Valve: Newell بدون id هیچ چیز نبود!

TCSCELL

8
کاربر سایت
Dec 5, 2007
17,779
نام
سینا
valve.jpg


Gabe Newell رئیس Valve گفت که باید از John Carmack و Michael Abrash و چند نفر دیگر به خاطر حمایت هایشان هنگام شروع کار valve تشکر کند.Newell حق استفاده از انجین Quake را در سال 1996 به خاطر رابطه ی دوستی که با Michael Abrash داشت اخذ کرد و Half-Life 1 را با آن ساخت.ولی از نظر Newell تاثیری که id بر آن ها داشت عمیق تر از این ها بود.

"چیزی که همه باید به یاد داشته باشند این است که Valve کار خودش را با حمایت و هم فکری id شروع کرد.پس اگر به خاطر حمایت های John Carmack, Jay Wilbur و Michael Abrash و همچنین تشویق های آن ها نبود,Valve شروع به کار نمیکرد.وقتی شخصی مثل John Carmack بگوید:"آره,من واقعا علاقه دارم ببینم شما بچه ها چه کارهایی با انجین Quake می توانید انجام دهید",این باعث می شود شما توجه بیشتری نشان دهید.وقتی Michael Abrash بگوید:"من تو رو خوب میشناسم گیب.ما با هم کار کردیم و تو مهارت هایی داری که برای چنین فضایی خیلی ارزشمنده",این باعث می شود به این فکر کنید که شما کسی هستید که چیزی برای ارائه دارد.این ها چیزهایی است که باعث می شود شروع خوبی در ساخت یک کمپانی بازی سازی داشته باشید.در حالی که افرادی که شما برای آن ها احترام زیادی قائل هستید,کسانی که در این صنعت بسیار موفق بودند,شما را برای این کار تشویق می کنند.این باعث می شود که این کار خیلی آسان شود."

Newell گفت که این برخوردی که از طرف افرادی مثل Carmack و Abrash با او شد باعث می شود که او هم همین روال را در برابر توسعه دهندگان تازه کار داشته باشد.

"ما در این صنعت در واقع با هم هستیم,و هر چه بیشتر با هم به حمایت از افراد باهوش و با استعداد برای ساخت این نوع سرگرمی که همگی عاشق آن هستیم بپردازیم,تاثیر آن بیشتر خواهد بود.ما واقعا در این مورد جدی هستیم و کارهای ما در این حوزه نیز بیانگر همین موضوع است."

البته,الان دیگر Valve رشد کرده و به یک کمپانی بزرگ تبدیل شده است.آخرین بازی آن ها Portal 2 خواهد بود که ماه آینده برای PC , PS3 و X360 عرضه خواهد شد.
آخرین پروژه ی id نیز بازی بزرگ Rage است که با انجین قدرتمند id Tech 5 در حال ساخت است و ماه سپتامبر عرضه خواهد شد.
 
آخرین ویرایش:

only_crysis

کاربر سایت
Apr 21, 2009
1,693
نام
مازیار
وقتی گیب کبیر اینجوری سر تواضع در برابر جان کارمک خم میکنه باید باقی سازنده ها هم جان کارمک رو بت ِ خودشون بدونن
 

vivanred

کاربر سایت
Oct 26, 2008
7,163
نام
Alireza
خوب مشخصه کارمک شخص بزرگی هستش و همیشه باید احترامش رو نگه داشت یعنی باید همیشه به بقیه احترام بزاری تا به شما احترام بزارن .

این از شخصیت بزرگ کارمک بوده که یه همچین افرادی مثل گریب نویل در کنارش بزرگ شده و الان داره برای خودش بزرگی میکنه .
 

u.s.a

کاربر سایت
May 19, 2009
15,108
نام
حسین
نمیفهمه.اگر کسانی که برای ps3 بازی میسازن رو میشناخت اصلا کارمک رو آدم هم حساب نمیکرد.

بعضی وقتها یه عده چه زود خیط میشن:d
 
  • Like
Reactions: shefer

uriel

کاربر سایت
Dec 6, 2010
2,828
از قدیم گفتن درخت هر چه پربار تر سر به زیر تر.
valve و newell با half life 1 و 2 دنیای گیم رو زیرورو کردن ولی هنوز این حس قدردانی از افراد بزرگ رو فراموش نکردن. واقعا صنعت گیم به این دو شرکت مدیونه.
اگر دقت هم کرده باشید این دو شرکت حتی در مقوله ی ساخت بازی هم منم منم راه نمیندازن با اینکه امسال valve بازیه بزرگ portal 2 و id بازی بزرگ rage رو در دست ساخت دارن و این دو بازی در خیلی از مجلات و سایت ها و همینطور همایش هایی مثل e3 تحسین شدند ولی خیلی بی سر و صدا روند ساختشون رو طی میکنن. بر عکس بعضی بازیا که روزی 3 - 4 تا خبر از بازی میدن بیرون.
ایول به newell و ایول به carmack.
 

Trunks

کاربر سایت
Jan 2, 2008
7,173
نام
Shahab
بشدت از Valve به دلایلی که خودمم نمیدونم بدم میاد :D:D! ولی خیلی حرف ـه چیزی که گفته...
Valve روی صنعت گیم تاثیر گذاشته و id (ـJohn Carmac) روی Valve. عظمت این شخص رو داشته باشد :D.
id و کارمک فقط روی Valve تاثیر نداشتن :D! رو کل ِ جهان هستی تاثیر داشتن :D!
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر