The Elder Scrolls V: Skyrim | Xbox 360

بیشتر نمای سوم شخص را ترجیح می دهید یا اول شخص؟


  • مجموع رای دهنده‌ها
    453

TCSCELL

8
کاربر سایت
Dec 5, 2007
17,779
نام
سینا
tes-v.jpg


بالاخره شماره ی پنجم نقش آفرینی بزرگ Bethesda هم معرفی شد.

The Elder Scrolls V : Skyrim دنباله مستقیم شماره ی موفق پیشین این سری با عنوان Oblivion است و بنا به گفته ی Todd Howard مدیر این استودیو حدود دو سال است که در حال تولید میباشد.
========================================
اطلاعاتی از مجله ی Game Informer :
Leveling :
این سیستم به صورت عادی تا 50 Level جلو میره ولی با این وجود Level 50 مرز بازی نیست و بعد از اون همه هنوز تجربه (XP) بدست میارین ولی این روند به شدت کُند و دشوار میشه.
با رسیدن به هر Level , میزان سلامتی بازیکن اندکی بیشتر میشه و البته بازیکن میتونه یکی از Stamina (استقامت) , Health (سلامتی) و Magic (جادو) رو برای پیشرفت انتخاب کنه.
در ابتدای بازی چیزی به عنوان انتخاب Class وجود نداره. هر مهارتی (Skill) که بازیکن به دست میده بهش در بالا رفتن Level کمک میکنه و با وارد شدن به هر Level , تعدادی Perk آزاد میشه.
طرز بازی کردن شما و مآموریتهایی که انجام میدین , در موارد مختلف تآثیرگذار خواهد بود. مثلآ شما مآموریتی رو در یک سیاهچال انجام میدین و بازی به صورت اتوماتیک یک مآموریت دیگه رو در محلی نزدیک به اونجا که تا حالا بهش سفر نکردین میده و به صورت خودکار دشمنانی متناسب با قدرت ها و ضعف های شما ایجاد میکنه. یا وارد یکی از شهرهای بازی میشین و بدون اینکه از قبل منتظر باشین , زنی پیش شما اومده و از شما درخواست کمک و آزاد کردن دخترش از دست آدم دزدها رو میکنه.

مهارت ها :
در بازی 18 مهارت یا Skill وجود خواهد داشت که از Oblivion سه تا و از Morrowind یازده تا کمتر هست.
Skill ها جوری هستن که هر دو دسته بازیکن ها رو پوشش میدن. چه اونهایی که دوست دارن توی زمینه خاصی ماهر بشن , چه افرادی که دوست دارن در زمینه های مختلف به یه حدی از مهارت برسن.

داستان :
بازی در بخش شمالی Skyrim رخ میده و داستان اون به 200 سال پس از اتفاقات Oblivion میپردازه. بازیکن به عنوان یکی از Dragonborn ها باید از بازگشت اژدهایان طبق پیش گویی جلوگیری کنه. مرشد شخصیت اصلی هم یکی از آخرین Blade های باقی مونده هست. (Blade ها افراد بلند مرتبه ای هستن که توی نسخه های قبلی هم حضور داشتن و شما میتونستین عضوی از اونها بشین)
بازی شامل 5 شهر بسیار بزرگ خواهد بود و مثل همیشه پر از سیاهچال ها , غارها و مناطق زیرزمینی و مخفیست. تنوع محیط های بازی هم از نسخه های پیشین بیشتر خواهد بود.

مکالمات :
این بار برخلاف گذشته به محض وارد شدن به گفتگو با افراد , دوربین روی صورت اونها زوم نمیشه و حالتی طبیعی تر داره. مثلآ ممکنه یک شخصیت در حالی که قدم میزنه و کارهای خودش رو انجام میده با شما صحبت کنه و هر از گاهی هم نگاهی به شما بندازه و به صحبتش ادامه بده.
صورت ها بسیار بهتر از قبل طراحی شدن و دیگه حالت مصنوعی ندارند.

elder_scolls_v-4.jpg


نبردها :
جنگیدن و نبرد در Skyrim دینامیک تر و تاکتیکی تر شده. هر دست برای یک کار هست. مثلآ با یک دست جادو زده و با دست دیگه از سلاح های خود استفاده می کنین. طراحان بازی زمان زیادی رو صرف طراحی اسلحه ها و احساس متفاوت هرکدوم در زمان در دست گرفتن کردن و حس نبردها رو هم بهتر و طبیعی تر از قبل طراحی کردن.
دشمنان مختلفی از زامبی ها , ترول ها , اسکلت ها , غول های عظیم الجثه و ارواح یخی گرفته تا عنکبوت های عظیم , اژدهایان , گرگ ها , اسب ها , ماموت ها و ببرهای دندان شمشیری و ... رو در بازی شاهد خواهیم بود.

ماجراجویی و مآموریت ها :
Quest ها هم مثل نبردهای بازی دینامیک تر شده و شما نسبت به شخصیتی که پرورش دادین , با Quest های متفاوتی روبرو میشین. مثلآ کسی که از جادوها زیاد استفاده میکنه , ممکنه با یک جادوگر روبرو شده و مآموریتی رو از اون بگیره در حالی که فردی که از اسلحه ها استفاده میکنه شاید اصلآ اون جادوگر رو نبینه.
همچنین Quest ها نسبت به Level و مهارت های شما طراحی میشن. برای مثال همون مآموریتی که در بالا ذکر شد (نجات دختر) زمانی به شما داده میشه که توانایی نبرد با دشمنان اون قسمت رو داشته باشین و قدرت دشمنان حدودآ به شما نزدیک باشه.
در Oblivion وقتی آیتمی رو روی زمین رها می کردین , اون آیتم همون جا باقی می موند ولی در Skyrim موقعیت های مختلفی در این زمینه پیش میاد. مثلآ شما خنجری رو به هر دلیلی (نداشتن جای کافی) رها می کنین و ممکنه یک پسربچه اون رو برداشته و دنبال شما بیاد تا خنجر رو به شما بده ! یا چند نفر اون خنجر رو پیدا کنن و برای صاحب شدنش با همدیگه بجنگن !

موتور بازی :
موتور بازی کاملآ جدید هست. برف ها به صورت دینامیک و پویا شروع به بارش میکنن , درخت ها و شاخه ها نسبت به جهت باد حرکت میکنن و رودخانه ها به زیبایی تمام در جریان هستند.
البته سایه های پویا هم در بازی وجود خواهد داشت.

سایر موارد :
زاویه سوم شخص پیشرفت زیادی داشته و این پیشرفت از طریق تصاویر بازی مشخصه.
گزینه ای برای حذف HUD وجود داره تا بازیکنان بتونن بدون وجود نوشته ها و تصاویر مختلف دور صفحه به بازی خودشون ادامه بدن.
بازیکن میتونه فواصل طولانی رو با دویدن کوتاه کنه یا از Fast Travel برای رفتن به مکان هایی که قبلآ اونجا بوده استفاده کنه.
شهر میتونه مورد حمله اژدها قرار بگیره و شاید موجودات دیگه هم به شهر حمله کنن. همچنین بازیکن میتونه با NPC های مختلف , دوئل به سبک غربی رو تجربه کنه.

elder_scolls_v-3.jpg

با تشکر از آریا(Dinosaur)


============================


Bethesda روشن کرد که آنها برای حل کردن مشکلات درجه ی سختی در Skyrim به عنوان دیگر خود یعنی Fallout 3 نگاهی انداخته اند.

طی صحبت با Todd Howard , Official Xbox Magazine UK اعتراف کرد که بالا رفتن لِوِل هیولاها در Oblivion برای طرفداران یک مشکل بزرگ بود.
Skyrim حالا بیشتر شبیه F3 است.ایشان توضیح داد:"ما درجه ی سختی را بسیار تغییر دادیم.اکنون ما این قابلیت را داریم تا یک سیاهچال بسازیم و بگوییم:"این سیاهچال این مقدار سخت است"و وقتی شما وارد آن میشوید,به طور خودکار و با توجه به مهارتهای شما درجه ی سختی تنظیم میشود.اما ممکن است بعضی مواقع به خاطر ماهیت خود مرحله,کمی سخت تر باشد.
همچنین اکنون حالت و کیفیت هیولاها ثابت میماند.پس اگر شما وارد یک سیاهچال شوید و احساس کنید که قرار است به مشکل بخورید(آن مرحله سخت باشد)ممکن است کاری آسانتر از آنچه فکر میکنید در پیش داشته باشید.ولی اگر آن مرحله را ترک کنید تغییری در درجه ی سختی اعمال نمیشود."

در پیش نمایش OXM مشخص شد که ریش سفیدها در Skyrim نقشی همانند Jedi Master ها دارند و دانش خود را به شما انتقال میدهند.
هاوارد افزود:"ریش سفید ها مردان پیر اسرارآمریزی هستند که در ارتفاعات Hrothgar زندگی میکنند و کاملا به قدرتهای اژدها واقف اند و نقش بسزایی در حوادث Skyrim دارند.

اخطار!در دو پاراگراف بعدی Spoil خیلی کوچکی وجود دارد!

آنها قبلا در افسانه ها حضور داشتند و استادان نجوا و صدا هستند.به همین خاطر آنها معابد خود را بر فراز این کوه بنا کرده اند تا به آسمان نزدیک تر باشند تا بتوانند از طریق صوت و نجوا,پیام خود را به گوش همه برسانند.
به عنوان مثال در جایی از داستان آنها شما را با فریاد زدن نامتان در بادها صدا میکنند.شما نیز به آنجا میروید تا از انها بیاموزید.این قدرتها و توانایی ها چیست و چگونه قرار است از آنها آموخت!؟ جواب این است که انها تقریبا مانند Jedi Master ها عمل میکنند.

screenshot_246059.jpg


هاوارد همچنین از تصمیمشان مبنی بر حذف کلاسهای مرسوم در Skyrim دفاع کرد.
طی صحبت با Gameinformer هاوارد این تصمیمشان مبنی بر دوری از چیزی که بیشتر طرفداران RPG آنرا یک ضرورت برای یک بازی Role Playing میدانند را "بسیار زیبا" خواند.
در حالی که Oblivion بازیکنها را تشویق میکرد بعد از چند ساعت کلاس خود را عوض کنند,Skyrim در مورد سیستم طبیعی پیشرفت کردن است.

هاوارد ادامه داد:چیزی که ما در Oblivion دیدیم این است:شما بازی را شروع,نژاد خود را انتخاب و برای مدتی بازی میکنید.
قصد ما این بود:شما مدتی بازی کنید,مقداری مهارت کسب کنید,سپس با توجه به اینکه چطور بازی کردید,یکی از کاراکتر ها از شما میپرسد:"خُب,چه کلاسی میخواهی انتخاب کنی؟ این کلاس پیشنهاد من است با توجه به نحوه ی بازی کردن تو!" و این همیشه در ذهن شماست که "چه میشد اگر آن شخص این سوال رو از من نمیپرسید!؟ من کاملا راضی بودم.من فقط داشتم بازی ام را میکردم و به مهارتم افزوده میشد."
خُب ما هم همین را میخواهیم.شما فقط بازیتان را میکنید و مهارتهایتان بالا میرود.و هرچه مهارتهایتان بالاتر رود,بیشتر بر لِوِل کاراکتر شما تاثیر میگذارد.در واقع این یک سیستم واقعا ظریف و زیباست که در واقع خودش,خودش را متعادل میکند.

چیزی که ما از Oblivion فهمیدیم این بود که حتی اگر بعد از حدود نیم ساعت بازی کردن بازیکن کلاس خود را انتخاب کند,هنوز هم وقت کافی نبوده تا واقعا نحوه ی کار هر مهارت را بفهمد.بنابراین افراد به بازی ادامه میدهند و بعد از 4-3 ساعت متوجه میشوند که مهارت هایشان را اشتباه انتخاب کرده اند و مجبورند از ابتدا بازی کنند.
این برای آنها لزوما ناراحت کننده نیست,ولی برای ما که بازی ساز هستیم مثل این است که شما بگویید:"آیا راهی هست که این مشکل حل شود!؟ راه بهتری برای این کار هست!؟" و ما فکر میکنیم که آن راه همین است.(حذف کلاس ها)

اتفاقات Skyrim حدود دو قرن بعد از Oblivion اتفاق میافتد.سرزمین Skyrim بعد از به قتل رسیدن پادشاهش غرق در جنگهای داخلی است.در همین حال Alduin برمیخیزد تا دنیا را نابود کند.

این عنوان در تاریخ 11/11/2011 عرضه خواهد شد.
=============================
download.php


عنوان بعدی Elder Scrolls همان چیزی است که امیدوار بودیم.
دموی E3 از جایی آغاز می شود که ما بر روی کوهستانی یخ زده در حال تماشای آسمانی هستیم که در حال ناپدید شدن در ابری از خاکستر است.میدانیم که این کوهنوردی کوتاه قرار است به کجا ختم شود.چه آن چیزی که در بالا در انتظار ما است یک معبد باشد,چه یک مکان مقدس,چه یک اثر باستانی یا حتی مخلوقی منزوی که قصد کشتن شما را دارد.Skyrim یک Elder Scrollsـه واقعیست.

مبارزات (با شمشیر,سپر,تیر و کمان,جادو,گرز,تبر یا هر چیز دیگری که بتوانید پیدا کنید)هنوز به صورت اول شخص است ولی با اضافه شدن حرکات تمام کننده و Kill-Cam مبارزات حس بهتری دارد.شما جادو را در دستانتان میگیرید,همانند Bioshock , در حالی که انرژی همانند حبابی در دستان شما و از میان انگشتانتان حرکت میکند.استفاده از دو دست برای هر جادو باعث می شود اثر آن دو برابر گردد.هنوز هم مکانیزم حرکات مخفیانه وجود دارد.با سبکی شبیه کاراکتر Thief.

مثل هر عنوان Elder Scrolls دیگر, یاد گرفتن مبتنی بر انجام دادن است و با فعل و انفعالاتی که در بازی رُخ میدهد لول آپ خواهید شد.ضربه بخورید,مهارت های مربوط به زره تان بهبود میابد.با گرزتان همه چیز را خورد کنید تا به یک استاد در این زمینه تبدیل شوید.هر کدام از چهار جادو برای خود شروع متفاوتی دارند و با تمرین کردن بهبود پیدا میکنند.فونت پیغام های لول آپ و همینطور صفحه ی توقف بازی بسیار تر و تمیز هستند,ساده و مدرن و بدون پیچ و تاپ اضافی!به طور کلی رابط کاربری کلی بازی خاص و تر و تمیز است که یک پیشرفت بزرگ در ارتباط با پیچیدگی های همیشگی است که بازی های Bethesda همیشه گرفتار آن بودند.

زمان صعود است

به هر حال بهتر است برگردیم سراغ کوهنودی!وقتی راهمان را از داخل یک روستا باز کردیم و از آن گذشتیم به انتهای راه کوهستان رسیدیم.در اینجا حداقل یک اسب برای سوار شدن هست.در حالی که سوار بر اسب در حال حرکت به سمت کوهستان پیش رو هستیم,به لطف سیستم اب و هوای مثال زدنی Skyrim آب و هوا تغییر میکند.در حالی که از دامنه ی کوه بالا میروید برف شروع به باریدن میکند و بعد از آن یک کولاک و توفان شدید شروع میشود.وقتی به حالت سوم شخص میروید,انیمیشن ها به هیچ وجه به بدی و زشتی انیمشن های Oblivion نیست اگرچه هنوز هم مدل کاراکتر چندان خوب به نظر نمیرسد.متاسفانه انیمشن های صورت در حین مکالمه هنوز خشک و کمی شل و ول هستند!حرکات اسب در حرکت در دامنه ی کوه قابل قبول بود,و کاراکتر زره پوش ما هم زیاد موقع راه رفتن روی یخها سُر نمیخورد.البته چیز زیاد قابل لمسی نبود و انتظار حرکات Nathan Drake یا Lara Croft هم نمیرود!و از آنجایی که Skyrim بازی است که برای بازی کردن در نمای اول شخص طراحی شده به راحتی میشود از این چیزهای جزئی چشم پوشی کرد.

download.php


در نیمه ی راه کوهستان,به یک سیاهچال بر خورد میکنیم.قبل از آن باید گفت که در ادامه متن ممکن است از لحاظ داستانی چیزهایی اسپوبل شود.پس مراقب باشید.این سیاهچال از نظر سبکی,بسیار شبیه سبک سیاهچاله های Oblivion بود.زیرزمینی,تاریک,مرطوب,سر د,ساخته شده از تونل های تو در تو که با مشعل نورانی شده اند و کمی آبی رنگ.همانند یک غار روحانی با جوی شوم و گیرا.

Loot P0rn

از زمانی که آدم از دیدن Inventory ها هیجان زده میشد خیلی گذشته ولی Skyrim آن را هم دوباره زنده کرده است.به جای استفاده از یک لیست بلند بالا از آیتم ها در دفترچه یا یک وسیله ی الکترونیکی(همانند آن چیزی که در Oblivion و Fallout و یا بقیه ی RPG های بزرگ دیگر است)شما یک رابط تر وتمیز و واضح که از منوی استارت قابل دسترس است دارید.تمام ستون ها از یک تصویر زمینه ی خاکستری تمیز و متن های سفید تشکیل شده است.تمام آن ها به طور منظمی به اسلحه ها,جادوها,کتاب ها,زره ها و ... تقسیم شده است.هر آیتمی در Inventory یک تصویر کاملا سه بعدی خواهد داشت که در سمت راست توضیحاتش و بالای آمار حیاتی آن وسیله نمایش داده میشود.مهم نیست که به این قابلیت چه میگویند یا چه کسی آن را ساخته.شما با فشار یک دکمه میتوانید این مدل سه بعدی را بچرخانید و آنرا از هر زاویه ی قابل تصور آزمایش کنید.این همانند P0rnography ابزارهاست!

حالا نوبت اژدهاست

download.php


آن سمت سیاه چال,هر چه به قله ی کوه نزدیک تر میشویم برف شدید تر میشود.وزش سهمگین باد به ما میفهماند که چه چیزی در حال آمدن است,اژدها.این هیولا واقعا بزرگ است و بسیار با شکوه و در عین حال به صورتی مخرب بر روی زمین فرود میآید و با نفسی آتشین سره راه ما قرار میگیرد.ما فرار میکنیم و صحنه عوض میشود.اکنون ما بر روی زمینی پهناور به دنبال دسته ای از ماموت ها در دشت هستیم.
متاسفانه معلوم میشود که ماتوت ها در واقع طعمه ی اژدها هستند.هیولای بزرگ بر میگردد و قبل از اینکه بخواهد ما را بسوزاند و به یک تکه اسکلت تبدیل کند,یکی از ماموت های بزرگ را هدف قرار میدهد و با چنگال هایش از زمین بلند میکند.اژدها در آسمان میچرخد و بال های بزرگش را باز میکند.نگهبان ها و مردم یکی از شهر های نزدیک برای کشتن اژدها به کمک ما می آیند.

اینجاست که یک طلسم و جادوی تحسین برانگیز را خواهید دید.قدرتی که آسمان را تیره میکند,توفان و آذرخش را احظار میکند تا با آن این سوسمار را از آسمان به زمین بیاندازد.از سقوط اژدها,زمین به لرزه در می آید.دمو در حالی که قهرمان ما بالاخره اژدها را شکست میدهد و روح آن را جذب میکند به پایان میرسد.

Skyrim از نظر ظاهری و موضوعی چندان تفاوتی با Oblivion ندارد.ولی از نظر مکانیزم های بازی و زیبایی یک قدم بزرگ رو به جلوست.Bethesda مدعی است که بازی از لحاظ موضوعی هم تغییر کرده(که در نمایش های بازی قادر به تشخیص آن نیستیم) و بیشتر به Morrowind که تاریک تر و اجتماعی-سیاسی تر بود نزدیک شده تا به جانشینانش که داستان و توصیف شخصیتی ملایم و آرام داشتند.

Skyrim به افسانه ی Elder Scrolls وفادار است.(بازگشت اژدها از ابتدا در داستان این سری بازیها نوشته شده بود)و همینطور حالا که Bethesda تمام درسهایش را با ساخت Oblivion و Fallout3 درباره ی بازیسازی در این نسل یاد گرفته Skyrim,میتواند پتانسیل کامل یک RPGـه رویاییه Open World را به ما نشان دهد.Skyrim همانند Morrowind که یک پرش بزرگ بود نیست,حتی نوآوری های تکنیکی Oblivion را ندارد,اما با این حال بدون شک جاه طلبانه ترین بازی در این سری جاه طلبانه است.


................................
دانلود تریلر :
HD
اولین تریلر از گیم پلی :
HD
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: PXG

Mr.Death

دبیر تحریریه بازنشسته
کاربر سایت
May 31, 2006
4,070
نام
احد
گرافيك بازي كه واقعا جزو بهترين هاست. من فقط آرزو دارم اون باگ هاي عجيبش از بين بره.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر