راهنمای UNBRICK کردن PS3

Captain_Black

کاربر سایت
Jan 6, 2008
890
نام
آرمان
sm-playstation-3-brick-300x223.jpg


راهنمای Unbrick کردن کنسول PS3

با سلام.
این راهنما برای دوستانی هستش که دستگاهشون بنا به دلایلی بریک شده.البته این روش فقط برای دوستانی کار میده که دستگاهشون در حین دانگرید از 3.55 به فرمویرهای پایین تر دستگاهشون بریک شده یا در حین نصب کاستوم فرمویر ها بریک شدند.ولی بقیه ی دوستان هم این روش رو امتحان کنند ضرری نداره.
هنوز هیچ روش 100 درصدی برای این مشکل نیومده ولی این روش تا به حال تونسته حداقل کسانی رو که سعی به دانگرید از 3.55 رو داشتند و دستگاهشون بریک شده را درست کند.

1-اول فایلهای ریکاوری رو از اینجا دانلود کنید:
http://www.mediafire.com/?yhbt501m9hgrh12

2-حالا اونها رو از حالت فشرده با استفاده از Winzip یا Winrar در بیاورید.

3-حالا PS3 را در حالت Recovery قرار دهید(اگر Brick شده باشه منوی ریکاوری بالا نمیاد و خاموش میشه ولی شما باید اینکارو بکنید یعنی باید همون مراحلی که برای منوی ریکاوری میرفتید را انجام بدین)
برای رفتن به منوی ریکاوری:
وقتی PS3 در حالت خاموش هستش(چراغ جلو قرمزه)دستتان را روی دکمه ی روشن شدن بگذارید و نگه دارید(وقت دستتان را میگذارین هم چراغش سبز میشه هم یه بوق میزنه) ولی دستتان را همچنان نگه دارین تا بوق دوم را بشنوید و باز هم نگه دارین تا با بوق سوم دستگاه خاموش بشه.میبینید که چراغش قرمز شده.حالا دستتان را روی دکمه ی روشن شدن بزنید تا بوق بزنه و چراغ سبز بشه همچنان دستتان را نگه دارید تا بوق دوم رو بزنه و همچنان نگه دارید تا دوتا بوق پشت سر هم بزنه و به منوی ریکاوری بره

برای دستگاههای بریک شده منوی ریکاوری بالا نمیاد و دستگاه خاموش میشود.


4-حالا یه فلش رو فرمت کنید و فایل
Lv2Diag.self را از فولدر اول در ریشه ی مموریتون کپی کنید و همچنین فایل PS3UPDAT.PUP که این فایل فرمویر 3.55 اصلی هست

5-حالا مموری رو در پورت USB سمت راست PS3 بزنید(حتما باید پورت سمت راست باشد یعنی نزدیک ترین پورت به درایو) و دستگاه رو روشن کنید.

6-وقتی دستگاه رو روشن کردید صفحه سیاه میمونه و در این موقع شما باید حدودا 10 دقیقه صبر کنید تا کنسول خودش خاموش بشه(اگر حدودا بعد از 10 دقیقه کنسول خودش خاموش نشد باید خودتون دستی خاموشش کنید یادتون نره باید از 10 دقیقه بیشتر بگذره پس عجله نکنید)

7-حالا PS3 را روشن کنید میبینید که صفحه ی Recovery اومده حالا فلش رو از PS3 جدا کنید و به PC بزنید و هر چی روی فلش هست پاک کنید و فایل LV2Diag.self را در ریشه ی مموری کپی کنید.(از فولدر دوم)

8-حالا PS3 را خاموش کنید و فلش را به پورت سمت راست PS3 وصل کنید حتما سمت راست باشد.

9-حالا PS3 را روشن کنید میبینید که خودش خودبه خود خاموش میشه حالا دوباره روشنش کنید میبینید که Unbrick شده و لذت ببرید.
 

koh

کاربر سایت
May 30, 2009
318
سلام
ضمن تشکر از راهنمایی خوبتان
می خواستم بدانم در موقع نصب CFW بر روی کنسول اسلیم در چه شرایطی کنسول بریک می شه و چطوری می توان احتمال بریک شدن کنسول را کاهش داد.
ممنون
 

Captain_Black

کاربر سایت
Jan 6, 2008
890
نام
آرمان
سلام
ضمن تشکر از راهنمایی خوبتان
می خواستم بدانم در موقع نصب CFW بر روی کنسول اسلیم در چه شرایطی کنسول بریک می شه و چطوری می توان احتمال بریک شدن کنسول را کاهش داد.
ممنون

سلام.
خواهش میکنم.
بهتره در نصب CFW ها عجله نکنید و بگذارید که امتحانشان را پس بدن بعد نصب کنید.
در حال حاضر من نصب این دو CFW را به شما پیشنهاد نمیکنم چرا که حتما کنسولتون BRICK میشه اگر اسلیم باشه:
CF.Breaker
Waninkoko’s PS3 Custom Firmware

در حال حاضر تنها CFW غیر از مال Geohot که قابلیت نصب روی همه ی کنسول ها را دارد و دانگل هم نیاز ندارد Kmeaw هستش این هم تاپیکش:
http://forum.bazicenter.com/showthread.php?t=37985

موفق باشید
 

† Salvat€ore †

کاربر سایت
Mar 3, 2009
841
نام
محمد
من یه PS3 slim دارم که فکر میکنم بریک شده.
وقتی میخوام روشنش کنم چراغش سبز میشه و در عرض 1ثانیه دوباره قرمز میشه.
اصلا اجازه روشن شدن نمیده.
حالا چطوری ریکاوری رو دوباره فعال کنم؟
روش دیگه ای واسه انبریک نیومده؟
 

Captain_Black

کاربر سایت
Jan 6, 2008
890
نام
آرمان
من یه PS3 slim دارم که فکر میکنم بریک شده.
وقتی میخوام روشنش کنم چراغش سبز میشه و در عرض 1ثانیه دوباره قرمز میشه.
اصلا اجازه روشن شدن نمیده.
حالا چطوری ریکاوری رو دوباره فعال کنم؟
روش دیگه ای واسه انبریک نیومده؟

فعلا روش دیگه ای نیومده.
بله دستگاه شما بریک شده.
رفیق یه سوال:شما وقتی دستت رو روی دکمه ی روشن شدن میذاری و نگه میداری هم همینطوره؟ یعنی وقتی نگه میداری غیر از بوق اول کار به بوق دوم هم میکشه یا زود خاموش میشه؟
 

Captain_Black

کاربر سایت
Jan 6, 2008
890
نام
آرمان
منظور از قسمت 7 چیه(در ریشه ی مموری کپی کنید.(از فولدر دوم)

سلام دوست عزیز.شما وقتی اون فایل بالا رو دانلود کنی میبینی که دو تا فولدر داره منظور فولدر دوم اون فایل هستش.ریشه ی مموری هم منظور اینه که مستقیما توی مموری بریزید یعنی مثلا توی یه فولدر نگذارید و فولدر را بذارین توی مموری.ریشه یعنی مستقیم توی مموری.مثلا فکر کنید اسم فایل شما 1 هستش و اسم مموریتون هم F هستش.ریشه ی مموری یعنی F:\1
یعنی فایل را توی فولدری قرار ندهید همینطوری فایل را بذارین توی مموری(توی هیچ فولدری نباشه.)


سلام.بچه ها شاید اینجا جاش نباشه که بپرسم ولی می خوام بدونم چه عواملی باعث میشه کنسول ps3 بریک بشه..؟ممنون

در حالت عادی اگر شما کپی استفاده نکنید هیچ خطری شما رو تعدید نمیکنه ولی اگر کپی استفاده بکنید در حین دانگرید یا نصب کاستوم فرمویرهای نامطابق با دستگاه که با فایلهای اصلی دستگاه تطابق نداشته باشه باعث این ارور میشه مثلا وقتی میخواین دستگاه رو هک کنید بهتون میگن فلا کاستوم فرمویر را روی دستگاههای اسلیم نصب نکنید چون با اسلیم ها تطابق نداره(به دلیل متضاد بودن برخی کاستوم فرمویر ها با NAND ها و...)و باعث بریک شدن میشه.این ارور Brick شدن در PSP هم موجود بود منتها توی PSP چون به راحتی دسترسی به همه ی فایلها به راحتی امکانپذیره راحت میشه درستش کرد البته برای PS3 هم انشاالله در آینده راه کلی و بهتری هم میاد.

 

† Salvat€ore †

کاربر سایت
Mar 3, 2009
841
نام
محمد
فعلا روش دیگه ای نیومده.
بله دستگاه شما بریک شده.
رفیق یه سوال:شما وقتی دستت رو روی دکمه ی روشن شدن میذاری و نگه میداری هم همینطوره؟ یعنی وقتی نگه میداری غیر از بوق اول کار به بوق دوم هم میکشه یا زود خاموش میشه؟
در هر حالتی،چه 1بار دکمه رو بزنم چه بخوام دستم رو روی دکمه نگه دارم فقط یه بوق میزنه و خاموش میشه.
 

Reza684

کاربر سایت
Mar 25, 2007
357
نام
Reza
بله، این دوستمون درست می گن روش آنبریک کردن PS3 جواب میده. من خودم تست کردم و جواب گرفتم و باید بگم که دیگه یه دستگاه مرده رو زنده کردم و الانم مثل روز اول داره کار می کنه.
تا اونجایی که من تجربه کردم دستگاه ها به 2 نوع بریک میشن:
بریک کامل و ناقص
این رو خودم اسم گذاشتم از روی تجربه ای که کردم
دستگاههایی که بعد از بریک شدن میشه اونها رو تا زمان و حد منوی ریکاوری شون رسوند یعنی زمانی که دکمه پاور رو میگیرین تا به منوی ریکاوری بیاد همون تعداد بوق هایی رو که در حالت عادی به ریکاوری مود میرید میزنه و سریع خاموش میشه و تصویر ندارید.
و دستگاه هایی که بعد از بریک شدن اونها رو نمیشه به ریکاوری و بوق های ممتد رسوند و سریع خاموش میشند یعنی زمانی رو که دکمه پاور رو میگیرید تا به منوی ریکاوری برسه به یک ثانیه نرسیده خاموش میشه و اصلا اون تعداد بوق رو نمی زنه.

به هر حال این روش روی دستگاههایی که بریک ناقص شدن جواب میده و تو اندک از سایتهای مطرح خارجی هم کم و و بیش در مورد اینکه میشه بعضی از PS3 رو بعد از بریک شدن نجات داد درسته کما اینکه منم خودم نتیجه گرفتم.
من فکر می کنم البته" نظر شخصی خودمه بریک ناقص رو PS3 FAT و کامل هم روی SILM ها بیشتر رخ میده"، که یکی از دوستان هم میگفته SILM اش اینجوری بوده. به هر حال این یه تئوری از من هست غلط یا درستش رو باید دیگران هم تایید کنند.

کاری رو که من برای نجات دستگاه کردم اینه که،
فایلی رو که این دوستمون در لینک بالا دادند رو دانلود کرده و از حالت فشرده خارج کردم
و به همراه فریمور مود دیفالت شده 3.55 (Modified 3.55 PUP) یعنی PS3_355_FW_UPDATE OFFICAL رو از حالت فشرده خارج کرده و در یک فلش مموری فرمت شده با فرمت 32 FAT ریخته و به کنسول PS3 وصل کردم.
یعنی در واقع فقط Lv2diag.self و PS3UPDAT.PUP باید در فلش مموری تون باشه،
یه نکته مهم اینجا اینه که شما فقط باید فایلی رو که در پوشه Lv2diag.self FILE 1 هست رو در روت فلش مموری کپی کنید نه Lv2diag.self FILE 2 رو به با همون نام فایل که در داخلش هست.

بعد از اینکه این کار رو کردید شما باید فلش رو به کنسول وصل و به حال ریکاوری مود گفته شده دستتون رو رو پاور بزارید تا اون بوق هایی رو که برای ریکاوری مود زده میشه انجام بشه و بزنه و زمانی رو که دو بوق آخری پشت سر هم و سریع زده شد دستتون رو از روی دکمه پاور بردارید دستگاه روشن میشه
و هیچ تصویری نشون داده نمیشه و صفحه نمایش سیاه هست و کنسول خود به خود شروع به چشمک زدن چراغ سبز میکنه و شروع به نصب فریمور می کنه.

در این مرحله شما باید 15 دقیقه صبر کنید البته پیشنهاد من 15 دقیقه هست ولی نرمال 13 فکر می کنم بهتر باشه.
به هر حال وقتی که این 15 دقیقه ای رو که این فریمور در حال نصب روی سیستم هست تموم شد
دستگاه خود به خود خاموش نمیشه چون اصلا فعلا فلش پرید و نمی تونه
تشخیص بده که نصب تموم شده یا نه و خاموش بشه،
خودتون دستتون رو یکی دو بار به مدت دو سه ثانیه روی دکمه پاور نگه دارید تا کنسول خاموش بشه، نه اینکه بزنید در کمتر از یک ثانیه بردارید و خاموش نشه که اینجوری امکانش هست خاموش نشه،

سپس فلش مموری رو از کنسول خارج کرده و فایل های اون رو کاملا پاک کنید در فلش مموری یک فایل دیگه با نام UPDATER_LOG.txt هم پیدا می کنید که اضافه شده داخل اون که گزارش هایی از خرابی های فایل فلش دستگاه و همچنین آبدیت هایی که در حالت سیاه بودن صفحه تو این 15 دقیقه انجام شده به شما میده.

بعد از این کمپلت 3 تا فایل رو پاک کنید و در درون پوشه Lv2diag.self FILE 2 برید و فایل مشابه هم نامی رو که به اسم Lv2diag.self هست رو کپی بگیرید و در root فلش مموری پیس کنید
سپس در همون فلش مموری در کنار فایل Lv2diag.self یک پوشه به نام PS3 ایجاد کنید سپس به درون پوشه PS3 که ایجاد کردید برید و یک پوشه دیگه هم به نام UPDATE درست کنید و فایل آبدیت رسمی ورژن 3.55 آفیکال رو که در بالا گفتم رو در درون اون قرار بدید که نامش هم باید PS3UPDAT.PUP باشه و در یک کلام به صورت زیر باشه:

USB/PS3/UPDATE/PS3UPDAT.PUP
USB/Lv2diag.self
سپس فلش مموری رو به کنسول وصل کرده و دوباره به حالت Recovery mode دکمه پاور رو نگه دارید و بالا بیاریدش خب، یکم خوش حال خوشحال باشید،
شما با پیغامی رو به رو میشید که میگه باید کابل USB شارژ دسته رو به کنسول و دسته وصل کنید تا به Recovery mode بیاید.
شما الان نرمال به Recovery mode اومدید و تصویر یک صفحه 6 گزینه ای رو دارید،

نکته: دلتون رو خوش نکنید که فعلا به XMB برید و سیستم راحت بالا بیاد بلکه الان فعلا Recovery mode به حالت نرمال همیشگی روی سیستم بالا اومده با تصویر ولی هنوز فریموری روی کنسول ریخته نشده که XMB داشته باشه و وارد اون بشید بلکه الان موقشه و باید نصب بشه.

خب، فلش مموری رو به کنسول وصل کنید و روی گزینه آخری یعنی System Update ضربدر رو بزنید سپس به شما پیغامی میده که باید دکمه های START و SELECT رو با هم همزمان بگیرید تا سیستم شروع به چک و شناسایی آبدیت بکنه و تا زمانی که چک آبدیت شروع نشده دستتون رو از روی دکمه های START و SELECT بر ندارید.

خب، اصلا و به هیج وجه به چیزی دست نزنید و کنسول رو هم خاموش نکنید تا زمانی که درصد تنظیمات آبدیت به %100 برسه و به صورت اتوماتیک خودش restart بشه،
بعد ار restart شدن سیستم آبدیت داخل فلش رو شناخته ورژنش رو به به شما اعلام میکنه و همینطور پیغامی مبنی بر استفاده دسته به صورت وایرلس رو به شما میده که من به شما پیشنهاد می کنم سیم کابل USB رو نکشید تا به صورت بیسیم دربیاد، چون بعد از نصب آبدیت نیاز هست تا تنظیمات اولیه سیستم دوباره با اتصال این کابل انجام بشه.

خب، دکمه شیشه ای PS رو از دسته فشار بدبد و منتظر بمونید تا چک برای آبدیت تموم بشه و به شما شرایط آبدیت رو بده و قبول کنید و با زدن دکمه ضربدر آبدیت پایانی روی سسیتم شروع به نصب می کنه و پایان می یابه.

بعد از اینکه آبدیت به پایان رسید الان دیگه XMB روی سیستم کاملا نصب شده و خدا رو شکر سیستم بالا اومده، مثل یک کنسول نو شما باید در حالی که سیم شارژ به دسته وصل هست تنظیمات اولیه اعم از ساعت و موقعیت شهر، و نوع کانکشن اینترنت و غیره.... رو برای اون تنظیم کنید و جلو برید و در نهایت به داخل XMB وارد میشد.

و دیگه سیستم مثل روز اول درست شده و به آخرین ورژن فریموری که قبلا نصب کرده بودید آبدیت شده و می تونید با خیال راحت ازش استفاده کنید.

فقط یک نکته مهم رو به کاربران عزیز بگم که فایل داخل پوشه Lv2diag.self FILE 1 که این دوست عزیز در پست اول لینک دادند به هیج وج برای من عمل نکرد
و من خودم از فایل های Lv2diag_355 که از جای دیگه ای گرفته بودم استفاده کردم و این کار انجام شد و با اون سیستم رو ریکاوری اولیه کردم،
ولی فایل داخل پوشه Lv2diag.self FILE 2 که این دوستمون گذاشته بود کار کرد و ریکاوری مود دومی با تصویر نیز بالا اومد.

همچنین من برای سهولت دوستان عزیز این دو فایل رو که %100 برای من کار کردند و در آرشیو خودم داشتم رو، رو نت آپلود کردم
و لینکش رو اینجا برای کاربران عزیز می زارم که اگر خدای نکرده دستگاهشون بریک شد بتونن ازش استفاده کنند و کنسول رو خودشون زنده کنند.
PS3_Recovery_mode_Lv2diag_355
و همچنین لینک دانلود فریمور رسمی ورژن 3.55 رو برای نصب این روش روی کنسول های بریک شده.
PS3_355_FW_UPDATE OFFICAL
 

Reza684

کاربر سایت
Mar 25, 2007
357
نام
Reza
سلام
من امروز این روشی رو که گفتم رو چند تا FAT دیگه ام انجام دادم
و تونستم آنبریک کنم.
یه نکته مهم: فقط گاهی اوقات در شروع آنبریک و ریکاوری اولیه که گفتم، ممکنه چراغ سبز پاور اصلا چشمک نزنه و فقط روشن باشه در حدود 1 تا 3 دقیقه بعد از اون شروع به چشمک زدن می کنه و دستگاه هم نیز شروع به ریکاوری و گزارش گیری و نصب آبدیت می کنه و در پایان زمانی آبدیت تموم شد مثل همون روش دانگرید پیغام قرمز Factory Service Mode رو میده که برای پاک کردنش باید فایل Lv2diag.self رو از درون پوشه Lv2diag.self FILE 2 رو فقط تو روت فلش مموری بریزید و به کنسول وصل کنید و PS3 رو روشن کنید که خودش بلا فاصله خاموش میشه و زمانی که خاموش شد فلش رو بیرون بکشید تا همه چیز OK بشه.
چون اگر این کار رو نکنید سیستم در حالت Factory Service Mode هنگ کرده می مونه و هیچ چیزی کار نخواهد کرد.
 

TOMBRAIDER

کاربر سایت
Mar 2, 2010
123
نام
آرش
سلام خسته نباشید ببخشیدا این حرف را می زنم اما باید بگم ادم این قدر نباید نامرد باشه این روش را من خودم پیدا کردم حتی شماره ام گذشتم که به بچه دقیق روش را بگم(تو تایپک سوالات و مشکل ها ps3 ) اما بعضی ها به اسم خودشون تموم می کنند خیلی ببخشیدا ادم یک کمی وجدان هم داشته باشه بد نیست)x
 

Captain_Black

کاربر سایت
Jan 6, 2008
890
نام
آرمان
سلام خسته نباشید ببخشیدا این حرف را می زنم اما باید بگم ادم این قدر نباید نامرد باشه این روش را من خودم پیدا کردم حتی شماره ام گذشتم که به بچه دقیق روش را بگم(تو تایپک سوالات و مشکل ها ps3 ) اما بعضی ها به اسم خودشون تموم می کنند خیلی ببخشیدا ادم یک کمی وجدان هم داشته باشه بد نیست)x

شما خودت این روش رو کشف کردی استاد؟حتما فایلهاش هم خودت ساختی!!!بر گرد پستت رو بخون ببین فهمیدی چی گفتی؟یعنی شما این روش را پیدا کردی و فایلهاش هم ساختی و آموزش را به زبان انگلیسی و اسپانیولی هم نوشتی و توی سایتهای خارجی گذاشتی!پس شما یه سوپر هکرین!!!
بعدشم شما هیچ حقی نداری که بیای و اینطوری حرف بزنی!
به اسم خودشون؟میشه بگی تو اصلا از کجا اینو گرفتی که اینو میگی؟
هر چیزی که توی اینترنت به زبان خارجی باشه رو من میتونم ترجمه کنم و آموزشش رو بذارم.من نه تا حالا پست شما رو دیدم نه خود شما رو تا حالا دیده بودم پس الکی تهمت نزن!من وجدانم از تو بیشتره!نمیدونم چه بدبختی ایه چند وقتیه که هر چی تاپیک میزنم افرادی مثل شما هجوم میارن و ارزش کار آدم رو پایین میارن.
بعدشم شما اول بیا لینک اون آموزشی که گذاشتی رو بذار بعد حرف بزن!تازه اونقدر یاد نگرفتی که RSOD چه ربطی به بریک شدن کنسول داره!از همین جا تا تهش رو خوندم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!در ضمن اون روش درست کردن RSOD هم که شما کشف کردین از همون روز اولش من میدونستم و تازه برای همه ی RSOD ها جواب نمیده و فقط اونهایی که در ضمن دانگرید RSOD شدن اینطوری درست میشن.

حیف شد شما اگر همین حرف ها رو یه کمی مودبانه تر مینوشتی من چاکرت هم بودم و همین الان هم هستم ولی این طرز حرف زدن نیست!محیط سایت هم پر شده از این جور حرف زدن ها متاسفانه!

 
آخرین ویرایش:

Captain_Black

کاربر سایت
Jan 6, 2008
890
نام
آرمان
راستی من یه دوستی دارم دستگاش صفحه قرمزی میده جریان اون چیه با این روش درست میشه:-/

سلام رفیق.این روش فقط برای دستگاههای بریک شده هست.نمیدونم برای RSOD هم جواب میده یا نه!چون در RSOD شما به منوی ریکاوری دسترسی دارید ولی کلا فایلهای فلش دستکاری یا پاک شده.شما یه امتحانی بکنید ولی قبلش یه سوال:آیا دستگاه دوستتون در هنگام دانگرید RSOD شده؟
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر