همه چیز درباره Windows 8

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
سلام این ویندوز 8 عینه ویندوز 7 نسخه بتا و آر سی وان نمیده بیرون تست کنیم ؟
پست اول رو نخوندین؟ اونجا 3 تا ورژن ازش هست!
هنوز بجز این 3 تا چیز دیگه ای نیومده!
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
امروز در کنفرانس D9 مایکروسافت آخرین ورژن از سیستم عامل محبوب خود ٬ Windows 8 را معرفی کرد .مایکروسافت با آوردن واسط کاربری لمسی به ویندوز دنیای تکنولوژی را غافل گیر کرد .مایکروسافت در این ویندوز جدید ، رابط کاربری را تا حد زیادی تغییر داده است ، بجای شیوه ی مرسوم پنجره ها و دسکتاپ٬ تسکبار٬منوی استارت و غیره این بار مایکروسافت اینترفیسی الهام گرفته از ویندوزفون ۷ که در اسمارت فون ها به کار می رود با همان تاچ خوب و آیکون های مربعی روی این OS جدید نمایش داده است .
برخلاف سیاست اپل که برای دسکتاپ و لپ‌تاپ یک سیستم عامل ٬ تبلت‌ یک سیستم عامل و تلفن همراه هم یک سیستم عامل دارد ٬‌مایکروسافت این‌بار سیستم عاملی برای تمام دیوایس‌ها ساخته است ٬ دیوایس‌های چون تبلت‌ ٬‌لپ‌تاپ و دسکتاپ و (شاید هم در آینده) غیره .


win8_start.jpg



خیلی از قابلیت‌های Windows Phone 7 در این سیستم عامل می‌باشد. یک PC با ویندوز ۸ واقعا تجربه یک نوع جدیدی از Computing است ٬ شما می‌توانید یک دیوایس تاچ و کوچک داشته باشید و یا یک دیوایس با صفحه بزرگ همراه یا بدون کیبورد و ماوس .می‌شود گفت مایکروسافت از Windows 7 مانند نردبانی برای رسیدن به موفقیت در بازار تبلت‌ها استفاده کرده است و امیدوار است محبوبیت ویندوز ۷ باعث موفقیت ویندوز ۸ شود. اگرچه این روزها در اخبار شاهد دیوایس‌هایی هستیم که می‌توانند هم نت‌بوک باشند و هم تبلت .
تاچ‌اسکرین جدید ویندوز ۸ همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد بهبود یافته است و دلیل آن هم بهینه‌شدن این OS برای تبلت‌ها می‌باشد .طبق گفته مایکروسافت ٬ این شرکت عجله‌ای برای ارائه رسمی ویندوز ۸ نشان داده شده در کنفرانس D9 ندارد ٬مثل اینکه تجربه‌ی شکست ویندوز ویستای مایکروسافت درس خوبی به این کمپانی داده است . در هر صورت نباید زودتر از یک سال دیگر منتظر این ویندوز جدید باشیم ٬ احتمالا در نیمه دوم سال ۲۰۱۲ .
در این کنفرانس یک دمو از ویندوز ۸ برای نمونه روی یک تبلت و دسکتاپ نمایش داده شد . هنوز مایکروسافت Codename خاصی را برای این ویندوز نگفته است .
مایکروسافت درباره منتشر کردن ویندوز ۸ گفته است که ” Windows 8 یک ارائه جدید از ویندوز هست ٬ از چیپ گرفته تا اینترفیس “.اگرچه این اینترفیس جدید ٬ طراحی و بهینه‌شده برای تاچ است ٬ اما به همان کیفیت با ماوس و کیبورد هم کار می‌کند و مایکروسافت هم روی این موضوع تاکید دارد ٬ زیرا می‌داند کاربران قدیمی ویندوز شاید دوست نداشته باشند یک ویندوز تاچ را استفاده کنند.
اپل به اینترفیس لمسی برای PC ها و دسکتاپ‌ها معتقد نیست و ایده تاچ‌اسکرین را برای این دیوایس‌های به حالت عمودی مذخرف می‌داند .سؤال اساسی اینجاست که آیا امکان تاچ‌اسکرین مایکروسافت برای دسکتاپ‌ها و لپ‌تاپ‌ها واقعا کار خواهد کرد یا خیر؟
قابلیت‌های اصلی در Windows 8 :

  • آیکون‌های مربعی جدید (تایل)به‌جای آیکون‌های قبلی همراه با Notification. هر app در کامپیوتر شما با یک Tile نمایش داده می‌شه .Tile های مربعی اطلاعات و عملکرد‌های بیشتری نسبت به یک آیکون ساده در اختیار کاربر می‌گذارند .صفحه اولیه‌ی ویندوز هم یک سری از تایل‌های شخصی به صورت موزاییک می‌باشد .
  • حرکت آسان و سریع بین اپلیکیشن‌ها با swiping در هنگام تاچ
  • واسط کاربری جدید براساس تکنولوژی‌های وب از قبیل HTML5 و جاوا اسکریپت
  • ویندوز ۸ هم اپ‌های مرسوم دسکتاپی مثل مایکروسافت ورد و اکسل را اجرا می‌کند و هم اپ‌های جدید لمسی که در آنها از HTML و Javascript استفاده شده است .
  • قابلیت Snap برای نمایش ۲ اپ در یک زمان
  • قابلیت thumbs layout برای کیبورد مجازی در هنگام نیاز
  • دسترسی سریع به اپ‌ها از تایل روی یک صفحه موزایک شکل
  • پیشتیبانی از پردازنده‌های Qualcomm و معماری ARM
هنوز اطلاعات زیادی از مشخصات و نیازهای سخت افزاری ویندوز ۸ در دست نیست و باید تا همایش توسعه دهندگان در ماه سپتامبر صبر کرد . ولی طبق گفته یکی از مدیران مایکروسافت نمایش ویندوز ۸ در تبلت‌ها با نسبت ۱۶:۹ می‌باشد (بر خلاف آی‌پد که ۴:۳ است ) .حداقل رزولوشن ۱۰۲۴×۷۶۸ برای استفاده در هنگام تاچ به کار می‌رود و پایین تر از آن هم فقط در حالت کلاسیک برای Desktop Mode است .
John Gruber یکی از متعصبین Mac در وبلاگ خود بر این عقیده است که ویندوز ۸ اساسا دچار اشکال است . وی معتقد است که قابلیت‌های مورد نیاز در یک PC بطور اساسی با توقعات از یک تبلت فرق می‌کند .آقای Gruber گفته است که مایکروسافت سعی می‌کند از اپل یاد بگیرد اما آنها نمی‌فهمند که چرا آی‌پد بجای Mac OS با iOS اجرا می‌شود .
مایکروسافت قدم در راه نزدیک شدن PC ها به تبلت‌ها برداشته است و اپل کاملا برعکس کار می‌کند و بازار iPad خود را کاملا جدا از دسکتاپ‌ها و لپ‌تاپ‌های مک نگه داشته است .اما این ایده‌ی مایکروسافت یعنی ادغام PC با تبلت در نگاه اول زیاد هم بد نیست . مثلا شما بعد از کار کردن با کیبورد در آفیس سوایپ می‌کنید به حالت تاچ و به وب‌گردی مشغول می‌شوید .
طبیعتا این رقابت معطوف به مایکروسافت و اپل نمی‌شود ٬ کمپانی‌های دیگر هم با معرفی دیوایس‌های جدید در این رقابت قدم برمی‌دارند ضمن اینکه مایکروسافت شرکای تجاریه خوبی مثل Asus و سامسونگ دارد .


منبع

 
  • Like
Reactions: Dexon

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
مایکروسافت در چهارشنبه گذشته اولین نسخه نمایشی ویندوز 8 را به نمایش گذاشت، ویندوز 8 با تمام نسخه های قبلی سیستم عامل ویندوز که طی 25 سال گذشته عرضه شده اند، متفاوت است. نسخه بعدی سیستم عامل ویندوز که فعلا با نام رمز Windows 8 شناخته می شود با انواع مختلف کامپیوترها کار می کند و به خوبی با ابزارهای مجهز به صفحه های لمسی سازگار می باشد. اگر شما هم از طرفدارن محبوب ترین سیستم عامل دنیا هستید خواندن مقاله را ادامه دهید تا با امکانات جدید این سیستم عامل بیشتر آشنا شوید.

............


مایکروسافت کدامیک از قابلیت های جدید ویندوز 8 را معرفی کرد؟


مایکروسافت نشان داد که ویندوز 8 با انواع مختلف کامپیوترها مانند نوت بوک، کامپیوتر رومیزی و تبلت ها سازگار است. پیش از این سیستم عامل ویندوز تنها با پردازنده های AMD و Intel سازگار بود ولی Windows 8 با انواع مختلف CPU و APU سازگار است در حال حاضر اکثر تبلت ها و تلفن های همراه هوشمند مجهز به APU های مختلف هستند که ویندوز 7 از آنها پشتیبانی نمی کرد. مایکروسافت در نمایش نسخه آزمایشی ویندوز 8، این سیستم عامل را در تبلت های مختلف و با پردازنده های Tegra 2 انودیا و Qualcomm و کامپیوترهای مجهز به پردازنده های AMD و Intel به نمایش گذاشت.

صفحه اصلی (Home Screen) ویندوز 8 با ابزارهای مجهز به صفحه لمسی سازگار است رابط کاربری ویندوز 8 مشابه صفحه اصلی سیستم عامل Windows Phone 7 شده است و همه چیز طوری طراحی شده تا دستورات براحتی از طریق لمس انگشتان دریافت شوند. اما در پشت این رابط کاربری همان دسکتاپ، نوار ابزار و Explorer برای کامپیوترهای معمولی وجود دارد.

رابط کاربری لمسی چطور کار می کند؟


در ویندوز 8 منوی Start به طور کامل تغییر کرده است و اطلاعات اولیه مانند زمان، تعداد نامه های خوانده نشده و غیره را نمایش می دهد. نحوه قرار گرفتن صفحه های مختلف در کنار یکدیگر نیز تغییر کرده و شما می توانید صفحه های مختلف را در کنار صفحه اصلی داشته باشید و به هر میزان که علاقه دارید به هر کدام فضا اختصاص دهید. نرم افزارها (Apps) در ویندوز 8 همانند Windows Phone 7 برخی از اطلاعات اولیه را بدون نیاز به اجرای آنها نمایش می دهند به عنوان مثال برای مشاهده دمای هوا نیاز نیست که نرم افزار آب و هوا را اجرا کنید. دمای هوا در عنوان خود نرم افزار نمایش داده می شود. در تصویر پایین نحوه قرار گرفتن دو پنجره در کنار یکدیگر را مشاهده می کنید و همانطور که در تصویر مشخص است با کشیدن یک پنچره به طرفین فضای اختصاص داده شده به آن کم و زیاد خواهد شد.

windows8snap-5179603.jpg

نمایش نرم افزارهای مختلف در کنار هم و تغییر فضای اختصاص داده شده روی صفحه برای هر کدام یکی از بهترین قابلیت های ویندوز 8 است. زمانی که یک نرم افزار در حال اجرا است به راحتی می توانید نرم افزارهای دیگری را در کنار آن اجرا کرده و همه را برروی صفحه مشاهده و کنترل کنید. این امکانی است که هیچ کدام از تبلت های اندرویدی و یا iPad ندارند.

نرم افزارهای ویندوز 8 چطور کار خواهند کرد؟


مایکروسافت اعلام کرده که نرم افزارهایی که خود برای ویندوز 8 ساخته است همگی مبتنی بر فناوری های وب یعنی HTML5 و JavaScript هستند. این نرم افزارها شباهت زیادی به نرم افزار تبلت ها دارند. بعنوان مثال نرم افزار آب و هوا، پیش بینی وضعیت آب و هوای مناطق مختلف را تا 5 روز آینده نمایش می دهد. خبر خوان نیز اخبار مختلف را به همراه تصویر کوچک مربوطه نمایش می دهد. مایکروسافت علاوه بر این ها نسخه 10 مرورگر محبوب Internet Explorer را به نمایش گذاشت. IE 10 بطور کامل با تبلت ها سازگار شده است. مایکروسافت همچنین قصد دارد فروشگاه نرم افزارهای ویندوز 8 را نیز راه اندازی کند ولی هنوز جزئیات بیشتری در این رابطه اعلام نکرده است.

windows8app-5179591.jpg


آیا نرم افزارهای فعلی ویندوز مانند آفیس و فوتوشاب نیز در ویندوز 8 اجرا خواهند شد؟

نرم افزارهای فعلی تحت سیستم عامل ویندوز نیز در ویندوز 8 کار خواهند کرد اما با صفحه لمسی تبلت ها سازگار نبوده و کارکردن با آنها در تبلت ها مشکل خواهد بود. نکته جالب در ویندوز 8 این است که کاربر می تواند نرم افزارهای قدیمی ویندوز را در کنار نرم افزارهای جدید HTML5/JavaScrip اجرا کند.


windows8oldandnew-5179599.jpg




ویندوز 8 چه زمانی منتشر خواهد شد؟

مدیرعامل مایکروسافت، استیو بالمر اعلام کرده که ویندوز 8 در سال 2012 منتشر خواهد شد اما تاریخ دقیق انتشار آن هنوز اعلام نشده است. انتظار می رود اطلاعات دقیق تر زمان انتشار Windows 8 در ماه سپتامبر و در کنفرانس BUILD اعلام شود.


منبع
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
سلام مجدد.
اطلاعات جدیدی که از نسل بعدی ویندوز لو رفته بیانگر وجود امکانات جدیدی همچون استفاده از 4g ,3g , wifi , wwan و همچنین استفاده از دو مانیتور (قابلیت مولتی مانیتور) در این ویندوز میباشد!


Windows_8_cost_limiter.png


Windows_8_multi_monitor.png
 
  • Like
Reactions: capitanrayan

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
XBOX Live integration coming in Windows 8

خوب خبر بسیار خوشحال کننده ای هست برای گیمر ها و طرفداران کنسول ایکسباکس.
خبر ادغام شدن ایکسباکس لیو XBOX LIVE با ویندوز 8 هم اومد.


XBOX-Live-Integration_thumb.jpg
 

Timeless One

Gemina Martia Victrix
Loyal Member
Apr 18, 2007
4,855
نام
امیرعلی
با تشکر از مسعود عزیز
فقط یه نکته بگم که کسی اشتباه نکنه
W8 مخصوص تبلت دو تا Interface داره. یدونه همین شکل جدید که برای راحتی تبلت ها هست. مورد دیگه هم Desktop کلاسیک و مخصوص PC هست که هر دو روی این نسخه راحت قابل دسترسن و روی نرمال تمام امکانات ویندوز معمولی و تمام برنامه هایی که ویندوز ساپورت میکنه ، قابل اجرا هست
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
با تشکر از مسعود عزیز
فقط یه نکته بگم که کسی اشتباه نکنه
W8 مخصوص تبلت دو تا Interface داره. یدونه همین شکل جدید که برای راحتی تبلت ها هست. مورد دیگه هم Desktop کلاسیک و مخصوص PC هست که هر دو روی این نسخه راحت قابل دسترسن و روی نرمال تمام امکانات ویندوز معمولی و تمام برنامه هایی که ویندوز ساپورت میکنه ، قابل اجرا هست
بله کاملا درسته.
در تایید حرف های دوستمون پیشنهاد میکنم این ویدئو رو نگاه کنید مربوط به ویندوز 8 نسخه 7955 که لینک دانلودش در پست اول موجود هست میشه روی تبلت:
http://www.youtube.com/watch?v=2D17H4FUqmQ&feature=player_embedded
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
Get Windows 8 Metro style start screen in Firefox,Internet Explorer

خوب دوستان تم زیبای هوم پیج ویندوز 8 نسخه مترو برای فایرفاکس و اینرتنت اکسپلورر رلیز شده که میتونید در این آدرس زیر اونو دانلود کنید.
طریقه کارش بعد از دانلود فایل زیپ اونو در یکی از هاردهاتون کپی کنید و سپس فایل index.html رو باز کنید که به وسیله مرورگری که به عنوان مرورگر اصلی انتخواب شده باز میشه (مثلا فایر فاکس یا اکسپلورر) و اون صفحه رو به عنوان home page تعیین کنید.
بسیار زیبا هست که به همه پیشنهاد میدم.



همونطور که میبینید خودم یکی از تگ هاشو تغییر دادم به سایت بازی سنتر که خودتون هم میتونید به سادگی اینکارو انجام بدین و سایت های دلخواه خودتونو جایگزین کنید! و با کلیک کردن روی اسمشون وارد اون سایت بشین.
امیدوارم مورد پسند واقع بشه.

دانلود:
http://flatmo1.deviantart.com/art/EIGHT-Firefox-start-page-212847573
 

Darkside Fury

کاربر سایت
Nov 23, 2007
2,606
نام
Sadegh
یه سوال :
چه جوری میخواد نسخه 128 بیتی هم بده در حالی که سخت افزار (مثل CPU , MB) ـ 128 بیتی موجود نیست ؟
نسخه 128 بیتیش هم 2012 میاد ؟
ممنون
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
یه سوال :
چه جوری میخواد نسخه 128 بیتی هم بده در حالی که سخت افزار (مثل CPU , MB) ـ 128 بیتی موجود نیست ؟
نسخه 128 بیتیش هم 2012 میاد ؟
ممنون
رابرت مورگان از اعضای تیم همکاری مشترک مایکروسافت با IBM, HP, AMD, Intel قبلا در پروفایل خود اعلام کرده بود که در حال کار بر روی پلتفرم IA-128 با سازگاری تمام با IA-64 هستند.
پس تا 2012 آماده خواهد شد.
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
windows 8 ver 7989 screenshots

خوب چند ساعت پیش سکرین شات هایی از ویندوز 8 نسخه 7989 اومد بیرون،

Windows_8_build_7989_thumb.jpg


Windows_8_boot_screen_thumb.jpg


این نسخه دارای قابلیت های جدید زیر میباشد:


  • New bootscreen
  • New Aero
  • AeroLite Glass
  • Few change in Ribbon
  • New mode in Account User called Touch Logon
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
خوب دوستان یه خبر خوب بعد از مدتها که هیچ نسخه ای از ویندوز8 نیومده بود نسخه 7989 لیک شده اما فعلا برای اعضای vip سایت win7vista.com و به زودی برای همه نیز لیک خواهد شد و لینک دانلودشو میذارم.
این همون نسخه ای هست که مایکروسافت اونو بعنوان پیش ساخته ای از ویندوز 8 به نمایش گذاشت که خبرش چند صفحه قبل هست.
Windows_8_wallpaper_thumb.png


File : 6.2.7989.0.amd64fre.winmain.110421-1825.iso
Size : 3.54 GB
MD5 : 4480F94C 0E11CE58 DC9B7330 678F07DD
SHA1 : C09CDCEC 2540D93E EBE650B5 21B2F7AE 477A300A
 

Persian-Masoud

Intelligent Innovation
کاربر سایت
Feb 18, 2010
6,369
نام
مسعود
Windows 8 ver.7989 Download Link

خوب دوستان وعده ای که دادم خیلی زود عملی شد!
لینک دانلود تورنت ویندوز 8 نسخه 7989 که نسخه تست شده و معرفی شده خود مایکروسافت هست رو براتون قرار میدم.
این لینک تعداد سید های زیادی داره پس با سرعت خوبی میتونید دانلودش کنید.
هنوز لینک مستقیمی در دسترس نیست و با اومدنش سریعا قرار میدم.
این نسخه 64 بیتی هست!

Cattu.PNG

1308293453.or.76145.jpg


بازم طبق معمول اولین سایت ایران هستیم که لینکشو میذاریم!

لینک دانلود تورنت:
http://tinyurl.com/3jdk56s

موفق باشید.
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر