادند و من در این پس جزئیات دیگری از بازی را شرح می دهم:
این بازی بعد از بازی محبوب و پر طرفدار شرکت Sega یعنی بازی Virtua Fighter بازی ای بود که شما می توانستید کراکتر خود را از بین چندین کاراکتر انتخاب کنید البته باید به یاد داشته باشید که در نسخه اول بازی که در حال بررسی یا بهتر بیان کنم در حال نگاه به ان هستیم است و در این بازی می تواسنتید از بین چندین کاراکتر یک کاراکتر را به عنوان شخصیت اصلی خود انتخاب کنید و بازی را شروع کنید. در بیشتر منابع موجود از این بازی به عنوان انقلاب در بازی های مبارزه ای یاد کرده اند و خاطر نشان کرده اند که این بازی بود زمینه را برای به وجود امدن دیگر بازی های مبارزه ای اماده کرد. در واقع این بازی به گونه ای بود که شما را مجبور به دکمه زدن زیاد می کرد در ابتدا شما نیز باید همین کار را بار ها و بار ها انجام دهید زیرا تنها چند حرکت مختلف در بازی وجود دارد که شما می توانید انها را انجام دهید البته حرکت و فنونی که کاراکتر ها به اجرا در می اورند با اینکه مخصوص است ولی شباهت های زیادی به هم دارد . شما دارای چند ضربه اصلی بودید به طور مثال ضربه مشت قدرتی .. ضریه لگد ضعیف و.... که در بازی وجود داشتند . البته در همین نسخه هم فنونی وجود دارد که کاراکتر ها به وسیله انها می توانند دشمنان را شکست بدهند که در اصطلاح به انها فی نی شر می گویند. بعد از اینکه مسابقه را با موفقیت به اتمام می رساندید کاراکتر شما Style خاصی به خود می گرفت و احساس قدرت را به گیمر منتقل می کرد . در ضمن هر شخصیت برای خود دارای Style مخصوصی است که انها را از دیگر کاراکتر ها متمایز می کند. بازی در حالت عادی در دو راند انجام می شد و در نهایت اگر دو طرف مساوی می شدند راند سومی برای مشخص کردن پیروز مسابقه وجود دارشت البته گیمر این ازادی را داشت که راند های مسابقه را افزایش دهد یا کاهش دهد تا 5 راند امکان افزایش وجود داشت و تا یک راند هم امکان کاهش برای گیمر اماده شده بود یا اینکه گیمر می توانست مسابقه را بر اساس زمان انجام دهد و تا زمانی که time مخصوص تمام نشده مسابقه ادامه پیدا می کند . در بازی دو حالت برای پیروزی تعبیه شده بود اگر شما در مسابقه پیروز می شدید بدون انکه ضربه ای دریافت کرده باشید حالت Perfect! به وجود می امد البته این حرفی است که گوینده به زبان می اورد ولی به نظر زمانی که این حالت ایجاد می شد کاراکتر شما Style بهتری به خود می گرفت دومین حالت هم که حالت عادی است و اگر شما در مسابقه پیروز می شدید گونیده حالت KO را اعلام می کرد . البته حالتی نیز وجود دارد که دو کاراکتر باهم و در یک زمان شکست می خورند در این زمان حالتDouble K.O مطرح می شود. بعد از اینکه کاراکتری در میدان مسابقه پیروز می شد نام کاراکتر را گوینده بازی به زابن می اورد به طور مثال زمانی که شخصیت JIN پیروز می شد چنین حرفی می زد JIN Kazama wins یه همچین چیزی.
در این مسابقه مکان های مختلفی برای انجام بازی طراحی شده بود که نام انها را در ادامه خواهید دید:
Angkor(Cambodia) ..Szechwan(China) ..Monument Valley(USA)..Chicago( USA) ..Kyoto(Japan) ..Fiji(Fiji).. Windermere(Great Britain),..Venezia(Italy)Acropolise(Greece)..King George Island( Antarcitia)..Chipa Marine Stadium(Japan). این ها مکان های موجود در نسخه ابتدایی بازی هستند.
البته بعد ها بر اثر تغییراتی در بازی نام مکان ها و شکل انها تغییراتی کرد و مکان های جدیدی به بازی اضافه شد.
در مورد داستان قسمت اول از سری بازی tekken در پست قبلی مطالبی عرضه شد که می توانید برای اگاهی از ان به پست قبلی مراجعه کنید.
همان طوذ که در پست قبلی نیز اشاره شد که ورژن PS1 بازی Tekken به گیمر این اجازه داده شده بود که با رسیدن به FMV ها بتواند Mini –Boss هایی را ازاد کند . به هر حال در این بازی 8 کاراکتر اصلی حضور داشتند و چندین کاراکتر فرعی نیز در بازی وجود دارد که با انجام و تمام کردن بازی توسط شخصیت خاصی یکی از این شخصیت ها که قفل هستند ازاد می شوند. کاراکتر های به شرح زیر هستند:

Jack… Marshall Law…Paul Phoenix… Kazuya Mishima… Michell Chang… Nina Williams… Yoshimitsu… King.. این شخصت ها قابل بازی کردن هستند در حالی که چند شخصیت بعدی به صورت Unlockable در بازی حضور دارند:
Prototype Jack..Wang Jinrei… Kuma…Lee Chaolan… Kunimitsu…Anna Williams Ganryu..Heihachi Mishima..Devil Kazuya که با انجام بازی توسط شخصیت های خاصی این کاراکتر ها قابل بازی می شوند.
خوب فکر کنم اولین مطلبی که در این پست وجود داره که باعث تفاوت مطالب قبلی در باره بازی Tekken وجود دارد این مطلب باشد:
نحوی باز شدن کاراکتر های قفل توسط شخصیت های خاص به ترتیب زیر است که توجه شما را به ان جلب می کنم:

LEE: تمام کردن موده آرکید به وسیلهٔ مارشال لا
: Anna تمام کردن موده آرکید به وسیلهٔ نینا
: Kuma تمام کردن موده آرکید به وسیلهٔ پال
: Kunimitsu تمام کردن موده آرکید به وسیلهٔ یوشیمیتسو
آرمورکینگ: تمام کردن موده آرکید به وسیلهٔ کینگ ۱
: Wang Jinrei تمام کردن موده آرکید به وسیلهٔ کازویا
: Prototype Jack تمام کردن موده آرکید به وسیلهٔ جک
: Ganryu تمام کردن موده آرکید به وسیلهٔ میشل چانگ
: Heihachi Mishima تمام کردن موده آرکید با کاراکتر دلخواه بدون استفاده از کلید ادامه یا "Continue".
: Devil Kazuya تمام کردن هر هشت مرحلهٔ گالاگا. بعد از موفقیت در تمام کردن همهٔ مراحل گالاگا، بر روی کازویا در موده آرکید رفته و او را با زدن استارت انتخاب کنید.
در پایان چون این قسمت سوم قسمت از بازی Tekken 1 است و پایان کار این نسخه اطلاعاتی که در مورد بازی وجود دارد به شرح زیر است:
سازنده بازی:namco
پلتفرم:PS2..PS1 ..Arcade
تاریخ انتشار بازی :برای ارکید در سال1994 و برای PS2..PS1 در سال1995
سبک : مبارزه ای
تعداد نفرات : تا دو نفر
درجه بندی سنی:Teen
پایان
 

BigMafiaBoy

همه چیز آرومه :D
کاربر سایت
Mar 3, 2011
608
نام
رضا محمد میرزائی
tekken2

jin_kazama1.jpg


سلام به همه امیدوارم که حال شما خوب باشه از این به بعد در مورد نسخه 2 بازی tekken مطلب قرار خواهیم داد لحظه به احتمال از یک پست بیشتر نخواهد بود سعی بر این است که خیلی زود و خلاصه قسمت های مختلف بازی tekken را معرفی کنیم تا به پیشنمای کاملی از بازی tekken Tag 2 برسیم و بعد از ان به بیوگرافی کاراکتر های مختلف بازی خواهیم پرداخت . با تشکر
بازی tekken 2 دومین نسخه از سری بازی های tekken است که بعد از مدتی که نسخه اول عرضه شد برای پلتفرم های خاصی منتشر شده است. این بازی ابتدا به صورت ARCADE در سال 1995 عرضه شد و تغریبا" بعد از یک سال یعنی در سال 1996 برای PS1 منتشر شد. بعد از مدت ها دوباره Arcade Mode این بازی برای PS2 با عنوان Tekken5 عرضه شد و دو سال بعد در سال 2007 برای PS3..PSP..PSN منتشر شد که توانست به موفقیت خوب اضافه کند.
گیم پلی Tekken 2 تغریبا" همانند نسخه اول یعنی tekken 1 بود با کمی تغییر ات جزئی برای بهبود کارایی . در این نسخه از پشت صحنه 2D استفاده شده بود که می توان گفت یکی از تغییرات مهم در بازی بود و باعث جذب fan های بیشتری به خود شد البته عوامل زیادی در جذب طرفدار برای این بازی نقش ایفا می کردند این مورد تنها یکی از موارد جذابیت بازی بود. بازی به طور 80 درصد به گیم پلی توجه داشت و برای بهبود ان مسوئلین تمام تلاش خود را می کردند با این حال انها از داستان بازی نیز چشم پوشی نکردند و داستان خوبی برای این قسمت در نظر گرفتند. بازی در واقع گیمپلی بازی با چهار دکمه یا به زبان بهتر با چهار حرکت ساده یعنی left punch, right punch, left kick, and right kick انجام می شد. البته در این نسخه این قابلیت هم وجود داشت که شما زمانی که جهت های حرکتی را به جهت های مخفی می گرفتید حرکت ها جدیدی در بازی انجام می شد که این قابلین بهبود وپیشرفت چشم گیری داشت. یکی از مثال هایی که می توان به تغییرات حرکتی اشاره کرد شخصیت Kazuya Mishiama است که توانایی انجام هر کاری را دار.
داستان بازی :
مسابقات جهانی به فینال خود در حال نزدیک شدن است و رقابت ها سنگین شده است و همه چشم به شخصیت های اصلی دارند این بار چه کسی بهترین خواهد بود. در این مسابقه بزرگترین جایزه ممکن در نظر گرفته شده است وکسی که بتواند در مسابقه نهایی شخصیت اصلی و محوری بازی یعنی Heihachi Mishima را شکست دهد می تواند به بزرگرتیم جایزه دست پیدا کند که در دنیای tekken تک و بزرگ است. این مسابقات وسط Mishima Zaibatsu حمایت می شود. بزرگترین مسابقات در ابتدا با 8 کاراکتر اصلی شروع شد . کسی که به قهرمانی می رسید می توانست به تمام دنیای بازی حکم رانی کند ولی با حضور شخصیت هایی مانند Kazuya کسی نمی توانست به پیروزی فکر کند. بازی در مکان های خاصی برگذار می شد و تنها یک نفر می توانست از مسابقه خارج شود این به معنی کشته شدن فرد دیگربود ؟ البته در ظاهر کشته می شد ولی در سری مسابقات بعدی شخصیت های مختلف بازی حضور موفقی داشتند و باعث جذابیت بازی می شدند.
تمام کسانی که در این مسابقات شرکت می کردند فقط برای رسیدن به پول و مقام بود در حالی که تنها یک نفر فقط و فقط برای شکست داند میشیما امده بود و به جوایز مسابقات توجه ای نداشت این فرد که تنها برای به مبارزه میشیما امده بود و فقط برای رسیدن بهKing of Iron Fist این فرد کسی نبود جز Kazuya Mishiama در است Kazuya پسر خونی Heihachi Mishima که تنها می خواهد از پدر خود انتقام بگیرد Kazuya برای این برگشته است که پدرش می خواست او را بکشد البته مقصود وی اموزش او بود نه کشتن وی ولی چون Kazuya در اثر حرکت پرد خود زخم عمیقی برداشته بود و برای اثبات این که وی از پدر بهتر است به مسابقات اماده بود. چون تمام مسابقات بر روی کوه ها و مکان های با شیب زیاد انجام می شد وی انتظار داشت که پدر خود را از کوه با پایین پرتاب کند تغیربا" همان کاری که پرد با پسر در زمان کودکی پسر انجام داده بود ایا وی این کار را می کند یا نه؟
در ابتدای بازی Kazuya از مسابقت خسته شده بود و تمام تلاش خود را بر رسیدن هر چه سریعتر به پدر انجام می داد برای همین که زودتر به پدر برسد از قدرت فوق بشری خود که Devil به او داده بود استفاده می کرد و شخصیت های مختلفی که برای مبارزه با او امده بودند را شکست می داد . در طی مسابقه که میشیما و کازویا داشت میشیما بنا به دلایلی مسدوم می شود و این امکان برای کازویا پیش می اید تا پرد را شکست دهد. کازویا به اهستگی به پدر نزدیک می شود و به او دوران کودکی خود را یاداوری می کند زمانی که کودکی بیشن نبود که میشمیا او را از دره ای به پایین انداخته بود پدر و پسر چشم به چشم همه چیز به کازویا بستگی دارد. کازویا شروع به دوره کردن تاریخ می پردازد و خاطرات تلخ را دوباره زنده می کند و میشیما از کار های خود پیشمان می شود ولی در اخرین لحظات کازویا پرد را تغریبا" با قدرت devil طلسم می کند و او را به پایین پرت می کند تا بمیرد زمانی که این کار را می کند تنها کاری که می کند این است خنده و خنده پدر حالا من به قدرت برتر تبدیل شدم و تو تنها هستی مانند کودکی من تو باید بمیری مرا به یاد خواهی داشت .
از این ماجرا دو سال می گذرد Mishima Zaibatsu زیر سلطه کازویا است در این زمان این منظقه به بزرکترین و قدرتمند ترین نقطه جهان تبدیل شده است و هر روز که می گذرد به قدرت کازویا و این منطقه افزوده می شود و می توان گفت که تمام مسابقتی که تحت نظرات کازویا است در تمام نقاط جهان سایه افکنده است. در ظاهر دو سال از مرگ میشیما می گذرد ولی ایا واقعا" او مرده است من یکی که فکر نمی کنم بهتر از ادامه را بخوانید:
کازویا در سایه ها ناپدید شده است به خاطر اینکه روح خود را به devil فروخته است . هر چند بعد از این اتفاق شایعه شده بود که قدرت کازویا بیشتر و بیشتر شده و به حد کمال خود رسیده همچنین تاریکی در این دوره بر دنیا سایه افکنده است این امر باعث اشفتگی خاطر مردم شده است ایا این اتفاق واقعا" می افتد.
بعد از مدتی که اولین دوره بزرگترین مسابقات مردان اهنگی تمام می شود دو باره بعد از 3 سال اخباری از مقر فرماند ه ای کازویا به بیرون درز می کند که دومین دوره این مسابقات بر گذار خواهد شد. بازهم Mishima Zaibatsu کانون اصلی مسابقات قرار می گیرد ولی اینبار جایزه این مسابقه بزرگتر از مسابقه قبلی خواهد بود و همگان را به شوق خواهد اورد .
با این وجود و اخبار منتشر شد چیزی مطرح می شود زنده بودن میشیما وی از سقوط مرگبار که توسط پسرش کازویا ترتیب داده شده بود نجات پیدا کرده است البته به لطف نیرو های مافوق بشری امکان پذیر شد در همین لحظه وی به این مسائل فکر می کند و نتیجه می گیرد که باید به تمرنیاتی دست بزند تا قدرت از دست داده خود را باز پست بگیرد برای همین علاوه بر این که تمرینات بدنی خود را اغاز می کند به تمرنات هوازی نیز می پردازد که در اینده به کار خواهند امد به خصوص در زمان در گیری با کازویا به قدرت ذهن نیاز خواهد داشت. وی تصمیم می گیرد که به مسابقات مردان اهنگین یا همانKing of Iron Fist Tournament 2 باز گردد . در این زمان است که دوباره دو کاراکتر اصلی و مبارز که بر علیه هم دیگر هستند دوباره رو در رو می شوند کازویا و هیهاجی میشیما دوباره بهم می رسند اینبار احتمال پیروزی میشیما بیشتر است زیرا وی برای انتقام امده است و دیگر پول برای او اهمیتی ندارد . در حالی که کازویا از حضور پدرش در مسابقات ناراضی بود ولی چاره ای نداشت و برای حفظ ابروی خود هم باید با میشیما مقابله می کرد. با این وجود زمانی که بازی به پایان رسید هیهاجی میشیما با هلی کوپتری پرواز کرد در حالی که کازویا بیهوش بود و درون هلیکوپتر در کنار هیهاجی بر روی کوه های اتشفشانی پرواز می کردند که هیهاجی پسر خود را به پایین پرت می کند در نسخه 4 سری بازی tekken نشان داده می شود که کازویا به وسیله پدر خود به درون کوه اتشفشانی پرت شده است. ای بود داستان ما.

بازگشت کاراکتر ها و حضور انها در این نسخه:
Hihachi Mishiam
Paul Phoenix
Michelle Chang
Nina Williams
King
Yoshimitsu
Kunimitsu
Anna Williams
Lee Chaolan
Kuma
Ganryu
Prototype Jack
Armor King 1
Wang Jinrei
Kazuya Mishima
Devil
Marshall Law
کاراکتر هایی که به تازگی به بازی اضافه شده اند و البته تعدادی از انها به صورت قفل در بازی حضور دارند که عبارتند از:
Jun Kazama
Lei Wulong
Jack-2
Baek Doo San به صورت قفل در بازی
Bruce Irvinبه صورت قفل در بازی
Rogerبه صورت قفل در بازی
Alex به صورت قفل در بازی
Angel به صورت قفل در بازی
در این قسمت به Stagesکه شخصیت های مختلف در ان حضور دارند و مسابقات خود را انجام می دهند می رسیم:
Jun Kazama - Morning Fields Countryside, England
Yoshimitsu - Serene Forest, Japan
Nina Williams - Athens, Greece
Marshall Law - The Great Wall, China
Heihachi Mishima - Pagoda Temple, Japan
Paul Phoenix - New York City, USA
Jack-2 - Akibahara, Russia
King - Church Sanctuary, Mexico
Michelle Chang - Arizona Desert, USA
Lei Wulong - Hong Kong Rooftops, Hong Kong
Wang Jinrei - Machu Picchu, Peru
Kunimitsu - Cambodian Wetlands, Cambodia
Anna Williams - Taj Mahal, India
Baek Doo San - Korean Temple, South Korea
Lee Chaolan - Chicago Launch Pad, USA
Kuma - Acropolis, Greece
Prototype Jack - London Ruins, England
Armor King - Nowhere Desert, USA
Ganryu - Kyoto at Sunset, Japan
Bruce Irvin - Grand Canyon, USA
Kazuya Mishima - Eternal Darkness
Devil/Angel - Mirror Darkness
Roger - Beach, Fiji
Alex - Acropolis or Beach (Tekken 2)

جزئیاتی که در بازی بی اهمیت هستند و Stage هایی که کاراکتر ها در ان حضور دارند دیده می شود به طور مثال: می توانید ببینید که Big Ben در Stage شخصیت P.Jack حضور دارد ولی داغون شده است . یا اینکه می توانید دو برج تجارت جهانی را در Stage شخصیت Paul ببینید یا می توانید سنگ های خاصی را در محل بای Jun Kazama را ببینید.
دو توصیر خاصی که برای دو Boss اخر بازی طراحی شده است دو شخصیت Kazuya و Devil که می توانید حالت های خاصی که برای انها طراحی شده در حالی که برای دیگر شخصیت ها این قابلیت وجود ندارد را دید منظور از این قابلیت پشت صحنهpre-fight است که در حال Loading شدن بازی را نشان می دهد این قابلیت دوباره در نسخه 6 بازی برای Kazuya و پسرش Jin Kazama و شخصیت دیگری با نام Azazel طراحی شد. یکی دیگر از جزئیاتی که در بازی قرار داده شده بود به این این اشاره داشت که هیهاجی زمانی که برای انجام مسابقه نهایی به بالای برج می رود به اسمان نگاه می کند و در نهایت Logo بازی در اسمان نشان داده می شود این قابلیت در نسخه Tekken 5: Dark Resurrection هم وجود داشت. این بازی یکی از اولین بازی هایی بود که موزیکهای بازی را می توانستید با هم در منوی خاص خود میکث کنید. نکته دیگر بازگشت شخصیت های مختلف نسخه اول بازی tekken به این نسخه بود به طور مثال با وجود Jack-2به صورت قفل در بازی شخصیت Prototype Jack نیز در بازی حضور داشت. نکته پایانی به زمانی بر می گردد که هیهاجی کازویا را شکست داده است و او را به بالای کوه های اتشفشانی می برد بیشتر منظور به لباس کازویا است که در نسخه دو زمانی که با پدر مبارزه می کرد لباس کهنه و خاصی بر تن داشت در حالی که در نسخه 4 بازی لباس جدید به تن کرده بود ایا دوباره پدر و پسر با هم بودند و متحد شده بودند!!!!
بله این هم نگاهی به داستان و شخصیت های حاظر در بازی Tekken 2 منتظر tekken 3 باشید .
علیرضا محمد میرزائی
 
  • Like
Reactions: maapor

BigMafiaBoy

همه چیز آرومه :D
کاربر سایت
Mar 3, 2011
608
نام
رضا محمد میرزائی
TEKKEN 3

672423-tekken6_bryan_super.jpg




سلام به همه دوستان سری بازی tekken این قسمت معرفی کننده قسمت سوم سری بازی های tekken هستیم امیدوارم که استفاده بکنید.

این بازی سومین قسمت از سری بازی های مبارزه ای Tekken است. این اولین بازی است که برای Namco's System 12 hardware عرضه می شود. بازی های قبلی برای PS عرضه شده بودند عرضه سری بازی های tekken از سال 1998 شروع شد و تا سال 2005 در 5 قسمت دنباله دار برای PS1..PS2 عرضه شده است.


گیم پلی بازی بر اساس گیمپلی قسمت های قلی بازی پایه گذاری شده است و ویژگی ها گذشته خود را با برخی ویژگی های جدید در یک بازی به همراه دارد. البته باید متذکر شوم که گیمپلی بازی پیشرفت خیلی خوبی نسبت به نسخه های قبلی داشته است. یکی از نکاتی که می توان در راستای پیشرفت بازی و گیمپلی ان مطرح کرد انیمیش و حرکات واقعی شخصیت های بازی است که الحق و الانصاف خیلی خوب کار شده است. به این بازی 15 کراکتر مختلف اضافه شده است که باعث جذابیت هر چه بیشتر بازی می شود. این شخصیت ها هر کدام قابلیت ها و حرکات خاصی برای خود دارند که انها را از دیگر شخصیت ها متمایز می کند این شخصیت ها سریعتر از نسخه قبل شده اند و شما را یک لحظه راحت نخواهند گذاشت. یکی از نکات دیگر ی که در بازی پیشرفت قابل ملاحضه ای داشت پشت صحنه های بازی بود که به صورت 3D طراحی شده بودند که شما می توانستید در پشت صحنه به طرفین حرکت کنید البته منظور من جلو و یا پشت نیست بلکه دو طرف دیگر است. عناصری که به این بازی اضافه شده بود باعث شد که بازی بیشترین پیشرفت را به خود ببینید. همان طور که گفتم حرکات در این بازی واقعی تر شده است پرش هایی که انجام می دهید بهبود یافته اند و شما را در انجام حرکات مختلف ازاد می گذارد. گرچه این پرش ها نیز در بازی باعث ایجاد محدودیت های خاص خود می شود ولی تاثیر خویب بر روی گیمپلی بازی می گذارد اگر فقط بخواهید پیروز شوید من خودم زمانی که این بازی را انجام می دادم زمانی که با شخصیت قدرتمندی رو به رو می شدم از پرش های پی در پی استفاده می کردم تا راحتر رقیبم را شکست بدهم. مسابقات تا حد امکان به واقعیت نزدیکتر شده بودند تا حس واقعی گرا بازی به گیمر منتقل شود . به لطف بهبود موتور بازی قابلیت های مختلفی به گیم اضافه شده بود که از انها می توان بهknock-downs اشاره کرد البته سرعت انجام حرکات و گرافیک بازی نیز بهبود یافته است.

نسخه سوم از سری بازی های tekken اولین بازی در این سری بود که یک Mini-Game در خود داشت که با نامekken Force شناخته می شد در این مینی گیم بازی به گیمر اجازه می داد که در مکان های مختلفی از جمله شهر و صحرا به مبارزه بپردازد و در هر مرحله با یکی از شخصیت های اصلی بازی مبارزه می کرد و به مرحله بعد می رفت من خودم که اینجا رو بازی نکردم!! به هر حال اگر گیمر که شما باشید می توانستید این قسمت را به پایان برسانید شخصیت جدیدی با نامDr.Bosconovitch ازاد می شود و می توانستید با این شخصیت به بازی بپردازید. این قابلیت به خوبی در نسخه های 4 و 5 به کار گرفته شد که موفقیت خوبی بود در پایان این قسمت در نسخه5 شما می توانستید شخصیت هایی رو ازاد کنید و به بازی بپردازید. البته قسمت جدیدی به بازی اضافه شده بود که با نام Tekken Ball شناخته می شود وجود داشت که چیزی شبیه به بازی والیبال بود که جذابیت خاصی داشت.
داستان بازی چه کسی را به ما معرفی می کند محبوبیت او تا قله کوه ها بالا رفته است. بعد از اینکه مسابقات مشت اهنین سری دوم King of Iron Fist Tournament 2 به کار خود پایان داد.یکی از شخصیت های بازی به نام Jun Kazama متوجه امری شد اینکه Kazuya Mishima حالت عدای ندارد گویی طلسم شده است و شخصیت شیطانی درون او را اکنده از نفرت و خون خواری کرده است ایا درست است بله درست بود Devil درون کازویا را گرفته بود و او را مملو از نفرت کرده بود. البته این نفرت باعث شده است که او قدرت مافوق بشری پیدا کند و بتواند تقریبا" هر کار بکند. اگه به یاد داشته باشید در مراحل پایانی قسمت دوم که کازویا از پدر شکست خورد و مقدار زیادی از نیروی خود را ازدست داد jun Kazama این صحنه ها را با چشمانش تماشا می کرد و می خواست که به او کمک کند ولی نمی توانست برای او کاری بکند. شاید رازی در بین بود شاید تقدیر بود که نمی گذاشت Jun به Kazuya کمک کند. بعد از چند روز از این اتفاق پدر و پسر دوباره رو در رو هم دیگر هستند این اتفاقات مربوط به نسخه 2 و مرحله پایانی ان است که هنوز پدر و پسر مبارزه خود را شروع نکرده اند . حال میشیما به مبارزه پسر خود می رود تا دوباره مقر فرمانده ای خود را بازپس بگیرد که در این راه موفق نیز می شود و میشیما کازویا را شکست می دهد و فاتح دومین دوره مشت اهنین می شود به ظاهر هیهاجی میشیما پسر خود کازویا میشیما در داخل اتشفشان می اندازد و او را می کشد اما ایا او می میرد کسی نمی داد؟

در زمانی که کازویا در اتش می سوزد Devil از مطلبی مطلع می شود از حاملگی Jun مطلع می شود Jun از کازویا حامله است و در اینجا است که Devil به این فکر می افتد که زندگی دوباره ای پیدا کند البته این کار را با بچه Jun انجام می دهد تصمیم دارد او را برای خود کند و وجود او منظور پسر Jun را همانند پدرش کازویا اکنده از نفرت و خشم کند ایا موفق می شود!! حال Jun از این تصمیم devil اگاه می شود و تصمیم می گیرد که جای دیگر برود که Devil انجا نباشد وی جایی بهتر از ویرانه های Yakushima پیدا نمی کند و در این حالت و در این مکان تنها پسر کازویا یعنی شخصیت دوست داشتنی JIN KAZAMA را به دنیا می اورد . Jin در جایی زاده می شود که هیچ دوستی ندارد و تنها باید به مقابله با مشکلات روزگار بروید و با انها دست و پنجه نرم کند. دوباره کنترل Mishima Zaibatsu به دست هیهاجی افتاده است و میشیما از این اتفاق خوشحال است و با این وجود به قدرت خود و قلمرو خود هر روز می افزاید و ان را به تنها منبع مبارزات جهانی تبدیل می کند. در زمانی که قدرت میشیما بیشتر می شود جنگ های مختلفی در دنیا اتفاق می افتد و دنیا در هرج و مرج کامل به سر می برد. در این دوره که جنگ در همه جا وجود دارد هیهاجی از قدرت خود استفاده می کند و گروه هایی را برای کاوش های مخفی به سراسر دنیا می فرستد وی در این راستا اقدامات زیادی را انجام می دهد. حالا 15 سال از تولد Jin می گذرد و او حالا 15 ساله است در این زمان Tekken Force به کار خود مشغول است و افرادی که با انجام مسابقات مشت زنی اعلاقه دارند را دور هم جمع می کند . در این زمان هیهاجی به دنبال موجودی است که قدرت فوقالعاده ای دارد و می تواند خطر بزرگی برای او باشد در این زمان از رادیو خبری شهر مطلبی منتشر می شود همه انها مردن Ogre؟!!!!!!

وقتی که این خبر منتشر می شود هیهاجی متوجه می شود که گروه او که در پی دستگیری Ogre بودند شکست خورده اند و او اشتباه کرده است . هیهاجی از این اتفاق بسیار نارحت و خشم گین می شود با این وجود وی متوجه می شود که قدرت بزرگی در پی این ماجرا قرار دارد و او باید ان را کشف کند و دستگیری Ogre کلید کشف حقیقت است وی برای رسیدن به این امر تلاش زیادی می کند . در این دوره زمانی اتفاقات عجیبی در زمین اتفاق می افتد و علت انجام انها نا مشخص است وی باید به علت این اتفاقت پی برد. هیچ کسی در مورد اتفاقاتی که در زمین می افتد اگاهی ندارد هیچ کس ایا بازهم Devil پشت تمام ماجرا ها قرار دارد!!! Jun Kazama مارد Jin Kazama همواره بعد از اینکه از کازویا حامله شد مقداری از قدرت سیاه کازویا را به همراه خود داشت و این قدرت سیاه به زندگی او سایه افکنده بود ولی خود jun نمی دانست که چرا این اتفاق افتاده است و چرا قدرت سیاه هواره با او است و او را راحت نمی گذارد. حال jin بزرگ شده است و می خواهد در مورد پدر خود اطلاعاتی به دست اورد و سوالاتی را از مادر خود می پرسد که پدر او چه کسی است مادر جین سعی می کرد که به جین در مورد پدرش چیزی نگوید ولی در اثر اتفاقاتی جین متوجه می شود که پدرش چه کسی است و چرا نزد او نماند تا او را تربیت کند. Jun به جین کازاما می گوید که برای اگاهی از هویت پدرش به نزد پدر بزرگش یعنی هیهاجی میشیما برود تا حقاقی که Jun از جین مخفی می کرد را برای او روشن کند حالا جین نزد پدر بزرگش اماده تا اطلاعاتی از او بگیرد. اتفاقاتی در کوه ها می افتد و boss بازی یعنی Ogre دوباره به کوه ها بازگشته است اتفاقاتی که می افتد باعث می شود که جین بیشتر از واقع اگاهی پیدا کند در بین این اتفاقات مارد جین کازاما او را اموزش می دهد تا توانایی مقابله با Ogre را پیدا کند ولی بر خلاف اموزه ها و خواسته های مادرش عمل می کند و به مبارزه با Ogre می رود تا او را نابود کند. ولی در اثر طلسمی جین در حین مبارزه از هوش می رود زمانی که به هوش می اید همه چیز که در اطراف او بده حالا نابود شده است و با خاک یکسان شده است در این هنگام جین دیوانه وار به دنبال ماردش می گردد ولی او را پیدا نمی کند . Jun مارد جین به دست Ogre کشته شده است!! اموزگاری که تمام عمر خود را برای اموزش جین وقف کرد حالا مرده است. حالا جین دوباره به پیش پدر یزرگش باز می گردد و تمرینات سخت و پر فشار را اغاز می کند تا دوباره نیروی خود را برای مقابله با دشمن پیدا کند هیهاجی جین را متقاعد می کند که Ogre شخصیتی است که قدرت زیادی دارد و با تمرینات معمولی نمی تواند او را نابود کند برای همین باید تمرینان مخصوصی را ببیند. برای گرفتن انتقام مارد جین کازاما یعین Jun Kazama هیهاجی میشیما سومین دوره مسابقات مشت اهنین با نامKing of Iron Fist Tournament 3. بر گذارد می کند. چهار سال بعد زمانی که جین 19 ساله شده است امادگی لازم برای حضور در KOIFT3 را پیدا می کند و این مسابقات شروع می شود. بازی هول محوریت شخصیت JIN KAZAMA می چرخد و بازی با پیروزی Jin به پایان می رسد در مسابقه نهایی جین به حدی از قدرت رسیده است که توانست شخصیت Ogre را شکست دهد و فاتح مشت اهنین 3 شود اما اتفاقی می افتد جین توسط پدر بزرگش یعنی هیهاجی میشیما مورد حمله قرار می گیرد حالا برای چه چیزی ایا برای قدرت ؟ ایا برای اینکه جین فاتح مشت اهنین 3 شده است کسی نمی داند!! وقتی که هیهاجی فکر می کند جین مرده است دوباره Devil به جسم Jin وارد می شود و او را تغییر می دهد و البته دوباره جین را زنده می کند و جین به خاطر قدرتی که devil به داده است تمام همراهان هیهاجی را نابود می کند و فرار می کند به سمت اسمان پرواز می کند. جین حقیقتا" فاتح واقعی مشت اهنین 3 است زیرا حتی پدر بزرگ خود را نیز شکست می دهد و فرار می کند . ولی در این بین فردی به نام Paul Phoenix نیز به دنبال نابود کردن Ogre است حالا که او فکر می کند Jin شخصیت Ogre را شکست داده است برای شکست دادن تنها بازمانده از این مسابقه یعنی Jin Kazama به او حمله می کند.

شخصیت هایی که در این بازی حضور دارند:)از شخصیت های قدیمی)
Paul Phoenix
Nina Williams
Yoshimitsu
Lei Wulong
Anna Williams به صورت قفل در بازی
Heihachi Mishima به صورت قفل در بازی
شخصیت هایی که به بازی اضافه شده اند ( شخصیت های جدید):
Bryan Fury قفل در بازی
Doctor Boskinovitch قفل در بازی
Gon قفل در بازی
Eddy Gordo/Tiger Jackson
Forrest Law
Gun Jack قفل در بازی
Hwoarang
Jin Kazama
Julia Changقفل در بازی
King
Kuma II Padaقفل در بازی

Mokujinقفل در بازی
Ling Xiaoyu
Ogre قفل در بازی
True Ogre قفل در بازی
Boss های اخر بازی:
Ogre
True Ogre


از دوستانی که زمان خود را برای مطالعه این مطلب گذاشتند بسیار سپاس گذاریم. این هم از پرونده TEKKEN3 که سعی شده است از تکرار مطالب جلو گیری شود.


نویسنده: علیرضا محمد میرزائی
 

BigMafiaBoy

همه چیز آرومه :D
کاربر سایت
Mar 3, 2011
608
نام
رضا محمد میرزائی
tekken 4

t4_1.jpg



نامکو برای عرضه تیکن 4 از سری تیکن بر روی پلی استیشن 2 لحظه شماری میکرد . این بازی را سال 2003 معرفی کرد برای پلی استیشن 2 در سال 2004 این بازی را را با گیم پلی ای متفاوت نسبت به سری تیکن و تبلیغاتی که این بازی نوعی مهمی از این سری است عرضه کرد.
در بازی این امکان وجود داشت که بازیکن در یک زمین با برخورد به دیوار یا چیزی زود اسیب ببیند، امکانات برای گیمر محدود و امکان فرار از حملات برای او محدود یت ایجاد کرده بود. بالاخره گرافیک بازی در تیکن تگ تورتومنت یک گرافیک جدید بود برای ان سیستم و نور پردازی ، فیزیکی و حرکتی و جزئیات زمینها به خوبی و با هنر ترسیم شده بود.

در بالاترین درجه و لول مسابفات تورنومنت بازی چیز جدید در اینجین بازی بود و یک قسمت سنگین وجود داشت ، ضربهای سریع و مشتهای سنگین باعث شد تا طرفدارن از این موضوع ناراحت باشند ولی این باعث زوال بازی نشد و در تکامل پیچیده بازی سودمند باشد . جین کازاما یکی از نفرات مهم بازی در این سری از قدرت بسیاز بالا در تورنومنتها برخورددار است و او یک از بازیکنان برتر این سری است .

در تیکن 4 بازیهای کوچکش مثل نیروی تیکن در دسترس است . شبیه سازی مینی گیمهای تیکن 4 دقیقا از روی بازی تیکن 3 صورت گرفته است . قدرت بازو در مبارزه در نیروی تیکن برای هیهاچی در زمینهای مبارزه مهم است .در مینی گیم نیروی تیکن خیلی خوب و جالب است برای سرگرمی و تمرین مبازره. درجهای متفاوت .ج.د دارد استقامت ، نیرو ، کشتن واستادی میشود که می توان به وسیله انها کاراکتر ها و جزئیاتی که پنهان است را اشکار کرد.

دو سال از شکست هیهاجی میشیما از Ogre می گذرد .هیهاجی بعد از کاوش ها و جستوجو هایی که انجام داده است توانسته است مقداری از نمونه خونه Ogre را به دست اورد وی می داند که اگر بتواند نمونه خون کافی از Ogre به دست اورد می تواند قدرت فوق بشری پیدا کند البته می تواند دوباره بافت های از بین رفته او را نیز از نو بسازد . به همین دلیل هیهاجی تماما" به دنبال پیدا کردن نمونه خونی است که بتواند او را فنا ناپذیر کند وی نمونه خون دارد وی برای این کار شیطانی کافی نیست تنها هدف هیهاجی از این عمل رسیدن به یک زندگی جدید با قدرت جدید است که خیلی دور از ذهن نیست. ولی بنا به دلایلی وی در ازمایشات خود با مشکلاتی رو به رو می شود که نمی تواند ازمایشات را با موفقیت به پایان برساند و در تمامی انها با شکست رو به رو می شود. بعد از ازمایشات گسترده ای که هیهاجی انجام داده است در پایان ازماشات او یعنی هیهاجی توانست اسلحه جدیدی برای خود طراحی کند البته به وجود اورد این اسلحه چیزی به جز ژن شیطانی معروف به Devil Gene نبود هیهاجی توانسته بود به ژن های خاصی از Ogre دست پیدا کند و در نهایت وی راه ترکیب این محصول را برای بقای جاودانگی پیدا کرد وی در این راستا فردی بود که در مقابل کار های او قد علم کرده بود JIN KAZAMA کسی که در پایان نسخه 3 بازی توسط ارتش هیهاجی مورد حمله قرار گرفت ولی توانست در ، درگیری که اتفاق افتاد از دست ارتش هیهاجی نجات پیدا کند و راه فرار را بر قرار بهتر دانست و پا به فرار برای نجات جان خود کرد.

Jin Kazama فردی بود که در نسخه سوم بازی توانست Ogre را شکست دهد Ogre موجودی بود که حتی هیهاجی نتوانسته بود ان را شکست دهد ولی جین کازاما این کار را انجام داد و فاتحThe King of Iron Fist Tournament 3 شد و در نایت مورد حمله هیهاجی قرار گرفت ولی به لطف Devil توانست از حملات پدر بزرگ خود نجات پیدا کند. بعد از این ماجرا هیهاجی همواره به دنبال Jin می گشد در حالی که او را در هیچ جایی پیدا نمی کرد ولی وی به جستوجوی خود ادامه داد تا اینکه به سرنخ هایی رسید و توانست به محل هایی که Jin در انجا بوده است دست پیدا کند هیهاجی گروهی را برای پیدا کردن جین فرستاد تا اینکه او را پیدا کرده و به پیش هیهاجی بر گردانند او تصاویر پسر خود را نیز پیدا کرد که 20 سال قبل وی را در اتشفشنای پرت کرده بود ولی او با کمک Devil توانست از اتشفشان خارج شود وی تصمیم گرفت ازمایشات خود را دوباره شروع کند وی به نتایجی دست پیدا کرد که او را امیدوار به رسیدن ژن فناناپذیری کرد هیهاجی در محلی به نام G Corporation از مدارک موجود در انجا استفاده کرد و ازمایشات خود را ادامه داد این ازمایشات را بر روی داده هایی که در مورد ژن های مختلفی بود انجام می داد در حقیقت هیهاجی تمام سعی خود را می کرد تا از کمپانی خود برای رسیدن به زندگی جدید استفاده کند هیهاجی تصمیم گرفت که به دنبال اطلاعات کازویا برود و از داده هایی که در مورد او وجود دارد به نفع خود استفاده کند.

25 دسامبر سال 2008 گروه Tekken Force مرکزG Corporation را مورد تاخت و تاز قرار دادند و ازمایشات خود را در Nepal از سر گرفتند. گاهی اوقات نیز هیهاجی ازمایشات خود را در Nebraska از سر می گرفت این جا جایی بود که کازویا در ان نگه داری می شد هیهاجی برای انتقال بین دو مرکز ازماش خود از هلیکوپتر معروف خود استفاده می کرد . ازمایشاتی که درNebraska انجام می شد بر اساس و هماهنگ با برنامه های هیهاجی نبود در این هنگام گروهی که کازویا در ان نگه داری می شد از این عمل خود خسته شده بودند و این احتما می رفت که به زودی کازویا را از ازمایشگاه خارج کنند و به محل اصلی خود بازگردانند. در این لحشه بود که هیهاجی وارد می شود و دستور می دهد تا کازویا را به G Corporation بازگردانند البته وی تصمیم داشت که او را احیا کند با اقداماتی که میشیما انجام می دهد و با استفاده از نتایج ازمایشات خود دوباره کازویا را زنده می کند وقتی که او زنده شد قدرت خیلی زیادی را از ژن های مخصوص به دست امده با خود به همراه اورد. حالا زمانی است که پدر و پسر در یک مکان هستند ولی اتفاقی می افتد کازویا با سعی و تلاش زیاد ار دست Tekken Force فرار می کند و این امر باعث می شود هیهاجی دوباره ترس را حس کند . هیهاجی گروه خود را برای پیدا کردن کازویا به دنبال او می فرست تا او را پیدا کنن و بازگردانند. Doctor Able هیهاجی را راهنمایی می کند و به او راه هایی را برای پیدا کردن کازویا و دستگیری او می دهد. تنها راهی که به ذهن میشیما می رسد بر گذاریThe King of Iron Fist Tournament4 است وی تصمیم می گیرد این مسابقا را برگذارد کند تا شاید کازویا را به چنگ اورد و حالا جایزه این دوره چه چیزی است مهمترین جایزه یعنی به ارث بردنMishima Zaibatsu است کسی که بتواند به مرحله نهایی برسد و هیهاجی میشیما را شکست دهد Mishima Zaibatsu را به ارث خواهد برد ولی باید به یاد داشته باشید که این جایزه فقط برای به دام انداخت کازویا میشیما است و هیهاجی از این راه تصمیم دارد او را به چنگ اورد.

مسابقات شروع شد و کازویا به مرحله 7 به مبارزه پسر خود یعنی Jin رفت کسی که فاتح تورنمنت3 شده بود بر خلاف خواسته خود مجبور شد تا در مقابل پدر بزرگ خود قرار بگیرد( به خاطر اموزش های کاراته ای که میشیما به او داده بود و هم چنین به این خاطر که او پدر بزرگش بود علاقه ای به مبارزه با او نداشت). بعد از مدت ها جین داستان مخفی شهر zaibatsu را می خواند. ولی به خاطر اتفاقاتی جین به دستHon-Maru می افتد به همین خاطر کازویا به راحتی از سد جین عبور می کند اگر چه هیهاجی میشیما در مرحله نهایی از اتفاقی که برای جین می افتد اگاهی پیدا می کند . زمانی که کازویا با هیهاجی رو به رو می شود ز کازویا می پرسد که با جین چه کاری انجام داده است که او ناپدید شده است و هیچ اثری از او نیست کازویا از او می خواد که قبل از مسابقه به او بگوید که چه اتفاقی برای جین افتاده است. ولی هیهاجی چیزی نمی گوید تا اینکه در مسابقه پیروز می شود ولی او پسرش یعنی کازویا را نمی کشد در این حال به او می گوید اگر می خواهی پسرت را ببینی با من بیا تا او را به تو نشان دهم بعد از مدتی هر دو پسر و پدر به Hon-Maru می رسند در اینجا کازویا برای اولین بار پسر خود را می بیند Devil برای اخرین بار او را می بیند!!!!! و می گوید با من برای همیشه همراه شو. در این جا کازویا هیچ حرفی نمی زند و سکوت می کند هیهاجی میشیما می پرسد که تو کی هستی منظور Devil است؟؟ Devil جواب می دهد که من Devil هستم. وی می گوید من نزدیک به 20 سال پیش قسمتی از خودم را گم کردن وتو نزدیک بود که مرا بکشی. هیهاجی از اتاق با خشمی بر چهره خارج می شود و devil نیز Jin را رها می کند هر چند این شکستی بود که Devil بر خود می دید. ولی در یک لحظه Devil دوباره کنترل کازویا را به دست می گیرد من دیدم . کازویا که کنترل خود را از دست داده است شروع به سرزنش کردن جین می کند بعد از کمی مشاجره بین انها سر به فلک می کشد و زمانی که جین از دست Devil رها شده است و ازاد است به فکر کشتن او می افتد و تصمیم دارد او را نابود کند و جین به او می گوید من تو را می کشم برای همیشه!!! و ناگهان مبارزه ای شروع می شود که نزدیک بود که کازویا را شکست بدهد ناگهان هیهاجی میشیما وارد می شود. حالا هیهاجی تصمیم دارد که جین را نابود کند و ژن Devil را به دست اورد تا به هدف اصلی خود برسد ولی هیهاجی از جین شکست می خورد در این لحظه جین به حالت شیطانی خود در می اید و تصمیم به قتل هیهاجی می گیرد یکبار برای همیشه. جین در حالتی قرار دارد که نورانی شده است و نور تمام بدن او را فرا گرفته است در این لحظه روح مارد خود را می بیند که برای راهنمایی او امده است (JUN KAZAMA) او می گوید بگذار هیهاجی میشیما برود حالا هیهاجی فرار می کند و بازی به پایان می رسد.

کاراکتر های بازی:
Heihachi Mishima قفل در بازی
Kazuya Miashima
Marshall Law
Paul Phoenix
Yoshimitsu
Nina Williams قفل در بازی
Lee Chaolan قفل در بازی
Lei Wulong قفل در بازی
Hwoarang
Ling Xiaoyu
Jin Kazama قفل در بازی
King
Bryan Furyقفل در بازی
Julia Chang
Kuma قفل در بازی
Panda قفل در بازی
Eddy Gordo قفل در بازی


کاراکتر های جدید در بازی:

Steve Fox
Crain Marduk
Christie Minteriroقفل در بازی
Combotقفل در بازی
Violet قفل در بازی

خیلی ممنون از دوستمون اقای مهدی Sawanti که در نوشتن این مطلب کمک کردن .
 
  • Like
Reactions: Captain Bl4ck3

BigMafiaBoy

همه چیز آرومه :D
کاربر سایت
Mar 3, 2011
608
نام
رضا محمد میرزائی
tekken 5

deviljin.jpg



سلام به همه طرفداران بازی Tekken امروز هم با یکی دیگر از سری بازی های tekken یعنی بازی tekken 5 در خدمت شما هستم . امیدوارم که لذت ببرید.


بازی tekken5 را می توان یک reboot برای این بازی دانست زیرا بسیاری از خصوصیات گیم های قبلی را به فراموشی سپرده است و جزئیات جدید به بازی اضافه کرده است این بازی ششمین نسخه از بازی tekken است برای اولین بار است که در سری بازی های tekken گیمر این قابلیت را دارد که با 32 کاراکتر به مسابقه با دیگر کاراکتر ها بپردازد البته در بازی دیگری با نام Tekken 5 :Dark Resurrection این قابلیت وجود دارد که شما 35 کراکتر در اختیار داشته باشید در بازی Tekken Tag Tournament نیز شما 39 کاراکتر در اختیار داشتید و در بازی های tekken 6 و نسخه دیگری با نامTekken 6:Bloodline Rebellion به ترتیب شما 40 و42 کاراکتر در اختیار داشتید. بازی tekken 5 در ماه دسامبر سال 2004 در امریکای شمالی برای PS2 عرضه شد و به ترتیب در امریکا.. ژاپن.. اروپا در تاریخ های 24 فوریه سال 2005.. 31 مارچ 2005 و 24 Juan عرضه شد. این بازی امتیازات خوبی را از سایت مشهور بازی دریافت کرده است که از انها می توان به سایت Gamespot و امتیاز 9 از 10 و سایت Ign 9 از10 را اشاره کرد. گرافیک بازی tekken5 برای کنسول PS2 یک شاهکار به حساب می امد این بازی را می توان یکی از بهترین بازی های سری بازی tekken به شمار اورد زیرا توانسته است به فروش 4.5 بیلیونی کپی در سطح چهان دست پیدا کند.

بازی tekken 5 برای ایجاد تغییرات بزرگ اماده شده است و تصمیم به تغییرات گسترده بر روی گیمپلی بازی گرفته است . شما در این بازی می بینید که جزئیات بازی به کلی تغییر کرده است سیستم مبارزات و گرافیک بازی کثرت کاراکتر ها و همچنین تغییراتی بر روی Stage های بازی نیز به وجود امده است که همگی در یک راستا یعنی بهبود بازی از هر نظر فعالیت می کنند . البتهCrush System به بازی اضافه شده است. در این بازی سیستم مبارزات و تخریب پذیری گیمر ها تغییر کرده است و شخصیت در اثر بر خورد با محیط و اجسام بیرونی اسیب می بیند می توانید حرکات زیبایی را به وجود اورید اگر کمی تیز هوش باشید در هنگام انجام دادن حرکات مختلفی کاراکتر رقیب بر اثر ضرباتی که به او وارد می شود عکس العمل های مختلفی از خود نشان می دهد. البته از حقه بازی های tekken4 نیز در این بازی وجود دارد و می توانید از انها به بهترین شکل ممکن استفاده کنید ولی به دلیل اینکه عناصر مختلف بازی به شکل بدی در بازی به کار برده شده اند دشمنان به راحتی می توانند حرکات شما را بدل کنند و ان را بر علیه خودتان به کار بگیرند.
collector's edition مختلفی و متنوعی عرضه شد که شامل: arcade emulations از بازی های Tekken, Tekken 2, Tekken 3, and StarBlade. می شد البته بازی tekken 5 به گیمر این امکان را نیز داده بود که بتواند در ابتدای مسابقه قابلیت تغییر جزئی در کاراکتر را داشته باشد و موارد مختلفی ان می توان به تغییر Them و لباس کاراکتر اشاره کرد. البته costumes همان لباس های نیز وجود داشتند که فقط برای تعداد کمی از کاراکتر ها طراحی شده بودند شما می توانستید ایتم هایی را به وسیله پول خریداری کنید و از ان در مد های مختلف بازی که شامل: داستان بازی و یا the side-story Devil استفاده کنید و یا در موارد دیگر که می توانستید از انها برای بهبود کارای شخصیت خود استفاده کنید. البته tekken5 نیز دارای یک قسمت مبارزه ای کوتاه بود که به ان mini-game گفته می شد نیز بود که در قسمت های قبلی این گیم یعنی در بازی های Tekken3 , tekken4 وجود داشت که ان را با نام Devil Within می شناختیم. این مینی گیم دنباله رو و روایتگر داستان JIN KAZAMA و جستوجوی او برای یافتن G Corporation است تا بتواند اطلاعاتی از مادر و ماموریت های او به دست اورد در این بازی دیگر گیمر نمی توانست خود به دل خواه کاراکتری را انتخاب کند در این بازی گیمر محدود به استفاده از دکمه های تکراری نبود و می توانست دکمه ها را با هم ترکیب کند و حرکات جدیدی را به وجود اورد به پایان رساندن این مینی گیم یکی از راه هایی است که می توان شخصیت Jin Devil را ازاد کرد و به بازی با او پرداخت. البته باید متذکر شوم که ابدیتی برای این بازی با نام tekken5,1 نیز عرضه شد البته فقط برای Arcade عرضه شد در این ابدیت کارایی کاراکتر ها و تخریب پذیری انها افزایش یافته است و بهتر شده است که می تواند حس بسیار خوبی را به گیمر منتقل کند.

داستان را می توان تغییرداد!!!!

بعد اینکه مسابقات مشت اهنین 4 به پایان رسید جایی که پدر کازویا و فرزند کازویا یعنی هیهاجی و جین کازاما با هم مبارزه کردند دیدید که جین به راحتی هیهاجی را شکست داد و توانست به پیروزی خوشحال کننده ای دست پیدا کند. مسابقه در مکانی به نام Honmaru انجام می شد قبل از مورد هیهاجی به همین جایی که گفته شد رفته بود تا پسر خود را پیدا و او را شکست دهد ولی اتفاقی می افتد و هیهاجی از هوش می رود و بعد از اینکه جین و هیهاجی که از هوش رفته بودند دوباره هوشیاری خود را به دست می اورند دوباره شروع به مبارزه می کنند در هنگامی که این دو باهم مبارزه می کردند جین باز به صورت شیطانی (Devil Jin) در می اید این عاملی بود که از پدر خود یعنی کاوزیا به ارث برده بود زمانی که نزدیک بود جین کازاما پدر بزرگ خود یعنی هیهاجی را نابود کند مادرش یعنی Jun Kazama را می بیند به خاطر حضور مادر جین هیهاجی دوباره فرصت زنده ماندن را به دست می اورد ولی نکته ای که در اینجا وجود دارد این است که چرا مادر جین از کشته شدن دوباره هیهاجی نگران است و از کشته شدن او جلو گیری می کند ایا مسئله ای وجود دارد حتما" که مسئله ای وجود خواهد داشت پس این مسئله چه چیزی است امیدوارم که در اینده به حقیقت پی ببرید. در این هنگام گروه های خشن Jack فرا می رسند ربات هایی که از میدان نبرد برای رسیدن به هدف خود استفاده می کنند ولی نکته اینجا است که کازویا و هیهاجی هر دو مورد حمله این گروه قرار گرفته اند ولی چه کسی مسئول هدایت این گروه است ؟ حالا دوباره پدر و پسر باید از یکدیگر مراقبت کنند و پشت به پشت هم مبارزه کنند در هنگام و طی مبارزه کازویا میشیما به پدر خود خیانت می کند و او را در مقابل ارتش Jack ها تنها می گذارد و پا به فرار می گذارد چند لحظه بعد روبات های منفجر می شوند و Honmaru را نابود می کنند تنها کسی که شاهد این حادثه بود Raven است که بر روی تخته سنگی ایستاده و شاهد این ماجراست و در حال گفتوگو با هلیکوپتری است که در اسمان در حال حرکت است و گزارش مبنی بر کشته شدن هیهاجی میشیما توسط ارتش Jack ها را می دهد و خود نیز از انجا فرار می کند. در ضمن jin با تبدیل شدن به Devil Jin به مرز دیوانگی کشیده می شود البته بعد از اینکه دوباره شخصیت جین به حالت عادی باز می گردد وی تصمیم می گیرد که به جستوجو در باره این اتفاقات و عوامل نفوذی به مسابقات را پیدا کند که در این راه مشکلات زیادی را بر سر راه خود خواهد دید. همچنین وی به دنبال اسنادی در G است تا بتواند اطلاعات بیشتری را از کازویا به دست اوردکه وی در این گروه G که تاثیر داشته است و ایا مسئولیتی دارد یا نه؟ حالا باید به دنبال فردی بگردندن کسی به نام Jinpachi Mishima که تصمیم گرفته است مسابقه نهایی را بر گذارد کند این فرد پید هیهاجی میشیما است و کسی است که هیهاجی او را به مدت 15 سال در زندانی واقع در زیر زمین زندانی کرده بود وی حالا از بند ازاد شده است و تصمیم دارد قلمرو خود را که در حال فرو پاشی است خارج کند و در این راه تمام سعی خود را می کند جینپاجی که در زندان بود به علت گرسنگی از دنیا رفت ولی Devil دوباره توانست برای خود شخصیت جدیدی پیدا کند Devil به بدن جینپاجی نفوذ می کند و او را زیر سلطه خود در می اورد و حالا مسابقات مشت اهنین نهایی در حال اماده سازی است و به زودی شروع می شود در این زمان جینپاجی اعلام می کند که مسابقات به زودی شروع می شود که کسانی که می خواهند در مسابقه شرکت کنند سریعا" خود را معرفی کنند . مسابقات شروع می شود و جین کازاما در این مسابقات شرکت می کند و به مسابقه نهایی می رسد وی در این مسابقه با پدر پدربزرگ خود باید مبارزه کند که دارای قدرت شیطانی است در نهایت جین موفق به شکست جینپاجی می شود و او را نابود می کند و حالا جین کازاما مانده است و Mishima Zaibatsu وی خبری از هیهاجی میشیما و کازویا نیست ایا انها مرده اند !!

مد های بازی : در بازی شما برای رسیدن به دشمن اصلی یا همان Boss 8 مرحله را با کاراکتر های مختلفی به مبارزه می پردازید و زمانی که پیروز شدید به مسابقه با جینپاجی میشیما می روید تا بازی را به پایان برسانید در میانه بازی یعنی در مراحل 4 تا 7 شما با Devil jin مبارزه خواهید کرد با کامل کردن بازی توسط هر شخصیتی کاراکتر های خاصی ازاد و قابل بازی کردن می شوند. مد جدیدی به بازی اضافه شده است با نام In VS mode که جذابیت خاصی برای خود دارد.
Team Battle:
در این مرحله می توان به صورت دو تیم در میدان مبارزه به مبارزه پرداخت در گروه اول گیمر به اتخاب خود کاراکتر هایی را انتخاب می کند و سیستم به صورت خودکار کاراکتر هایی را برای مقابله با شما اتخاب می کند البته زمانی که کاراکتر هایی برای مقابله با شما اتخاب شدند می توانید کاراکتر های خود را بر اساس توان دشمنان عوض کنید و از کاراکتر قوی تر استفاده کنید بازی به گونه ای است که هر مسابقه در یک راند بر گذارد می شود و اگر برنده شوید به راند بعدی و دشمن بعدی می روید تا با او مبارزه کنید اگر هم در مسابقه شکست بخورید کاراکتر دیگری از انتخاب های شما برای انجام مبارزه وارد رزمگاه می شود .


Survival Mode: در این مد شما کاراکتری را انتخاب می کنید و با کاراکتر هایی به مبارزه می پردازید بعد از هر مسابقه که پیروز شده اید پول به دست می اورید این پول ها بهتر است با نام امتیاز بخوانیم بر اساس مبارزات و تعداد دشمنانی که نابود می کنید به شما داده می شود.


Practice Mode: که از نام این مد مشخص است برای تمرین کردن است شما کاراکتری را اتخاب می کنید و با ان به تمرین می پردازید حرکات مختلفی را می اموزید مهارت خاصی پیدا می کنید تا در مسابقات بهترین کارایی را داشته باشید.

از دیگر مد های بازی می توان به Devil Within.. Arcade History.. Theater Mode.. Customization Mode.. می توان اشاره کرد.

کاراکتر های قدیمی که در بازی حضور دارند عبارتند از:
Kazuya Mishima
Jin Kazama
Nina Williams
Yoshimitsu
Marshall Law
Paul Phoenix
King
Ling Xiaoyu
Julia Chang
Lei Wulong
Lee Chaolan
Bryan Fury
Hwoarang
Steve Fox
Craig Marduk
Christie Monteiro
Heihachi Mishima قفل در بازی
Eddy Gordo قفل در بازی
Kuma II قفل در بازی
Panda قفل در بازی
Mokujin قفل در بازی
Anna Williams قفل در بازی
Bruce Irvin قفل در بازی
Ganryu قفل در بازی
Baek Doo San قفل در بازی
Wang Jinrei قفل در بازی


کاراکتر های جدید در بازی:

Asuka Kazama
Feng Wei
Raven
Jack-5

Devil Jin قفل در بازی

Jinpachi Mishima دشمن اصلی
Roger Jr. قفل در بازی
امیدوارم که از این مطلب استفاده بکنید . با سپاس علیرضا
 
  • Like
Reactions: RattleSnake

BigMafiaBoy

همه چیز آرومه :D
کاربر سایت
Mar 3, 2011
608
نام
رضا محمد میرزائی
Tekken 5:Dark Resurrection

Tekken_Dark_Resurrection_wp_40371_2.jpg


Tekken 5:Dark Resurrection نسخه دیگر از سری بازی های tekken است که بر روی کنسول محبوب سونی عرضه شد البته نسخه از این بازی بر روی کنسول دستی سونی یعنی PSP عرضه شد برای بر طرف کردن برخی از مشکلات بازی ابدیت هایی عرضه شد تا مشکلات احتمالی را به حد اقل برساند که از ابدیت های عرضه شد به Tekken5.2 و Tekken5.5 می توان اشاره کرد این بازی هفتمین بازی از سری بازی های tekken است این بازی در ابتدا به صورت ارکید در سال 2005 و 2006 به ترتیب در ژاپن و امریکای شمالی عرضه شد و نسخه پورت شده بازی هم یک سال بعد بر روی PSP عرضه شد . این بازی به صورت دانلودی بر روی PS3 در سال 2007 نیز روانه بازار شد. حجم این نسخه که به صورت دانلودی عرضه شده بود معادل 600 MB بوده است.


داستان بازی: در مراحل نهایی KOIFT4 جایی که هیهاجی میشیما از پشر خود یعنی کازویا میشیما شکست خود و به پرستشگاه در Honmaru رفته بود که برنامه ای در ذهن خود طراحی کرده بود برنامه وی این بود که کازویا و جین کازاما را کاری کند تا باهم به اختلاف بر خورد و بین ان دو مبارزه ای به وجود اید و هیهاجی از این فرصت به دست امده استفاده کند تا Devil Genes را به دست اورد. با این وجود جین هر دوی انها را شکست داده بود و در به جای اینکه انها را نابود کند به انها اجازه فرار داده بود تا بتوانند به زندگی خود ادامه دهند وی در اخرین مبارزه او با هیهاجی گروه هایی از Jack به ان دو حمله کردن و هیهاجی را نابود کردند در این هنگام قبل از مرگ هیهاجی پدر و پسر یعنی کازویا و هیهاجی میشیما به صورت تیمی با گروه های Jack به مبارزه پبرداختند ولی در این لحظه کازویا به پدر خود خیانت کرده و از محل مبارزه فرار می کند و پدر را در مقابل دشمنان تنها می گذارد و در اثر حادثه ای گروه های Jack منفجر می شوند و مقبره محل مبارزه با تمامی کسانی که در انجا بودند نابود شد وقتی که به ظاهر هیهاجی مرد پدر و که جینپاجی میشیما بود از زندانی که پسرش هیهاجی برای او به وجود اورده بود نجات پیدا کرد وی تصمیم داشت که Mishima Zaibatsu را به حالت قبلی خود باز گردانند یعنی زمانی که قدرت تمام بود و هیچ رقیبی نداشت. چند ماه بعد اعلام شد که مسابقات مشت اهنین دوره 5 شروع خواهدشد اما چه کسی این مسابقه را بر گذارد می کند ایا هیهاجی نجات پیدا کرده است یا فرد دیگری در پشت پرده قرار دارد نه این جینپاجی میشیما است که دوره 5 را بر گذارد می کند این بازی در واقع دنباله یا به زبان بهتر ویرایشی از بازی Tekken5 است البته به این بازی یک چیز اضافه دارد و انهم حضورLili Rochefort است در این بازی شخصیت های دیگری به بازی اضافهش ده است که جذابیت را به مراتب بیشتر کرده است.

همان طور که می دانید این نسخه برای PS3 ,PSP منتشر شده است و پورتی از نسخه PS2 این بازی است پس باید انتظار داشت که تغییرات گسترده ای بر روی ان اعمال شده باشد .محل های برگذاری مسابقات به روز شده است و با سخت افزار های دو کنسول اصلی یعنی PS3.PSP سازگاری کامل را پیدا کرده اند و می توان از یک بازی خوب در کنسول خوب لذت کامل را برد یکی از نکاتی که باعث تمایز این بازی با نسخه PS2 این است که بخشConqueror به بازی اضافه شده است بسیاری از امکاناتی که در tekken5 نسخه ps2 وجود داشت در این نسخه هم به چشم می خورد با کمی تغییرات جزئی که بهبود یافته بود سیستم تاثیر گذاری مشت ها در بازی به خوبی کار گذاشته شده است و می توان تاثیر مخبر مشت ها را بر روی کاراکتر ها مشاهده کرد مد های بازی urvival tournaments and ranking tournaments in Tekken Dojo mode در بازی بهبود یافته اند محل های برگذاری بازی بیشتر و بهتر از گذشته طراحی شده است و می توان طبیعی بودند را با چشم دید. یکی از سیستم های اضافه شده به بازی سیستم Drak Lord است که به صورت رانگینگ(Ranking) طراحی شده است که جذابیت خاصی به بازی داده است البه باید متذکر شوم که سیستم جدیدی هم با نام Divine Fist در بازی قرار داده شده است که در نسخه PSP البته برای اروپا این امکان وجود دارد که گیمر شخصیت خود را از حالت Drak Lord به Divine Fist ارتقا دهد البته این کار با کامل کردن Dojo های موجود در بازی نیازمند است Dojo سیستم جدیدی است که به بازی اضافه شده است یکی از امکاناتی که در مد ارکید بازی وجود دارد امارشناسی شخصیت ها است که باعث اشنایی بهتر با کاراکتر می شود البته می توان تمامی امار شخصیت را پاک کرد و دوباره با او یک مد ارکید جدید خلق کرد در هنگامی که شما کاراکتر خود را انتخاب می کنید اطلاعاتی از دیگر کاراکتر ها و حتی کاراکتر خود در محا مخصوصی تماشا می کنید که در انتخاب کاراکتر به شما می تواند کمک کند . بازی DR در ایجاد تغییرات لباس کاراکتر ها تغییرات خوبی را ایجاد کرده است و گیمر را در این امر تا حدودی ازاد گذاشته است. به طور مثال می توان لباس Paul که به رنگ قرمز است را به رنگ سفید یا هر رنگ دیگر تغییر داد یا اینکه در Kuma تغییرات گسترده ای را انجام داد به طور کلی می توانید تغییرات خوبی را به دل خواه بر روی کاراکتر ها انجام دهید که این امر در جذابیت بازی تاثیر گذاری بالایی داشته است شخصیت جینپاجی میشیما در نسخه PSP غیر قابل بازی کردن است ولی در نسخه PS3 قابل بازی است و می توان بر روی او هم تغییراتی را انجام داد.

نسخه PSP این بازی:

بازی با دو نوع FireWare برای این کنسول عرضه شد یکی برای اروپا و دیگری برای امریکای شمالی ورژن 2.6 برای امریکای شمالی و 2.71 برای اروپا عرضه شد. همان طور که گفته شد مد هایی به بازی اضافه شده است که یکی از انها Tekken Dojo است در این مد گیمر می تواد بادیگر گیمر ها به صورت Ghost ها به بازی بپردازد این قابلیت برای گیمر وجود دارد که امکان اپلود و یا دانلود را داشته باشد همچنین گیمر این قابلیت را دارد که اخرین پک Ghost را دانلود کند مد دیگری در این نسخه وجود دارد با نام Gold Rush که گیمر در این بازی فقط برای رسیدن به پول مبارزه می کند ورژن های جدید از Tekken Bowl and Command Attack در بازی گنجانده شده است این قابلیت ها در نسخه های 4 و Tekken Tag 1 نیز وجود داشت. در این نسخه به جز دو محل مبارزه نهایی تمامی محل های بازی تغییر کرده است و حتی اهنگ موجود در بازی نیز تغییر کرده است و البته در بیشتر موارد نیز بهتر از گذشته شده است این نسخه که برای کنسول دستی سونی عرضه شده است در تابستان سال 2006 موفقیت خوبی برای ان به ارمغان اورده است این بازی تا 26 june سال 2009 نزدیک به 2.2 میلیون کپی به فروش رسانده است.

نسخه PS3 این بازی:

شرکت سازنده بازی تایید کرد که این نسخه هیچ گونه شباهتی به نسخه PSP نخواهد داشت و تغییرات بسیاری در ان به وجود امده است محل ها و اهنگ های بازی در این نسخه تغییراتی کرده است و البته تنها نقطه مشترک این نسخه با نسخه PSP وجود محل مبارزه نهایی است که در هر دو نسخه یکی است اسن نسخه از بازی برای اولین بار در تاریخ 12 دسامبر در ژاپن در سال 2006 عرضه شد البته این نسخه به صورت دانلودی عرضه می شد ورژن امریکایی این بازی در تاریخ 1 مارچ 2007 و قیمت 19.99 دلار و در اروپا در تاریخ 23 مارچ عرضه شد گرافیک بازی در این نسخه تغییرات گسترده ای کرده است و به بهترین حالت خود رسیده است می توان طبیعت را حس کرد این بازی بر روی PS3 با 60 فریم در ثانیه و 1080p HD قابلیت اجرا دارد این بازی برخی از خصوصیات مد ارکید را از جمله: Ghost Battle and Gallery با خود دارد و برای اولین بار است که گیمر می توان با شخصیت Jinpachi Miashima به بازی بپردازد یکی از تفاوت های این نسخه با نسخه PSP بازی است که در نسخه کنسول دستی امکان بازی با جینپاجی وجود نداشت. در تاریخ 25 June 2007 نامکو اعلام کرد که ابدیتی برای این بازی با نامTekken 5: Dark Resurrection Online عرضه خواهد شد این ابدیت قابلیت بازی کردن به صورت انلاین را به وجود می اورد در این مد تمامی مراحل بازی و ranking ها به صورت انلاین انجام می شود. البته مد هایPractice and Survival نیز به بازی اضافه شده اند. این ابدیت در تاریخ 1 اگوست 2007 در ژاپن و 30 همان ماه در امریکا و نسخه ابدیت شده برای اروپا در تاریه 8 نوامبر عرضه شد سایت gamepro اسن نسخه از بازی را در بین 24 بازی برتر PS3 قرار داد البته به این نسخه کاراکتر ها و قابلیت های زیادی اضافه شده است که باعث جذابیت بی مانند بازی می شود .
شخصیت های حاضر در بازی:
Paul Phoenix
Nina Williams
Yoshimitsu
Kazuya Mishima
Marshall Law
Lee Chaolan
Lei Wulong
Jin Kazama
Ling Xiaoyu
Hwoarang
King
Julia Chang
Bryan Fury
Christie Monteiro
Steve Fox
Craig Marduk
Anna Williams
Baek Doo San
Bruce Irvin
Wang Jinrei
Kuma
Ganryu
Mokujin
Heihachi Mishima
Panda امکان تغییر لباس به صورت Kuma
Eddy Gordo قابلیت تغییر باChristie

Asuka Kazama
Feng Wei
Raven
Jack-5
Roger Jr.
Devil Jin
Jinpachi Mishima قابلیت بازی فقط در نسخه PS3


کاراکتر های جدید در بازی:


Emilie "Lili" Rochefort
Sergei Dragunov
Armor King II
Alisa Boskonovitch
Bob
Jack-6
Leo
Miguel Caballero Rojo
Zafina
Azazel غیر قابل بازی
NANCY-MI847J


و در نهایت امتیازات بازی از سایت های مختلف: Gamespot9.2/10….Gamespy 4.2/5….Ign9.2/10…PSM9/10..OPM9/10..OPS2M UK 10/10…X-play 4/5…Game Ranjing 88%
جوایز بازی از سایت های مختلف:
GN Best PSP Fighting Game of 2006
IGN Best Graphics Technology on PSP in 2006
IGN Runner Up PSP Best Offline Multiplayer Game of 2006
IGN Best Fighting Game of 2006

نویسنده: علیرضا محمد
 

BigMafiaBoy

همه چیز آرومه :D
کاربر سایت
Mar 3, 2011
608
نام
رضا محمد میرزائی
tekken 6

azul_01.jpg


Tekken 6 ششمین نسخه از سری بازی های tekken است اگر نسخه tekken Tag را در نظر نگیریم . این بازی روز دوشنبه مورخ 26 نوامبر 2007 در ژاپن و روز چندین روز بعد به صورت جهانی عرضه شد طبق معمول شرکت Namco-bandai برای از بین بردن هر گونه مشکل در بازی ابدیت هایی را روانه بازار کرد .البته اگر این بازی را با بازی هایی همچون tekken 5 DR و Tekken Tag حساب کنیم این بازی 8 نسخه از سری بازی های tekken است. در این نسخه برای اولین بار از موتوری با نام Octave Engine استفاده شد قابلیت تغییر در محیط بازی بسیار گسترش یافت محیط به واقعیت نزدیکتر شد محیطی تغییریا" همانند بازی Dead Or Alive همان طور که گفتم در اثر تغییر و به کار گیری موتور جدید امکانات مختلفی در بازی گنجانده شده است دو سیستم مختلف با نام های Bound و Rage در بازی قرار داده شده است و طبق گفته شرکت سازنده انها به سختی بر روی این سیستم ها کار کرده اند البته بیشتر توجه را بر روی نسخه ارکید بازی متمرکز کرده اند نسخه ارکید بازی برای سیستم 357 منتشر شد تا نسخه کنسولی بازی. نسخه 6 بازی برای دو کنسول محبوب و قدرتمند سونی و ماکروسافت یعنی PS3..Xbox360 عرضه شده است البته بازهم همانند نسخه 5 بازی یک نسخه تکمیل کننده هم برای بازی عرضه شد که با نام Tekken 6:Bloodine Rebellion ناد دارد در واقع این نسخه ابدیت شده نسخه 6 است این نسخه که به عنوان ابدیت عرضه شد یکسال بعد از عرضه جهانی tekken6 منتشر شد. این ابدیت در تاریخ اکتبر 2009 برای PS3..X360 و یک ماه بعد برای PSP منتشر شد.

• به دنبال پیروزی که Jin Kazama در King of Ir on Tournament 5 به دست اورد و تبدیل به بهترین مبارز در Mishima Zaibatsu شد نشانه هایی از حکومت گری و بر اساس ستمگری به چشم می خورد وی که دارای قدرت زیادی است از این قدرت استفاده های نامناسب می کند و سعی دارد به یک قدرت جهانی تبدیل شود وی تصمیم دارد که قلمرو خود را بر علیه تمامی قلمرو ها بشوراند . این عمل او باعث ایجاد جو بدی در جهان شد و باعث ایجاد شورش ها در مناطق دیگر شد وی تصمیم دارد که بدون حملات نظامی تمامی جهان را زیر سلطه خود بگیرد البته با استفاده از مردم و ذهن ها این کار را انجام می دهد. حالا پدر جین یعنی کازویا که نجات پیدا کرده بود پسر خود را پیدا می کند و با او گفتوگو می کند و سعی دارد که او را از این کار باز دارد ولی ایا می تواند این کار را متوقف کند؟ حالا بهG Corporation حمله شده است و جین کازاما در انجام کار خود مسمم است در این حال کازویا تصمیم می گیرد برای گرفتن جلوی او با او به مبارزه بپردازد و می بیند که جین کازاما دیگر از درون صلح را فراموش کرده است و باید با زور جلوی کار او را گرفت. حالا دوره ششم از مسابقات مشت اهنین با مسابقه کازویا و گروه G شروع می شود و جین کازاما این بازی را افتتاحیه می خواند و شروع tekken6.

• همان طور که گفته شد گیمپلی بازی تغییرات گسترده ای را شامل می شود که به محیط بزرگتر و با جزئیات بیشتر اشاره کرد در این بازی امکان تاثیر گذاری محیط بازی بر روی شخصیت ها چندین برابر شده است. در سیستم Rage که یکی از سیستم های اضافه شده به بازی است شما بر اساس ضرباتی که به شخصیت ها وارد می کنید امتیازاتی به دست می اورید که در جذابیت بازی تاثیر گذارد است با تکمیل شدن امتیازات البته باید به امتیازات خاصی در بازی دست پیدا کنید در این هنگام که امتیاز به حد لازم رسید هالهی قرمز رنگی به دور کاراکتر شما به وجود می اید که شما می توانید حرکات و ضربات مرگباری را به رقیبتان وارد کنید زمانی که شما این قابلیت ها را به دست اورید می توانید از خود انرژی های خاصی از جمله اتش..برق..یخ..و موارد دیگری تولید کنید و به تخریب رقیبتان بپدازید. دیگر سیستم اضافه شده به این بازی Bound نام دارد در این سیستم کاراکتر شما حرکات خاصی را می تواند اجرا کند که در دیگر موارد قابل اجرا نبودند. در نسخه PSP بازی سیستم جدیدی با نام Scenario Campaign نیز در بازی وجود دارد که چیزی شبیه به tekken Force یا Devil Within دارد در این مد می تواند شخصیت را به صورت سومین شخص و یا نقش افرینی هدایت و کنترل کرد در این مد شخصیت بازی می تواند از سلاح های موجود در محیط به سود خود استفاده کند و می تواند با پولی که به دست می اورد به ابدیت شخصیت خود بپردازد. در نسخه PS3.X360 سیستم دیگری با نامonline versus multiplayer در بازی وجود دارد که شامل Ranked Matches است و در این محیط گیمر می تواند شخصیت خود را از نظر جایگاه بهبود ببخشد و او را به مقام های اول نزدیک کند دیگر مدPlayer Matches است که می توانید در این مد با دوستانتان به مبارزه بپردازید البته بدون ranked مخصوصی.

• در ضمن یکی از سرباز های جوان tekken Force به نام lars Alexandersson نیز معرفی شد که تاثیری در داستان بازی به خصوص بر روی گروه G گذاشته است. در طی ماموریتی که Lars در حال انجام ان بود وی با افاردی اشنا شد که یکی از انها Alisa Bosconovitch است در این حین گروه G به انها حمله می کنند و این دو به بمارزه با انها می پردازند تا اینکه Lars به علت ضعف بندی بی هوش می شود ولی بنا به دلایلی می تواند از دست گروه g فرار کند و به دنبال هدف خود برود او در طی ماموریت خود با شخصیت های مختلف بازی Tekken از جملهJin مبارزه می کند و کسانی که وابستگی فرعی به او داشتند دو شخصیت Eddy و Nina بودند در طی ماموریت Lars او دوباره دچار ضعف می شود این ضعف بیشتر بر روی حافظه او تاثیر می گذارد وی خاطاتی به یاد می اورد که برای او مبهم است ولی Kars سعی دارد که هیهاجی را پیدا کند وی می خواهد او را نابود کند ولی زمانی که او را پیدا می کند می بیند که چند دقیقه قبل هیهاجی از محل مورد نظر فرار کرده است شاید دوباره هیهاجی بازگشته است تا اینبار جین را شکست دهد و دوباره قلمرو خود را باز پس بگیرد. Lars سرانجام با شخصیت دوست داشتنی Lee Chaolan تماس برقرار می کند این دو باهم دوست هستند و روابط صمیمی دارند گاهی اوقات با Julia Chang نیز ارتباطی برقرار می کند البته گاهی اوقات افاردی را برای کشتن کازویا می فرستد یا اینکه کازویا این کار را می کند. Lars و Alisa در طی مسافرتی که باهم داشته اند همواره از سوی گروه G مورد حمله واقع می شدند. Tougou و گروهی از مردان سعی دارند جلوی لارس را بگیرند در حالی که لارس و الیسا در رو به رویی که با Anna و کازویا داشته اند توانسته بودند ان دو را شکست دهند ولی Tougou سعی دارد انها را نابود کند . lars و Alisa در نهایت می توانند به برج اصلی Tower دست پیدا کنند و در این حال با JIN رو به رو می شوند anna که در مبارزه با Lars شکست خورده بود به دلایلی نجات پیدا کرده بود و حالا او تصمیم به کمک Jin گرفته بود مبارزه اغاز می شود در حین مبارزه دو طرف گروه G نیز به انها حمله می کنند در حالی که نقشه جین این بود که گروه g در مسابقه دجالت کنند ولی انها خود را وارد بازی کرده بودند جین که ذهن Alisa را به کنترل خود در اورده بود او را وادار به مبارزه با Lars کرد و در نهایت لارس او را شکست داد. در این هنگام شخصیت مرموز بازی یعنی raven به طور پنهانی شاهد مبارزه است raven دست همکاری به سوی لارس دراز کرد و او نیز دست او را گرفت و باهم همکاری کردند در اولین قدم این دو تسلیم شدند ولی انها به مبارزه و محل حکومت Azazel رفتند یا با او مبارزه کنند یا او را با خود یکسو کنند ولی در طی راه انها دوباره با کازویا رو به رو شدند کازویا از انها متنفر بود در این حال کازویا اماده مبارزه بود در ضمن باید چیزی را فاش کنم که لارس و کازویا باهم برادر ناتنی بودند. قبل از مسابقه کازویا و anna از temple رفاتند و مبارزه نکردند و حالا لارس و raven به قبل معبد رفتند و Azazel را پیدا کردند. مبارزه بین انها شکل گرفت و در نهایت azazel به ظاهر نابود شد و لارس وraven معبد را خراب کردند و از انجا فرار کردند اما ایا Azazel نایود شده بود کسی نمی داند؟

• در محیط بیرون انها دوباره با jin رو به رو شدند کسی که الیسا را مجبور کرده بود که به لارس حمله کند لارس و raven الیسا را شکست دادند جین از این حادثه بسیار عصبانی شد و به الیسل توهین کرد. لارس از این ماجرا عصبانی شد و جنگی دیگر بین شروع شد جین از این کار چه هدفی داشت او می خواست تا به Azazel دست پیدا کند و از طریق Azazel به داستان Zafine دست پیدا کند جین برای این کار تصمیم گرفت که azazel را دوباره زنده کند و او را از نظر احساسی و شخصیتی تهی کند تا به هدف خود برسد هدف او شروع یک جنگ بسیار بزرگ بود او قصد سروری در ذهن داشت. جین به لارس گفت که azazel هنوز نمرده است و زنده است و تو نتوانسته ای او را نابود کنی او برنامه ای داشت تا بتواند مردم جهان را زنده نگه دارد تا انها را قربانی و طمعه چیز بزرگی به نام جنگ کند . از سوی دیگر Tougou نیز به Azazel نیز دارد شخصی که حالا قدرتمند تر و ماهر تر از گذشته شده است ولی قدرت او توسط Devil Gene به وسیله جین کنترل می شود ولی azazel تا حدی می توانست در مقابل واکنش ها و شک ها وارده به او مقابله کند. در این لحظه nina وارد شد و دید که جین از خود بی خود شده است و محل را ترک می کند لارس و raven الیسا را به پیش Lee بردند تا شاید او بتواند شرایط جشمانی و روحی الیسا را تغییر دهد لارس قبل از اینکه محل را ترک کند با raven خداحافظی می کند. لارس تماسی دریافت می کند و ماموریت جدیدی برایش پیش می اید و او رهشپار ماموریت دیگری می شود. بعد از مدتی دوباره raven اطلاعاتی در مورد جین به دست می اورد و برای پیدا کردن او راهی می شود سوال اینجاست که جین مرده است یا زنده و این مسئله در بازی مبهم باقی مانده است با این وجود نشانه هایی از جالکوپی های علامت شیطان را می توان در دستان جین مشاهده کرد و نشان داده می شود که Azazel به خاطر Devil Gene مرده استو روز Lee موفق می شود که الیسا را به حالت قبلی خود باز گرداند و او دوباره حافظه خود را به دست اورده است.

• گفته های Katsuhiro Harada در مورد این بازی:

• تعداد کراکتر هایی که در این نسخه قابل بازی کردن هستند خیلی بزرگتر از نسخه پیشین است و ما از این مسئله بسیار خوشحال هستیم من به مدت 10 سال با tekken بوده ام و عاشق این بازی هستم. این اقا در مورد نسخه دیگری از بازی tekken 6 چنین گفته است که کاراکتر ها زیادی را خواهید دید در این بازی تمامی کاراکتر های نسخه 5 و 6 به دور هم جمع خواهند بود و گیمر می تواند لباس کاراکتر خود را به دل خواه تغییر دهد یا اینکه به صورت انلاین برای وی لباس دانلود کند 8 کاراکتر در این بازی وجود دارد یکی از انها Zafine است او از یک خانواده اسیایی است و برای این به مسابقه وارد شده است که از درگیری دو devil جلو گیری کند. شخصیت دوم Leo است او یک کاراکتر و مبارز المانی است گیمر با انتخاب او می تواند حرکات زیبایی را به وجود اورد که از انها لذت خواهد برد مادر Leo مرده است و احتمال اینکه کازویا در مردن مادرش نقش داشته است بسیار زیاد است او به ماسبقه وارد شده است تا انتاقم بگیرد. کاراکتر بعدی Miguel Caballero Rojo نام دارد او یک گاوباز اسپانیایی است و علاقه زیادی به مبارزهای خونی دارد ولی در کارش به هیچ نحوی نظم دیده نمی شود. او هم برای یافتن قاتل خواهر خود وارد مشابقه شده است. کاراکتر بعدی که چهارمین کاراکتر است Bob نام دارد او امریکایی است او برای رسیدن به قدرت وارد مسابقه شده است و در انجام حرکات خود مهارت خاصی دارد. کاراکتر بعدی Nancy-Mi847J است او در این بازی bonus boss است او یک شخصیت روباتیک دارد که توسط Mishima Zaibatsu ساخته شده است و شباهت های زیادی به jack دارد. ششمین کاراکتر Azazel است او رئیس اخر بازی است Final Boss است او از نظر داستانی با شخصیت های zafine و Julia Chang ارتباط دارد و عامل مقابله بین Jin Kazama و Kazuya Mishima است. در نسخه Bloodline Rebellion هفتمین کاراکتر Alisa Bosconovitch است او شخصیت جالبی دارد و می تواند کاراکتر مناسبی برای گیمر ها قرار بگیرد او در اواخر بازی خدمتگذار Jin می شود و ب لارس حمله می کند و کاراکتر هشتم Lars Alexandersson است او در بازی فرزند هیهاجی میشیما معرفی می شود .

• شخصیت های موجود در بازی:

• Anna Williams
• Armor King
• Asuka Kazama
• Baek Doo San
• Bruce Irvin
• Bryan Fury
• Christie Monteiro
• Craig Marduk
• Devil Jin
• Eddy Gordo
• Feng Wei
• Ganryu
• Heihachi Mishima
• Hwoarang
• Jin Kazama
• Julia Chang
• Kazuya Mishima
• King
• Kuma
• Lee Chaolan
• Lei Wulong
• Lili Rochefort
• Ling Xiaoyu
• Marshall Law
• Mokujin
• Nina Williams
• Panda قابل تغییر با Kuma
• Paul Phoenix
• Raven
• Roger Jr.
• Sergei Dragunov
• Steve Fox
• Wang Jinrei
• Yoshimitsu

• شخصیت های جدید در بازی:

• Alisa Boskonovitch
• Bob
• Jack-6
• Leo
• Miguel Caballero Rojo
• Zafina
• Azazel رئیس اخر بازی غیر قابل بازی کردن
• NANCY-MI847J قابل بازی فقط در ورژن کنسولی

• کاراکتر های جدیدی که در نسخهTekken 6 Arcade version حضور دارند:

• Bob
• Jack-6
• Leo Kliesen
• Miguel Caballero Rojo
• Zafina

Azazel رئیس اخر بازی غیر قابل بازی کردن

• NANCY-MI847J قابل بازی فقط در ورژن کنسولی


• کاراکتر های جدید موجود در نسخهTekken 6 Bloodline Rebellion and Tekken 6 Console Version:

• Alisa Bosconovich
• Lars Alexandersson

نویسنده مطلب : علیرضا محمد میرزائی(The Master Lost..Vergil12) منتظر tekken Tag 1 .
 

BigMafiaBoy

همه چیز آرومه :D
کاربر سایت
Mar 3, 2011
608
نام
رضا محمد میرزائی
tekken 6:Bloodline rebellion


Lars_Alexandersson_Wallpaper_by_legyrkinse.jpg

• بازی tekken 6:Bloodline rebellion در ظاهر اخرین نسخه از سری بازی های tekken است البته بدون در نظر گرفتن دو نسخه tekken Tag که نسخه اول ان در سال 2005-2006 منتشر شد و نسخه دوم بازی هم در حال حاضر اماده عرضه نشده است. این نسخه را ابدیت شده نسخه 6 بازی بدانید همانند نسخه tekken 5DR این بازی نیز دارای اضافاتی است که جذابیت بازی را بیشتر می کند . در این بازی کاراکتر ها .. Stage ها و ایتم ها جدیدی وجود دارد می توانید تغییرات خوبی در بازی ایجاد کنید می توانید بالانس بازی را تغییر دهید و ان را از نو سازمان دهی کنید. داستان این بازی روایتگر داستان نسخه 6 بازی است که تنها تفاوت این دو نسخه در کاراکتر ها و مراحل بازی است و در داستان بازی تغییرایت به وجود نیامده است . در این نسخه دو کاراکتر به بازی اضافه شده اند که عبارتند از:Alisa Boskonovitch و lars Alexanderson لارس پسر نامشورع هیهاجی میشیما است یکی از تغییراتی که در بازی به چشم می خورد وجود ایتم ها جدید است که شما می توانید از انها استفاده کنید همچنین لازم به ذکر است که کاراکتر های نسخه tekken 5 و Tekken 5DR نیز در این بازی حضور خواهند داشت البته از نظر گرافیکی بهبود یافته اند. در این بازی مد جدیدی با نامcenario Campaign وجود دارد چیزی شبیه به مد هخای بازی tekken 3 مد تیکن 3 با نام Tekken Force مشهور بود در این مد ازادی عمل بیشتری به گیمر داده می شود

• کاراکتر های موجود:

• Anna Williams
• Armor King
• Asuka Kazama
• Baek Doo San
• Bob
• Bruce Irvin
• Bryan Fury
• Christie Monteiro
• Craig Marduk
• Devil Jin
• Eddy Gordo
• Feng Wei
• Ganryu
• Heihachi Mishima
• Hwoarang
• Jin Kazama
• Jinpachi Mishima
• Julia Chang
• Kazuya Mishima
• King
• Kuma
• Lee Chaolan
• Lei Wulong
• Leo Kliesen
• Lili Rochefort
• Ling Xiaoyu
• Marshall Law
• Miguel Caballero Rojo
• Mokujin
• Nina Williams
• Panda
• Paul Phoenix
• Raven
• Roger Jr.
• Sergei Dragunov
• Steve Fox
• Wang Jinrei
• Yoshimitsu
• Zafina

• کاراکتر های جدید:

• Alisa Bosconovitch
• Lars Alexandersson
• Stage های بازی:
• Azazel's Chamber
• Cemetery
• City After Dark
• Fallen Colony
• Gargoyle's Perch
• High Roller's Club
• Lightning Storm
• Manji Valley
• Mystical Forest
• Noh Theater
• Rustic Asia
• Temple Grounds
• Tunnel Disaster
• Urban War Zone
• Electric Fountain
• Anger of the Earth
• Fiesta Del Tomato
• Hidden Retreat

دوستان به دلیل اسنکه داستان بازی با داستان نسخه 6 تفاوتی ندارد از درج داستان بازی خودکاری کردم. موفق باشید .
 

BigMafiaBoy

همه چیز آرومه :D
کاربر سایت
Mar 3, 2011
608
نام
رضا محمد میرزائی
tekken Tag Tournament

Tekken_6_Hwoarang_wallpaper_by_Fog_angel.jpg



با سلام و درود به کاربر های انجمن امیدوارم تا اینجا از مطالب استفاده کرده باشید به امید خدا دو پست دیگه در این ترد خواهیم داشت و تمام. پس ببینید tekken Tag Tournament را در همین جا:
• بازی tekken tag 1 را که می توان ابدیت بازی Tekken 3 به شمار اورد همانند نسخه های جانبی Tekken 5 ,6 که ابدیت شده نسخه های اصلی بودند این بازی نیست در همین راستا قرار دارد ولی با نام جدید که به اختصار TTT نامیده می شود اگر بخواهیم این بازی را یکی از نسخه های اصلی سری بازی های tekken به حساب اوریم این نسخه شماره 4 از سری بازی های tekken خواهد ، هر چند این بازی از خط داستانی سری بازی tekken پیروی نمی کند ولی بازهم به خاطر اینکه یدکش نام tekken است ان را چهارمین نسخه از این سری می خوانیم. این بازی به طور کامل نسخه ابدیت شده از بازی tekken 3 است . این بازی اول به صورت ارکید عرضه شد و بعد از مدتی برای کنسول PS2 سونی نیز روانه بازار شد ولی نکته قابل تعمل این است که نسخه ارکید بازی با 32 Bit Graphinc اجرا می شد همانند نسخه tekken 3 که جای تغییر بیشتری را می طلب . البته این بازی را می توان مابین tekken 4و بازی Soulcalibur 2 جای داد. این بازی در سال 2008 به صورت Namco Classic Figther Collection عرضه شد. زمانی که این بازی برای کنسول خانگی پورت می شود به طور معمول از نظر گرافیکی بهبود پیدا می کند ولی در این نسخه چنین چیزی اتفاق نیوفتاده است. این بازی اولین نسخه از TTT است که بعد از نسخه 3 بازی منتشر شده است و حالا بعد از گذشت مدتی حدود 10 سال نسخه دومی از بازی با نام TTT2 نیز منتشر می شود که بعد از نسخه 6 ساخت ان توسط شرکت سازنده تایید شده است.

• بازی TTT اولین بازی بود که برای PS2 منتشر شد که دارای گرافیک و موزیک فوق العاده ای بود و توانست تحولی بزرگ را به عموم مردم به نمایش دراورد البته نکته قابل توجه این است که برای اولین بار است که در سری بازی های tekken تعداد کاراکتر ها به بیش از 30 کاراکتر می رسد در این بازی تعداد کاراکتر ها به 39 کاراکتر با ویژگی ها خاص ارتقا یافته است. در این بازی شما تمامی کاراکتر های سری های قبلی یعنی بازی های tekken 1,2,3 را باهم در کنار یکدیگر داشتید شما کاراکتر ها جدیدی نیز در این بازی به خود می دید کاراکتر هایی از جمله :Unknown..Tetsujin که Style های خاصی برای خود دارند و می توانند حرکات زیبا را به نمایش دراورند. همان طور که گفتم این دو شخصیت در این بازی ظاهر شدند و هیچ سابقه ای در سری بازی های tekken ندارند البته نباید از مهم ترین نکته این بازی یعنی Tag System چشم پوشی کرد که به حق زیباترین قسمت این بازی را همین سیستم تشکیل می دهد ، در این سیستم شما دو کاراکتر به اتخاب خود برمی گزینید و می توانید از انها به صورت tag Team در بازی استفاده کنید در هنگام انجام حرکات خاص از دو کاراکتر استفاده کنید حرکات زیباتری را به نمایش بگذارید حرکات خود را تنظیم کنید تا بیشترین اسیب را به رقببتان برسانید البته نکته ای که وجود دارد شما در میدان مبارزه فقط می توانید از یک شخصیت استفاده کنید و شخصیت دوم شما باید منتظر بماند تا اینکه شما شکست بخورید یا اینکه بخواهید حرکت های ترکیبی انجام دهید تا به شما بپیوند و دو نفره حرکات را بهتر انجام دهید، همان طور که گفتم با شکست خوردن یکی از یارهایتان دومین انتخاب شما وارد مبارزه می شود به امید پیروزی البته شما باید مشخص کنید که او می بازند یا بازی را با کمال افتخار به پایان می رساند!

• بله بازی TTT نیز همانند قسمت های مختلف بازی Tekken دارای یک مینی گیم با نام Tekken Bowl بود این مینی گیم به گونه ای است که بازیکن ها می توانند به صورت تیمی در Bowling به بازی بپردازند البته در اینجا کارایی شما در این مسابقه با شخصیتی وابسته است که ان را اتخاب می کنید و به مهارت و چالاکی- سرعت و عوامل نظیر این بستگی دارد که شما در مسابقه پیروز می شوید یا اینکه شکست می خورید. در ضمن شهرتی که شخصیت های بازی دارند در این مینی گیم تاثیر گذار است . به طور مثال Bryan Fury قدرت زیادی دارد و می تواند ضربات مرگباری را وارد کند و او می تواند از حرکات ها مختلفی استفاده کند و دشمنان را به راحتی نابود کند یا Julia Chang دارای قدرت بدنی پایینی است و این عامل در پیشرفت شما در این مینی گیم تاثیر گذار خواهد بود و البته در انجام حرکات شاید سریع باشد ولی قدرت زیادی نخواهد داشت. البته تا حدی کنترل این شخصیت به مراتب راحتر است.
• این بازی داستانی متفاوت از سری بازی های tekken دارد و از نظر داستانی ارتباطی با قسمت های مختلف tekken ندارد بر اساس متنی که شرکت namco منتشر کرده است کاراکتر های موجود در این بازی خیلی زیاد است البته در این بازی کاراکتر هایی حضور دارند که خیلی کم با انها اشنایی داریم البته نام انها به گوش رسیده است ولی امکان بازی با انها خیلی کم بود یا این امکان اصلا" نبوده است به هر حال شخصیت هایی مانند Jun Kazama..Bead Doo San..Bruch Irvin..Kunimitsu در بازی حضور دارند که شخصیت ها جالبی برای اتخاب و بازی کردن دارند حضور چنین شخصیت هایی باعث شده است که بازی به خوبی به فروش برسد و موفقیت خوبی نیز به دست اورد و البته به خوبی توانسته است رضایت طرفدران سری بازی های tekken را جلب کند اگر چه در ابتدای رو نمایی بازی طرفداران بازی به این گیم جدید روی خوش نشان نداده بودند ولی بعد از عرضه بازی این رویکر تغییر کرد و با استقبال انها روبه رو شد. البته باید یاداوری کنم که کاراکتر های مختلفی در این بازی حضور دارند.

• کاراکتر های بازی :
• Alex (unlockable, alternate costume for Roger)
• Angel (unlockable, alternate costume for Devil)
• Anna Williams
• Armor King
• Baek Doo San
• Bruce Irvin (unlockable)
• Bryan Fury
• Devil (unlockable)
• Eddy Gordo
• Marshall Law
• Ganryu
• Gun Jack
• Heihachi Mishima
• Hwoarang
• Jack-2 (unlockable)
• Jin Kazama
• Julia Chang
• Jun Kazama
• Kazuya Mishima (unlockable)
• King
• Kuma (unlockable)
• Kunimitsu (unlockable)
• Lee Chaolan (unlockable)
• Lei Wulong
• Ling Xiaoyu
• Michelle Chang
• Mokujin (unlockable)
• Nina Williams
• Ogre (unlockable)
• Panda (unlockable, alternate costume for Kuma)
• Paul Phoenix
• Prototype Jack (unlockable)
• Roger (unlockable)
• Tiger Jackson (unlockable, alternate costume for Eddy Gordo)
• True Ogre (unlockable)
• Wang Jinrei (unlockable)
• Yoshimitsu
• [edit]New characters
• Tetsujin (unlockable, alternate costume for Mokujin)
• Unknown (unlockable only in PS2 release)

• البته چند شخصیت نیز در بین کاراکتر های Tekken غائب بودند که عبارتند از:

• Marshall Law,Jack, King I, Kuma I, Doctor Boskonovitch and Gon,


• لطفا" نظر بدبد حتما" نظر بدبد
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر