Halo : Reach First Look

Bone Crusher

کاربر سایت
Dec 27, 2008
3,872
نام
امیرحسین
سلام



Halo_2.jpg



در حین برگذاری نمایشگاه X10 , مدیر روابط عمومی و Creative Director شرکت بانجی ( به ترتیب Brain Jarrard و Marcus Lehto ) زمانی را در اختیار بازدید کنندگان قرار دادند تا بیشتر با Halo : Reach , جدیدترین عنوان از سری محبوب هیلو آشنا شوند . این بازی که می توان گفت Prequel است تا Sequel ( یعنی مقدمه اتفاقات دنیای هیلو را بررسی می کند تا اینکه بخواهد داستان آن را ادامه دهد ) در سیاره Reach اتفاق می افتد که نه تنها آخرین جبهه مقاومتی انسان ها بین زمین و نیروهای مهاجم Covenant محسوب می شود بلکه , محل اجرای برنامه پرورش اسپارتان ها هم محسوب می شود . جایی که حتی اسپارتان هایی مانند Master Chief در آن تربیت شده اند . اما از آنجا که ما تقریبا حوادثی که در Reach به وقوع می پیوندد را می دانیم ( با جستجو در کتاب Halo , قسمت The fall of Reach ) , بانجی می خواهد جوی هر چه سنگین تر و تاریکتر را طراحی کند و داستانی ارائه دهد که شما را از مرز افتخار و عزت تا مرز قربانی شدن و فداکاری همراهی کند .

شما در نقش یکی از افراد گروه Noble Six قرار خواهید گرفت . گروهی که مشغول دفاع از سیاره Reach در مقابل حملات Covenant هستند . در این بین Lehto اشاره کرد که اسپارتان های گروه Noble Six تفاوت هایی با اسپارتان هایی مانند مستر چیف دارند زیرا او مدل 2 است ولی افراد Noble Six مدل 3 هستند . به همین جهت به اندازه Master Chief مجهز به فناوری های پیشرفته نیستند . همین کمبودها باعث شده است که به یک تیم تبدیل شوند البته , می توانند سریعا محیط را آنالیز کنند و خود را نسبت به آن وقف دهند تا شانس زنده ماندنشان بیشتر شود . سپس هر یک از افراد گروه به ما مختصرا معرفی شد . بسیاری از آنها را قبلا ملاقات کرده بودیم ولی نهایتا از یک موضوع مهم پرده برداشته شد و آن هم این بود که Jorge , تانک گروه که می تواند هر نوع سلاح سنگینی را حمل کند , تنها عضو گروه می باشد که Spartan مدل 2 محسوب می شود .



Halo_5.jpg



بانجی قطعا سعی دارد تا با ساخت Reach گذشته مجهول Spartan ها را به تصویر بکشد البته این فرصت خوبی را فراهم می کند تا Covenant هم مجددا معرفی شوند , با Elite ها شروع می کنیم . بانجی سعی دارد آنها را هرچه ترسناک تر از گذشته طراحی کند که هر موقع به آنها برمی خورید , احساس وحشت و ترس سرتاسر وجودتان را فرا بگیرد . بقیه دشمنان هم پیشرفته تر و بی رحم تر شده اند . همچنین به موجوداتی بر می خورید که آنها را قبلا در هیچ یک از عناوین Halo مشاهده نکرده اید زیرا آنها در طی نبرد Reach منقرض می شوند .

Lehto سپس بازدید را بیشتر بر روی قسمت فنی بازی متمرکز کرد و اشاره کرد که هدف تیم این است تا به هرچه حماسه ای تر شدن بازی کمک کند , البته به نظر می رسید آنها در رسیدن به این مهم تا حد زیادی موفق بوده اند . می توان گفت که جز جز انجین بازی بازسازی و بهتر شده است که می توان پیشرفت آن را از بیشتر شدن جزییات کاراکتر ها و محیط تا بهتر شدن انیمیشن ها و صداها به وضوح مشاهده کرد . از نظر جزییات کاراکترها , به ما کلیپی را نشان دادند که یک تنفگدار را از اولین Halo تا Reach نشان می داد که از نظر جزییات کاراکتر در Reach به طرز متحیر کننده ای پرجزییات شده بود . یکی دیگر از نکات قابل توجه Reach از نظر بصری وجود محیط هایی بزرگ و عظیم است . به ما اجازه داده شد تا نگاهی کوتاه به قسمتی از محیط بازی ( و همچنین مدتی بیشتر برای مپ های مولتی پلیر بازی ) بیاندازیم . بازی همچنین دارای عمق دید مبهوت کننده ای است .

مپ های بازی به این علت بزرگ طراحی شده اند زیرا بانجی تصمیم دارد تا نبردهایی حماسه ای را به نمایش بگذارد . در طی نمایشی که ما نشان دادند , یکی از کارکنان بانجی اذعان کرد که در Reach در یک لحظه می توانید شاهد نبردی با حضور چهار Spartan , هشت تفنگدار و 30 Covenant باشید . هم اکنون بانجی در تلاش است تا بتواند کمیت و کیفیت این مبارزات را بالا ببرد . از طرفی بازی Sand Box گونه طراحی شده است که این به این معناست که شاهد حوادث از پیش تعیین شده بسیاری نخواهید بود . تیم سازنده بازی در تلاش این است تا بتواند عنوانی را طراحی کند که راه های متفاوتی برای انجام ماموریت های آن وجود داشته باشد و گیمران با توجه به سلیقشان یکی از راه های موجود را انتخاب کنند و ماموریت را به روش دلخواه خود به پایان برسانند .



Halo_6.jpg



زمانی که کلیپ معرفی بازی به اتمام رسید به ما فرصتی داده شد تا مپی از قسمت مولتی پلیر به نام Power House را به صورت Real-time امتحان کنیم که در نسخه بتای Halo : Reach که در May 3 عرضه می شود وجود دارد ( و همچنین کسانی که Halo 3 : ODST را دارند می توانند آن را تجربه کنند ) . Lehto توضیح داد که تمام مپ های قسمت مولتی پلیر بازی عینا همان مپ های قسمت سینگل پلیر بازی خواهند بود . برای مثال مپ Power House در قسمت مولتی پلیر در روز ولی در قسمت سینگل پلیر در شب جریان خواهد داشت . اولین چیزی که بعد از مشاهده آن نظر همه را به خودش جلب کرد , عظیم بودن این مپ صحرایی بود که شبیه به تنگه یا دره بود ولی در آن نیروگاه ها و مکان هایی سربسته متعددی نیز دیده می شد .

بعد از برندازی اجمالی محیط بازی توانستیم نگاهی دقیق و موشکافانه به یکی از Spartanها بیاندازیم . منظور ما از دقیق و موشکافانه این است که حتی توانستیم به راحتی نوشته روی قنداق تفنگ او را بخوانیم . همین طور که مشغول برانداز Spartan بودیم که ناگهان , این شانس را به دست آوردین تا پیشرفت در قسمت صدا گذاری را هم تجربه کنیم . Spartan ما با استفاده از اسلحه جدیدش ( که در اصل نسخه اصلاح شده همان سلاح های معمول مبارزه ای در سری Halo هستند که در 2 نوع : با برد متوسط و زیاد موجود می باشند ) چند تیر را شلیک کرد . صداگذاری اسلحه ها خیلی بهتر شده و ما بعد از شنیدن چند تیر و انفجار نارنجک هایی حقیقتا تحت تاثیر آنها قرار گرفتیم . تمام این حساسیت ها در بخش صداگذاری بازی به این علت بوده که حس واقعی شلیک کردن را بدست آوریم و قدرت اسلحه ها را بیش از پیش احساس کنیم . همین طور توانستیم نگاهی به Needle Rifleها بیاندازیم که به نظر می رسید تغییرات فراوانی روی آنها اعمال شده بود . ما در حین امتحان کردن بخش صوتی بازی اطلاعات جالب دیگری را هم نیز بدست آوردیم که از بین آنها می توان به این نکته اشاره کرد که بسته های سلامتی دوباره در بازی گنجانده شده اند به این منظور که باز هم گیمران برای بدست آوردن آنها محیط را جستجو کنند .

اما بزرگترین نکته در مورد قسمت مولتی پلیر که آشکار شد این بود که شما قادر خواهید بود تا آیتم هایی را که در حین آنلاین بازی کردن به دست می آورید , به دفعات ازشان استفاده کنید که در Halo 3 بهاین گونه بود که شما تنها قادر بودید از آنها فقط برای یکبار استفاده کنید . این قابلیت با استفاده از کلیپی به ما نشان داده شد که گیمر می توانست با سرعت بالایی در مپ برای مدت محدودی حرکت کند . اگر نواری که در قسمت پایین سمت چپ صفحه قرار دارد اتمام شود ( که نوار انرژی شما محسوب می شود ) باید برای مدتی صبر کنید تا مجددا شارژ شود تا بتوانید دوباره با سرعت بالا حرکت کنید . تعدادی آپگرید موقت در بازی گنجانده شده است که گیمران می توانند بعد از عرضه نسخه بتا , آنها را امتحان کنند و نظرشان را راجع به آنها به مسئولین بانجی منعکس کنند . نسخه بتای Halo : Reach شامل مپ های متعدد و همچنین مودهای مختلفی می باشد ولی مسئولان بانجی علاقه ای ندارند بیشتر از این راجع به محتویات نسخه بتا صحبت کنند . اما تیم سازنده در اصل نسخه بتا را فرصتی طلایی برای طرفداران پروپاقرص Halo می داند که به آنها اجازه می دهد تا بازی را کاملا برانداز کنند و نکات منفی یا قابل پیشرفت را به مسئولان شرکت و تیم سازنده گوشزد کنند .



Halo_4.jpg



درنهایت می توان این طور برداشت کرد که با وجود این همه زحمت و تلاشی که مسئولان بانجی در ساخت Halo : Reach از خود نشان می دهند در نهایت به این جمله ختم خواهد شد " آخرین عنوان از سری هیلو " . از آنجا که تغییرات بصری و صداگذاری بازی به سرعت بر ما نمایان شد , ما بسیار مایلیم تا ببینیم قسمت های دیگر بازی چه تغییری کرده است . مانند هوش مصنوعی . ما مطمئنیم اطلاعات زیادی از بازی قبل از عرضه آن , و با وجود عرضه نسخه بتا درز پیدا خواهد کرد .



پایان

منبع
 
آخرین ویرایش:

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر