DotA 2 [پست اول خوانده شود]

2y6rofla3rjywpigletl.png


cs9kkjyxonbjsgoy88hj.gif



Category: PC
Language: English
Genre: MOBA
Publisher: Valve Corporation
Designer: IceFrog


بازی Dota2 توسط Valve در سال 2010 برگرفته از یکی از مپ های معروف Warcraft 3 یعنی (Defense of the Ancients(DOTA ساخته شد و به نوعی ادامه همون مپ در یک بازی کامل هست .سبک بازی در ژانر Action RTS قرار میگیره که بعد ها خودش زیر ژانری جداگونه MOBA رو پدید آورد.بازی به طور رسمی در سال 2013 از حالت بتا خارج و برای پلت فرم های Windows/Linux/Mac OS عرضه شد.

اطلاعات پایه: این روزها در سبک MOBA بازیهای زیادی از جمله League of Legends -Heroes of Newerth - Heroes of the Storm میشه پیدا کرد که تقریبا الگو های مشترکی دارند.شما در یک مپ به همراه 9 نفر دیگه در قالب دو تیم Radiant and Dire بصورت 5v5 قرار میگیرید.هر دو سمت Radiant و Dire دارای یک Ancients هستند که با نابودی اون تیم مقابل برنده بازی خواهد بود.
مپ بازی به سه لاین اصلی تقسیم شده و در هر کدوم از آنها 3 Tower از هر تیم وظیفه محافظت از اون رو در مقابل تیم دشمن به عهده داره.

seeshu2mm2rgc7iy08lw.png

Ancients دو تیم (Radiant در سمت راست --- Dire در سمت چپ)
2pw7aqqig1s8mtrble2q.png


Tower دو تیم (Radiant سمت چپ ---Dire سمت راست )


هر بازیکن کنترل یکی از هیرو های بازی (هم اکنون 110 هیرو رو شامل میشه) بر عهده میگیره که هر کدوم دارای استراتژی و اسکیل های منحصر به فرده خودشه.با کشتن Creep های بازی و دیگر هیرو ها شما XP دریافت میکنید و LVLUP میشید و میتونید از اسکیل های خودتون استفاده کنید.(Max لول در بازی 25 هست)همچنین شما با Gold میتونید برای هیروی خود از Shop های بازی آیتم خریده و اونو قویترش کنید.(غیر از کشتن کریپ و هیروهای دشمن هر ثانیه یک گلد هم به شما داده میشه).

e0lf5cgix05anwnbbsox.png

Map بازی

Fountain:محل respawn شدن هیروها و Shop اصلی(دارا بودن تمامی آیتم های اصلی).همچنین تو محدودش HP وMana هیروها رو با سرعت زیاد پر میکنه.
Tower:توضیح در بالا!
Side Shop: محل خرید آیتم که در لاین های بالا و پایین هست(آیتم های محدودتری نسبت به Fountain داره)
Secret Shop:یک سری آیتم که در shop اصلی نیست
Ancient:توضیح در بالا!
Barracks:سربازخانه ها که در کنار تاور های آخر و سوم هر لاین قرار داره که Creep های بازی رو تولید میکنه.در ابتدای بازی و در ثانیه 30 اولین Wave و بعد از اون در ابتدای هر دقیقه یک wave رو روانه لاین ها میکنه.با نابود کردن سربازخانه های تیم مقابل کریپ های خودی قوی تر میشن.همچنین هرچی از بازی بیشتر بگذره و طولانی تر بشه تعداد اونها در هر wave هم افزایش پیدا میکنه.
Roshan:محل قرار گرفتن Roshan!
Rune Spot:محل قرار گرفتن Rune ها که در 2 سمت رودخانه هست.rune ها یک سری قابلیت ویژه رو برای مدت محدودی به هیرو ها میدن و در ابتدای بازی و هر 2 دقیقه یکبار پدیدار میشن.6 نوع rune داریم:

  • 16px-Rune_icon_Bounty.png
    Bounty:
    با گرفتنش بهتون Gold و Xp میده.در ابتدای بازی هر دو rune از این نوع هستند و از دقیقه 2 به بعد همیشه یکی از rune هم Bounty هست.
  • 16px-Rune_icon_Double_Damage.png
    Double Damage:
    با گرفتنش DMG هیروتون رو 100% افزایش میده.
  • 16px-Rune_icon_Haste.png
    Haste:
    با گرفتنش هیرو شما به نهایت سرعت خود بازی میرسه و به هیچوجه slow نمیشه در این مدت.
  • 16px-Rune_icon_Regeneration.png
    Regeneration:
    با گرفتن این Rune هیرو شما HP و Mana تا وقتی که ضربه نخوره پر میشه.
  • 16px-Rune_icon_Invisibility.png
    Invisibility:
    با گرفتنش هیرو شما بعد از 1 ثانیه نامرئی میشه.
  • 16px-Rune_icon_Illusion.png
    Illusion:
    با گرفتنش 2تا ایلوژن از هیرو شما بوجود میاد.

Hero:
هم اکنون 110 هیرو از 112 هیروی DOTA در بازی وجود داره که در سه گروه Strength - Agility - Intelligence قرار میگیرند.



d8z48prv5ysy71rc3s2w.png
l730rlv6c80j5hudkq25.png
f1elh9cnzgqec6hgz5bf.png
STRENGTH
rg7m0d3pxc4muywwt5vm.png
sven_sb.png
tiny_sb.png
kunkka_sb.png
beastmaster_sb.png
dragon_knight_sb.png
rattletrap_sb.png
omniknight_sb.png
huskar_sb.png
alchemist_sb.png
brewmaster_sb.png
treant_sb.png
wisp_sb.png
centaur_sb.png
shredder_sb.png
bristleback_sb.png
tusk_sb.png
elder_titan_sb.png
legion_commander_sb.png
earth_spirit_sb.png
phoenix_sb.png
axe_sb.png
pudge_sb.png
sand_king_sb.png
slardar_sb.png
tidehunter_sb.png
skeleton_king_sb.png
life_stealer_sb.png
night_stalker_sb.png
doom_bringer_sb.png
spirit_breaker_sb.png
lycan_sb.png
chaos_knight_sb.png
undying_sb.png
magnataur_sb.png
abaddon_sb.png
AGILITY
5lk71o82c8x0ahzn2z3y.png
antimage_sb.png
drow_ranger_sb.png
juggernaut_sb.png
mirana_sb.png
morphling_sb.png
phantom_lancer_sb.png
vengefulspirit_sb.png
riki_sb.png
sniper_sb.png
templar_assassin_sb.png
luna_sb.png
bounty_hunter_sb.png
ursa_sb.png
gyrocopter_sb.png
lone_druid_sb.png
naga_siren_sb.png
troll_warlord_sb.png
ember_spirit_sb.png
bloodseeker_sb.png
nevermore_sb.png
razor_sb.png
venomancer_sb.png
faceless_void_sb.png
phantom_assassin_sb.png
viper_sb.png
clinkz_sb.png
broodmother_sb.png
weaver_sb.png
spectre_sb.png
meepo_sb.png
nyx_assassin_sb.png
slark_sb.png
medusa_sb.png
terrorblade_sb.png
INTELLIGENCE
9k3hlxpvbu8z35sa3yue.png
crystal_maiden_sb.png
puck_sb.png
storm_spirit_sb.png
windrunner_sb.png
zuus_sb.png
lina_sb.png
shadow_shaman_sb.png
tinker_sb.png
furion_sb.png
enchantress_sb.png
jakiro_sb.png
chen_sb.png
silencer_sb.png
ogre_magi_sb.png
rubick_sb.png
disruptor_sb.png
keeper_of_the_light_sb.png
skywrath_mage_sb.png
oracle_sb.png
techies_sb.png
bane_sb.png
lich_sb.png
lion_sb.png
witch_doctor_sb.png
enigma_sb.png
necrolyte_sb.png
warlock_sb.png
queenofpain_sb.png
death_prophet_sb.png
pugna_sb.png
dazzle_sb.png
leshrac_sb.png
dark_seer_sb.png
batrider_sb.png
ancient_apparition_sb.png
invoker_sb.png
obsidian_destroyer_sb.png
shadow_demon_sb.png
visage_sb.png
winter_wyvern_sb.png

نکات:
  1. با افزایش هر یک عدد Strength هیرو شما 19 HP دریافت میکند و 0.03 HP regen(یعنی با افزایش 33 عدد هیرو شما در هر ثانیه 1 عدد HP پر میکنه).همچنین هیروهای Strength خودشون 1 عدد به DMG اضافه میشه.
  2. با افزایش هر یک عدد Agility هیرو شما 1 عدد Attack speed دریافت میکنه و 0.14 Armor (یعنی با افزایش 7 عدد به هیرو شما 1 Armor اضافه میشه).همچنین هیروهای Agility خودشون 1 عدد به DMG اضافه میشه.
  3. با افزایش هر یک عدد Intelligence هیرو شما 13 Mana دریافت میکنه و 0.04 Mana regen(یعنی با افزایش 25 عدد هیرو شما در هر ثانیه 1 عدد ماناش پر میشه).همچنین هیروهای Intelligence خودشون 1 عدد به DMG اضافه میشه.

همینطور که در جدول بالا میبینید هر هیرو دارای یک ویژگی اصلی(Attribute) هست اما میزان رشد هر یک از این ویژگی ها در هیرو مختلف متفاوت هست به عنوان مثال در هیروی Anti mage به اضای هر level که میگیرید Agility شما 2.8 عدد اضافه میشه اما برای هیروی Drow Ranger این مقدار 1.9 هست.
*جدول بالا در حال آپدیت هست و به زودی تمام هیروها با توضیح و ترجمه اسکیل ها آپدیت خواهند شد به عنوان مثال اگه روی هیروی Earthshaker کلیک کنید میتونید مشخصات و توضیح اسکیل هاشو ببینید.


در حال آپدیت....
 
آخرین ویرایش:

x-x

کاربر سایت
Sep 19, 2009
668
نام
رضا
واقعا چرا چنین فکری میکنید؟ شخصی که 5k باشه و بره در 600 بازی کنه میشه booster که وین ریت 70 درصد راحت میگیره.
من خودم 500 تا mmr بالا یا پایین خودم رو میبینم کاملا تفاوت سطح بازیا رو حس میکنم.اگر از سطح mmr تون فکر میکنید بهترید مطمئن باشید mmr تون هم پیشرفت میکنه و گیر نمیکنید.
خب من براتون توضيح ميدم دقيق.البته ميدونم كه اين نظر شماست و قابل احترام ‏و خيليا هم عقيده شما هستن منم قصد تغییرشو ندارم وفقط نظرم رو میگم.
من دوستمون رو مثال زدم چون اينجا بازياش بود و مشخص بود ایشون میگن رنکشون 600 هست برید بازیارو که تو همین چند صفحه گذاشته ببینید با سابقه 2000 تا بازی با یه آمار خوب.پلیری که تازه اکانتش رو ساخته و وارد دوتا بشه بالاتر کالیبره میشه یعنی بالاتر از 600 فقط اگر یکم بازی بلد باشه یعنی به نظر شما این دو در یک سطح هستن؟شما بخواین یک تیم جمع کنید کدوم رو بر میدارید؟
ضمن اینکه من اصلا نگفتم mmr ملاک تشخیص مهارت نیست اتفاقا هست و معیار خوبی هم هست ولی یه سری پلیرهای خوبه گیر کرده در یک رنک هم وجود دارند که به خاطر بازی با همون هایی که حقشون هست تو همون mmr خودشون بمونن ،گیر میکنن.حالا چرا؟اینجا به سوال شما جواب میدم بازی 1 به 5 نیست 5 به 5 هست.اگر 1 به 5 بود که انقدر این بازی درگیری نداشت و همه با خیال آسوده بازی خودشون رو میکردن.کسی کاری هم به کار دیگری نداشت اگه تنهایی میشد بازی رو درآورد.
واصلا یه مثال دیگه
خودم رو ميگم من ٣ سال هست كه بازي ميكنم و تو دوسال و نيم اول رنكم ٥٠٠تا١٠٠٠بود بعد تو ٣ ماه آخر رنك رو رسوندم به ٣.٩k دقيقا با همون تغيير پيكي كه دادم.حالا يه سوال من مهارتم يه دفعه رفت بالا؟
قضیه خیلی سادست یه سری پلیرها هستن که مثل گاز یه نوشابه هستن که فقط منتظر یک ضربن تا انرژی شون آزاد بشه و بیان بالا.
منظور من از این حرفا این نیست که هرکسی که راضی نیست از سطحش باید حتما بره رنک بالا یا همیشه حق بجانب باشه خیلیا هم هستن فکر میکنن برای رنک های بالا هستن ولی همون چیزی هم که هستن زیادشونه.
این مواردی که گفتم رو اشتباه نگیرید با کسانی که همیشه فکر میکنن باید بالاتر میبودن و جایگاهشون بالاتره
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Malware and Ac66

Ac66

کاربر سایت
Jun 25, 2017
103
واقیعت اینه که رنک اپ کردن با هیروهای مختلف پیک دادن غیر ممکنه من خودم رنکمو از صفر تا اینجا که کشوندم همش با زئوس و تینکر بوده ولی مشکل اینه که این بازی 5v5 امکانش خیلی کمه بشه یه نفره به بازیو تغییر داد تو رنکای پایین هم مشکل اصلی هم وطنای غیورمونه من سه هزار ساعت پلی دارم و تو این مدت تاکسیک ترینا و نوب ترین پلیرا همه ایرانی بودن البته خوبم توشون هست اما کمه. چیزی هم که این سبک گیم رو زنده نگه داشته همین سیستم رنکینگ هستش که عین یه قماره
 

Malware

کاربر سایت
Mar 24, 2017
253
ببین تو این رنج mmr اصلا هیرو های مختلف پیک نده با هرچی مستری با همون برو یه خورده رنکت بیاد بالا اوضاع بهتر میشه اما درست نمیشه چون این جماعت کلا احمقن ینی اگه ده درصد مشکل نوب بودنشون باشه نود درصد باقی سر مغز نداشتشونه
مشکل اینجاست با هر چی مستری هم نمیشه رفت، همین انیگما رو خیر سرم فک میکردم مسترم با توجه به آمار بازی هام و xpm و gpm و kda و dmgو... تو بازی های مختلف و commend هایی که دریافت میکردم و... ولی خوب باختم. باس یه هیرو برداشت که هم هیرو دمیج خوبی داشته باشه هم تاور دمیج خوب هم نسبتا تانکی باشه و هم سریع بتونه فارم کنه... که تو این چن مدته تنها هیرویی که نظرم رو جلب کرده که تمام این قابلیت ها رو داره Huskar تشریف داره..
به مدال @Malware توجه نکنید رسما این پلیر در حد 5k رو راحت هست بازیاشو گذاشته همه هم دیدن و من بارها ریپلی دیدم چون علاقه دارم باید بگم اولین نفری هم نیست که گیر کرده خیلی پلیرهای خوب که بازی رو قشنگ فهمیدن گیر کردن پایین. یعنی لست هیت ها و همه چی رو اصول ولی خب با تیم احمق موفق شدن کار بسیار سختیه.هم این انیگمارو که مثال زد من بار ها گفته بودم ،رنک آپ کردن جدای از بازی درسته با منطقه. یعنی یه سری هیرو ها نباید پیک بشن اصلا مثل همین انیگما باز دمت گرم که 11 پشت سر هم وین زدی:)>-اما یادم میاد وقتی دقیقا رنکم همین حدودا بود اصلا نمیشد تو جنگل به بلینک برسم چه برسه به آیتمای دیگه اصلا وقت نمیشه:D.
یه مدت افتاده بودم رو خط کری گفتم اینجوری نمیشه کری باید رفت واسه رنک آپ ~X(یه مدت فقط ursa و pl پیک میکردم تا اینکه دیدم باز نمیشه لنسر خیلی دیر بالا میاد ursa هم که تا دقیقه 25 سروری میکنه ولی 25 بشه 26 ساپورت میاد یه پخ میکنه و فلج میشه بنده خدا دست بالا به حالت دعا دنبال حریف میکنه ولی مسئله اینجاست که دستش نمیرسه:D بعد 120 تا بازی باهش اینو فهمیدم.
گذشت تا اینکه میپو باز شدیم همچین مشعوف و مغرور شده بودم;;) از بلینک و پوف یک جا که خدا رو بنده نبودم ^:)^میپوباز صدام میکردن .بعد 220 تا بازی به سرنوشت abed تو همین ti دچار شدم.یادتونه وقتی میپو مید برداشت همه تو سالن هورا کشیدن و abed abed کردنو... ولی اگه اشتباه نکنم همین lgd بود:D خطاب به abed:چنان بکوبانمت به گرز گران ،،که دگر عضوها را نماند قرار(فردوسی feat سعدی).تا abed باشه فکر نکنه خبریه و اون آخرین باری بود که میپو برداشت بنده خدا:D ما هم نه به سرنوشت abed تو ti بلکه تو همین رنک 500mmr فهمیدم که با چهارتا پوف نمیشه رنک آپ کرد و نهایت نتیجه شد 40تا win بیشتر از lose یعنی نزدیک 900تا خالص برام سود داشت ولی با 220 تا گیم.بعدش میخواستم برم سراغ مرسدس بنز یعنی سلطان اینوکر که بعد با نتیجه ای که از میپو گرفتم فهمیدم نمیصرفه برای رنک آپ ساعت ها رو بالا بردن اسکیل اینوو کار کنم ،این بود که اینوو جونم رو فقط دوستش میدارم:D.پس فهمیدم که کار ،کار اشتباهی هست و رفتم تو کالبلد شکافی دقیق هیروها.
و نتیجه تحقیقاتم رفت و خلاصه شد تو 5 تا هیرو ..warlock,phoenix,sky,zeus,witch doctor این شد نتیجه تحقیقات بنده البته با درنظر گرفتن اسکیل و نوبیت خودم:D از اون موقع با این پنج تا بازی کردندی و رنک خود را به زور تا 3,9k بالا آوردندی تا اینکه مانیتورمون سوخت و دادیم برای تعمیرات و به زودی تحویل خواهم گرفت:D
تو تاپ واچ داشتم یه بازی نگاه میکردم طرف رنکش 8k بود لج کرده بود رفته بود تو بیس.اینوریا هم هی میگفتن ریپورت فلانو اینا...با خودم گفتم پس این مسائل همه جا هست فقط ما نیستیم یعنی خوب بازی کنی پرو باشی هرچی باشی اصلا dendi باش ولی با یه پروفایل دیگه باز هم همچنان فحش و ناسزا خواهید شنید و این مسافرها تا ته مسیر باهتون هستن پس کاری که باید کرد یک فاکتور عظیم از این قضیه باید گرفت و با احساس بهتر بازی کرد>:D<
لطف داری، اینجوری هام نیست، چشاتون 5k میبینه >:D<:x:D
انشالله فرصت شه یه دست بزنیم و 0.5k بودن ما هم به شما ثابت شه :D
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: x-x

ashi73

کاربر سایت
Apr 13, 2009
301
نام
اشکان
به مدال @Malware توجه نکنید رسما این پلیر در حد 5k رو راحت هست بازیاشو گذاشته همه هم دیدن و من بارها ریپلی دیدم چون علاقه دارم باید بگم اولین نفری هم نیست که گیر کرده خیلی پلیرهای خوب که بازی رو قشنگ فهمیدن گیر کردن پایین. یعنی لست هیت ها و همه چی رو اصول ولی خب با تیم احمق موفق شدن کار بسیار سختیه.هم این انیگمارو که مثال زد من بار ها گفته بودم ،رنک آپ کردن جدای از بازی درسته با منطقه. یعنی یه سری هیرو ها نباید پیک بشن اصلا مثل همین انیگما باز دمت گرم که 11 پشت سر هم وین زدی:)>-اما یادم میاد وقتی دقیقا رنکم همین حدودا بود اصلا نمیشد تو جنگل به بلینک برسم چه برسه به آیتمای دیگه اصلا وقت نمیشه:D.
یه مدت افتاده بودم رو خط کری گفتم اینجوری نمیشه کری باید رفت واسه رنک آپ ~X(یه مدت فقط ursa و pl پیک میکردم تا اینکه دیدم باز نمیشه لنسر خیلی دیر بالا میاد ursa هم که تا دقیقه 25 سروری میکنه ولی 25 بشه 26 ساپورت میاد یه پخ میکنه و فلج میشه بنده خدا دست بالا به حالت دعا دنبال حریف میکنه ولی مسئله اینجاست که دستش نمیرسه:D بعد 120 تا بازی باهش اینو فهمیدم.
گذشت تا اینکه میپو باز شدیم همچین مشعوف و مغرور شده بودم;;) از بلینک و پوف یک جا که خدا رو بنده نبودم ^:)^میپوباز صدام میکردن .بعد 220 تا بازی به سرنوشت abed تو همین ti دچار شدم.یادتونه وقتی میپو مید برداشت همه تو سالن هورا کشیدن و abed abed کردنو... ولی اگه اشتباه نکنم همین lgd بود:D خطاب به abed:چنان بکوبانمت به گرز گران ،،که دگر عضوها را نماند قرار(فردوسی feat سعدی).تا abed باشه فکر نکنه خبریه و اون آخرین باری بود که میپو برداشت بنده خدا:D ما هم نه به سرنوشت abed تو ti بلکه تو همین رنک 500mmr فهمیدم که با چهارتا پوف نمیشه رنک آپ کرد و نهایت نتیجه شد 40تا win بیشتر از lose یعنی نزدیک 900تا خالص برام سود داشت ولی با 220 تا گیم.بعدش میخواستم برم سراغ مرسدس بنز یعنی سلطان اینوکر که بعد با نتیجه ای که از میپو گرفتم فهمیدم نمیصرفه برای رنک آپ ساعت ها رو بالا بردن اسکیل اینوو کار کنم ،این بود که اینوو جونم رو فقط دوستش میدارم:D.پس فهمیدم که کار ،کار اشتباهی هست و رفتم تو کالبلد شکافی دقیق هیروها.
و نتیجه تحقیقاتم رفت و خلاصه شد تو 5 تا هیرو ..warlock,phoenix,sky,zeus,witch doctor این شد نتیجه تحقیقات بنده البته با درنظر گرفتن اسکیل و نوبیت خودم:D از اون موقع با این پنج تا بازی کردندی و رنک خود را به زور تا 3,9k بالا آوردندی تا اینکه مانیتورمون سوخت و دادیم برای تعمیرات و به زودی تحویل خواهم گرفت:D
تو تاپ واچ داشتم یه بازی نگاه میکردم طرف رنکش 8k بود لج کرده بود رفته بود تو بیس.اینوریا هم هی میگفتن ریپورت فلانو اینا...با خودم گفتم پس این مسائل همه جا هست فقط ما نیستیم یعنی خوب بازی کنی پرو باشی هرچی باشی اصلا dendi باش ولی با یه پروفایل دیگه باز هم همچنان فحش و ناسزا خواهید شنید و این مسافرها تا ته مسیر باهتون هستن پس کاری که باید کرد یک فاکتور عظیم از این قضیه باید گرفت و با احساس بهتر بازی کرد>:D<

سلام خدمت رضای عزیز...امیدوارم زود تر مانیتورت برسه و بتونیم دوباره چند تا گیم با هم بزنیم :D ولی با اون قسمت اول حرفت اصلا موافق نیستم...دقیقا رنک هر فرد بیانگر مهارتش هست...شما اگر رنکت رو با اون هیرو هایی که نام بردی به 3.9 رسوندی به این دلیله که توی رول ساپورت حتما مهارتت بالا هست و در حد همون 4k بازی میکنی دیگه...دوستانی که شک دارن دوتا در سطوح پایین بازی تیمی نیست بلکه بیشتر بازی انفرادی هست برن توی یوتیوب و غیره بازی اسمارف ها و بوستر هارو ببین که به چه سادگی بازی های 1vs9رو توی 20 دقیقه میبرن. من دیدم طرف با رندوم کردن رنک اکانت رو به 5k رسونده...با warlock میرفت مید و دهن sf رو سرویس میکرد...تجربه ناچیز من بهم نشون داده اختلاف رنک از یه حدی که بیشتر باشه حتی توی right click کردن و زمان بندی attack ها هم تفاوت به وجود میاد که همین باعث میشه اگر فردی واقعا در حد 5k باشه و توی رنک های پایین تر بازی کنه بتونه به راحتی و با right click و استفاده مناسب از aggro و پوزیشنینگ، تمامی بازی هاش رو ببره و اصلا نیازی به ایتم و لول هم نداشته باشه!:D

من باز یک ماهه بازی نکردم و الان ترس دارم برم بازی کنم باز :D...کلا این سیزن اصلا خوش نگذشت بم و فرصت رنک اپ کردن هم نداشتم...ببینم میتونم به ترسم غلبه کنم و دوباره چند تا گیم برم:D


ویرایش: دوستان خیال نکنن قصد خود ستایی یا کوچک کردن بقیه رو دارم یه وقت... من خودم اخره هر چی نوبه هستم و هرکس هم بام بازی کرده این مسئله رو به چشم دیده :D
 
  • Like
Reactions: Malware and x-x

Ac66

کاربر سایت
Jun 25, 2017
103
سلام خدمت رضای عزیز...امیدوارم زود تر مانیتورت برسه و بتونیم دوباره چند تا گیم با هم بزنیم :D ولی با اون قسمت اول حرفت اصلا موافق نیستم...دقیقا رنک هر فرد بیانگر مهارتش هست...شما اگر رنکت رو با اون هیرو هایی که نام بردی به 3.9 رسوندی به این دلیله که توی رول ساپورت حتما مهارتت بالا هست و در حد همون 4k بازی میکنی دیگه...دوستانی که شک دارن دوتا در سطوح پایین بازی تیمی نیست بلکه بیشتر بازی انفرادی هست برن توی یوتیوب و غیره بازی اسمارف ها و بوستر هارو ببین که به چه سادگی بازی های 1vs9رو توی 20 دقیقه میبرن. من دیدم طرف با رندوم کردن رنک اکانت رو به 5k رسونده...با warlock میرفت مید و دهن sf رو سرویس میکرد...تجربه ناچیز من بهم نشون داده اختلاف رنک از یه حدی که بیشتر باشه حتی توی right click کردن و زمان بندی attack ها هم تفاوت به وجود میاد که همین باعث میشه اگر فردی واقعا در حد 5k باشه و توی رنک های پایین تر بازی کنه بتونه به راحتی و با right click و استفاده مناسب از aggro و پوزیشنینگ، تمامی بازی هاش رو ببره و اصلا نیازی به ایتم و لول هم نداشته باشه!:D

من باز یک ماهه بازی نکردم و الان ترس دارم برم بازی کنم باز :D...کلا این سیزن اصلا خوش نگذشت بم و فرصت رنک اپ کردن هم نداشتم...ببینم میتونم به ترسم غلبه کنم و دوباره چند تا گیم برم:D


ویرایش: دوستان خیال نکنن قصد خود ستایی یا کوچک کردن بقیه رو دارم یه وقت... من خودم اخره هر چی نوبه هستم و هرکس هم بام بازی کرده این مسئله رو به چشم دیده :D
دوست عزیز من با تقریبا باهتون موافقم اما یه چیزی راجع به اسمورفا بگم که شما اگه دقت کنی هیچوقت سولو بازی نمیکنن ینی همیشه یکی هست که باهاشون مچ شن این نشون میده حتی با اینکه سطح طرف از همه بالاتره اما بازم به یه تیمیت خوب نیاز داره تا کارشو بکنه بعدم این سبک بازی کردن تو رنکای پایین جوابه که خیلیا به قولی با چم و خم بازی اشنا نیستن یا اگرم هستن نوبن وگرنه تو 4k فقط تیم ورک جواب میده چون دیگه تقریبا همه میدونن باید چیکار کنن البته فقط تقریبا چون استثنا هم هست پس اون ویدیوهایی که تو یوتیوب هستن اکثرشون یه همچین داستانی داره وگرنه خیلی امکانش کمه تو رنج 4 یا 5 کسی پیدا شه بازیو به قول خودتون 1vs 9 پلی بده پس این حرف فقط میتونه تو رنکای پایین معنا پیدا کنه
 

x-x

کاربر سایت
Sep 19, 2009
668
نام
رضا
سلام خدمت رضای عزیز...امیدوارم زود تر مانیتورت برسه و بتونیم دوباره چند تا گیم با هم بزنیم :D ولی با اون قسمت اول حرفت اصلا موافق نیستم...دقیقا رنک هر فرد بیانگر مهارتش هست...شما اگر رنکت رو با اون هیرو هایی که نام بردی به 3.9 رسوندی به این دلیله که توی رول ساپورت حتما مهارتت بالا هست و در حد همون 4k بازی میکنی دیگه...دوستانی که شک دارن دوتا در سطوح پایین بازی تیمی نیست بلکه بیشتر بازی انفرادی هست برن توی یوتیوب و غیره بازی اسمارف ها و بوستر هارو ببین که به چه سادگی بازی های 1vs9رو توی 20 دقیقه میبرن. من دیدم طرف با رندوم کردن رنک اکانت رو به 5k رسونده...با warlock میرفت مید و دهن sf رو سرویس میکرد...تجربه ناچیز من بهم نشون داده اختلاف رنک از یه حدی که بیشتر باشه حتی توی right click کردن و زمان بندی attack ها هم تفاوت به وجود میاد که همین باعث میشه اگر فردی واقعا در حد 5k باشه و توی رنک های پایین تر بازی کنه بتونه به راحتی و با right click و استفاده مناسب از aggro و پوزیشنینگ، تمامی بازی هاش رو ببره و اصلا نیازی به ایتم و لول هم نداشته باشه!:D

من باز یک ماهه بازی نکردم و الان ترس دارم برم بازی کنم باز :D...کلا این سیزن اصلا خوش نگذشت بم و فرصت رنک اپ کردن هم نداشتم...ببینم میتونم به ترسم غلبه کنم و دوباره چند تا گیم برم:D


ویرایش: دوستان خیال نکنن قصد خود ستایی یا کوچک کردن بقیه رو دارم یه وقت... من خودم اخره هر چی نوبه هستم و هرکس هم بام بازی کرده این مسئله رو به چشم دیده :D
درود بر اشکان عزیز.دقیقا من هم 45 روز مانیتور نداشتم از ترسم نمیرم حتی نرمال پلی بدم چون میدونم چه افتضاحیه:D
قشنگ میفهمم چی میگی مهارت مخصوصا تو این بازی مثل یک دریای بیکران میمونه دقیقا مثل ساز زدن که خودت استادشی:Guitar: ، هرچی بازی کنی نسبت به گذشته بهتر میشی و تغییرو به صورت خیلی واضح مشاهده میکنی حتی شده من بعضی موقع ها خندم میگرفت از طرز بازی خودم درگذشته و باخودم میگم حق داشتن بنده های خدا به من میگفتن نوب
:Dراست میگی قبول دارم با یک زمان بندی ساده کلیک راست خیلی کارها میشه کرد و با استفاده از پوزیشن درست اصلا کل بازی رو میشه عوض کرد
ولی نکته ای که هست و دقیقا بخش اختلاف حرفی منو شما هست اینه که سطح بازی یه بوستر خیلی بالاست اونی که با رندوم میاره بالا قطعاسوار قله دوتابازهاست که چشم بسته بازی میکنه و براش خنده داره رنک آپ کردن.
حالا موضوع اینجاست که آیا من با این رنک که کاملا معمولی هست میتونم برم تو نقش یه بوستر پایین رده؟:D قبول دارم که نسبت به گذشته خیلی تفاوت داشتم و همچنین از انتخاب هیروها هم مشخصه که تو نقش ساپ-دمیجر بازی میکنم و این سبک برام کم کم داره جا میفته ولی جرات ندارم اکانت دوستمو بگیرم بیارم بالا:Whistling:
هر کی با شما بازی کرده باشه سریع متوجه میشه نه تنها خودستا نیستی بلکه هر چی اطلاعات داری تو همون زمان در اختیار بقیه هم میذاری>:D<نوبم که اختیار داری اون منم، تنها چیزی که سعی بر رعایتش داشتم رفتار بوده و وقتی هم که گفتم all commended واقعا همه رو کامند کردم اینا از تنها افتخارات منه:D
 
  • Like
Reactions: Malware and ashi73

ashi73

کاربر سایت
Apr 13, 2009
301
نام
اشکان
دوست عزیز من با تقریبا باهتون موافقم اما یه چیزی راجع به اسمورفا بگم که شما اگه دقت کنی هیچوقت سولو بازی نمیکنن ینی همیشه یکی هست که باهاشون مچ شن این نشون میده حتی با اینکه سطح طرف از همه بالاتره اما بازم به یه تیمیت خوب نیاز داره تا کارشو بکنه بعدم این سبک بازی کردن تو رنکای پایین جوابه که خیلیا به قولی با چم و خم بازی اشنا نیستن یا اگرم هستن نوبن وگرنه تو 4k فقط تیم ورک جواب میده چون دیگه تقریبا همه میدونن باید چیکار کنن البته فقط تقریبا چون استثنا هم هست پس اون ویدیوهایی که تو یوتیوب هستن اکثرشون یه همچین داستانی داره وگرنه خیلی امکانش کمه تو رنج 4 یا 5 کسی پیدا شه بازیو به قول خودتون 1vs 9 پلی بده پس این حرف فقط میتونه تو رنکای پایین معنا پیدا کنه

کی گفته هیچ وقت سولو بازی نمیکنن؟ اتفاقا اسمارف ساختن که سولو بازی کنن :D
wagga این کار رو میکرد:D این فقط یه نمونش هست...چندین ادم دیگه هم که استریمشون رو دنبال میکنم باز همین کار رو به راحتی انجام میدن و توی سولو بازی رو راحت در میارن... یکیشون که خیلی مورد علاقه من هم هست اتفاقا(به دلیل طنز فوقالعاده ای که در ویدئو هاش میبینیم :D)، رنکش انچنان هم بالا نیست در مقابل حرفه ای ها، فکر میکنم به زور طرفای 6k باشه تازه...ولی چنان پدری از ملت در میاره تو اکانت اسمارفش که جیگر ادم حال میاد :D حالا اینا فقط یه عده هستن که من دیدم و منم خیلی دنبال اینا نبودم و اکثرا اتفاقی باهاشون روبرو شدم...مطمئنا خیلی های دیگه هم هستن که این کار رو انجام میدن و ما هنوز افتخار اشنایی باهاشون رو نداشتیم:wink:.البته خب اینا اکثرا بالای 5.5 k هستن و خیلی سطحشون بالاست ولی خب در عین حال اختلاف سطح هم به همین معناست دیگه...همینطور که واگا 7k به راحتی 5k ها رو نابود میکرد یه 5k هم 3k ها رو نابود میکنه...البته هر چی به سمت پایین بیایم این اختلاف سطح کمتر میشه...مثلا اختلاف یک 4k با 2k خیلی کمتر از اختلاف 6k با 4k هست ولی باز هم در حدی هست که 4k بتونه با winrate بالای شصت هفتاد درصد راحت رنک اکانت رو بیاره بالا.

پ.ن: خب با اعتماد به نفسی که به خودم دادم رفتم و دوباره بازی کردم و خوشبختانه اولین گیم رو هم که بردم<:-P...فعلا یکم سولو برم دوباره دستم راه بیوفته ببینیم چی میشه :D
 
آخرین ویرایش:

Ac66

کاربر سایت
Jun 25, 2017
103
کی گفته هیچ وقت سولو بازی نمیکنن؟ اتفاقا اسمارف ساختن که سولو بازی کنن :D
wagga این کار رو میکرد:D این فقط یه نمونش هست...چندین ادم دیگه هم که استریمشون رو دنبال میکنم باز همین کار رو به راحتی انجام میدن و توی سولو بازی رو راحت در میارن... یکیشون که خیلی مورد علاقه من هم هست اتفاقا(به دلیل طنز فوقالعاده ای که در ویدئو هاش میبینیم :D)، رنکش انچنان هم بالا نیست در مقابل حرفه ای ها، فکر میکنم به زور طرفای 6k باشه تازه...ولی چنان پدری از ملت در میاره تو اکانت اسمارفش که جیگر ادم حال میاد :D حالا اینا فقط یه عده هستن که من دیدم و منم خیلی دنبال اینا نبودم و اکثرا اتفاقی باهاشون روبرو شدم...مطمئنا خیلی های دیگه هم هستن که این کار رو انجام میدن و ما هنوز افتخار اشنایی باهاشون رو نداشتیم:wink:.البته خب اینا اکثرا بالای 5.5 k هستن و خیلی سطحشون بالاست ولی خب در عین حال اختلاف سطح هم به همین معناست دیگه...همینطور که واگا 7k به راحتی 5k ها رو نابود میکرد یه 5k هم 3k ها رو نابود میکنه...البته هر چی به سمت پایین بیایم این اختلاف سطح کمتر میشه...مثلا اختلاف یک 4k با 2k خیلی کمتر از اختلاف 6k با 4k هست ولی باز هم در حدی هست که 4k بتونه با winrate بالای شصت هفتاد درصد راحت رنک اکانت رو بیاره بالا.

پ.ن: خب با اعتماد به نفسی که به خودم دادم رفتم و دوباره بازی کردم و خوشبختانه اولین گیم رو هم که بردم<:-P...فعلا یکم سولو برم دوباره دستم راه بیوفته ببینیم چی میشه :D
درسته اونا که خب واقعا سطحاشون بالاست و قابل قیاس با ماها نیست منم منظورم این ویدویوهای یوتیوبی بود که خیلی زیاده طرف ایتمای مختلفو رو هیروها تست میکنه نتیجه هم میگیره ولی الان که گفتی یادم افتاد واقعا همچین افرادی هستن که اینجوری باشن ولی خب خیلی کمن و استثنان وگرنه همونطور که گفتم من تا اینجای کار به تور اینا نخوردم از اینجا به بعدشو نمیدونم ولی به نظرم هرچی رنک بره بالاتر اختلافا کمتر میشه چون دقیقا فرق بین یه 4k با یه 2k اینه که اون اولی تقریبا بازی رو فهمیده اما دومی فعلا تو مرحله شناخته دیگه تو رنکای بالا تفاوت اسکیلا کمتر به نسبت اینو میشه تو تاپ واچ فهمید راستی valve یه بازی کارتی در دست ساخت داره که به دوتا مربوط میشه تریلرو دیدم به نظر خوب میومد احتمالا اون دیگه فری نیست مثل دوتا حالا باید صبر کرد دید
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Malware

Malware

کاربر سایت
Mar 24, 2017
253
خیلی عجیبه یه سری از دوستانِ باتجربه، تیمی بودن دوتا رو به کل دینای میکنن و معتقدن 100% میشه با سولو درست بازی کردن برد و به پیروی از هدیه های آسمانی معتقدند دوتا توسط قادر متعال حضرت icefrog خلق شده، کسی که ذاتش عاری از خطاست و تک تک mmr های دنیایش بر وزنه ی عدالت استوار است و به هر کس بر حسب لیاقتش جایگاهی در سیستمش داده است. باشد که رستگار شوند.
در مقابل یه عده هم از دوستان فکر میکنن همه باختاشون تقصیر تیم و op بودن یک سری هیرو ها و وضعیت نت و هر آنچه غیر خودشون هست!

در مورد اسمارف یا اسمورف یا اسماورف بازی کردن کسایی مثل waga، rtz و... اطلاع ندارم دوست عزیزمون :Rose: چه مقدار این مدل بازی هاشون رو دیده باشین ولی من به عنوان کسی که یه مدت بیشتر از این که بازی کنم فقط مینشستم استریم waga رو میدیدم و حتی همین solo off بازی کردن با enigma و یه سری هیرو ها رو از نگاه کردن به استریم و proactive بودن ایشون یاد گرفتم میگم که ایشون هم در زمان ساخت اکانت جدید "همه" بازی هاشون رو نمیبردن.. یک سری از بازی ها بودن که مهم نبود چه مقدار درک و فهمش از بازی بر حسب تجربه و تلاش برای یادگیری بالا بود، در هر صورت میباخت. بعله یک پلیر خوب بیشتر بازی هاشو میبره تو mmr پایین چون بلده چطور از ریز ترین اشتباهات تیم مقابل به سود خودش استفاده کنه ولی بازی 1v4 نیست.. بازی 1v9 نیست.. بازی 5v5 ـه.. یعنی اگر اون از اشتباهات تیم مقابل استفاده میکنه تیم مقابل هم از اشتباهات بیشمار تیم waga استفاده میکنه. و دوتا یک بازیه آنلاینه یعنی با آدمیزاد سروکار داریم. با قوه درک و فهم و iq و... متفاوت در دوتیم 5 نفره.. و قطعا اگه یه مدت کسی به صورت جدی دوتا بازی کنه باید متوجه بشه که icefrog قادر متعال نیست و سیستمش بی نقص نیست و اینجوری نیست که هربار یک تیم 5 نفره با یه تیم 5 نفره ی کاملا هم سطح از لحاظ iq و پلی تایم و وین ریت و commend rate و mmr و... بیوفته.. یه سری وقتا درصد حماقت تو تیم مقابل بیشتره و راحت میبری یه سری وقتا درصد حماقت تو تیم خودت بیشتره و میبازی و یا به زورِ پاره کردن خویش و استفاده از ریز ترین اشتباهات تیم مقابل و فیکس کردن ریز ترین اشتباهات خویش شاید ببری..
همین rtz خیلی از بازی های اسمارفش رو باخته و یک سری بازی ها unwinnable تشریف داره.. نه که 100% نشه برد، ولی احتمال برد شاید 1% باشه. یادمه یک بار rtz داشت medusa اسماورف میکرد و کلی فارم کرد و آیتم آورد و اگر موقعیت کیل بود به تیم کمک میکرد و اگه میتونست تیم میتی رو سیو کنه اینکارو میکرد و... ولی اون بازی از همون بازی ها بود که اختلاف خریت تو دو تا تیم فوقالعاده با هم تفاوت داشت و باخت. سر چی؟ سر اینکه با medusa دیوان خرید و rosh رو کشت و agis رو برداشت و به تیم گفت که با من بیاین بریم واسه اتمام بازی ولی چی شد؟؟ هیچی! od که تو تیمش بود زمانی که ss تو تیم مقابل medusa رو Shackles زد نیومد یه Astral Imprisonment بزنه. باز چی شد؟ هیچی void اومد اولتی کرد و این od احمق به جا اینکه جوری پوزیشنشو درست کنه ک در زمان اولتی void توش نباشه و بتونه Astral Imprisonment بزنه رو void یا medusa خودش هم تو اولتی گیر کرد. تازه اگه بیرون اولتی هم میموند فک نکنم باز به عقلش میرسید باس چیکار کنه. بعدِ اینکه medusa برای بار دوم مرد تیمش رفت تو فایت و اون ها هم مردن و تیم مقابل هم دیواین رو برداشت و همون چند دقیقه بعد بازی رو تموم کرد.
این جریان چندین و چند بار واسه خود من هم پیش اومده.. با wk lvl 25 در حالی که اولتی و Refresher Shard و Aegis داشتم رفتم تو فایت ولی تیم نیومده و یا زمانی که همون دفعه ی اول مردم عقب کشیدن و فرار کردن..
همونطور که میبینی یک سری از افراد مثل همین od به صورت unpredictable یا غیر قابل حدس زدنی ای احمق تشریف دارن و درصد برد رو هر چه بیشتر به صفر نزدیک و نزدیک تر میکنن. پس نمیتونیم بگیم mmr به صورت 100 درصد بر حسب لیاقت افراد یا همون skill شون هست. بلکه شانس نیز درش دخیله. کم یا زیاد.
خلاصه اینکه شرمنده سر همه رو درد آوردیم ولی فقط خواستم بگم بی انصاف نباشید. انقد همه چی رو 100% خوب یا 100% بد نبینید. هر باختتون 100% تقصیر تیم نیست و هر بردتتون 100% تقصیر شما نیست و بالعکس هر باختتون 100% تقصیر شما نیست و هر بردتتون هم 100% تقصیر تیم نیست و mmr 100% بر حسب skill نیست و mmr 100% درصد بر حسب شانش نیست و...
 

ashi73

کاربر سایت
Apr 13, 2009
301
نام
اشکان
خیلی عجیبه یه سری از دوستانِ باتجربه، تیمی بودن دوتا رو به کل دینای میکنن و معتقدن 100% میشه با سولو درست بازی کردن برد و به پیروی از هدیه های آسمانی معتقدند دوتا توسط قادر متعال حضرت icefrog خلق شده، کسی که ذاتش عاری از خطاست و تک تک mmr های دنیایش بر وزنه ی عدالت استوار است و به هر کس بر حسب لیاقتش جایگاهی در سیستمش داده است. باشد که رستگار شوند.
در مقابل یه عده هم از دوستان فکر میکنن همه باختاشون تقصیر تیم و op بودن یک سری هیرو ها و وضعیت نت و هر آنچه غیر خودشون هست!

در مورد اسمارف یا اسمورف یا اسماورف بازی کردن کسایی مثل waga، rtz و... اطلاع ندارم دوست عزیزمون :Rose: چه مقدار این مدل بازی هاشون رو دیده باشین ولی من به عنوان کسی که یه مدت بیشتر از این که بازی کنم فقط مینشستم استریم waga رو میدیدم و حتی همین solo off بازی کردن با enigma و یه سری هیرو ها رو از نگاه کردن به استریم و proactive بودن ایشون یاد گرفتم میگم که ایشون هم در زمان ساخت اکانت جدید "همه" بازی هاشون رو نمیبردن.. یک سری از بازی ها بودن که مهم نبود چه مقدار درک و فهمش از بازی بر حسب تجربه و تلاش برای یادگیری بالا بود، در هر صورت میباخت. بعله یک پلیر خوب بیشتر بازی هاشو میبره تو mmr پایین چون بلده چطور از ریز ترین اشتباهات تیم مقابل به سود خودش استفاده کنه ولی بازی 1v4 نیست.. بازی 1v9 نیست.. بازی 5v5 ـه.. یعنی اگر اون از اشتباهات تیم مقابل استفاده میکنه تیم مقابل هم از اشتباهات بیشمار تیم waga استفاده میکنه. و دوتا یک بازیه آنلاینه یعنی با آدمیزاد سروکار داریم. با قوه درک و فهم و iq و... متفاوت در دوتیم 5 نفره.. و قطعا اگه یه مدت کسی به صورت جدی دوتا بازی کنه باید متوجه بشه که icefrog قادر متعال نیست و سیستمش بی نقص نیست و اینجوری نیست که هربار یک تیم 5 نفره با یه تیم 5 نفره ی کاملا هم سطح از لحاظ iq و پلی تایم و وین ریت و commend rate و mmr و... بیوفته.. یه سری وقتا درصد حماقت تو تیم مقابل بیشتره و راحت میبری یه سری وقتا درصد حماقت تو تیم خودت بیشتره و میبازی و یا به زورِ پاره کردن خویش و استفاده از ریز ترین اشتباهات تیم مقابل و فیکس کردن ریز ترین اشتباهات خویش شاید ببری..
همین rtz خیلی از بازی های اسمارفش رو باخته و یک سری بازی ها unwinnable تشریف داره.. نه که 100% نشه برد، ولی احتمال برد شاید 1% باشه. یادمه یک بار rtz داشت medusa اسماورف میکرد و کلی فارم کرد و آیتم آورد و اگر موقعیت کیل بود به تیم کمک میکرد و اگه میتونست تیم میتی رو سیو کنه اینکارو میکرد و... ولی اون بازی از همون بازی ها بود که اختلاف خریت تو دو تا تیم فوقالعاده با هم تفاوت داشت و باخت. سر چی؟ سر اینکه با medusa دیوان خرید و rosh رو کشت و agis رو برداشت و به تیم گفت که با من بیاین بریم واسه اتمام بازی ولی چی شد؟؟ هیچی! od که تو تیمش بود زمانی که ss تو تیم مقابل medusa رو Shackles زد نیومد یه Astral Imprisonment بزنه. باز چی شد؟ هیچی void اومد اولتی کرد و این od احمق به جا اینکه جوری پوزیشنشو درست کنه ک در زمان اولتی void توش نباشه و بتونه Astral Imprisonment بزنه رو void یا medusa خودش هم تو اولتی گیر کرد. تازه اگه بیرون اولتی هم میموند فک نکنم باز به عقلش میرسید باس چیکار کنه. بعدِ اینکه medusa برای بار دوم مرد تیمش رفت تو فایت و اون ها هم مردن و تیم مقابل هم دیواین رو برداشت و همون چند دقیقه بعد بازی رو تموم کرد.
این جریان چندین و چند بار واسه خود من هم پیش اومده.. با wk lvl 25 در حالی که اولتی و Refresher Shard و Aegis داشتم رفتم تو فایت ولی تیم نیومده و یا زمانی که همون دفعه ی اول مردم عقب کشیدن و فرار کردن..
همونطور که میبینی یک سری از افراد مثل همین od به صورت unpredictable یا غیر قابل حدس زدنی ای احمق تشریف دارن و درصد برد رو هر چه بیشتر به صفر نزدیک و نزدیک تر میکنن. پس نمیتونیم بگیم mmr به صورت 100 درصد بر حسب لیاقت افراد یا همون skill شون هست. بلکه شانس نیز درش دخیله. کم یا زیاد.
خلاصه اینکه شرمنده سر همه رو درد آوردیم ولی فقط خواستم بگم بی انصاف نباشید. انقد همه چی رو 100% خوب یا 100% بد نبینید. هر باختتون 100% تقصیر تیم نیست و هر بردتتون 100% تقصیر شما نیست و بالعکس هر باختتون 100% تقصیر شما نیست و هر بردتتون هم 100% تقصیر تیم نیست و mmr 100% بر حسب skill نیست و mmr 100% درصد بر حسب شانش نیست و...

اکثر این حرف هایی که زدی درسته و اتفاقا خودم هم قبلا گفته بودم که وین ریت 100% تقریبا واسه همه غیر ممکنه، هیچ وقت هم نگفتم سیستم بی نقصه، میگم سیستم کم نقصه و قطعا اگر کسی سطح بازیش از برکتی که توش هست بالاتر باشه میتونه رنکش رو اپ کنه(اگر خودش بخواد البته!) و توی 99.999 درصد مواقع هم رنک افراد میتونه معیار بسیار دقیق و عالی ای برای تخمیم مهارتشون باشه، اون 0.0001ـی هم که شامل نکردم فقط بابت این بود که میدونم توی این دنیا هیچ چیزی قطعی نیست و شاید بکی باشه که از اولین بازیش تا اخرینش رو با فیدر ها افتاده باشه و به خاطر همین رنکش پایین باشه...هرچند مسخرست ولی حداقل روی کاغذ فکر میکنم ممکن باشه...اما افرادی که از هر ده تا بازی نه تاش رو با استت 10/0/10 و دمیج و تاور دمیج بالا تموم میکنن ولی همه رو میبازن، خب صددرصد مشکلی توی کار این افراد هست مگرنه بردن بازی واقعا اون قدر هم سخت نیست...اصلا اولین اشتباهشون همین گله کردن از هم تیمی ها هست وقتی میدونن کمکی بهشون نمیکنه و اینکه فکر میکنن به خاطر داشتن همچین statـی باید حتما بازی رو برنده میشدن!

بازی 5v5

هر چه قدر هم روی کاغذ این بازی پنج به پنج باشه...به خصوص توی پاب ها و علی الخصوص رنک های زیر 5 هزار، این مهارت فردی هست که برنده بازی رو مشخص میکنه نه بازی تیمی، چون بازی تیمی به شکلی که واقعا تاثیر گذار باشه تقریبا وجود نداره! خودتون رو گول نزنید! این رنک های که ما بازی میکنیم تورنمنت نیستن...ده تا ادم با ذهنیت های متفاوت و بدون شناخت از همدیگه به صورت رندوم مقابل هم قرار گرفتن...و بعد از رعایت یک سری مسائلی که نُرمِ بازی به حساب میان، هر کدوم شروع میکنن و بازی و تاکتیک خودشون رو دنبال میکنن...در این مواقع یک نفر که بازیش از نه نفر دیگه بهتر باشه، اگر خودش throw نکنه و یکم tryhard باشه راحت نتیجه بازی رو تعیین میکنه! اگر دنبال بازی تیمی هستید(که ایده خوبی هم هست چون به برد تیمتون کمک میکنه!) باید مهارتش رو داشته باشید و بلد باشید که چطور تیمتون رو رهبری کنید و حتی اگر شده با سوءاستفاده از احساسات هم تیمی هاتون اونارو وادارین کاری که شما میخواین رو انجام بدن به این شکل به قولی کاپیتان تیم بشید و تیم رو رهبری کنید...خب این هم خودش یک مهارتی هست که درکنار بقیه مهارت های بازی اعم از لست هیت و دینای و پوش این مسائل شانس شما برای پیروزی رو افزایش میده...حالا اگر که توی تیم کسی به حرف شما گوش نمیده به خاطر بد بودن تیم نیست...به خاطر عدم توانایی شما در رهبری تیم و یا حتی استفاده از اونا بدون اینکه خودشون بفهمن هست! چون شما با این ذهنیت که سطحت از بقیه توی این برکت بالاتر هست اومدی و از همون اول هم نباید روی هم تیمی هات حساب باز میکردی اصلا! :D
فوتبال هم بازی تیمی هست، ولی شما اگر توی لیگ فوتبال مهد کودک محلتون مسی رو توی یک تیم بگذارید نتیجه بازی ها فکر میکنم از همون اول میشخص باشه...تفاوت سطح یعنی همین.

حالا نه مسی و یا هر بازیکن تراز اول دیگه ای، ولی هر کی که بازیش بهتر از بقیه باشه، در اون سطح با اتکا به مهارت فردیش میتونه بازی ها رو برای تمیش در بیاره( حالا نه به اون شدتی که مسی در می اورد، یه خورده ملایم تر، ولی به هر حال بیشتر از باختن، میبرد!).



=========
ویرایش:
حالا ما اینطوری اینجا داریم تو سر و کله هم میزنیم ههمون در نهایت دنبال این هستیم که بازیمون بهتر بشه و توی رنک های بالاتر بازی کنیم :D...جالبه هدف مشترکی داریم ولی با بینش های متفاوت و هرکدوم دنبال راه های خودمون برای رسیدن به هدف هستیم که باعث بروز یک سری اختلاف نظر هایی هم میشه دیگه...از دوستان تشکر میکنم که بحث رو به بیراهه نبردن و همگی با احترام کامل با هم حرف زدیم:x... همونطور که خودتون اطلاع دارین این اتفاق توی فروم های اینترنتی زیاد رخ نمیده :D شاید در نهایت به مجبور بشیم به قول خارجی ها بگیم let's agree to disagree
:D :p>:D<
 
آخرین ویرایش:

Ac66

کاربر سایت
Jun 25, 2017
103
مثل انکه دارن سرورا رو تعمیر میکنن چون مچ میکنیگ از کار افتاده

خیلی جالب بود نزدیک 3 ساعت کل دنیا منتظر بازی ده نفر بودن بازیشون نزذیک 50k ویو داشت ینی دیگه همه داشتن التماس میکردن تموم کنن سرورا ریست شه
 
آخرین ویرایش:

Vonarian

کاربر سایت
Jul 15, 2015
434
نام
اردشیر نهاوندی فرد
مثل انکه دارن سرورا رو تعمیر میکنن چون مچ میکنیگ از کار افتاده

خیلی جالب بود نزدیک 3 ساعت کل دنیا منتظر بازی ده نفر بودن بازیشون نزذیک 50k ویو داشت ینی دیگه همه داشتن التماس میکردن تموم کنن سرورا ریست شه
آره اعصاب همه خورد شده بود.
یک سری هم فامیلای پلیر هارو دعا میکردن. xD
 
  • Like
Reactions: Malware and Ac66

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر