Crysis 2 Preview

Bone Crusher

کاربر سایت
Dec 27, 2008
3,872
نام
امیرحسین
سلام


Farcry 2 را فراموش کنید . در اصل ادامه واقعی شوتر Crytek که در مناطق گرمسیر جریان داشت ( * منظور نویسنده Farcry 1 هست * ) , Crysis می باشد . بازی که به حدی قدرتنمد بود که تا به امروز نیز برای اجرای عالی آن نیاز به کامپیوترهای قدرتمند بهم چسبیده هست !!! .


Crytek در طی 12 ماه گذشته , tech demo های متفاوتی را نشان داده که مشخص می کنند کاملا امکان پذیر است تا ادامه Crysis روی ایکس باکس 360 عرضه شود . ویدیو هایی که از CryEngine 3 تا کنون پخش شده بیشتر نشان از تغییرات و اصلاحات دارند تا چیز دیگری البته باز هم صحبت از تغییرات زیاد نیست . کرایسیس شبیه به همان Sandbox پهناور به همراه جنگل های انبوه نسخه اورجینال بازی بود , عنوانی خیره کننده که بازی های کامپیوتری را در سال 2004 از نظر بصری مورد تحول قرار داد ( * نویسنده همچنان بر این عقیده است که نسخه اورجینال Crysis , بازی Farcry 1 بوده است *) . در حقیقت این نمایش ها ثابت می کند که با گذاشتن وقت بیشتر و همچنین تلاش و کاردانی در مسائل تکنیکی از سوی سازندگان , Crysis می توانست تبدیل به یک عنوان کنسولی شود . همان طور که امروز این موضوع تحقق یافته است . ولی نکته اینجاست که چگونه این کار انجام شده .


g7acda5d5ihdcbwas2yv.jpg


در حالی که تمام بازی های قبلی شرکت کرایتک در مناطق گرمسیری جریان داشتند - سیر تکاملی که به آهستگی شروع شد و با عنوان Crysis : Warhead به نقطه اوج خود رسید - بازی بعدی شرکت Crytek در لوکیشنی کاملا متفاوت جریان خواهد داشت . Crysis 2 در یکی از مناطق جنگلی واقع دراقیانوس آرام جنوبی جریان خواهد داشت که کاملا وجود خارجی دارند . آن جنگل های پهناور شهری در جای جز نیویورک قرار نخواهند داشت . درسته , این همان منطقه ای هست که قبلا در بازی های نظیر : Prototype , Alone in the dark, The Darkness, Ghostbusters , تمام عناوین خشناسپایدرمن و قسمتی از Godfather II مشاهده کرده ایم . لوکیشنی که اگر بخواهیم با هم رو راست باشیم میشه گفت به یکی از تکراری ترین و غیر اورجینال ترین لوکیشن های صنعت بازیسازی تبدیل شده است . اما به طور کلی برای Crysis و Crytek , لوکیشنی دست نخورده و ناب محسوب می شود . اما اگر می خواهید دلیل اصلی تغییر لوکیشن بازی را متوجه شوید مجبوریم کمی به عقب برگردیم .


در آینده ای نه چندان دور , Crysis به مرکز تجمع عده ای از سربازان با تجهیزات فوق العاده پیشرفته تبدیل می شود , سربازانی که ماموریت پیدا می کنند تا به جزیره Pacific بروند تا دانشمندانی که به اسارت نیروهای کره شمالی درآمده اند را نجات دهند . قسمت اولیه بازی در جزیره ساختگی و بزرگ Lingshan جریان داشت و می توانستید در آن کارهایی از قبیل : مخفی کاری , فرار کردن , مبارزات تن به تن , تیراندازی و شنا کردن را انجام دهید . دشمنان شما را اکثرا افراد دشمن و گهگاهی کوسه ها تشکیل می دادند ( جدی میگم . می توانید برای تصدیق حرفم به ویدیو های فراوانی که در YouFube قرار دارند مراجعه کنید ) . در قسمت دوم بازی با موجودات فضایی درگیر می شدید . بعد از ورود بیگانگان و نابودی زمین با استفاده از اشعه منجمد کننده شان , اکثر گیمران بر این عقده بودند که – مبارزه یک سرباز تا این حد پیشرفته با کوسه ها – یکی از بدترین رویکردهای بازی به شمار می آمد .


شما در نقش Jake " Nomad " Dunn , یکی از خبره ترین سربازان مجهز به Nanosuit قرار داشتید , لباسی که از پلاستیکی خاص درست شده بود و چهار قابلیت در اختیار شما قرار می داد : " قدرت " , " زره " , " سرعت " و " مخفی شدن " . با استفاده از قابلیت " قدرت " می توانستید بیشتر و طولانی تر بپرید و دشمنان را با نیروی بیشتری پرتاب کنید . با استفاده از " زره " می توانستید صدمات را تا حد معینی کاهش دهید . با استفاده از " سرعت " می توانستید با سرعت بیشتری شنا کنید یا بدوید و نهایتا با استفاده از " مخفی شدن " می توانستید به طور موقت نامرئی شوید . از نکات زیبا و فریبنده این لباس می توان به این نکته اشاره کرد که به گیمران اجازه می داد سبک بازی خود را بسته به شرایط حاکم تغییر دهد و از هر یک از قابلیت ها در شرایط خاص استفاده کند . از نگاه کلی تر , هنگام مواجه با گروهی از دشمنان , آیا مایل بودید از یکی از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده کنید و بقیشان را با مشتان قدرتمندتان نابود سازید یا اینکه فاصله تان را حفظ می کردید و با فعال کردن قابلیت محافظیتی بیشتر ویژگی " زره " تک تک آنها را نابود می ساختید ؟ متناوبا , شما می توانستید روش مخفی کاری را اتخاذ کنید و بدون سر و صدا تا آخرین نفر از دشمنان را نابود می ساختید . همه اینها بستگی به تصمیمات گیمران داشت و از طرفی اگر علاقه داشتید تا از ترکیب قابلیت ها استفاده کنید , خوب هیچ مشکلی وجود نداشت و خود بازی گیمران را به این کار تشویق می کرد . تعویض بین قابلیت ها به طرز شگفت انگیزی ساده بود .


lpo0zzjf6x1iayme2wxh.jpg


Crysis نصفی از محبوبیتش را مدیون Nanosuit و نصف دیگر را مدیون جنگل های گرمسیریش می باشد . هر دوی این ویژگی ها دست در دست هم دادند تا نشان دهند PC تا چه حد می تواند قدرتمند باشد و از طرفی دیگر , به دیگر سازندگان یاد آوری کند که محیط بازی ها نباید صرفا خاکستری و قهوه ای باشد بلکه آنها می تواند بسیار خوش آب و رنگ تر و زیباتر باشند . محیط بازی Crysis به گونه ای بود که با محیط اکثریت بازی ها بی شباهت بود که به نظر برای محیطی کلیشه ای مانند نیویورک بسیار رضایت بخش می تواند باشد . ولی در کل بزرگترین منفعت نواحی گرمسیری , آزادی ذاتی هست که در این مناطق قرار دارد . حداقل در قسمت های اولیه بازی , شما با یک Sandbox زیبا و پهناور رو به رو بودید . جای خالی بازی های آزادنه به این صورت , واقعا در کلکسیون بازی های 360 به طرز غمناکی حس می شود . Geow آزادی در حد Woolworth (* یکسری فروشگاه های زنجیره ای در آمریکا *) داشت , از طرفی , آزادی که در Halo 3 : ODST قول داده بودند به فلش بک هایی که برای Rookie به وجود می آمد خلاصه شده بود . حتی Halo : Reach با تمام وعده و وعیدهایش به نظر می رسد راه کاملا جدایی از این بازی در پیش گرفته است . اگر Crysis 2 بتواند همان آزادی که نسخه اول ارائه داد را به معرض نمایش بگذارد , شما مطمئنا با شوتری سر و کار خواهید داشت که مشابه آن را قبلا روی 360 تجربه نکرده اید .


تمام اینها نشان از آن دارد که تغییر لوکیشن به NYC بیشتر از یک ذره مشکل ایجاد خواهد کرد . ظاهرا کل بازی در این شهر جریان دارد , مکانی که مسلما به خاطر جنگل های گرمسیری و کوسه های خطرناکش معروف نشده است . بسیار محتمل تر است تا فرض کنیم با بناهایی نظیر مجسمه آزادی و ساختمان Empire State رو به رو می شویم که , احتمالا آن هم با زمینه انفجار و ویرانی آنها خواهد بود . متاسفانه Crytek اطلاعات چندانی را در مورد داستان بازی فاش نکرده – در حقیقت میشه گفت اصلا چیزی فاش نکرده . آیا Nomad قهرمان نسخه اول باز می گردد یا اینکه Psycho از Warhead در این نسخه نقش آفرین خواهد کرد یا نه اصلا یک قهرمان جدید Nanosuit را بر تن می کند ؟


آنچیزی که ما می دانیم این است که بازی تفاوت های زیادی نسبت به نسخه اول دارد . بنا به گفته Executive Producer شرکت Crytek آقای Nathan Camarillo , ,علت این امکانات و موقعیت های منحصر به فرد , وجود محیط جدید بازی هست . " ما تصمیم گرفتین تا نیویورک را لوکیشن بعدی بازی قرار دهیم زیرا یکی از مناطق مورد توجه در جهان محسوب می شود . نیویورک یکی از مناطق بسیار مهم در سرتاسر دنیا محسوب می شود . به طور کلی , فضا های شهری موقعیت های بیشتر و مناسبتری را برای گیم پلی عمودی نسبت به محیط های جنگلی ایجاد می کنند . گیمران می توانند از طبقه ای به طبقه ای دیگر , روی اتوبوس ها , کامیون ها , گودال ها و از ساختمانی به ساختمان دیگر بپرند . گیمران در محیطی شهری می توانند بسیار پر تحرک باشند و موقعیت های خود را اغلب اوقات تغییر دهند . آنها همچنین دارای آزادی عمل بسیار بیشتری خواهند بود ( در محیط های شهری ) چنانچکه می توانند به دشمنی از بالا حمله کنند که این خود یک مزیت محسوب می شود " .


thfzzux6bh3ipm6mbxd1.jpg


قابلیت استفاده از تاکتیک ها به صورت آزادانه , همچنان دست نخورده باقی مانده البته قالبشان تا حدی تغییر یافته است . Crytek در حال ساخت محیطیست که تمام عوامل عمودی که در شهر های بزرگ قرار دارند , در کنار هم به طور هماهنگ قرار بگیرند . به طور مثال بی هیچ تعجبی می توان به آسمان خراش ها اشاره کرد . از این توضیحات می توان این طور برداشت کرد که : کرایسیس شما را تقریبا در نقش ابرقهرمانی قرار می دهد پس درنتیجه , چه جایی بهتر از نیویورک برای یک ابر قهرمان تا با مجرمین ستیز کند ؟ اینجا خانه ابر قهرمانانی نظیر : اسپایدرمن , چهار شگفت انگیز و تعداد بیشماری دیگری بوده است . در واقع , Crytek در این سعی هست تا به راحتی از وجه و تاریخ شهر نیویورک استفاده کند . اولین نگرانی راجع به محیط جدید بازی این است که ذات Sandbox گونه نسخه اول بازی را تضعیف و تحت تاثیر قرار خواهد داد . اما Camarillo گویا این طور فکر نمی کند . " وقتی ما شروع به فکر کردم راجع به Crysis 2 کردیم , از اولین چیزهایی که متوجه شدیم این بود که باید در تمامی زمینه پیشرفت کنیم , در کدام مسیر حرکت کنیم و محیط نسخه بعدی چگونه باید باشد . Crysis 2 یک بازی Sandbox محسوب می شود و مانند دیگر سندباکس ها , Crysis 2 دارای مرزهایی می باشد و آن طرف مرز ها نیز دنیایی بزرگ را شاهد خواهید بود ولی , نکته مهمتر برای ما این هست که , بیشتر روی جزییات محیط قابل دسترس بازی کار کنیم .


به عنوان یک فرد بدبین باید اینجا یه توقف کنم و اشاره کنم که " جزییات بیشتر " اغلب اوقات به معنی " محیطی کوچکتر " بوده است ولی باز هم باید به این موضوع اشاره کنم که سوای آدم ها و اشیا بیشتر در دسترس , جزییات بیشتری در پس زمینه های شهری وجود دارد . مشکل عمده عناوینی که تا به امروز لوکیشن های شهری داشته اند ( به غیر از GTA 4) این است که , نتوانسته اند شهری را به معرض نمایش بگذارند که حس واقعی زندگی در شهرها با تمام پیچیدگی هایشان را به خوبی القا کند , بسته ای کوچک از جلال و شکوه انسان ها . با توجه به وجود انجینی قدرتمند پشت این پروژه , Camarillo این مسائل را مشکلی نمی بیند یا اینکه , با ارائه آزادی عمل خالص به گیمران مشکلی ندارد . در همین جهت او گفت " من فکر میکنم میزان آزادی در Crysis 2 , گیمران کنسول ها را تعجب زده خواهد کرد . Crysis از آن دسته از بازی ها نیست که هر جا که بخواهید بتوانید بروید . مکانیزم بازی به این صورت است که از منطقه ای مناسب محیط را ارزیابی کنید و سپس با محاسبه و طرح ریزی نقشه ای به صورت مبتکرانه دشمنانتان را از بین ببرید . شما آزادی زیادی در چگونگی طرح ریزی نقشه ها و اینکه چگونه از تسلیحات و محیط پیرامونتان به نفع خود استفاده کنید , خواهید داشت . این مکانیزمیست که ما آن را Veni Vidi Vici (* جمله ای که سزار بعد از فتح شهری تنها در 4 ساعت به زبان آورد و معنی آن به انگلیسی جمله رو به رو می شود *)می نامیم . من میام , میبینم و فتح میکنم , و این مطمئنا تجربه ای نو برای دارندگان کنسول ها خواهد بود " .


Crysis 2 می توانست اولین آنها باشد ولی فراموش نکنید که قبلا نیز یک بازی شیبه به Crysis 2 عرضه شده است . آن بازی نیز شخصیت اصلیش ماموری بسیار قدرتمند به همراه گیم پلی عمودی و محیط شهری بود . قطعا این بازی , بازی جز Crackdown شرکت Realtime Worlds نیست . برخلاف Crysis , بازی Crackdown قدرت های شخصیت اول بازی را به چند بخش مختلف تقسیم بندی نکرد . در حالی که قهرمان آن بازی از چهار قابلیت : " قدرت " " چالاکی " " زره " و " سرعت " بهره می برد , همچنین می توانست از همه آنها در یک لحظه استفاده کند . به نظر میرسد Crysis 2 رویه بازی مذکور را در پیش گرفته است . سیستم جدیدی جایگزین سیستم قبلی شده است که فقط می توانستید در هر لحظه یک قابلیت را فعال کنید . توضیح آن کمی سخت است . Camarillo فاش کرد که " در Crysis 2 با ورژن ارتقا یافته ای از Nanosuit آشنا خواهید شد . Nanosuit 2 طراحی شده است که گیمران بتوانند کنترل کاملی بر قدرتها داشته باشند تا اینکه فقط روی قدرت های خاصی احاطه داشته باشند . این ویژگی به گیمران اجازه می دهد تا نحوه رویاروی با دشمنانشان را بسته به موقعیت و مبارزات مختلف , خود تنظیم و طراحی کنند " . که باز هم اظهار نظر ایشان می تواند به مفهوم هر چیزی باشد , جدی میگم . هرچند مشکل جدی در سیستم نسخه اول بازی حس نمیشد ولی اگر بهتر و کامل تر در Crysis 2 طراحی شود , آن موقع می توان قویا اعلام کرد که بسیار عالی خواهد بود .


p78nvkdw8lps6kz56uij.jpg


البته , هنگامی که مسئولان Crytek , نیویورک را به عنوان لوکیشن بازی انتخاب می کردند همگی به وجود سختی کار و ریسکی که متوجه آنها بود واقف بودند ولی نسبت به حسشان بی توجه بودند و به هدف فکر می کردند . اگر از دید فنی نگاه کنیم متوجه می شویم که , برای کنسول ها رندر کردن محیطی شهری آسانتر است تا رندر کردن منطقه گرمسیری به همراه پوشش گیاهی انبوهش . صرف نظر از اینکه چقدر مسئولین Crytek از فرصت هایی که نیویورک در اختیارشان قرار می دهد خشنود هستند , بنظر می رسد برخلاف تصورات گذشته مان , کم کم دارد ثابت می شود که : Crysis , با آن همه مناطق گرمسیری گیج کننده و جلال و شکوهش اجرا شدنش بر روی یک کنسول شدنی است . آیا تصمیم آنها مبنی برعرضه بازی روی 360 با قردت پردازش کمترش به همین سادگی بوده ؟


Camarillo می گوید " من دوست ندارم از واژه " محدودیت " برای این نسل از کنسول ها استفاده کنم . به هر حال این چالش ها باعث شد تا از طراحی بیش از حد و اضافی پرهیز کنیم و بیشتر , تمرکز خود را محدود کنیم به ارائه تجربه ای عالی بر روی همه پلتفورم ها . در آخر خواهید دید که این رویه بهترین تجربه را برای گیمران به ارمغان خواهد آورد زیرا ما زمان بیشتری را صرف هر قسمت می کنیم و آن را بیشتر پولیش می دهیم تا اینکه بخواهیم با یک دست چند هندوانه را برداریم چون فقط می توانیم . گاهی اوقات محدودیت ها می توانند بسیار مطبوع و لذت بخش باشند " . بین تنظمیمات جدید و اصطلاح " تمرکز " بیشتر روی بازی , نگرانی هایی وجود دارد که یک چیز مهم در ازای عرضه بازی روی پلتفورم های دیگر قربانی می شود و آن هم روح Crysis هست . با همه این وجود اگر روح بازی هم از بین رود , مطمئنا باز هم با یک اعجوبه گرافیکی رو به رو خواهیم بود – CryEngine 3 به خودی خود بسیار چشمگیر است . Nathan افزود " CryEngine 3 واقعا آچار فرانسه هست . هوش مصنوعی , فیزیک , شبکه کردن , مولتی پلیر , صداگذاری و افکت هایی بی نظیر , همه و همه این ویژگی ها در قالب انجینی کنار یکدیگر قرارگرفته اند و به تنهایی CryEngine 3 را ساخته اند " .


این کار می تواند در عملیات پورت کردن به طور قابل ملاحظه ای کمک کند یا اینکه دیگه در نهایت , نیازهای طاقت فرسای این عمل را به طور کامل از بین می برد . اگر tech demo هایی که Crytek طی نمایشگاه GDC سال پیش ارائه داد نشان از کیفیت نهایی انجینشان باشد , تفاوت میان سه نسخه بازی بسیار اندک خواهد بود . احتمالا دارندگان کامپیوترهای High-end که در مورد کیفیت تصاویر بسیار وسواسی هستند , کیفیت بهتری را تجربه خواهند کرد ولی , افت کیفیت بازی به علت مولتی پلتفرم شدنش به قدری شدید و غم انگیز نیست که مردم انتظارش را دارند . Camarillo می گوید : " بزرگترین مشکل ما هنگام درست کردن CryEngine 3 این بود که انجین را جوری طراحی کنیم که , هم کارایی و هم کیفیت بصری بالا را توما دارا باشد . این همیشه چالش برانگیز است . خطا همیشه روی می دهد , درسته ولی , ما همیشه به این افتخار می کنیم که تیممان به خوبی این مشکلات را مدیریت و برطرف کرده است " . ولی آیا آنها این مشکلات را با قلع و قمع کردن محیط های جنگلی بازی حل و فصل کرده اند یا اینکه این تنظیمات جدید از همان ابتدا هدفشان بوده است . از همه مهمتر , آیا NYC به طور کل ذات و طبیعت بازی را تغییر می دهد ؟ و اگر جواب مثبت است , آن را به بهتر شدن سوق می دهد یا بدتر شدن ؟


2znf9183oqz1aojvd1ib.jpg


Crytek توانست با ارائه محیط های گرمسیری منحصر به فرد برای خود نامی دست و پا کند و بازی هایشان جوری طراحی شده بودند که به خوبی از این محیط ها سود می بردند . آنها نمی توانند به همین سادگی پیش زمینه خود را عوض کنند و انتظار داشته باشند که بقیه قسمت ه نیزا خود به خود با طرح جدید تطابق پیدا می کنند . در همین راستا اگر سازندگان بازی می خواهند Crysis 2 هم سطح نسخه قبلی خود شود , باید اکشن بازی را نیز تغییر دهند . این نسخه یا می تواند باعث محو کردن یاد Crysis از ذهن گیمران شود یا اینکه تبدیل به بازی کاملا جدیدی شود , چیزی که احتمالا گیمران PC , مخصوصا طرفداران نسخه اول بازی را خوشحال نخواهد کرد ولی از آن طرف اوضاع برای طرفداران 360 متفاوت خواهد بود . پچ پچ هایی از سوی طرفداران بازی بگوش می رسد که افت بازی به علت عرضه شدنش برای دیگر پلتفورم ها مسئله ای نیست که به راحتی بتوان از دستش خلاص شد .


خوب این طور که به نظر میرسد با کوهی از نگرانی رو به رو هستیم ولی از طرفی دیگر , امیدهای فراوانی نیز باقی مانده است . بدون تجربه کردن بازی و طبق نمایش های اندکی که از بازی دیده ایم , بسیار سخت است که بگوییم tech demo هایی که Crytek تا به حال نشان داده است دقیقا تصویری کامل از Crysis 2 بوده اند . از طرفی CryEngine 3 نشان از کیفیت بالایی دارد و از طرفی دیگر , Crysis 2 پتانسیل بالایی دارد . این امکان وجود دارد که با ادامه ای که منتظرش بوده ایم رو به رو نشویم ولی , این لزوما بدین مفهوم نخواهد بود که چون Crysis 2 تجربه متفاوتی را ارائه می دهد با ما خیانت شده است . اگر Crysis 2 بازی باشد که بتوانیم در آن از ساختمانی به ساختمان دیگر بپریم , با مشت سربازان را از سقف ها به پایین پرت کنیم و ماشین ها را زیر پاهای قدرتمند خود مچاله کنیم , آن موقع می توانیم با بازی کنار بیایم .


پایان

منبع



 
آخرین ویرایش:
  • Like
Reactions: MR TASH

desprado

کاربر سایت
Sep 16, 2006
1,431
نام
محمد
امیدوارم مثل نسخه ی کنسولی FARCRY 2 نشه:sick:
اگه قراره اونور باشه ، پورتش نکنن بهتره
ولی از شواهد و قرائن پیداست که مثل FC2 نمیشه :biggrin1:
 

desprado

کاربر سایت
Sep 16, 2006
1,431
نام
محمد
مشکلش این بود که یه پورت افتضاح بود !:sick:
از نظر گرافیکی که کلا تعطیل !! :laughing: مخصوصا سایه ها !
تو جنگل که راه میرفتی سایه ها با کلی تاخیر ظاهر میشدن ! تازه فقط
تا فاصله ی یک متری سایه ها معلوم بود !!:laughing:
تکسچر های لباس ها هم مشکل داشت .. کلا از نظر گرافیکی مشکلات زیادی داشت
و کاملا معلوم بود که زیاد تلاش نکردن افت کیفیت نباشه :-"
 

shefer

کاربر سایت
Aug 27, 2009
2,365
نام
mazyar
از ترجمت خیلی ممنونم عالی بود.
امیدوارم به این کیفیتی که تاحالا نشون دادن حداقل برای نسخه pc نباشه.:mad:
shit ..
 

Mr.Death

دبیر تحریریه بازنشسته
کاربر سایت
May 31, 2006
4,070
نام
احد
GJ Man ;)

کرایسیس از اون بازی هایی بود که به نوعی انقلاب ایجاد کرد. مشکلش نیازمند بودن به یک سیستم خیلی بالاست به طوری که به همین تازگی تو REs 1280*1024 تونستن فریم 60 بگیرن !
 

Electronic Arts

کاربر سایت
Aug 24, 2010
4,908
نام
ناصر
اين بازي فقط دهن ادم رو باز نگه ميداره:-o
ولي من خوشم نيومد كه از جنگل به شهر بازي كردن رو تغيير دادن)x
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر