Blu-Ray Reviews

Dinosaur

Loyal Member
Sep 29, 2005
16,996
نام
آریا
سلام !
احتمالاً خوندن نقدی از کيفيت و تصوير فيلم و حتی محتوای دیسک های بلوری و دی وی دی فیلم ها برای برخی افراد تازگی داشته باشه اما امروزه برای خيلی ها و خصوصا عاشقان صدا و تصویر , کيفيت تصوير و ترک های صدای فيلم اهميت ويژه اي داره و سعی میکنند بیشتر از هر چیز به کیفیت فیلم توجه کنند.
این روزها Blu-Ray از نظر کیفیت رقیبی برای خودش نمیبینه و به همین دلیل روز به روز در حال گسترش هست. در ایران هم انواع Blu-Ray Player ها موجوده و البته به لطف حضور PlayStation 3 در خانه خیلی از بازیکنان ایرانی , امکان دیدن فیلمهای Blu-Ray فراهم شده.
در این تاپیک به معرفی و نقد Blu-Ray های موجود در بازار پرداخته میشه که امیدواریم مورد توجه دوستان قرار بگیره.

blu-ray-logo.png

 

ldghn

کاربر سایت
Oct 20, 2005
2,576
نام
Milad
I Am Legend -Ultimate Collector's Edition-

iamlegenduse_090208.jpg


دکتر روبرت نويل ( ويل اسميت ) ويروس شناس نظامی و به عبارت ديگر آخرين مرد بازمانده بر روی زمين ميباشد.سه سال غم گروهی از دانشمندان اظهار به کشف درمان سرطان اظهار داشتند اما آزمايشات آنها به اشتباه به جايی رفت که موجب شد 99 % انسان ها به زامبی های تغيير يافته تبديل شوند. در اين بين دکتر نويل که به طرز معجزه آسای در برابر اين ويروس مقاوم ميباشد به دنبال کشف درمان اين بيماری ميباشد و روز ها به همراه سگ با وفايش ، سامانتا ، سرگردان در شهر و شب ها در خانه اي فرو رفته در تاريکی به زندگی مشغول است
ورژن قبلی بلوری اين فيلم شامل يک ديسک 50 گيگی که هر دو نسخه Theatrical و Alternate را شامل ميشد . اما اين بار وارنر هر کدام از اين نسخه ها را در يک ديسک 50 گيگی قرار داده است تا هر کدام از ديسک ها شامل يکسری ملهقت نيز باشند.هر دو نسخه فيلم از يک سورس گرفته و به سورات 1080/VC1 انکود شده اند تا شاهد يکی از بهترين فيلم های سال 2007 با جزيياتی به معنای واقعی زيبا و هيجان انگيز باشيم

Video :​
درست از صحنه آغازین و ویرانی نیویورک تصاویر بصورت عالی و يکپارچه میباشند و انتقال تصویر از نظر وضوح و عمق تصویر رتبه برتر را به خود اختصاص میدهد . سورس اين فيلم حقيقتآ بهترين میباشد همراه با سياهی و کنترا ست عالی که به خوبی تنظیم در کنار زمینه خاکستری بی عیب بدون گسترگی بیش از حد سفیدی تنظیم شده اند . رنگ ها کاملاً روشن و اشباع شده و بدون هيچ گونه اغراقي و با جزئيات بالا نمایش داده میشوند . در یک کلوزآپ از چهره ويل اسميت ( و همچنين مکان های بسیار دیگر) تکسچر ها فوق العاده هستند به نحوی که حتی دانه های عرق او به خوبی قابل مشاهدست . شارپنس نیز در نوع خود عالی میباشد و به همراه تصويری بدون هرگونه لغزش به واقع دلپذیر است . در آخر اينکه سايه های تصوير نيز بسيار عالی میباشند که حتی در صحنه های تاریک نیز جزئیات به وضوح قابل درک است.

Audio :
در نسخه کالکتر اين فيلم و هر دو نسخه Theatrical و Alternate ترک های صدایی English Dolby TrueHD 5.1 Surround (48kHz/16-bit و (Dolby Digital 5.1 Surround (640kbps موجود ميباشد و در نسخه Theatrical علاوه بر موارد مذکور French و Spanish Dolby Digital 5.1 Surround dubs 640kbps نيز موجود هست. ترک دالبی TrueHD فوق العاده ميباشد و حتی ميتواند به عنوان ديسک دمو برای تست سيستم های صوتی نيز به کار رود .صحنه های بسياری از حرکت ويل اسميت در سطح شهر و در عين حال که در تعقيب مخلوقات ميباشد در فيلم وجود دارد که از نظر ترکيب صدايی در ظرافت تمام ميباشند . درست از صحنه های ابتدايی فيلم و صحنه شکار گوزن توسط شير که به واقع بيننده را در جای خود ميخ کوب خواهد کرد صداهای اتمسفری و جزييات آنها بسيار برجسته ميباشد تا جايی که ممکن است حتی قلب شما از باز شدن در نیز به هيجان مي افتد . همه اين ترکيب صدا ها در کنار يکپارچگی محيط و صداها ميتواند به خوبی برای تست سيستم های خانگی مورد استفاده قرار گيرد
در اين فيلم المان های تشديد کننده و شديد صدايی به شدت قابل توجه هستند. سابووفر صدای عميق و پايينی از بيس را به نسبت ديگر ترک های True HD به نمايش خواهد گذاشت و در صحنه هايی ديوار صوتی بسيار موفق و تأثير گذاری را تجربه خواهيد کرد . دقت صداها در مکالمات هم در سطح بسيار خوبی قرار دارد به نحوی که حتی در صحنه های اکشن نيز ديالوگ ها به خوبی قابل فهم و درک هستند


پ . ن : اين پست درمورد جزييات هر ديسک و اضافات آنها و همچنين ديسک سوم و باقی ملحقات اين کالکتر کامل خواهد شد
__________________
 

ldghn

کاربر سایت
Oct 20, 2005
2,576
نام
Milad
Planet Earth Blu-Ray Review

6165972_608x180.jpg

هفت اقليم ، پنج سال و حدود 25 ميليون دلار بودجه صرف ساخت اين مجموعه عظيم و تماشايی شده است . Planet Earth در يک کلام بی نظير ميباشد شما و چشمان شما را در تمام لحظات اسير و شيفته خود خواهد کرد و بارها به تامل وادارتان میکند . اين مستند از 11 فصل تشکيل شده است که هر فصل شما را به گوشه ای از دنيای شگفت آور آفرينش خواهد برد . به طور قطع Planet Earth در تمام زمينه ها بسیار عظيم ميباشد . برای تهيه اين مجموعه ده ها عکاس قابل و ماهر به نقاط شگفت آور و اقليم های مختلف دنيا فرستاده شدند تا در طی حدود 60 ماه تلاش اين مجموعه را توليد کنند . فيلمسازان اغلب ساعت ها و حتی روز ها را صرف تصوير برداری از يک پديده ، يک لحظه شگفت آور و متاثر کننده کرده اند . به عنوان مثال شما ميتوانيد گردش آب بين زمين و آسمان را در اين مجموعه به زيبايی هر چه تمام تر مشاهده کنيد که مطمئناً وقت و هزينه زيادی صرف ساخت اين چند ثانيه شده است و حتی ميتوانيد لحظه اي که پرنده کوچک برای اولين بار شروع به پرواز ميکند را نیز مشاهده کنيد.
مهم نيست شما کدام يک از قصل های این مجموعه را مشاهده کنيد ،بلکه مطمئناً مجذوب اين مستند و چيزی که به شما نشان ميدهد خواهید شد.

Video

در هنگام خريد اين مجموعه با توجه به مشخصاتی که در سايت فروشنده موجود بود تصورم بر اين بود که با رزولوشن تصوير 1080P و کدک آن VC1 مواجه خواهم بود اما بعد از اينکه دیسک ها به دستم رسيد با کمال تعجب رزولوشن را 1080i دیدم و با کمی تحقيق فهميدم که نسخه UK اين مجموعه بر خلاف نسخه US دارای رزولوشين 1080i ميباشد که خريداران حتماً بايد قبل از خريد اين نکته را مورد توجه قرار دهند . اما در عوض نسخه UK شامل 5 ديسک در مقابل 4 دیسک نسخه US ميباشد که Extra هايی هم به همراه خواهد داشت.
با توجه به اينکه شما يک مستند را ميبينيد کيفيت تصوير و نمايش جزييات بيش از هر چيز ميتواند توجه شما را به خود جذب کند . Planet Earth از کيفيت تصوير قابل توجهی بهره ميبرد که این تصویر کاملاً پايدار است و تراکم نويز آشکاری هم در آن مشاهده نميشود.
رنگ ها کاملاً زنده و پویا و پايدار هستند و هيچ گونه نويزی در آنها نیست . و حتی ميتوان از برخی صحنه های آن به عنوان دمو برای تست استفاده کرد . عمق و شفافيت در تصوير هم در حد قابل قبولی قرار دارد.
به عنوان اشکالی که ميتوان از تصوير این مجموعه گرفت در صحنه های تاريک که به طور مشخص نويز افزايش محسوس دارد مشاهده جزييات مشکلتر مشود و تصویر با کمی تیرگی همراه خواهد بود . رنگهای سياه در اين صحنه ها ميتوانند کمی خاکستری نمايش داده شوند و کانتراست تصوير در نقطه قوتی برای نسخه بلوری Planet Earth به حساب نميآيد.

Audio

برعکس کيفيت تصوير ، صدای اين مجموعه شما را نااميد خواهد کرد . تنها يک ترک صدا در ديسک ها موجود ميباشد و برخلاف آن چيزی که در کاور به عنوان Dolby Digital Surrond ليبل شده است شما در کمال تعجب با ترک 5.1 448 kbps مواجه خواهيد شد که مطمئناً یاس علاقه مندان به اين مجموعه را به همراه دارد . ميکس صدا تا حد زيادی در جلو قوی ميباشد و صدای David Attenborough گوينده مجموعه در اکثر دقایق واضح و شفاف به گوش ميرسد . صدا محیطی کاملاً طبيعی و رسا و گوش نواز هستند . اما ميزان ژرفای صدای بم تا حدودی پايين ميباشد که احتمالاً به دليل فقدان فرکانس HD ميباشد .
در کل چيز خاصی در مورد صدای Planet Earth برای بيان نيست و مطمئناً با نا رضايتی دوستداران High-def مواجه خواهد شد اما بد نيست به اين نکته هم توجه کرد که در چند صحنه معدود شما اگر بهرمند از يک سيستم صوتی قابل قبول باشيد طبيعت و حضور در آن را به شدت احساس خواهيد کرد . يکی از اين سکانس ها , سقوط بهمن در اپيزود Mountains ميباشد که شما عبور بهمن از اطراف را خوبی احساس میکنید – شخصا عاشق این صحنه هستم و بارها و بارها این صحنه را تماشا کردم –

در مجموع ديدن اين مستند قدرتمند را پيشنهاد ميکنم و توسيه من اين است که حتماً و حتماً نسخه Blu-Ray يا اگر هنوز علاقه ماند به استفاده از HD - DVD هستيد نسخه HD-DVD آن را برای تماشا انتخاب کنيد . مطمئناً بيش از پيش از آن لذت ميبريد


6165969_684x200.jpg

6165967_492x308.jpg
 

کاربرانی که این قسمت را مشاهده می‌کنند

Top
رمز عبور خود را فراموش کرده اید؟
or ثبت‌نام سریع از طریق سرویس‌های زیر