کلوپ طرفداران GTA به اضافه پرونده کامل سری GTA

LEBRON JAMES

کاربر سایت
Aug 29, 2010
131
نام
LEBRON JAMES
به نام خداوند جان و خرد - کزین برتر اندیشه بر نگذرد


grandtheftautoonenewstyle_2.jpg

برگی از دفتر تاریخ
تاریخچه ای از اثری جاویدان در پیچ و خم لحظه ها
حماسه راکستار : Grand Theft Auto


نمی دونم چگونه باید این بحث رو شروع کنم و اصلا نمی دونم می تونم از پس این تاریخچه بر بیام یا خیر؟ اما به هر حال کاریه که شروع شده و باید تا آخرش رفت. پس یا علی گفتیم و عشق آغاز شد.
در مورد GTA می توان سالها حرف زد. بیش از 50 کتاب می توان در مورد این بازی نوشت. هر چیزی که در تصورتان بگنجد می تواند با GTA گره بخورد. اما چنین امری چگونه ممکن است؟
در ابتدا سوال برایمان پیش می آید که اصلا GTA را چگونه درک کنیم؟ به نظر من GTA پیش از این که عرضه شود وجود داشته است!!! خب می دونم تعجب کرده اید. اما اگر بیاییم قبل از اینکه به سراغ بررسی سری GTA برویم نگاهی به خودمان بیاندازیم به این حقیقت مهم پی خواهیم برد. در وجود هر انسانی و بدون شک هر انسانی (البته به جز پیامبران و ائمه و... که البته در این مورد دقیق نمی دانم) میلی وجود دارد. میلی به نام خشونت. هیچ زمانی نیست که در مورد GTA خن بگوییم اما حرفی از خشونت به میان نیاوریم. و این یک حقیقت است و باید این را قبول کنیم که GTA با خشونت گره خورده است و این دو از هم جدایی ناپذیرند. خشونت در ما گیمر ها عموما بیشتر از سایرین هست و نکته مهم در مورد گیمر ها این است که با اینکه میل به خشونت بیشتری دارند ولی بهتر از سایر افراد خشونت خود را کنترل می کنند. حداقل در مورد گیمر های ایرانی این را مطمئنم. اما GTA راز هایی از خشونت در خود دارد که آنرا از سایر بازی ها متمایز می کند. بدون هیچ شک و تردیدی پر حاشیه ترین بازی تاریخ بشریت چیزی نیست جز Grand Theft Auto . خشونت این بازی بسیار بالاست تا حدی که در جایی خواندم یک جوان مکزیکی(اگر اشتباه نکنم) پس بازی کردن مداوم GTA پدر و خواهر ناتنی خود را کشت!!!! اما من با این حرف ها نمی خواهم بگویم GTA بازی بدی است و مملو از خشونت است و ... . این حقیقت است اما هرگز هرگز و باز هم هرگز این خشونت چیزی از ارزش های والای بازی کم نمی کند. خب دوستان این چند خط حرف دلم بود که واستون گفتم اما:​

سخنی با دوستان:​

دوستان عزیز این مقاله ای ه براتون نوشتم و قراره تکمیلش کنم تاریخچه ای از بزرگترین بازی Sand Box تاریخ انسانها که بدون شک همه ما خاطراتی اساسی با این بازی داریم. اما قبل از شروع بخش اصلی این مقاله لازم دانستم چند نکته ای رو خدمت شما عزیزان دل متذکر بشم تا بتوانید نهایت استفاده رو از این مطلب و این تاپیک ببرید.
در این مقاله ابتدا به بررسی تاریخچه شرکت راکستار خواهیم پرداخت چون می دونید که این دو از هم جدایی ناپذیرند. سپس تاریخچه خوده بازی های GTA و بعد از اون به سراغ کارکتر های اصلی و تا حدودی جانبی بازی میرویم. و سپس سراغ حواشی و سایر مقولات خواهیم رفت. امیدوارم بتوانم لحظات خوشی رو با این مقاله در این فصل خزان براتون بوجود بیارم چون می دونم پاییز یه احساس خاصی رو به آدم الغا میکنه!!!!
لازم به ذکر هستش که من این مقاله رو در چند پست براتون خواهم گذاشت تا بتوانیم بهتر از اون استفاده کنیم و دوستان نظراتشون رو راجع به هر بخش بگن تا بتونیم سطح کیفی کار بالاتر ببریم. خواهشی که از شما دارم اینه که لطفا پست بیهوده ندین. این مطالب تماما از منابع معتبر جهانی و گیمی عظیم خارجی برداشته و ترجمه شدن.​

خب سخن کوتاه می کنم و می ریم سراغ مقدمه و تاریخچه راکستار در پست های بعدی....​


با تشکر از لطف شما
LEBRON JAMES​
 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: Holy Diver

LEBRON JAMES

کاربر سایت
Aug 29, 2010
131
نام
LEBRON JAMES
تاریخچه ای اجمالی از مقتدر ترین کمپانی بازی سازی - ROCKSTAR

مقدمه:

خب دوستان در این پست می خوام واستون در مورد یکی از برترین و مقتدر ترین کمپانی های بازی سازی بنویسم. ابر شرکتی به نام ROCK STAR GAMES . پیش از این هم گفتم که ما اگر بخواهیم در مورد GTA سخن بگوییم راهی نداریم جز اینکه اول با راکستار آشنا شویم. در ایران ما یکی از پر طرفدار ترین شرکت های بازی سازی همین راکستار هست. و صد در صد این محبوبیت از کیفیت بالای بازی های این شرکت به خصوص سری GTA و به تازگی RED DEAD REDEMPTION ریشه می گیرد اما این دو بازی فقط نمونه بودند و بدون شک در راکستار شاهکار های فوق العاده را می بینیم که نه GTA هستند و نه RED DEAD.
خب بریم سراغ اصل مطلب.

معرفی شرکت راکستار:


302px-rockstar_games_logosvg.png

همه چیز در چند دهه پیش شروع شد. یعنی در سال های 1972 و 1974. در طی این سالها در انگلیس دو برادر متولد شدند. برادر بزرگتر سم هاوسر و برادر کوچکتر دن هاوسر نام داشتند. رویای این دو برادر از بچگی(به گفته خودشان) این بود که به یکی از ستارگان موسیقی راک تبدیل شوند زیرا در دهه 70 و 80 میلادی موسیقی راک پیشتازی می کرد و این دو برادر نیز تحت تاثیر زمان خود آرزو داشتند به ستارگان راک تبدیل شوند. اما سرنوشت برایشان طور دیگری رقم خورده بود. 27 الی 28 سال از تولد این دو که حالا مرد شده بودند می گذشت و سال 1998 فرا رسیده بود. این دو برادر که رویایشان به واقعیت نپیوسته بود مدتی بود که به صنعتی نو ظهور به نام بازی های رایانه ای علاقه ای وافر پیدا کرده بودند و دوست داشتند وارد این عرصه شوند. بالاخره در زمستان همان سال با تلاش روزانه این دو مرد شرکتی در نیویورک تاسیس شد به نام ROCKSTAR GAMES و از اینجا بود که دست سرنوشت به کمک برادران آمد.
شاید شما تا به حال توجه نکرده باشید ولی لازم به ذکر است که نام شرکت بازی سازی این دو برادر برگرفته از رویای کودکیشان است که نتوانستند به آن برسند ولی کاری کردند که نام آن تا ابد جاودانه باشد. شرکت راکستار در ابتدا و مانند همه شرکت کوچکی بود اما هر روز پیشرفت کرد و همانطور که می دانید همکنون یکی بزرگترین شرکت های صنعت گیم می باشد. در حال حاضر سم ریاست شرکت را بر عهده دارد و برادر کوچک ترش دن معاون و نایب رییس شرکت است. شاید به توان گفت راکستار شرکتی بود که ره صد ساله را یک شبه پیمود و این امر را فقط مدیون یک چیز بود و آن هم اینکه در همان سال تاسیس یعنی 1998 بازی را ساخت به نام Grand Theft Auto II که به موقع در مورد آن توضیح خواهیم داد.
همکنون ساختمان مرکزی و نظارت راکستار در آمریکا و در شهر نیویورک و در منطقه ای به نام سوهو قرار دارد و ساختمانی است بسی زیبا و مجلل که هوش از سر هر مراجعه کننده ای می برد. مهم ترین نکته در مورد راکستار دو تعاملی بودن آن است. به این معنا که این شرکت در برخی از استدیو های خود با شرکتی دیگر شریک است و مهم ترین شریک وی شرکت 2K Games می باشد. بدون شک مهم ترین علل محبوبیت راکستار عرضه سری بازی های GTA است و مطمئنا اگر GTA نبود حالا راکستاری هم نبود و بر عکس. اما شاهکار های راکستار تنها به GTA محدود نمی شود و این شرکت با عرضه سری بازی هایی چون Mid Night Club و مکس پین و Manhunt و Red Dead و عناوین تکی مانند BULLY و L.A NOIR توانسته به محبوب ترین های این صنعت بدل شود و این خود جای تقدیر دارد. اما نکته ی دیگری که در مورد راکستار وجود دارد این است که اکثر (90 درضد) بازی های این شرکت در سبک OPEN WORLD هستند و همه جا راکستار را جزو خدایگان این سبک می دانند و به حق که این نام برازنده اوست.
راکستار کلوپ اجتماعی نیز دارد که البته این کلوپ با عرضه کنسول های نسل هفتم بوجود آمد و واقعا جزو بهترین هاست نام آن Rockstar Games Social Club است که نوعی انجمن اینترنتی است که در آنجا در مورد جدیدترین بازهای راکستار می توان بحث کرد و امکانات خاصی نیز در اختیار کاربران قرار می دهد.

حال برویم به سراغ معرفی استدیو های بازی سازی این شرکت:

استدیو راکستار شمال ( RockstarNorth ):

بدون شک مهم ترین و تاثیر گذار ترین استدیو بازی سازی شرکت راکستار چیز نیست جز RockstarNorth . این استدیو یک سال پس از تاسیس خوده شرکت یعنی در سال 1999 در کشور اسکاتلند ساخته شد و به یکی از مهم ترین استدیو های جهان بدل شد . در اسکاتلند همه این استدیو را با نام DMA Design می شناسند. این استدیو در پرونده خود ساخت چندین قسمت از سری بازی های GTA و من هانت را دارد و یکی از معروف ترین استدیو های این صنعت است.


استدیو راکستار لینکلن (RockstarLincoln):

استدیو لینکلن راکستار هم در سال 1999 ساخته شده است و در واقع یک استدیو بازی سازی نیست و وظیفه دیگری دارد. وظیفه این استدیو این است که بازی های استدیو های دیگر را بررسی کرده و از نظر کیفی و کمی آنها را مورد تایید قرار میدهد این استدیو و استدیو شمال و تورنتو در واقعا قدیمی ترین استدیو های راکستار هستند و لینکلن وظیفه سنگینی را در این شرکت بر عهده دارد و همچنان با اقتدار کامل این کار بهتر از پیش انجام میدهد.


استدیو راکستار تورنتو (RockstarToronto) :

مانند دو استدیو کهن سال راکستار استدیو تورنتو که در شهر تورنتو هم قرار دارد در سال 1999 تاسیس شده است . این استدیو نیز برای راکستار استدیو مهمی است ولی از درجه اهمیتی پایین ترین نسبت به سایر استدیو ها قرار دارد. تورنتو چندین بازی نه چندان جالب را عرضه کرده که مورد توجه منتقدان قرار نگرفته است. همچنین این استدیو در ساخت فیلم کلاسیک مانند فیلم کلاسیک جنگجو تبحر دارد.


استدیو راکستار وانکوور ( RockstarVancouver):

استدیو راکستار وانکوور همان طور که از نامش پیداست در سال 2002 در شهر ونکوور آلمان تاسیس شده. مهم ترین بهترین و زیبا ترین بازی که تا کنون این استدیو منتشر کرده است چیزی نیست جز بازی BULLY که برای PS2 ساخته شد. این استدیو نیز یکی از بهترین های راکستار است به طوری که در حال حاضر در حال کار بر روی جدید ترین عنوان از سری MAXPAYN می باشد. ونکوور را می توان جزو تاثیر گذار ترین استدیو های راکستار دانست.


استدیو راکستار سن دیگو (RockstarSan Diego ):

مطمئنا اگر استدیو سن دیگو راکستار به اندازه استدیو شمال آن مهم نباشد اما کمتر از آن هم نیست. و شاید از بسیاری از جهات از آن مهم تر باشد. در واقعا استدیو سن دیگو که در سال 2003 تاسیس شده است لقب پادشاه استدیو های راکستار را یدک می کشد و مهم ترین کار این استدیو بدون شک چیزی جز ساخت ابر موتور پایه راکستار یعنی RAGE نبوده است. همچنین این استدیو کار ساخت و توسعه بازی های RED DEAD را نیز بر عهده دارد. MidNight Club نیز از بهترین های این استدیو است والبته بازی قدیمی ولی به یاد ماندنی میت داون مدنس نیز کاری از سن دیگو می باشد.


استدیو راکستار ژاپن (Rockstarjapon):

از این استدیو مطالب زیادی در دسترس نیست فقط این که این استدیو توسط راکستار در کشور ژاپن و در توکیو در سال 2005 ساخته شده است و با کمپانی بزرگ کپکام نیز همکاری شدیدی دارد ولی هنوز کار خاصی از این استدیو ندیده ایم. شاید در آینده ای نزدیک. اما مطمئنان این استدیو تاکنون بی کار نبوده است!!!!


استدیو راکستار لییدز ( RockstarLeeds ):


استدیو لییدز راکستار در واقعا استدیو کنسول های دستی است. و راکستار نیز خود این استدیو را با این هدف پی ریزی کرده است. این استدیو در سال 2004 توسط شخص سم هاوسر ساخته شد و مهم ترین کار های این استدیو تاکنون روی PSP بوده اند که همان Liberty City Stories و Vice City Stories می باشند. ولی مهم تر از این دو عرضه بازی فوق العاده GTA : Chinatown Wars بود که برای همه کنسول های دستی عرضه شد و انقلابی ایجاد کرد. البته این استدیو نه تنها GTA لکه مکس پین را نیز برای کنسول دستی عرضه کرده . این استدیو جزو استدیو های مکمل مهم راکستار می باشد.


استدیو راکستار لندن ( Rockstar London) :

استدیو لندن راکستار نیز در سال 2005 تاسیس شده است و می توان آنرا استدیویی معمولی دانست. این استدو جدید ترین نسخه مید نایت کلاب یعنی MidNightClub : Los Angeles را برای کنسول های نسل هفتم ساخته است که بازی خوبی است. همچنین من هانت 2 را نیز این استدیو عهده دار شد و ارائه کرد که بازی چندان خوبی نبود. این استدیو نکته خاصی ندارد جز اینکه در وطن برادران هاوسر یعنی لندن می باشد.


استدیو انگلیس جدید راکستار (RockstarNew England ) :


این استدیو در واقع استدیو سخت افزاری راکستار می باشد و جوان ترین استدیو راکستار است . این استدیو در سال 2008 ساخته شده و در همان سال بازی BULLY را برای X360 و PC با اندک تغییراتی ارائه کرد. این استدیو تمرکز خاصی روی سیستم عامل Mac دارد.

خب معرفی استدیو ها هم به پایان رسید. راکستار همچنین در حال ساخت استدیو در کشور کلمبیا است که قرار است نام آنرا Bogota بگذارد ولی اطلاعات دیگری در این مورد در دسترس نیست.
خب دوستان این یه تاریخچه اجمالی از شرکت بزرگ راکستار بود ولی باید این نکته رو توجه داشت که این تمام تاریخچه این شرکت عظیم نبود و من یک تاریخچه اجملی براتون گذاشتم تا ذهنتون رو برای پذیرش بهتر موضوع اصلی یعنی تاریخچه GTA آماده کنم. امیدوارم لذت برده باشید.

با تشکر
LEBRON JAMES

 

LEBRON JAMES

کاربر سایت
Aug 29, 2010
131
نام
LEBRON JAMES
مروری بر GTA I و GTA LONDON 61& 69 و GTA II

به نام الله
باز هم سلام خدمت دوستا عزیزم. خب می ریم سراغ بخش سوم مقاله که بسیار جذاب هم هست. در این بخش قصد داریم مروری داشته باشیم بر اولین عناوین سری GTA یعنی GTA I و GTA LONDON 61& 69 و GTA II. امیدوارم که لذت ببرید.

66-1.jpg


GTA:

اولین شماره بازی GTA که در واقعا نام کامل آن Grand Theft Auto بود در بازه زمانی سال های 1997 تا 1998 تولید و عرضه شد. بازی که توانست نقطه عطفی در سبک دنیای باز و سند باکس باشد. در واقع می توان اولین نسخه GTA را راهگشای سبک OPEN WORLD دانست و شاید اگر این بازی عرضه نمی شد همکنون باشکل دیگری از بازی های OPEN WORLD روبرو بودیم. این بازی در سال 1997 برای کامپیوتر های خانگی و GBC عرضه شد و پس از موقفیت آن روی این دو 6 ماه بعد یعنی در سال 1998 روی PS1 نیز عرضه شد و توانست به یکی از پر طرفدارترین بازی های این کنسول تبدیل شود.
عموما وقتی ما GTA بازی می کنیم که البته منظور GTA III به بعد است با سبکی متفاوت از گیم پلی روبرو هستیم و واقعا از چنین بازی لذت می بریم زیرا راکستار همیشه در GTA معجونی از گیم پلی های مختلف را برایمان تدارک دیده است. و این گیم پلی همیشه عالی است. در برخی مراحل بازی کامل اکشن است و این اکشن آنقدر لذت بخش است که در معدود بازی هایی می توان چنین اکشنی را یافت. برخی دیگر از مراحل را باید به صورت مخفی کاری طی نمود و در اینجاست که المان های دیگری به بازی اضافه می شود. و همچنین سبک ریسینگ مهم ترین نقش را در بازی ایفا می کند که با پیشرفت فناوری دیگر می توان در GTA هر نوع وسیله نقلیه ای که فکرش را بکنید سوار شد. از قایق و موتور گرفته تا هاورکرافت و فضا پیما. و این واقعا نشان از تبحر سازندگان است.
نکته دیگری که در GTA های امروزی خود را نشان می دهد و شاید بتوان آنرا مهم ترین عامل موفقیت این سری دانست داستان و روایت خار قوالعاده بازی است که واقعا گیمر ها را به تفکر وا می دارد. روایت بازی های این سری همیشه شهره خاص و عام است و منتقدان به هر جای بازی که ایراد بگیرند اما نمی توانند از روایت آن اشکالی در بیاورند چون این روایت حاصل ساعت ها کار و تلاش است.
حالا بر می گردیم به سراغ شماره اول بازی. شماره اول بازی در واقع شروشی را در کل دنیا به راه انداخت که موجب موفقیت این صنعت شد. در دهه 90 میلادی اکثر بازی ها مضوعاتی اسطوره ای داشتند و یا بعضی دیگر هم سعی می کردند در مورد مضوعات تخیلی مانند موجودات فضایی بازی بسازند و هیچ کس نمی خواست بازی واقع گرایانه بسازد. بازی های بسیار را در این مورد می توان مثال زد مثل همین شاهزاده ایرانی خودمان و یا بازی شینوبی که موضوعی اسطوره ای داشت و یا نسخه های پیشین کسلوانیا و... . مثال های از این دست بسیارند. اما راکستار که البته هنوز به طور رسمی ایجاد نشده بود دست به کاری شجاعانه زد. آنها بازی را تولید کردند که دست روی نقطه ای کور در بازی های رایانه گذاشته بود.
نسخه اول بازی در مورد یک شخص جنایتکار بود. که البته همه GTA ها در مورد یک جنایکار است. در واقع همه چیز GTA های الان از همان نسخه اول نشات می گیرد. جالب است بدانید بازی در سه شهر Liberty City، San Andreas و Vice City رخ میدهد که در واقعا اصلی ترین شهر های بازی هستند. البته نامشان در GTA I متفاوت بود و به نام SOUTH ISLAN CITY شناخته می شدند. بازی شامل 200 مرحله بود که این 200 مرحله واقعا غوغا به پا کرد. مراحلی پر از خون ریزی و کشت و کشتار. مثلا انفجار یک ایستگاه آتش نشانی و یا کشتن عده ای از مردم بیگناه و انهدام پایگاه پلیس از جمله مراحل و عواملی بود که باعث شد سران بسیاری از کشور ها این بازی را ممنوع اعلام کنند و فرانسه یکی از آنها بود. به هر حال GTA عرضه شده بود و همه تاثیرات آن روی بازی های رایانه ای را درک کرده بودند. صدا گذاری بازی در آن زمان بسیار عالی کار شده بود و از عده ای از صداپیشگان مشهور برای صدا گذاری این عنوان کمک گرفته شده بود. اما نکته مهم این بازی گیم پلی فوق العاده بازی بود که برای اولین بار در کل تاریخ بشریت توانست به همگان ثابت کند که آقا بازی دنیای باز و سند باکس یعنی چه؟ گیم پلی بازی همه را مدهوش کرده بود و همه المان های خوب در بازی وجود داشتند. گرافیک بازی نیز در زمان خود بسیار عالی بود. در آن زمان هنوز تکنولوژی سه بعدی برای بازی های OPEN WORLD ساخته نشده بود و راکستار بازی را به صورت دو بعدی عرضه کرد که دوربین از بالا نشان داده می شد و بهتر از این کاری نمی شد کرد.
در واقع در دهه 90 میلادی عموما بازی را بازی می کردیم تا سرگرم شویم و مثل حالا نبود که 50 درصد داستان بازی برایمان مهم باشد. GTA هم از این قائده مثتثنی نبود و تمرکز اصلی سازندگان روی گیم پلی بازی نهاده شده بود. البته داستان و روایت بازی نیز در مقایسه با سایر عناوین بسیار خوب بود. به هر حال داستان GTA I جزو نقاط قوت آن نبود اما بد هم نبود و همانطور که گقته شد شما در نقش جنایتکاری بودید که در یک گروه مافیایی فعال است و دستورات را از رئسا می گیرد و اجرا می کند. اما مهم ترین نکته ای که در GTA وجود داشت این بود که شما در می توانستید شخصیت اصلی بازی را انتخاب کنید و با شخصیت خاصی بازی نمی کردید که این نوعی المان نقش آفرینی در بازی بود.
GTA I چیزی بود که همه بازی کننده های دهه 80 تا 90 میلادی انتظار آنرا می کشیدند و با عرضه این بازی از خوشحالی بال در آوردند. شاید خنده دار باشد ولی به نظر من هنوز برای تجربه این عنوان دیر نشده است زیرا بعضی از عناوین هرچه بیشتر می گذرد زیبا تر می شوند!!!!!
شما را دعوت می کنم یک سری از تصاویر بازی رو تماشا بفرمایید.


197481_50301_front.jpg


GTA LONDON 61& 69 :


GTA LONDON 61& 69 که در سال 1999 عرضه شدند دو بازی جداگانه بودند و در واقعا ادامه ای بر GTA I محسوب می شدند این دو بازی هیچ گونه تفاوتی با پدر خود نداشتند مگر در داستانشان و الا در گیم پلی و گرافیک و صدا کامل مشابه نسخه قبل بودند.
داستان بازی در مورد شخصی خلاف کار بود که مانند نسخه قبل خودتان آنرا انتخاب می کردید و محدود به یک نفر نمی شد. شما برای دو برادر خلاف کار گنده به نام کرای کار می کردید و ماموریت های آنها را با جان و دل انجام می دادید. این بازی ها تغییراتی در منوی اصلی ، موزیک ها و اتوموبیل های موجود ایجاد کرده بودند و بیش از این کاری نکردند. این بازی شاهکار نبود و انتقاد های زیادی علیه آن صورت گرفت.
به شخصه این دو بازی را تجربه نکرده ام و بیش از این در موردشان سخن نمی گویم ولی کاملا مشابه با نسخه قبل از خود بودند. شاید تصاویر بهتر از من بگویند:

images


GTA II :


همه چیز با عرضه نسخه دوم بازی در سال 1999 تغییر کرد و بار دیگر هیئت منتظرین GTA توانستند شاهکاری خار قوالعاده را تجربه کنند. همه چیز تاحدودی تغییر کرده بود. این بازی در ابتدا برای PlayStation 1 و PC و DreamCast عرضه شد ولی پس از مدتی نسخه GBC آن هم وارد بازار شد. برخی از تغییراتی که در بازی اعمال شده بود باعث پیشرفت و بهبودی بازی شده بود و برخی دیگر نتوانستند آن طور که باید و شاید در بازی پیاده شوند. در این بازی برای اولین بار شاهد نوعی ماموریت فرعی بودیم که بسیار جذاب بود.
گرافیک بازی تغییرات شایانی کرده بود و از نورپردازی و طراحی بسیار بهتری از نسخه اول برخوردار بود . همچنان بازی سه بعدی نبود و دوربین از بالا نشان داده می شد. مهم ترین نکته منفی GTA II همین دوربین لعنتی بازی بود که به طور شگفت انگیزی دچار مشکل شده بود و حسابی روی اعصاب می رفت و گاهی باعث می شد موس را به سمت دیوار پرتاب کرده و از ادامه بازی صرف نظر کنید.
گیم پلی بازی نیز تغییر خاصی نکرده بود و همانند نسخه های پیشین بود و این هیچ اشکالی برای بازی نبود زیرا گیم پلی نسخه های قبل جزو بهترین ها بودند. بازیباز در بازی اختیار عمل بیشتری پیدا کرده بود. همچنین این بازی دارای تنوع های زیادی از قبیل تغییر نقشه ، افزوده شدن اتومبیل های جدید و موزیک های متنوع بود که می توان این را جزو نقاط قوت آن دانست و بسیار خوب کار شده بودند.
صدا گذاری بازی هم مانند قبل بسیار خوب بود و از برخی خوانندگان و صدا پیشگان مشهور استفاده شده بود. موزیک ها هم بسیار عالی بودند. اما تغییر اساسی دیگر شماره دوم نسبت به قبل این بود که دیگر نمی توانستید شخصیت انتخاب کنید و با شخصی به نام کلود اسپید بازی را انجام خواهید داد. داستان بازی بسیار عالی تر از پیش بود و پرداخت بیشتری روی آن شده بود. شخصیت پردازی فوق العاده این شماره چیزی بود که در آن دوران نقل مجالس گیمی شده بود. شهری که بازی در آن انجام می شد نام دقیق و مشخصی نداشت. بازی در مورد چند خانواده مافیایی بود که شما باید رضایت هر سه را جلب می کردید.
به هر حال عده ای می گویند که GTA I از GTA II زیبا تر و قشنگ تر بود و لی عده ای هم نظری بر عکس می دهند در کل هر دو بازی زیر بنایی بودند برای ادامه سری که از شماره بعدی تازه با اصل مطلب آشنا می شویم.
GTA II هم ارزش امتحان دوباره را دارد.
و اما تصاویر:

 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر