Call Of Duty: black Ops|Preview

R@m!n

کاربر سایت
Jun 21, 2010
135
نام
رامین

این بار ندای وظیفه را تری آرک به گوشمان می رساند
Black Ops به معنی " عملیات های سری" نام بازی ای است که که تری آرک در دست ساخت دارد.بگذارید اول تکلیف نام این بازی را مشخص کنیم زیرا بسیاری از سایت ها از آن با اسم "عملیات های سیاه"! عنوان کرده بودند.Black Ops به معنی عملیات های سری یک اصطلاح نظامی است که معمولا توسط نیرو ها غیر دولتی و سازمان های مخفی یک دولت انجام می شود و عموما اهداف آن قتل،آدم ربایی،گروگان گیری،خراب کاری،جاسوسی،بمب گزاری و... است.به توجه به رسم سالانه ی اکتیویژن که هر سال ساختن عنوان های COD بر عهده ی یکی از استودیو های Infintiy Ward و Treyarch بود،طبق همین رسم امسال ساختن شماره هفتم از سری ندای وظیفه بر عهده سازندگان COD 3 و "جهان در جنگ" یعنی تری آرک است.(البته با توجه به اختلافاتی که اکتیویژن با استودیوی اینفینتی وارد داشت این استودیو منحل شد). دو عنوان قبلی "ندای وظیفه" یعنی شماره ۳ و ۵ که بر عهده ی تری آرک بود،صدای همه ی منتقدان و مخاطبان را درآورد و این استودیو را به کلیشه ای بودن متهم می کردند و همه متفق القول می گفتند "مردیم از بس نازی کشتیم!".اما این استودیو برخلاف اینفینیتی وارد و۲ شماره اخیر جنگاوری نوین،به بازسازی وقایع تاریخی در قالب یک ندای وظیفه علاقه ی نشان داده است.سری ندای وظیفه همیشه به خاطر گیم پلی جذاب و نفسگیرش زبان زد خاص و عام بوده نه به خاطر داستان آبکی اش! اما با توجه به بیرون دادن یک شماره از سری ندای وظیفه در هر سال، گیم پلی بازی نیز دچار تغییر و تحول عظیمی نشده، به طوری که برخی منتقدان از جنگاوری نوین۲ خرده می گرفتند که این عنوان نیز دچار کلیشه شده است و از لحاظ گیم پلی تغییر قابل چندانی با جنگاوری نوین ۱ نمی کند. سازنده ها با ترس این که با تغییر دادن گیم پلی به بازی و محبوبیتش لطمه وارد شود،ریسک هیچ تحولی در گیم پلی شماره های قبل بازی را نپذیرفته اند.
"دروغ، دروغ است، فقط به خاطر این که آن را می نویسند و آن را تاریخ می خوانند، آن را حقیقت نمی کند.ما در جهانی زندگی میکنیم که چیزهایی که می بینیم باور کردنی نیستند.تنها عده ی کمی از ما می دانند دقیقا چه اتفاقی می افتد.در جهانی زندگی می کنیم که هر آن چه می دانیم...اشتباه است!."
این جمله ای است که در یکی از تریلر هایی که اخیرا پخش شده شنیده می شود.ظاهرا تری آرک می خواهد تاریخ را آن طوری که خودش می خواهد تغییر دهد و پایان اتفاقات تاریخی را خود و به دستان شما رقم بزند.سری "ندای وظیفه" همیشه از گیم پلی ای فوق العاده بهره،اما از داستانی فوق العاده ضعیف و آبکی رنج می برده است.البته کسی ندای وظیفه را به خاطر داستان اش بازی نمی کند و سری ندای وظیفه تا پیش از این هم نیازی به داستان نداشتند.اما از قرار معلوم این شماره دارای داستانی مهیج است.و می توان گفت که یکی از ضعف های نسخه های قبلی ندای وظیفه برطرف شده.سخنگو شدن شخصیت اصلی برای بهتر فهمیدن داستان، این موضوع را تایید می کند.دیگر کاراکتر اصلی شما یک سرباز بی زبان نیست که در بازی فقط نقش یک شنونده را داشته باشد! بلکه او با هم تیمی هایش صحبت می کند و افکارش را با شما در میان می گزارد.در سال ۱۹۶۷ نیروهایی آمریکایی عملیاتی علیه نیروهای کمونیست ویتنام آغاز می کنند.که این عملیات باعث شد که آمریکا به عنوان یک کشور قدرتمند از لحاظ نظامی تلقی شود. "عملیات های مخفی" حول این محور داستانی می چرخد.البته رسم COD این است که عادت دارد مخاطب را در پوتین های سربازهای مختلف بگذارد و جنگ را در چند خط متفاوت روایت کند. این بازی نیز از دید چند سرباز و کاراکتر قابل بازی مختلف روایت می شود و از ماجراهای جنگ سرد گرفته تا درگیری های ناشی از تهدیدهای شوری سابق،تا کوبا و حمله به سفارت ایران در لندن نیز ادامه پیدا می کند.

داستان حمله به سفارت ایران این است که در سال ۱۳۵۹،تعدادی از نیروهای عراقی که خواستار جدا شدن خوزستان از ایران بودند به سفارت ایران در لندن حمله می کنند و آن را تسخیر می کنند و کارکنان سفارت را گروگان می گیرند تا بر ایران فشار بیاورد که به اهداف خود نزدیک شوند.به خاطر این که سفارت ایران دی لندن واقع بوده نیروهای امنیتی انگلستان که باید امنیت یه سفارت خانه را تامین می کردند زیر سوال می روند.چند روز بعد نیروی های ویژه هوای (S.A.S) تحت ماموریتی که داشتند به این سفارت خانه حمله می کنند و در این جریانات همه نیروهای عراقی کشته می شوند اما پنج تن از گروگان ها در این در این درگیری ها کشته می شوند و باز هم نیروهای این کشور زیر سوال می رود که چطور ممکن است این چنین اشتباهی کرده باشند!به طور کل به نظر می رسد این شماره از سری COD از لحاظ داستانی پیشرفت خوبی داشته باشد و از بسیاری از حقایق پشت پرده این سال ها پرده برداری کند."مار لامیا" رییس استودیوی تری آرک گفته است که داستان این شماره درباره ی واقایعی است که خیلی کم به آن ها پرداخته شده و بسیاری از این وقایع خبر ندارند یا آن ها را به فراموشی سپرده اند.همچنین اذعان داشت که بسیاری از این حوادث به تازگی از اسناد محرمانه خارج شده اند.
همان طور که گفتم دیگر سری COD داشت به یک کلیشه تبدیل می شد که هر سال به بازار می آمد اما تغییر آنچنانی ای نمی کرد، اگر به همین روند ادامه می داد قطعا با افت محبوبیت مواجه می شد، چرا که بسیاری از بازی های مشابه در این سبک از COD جلو زده اند مانند کیلزون۲ در گرافیک یا جوخه ی بی انظباط در زمینه فیزیک محیط و تخریب پذیری. و اگر مسئولان به خودشان نمی آمدند و امسال نیز یک شماره از ندای وظیفه درا با هیچ گونه تغییری و فقط با عوض کردن داستان به بازار می دانند مطمئنا فروشش پایین می آمد از سوی منتقدان و مخاطبان متهم به نبود نوآوری و تغییر در می شد چرا که بسیاری از چیزهایی که در COD دیده اند را قبلا در بازی دیگری با کیفیت بالاتر مشاهده کرده اند.اما سازندگان به خوبی این موضوع را درک کرده اند و دست به تغییرات زیادی زده با این که Black Ops از قانون های قبلی ندای وظیفه اطاعت می کند و هسته ی این سری را در خود نگه داشته،اما دست به کارهایی زده که برای اولین بار در سری COD دیده می شوند. در "عملیات های سری" می توانید یک هلیکوپتر یا یک جت را هدایت کنید و در عین حال به نیروهایی زمینی نیز دستور بدهید.برای اولین بار می توانید اسلحه های خود را به دل خواه شخصی سازی کنید و تغییرانی که می خواهید را در آن اعمال کنید تا داری یک اسلحه ویژه و منحصر به فرد باشید.علاوه بر این هر مرحله از بازی اسلحه های مخصوصی دارد به این صورت که با تغییر مرحله سلاح های متفاوتی را به شما معرفی می کند که به وجودش در آن مرحله نیاز دارید.در بازی سلاحی به نام "نفس اژدها"(Dragon Breath) وجود دارد که با آن همانند بازی بایوشاک می توانید با آن دشمنان را به آتش بکشانید.حتی در این بازی می توانید از تیر و کمان برای منفجر کردن و به عنوان یک نارجک انداز استفاده کنید و با پرتاب کردن آن تا شعاع مشخصی را منفجر کنید یا از تیر های معمولی آن برای مخفی کاری در بازی استفاده کنید. این بار سازندگان به غیر بزن و برو و زدن به دل دشمن مخفی کاری را به بازی اضافه کرده اند.همچنین می توانید از دور به وسیله کمان صلیبی یا ترکاندن تانکر های حاوی مواد سوختی خسارت زیادی به نیروهای دشمن وارد کنید بدون این که در آن منطقه باشید.هوش مصنوعی نیر ارتقاع یافته اما هنوز در سطح پایینی قرار دارد به طوری که در فاصله ی نزدیک نیز قادر به شناسایی شما و همراهانتان نیستند.همچنین در این شماره حرکات رزمی و نظامی نیز وجود دارد که همه ی آن ها زیر نظر مشاوران و مربیان این حرکات با استفاده از فن آوری موش کپچر ساخته شده است. به گفته ی سازندگان حتی ریزترین و جزیی ترین حرکات نیز با استفاده از موشن کپچر طراحی شده است.



با وجود این که "عملیات های سری" از لحاظ تخریب پذیری پیشرفت بسیار چشمگیری نسبت به شماره های قبل COD و جنگاوری نوین 2 داشته، اما هنوز با وجود تخریب پذیری جوخه ی بی انظباط 2 در این قسمت حرفی برای گفتن ندارد با وجود این که بهبود یافن تخریب پذیری یک تغییر مثبت است که تا امروز به این شکل در سری ندای وظیفه دیده نشده بود.صحنه های سینمایی در این شماره نیز به اوج خود می رسد به گفته ی سازندگان این صحنه درون بازی آن قدر زیاد است که شما وقتی Black Ops را بازی می کنید مثل این است که درحال دیدن یک فیلم اکشن هالیوودی با جلوه های بصری و داستانی جذاب هستید که کنترل آن فیلم در دستان شماست.موتور پایه ی بازی IW ساخته شده توسط استودیوی اینفینتی وارد است که برای اولین بار در بازی جنگاوری نوین 1 از آن استفاده شد.در "عملیات های سری" اصلاحات بسیاری بر این موتور صورت گرفته و با ارتقاع این موتور فیزیک و همچنین نورپردازی بهبود یافته است.انفجارها نیز در نوع خود بسیار عالی کار شده اند و در دمویی که در E3 به نمایش در آمد تری آرک توانست شایستگی خود را برای جانیشینی اینفیتی وارد ثابت کند.
بخش چند نفره نیز شامل چند نفره گروهی Co-Op و چند نفره ی آنلاین می شود. در بخش Co-Op بازی از حالت چند نفره ی گروهی تا سقط چهار نفر پشتیبانی می کند به طوری که برای این بخش ماهای گوناگونی در نظر گرفته شده است. در یکی از آن ها شما باید با یک نفر همراهتان به صورت LAN با دو نفر دیگر به مبارزه بپردازید بدین صورت که صفحه نمایشگر نصف می شود و ما در یک نقشه با گروهی دو نفره با دونفر دیگر به مبارزه می پردازید. و یا در یک بخش دیگر می توانید چهارنفره با زامبی ها به مبارزه بپردازید همانند "جهان در جنگ" یا Left 4 Dead.همچنین برای بخش مالتی پلیر نقشه های بسیاری طراحی شده و در این بخش از می توانید در نقشه های بخش تک نفره نیز کمک گرفته شده،شایعاتی نیز مبنی بر این که مد سازی در بازی وجود دارد بدین صورت که شما می توانید نقشه های خود را بسازید و با دیگران به اشتراک بگذارید و در آن ها به مبارزه بپردازید.سازندگان وجود DLCهای مختلف را با توجه به علاقه ی مخاطبان تایید کرده اند.و از طرف دیگر برای نسخه های رایانه شخصی سرور اختصاصی در نظر گرفته شده تا دیگر مشکلات جنگاوری نوین 2 را نداشته باشد و جای هیچ حرف و حدیثی برای PCبازها باقی نماند.

صداگرازی بازی نیز در نوع خود بسیار خوب کار شده، هر چند اطلاعات زیادی از این بخش در دسترس نیست اما با توجه به دمویی که در E3 بخش شد می توان گفت بازی این این لحاظ بسیار عالی عمل کرده است.صدای انفجار ها و اسلحه ها بسیار خوب کار شده است و در مواقعی که آرام است موسیقی آرام و دل نوازی در پشت صحنه بازی پخش می شود،اما در لحظات هیجان انگیز و حساس موسیقی با ضرب آهنگ بسیار تندی پخش می شود که حس هیجان دلهره را به بهترین نخو به مخاطب القا می کند.
"عملیات های سری" از همه لحاظ پیشرفت بسیار خوبی نسبت به نسخه ی قبلی خود داشته. و سازندگان در جهت هر چه واقعی تر جلوه دادن بازی عمل کرده اند ،حتی برای قسمتی داستانی بازی از سربازانی که در آن زمان در این جنگ ها حضور داشته اند کمک گرفته شده است.داستانی با چند روایت،گرافیک و تخریب پذیری بسیار خوب،پخش چند نفره ی گروهی،بخش آنلاین با محتوای قابل دانلود و بخش مدسازی،قابیلت شخصی سازی سلاح،استفاده از وسایل نقلیه،سرور اختصاصی برای نسخه PC و... . همه ی این قابلیت ها دلیلی می شود برای منتظر ماند تا هجدم آبان و چشم دوختن به صفحه ی مانیتور تا بار دیگر شاهد موفقیت( شاید هم سقوط دوباره) سری COD باشیم تا ببینیم با این همه تغییر آیا این سری وارد دوره ی جدیدی خواهد شد و می تواند بار دیگر مخاطب حرفه ای و مبتدی را با این اکشن نفسگیر آشتی دهد و به این سری را احیا کند یا خیر؟
نویسنده:رامین زارعی
:The other Impressions

:The Other Impressions
پیش نمایش سیستم Onlive
The First Templar-First look
Dead Space 2 Preview
 
  • Like
Reactions: Farshidstar2012

R@m!n

کاربر سایت
Jun 21, 2010
135
نام
رامین
ببخشید.شما این مطلب رو طبق محدودیت ها حذف کردین بعد الان دوباره گزاشتین.یعنی دیگه محدودیتی نیست و راجع به اون 3تا بازی ممنوع میشه پست داد و تاپیک زد؟!!!
لطفا جواب بدین و
ممنون از اینکه مطلب رو گزاشتین:x
 
آخرین ویرایش:

PD$|UNDERTAKER

کاربر سایت
Sep 21, 2010
11
ممنون رامین عزیز .:d
طبق نظر قبلیم به نظر بازی خوبی میاد به دلایل زیر :

کلا بازی قبلی این شرکت نشون داده بود که در کار گرافیک همیشه نو اوری به خرج داده مثلا یکی از نو اوریهاش تو بازی waw این بود که زمانی که بارون میومد تفنگ بازیکن خیس میشد و قطرات اب رو دستان ما حرکت میکرد که متاسفانه این نو اوری و کار خوب گرافیکی در mw2 اصلا تکرار نشد . خارج از اون همونطور که دیدن طراحی چهره ها در waw بسیار با دقت و پرجزییات پرداخته شده بود در حالی که در mw2 تغییر انچنانی نسبت به نسخه قبلش نکرده بود .ولی تنها عملی که بازی های تری ارچ رو از iw عقب انداخت بخش ضعیف داستانی اون برای سینگل پلیر بود که نسخه waw اون یک کپی محض و کلیشه ای و تازه خیلی ابتدایی تر از فیلم ( دشمن پشت دروازه ) بود تازه این فیلم خیلی چیزای جذابی داشت که اونا توجه نکردن مثلا یه قسمت داشت که دوستمون از این ور دیوار به اون ور میپره اسنایپره رو هوا میزندش مخش میپاشه رو دیوار ... در حالی که تو بازی این نبود !! به طور کلی از cod بعید اینقدر بد از یک فیلم تقلید کنه! پس فقط بخش داستانی بازی قبلی این شرکت ضعیف بود که به دل گیمر ها نچسبید

ولی اگه انصاف بدیم و خارج از تعصب قضاوت کنیم گرافیک waw برتری و نو اروی ویژه بیشتری نسبت به mw2 داشت ...

حالا تری ارچ دو راه داره :

1).یا اینکه یه داستان خوب برای این بازی ساخته پرداخته کنه که بدور از کلیشه و تکرار باشه (که به نظر میرسه این کارو کرده) و با گرافیک و محیط خوبی که ارائه میده تلفیق کنه و یه بازی موفق رو عرضه کنه .

2). یا دوباره به کپی برداری مسخره دست بزنه و با وجود تمام خوبی ها در زمینه گرافیک بار دیگه شکست بخوره و موارد خوب گرافیکیش کمرنگ جلوه کنه و ناموفق بشه .
 

ssoroosh

کاربر سایت
Aug 25, 2009
42
نام
سروش
حالا تری ارچ دو راه داره :

1).یا اینکه یه داستان خوب برای این بازی ساخته پرداخته کنه که بدور از کلیشه و تکرار باشه (که به نظر میرسه این کارو کرده) و با گرافیک و محیط خوبی که ارائه میده تلفیق کنه و یه بازی موفق رو عرضه کنه .

2). یا دوباره به کپی برداری مسخره دست بزنه و با وجود تمام خوبی ها در زمینه گرافیک بار دیگه شکست بخوره و موارد خوب گرافیکیش کمرنگ جلوه کنه و ناموفق بشه .

من هم کاملا با شما موافقم
و با کارنامه ای تری ارچ تو ساختن cod3 و waw داره مطمئن باش گزینه اول درسته و من قول میدم کلیشه ای از آب در نیاد و مثل cod 3 و waw عالی میشه;)
 

MORT3ZA

کاربر سایت
Apr 30, 2010
1,039
نام
مرتضی
من از یک چیزی مطمئنم (این رو بدونید که من با cod بزرگ شدم ) اون هم اینه که این نسخه cod هر چقدر هم باحال باشه بهتر از cod 5 نمیشه ... یادتونه cod 4 بازی کرده بودیم از شدت هیجان خوابمون نمیبرد که cod5 چی پیش میاد؟ حالا هم همون بلا سرمون میاد . انشالله سال دیگه cod 8 جبران میکنه!!!:d
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر