DotA Allstar Guide - First Part

Morteza

Temptation Resisted
گرافیست سایت
Mar 11, 2009
2,939
نام
مرتضی
بنام خدا



Warcraft III: The Frozen Throne


یکی از داغ ترین بازی های استراتژی قرن، که توانست نظر بسیاری از علاقمندان به سبک Real Time Strategy را به خود جذب کند در جولای سال 2003 میلادی توسط Blizzard عرضه شد. شماره 3 از سری بسیار محبوب Warcraft توانست تمامی المانهای مورد نیاز برای جذبه داشتن هر چه بیشتر یک بازی استراتژی را داشته باشد. Frozen Throne هم اکنون که سالها از انتشارش میگذرد، حرف های زیادی برای گفتن دارد. عرضه رویایی مپ Dota Allstar توسط IceFrog در سال 2005 نقطه عطفی برای شرکت Blizzard بحساب می آید.

Defense of the Ancients


DotA جنگ میان دو تیم Sentinel و Scourge تعبیر میشود. تیم Sentinel در جنوب غربی نقشه جای میگیرد و پایگاه بازیکنان تیم بحساب می آید. تیم Scourge در طرف مقابل و دقیقا روبروی پایگاه تیم حریف در شمال شرقی نقشه قرار دارد. هر پایگاه توسط Towerهای دفاعی و موج اراذلی که در سه Line بالا، وسط و پایین وجود دارد دفاع میشود. در وسط هر پایگاه یک Ancient (باستان) وجود دارد که با نابود کردن آن پیروزی میسر میشود.
هر بازیکن تنها قادر به کنترل یک Unit قدرتمند با قابلیتهای متعدد و تاکتیکهای متفاوت است. این Unit از 95 قهرمان موجود در مهمانسراهای واقع در شمال غربی نقشه انتخاب میشود. به دلیل اینکه تمام محتوای این نقشه بروی قدرتمند کردن قهرمان انتخابی تمرکز کرده است، موج اراذل هر پایگاه به طور اوتوماتیک و هر چند ثانیه یکبار به Lineها فرستاده میشود. هیچ کدام از بازیکنان قدرت ساخت Building را ندارد. هر قهرمان توانایی حمل 6 آیتم را داراست که این آیتم ها تنوع زیادی دارند و هر آیتم به گونه ای به قدرت قهرمان می افزاید. برخی از آیتم ها جنبه افزایشی به قدرت را دارا نیستند و فقط برای کمک در جنگ ها و جابجایی های سریع را (از جمله Teleport) شامل میشود. به منظور آشنایی بیشتر با قهرمان ها و نحوه کار با آیتمها، مستلزم شناخت تمامی آیتم ها بوده که در قسمت بعدی به طور مفصل به آیتم ها خواهیم پرداخت. آیتمها هر کدام نیازمند مقداری پول برای خریداری شدن دارند. هر قهرمان میبایستی با کشتن اراذل نقشه و دیگر قهرمانان پول مورد نیاز آیتم ها را فراهم آورد.


Dota_allstars_game.jpg



Heroes


قهرمانان در نقشه دارای سه ویژگی جامع هستند. این ویژگی ها مهمترین عامل در خریداری کردن آیتم برای قهرمان میباشد. در بازی میبایست قضاء حال ویژگی اصلی قهرمان آیتم خریداری کرد. Strength،Agility و Intelligence سه ویژگی قهرمانان میباشد. قهرمانانی که دارای ویژگی Strength میباشند، معمولا نزدیک زن و دارای میزان سلامتی (Health Bar) بیشتری میباشند. همچنین این قهرمانان بیشتر به ضربات خود متکی هستند تا به جادو جنبل های خود. Mana یا همان چاکرای مورد نیاز برای اعمال جادوها و Levelهای این قهرمانان نسبت به بقیه قهرمانان کمتر بوده. قهرمانان با ویژگی دوم یعنی Agility دارای Armor و سرعت ضربه زنی بیشتری هستند. سلامتی و مانای این قهرمانان به طور متوسط رو به بالا و پایین میباشد. قهرمانان با ویژگی سوم دور زن و دارای جادوهای قدرتمند تر هستند و کاملا متکی به آنها میباشند. این قهرمانان دارای مانای بیشتر نسبت به دیگر قهرمانان میباشند. در حالت کلی میتوان تعریف زیر را برای تمامی قهرمانان با ویژگی های بالا تعریف کرد :

Strength

هر یک امتیازی که به این ویژگی در طول بازی اضافه شود 19 عدد به میزان سلامتی کل شما می افزاید. همچنین میزان دوره افزایش سلامتی شما را بیشتر میکند. اگر قهرمان شما این ویژگی اصلی آن باشد، یک امتیاز به قدرت ضربه زنی آن افزوده میشود.

Agility

هر هفت امتیازی که به این ویژگی در طول بازی اضافه شود 1 عدد به میزان Armor شما می افزاید. همچنین میزان سرعت ضربه زنی شما با هر یک امتیاز 1 درصد افزایش پیدا میکند. اگر قهرمان شما این ویژگی اصلی آن باشد، یک امتیاز به قدرت ضربه زنی آن افزوده میشود.
Intelligence

هر یک امتیازی که به این ویژگی در طول بازی اضافه شود 13 عدد به میزان سلامتی کل شما می افزاید. همچنین میزان دوره افزایش مانای شما را بیشتر میکند. اگر قهرمان شما این ویژگی اصلی آن باشد، یک امتیاز به قدرت ضربه زنی آن افزوده میشود.
شایان ذکر است که بغیر از ویژگی های فوق دیگر عوامل و المانهایی نظیر سرعت جابجایی نیز وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

Items

یکی از مهمترین قسمتهای بازی خرید آیتم میباشد. آیتم ها همگی قابلیتهای خاصی را به قهرمانان اضافه میکنند. تنوع آیتم آنقدر خوب کار شده است که برای هر یک از 95 هیرو میتوان آیتم خاصی را تعلق داد. آیتم ها نیز سطح به سطح ترقی پیدا میکنند و برای بستن یک آیتم سطح بالا نیاز به ترکیب چند آیتم سطح پایین میباشد. آیتم ها در فروشگاههای متعدی جای دارند که هر کدام قیمت خاصی را دارا میباشد. در آیتمها میبایست به Orb Effect بودن آنها دقت کرد. این مشخصه با بعضی قابلیتها و آیتمهای دیگر سازگاری ندارد و باعث از کار انداختن آنها میشود. برای فهم هر چه بیشتر موضوع به بررسی آیتمها به ترتیب سطح فروشگاه میپردازیم.

Chimaera Roost

در این فروشگاه تمامی آیتم ها جنبه کمکی داشته و هیچ گونه امتیازی را به ویژگی های قهرمانان اضافه نخواهد کرد. آیتمها اکثرا برای مکانهایی دور از پایگاه کاربرد خواهند داشت.


BTNLesserClarityPotion.gif


Lesser Clarity Potion

این آیتم بمنظور افزایش مانای قهرمانان به میزان 100 در طول زمان 30 ثانیه میباشد. با خریداری کردن آن یک عدد به اینونتوری شما اضافه میشود. هنگام استفاده از آیتم در صورت ضربه خوردن، عملکرد آیتم از کار می افتد.



BTNPotionBlueBig.gif


Flask of Sapphire Water
با خرید این آیتم و اعمال آن، میزان سلامتی قهرمانان به اندازه 400 در طول مدت 20 ثانیه افزایش خواهد یافت. با خریداری کردن آن یک عدد به اینونتوری شما اضافه میشود. هنگام عملکرد آیتم، با ضربه خوردن، آیتم از کار می افتد.



BTNAncientOfTheEarth.gif


Ancient Tango of Essifation
با خرید این آیتم 2 عدد از آن به شما تعلق میگیرد. توسط این آیتم شما یک درخت را میخورید و در طول مدت 20 ثانیه به میزان 100 به میزان سلامتی شما اضافه میشود. هنگام ضربه خوردن این آیتم از کار نمیافتد.



BTNCritterChicken.gif


Animal Courier
با خرید این آیتم و اعمال آن یک حیوان به عنوان پیک برای شما ضاهر خواهد شد که همانند شما توانایی حمل 6 آیتم را دارد. این حیوان میتواند به سطح بالاتری ترقی کند و به عقاب یا پرنده های دیگر تغییر شکل دهد.




BTNSentryWard.gif


Observer Wards
با خرید این آیتم 3 عدد به اینونتوری شما اضافه میشود. این آیتم نوعی جاسوس به حساب می آید که از دید دشمنان نامرئی میباشد. این جاسوس به مدت 360 ثانیه در جایی که کاشته شود باقی خواهد ماند.



BTNSentryWard.gif


Sentry Wards
با خرید این آیتم 3 عدد به اینونتوری شما اضافه میشود. این آیتم نوعی جاسوس به حساب می آید که از دید دشمنان مخفی میباشد. این جاسوس به مدت 360 ثانیه در جایی که کاشته شود باقی خواهد ماند. همچنین این آیتم توانایی مشاهده دشمنان نامرئی را نیز دارد.




BTNScrollUber.gif


Scroll of Town Portal
با خرید این آیتم و اعمال آن، در طول مدت 3 ثانیه، قرمانان را به نزدیک ترین نقطه به Building مورد نظر کوچ میدهد. این آیتم نیاز به 75 مانا دارد. همچنین با Stun شدن قهرمانان، از کار میافتد.


Cache of the Quel'thelan

در این فروشگاه آیتمای پایه و مورد نیاز اولیه یافت میشود.



BTNUndeadShrine.gif


Mask of Death
این آیتم به ازاری هر ضربه ای که از سوی قهرمانان به دشمنان وارد میشود، 10 درصد از میزان قدرت وارد شده به حریف را به میزان سلامتی شما می افزاید. این آیتم Orb Effect میباشد.



BTNRingSkull.gif


Ring of Regeneration
حمل کردن این آیتم موجب میشود که سلامتی شما در صورت کم شدن یه اندازه 2 عدد در ثانیه افزایش پیدا کند.



BTNDaggerOfEscape.gif


Kelen's Dagger of Escape
شمشیری بسیار مفید و کارآمد در صحنه های درگیری. این شمشیر به شما اجازه پرش کوتاه یا به عبارتی دیگر تلپورت تا فاصله 1000 AOE را میدهد. بسیاری از قهرمانان برای اعمال قابلیتها و تاکتیکهای خود در جنگ از این آیتم استفاده میکنند.




BTNSobiMask.gif


Sobi Mask
حمل این آیتم موجب میشود که در صورت کم شدن مانای قهرمان، 50 درصد کل مانای قرمان در ثانیه به آن اضافه شود.




BTNGlove.gif


Gloves of Haste
یکی از اساسی ترین و پایه ترین آیتمهای بازی میباشد که به قهرمان 15 درصد سرعت در ضربه زنی اضافه میکند. تقریبا اکثر قهرمانان بازی این آیتم را خریداری میکنند و بسیار مفید میباشد.




BTNBootsOfSpeed.gif


Boots of Speed
همانند آیتم بالا، این آیتم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار میباشد و یک آیتم حیاتی بحساب می آید. خرید این آیتم به سرعت حرکت و جابجایی قرمانان 50 عدد می افزاید.




BTNGem.gif


Gem of True Sight
الماسی که برای مشاهده اشیاء و افراد نامرئی بسیار کار آمد میباشد. افرادی که در اطاف قهرمان حمل کننده آن باشند، مرئی خواند شد. همچنین با مرگ قهرمان حامل آن، الماس بروی زمین می افتد.




BTNOrbofSlowness.gif


Ultimate Orb

یک گوی که به تمامی ویژگی های اصلی ذکر شده در ابتدای مقاله، 10 امتیاز اضافه میکند. این آیتم برای چندین آیتم گران قیمت و موثر دیگر یک آیتم پایه بحساب می آید.

Beazel The Weapons Dealer

در این فروشگاه آیتم ها امتیازاتی را به قدرت ضربه زنی و Armor قهرمانان اضافه میکنند. همانند فروشگاه های دیگر، این یکی نیز آیتم های پایه برای دیگر آیتم ها را دارا می باشد.




BTNClawsOfAttack.gif


Blades of Attack
این آیتم نوعی آیتم مکمل برای اکثر ترکیب های سطح بالاتر بحساب می آید. با خرید آن 9 امتیاز به قدرت قهرمانان اضافه میشود.




BTNSteelMelee.gif


Broadsword
این آیتم نوعی آیتم مکمل برای اکثر ترکیب های سطح بالاتر بحساب می آید. با خرید آن 18 امتیاز به قدرت قهرمانان اضافه میشود.




BTNAlleriaFlute.gif


Quarterstaff
این آیتم نیز آیتمی مکمل بحساب می آید. آیتمی مورد استفاده رایج برای قهرمانان Agility برای افزایش قدرت و سرعت ضربه زنی آنها. این آیتم 10 امتیاز به قدرت ضربه زنی و 10 درصد به سرعت آن می افزاید.




BTNINV_Sword_19.gif


Claymore
این آیتم یکی دیگر از آیتم های مکمل و مناسب برای هیروهای ضربه زن می باشد که 21 امتیاز به قدرت ضربه زنی قهرمان اضافه میکند.




BTNHammer.gif


Mithril Hammer
این آیتم غالبا برای هیروهایی که سرعت بالایی در ضربه زنی دارند مورد استفاده قرار میگیرد. دلیل آن هم این است که Mithril Hammer برای آیتم های Stun کننده مکمل محسوب میشود. با خرید آن 24 امتیاز به قدرت ضربه زنی آن می افزاید.




BTNRingGreen.gif


Ring of Protection
آیتمی ارزان قیمت و بسیار کارآمد در ابتدای بازی که 2 امتیاز به Armor قهرمان می افزاید. نسبت به قیمت آن در ابتدای بازی برای جلوگیری بسیار ارزشمند میباشد.




BTNINV_Chest_Chain_12.gif


Chainmail
آیتمی سودمند و بسیار مفید در جهت افزایش قدرت دفاعی قهرمان. این آیتم 5 امتیاز به Armor قهرمان اضافه میکند.




BTNINV_Chest_Plate13.gif


Plate Mail
آیتمی سودمند و بسیار مفید در جهت افزایش قدرت دفاعی قهرمان. این آیتم 10 امتیاز به Armor قهرمان اضافه میکند.




BTNHelmutPurple.gif


Helm of Iron Will
با خرید این آیتم 5 امتیاز به Armor و 2 امتیاز به میزان افزایش سلامتی در ثانیه قهرمان اضافه میکند. قیمت آن ببه اندازه خرید دو آیتم Chainmail و Ring of Regeneration میباشد. اما از نظر فضا گیری در اینونتوری، این آیتم بسیار به سود و مقدم تر میباشد.




BTNINV_Misc_Cape_08.gif


Planeswalker's Clock
این آیتم نوعی مقابله کننده با جادوها و قابلیتهای قهرمانان میباشد. در واقع این آیتم پس از خریداری شدن از میزان آسیب رسانی هر جادوی اعمال شده بروی قهرمانان 15 درصد کاهش میدهد. با ترکیب شدن با آیتم های سطح بالا این آیتم سطح بالاتری به خود میگیرد.


Sena The Accessorizer

آیتم های اصلی که تنها به ویژگی های اصلی قهرمانان امتیازاتی می افزاید، در این فروشگاه یافت میشود. حداقل میتوان گفت تمامی آیتم های سطح بالا یکی از آیتم های این فروشگاه را مورد نیاز و مکمل خود دارد. آیتم ها به طور مساوی در این فروشگاه برای ویژگی ها تقسیم شده است.




BTNGauntletsOfOgrePower.gif


Gauntlets of Ogre Strength
با خرید این آیتم ارزان قیمت، 3 امتیاز به Strength قهرمانان اضافه میشود.




BTNSlippersOfAgility.gif


Slippers of Agility
با خرید این آیتم ارزان قیمت، 3 امتیاز به Agility قهرمانان اضافه میشود.




BTNMantleOfIntelligence.gif


Mantle of Intelligence
با خرید این آیتم ارزان قیمت، 3 امتیاز به Intelligence قهرمانان اضافه میشود.




BTNNatureTouchGrow.gif


Ironwood Branch
این آیتم پس از خریداری شدن به تمامی ویژگی های اصلی قهرمانان 1 امتیاز اضافه میکند. این آیتم بسیار ارزان قیمت میباشد.




BTNBelt.gif


Belt of Giant Strength
با خرید این آیتم ارزان قیمت، 6 امتیاز به Strength قهرمانان اضافه میشود.




BTNBoots.gif


Boot of Elvenskin
با خرید این آیتم ارزان قیمت، 6 امتیاز به Agility قهرمانان اضافه میشود.




BTNRobeOfTheMagi.gif


Robe of Magi
با خرید این آیتم ارزان قیمت، 6 امتیاز به Intelligence قهرمانان اضافه میشود.




BTNCirclet.gif


Circlet of Nobility
این آیتم پس از خریداری شدن به تمامی ویژگی های اصلی قهرمانان 2 امتیاز اضافه میکند. این آیتم نیز ارزان قیمت میباشد.




BTNSpiritWalkerAdeptTraining.gif


Ogre Axe
با خرید این آیتم ارزان قیمت، 10 امتیاز به Strength قهرمانان اضافه میشود.




BTNINV_ThrowingKnife_03.gif


Blade of Alacrity
با خرید این آیتم ارزان قیمت، 10 امتیاز به Agility قهرمانان اضافه میشود.




BTNWandOfCyclone.gif


Staff of Wizardry
با خرید این آیتم ارزان قیمت، 10 امتیاز به Intelligence قهرمانان اضافه میشود.
 

Mr.Death

دبیر تحریریه بازنشسته
کاربر سایت
May 31, 2006
4,070
نام
احد
مرسی مرتضی جان

این جور کار ها از جمله ی کارهای با ارزش به حساب میاد. من خودم قبل از اینکه Dota بازی کنم به دنبال چنین چیزی میگشتن اما فقط انگلیش اون رو پیدا کردم.
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر