Red Dead : Redemption Hands-On

Bone Crusher

کاربر سایت
Dec 27, 2008
3,872
نام
امیرحسین
سلام

red_1.jpg


با توجه به اظهارات و شایعاتی که اخیرا پیرامون راک استار San Diego وجود داشته , نگرانی های بسیاری برای گیمران به وجود آمده بود . حتی این نگرانی ها باعث شده بود خیلی ها در مورد موفقیت Red Dead : Redemption مردد و نا مطمئن شده باشند . حال سوال اصلی این بود که آیا حقیقتا بلایی سر این عنوان آمده است ؟ خوشبختانه با ملاقاتی که اخیرا از استدیو لندن شرکت راک استار داشتیم می توانم قویا اعلام کنم که نه تنها بازی بسیار شست و رفته و پولیش داده شده به نظر می رسید بلکه حتی از آنچه که قبلا مشاهده کرده بودیم نیز زیبا تر و امیدوار کننده تر بود . در این بازدید ابتدا مسئولین راکستار مرحله ای که در مکزیک واقع شده بود را نشان داند و سپس به ما اجازه دادند تا تعدادی ماموریت که در آمریکای شمالی روی می دادند را امتحان کنیم .


وقایع Red Dead : Redemption در اوایل سال 1900 روی می دهد . شما در نقش John Marston قرار خواهید گرفت . فردی که در گذشته خلافکار بوده ولی اکنون توبه کرده و گذشت تلخ و سیاه خود را به دست فراموشی سپرده و در کنار خانواده اش احساس شادی و خوشبختی می کند . اما طولی نمی کشد که روزهای خوش Johnبه پایان می رسد زیرا Bureau , که می توان آن را سازمانی نامید که بعد ها تبدیل به FBI می شود , به او اولتیماتومی می دهد . آنها جان را مجبور می کنند تا به دنبال اعضای باندی که قبلا با آنها کار می کرده است برود و دستگیرشان کند به همین منظور خانواده John را گروگان می گیرند و John علارقم بی میلی که داشت , سفر طولانی خود را برای دستگیری اعضای باند از منطقه New Austin و West Elizabeth در آمریکای شمالی تا به Nuevo Paraiso در مکزیک شروع می کند .


red_4.jpg


راکستار بازی را به وسیله دمو کوتاهی به ما معرفی کرد . دمو مرحله ای را نشان می داد که در مناطق مرزی مکزیک واقع شده بود . با توجه به اظهاراتی که مسئولان راکستار داشتند روند اصلی بازی با آنچه که ما در این دمو مشاهده کردیم کاملا متفاوت خواهد بود . John در این دمو سعی می کرد تا به ارتش مکزیک کمک کند تا پادگانی را که تحت تصرف شورشی ها افتاده بود را پس بگیرند . شورشی ها یک برتری کاملا محسوس داشتند و آن هم این بود که در ارتفاع بلندتری نسبت به ارتشیان قرار گرفته بودند که این کار را برای John سخت تر میکرد ولی با همه این وجود نماینده ای که از طرف راکستار کنترل بازی را در اختیار داشت توانست با شلیک دقیق چند گلوله Rifle , آنها را از پای درآورد . بخش اعظمی از مبارزات مانند بازی GTA IV مستلزم پناه گرفتن هستند که با توجه به این که انجین هر دو بازی یکی است نکته تعجب آوری نیست .


با همه این وجود Red Dead : Redemption ویژگی های کاملا متفاوت زیادی نسبت به دیگر عناوین راک استار دارد مانند پر شدن جان کاراکتر به صورت اتوماتیک ( مانند سیستم سلامتی Gears of War) . تنها کاری که با وجود چنین سیستمی باید انجام دهید این است که بی مهابا شروع به تیراندازی کنید تا زمانی که واقعا خطر مرگ را حس کردید در آن هنگام پشت مکانی امن پناه بگیرید تا وضعتان مجددا به حالت اولیه برگردد . در بازی از هر اسلحه تا مدت زمان معینی می توان استفاده کرد . Marston قادر است در هر لحظه شش نوع سلاح حمل کند که می توانند شامل : شاتگان ها , شاتگان های دولول کوتاه , اسنایپر و هفت تیر باشند . یکی از قابلیت های بارز دیگر بازی , قابلیت Dead Eye بود . با استفاده از این قابلیت می توانید زمان را آهسته کنید و به طور دقیق چندین دشمن را نشانه گرفته و سپس از پای درآورید . شما آزادید هر موقع که دوست داشتید از این قابلیت استفاده کنید ولی قبل از آن باید از طریق نابود کردن دشمنان نواری که مخصوص این کار است را پر کنید .


در حالی که John هر لحظه به نوک تپه نزدیکتر می شد , کسی که کنترل او را بر عهده داشت فرصت های متعددی بدست آورد تا مبارزات نزدیک را هم به ما نشان دهد . با استفاده از هفت تیر معمولا John کتف دشمنان را مورد اصابت گلوله قرار می داد در حالی که با استفاده از Rifle ی اغلب اوقات شاهد متلاشی شدن سر دشمنان توسط او بودیم . ولی درمجموع اگر بخواهیم راجع به این دمو صحبت کنیم می توانیم بگوییم که شاهد مبارزات نفسگیری در آن بودیم . گاهی اوقات این مبارزات به قدری هیجان انگیز و سخت می شد که تست کننده بازی نیز چندین مرتبه تا مرز Gameover شدن پیش رفت . ولی در نهایت موفق شد تا دمو را به اتمام برساند و پادگان را از دست شورشیان پس بگیرد . در پایان دمو Cutscence پخش شد که Marston ژنرال منفوری به نام Desanta را ملاقات می کند که قبل از اینکه شروع به تعریف و تمجید از او بابت موفقیتش کند , با دستوری که به سربازانش داد افراد بازمانده از یاغیان به شدت سرکوب و از بین رفتند .


red_3.jpg


خوشبختانه زمانی که کنترل کاراکتر را به دست خودمان دادند قسمتی آرام و بدون درگیری مربوط به اوایل بازی بود . این موقعیت فرصتی را برای ما مهیا کرد تا بیشتر با کنترل بازی آشتا شویم که از بسیاری جهات شبیه بود به آنچکه در GTA IV تجربه کرده بودیم . با این وجود در بازی تاکید زیادی بر سوار کاری دارد که مواردی مانند اینکه چگونه از اسب نری سواری بگیرید , آن را زمانی که متوقف کرده اید ببندید یا اینکه زمانی که به او نیاز داشتید سوت بزنید . زمانی که با نحوه کنترل و سواری گرفتن از اسبمان آگاه شدیم , ماموریتی اختیاری را از کلانتر Johnson گرفتیم تا او را در کشتن Bill Williamson و گروه Walton کمک کنیم . ما او را در حالی که بر اسبمان سوار بودیم همراهی می کردیم . بازی از سیستمی پشتیبانی می کند که می توان از طریق آن دو سوار بر روی اسب بشینند و با زدن تنها یک دکمه جایشان عوض شود .


مبارزه با این گروه یاغی بسیار ساده تر از آن دمویی بود که در ابتدا کار به ما نشان دادند . انصافا اکثر دشمنان را می شد از طریق تیر اندازی و پناه گیری از بین برد . ولی زمانی که به Williamson برخوردیم نحوه زخمی کردن یا کشتن او را به ما یاد دادند . با کشتن او مرحله با موفقیت به پایان میرسد و بابت این کارمان جایزه دریافت می کردیم ولی با زخمی کردن او باید او را به پشت اسب میانداختیم و سپس به کلانتر تحویل می دادیم که این کار علاوه بر اتمام ماموریت جایزه بیشتری را برای ما به ارمغان می آورد . راه های متفاوتی برای انجام هر ماموریت پیش روی شما قرار دارد و هر عمل شما روی سیستم مشهوریت و احترام شما تاثیر گذار است . کارهایی که در طول بازی انجام می دهید باعث معروفیت شما می شود ولی اخلاق و سیرت شما بر روی چگونه رفتار کردن مردم با شما تاثیر خواهد گذاشت . اگر کارهای شیطانی انجام دهید احتمالا پول بیشتری را بدست خواهید آورد ولی در عوض مردان قانون همیشه شما را زیر ذربین قرار خواهند داد و نسبت به اشتباهات شما کوچکترین بخشش یا چشم پوشی را قائل نمی شوند از طرف دیگر کسانی که کار خوب می کنند مورد لطف کلانترها قرار می گیرند و اشتباهات شما را تا حدی نادیده می گیرند ولی خوب مسلما درآمد کمتری دارند .


red_2.jpg


از آنجا که GTA IV سعی کرد تا حد ممکن زندگی واقعی در شهرهای بزرگ را به معرض نمایش بگذارد , این بار Red Dead سعی دارد تجربه زندگی واقعی را عرضه کند ولی نه از نوع شهرهای بزرگ بلکه از نوع غرب وحشی . از آنجا که سطح وسیعی از بازی را بیابان ها پوشانده ولی به طرز غیر قابل باوری طبیعت زنده و پرتحرکی دارد از اتراق کردن افراد در کالاسکه ها گرفته تا حیوانات وحشی که به دنبال غذا هستند . البته این یک بازی Open World از سوی راک استار است پس شما می توانید منتظر این باشید که بتوانید با هر چیزی ارتباط برقرار کنید . برای مثال می توانید جان شهروندی را نجات دهید و در قبال این کار نیک جایزه ای دریافت کنید یا اینکه می توانید او را بکشید تا اموالش را چپاول کنید . مثال دیگری که می توان زد این است که می توانید حیوانات را شکار کنید و پوست آنها را در شهر بفروش برسانید . حتی خود شهر هم تعامل خوبی با گیمر برقرار می کند شما می توانید پول هایی را که بدست آورده اید را در مغازه ها خرج کنید , اسلحه هاتون را آپگرید کنید یا اینکه شهر را بکلی نابود کنید و آن را تبدیل به شهر ارواح کنید البته می توانید شاهد باشید که چگونه به آرامی شهر مجددا افرادی را در خود اسکان خواهد داد .


همچنین در این بازدیدی که داشتیم زمانی به ما داده شد تا بتوانیم در محیط بازی چرخی بزنیم و ناظر این باشیم که چگونه محیط به کارهایی که ما انجام می دهیم عکس العمل نشان می دهد . ما در کمپی که در واقع نقش نقاط ذخیره بازی را تشکیل می دهند توقف کردیم و با افراد دیگر که آنجا بودند مشغول صحبت کردن شدیم . ما به مزرعه داری که توسط یک عده خلافکار تهدید شده بود کمک کردیم ولی برای نجات دخترش کمی دیر رسیدیم به محض اینکه کشاورز جسد دخترش را دید قدرت پاهایش از دست داد و به زمین افتاد و مشغول گریه زاری شد ما هم او را تنها گذاشتیم تا مراسم سوگواریش ادامه دهد . با تشکر از سازندگان , یکی دیگر از کارهایی که برای ما واقعا سرگرم کننده بود شلیک به لاشخورهایی بود که اجساد را دوره کرده بودند . آخرین ماموریتی که ما انجام دادیم بی شک سرگرم کننده ترین آنها بود . ما شخصی مست به نام Irish را ملاقات کردیم که در دزدیدن اسلحه Gatling به ما کمک کرد . اسلحه در جایی کنار معدن پنهان شده بود بعد از کشتن تعداد زیادی دشمن توانستیم به راحتی آن را در گاری معدن پیدا کنیم . سپس ما از همان گاری برای رسیدن به سطح زمین استفاده کردیم . در حالی که در طول مسیر با پناه گرفتن در کناره های گاری مشغول کشتن باقیمانده دشمنان بودیم , بعد از مدتی تعقیب و گریز Indiana Jones ی به سطح زمین رسیدیم و اسلحه را در واگنی پنهان کردیم تا بعدا از آن استفاده کنیم .


red_5.jpg


Read Dead : Redemption واقا زیبا به نظر میرسد و با امتحان کردن بخش سینگل پلیر آن که به زیبایی کار شده بود بسیار مشتاق هستیم تا ببینیم راک استار برای بخش مولتی پلیر بازی چی در چنته دارد . راک استار قول داده که تمام بخش های بازی را تا قبل از عرضه آن نمایش دهد. پس با توجه به اینکه تنها چند ما بیشتر تا عرضه بازی در تاریخ 27 آپریل نمانده ( 30 آپریل برای اروپا ) , مجبور نیستم زمان زیادی را برای نمایش مجدد بازی تحمل کنیم . برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید .


پایان

منبع
 
آخرین ویرایش:

Akiba

king of the majestic oceans of the world
کاربر فعال
Jan 18, 2009
22,228
نام
امیر حسین
دستت درد نکنه ترجمه ی روونی بود!
بعد از خوندن این پیشنما خیلی از بازی خوشم اومد!! منتظرشم :d
 

T@ntaL 73

کاربر سایت
Apr 10, 2008
952
نام
امید
لاشخورهایی بود که اجساد را دوره کرده بودند.
حیوانات را شکار کنید و پوست آنها را در شهر بفروش برسانید
با اين 2 تا تيكه خيلي حال كردم.
در كل خيلي با gta مقايسه شده.فكر كنم gta western باشه با اين اوصاف.
در ضمن دستت درد نكنه.hands on ات خوب و روون ترجمه ميشه.ايول.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر